På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Inredningsdesigner

Inredningsdesigner

Utbildning

Inredningsdesigners har väldigt olika utbildningsbakgrunder och arbetslivserfarenhet. Det finns exempel på att inte ha någon formell utbildning utan att man har skaffat sig kunskaper på egen hand, genom självstudier. Dock är det mycket svårt att livnära sig inom branschen om man saknar relevant formell utbildning.

Bra grundläggande utbildning finns på gymnasieskolans Estetiska programmet, inriktningen Bild och formgivning.

Det kan också vara fördelaktigt att ha läst på Hantverksprogrammet, inriktning Textil design, Finsnickeri eller Övriga hantverk, men även andra gymnasiala utbildning kan också passa bra, t ex Bygg- och anläggningsprogrammet, inriktning Måleri.

På eftergymnasial nivå kan man läsa på t ex Konstfack, på folkhögskolor eller på privata skolor i Sverige och utomlands. Relevanta utbildningar kan även finnas inom Yrkeshögskolan.

Personliga egenskaper

För att lyckas i yrkesrollen måste man ha välutvecklad känsla för färg och form. Vidare krävs också god förmåga att kommunicera, bland annat att förmedla sina konstnärliga visioner till kunder och "vinna över" dem på sin sida för att kunna få uppdraget och få möjlighet att genomföra sin vision.

Grundläggande kunskaper i ekonomi är många gånger nödvändiga eftersom inredningsdesigners genomför sina projekt inom vissa ekonomiska ramar.

Kreativitet, bra kommunikatör, prestigelös, kompromissvillig, noggrann, ansvarstagande och tillmötesgående. 

Arbetsplats

En inredningsdesigner arbetar antingen som egenföretagare, i team på en design- eller reklambyrå, med att utveckla visuella identiteter för företag eller för privata kunder.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

5 Lediga jobb

Assistent

Arbetsgivare / Ort: Eineljung Design AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Upp till 10 dagar
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 24 oktober (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Språk
Meriterande
  • Engelska

Om jobbet

Allmänt

Befattning: Assistent

Ort: Stockholm

Omfattning: Heltid

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Kvalifikationer

Arbetslivserfarenhet och utbildning: Inga krav på särskild arbetslivserfarenhet eller utbildning. I denna rekrytering kommer vi däremot att lägga en stor vikt vid dina personliga egenskaper (se vidare nedan).

Språk: Engelska. Svenska är inte ett krav eftersom merparten av verksamheten bedrivs på engelska, men vilja att lära sig svenska uppmuntras.

Om tjänsten

Eineljung Design tillhandahåller konsult- och projektledningstjänster inom inredning, design och byggnation. Bolaget söker nu en assistent som ska bistå med administrativa uppgifter såsom insamling och dokumentation av underlag, hantering av formalia, göra i ordning inför nya uppdrag och på uppdragsställen, bokningar samt övrig support.

Arbetsgivaren

Eineljung Design AB

Kontakt

[email protected]

Arbetsgivare
Eineljung Design AB
Kommendörsgatan 30
11448 Stockholm
Ansökan
Ansök senast 24 oktober (5 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Säljande inredningsdesigner!

Arbetsgivare / Ort: MYBW Office Management Document Solution AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 8 december (1 månad 19 dagar kvar)
Publicerad: 2021-06-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Inredningsdesigner

