På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Visual Merchandiser
Spela filmen

Visual Merchandiser

Visual Merchandiser kallas ofta för Dekoratör eller för Butikskommunikatör.

Visual Merchandisers kan arbeta på olika sätt och ibland också kombinera de olika sätten inom samma tjänst. Du arbetar antingen i butik där tjänsten oftast kombineras med ytterligare arbetsuppgifter som butiksförsäljning. Du kan också arbeta mer långsiktigt med att planera butikslayout och utvecklar visuella konceptet för att driva aktuella kampanjer, produkter samt produktlanseringar till butiker och återförsäljare.

Som Visual Merchandiser arbetar du med kund- och försäljningsfokus för att locka kunderna till att köpa mer. Syftet är att förändringar i varupresentationer, skyltfönster och kampanjuppföljningar ska märkas genom att butikens försäljningssiffror går upp.

Om du arbetar som Visual Merchandiser i butik, jobbar du med att förstärka och förtydliga koncept, varumärken och sortiment genom att bygga miljöer och exponera varor på ett säljande sätt. Arbetet går ut på att hitta nya försäljningsmöjligheter genom att utveckla hur varorna i butiken presenteras.

Som Visual Merchandiser är du butikens ansikte utåt. Ofta ingår det i jobbet att ansvara för att avdelningar i butik alltid hålls fräscha och välfyllda.

Utbildning

Relevant utbildning kan finnas på högskolor/universitet eller inom Yrkeshögskolan.

B-körkort och tillgång till bil kan ställas bland krav för att få anställning som visual merchandiser.

Du bör också kunna arbeta i Excel, PPT, Sketch Up eller liknande ritprogram samt gärna erfarenhet från detaljhandeln.

Personliga egenskaper

För att trivas i yrkesrollen är det viktigt att du har ett trevligt sätt och är bra på att bemöta människor, men samtidigt trivs med att arbeta självständigt. Andra egenskaper som passar med ett jobb som visual merchandiser är att du är effektiv och noggrann, engagerad och drivs av att alltid åstadkomma ett bra resultat.

Visste du att...?

... Handeln står för 11% av jobben, tillväxten och välfärdens finansiering i Sverige.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

176 Lediga jobb

Shopper Activation Manager till Orkla Confectionery & Snacks

Arbetsgivare / Ort: Orkla Confectionery & Snacks Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Butikskommunikatör/Visual merchandiser

