På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

IT-specialist

IT-specialist

243 Lediga jobb

Digitaliseringsstrateg till IT-avdelningen

Arbetsgivare / Ort: Mjölby kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • IT-strateg

Om jobbet
Vi finns till för dem som bor och verkar i Mjölby kommun. Med drygt 27 900 invånare möter vi dagligen människor i olika åldrar och livssituationer, från barnet på förskolan till våra äldre på äldreboendet, från enmansföretagare till stora internationella företag. Våra 2500 medarbetare hjälper, stöttar och servar människor på ett eller annat sätt under hela deras liv. Vill du också bli en av oss? Vill du vara med och bidra till Mjölby kommuns digitalisering? Mjölby kommuns IT och digitaliseringsavdelning tillhör Kommunstyrelsens förvaltning och ansvarar för IT-drift och teknisk förvaltning för Mjölby och Vadstena kommuner. Vi är en arbetsplats med högt i tak och stort utrymme för personligt ansvarstagande och utveckling. Vi är i dag ca 20 medarbetare fördelat på grupperna administration, servicedesk, nätverk, system och klient. För att möta framtidens utmaningar inom digitaliseringsområdet har vi inrättat en digitaliseringsstab direkt under kommunens IT-chef/CIO. Kommunens verksamheter är i ständig förändring och vår ambition är att på ett relevant sätt stödja och vägleda våra verksamheter i deras digitaliseringsresa samt erbjuda en plattform som klarar dagens och framtidens krav. ARBETSUPPGIFTER I rollen som digitaliseringsstrateg arbetar du med uppgifter kopplade till strategiska kommunövergripande projekt och initiativ, i syfte att bygga bättre förmåga till digitalisering inom kommunens olika verksamheter. Du är en operativ stödresurs inom digitalisering som jobbar med hela kommunen som arbetsfält. Du stöttar verksamheterna i att införa ändrade arbetssätt med nya digitala verktyg och system, med ett särskilt fokus att säkerställa att de nyttor och effekter som eftersöks också realiseras. Rollen kommer ha sin formella anställning inom IT- och digitaliseringsavdelningen. Uppgifter i rollen är bland annat att bidra i arbetet att ta fram behovsbeskrivningar och förstudier kopplat till digitaliseringsprojekt, inkluderande koordinering av kartläggningar och analyser av verksamheternas arbetssätt. Du ansvarar för att analysera och följa upp arbetsmetoder inom digitaliseringsarbetet, stödja och utveckla verksamhetsarkitektur och metoder med fokus på processer, informationsflöden, kravhantering och nyttorealisering. Du arbetar med utvecklingsstöd inom projektledning och förändringsledning samt att stödja verksamheterna med inspiration och omvärldsbevakning inom digitaliseringsområdet. Arbetet utförs i nära samarbete med projektledare och övrig personal inom de olika förvaltningarna, stödfunktioner inom kommunens förvaltning och externa leverantörer. KVALIFIKATIONER Du har högskoleutbildning inom data/IT eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Det är meriterande om du har erfarenhet av IT-relaterade verksamhetsprojekt inom kommunal/offentlig förvaltning samt kunskap inom metodik för t.ex. projektledning, processkartläggning, nyttorealisering samt förändringsledning. Du har förmågan att arbeta strategiskt för att förverkliga organisationens mål. Du har lätt för att identifiera samt utveckla positiva och gränsöverskridanden visioner och planer. Du har förmågan att, både självständigt och tillsammans med andra, fatta snabba och tydliga beslut. Du har även en god initiativförmåga. Du har förmågan att arbeta med andra människor; att lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös och uppmärksammar andras bidrag. Du har förmågan att noggrant analysera och bedöma olika komplexa frågor för att dra väl genomtänkta slutsatser samt för att skapa fungerande lösningar. Du har en hög förmåga att leverera resultat, både vad gäller kvalitet och produktivitet. Du arbetar på ett systematiskt, metodiskt och pålitligt sätt. Du har lätt för att fokusera på kundens behov och uppnå god kundtillfredsställelse. Du har förmågan att tillämpa specialiserad och detaljerad expertkunskap samt förmågan att förmedla denna till andra på ett pedagogiskt sätt. Du visar förståelse för och drar nytta av organisationens olika expertområden. Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete i en kommun som växer och ser positivt på de utmaningar vi ser framför oss. ÖVRIGT Vår kommun är expansiv med cirka 27 900 invånare. Vi har nära till varandra och nära till resten av världen, kommunikationerna är utmärkta. Mjölby kommuns vision sammanfattas i en slogan: Världsvan och hemkär. Världsvan står för öppenhet, nytänkande, vilja att växa och tro på framtiden. Hemkär står för stolthet och glädje över hembygden. Hos oss är det enkelt att leva ett gott liv.
Arbetsgivare
Mjölby kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Data Scientist