Om jobbet
Har du en stor passion för att jobba med kreativa idéer och har en förståelse för hur design kan utveckla affären och tillföra värde för våra kunder? Nu har du chansen att få bidra med din kompetens för att påverka framtidens flexibla arbetsplats. Hos Office Management erbjuds du möjligheten att arbeta med drivna och energiska kollegor i ett team som har gasen i botten och riktigt roligt tillsammans. Sök redan idag och bli en del av vår fantastiska gemenskap! Om rollen I takt med att vi växer söker vi nu ytterligare en Inredningsdesigner till HQ i Stockholm. Du kommer ingå i ett mindre team där du självständigt tar fram inredningsförslag och projektleder leveransen tillsammans med teamets projekt- och leveranskoordinator och rapporterar direkt till Product Manager Interior. Med din spetskompetens inom rumslig gestaltning blir du en viktig pusselbit i teamets fortsatta utveckling och framgång. Arbetsuppgifter - Förstå kundens mål, ambitioner, behov och önskemål och därefter skapa individuellt anpassade inredningsförslag till främst kontorslokaler - Offerera, sälja och leverera med ett helhetsansvar mot både kund och projekt - Säkerställa att kunden får så stort värde som möjligt för sin investering, oavsett budget - Etablera och bibehålla goda relationer med kunder såväl som med leverantörer Genom uppföljningssamtal till kunder säkerställer du dels kundnöjdhet, dels att vi får tips om referenskunder som kan leda till nya uppdrag. Du kan i perioder ha färre projekt att arbeta med. Under dessa perioder är det viktigt att du är aktiv i att söka nya projekt och utföra andra uppgifter som skapar värde för teamet. Det är ett litet och engagerat team där alla förväntas vara villiga att kavla upp ärmarna när det behövs och utmana sin komfortzon. Erfarenheter - Har minst 2 års erfarenhet från att jobba med inredning till kontor där du självständigt drivit projekt från start till slut - Har dokumenterad utbildning som inredningsdesigner/inredningsarkitekt alternativt 5 års arbetslivserfarenhet - Besitter mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt, då detta används i det dagliga arbetet - Har en portfolio med tidigare inredningsuppdrag Det är även meriterande om du har B-körkort och tillgång till egen bil. Personliga egenskaper Som person är du positiv, lyhörd och kan snabbt fånga upp kundens behov. Vidare ska du vara förtroendeingivande och ha ett stort engagemang i ditt jobb och mot våra kunder. Det är viktigt att du är van att pitcha design- och inredningsförslag och trivs med att agera rådgivare mot kund gällande vad som är möjligt och inte utifrån satt budget. Men du behöver även vara lösningsorienterad och lyckas ta fram attraktiva lösningar även vid mindre budgetar, det handlar trots allt om att möta kundens behov och förutsättningar på ett framgångsrikt sätt. För att lyckas i den här rollen tror vi att du är en lagspelare som sprider energi i gruppen och som ständigt strävar efter att överträffa dig själv. O.M erbjuder - Great Place to Work-certifierad arbetsplats 2021 & 2020 - Fantastiska kollegor! - O.M Care: rikslunchkort, friskvårdsbidrag, förmånsportalen Benify och 1h träning i veckan på arbetstid - Årlig kick-off Om oss Office Management är ett rådgivande tjänsteföretag inom IT, kommunikation och arbetsplatser. Företaget grundades 1993 och har 400 medarbetare som tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för effektivitet, samarbete och kommunikation för 8000 kunder i Norden. Office Management ägs av Nalka Invest AB, omsatte 1.300 MSEK år 2019 och har kontor i Stockholm, Oslo, Helsingfors, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Linköping och Luleå. www.officemanagement.se (http://www.officemanagement.se/) Övrig information - Start: september 2021, med hänsyn till eventuell uppsägningstid - Omfattning: Heltid, 8-17 - Plats: Skalholtsgatan 6-8, Kista - Anställningsform: tillsvidare med 6 månaders provanställning En första selektering kommer ske i början av augusti på grund av semestertider, vänta dock inte med att skicka in din ansökan då vi behandlar ansökningarna i den turordning de inkommit (löpande urval). Har du frågor om tjänsten slår du en signal till mig, Andreas Sundin, på 010 858 51 30. Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
MYBW Office Management Document Solution AB
Hemsida: http://www.officemanagement.se/
Ansökan
Ansök senast 8 december (1 månad 19 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Projektledare inom Inredningsdesign

Arbetsgivare / Ort: MYBW Office Management Document Solution AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 8 december (1 månad 19 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Inredningsdesigner