Om jobbet
Orkla är Nordens ledande aktör av varumärken och konceptlösningar till dagligvaruhandel, apotek, bageri och storhushåll. Koncernen har drygt 18 000 anställda och omsätter cirka 43 miljarder NOK. Orkla Confectionery & Snacks Sverige gör livets små stunder större, med älskade och starka varumärken inom kex, snacks och konfektyr såsom OLW, Cheez Doodles, Göteborgs Kex, Ballerina, Singoalla och Smash. Huvudkontoret ligger i Solna och företagets produktionsanläggningar finns i Filipstad, Kungälv och Nöbbelöv. Bolaget, med cirka 600 medarbetare, omsätter ca 1,5 miljarder kronor årligen. Har du erfarenhet av att arbeta med marknadsföring inom FMCG? Har du dessutom ett affärstänk och sinne för att skapa attraktiva och lönsamma marknadsaktiviteter? Vi på Orkla Confectionery & Snacks erbjuder nu dig en spännande roll som Shopper Activation Manager där du får möjlighet att arbeta med välkända och väletablerade varumärken tillsammans med ett glatt och kompetent gäng som alla strävar efter att driva Orkla mot större framgångar. Tjänsten är ett vikariat under ca 1 års tid. Om rollen Som Shopper Activation Manager tillhör du Category & Customer Marketing teamet. Vårt mål är att skapa de mest effektiva, inspirerande & lönsamma butiksytorna inom dagligvaruhandeln. I rollen ansvarar du för att utveckla och driva attraktiva marknadsaktiviteter i butik (online och offline) med fokus inom DVH. Du ansvarar för ett flertal väletablerade varumärken inom snacks och konfektyr där du arbetar nära Kategorichefer, Brand Managers och försäljning för att maximera effekterna av kategori- och shopper-aktiviteter i de viktigaste kanalerna. Vidare innefattas rollen av att skapa Shopper Marketing-planer och strategier för att på sikt öka potentialen för respektive varumärke. Ditt huvudansvar kommer vara att: * Samarbeta tvärfunktionellt med marknad för att skapa holistiska Shopper Activation strategier/planer som driver varumärke och engagemang i butik i linje med varumärkesstrategier och ATL-kommunikation * Skapa, utveckla och genomföra Shopper Activation-kampanjer i butik i linje med uppsatta strategier både på lokal och central nivå * Ansvara för framtagning, inköp och samordning av säljmaterial till butik och säljkår * Ta fram långsiktiga Shopper Marketing strategier/planer för respektive varumärke * Ansvara för att presentera kommande marknadsaktiviteter på interna konferenser tillsammans med kollegor från marknadsavdelningen * Säkra att du följer budget för dina tilldelade varumärken med målsättning att nå en god lönsamhet * Samarbeta tvärfunktionellt för innovationer samt delta på bolagets WinPut-möten * Ansvara för utveckling och framtagning av bolagets expoenheter (pallar/displayer/fasta inredningar) för 2nd & 3rd placement i samarbete med Kategorichefer * Föreslå årsbudget, göra månatliga budgetavstämningar och bidra till kostnadssynergier Rollen arbetar krossfunktionellt med många kontaktytor både internt och externt där du kommer att koordinera och ha ett nära samarbete med kollegor inom Orkla såväl som med företagets Shopper Activation marketing-byråer, tryckerier och andra externa leverantörer kopplat till ditt uppdrag. Kvalifikationer Vi söker dig som har: * Minst två års arbetslivserfarenhet inom marknadsföring och FMCG * Eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, försäljning eller ekonomi * Grundläggande ekonomisk förståelse * Goda kunskaper i svenska och engelska i både skrift och tal  Det är meriterande om du har erfarenhet av Shopper Marketing/Trade Marketing men det är inte ett krav. Det är även ett plus om du har arbetat som Produktchef, junior Brand Manager eller i likvärdig roll. Personliga egenskaper Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som trivs med att arbeta i ett högt