Arbetsgivare / Ort: Volvo Business Services AB / GÖTEBORG
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Are you ready?


Imagine yourself working with some of the sharpest and most creative brains in the transport and infrastructure industry, developing cutting-edge technologies and sustainable transport solutions that will change the future of society.

Imagine yourself working in a company that really believes that people are its driving force, fostering a culture of energy, passion, and respect for the individual.

Imagine yourself working for the Volvo Group, a global leader in sustainable transport solutions with about 100,000 employees, production in 19 countries and sales in about 190 countries.


This is us, your new colleagues


Operational Analytics Services is a department at the Solution Center VT Aftermarket in Commercial Solutions, Group IT. As a team, one of our missions is to support different stakeholders in Volvo Group with both operational and analytical information based on Logged Vehicle Data. The data we maintain and provide enables the organization to create innovative solutions based on new technologies in the area of big data.

We are a cross-functional team working agile with passion to maintain application excellence, curiosity to explore new technologies and will to implement them.


Role description


You are going to work with LDA (Logged Data Analysis) which is a set of different solutions based on Logged Vehicle Data. We have applications developed in several different technologies including Azure that are used mainly by Aftermarket and Product Development departments to support customer services and different types of analysis.

You will work in a global context together with your colleagues from Poland and Sweden in an agile team. Your genuine interest in learning the business and continuously improve our solutions will be the key factors leading to your success in this assignment.


Who are you?


This position is for Data Scientist where the candidate will have the opportunity to run advanced modeling on logged vehicle data in order to extract knowledge and/or predict future events, take care of models development in LDA platforms applying best practices to serve the data to downstream systems. Genuine interest in learning the business and continuously improve our solutions will be the key factors leading success in this assignment.


This is what you have to offer:

  • Autonomously and flexibly carry out advanced analytics in multiple domains and environments.
  • Understand the complete analytics chain from storing, structuring, modeling, to visualizing and translating data into actionable insights.
  • Review, advice and communicate in analytics use cases
  • SQL skills enough to write extraction and load scripts
  • Knowledge and experience in Data Quality and Data Catalog
  • Autonomously create and develop concepts
  • Analytical mindset and good problem-solving skills
  • Very good English skills
  • Experience with logged vehicle data is a plus
  • Communicates effectively with internal stakeholders

Curious or have some questions?


Hiring managers:

Felipe de Sena, [email protected] / Jacek Tyrakowski, [email protected]

Arbetsgivare
Volvo Business Services AB
40508 GÖTEBORG
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Data Management / Diagnostic Engineer

Arbetsgivare / Ort: Volvo Business Services AB / GÖTEBORG
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

We are building up an Information management office called Extended Vehicle Integration Office, XVIO. We are responsible for controlling and documenting the data going out from the vehicle. That means we need to both continue doing the actual documentation and also work in order to get processes and system to match the new way of working.

The result of this is that we are now looking for a person that can implement and continue to drive the mindset change that now has started.

The person should secure the following tasks:

• Support in upholding quality of data

• Drive change management

• Drive awareness around Data management

• Continuously document usage of parameters

• Continuously drive improvements

• Team oriented mindset

• Curious

• Have a get-it-done attitude.

Skills

  • Good social skills.
  • Experience in driving Change Management
  • Information and Service data mapping
  • Knowledge in vehicle diagnostics

Arbetsgivare
Volvo Business Services AB
40508 GÖTEBORG
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

StudentConsulting söker kandidater för IT-tjänster på kommande uppdrag!