Om jobbet
Är du van vid att stötta ett företag i en förändringsprocess? Nu söker vi dig som kan stötta och vägleda våra kunder genom deras resa mot framtidens arbetsplats. I dialog med kunden och via workshops och djupintervjuer ser ni till att nå slutmålet som är att förbättra kundens kontor så att inredningen stöttar kundens nya arbetssätt. Om rollen I takt med att vi växer söker vi nu en Projektledare inom Inredningsdesign till HQ i Stockholm. Du kommer ingå i ett mindre team där du projektleder förändringsarbetet tillsammans med teamets inredningsdesigner och rapporterar direkt till Product Manager Interior. Med din spetskompetens inom projektledning blir du en viktig pusselbit i teamets fortsatta utveckling och framgång. Arbetsuppgifter - Förstå kundens mål, ambitioner, behov och önskemål och därefter skapa individuellt anpassade inredningsförslag till främst kontorslokaler - Offerera, sälja och leverera med ett helhetsansvar mot både kund och projekt - Säkerställa att kunden får så stort värde som möjligt för sin investering, oavsett budget - Etablera och bibehålla goda relationer med kunder såväl som med leverantörer Genom uppföljningssamtal till kunder säkerställer du dels kundnöjdhet, dels att vi får tips om referenskunder som kan leda till nya uppdrag. Du kan i perioder ha färre projekt att arbeta med. Under dessa perioder är det viktigt att du är aktiv i att söka nya projekt och utföra andra uppgifter som skapar värde för teamet. Det är ett litet och engagerat team där alla förväntas vara villiga att kavla upp ärmarna när det behövs och utmana sin komfortzon. Erfarenheter Har minst 1 års erfarenhet från att jobba med inredning till kontor där du självständigt drivit projekt från start till slut - Erfarenhet av projektledning inom inredning - Besitter mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt, då detta används i det dagliga arbetet Det är även meriterande om du har B-körkort och tillgång till egen bil. Personliga egenskaper Som person är du positiv, lyhörd och kan snabbt fånga upp kundens behov. Vidare ska du vara förtroendeingivande och ha ett stort engagemang i ditt jobb och mot våra kunder. Det är viktigt att du är van att pitcha design- och inredningsförslag och trivs med att agera rådgivare mot kund gällande vad som är möjligt och inte utifrån satt budget. Men du behöver även vara lösningsorienterad och lyckas ta fram attraktiva lösningar även vid mindre budgetar, det handlar trots allt om att möta kundens behov och förutsättningar på ett framgångsrikt sätt. För att lyckas i den här rollen tror vi att du är en lagspelare som sprider energi i gruppen och som ständigt strävar efter att överträffa dig själv. O.M erbjuder - Great Place to Work-certifierad arbetsplats 2021 & 2020 - Fantastiska kollegor! - O.M Care: rikslunchkort, friskvårdsbidrag, förmånsportalen Benify och 1h träning i veckan på arbetstid - Årlig kick-off Om oss Office Management är ett rådgivande tjänsteföretag inom IT, kommunikation och arbetsplatser. Företaget grundades 1993 och har 400 medarbetare som tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för effektivitet, samarbete och kommunikation för 8000 kunder i Norden. Office Management ägs av Nalka Invest AB, omsatte 1.300 MSEK år 2019 och har kontor i Stockholm, Oslo, Helsingfors, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Linköping och Luleå. www.officemanagement.se (http://www.officemanagement.se/) Övrig information - Start: September 2021, med hänsyn till eventuell uppsägningstid - Omfattning: Heltid, 8-17 - Plats: Skalholtsgatan 6-8, Kista - Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Har du frågor om tjänsten slår du en signal till mig, Bella Everts, på 010 858 40 59. Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
MYBW Office Management Document Solution AB
Hemsida: http://www.officemanagement.se/
Ansökan
Ansök senast 8 december (1 månad 19 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Homestylist till Svensk Fastighetsförmedling

Arbetsgivare / Ort: Svensk Fastighetsförmedling AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 januari (3 månader 7 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Inredningsdesigner

Om jobbet
Din nästa utmaning Vi på Svensk Fastighetsförmedling i Jönköping söker nu efter flera kollegor och vill komma i kontakt med dig som brinner för inredning och homestyling. Som stylist hos oss i Jönköping ingår du i ett stort och framåtlutat team som alla vill hitta den optimala lösningen för kunden. Du arbetar självgående i samarbete med mäklare och mäklarassistenter på uppdrag i Jönköping med omnejd. Vi arbetar brett med allt ifrån lägenheter till lantbruk och genom ditt genuina intresse för att följa inredningstrender och att fundera ut nya idéer och lösningar kommer du att bidra till att bostäderna presenteras på ett inspirerande sätt. Vem söker vi? Till rollen som stylist söker vi dig som brinner för inredning och att dekorera hem. Vi tror att du har tidigare erfarenhet av detta och ett öga för både detaljer och helhet. Som stylist är du kommunikativ och van vid att arbeta konsultativt i samarbete med kunden. Du kommer att träffa våra kunder både tillsammans med kollegor och självständigt och med hjälp av din fingertoppskänsla skapar du snabbt goda relationer och ett förtroende hos kunderna. Just nu söker vi både Stylister på heltid och deltid, ange därför gärna i din ansökan vilket som är aktuellt för dig. Om oss Hos Svensk Fastighetsförmedling i Jönköping är du en del av ett större framgångsrikt team som sträcker sig från Vaggeryd till Mullsjö. Svensk Fastighetsförmedling har sedan starten 1937 växt till ett av landets största mäklarföretag och förmedlar idag allt från bostäder till skog & lantbruk. Teamet kännetecknas av högt till tak och en positiv framåtanda, här arbetar vi och lyckas tillsammans även om man som Stylist har stor frihet under eget ansvar i sitt dagliga arbete. Låter det här intressant? Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt via annonsen. Har du frågor kring tjänsten? Vänligen maila [email protected], urval sker löpande. Vill du veta mer om hur det är att arbeta på svensk fastighetsförmedling? Läs mer här https://jobb.svenskfast.se/
Arbetsgivare
Svensk Fastighetsförmedling AB
Hemsida: https://www.svenskfast.se/
Ansökan
Ansök senast 26 januari (3 månader 7 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Projektledare inom Inredningsdesign