arbetstempo i en organisation där den ena dagen inte är den andra lik. För att vara framgångsrik i rollen är du en initiativtagande ”Doer” som planerar, prioriterar och strukturerar upp ditt arbete med fokus på att nå resultat. Du motiveras av att ha många kontaktytor och har en naturlig förmåga att kommunicera med olika personligheter på ett serviceinriktat och ödmjukt sätt. Vidare är du en person som vågar ifrågasätta och utmana dina kollegor med målbilden att nå högre framgångar. Utöver detta har du ett affärstänk och lönsamhetsfokus och kommer gärna med kreativa idéer på nya angreppssätt och lösningar. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 26 september 2021. Urval sker löpande under rekryteringstiden.  Om du önskar mer information om tjänsten hör av dig till Manager Category and Customer Marketing Jenni Karlsson 0709-13 68 80 eller har frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Annelie Sandström, HR Business Partner, 0730-690 611.
Arbetsgivare
Orkla Confectionery & Snacks Sverige AB
Hemsida: https://www.orkla.se
Ansökan
Ansök senast 26 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör

Arbetsgivare / Ort: Sävsjö kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Välkommen till ett gott liv i barnvänliga Sävsjö. En liten kommun med stora möjligheter - mitt i Småland. Rik på upplevelser, kultur och natur. Expansivt näringsliv och härliga boendemöjligheter. Låt dina drömmar få plats - välj Sävsjö! ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en vass och erfaren kommunikatör som brinner för strategisk och värdeskapande kommunikation både internt och externt. Tjänsten är placerad på kommunikationsavdelningen på Sävsjö kommun. I tjänsten kommer du att arbeta både med operativa och strategiska kommunikationsinsatser. Du driver projekt i mål genom att lyssna av verksamheternas behov och sedan målgruppsanpassa och förmedla budskap via våra etablerade kommunikationskanaler. Som kommunikatör hos oss ingår du i ett erfaret och kunnigt team. Du har dokumenterad erfarenhet av de arbetsuppgifter och verktyg som en kommunikatör kommer i kontakt med i sitt dagliga arbete. Ditt arbetsfält spänner över hela kommunen men tyngdpunkten ligger på de verksamheter som vår utvecklingsavdelning ansvarar för, där olika tillväxtfrågor såsom samhällsbyggnad, näringsliv, hållbarhet, besöksnäring och landsbygdsutveckling är i fokus. Kunskap och erfarenhet från dessa verksamheter är därför meriterande. Som medarbetare på kommunikationsavdelningen har du också ett antal givna roller i kommunens upprättade krisorganisation. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är högskoleutbildad inom medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande och som har några års dokumenterad erfarenhet av att arbeta som kommunikatör. Du har en väl utvecklad kommunikativ förmåga i både tal och skrift och har mycket goda kunskaper i svenska språket. Du behöver goda kunskaper i Officepaketet och Adobes Creative Clouds programvaror InDesign, Photoshop och Illustrator. För webbpublicering använder vi Sitevision. På avdelningen arbetar sju medarbetare; en kommunikationschef, två kommunikatörer, en webbutvecklare samt tre samhällsinformatörer med ansvar för växel och reception. Förmågan att ge hög service, att samarbeta och bygga relationer, att arbeta strukturerat samt att vara lyhörd och självgående, är gemensam för alla medarbetare. I tjänsten behöver du B-körkort. ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig att skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga Jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.
Arbetsgivare
Sävsjö kommun
Ansökan
Ansök senast 26 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Senior kommunikatör - Toyota Material Handling Europe