Arbetsgivare / Ort: Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • IT-strateg

Om jobbet
Inför ett spännande kommande uppdrag inom IT-området söker vi nu kandidater för olika typer av tjänster. Av största intresse är utbildade civilingenjörer med IT-inriktning som är redo att ta sig an nya utmaningar. Är du rätt person? Ansök redan idag! För kommande uppdrag för välkänd kund inom IT-området söker vi nu kandidater för olika typer av tjänster. Vi ser stor fördel i om du är utbildad civilingenjör med inriktning på IT eller likvärdig utbildning. Vi söker någon som är hungrig på nya utmaningar och har en ambition att utvecklas inom sin bransch. Du behöver kunna arbeta självgående men även ha förmågan att arbeta i team. Du besitter en förståelse för hur system, människor och mjukvara samverkar. Du kommer att arbeta med den senaste tekniken och lösa de mest komplexa problemen. Du kommer att arbeta tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor som brinner för sina arbetsuppgifter. Din profil - Du har en genomförd eftergymnasial utbildning inom IT-området, meriterande med civilingenjörexamen - Du är ödmjuk men ändå resultatinriktad och litar på din egna förmåga - Du har lätt för att samverka och kommunicera med människor - Du bör kunna tala och skriva obehindrat på både svenska och engelska - Du är noggrann men snabbtänkt och ser dig själv som en problemlösare Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se
Arbetsgivare
Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Hemsida: www.studentconsulting.com
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Solution Owner - ICOMP

Arbetsgivare / Ort: IKEA of Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • IT-strateg

Om jobbet
Want to be a part of giving the IKEA product range that extra shine? IKEA Components holds a unique position within the IKEA value chain. We develop and supply IKEA with customer friendly component solutions for better products – and better homes. This includes a responsibility for selected components and raw-material, which means develop, purchase and supply to IKEA suppliers. IKEA Components also have the assignment to provide After Sales service of components to the end customers. Our business is global and today employs 1400 people based mainly in Sweden, Slovakia and China.  But that is not all, we are currently growing. By taking over the responsibility for IKEA retail equipment we are on a journey towards taking our assignment to the next step, creating a new IKEA business that is even more affordable, accessible and sustainable. The retail equipment range is an important part of the IKEA identity. It supports presenting, selling and handling of the IKEA product range, strengthens the IKEA Brand and helps visitors enjoy the full IKEA experience. This is where you come in! We are looking for a Solution Owner Your assignment as a Solution Owner is to ensure that the users of the solution have a relevant, user friendly and reliable solution that helps them achieve their business objectives. As Solution owner you work with business development, lifecycle management and operations for the assigned solutions, having an end-to-end accountability.  You manage budget for the assigned solution(s), provide budget input to the Solution Area and work with forecast and follow-up. The Solution Owner has the best overall knowledge within IKEA of the solution and the domain it supports. You will be joining a team how is very outgoing, helpful and tolerant. We try to learn from each other and have a close teamwork-we want you to join us! In this role you will report to Charlotte Blomquist, Solution Area manager. The position is placed in Älmhult, Sweden. Please send us your application – CV and letter of motivation – in English. We really want to get to know you, so make sure you tell us why you would be a good fit for this role. The last day to send your application is 21 of February 2021. If you have any questions about the role, please contact Hiring manager Charlotte Blomquist +46 732321434 about the recruitment process contact Recruitment Specialist Christina Appelqvist at +46 766-113408. Please note that we will be interviewing continuously, which means that we may close the application process earlier than stated if we find the right candidates. So don’t delay, please send us your application today.  
Arbetsgivare
IKEA of Sweden AB
Ansökan
Ansök senast 5 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Backend Developer

Arbetsgivare / Ort: Swedium Global Services AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast och rörlig lön

Ansök senast 5 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Swedium the growing is Global System Engineering and Solution Company, offers services like Engineering R & D Services, Embedded Systems, custom application development, Onsite Consultancy and Testing Services to clients across the globe for onsite and offshore business model. We provide industry solutions to our customer through our dedicated development center in Bangalore (India) and Stockholm (Sweden).


