På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Designassistent

Designassistent

Att arbeta som designassistent innebär att stödja och assistera designern i det dagliga arbetet med att utforma kollektionen.

Du arbetar med skisser och dokumentation, är uppdaterad med den senaste informationen.

Designassistent assisterar Designern genom att ta fram skisser, detaljbeskrivningar, bygga färgkartor etc.

Att kunna samarbeta är mycket viktigt då arbetet handlar i mångt och mycket om att konstant samarbeta med andra, bland annat med designern, Mönsterkonstruktörer, Inköpsassistenter och även rapportera till Inköpare/Teamleadare.

Utbildning

Designassistenter kan ha olika utbildningsbakgrunder. Lägst gymnasiekompetens är ett krav. Eftergymnasial utbildning kan också vara ett krav, men är alltid en stor merit. Lämpliga utbildningar kan finnas inom Yrkeshögskolan.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

1 Lediga jobb

Vi söker Product Pricture Cooordinator till Älmhult

Arbetsgivare / Ort: Experis AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 9 juli (15 dagar kvar)
Publicerad: 2021-06-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
På detta lediga jobb som Product Picture Coordinator får du möjlighet att arbeta med företagets produktion av all global produktrelaterad kommunikation, produktbilder och produktfilmer. I rollen kommer du koordinera produktionen och leveransen av produktbilderna samt säkerställa att ert team levererar i tid, med rätt kvalité och till rätt kostnad. I rollen som Product Picture Coordinator kommer du vara med i uppstartsmöten med uppdragsgivare och sedan koordinera hela processen fram till färdig bild/film. Du kommer säkerställa att all nödvändig produktinformation finns inför varje uppstartsprocess och bidra till en tydlig och genomtänkt produktionsplanering. I din roll kommer du kommunicera och hålla relevanta personer informerade samt vara koordinatorn mellan uppdragsgivare och resterande medlemmar i produktionsteamet. Vi söker dig som: Vi söker sig som har utbildning eller erfarenhet inom kommunikation, marknadsföring och bildproduktion. Du har erfarenhet av att arbeta med Adobe CS och MS Office programmen och talar samt skriver flytande Svenska och Engelska. Du har i tidigare roller fått erfarenhet av att koordinera, planera och administrera olika projekt/processer av olika svårighetsgrad och komplexitet. Du har en förmåga att under perioder hantera hög arbetsbelastning och utmanas av att nå deadlines. Som person är du duktig på kommunikation. Du gillar att administrera, organisera och arbeta strukturerat. Du har god personkännedom och föredrar att ha kundkontakt. Som person är du driven och strävar alltid framåt. Vad kan Experis IT erbjuda dig? Vi kan erbjuda dig arbete i ett stabilt och positivt team med stor arbetsglädje. Vi har förmånen att verka i en miljö med stor erfarenhet och bred kompetens där nya och spännande utmaningar finns för dig med hög ambitionsnivå och arbetskapacitet. Vi har partnerskap med både stora och mindre företag över hela världen, och vår specialistkunskap om marknaden gör att vi snabbt kan hitta rätt jobbmöjlighet för dig. Vi är experter på att se varje individs unika potential. Det är så vi lyckas matcha dig med ett företag där du kommer att trivas, utvecklas och inspireras. Ansökan och Kontaktperson: Vi ser fram emot din ansökan! Urvalet sker löpande och vi avslutar processen så fort vi hittat rätt kandidat. Vid frågor om tjänsten kontakta [email protected] på Experis. Du ansöker till tjänsten via länken.
Arbetsgivare
Experis AB
Ansökan
Ansök senast 9 juli (15 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.