Arbetsgivare / Ort: Sententia Rekrytering & Konsult AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-31
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Är du en av våra framtida nyckelspelare? Corporate Communications inom Toyota Material Handling Europe söker en passionerad innehållskreatör och Employer branding-expert. Toyota Material Handling Europe (TMHE) helps businesses of all sizes across Europe meet today’s materials handling challenges. Active in more than 30 countries across Europe and with headquarters in Sweden and a European Office outside Brussels, TMHE operate factories in France, Italy and Sweden. With 12,000 employees, along with a network of independent distributors and dealers, TMHE is part of Toyota Industries Corporation (TICO) - the global leader in materials handling equipment. Din framtida roll Toyota Material Handling Europe är i stark förändring. Vi växlar upp inom nya affärsområden och i en bransch stadd i stark utveckling och tillväxt. Det här kräver att vi aktivt och ständigt utvecklar oss som arbetsgivare för att behålla nuvarande anställda och locka till oss nya kompetenser. Det är därför vår strategi för Employer branding omfamnar så mycket mer än bara attraktiv kommunikation. Employer branding handlar om att säkra vår långsiktiga förmåga att genomföra vår strategi. Vårt starka och gemensamma varumärke gör det möjligt för oss att samarbeta och bli ännu effektivare i detta viktiga arbete. Vi söker dig som vill leda arbetet och utveckla oss som företag och arbetsgivare. Din roll Vi har gjort vår hemläxa och nyligen lanserat en gemensam, europeisk EVP- och kommunikationsplattform. Detta kommer att vara din "baby". Ditt övergripande uppdrag blir att leda och driva vårt centrala Employer branding-arbete; Du leder och inspirerar en gruppering av lokala HR- och kommunikationsspecialister från hela Europa för att aktivera lokalt employer branding-arbete. Tillsammans styr och utvecklar du kontinuerligt vår plattform och ser till att våra gemensamma och centrala kanaler är relevanta, autentiska och skapar fantastiska kandidatupplevelser. Du initierar och utvecklar - på egen hand eller tillsammans med externa partners - centralt innehåll och kampanjer för att ständigt stärka vårt arbetsgivarvarumärke både internt och mot specifika, externa målgrupper. Allt du gör ska ha ambitionen att vara lätt att vidareanvända i ett lokalt sammanhang i alla europeiska länder. Förutom arbetsgivarvarumärket bidrar du med din kompetens och professionalism i andra innehållsprojekt som pågår på avdelningen. Du delar med dig av din expertis, stöttar dina kollegor och vill bygga hela vårt team starkare. Din utmaning - Leda och inspirera en “community” av lokala, icke-direktrapporterande kollegor från hela Europa för att få lokalt employer branding-arbete att hända - Initiera, leda och samordna projekt och kampanjer som kan gynna hela organisationen - Tillse att våra centrala kanaler innehåller bra, autentiskt och relevant innehåll som kan användas vidare lokalt - Samordna intressenter och initiativ för att säkerställa kvalitet i alla aspekter av en anställning - Identifiera och utnyttja innehållssynergier mellan arbetsgivarvarumärke och andra områden, t.ex. HR, hållbarhet och marknadsföring - Producera och utveckla innehåll i linje med den centrala EVP- och kommunikationsplattformen, antingen själv och/eller i samarbete med interna kollegor eller externa byråer - Samarbeta kring Employer branding lokalt i Östergötland med våra lokala enheter - Bidra i innehållsprojekt som är nära besläktade med Employer branding Din profil Säg Employer branding och du ser omedelbart ett uppdrag som sträcker sig bortom kommunikation, med tentakler som leder till mer eller mindre alla delar och aspekter av ett större företags verksamhet. Du har nått värdefulla insikter uidarender din karriär och är nu ivrig att omvandla dessa till handlingar som kommer att skapa effekter i stort och smått. Effektivt innehåll med hög kvalitet är din passion, oavsett kanal eller format, och du gillar och är mycket skicklig i att både producera och publicera det själv eller förbättra insatser från andra. Din inställning till innehåll är strukturerad och att arbeta med en varumärkesplattform som bas är vardagsmat för dig. Din engelska är mer än bra. Vi söker inte bara en mycket skicklig kommunikationsexpert, du är också en uppskattad ledare och projektledare eller vill utveckla denna sida av dina personliga färdigheter vidare. Du leder och inspirerar människor genom att vara den kreativa experten inom ditt område, genom att lyssna och genom att leverera enligt dina löften. Du har förmodligen en bakgrund i en annan stor, multinationell organisation eller från en byrå som jobbar med internationella kunder och större företag. Placering Tjänsten är baserad i vårt europeiska huvudkontor i Mjölby och vi ser vikten av att enkelt kunna samlas och träffas personligen och regelbundet. Naturligtvis arbetar vi på distans när det passar. Resor i Europa kommer att behövas, men inte regelbundet eller särskilt ofta. Vårt erbjudande Vi bygger vårt företag för framtiden i en bransch som blomstrar och kommer att fortsätta att göra så under en överskådlig framtid. Med stöd av våra starka japanska ägare är vi fast beslutna att leda utvecklingen inom logistik och materialhantering. Toyota Material Handling Europe är ett värdebaserat företag som litar på och vill utveckla sina anställda. Du kommer till ett litet och värderingsdrivet team med en stark vilja att påverka och med en passion för kvalitet i allt vi gör. Din ansökan Välkommen att registrera din ansökan via www.sententiarekrytering.se (http://www.sententiarekrytering.se) omgående, dock senast 26 september 2021. Frågor besvaras av Jan Hellström, tfn 070-615 03 44 eller Eva Andersson, tfn 0706-153230, Rekryteringskonsulter Sententia Rekrytering & Konsult.
Arbetsgivare
Sententia Rekrytering & Konsult AB
Hemsida: http://www.sententia.se/
Ansökan
Ansök senast 26 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör praktikplats