We are looking for Backend Developer


Experience: 5+ years

Competent back end developer with seniority.

Experience from longer commitments, full time, at least 1 year appreciated.

Programming languages: Golang, Python.

Good if the person also knows: C++ and C#.


Components: Network protocols, Docker, Kubernetes.

Other: Virtualization



Kindly share your Cv at [email protected]


www.swediumglobal.com

Arbetsgivare
Swedium Global Services AB
Karlaplan 10
11520 Stockholm
Hemsida: http://www.swediumglobal.com
Ansökan
Ansök senast 5 March (1 dag kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

IT-tekniker som vill ta nästa steg i karriären

Arbetsgivare / Ort: Framtiden i Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-03-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • IT-tekniker/Datatekniker

Om jobbet
Är du IT-tekniker/IT-ansvarig med bred kunskap inom hårdvara och vill ta nästa steg i karriären? Dina arbetsuppgifter I denna roll ansvarar du för att planera och leverera hårdvarulösningar för företagets interna användare, du säkerställer även en stabil och optimerad IT-miljö. Om företaget Vår kund arbetar med produkter och tjänster inom kommunikationsnätet. Dom är en av de ledande leverantörerna inom projektering, byggnation, underhåll och övervakning av infrastrukturer för alla typer av tekniskt avancerade kommunikationsnät. Företaget arbetar även med infrastruktur av molntjänster och datacenter. Din profil - Du har några års arbetsliverfarenhet som IT-tekniker/IT-ansvarig där du hjobbat med kvalificerad IT-infrastruktur och då främst med servrar. - Du har en utbildning inom IT& systemadministration på gymnasie/högskolenivå i grunden. - God engelska i tal och skrift. Om oss Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc. Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats. Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera talanger, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag. Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar. För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag. Villkor Start: omgående Placeringsort: Linköping Lön: Enl ök Denna tjänst pågår som kortast till årskiftet,
Arbetsgivare
Framtiden i Sverige AB
Hemsida: http://www.framtiden.com
Ansökan
Ansök senast 5 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

IT-tekniker Arbetsplats

Arbetsgivare / Ort: Experis AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
På FMV utvecklar vi och levererar teknik, utrustning och tjänster som Försvarsmakten behöver för att försvara Sverige idag och imorgon. Nu kan du bli en del av oss och vara med och utveckla framtidens försvar. Vad kan vi erbjuda dig? IT-staben ansvarar för att styra myndigheten inom IT-området genom att planera, genomföra och följa upp IT-verksamheten inom FMV. Till avdelningen IT-drift och infrastruktur söker vi nu en initiativtagande och handlingskraftig IT-tekniker som ska hjälpa till att ge support- och användarstöd såväl på plats som på distans inom ansvarsområdet. Hos oss kommer du arbeta med utvecklande arbetsuppgifter, samtidigt som du bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi sätter värde på ömsesidigt förtroende och som medarbetare är du viktig för oss. Du får stor egen frihet och ansvar och kan förena ditt professionella liv med det privata. Dessutom finns det alltid möjligheter för dig att kompetensutvecklas. Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att ge support- och användarstöd av datorer, mobiltelefoner, digitala mötesverktyg och AV-utrustning. Du arbetar därtill med installation och felsökning samt administration av hårdvara och abonnemang. Vi söker dig som Du har eftergymnasial utbildning med IT-inriktning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt samt ett par års erfarenhet av arbete med support- och användarstöd av arbetsplatsnära tjänster. Vidare har du 1-2 års erfarenhet av administration, installation- och konfiguration av PC-klienter med Windows 10 och mobiltelefoner baserade på iOS. Du har arbetat och supporterat i olika digitala mötesverktyg som t ex Skype för företag samt traditionella videokonferenstjänster. Har du arbetat med MDM-verktyg, manageringssystem såsom SCCM och/eller virtualiserade klientmiljöer (VDI-lösningar) är det meriterande. För att trivas och lyckas i arbetet hos oss ser vi att du är nyfiken, har en vilja att lära dig nytt och har lätt för att anpassa dig till olika situationer. Att ha stora kontaktytor är något du motiveras av samtidigt som du inte har några problem att arbeta självständigt och trivs med att ta egna initiativ. Som person är du noggrann samt strukturerad och du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har en god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift och du kommunicerar med andra på ett tydligt och pedagogiskt sätt. Vi lägger mycket stor vikt vid personliga egenskaper. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på FMV:s huvudkontor i Stockholm. Vill du vara med och utveckla framtidens försvar? I den här rekryteringen samarbetar FMV med Experis. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Pia Boström, 0703 14 68 66, [email protected] Du söker tjänsten via FMV:s hemsida under Lediga jobb genom att skicka in din ansökan med CV och betyg på svenska. Våra fackliga företrädare är Elisabeth From (SACO-S), Peter Andersson (SEKO), Gunnar Hansen (OFR/O) och Lena Sköld Gunnarsson (OFR/S). Alla nås på telefon 08-782 40 00 (FMV Växel). Sista ansökningsdag är 2021-02-28. Varmt välkommen med din ansökan! FMV finns för landet, i många delar av landet. Som medarbetare hos oss får du både en trygg och utmanande anställning och ett stort eget ansvar. För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov.
Arbetsgivare
Experis AB
Ansökan
Ansök senast 5 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