Arbetsgivare / Ort: MYBW Office Management Document Solution AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 6 mars (4 månader 15 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Inredningsdesigner

Om jobbet
Är du van vid att stötta ett företag i en förändringsprocess? Nu söker vi dig som kan stötta och vägleda våra kunder genom deras resa mot framtidens arbetsplats. I dialog med kunden och via workshops och djupintervjuer ser ni till att nå slutmålet som är att förbättra kundens kontor så att inredningen stöttar kundens nya arbetssätt. Om rollen I takt med att vi växer söker vi nu en Projektledare inom Inredningsdesign till HQ i Stockholm. Du kommer ingå i ett mindre team där du projektleder förändringsarbetet tillsammans med teamets inredningsdesigner och rapporterar direkt till Product Manager Interior. Med din spetskompetens inom projektledning blir du en viktig pusselbit i teamets fortsatta utveckling och framgång. Arbetsuppgifter - Förstå kundens mål, ambitioner, behov och önskemål och därefter skapa individuellt anpassade inredningsförslag till främst kontorslokaler - Offerera, sälja och leverera med ett helhetsansvar mot både kund och projekt - Säkerställa att kunden får så stort värde som möjligt för sin investering, oavsett budget - Etablera och bibehålla goda relationer med kunder såväl som med leverantörer Genom uppföljningssamtal till kunder säkerställer du dels kundnöjdhet, dels att vi får tips om referenskunder som kan leda till nya uppdrag. Du kan i perioder ha färre projekt att arbeta med. Under dessa perioder är det viktigt att du är aktiv i att söka nya projekt och utföra andra uppgifter som skapar värde för teamet. Det är ett litet och engagerat team där alla förväntas vara villiga att kavla upp ärmarna när det behövs och utmana sin komfortzon. Erfarenheter Har minst 1 års erfarenhet från att jobba med inredning till kontor där du självständigt drivit projekt från start till slut - Erfarenhet av projektledning inom inredning - Besitter mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt, då detta används i det dagliga arbetet Det är även meriterande om du har B-körkort och tillgång till egen bil. Personliga egenskaper Som person är du positiv, lyhörd och kan snabbt fånga upp kundens behov. Vidare ska du vara förtroendeingivande och ha ett stort engagemang i ditt jobb och mot våra kunder. Det är viktigt att du är van att pitcha design- och inredningsförslag och trivs med att agera rådgivare mot kund gällande vad som är möjligt och inte utifrån satt budget. Men du behöver även vara lösningsorienterad och lyckas ta fram attraktiva lösningar även vid mindre budgetar, det handlar trots allt om att möta kundens behov och förutsättningar på ett framgångsrikt sätt. För att lyckas i den här rollen tror vi att du är en lagspelare som sprider energi i gruppen och som ständigt strävar efter att överträffa dig själv. O.M erbjuder - Great Place to Work-certifierad arbetsplats 2021 & 2020 - Fantastiska kollegor! - O.M Care: rikslunchkort, friskvårdsbidrag, förmånsportalen Benify och 1h träning i veckan på arbetstid - Årlig kick-off Om oss Office Management är ett rådgivande tjänsteföretag inom IT, kommunikation och arbetsplatser. Företaget grundades 1993 och har 400 medarbetare som tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för effektivitet, samarbete och kommunikation för 8000 kunder i Norden. Office Management ägs av Nalka Invest AB, omsatte 1.300 MSEK år 2019 och har kontor i Stockholm, Oslo, Helsingfors, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Linköping och Luleå. www.officemanagement.se (http://www.officemanagement.se/) Övrig information - Start: September 2021, med hänsyn till eventuell uppsägningstid - Omfattning: Heltid, 8-17 - Plats: Skalholtsgatan 6-8, Kista - Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Har du frågor om tjänsten slår du en signal till mig, Bella Everts, på 010 858 40 59. Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
MYBW Office Management Document Solution AB
Hemsida: http://www.officemanagement.se/
Ansökan
Ansök senast 6 mars (4 månader 15 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.