IT-tekniker / 2nd line Support

Arbetsgivare / Ort: Total Resurs AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-01-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • IT-tekniker/Datatekniker

Om jobbet
Vi söker tekniker inom 2nd line för spännande uppdrag i Malmö Dina arbetsuppgifter Som 2nd line tekniker kommer du arbeta med att lösa incidenter och problem som eskalerats från1st line. Arbetet kräver mycket felsökning kring de mer komplexa problemen som är en stor del av arbetet. Du kommer arbeta nära verksamheten och ärendena löses både via telefon, remote och onsite. Ett jobb för dig som är redo att ta nästa steg! Din profil Hos oss är dina personliga egenskaper absolut viktigast. Vi söker dig med stort driv och engagemang och som vill bli bäst på det just DU brinner för. Troligen har du arbetat ett par år med support tidigare och kanske kört fast i din utveckling och vill hamna på ett företag som satsar på dig. Du behöver kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Vi erbjuder Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och vi vill att det ska märkas. Som anställd hos oss får du möjlighet att ta del av en rad olika förmåner. Vi erbjuder bra lön med bonus utan tak men också friskvård och personalbil. Det är också viktigt att du drivs av utveckling och därför erbjuds du som anställd hos oss en tydlig och utmanande kompetensutvecklingsplan, som vi tillsammans sätter upp utifrån dina mål och visioner. Vi vill ta dig från IT-generalist till IT- specialist, hos oss kan du göra hela resan. Vi är ett av de bolag som faktiskt investerar i vår personal. Vårt humana arbetsklimat och fokus på balans mellan arbetsliv och privatliv gör att vi dessutom har roligt på jobbet. Välkommen med din ansökan. Du är en viktig del i vårt vinnande lag! Urval och intervjuer sker löpande. Har du några funderingar kring tjänsten? Kontakta Tove Svansson 073 522 70 87 [email protected] Om Total Resurs Total Resurs är en nytänkande leverantör av konsult- och rekryteringstjänster inom IT, där vi med kundfokus omger oss av kompetenta och erfarna kollegor. Total Resurs ingår i Total-koncernen som grundades 2011 med säte i Stockholm. Vi är idag ca 35 medarbetare, varav 28 konsulter. Vi har sedan start fokuserat på att omge oss av de mest kompetenta personerna inom deras område. Vi vill vara våra medarbetares och kunders självklara val när det kommer till IT-tjänster och rekryteringar inom IT. Bakom Total Resurs står erfarna entreprenörer och några av marknadens främsta konsulter och medarbetare. Många av oss har mer än 25-års erfarenhet av IT-branschen och rekrytering. Total Resurs föddes ur idén att vara det bästa företaget för kunder, medarbetare och samarbetspartners inom sin bransch. Läs mer på: www.totalresurs.se Nyckelord: IT, tekniker, IT-tekniker, it - tekniker, support, supporttekniker, helpdesk, help desk, 1st line, first line, service desk, service desk, second line, 2nd line, onsite, onsitetekniker, onsite-tekniker, konsult, Consultant, data, IT technician, Skåne, Malmö
Arbetsgivare
Total Resurs AB
Hemsida: www.totalresurs.se
Ansökan
Ansök senast 5 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Data Specialist to Data Foundation

Arbetsgivare / Ort: H & M Hennes & Mauritz Gbc AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Company Description

Are you a creative Data Specialist passionate about solving problems, building new stuff and always have something new to learn? We are looking for a Data Specialist to the Group customer data team within AI, Data & Analytics!

We are on an exciting journey to meet and exceed our customers' expectations today, tomorrow and in the future. Rapid technological development and new customer behaviours are transforming the fashion retail industry. To cater the individual needs and desires of our millions of customers, Business Tech delivers technological solutions for the entire value chain for all our brands.

The best ideas evolve when great minds with different perspectives get together. We’re all on the same team in a global environment and we learn from each other. There are endless opportunities to grow – your development is all up to you!

We are proud to foster a workplace free from discrimination. We strongly believe that diversity of experience, perspectives, and background will lead to a better environment for our employees and a better product for our users. H&M Group – Business Tech.


Job Description

The H&M Group consists of 8 unique brands with more than 1 billion customers and 100 million members in 50 different online markets. The Group customer data team is on a mission to ensure that customer data is correct, transparent and shared across the H&M group. We also create data assets that provide a unified and holistic view of our customers.

As a Data Specialist in the Group customer data team you will take ownership of the quality, architecture and related processes of our data. You will build a strong understanding of how our business processes create the data, how it is cultivated and used and how it all fits together. You will support product teams and other stakeholders with knowledge of the contents, timeliness and quality of our data. Furthermore, you will help product teams with finding data, providing ad hoc extracts of it and collaborate with Data Engineers to onboard the data correctly. You will keep up with changes in underlying systems and the impact and effect it has on our data. ​

We are looking for you who

  • Collaborate with Product Owners and Engineers in product teams to find and understand the data they need​
  • Maintain a deep knowledge of the H&M Group customer data domain
  • Advice the users of our data on how to use it, the quality of it and its contents​
  • Ensure that customer data is structured in a flexible way meeting existing and future business needs
  • Establish and maintain the customer data assets that captures, validates and distributes data throughout the value flow
  • Perform data modeling, or support data modeling activities, to create logical data models​
  • Structure and document our data as well as onboard new data in collaboration with data engineers​
  • Keep yourself up to speed on changes in the landscape/products that affect the data in the domain​
  • Support with root cause analysis of incidents related to data​
  • Ensure quality of customer data managed throughout the value flow and information life cycle through proper governance and KPI´s


Qualifications

  • You have a strong ability to translate between business processes and the data they produce
  • Strong understanding in working with large and complex data sets
  • Hands-on experience of a data query language (such as SQL or Python) and previous experience working with data layers and ETL/ELT is a strong advantage
  • You are communicative and can explain data and its implications to various stakeholders
  • Ability to balance requirements and questions from multiple stakeholders
  • You can establish clear priorities, goals and responsibilities to achieve a high level of performance
  • Ability to evaluate different options proactively and ability to solve problems in an innovative way. Develop new solutions or combine existing methods to create new approaches

Our journey will lead to something new and exciting - we will test, fail and learn. You are an important player in this transformation; therefore, we believe you are open-minded, adaptable and able to work in a flexible environment.


Additional Information

Do you think we are a match? We hope so!

This is a fulltime position with placement in Stockholm.

Please apply with your CV and Personal letter as soon as possible but at the latest 2nd of March 2021. Interviews will be held continuously and you may be asked to do tests in the process.


We are looking forward to your application!

Arbetsgivare
H & M Hennes & Mauritz Gbc AB
Liljeholmsstranden 5
11743 STOCKHOLM
Ansökan
Ansök senast 5 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.