Arbetsgivare / Ort: Kungsbacka kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Kungsbacka är en växande kommun där både människor och företag utvecklas. Hos oss arbetar människor som vill, vågar och kan. Vill du bli en av oss? Söker du praktikplats inom kommunikation? Här finns möjlighet för dig som vill pröva på att jobba med att planera och skapa kommunikation för olika kanaler genom möten med människor. Gillar du att skriva så att alla kan förstå och kanske även göra din kommunikation via enkel film och foto? Då har du hittat rätt! Hos oss på Kungsbacka kommun får du chansen till en lärorik och inspirerande praktik.         Förvaltningen för Förskola & Grundskola välkomnar nu dig som tillsammans med förvaltningens kommunikationsspecialist Kerstin vill skapa kommunikation som bidrar till att uppfylla förvaltningens uppdrag - att ge barn och elever bästa möjliga start i livet. Som praktikant hos oss kommer du att kopplas in i flera olika delar av kommunikationsarbetet i en stor organisation. Ett stort fokus framöver är framtagandet och innehållsproduktion för vår nya hemsida, kungsbacka.se. Den här praktiken kommer därför ge dig stor erfarenhet när det gäller att införa en helt ny webbplats där målgruppen är cirka 80 000 invånare med olika behov. Du kommer att bidra i arbete med att ta fram aktuellt och relevant material som är sökoptimerat, uppfyller krav på digital tillgänglighet och som är formulerat utifrån principer om klarspråk. Men det finns såklart en mängd olika saker som ingår när du arbetar som kommunikatör på kommunens största förvaltning. I din praktik kommer du till exempel att få planera, skapa, publicera och uppdatera innehåll till intranät, externa webb och sociala medier. Utgångspunkten här kan vara att läsa in dig på ett område, prata med sakkunniga och sedan paketera det hela utifrån behov, kanal och målgrupp Skapa enklare innehåll i olika form av presentationer, ljud, bild, text, animering eller filmklipp. Delta i utveckling av förvaltningens kommunikation och få erfarenhet av vad det innebär att vara en stödfunktion för chefer och medarbetare, strategiskt och operativt. Det kan till exempel innebära att vara ett viktigt bollplank när vi pratar om bästa kommunikativa lösning i olika frågor. Spana och omvärldsbevaka trender och vad som skrivs i nyhetsmedier, bloggar och i sociala medier i ämnen som rör vår verksamhet Delta i kommunens nätverk för kommunikation och samarbeta med andra förvaltningar i frågor Vi välkomnar och ger dig ett stort utrymme för initiativ och idéer. Hos oss får du möjlighet att göra din praktik i en stabil, trygg organisation med en tydlig vision. Din profil Praktiken är på heltid med start hösten 2021 eller våren 2022 och vi söker dig som: - går en utbildning inom kommunikation/webb - kan ha praktik i minst 8 veckor eller mer - förstår och behärskar att skriva så att målgruppen kan förstå och enkelt kan ta till sig informationen. Det innebär att du pratar och skriver svenska flytande. - är insatt i bredden av digital kommunikation: webb, SoMe, appar och intranät - har kunskap om verktygen för att producera och publicera innehåll enligt uppdragen i denna praktik – foto, filma och klippa med mobil, officeprogram samt gärna även adobe - har koll på begrepp som tillgänglighet till digital service samt GDPR Sammanfattningsvis så passar denna praktik dig som gillar samarbete med andra, är driftig och intresserad av att få en bred insikt i kommunikatörsyrket, både operativt och strategiskt. Kommunikationsteamet på Kungsbacka kommun Du gör din praktik på förvaltningen för Förskola & Grundskola, men är också en del av kommunens kommunikationsnätverk, som består av ett antal kommunikatörer, fördelat över våra nio förvaltningar. Vi är ett glatt gäng, samarbetar i många projekt och är måna om att alla ska trivas hos oss. Teamet arbetar med kommunikation och utveckling av kommunikation inom många olika områden så som PR, internkommunikation, förändringskommunikation, layout, sociala medier, sökordsoptimering med mera. Om Kungsbacka kommun och Förskola & Grundskola Kungsbacka är en växande kommun där både människor och företag utvecklas. Hos oss arbetar människor som vill, vågar och kan. I våra förskolor och grundskolor pågår det varje dag undervisning som syftar till att barn och elever ska prestera utifrån sin fulla kapacitet på sin resa emot framtiden. Arbetet präglas av tillitsbaserad styrning där vi strävar efter att göra varandra bra och skapa goda förutsättningar för alla att lyckas. Vi har en utvecklad central stödorganisation som skapar goda förutsättningar för rektors pedagogiska ledarskap. I Förskola & Grundskola arbetar cirka 2600 medarbetare som oavsett uppdrag har fokus på barns och elevers lärande, det är dem vi alla är till för. Förvaltningens kommunikationsfunktion är en del av vår stödfunktion HR och kommunikation Yrkesnivå Praktikplats Förvaltning - Förskola & Grundskola - Kommunikation Intresserad? Kul! Välkommen med din ansökan redan idag eller senast 26 september. Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Arbetsgivare
Kungsbacka kommun
Ansökan
Ansök senast 26 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Visual Merchandiser - Kristianstad City

Arbetsgivare / Ort: Kappahl Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön
Ansök senast 26 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Butikskommunikatör/Visual merchandiser

Om jobbet
Kappahl finns till för att hylla mångfalden i vardagen. Vi vill bredda definitionen av mångfald till att inkludera många olika sätt att leva – som ger alla friheten att vara sitt sanna jag, alltid. Kappahl Group grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med runt 370 Kappahl- och Newbie-butiker samt Shop Online i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Polen och Storbritannien. Kappahl-teamet består av 4000 kollegor på 400 arbetsplatser i tio länder med olika bakgrund, ålder, kunskaper och klädstil. Den gemensamma drivkraften är att erbjuda mode som passar livet för många människor och livsstilar. Ett ansvarsfullt mode som känns rätt, för den som bär det och för världen omkring oss. Idag är 70% av produkterna hållbarhetsmärkta. Målet är att 100% ska vara producerade i mer hållbara material senast år 2025. Mer information på www.kappahl.se Till Kristianstad City söker vi nu en Visual Merchandiser på 20 timmar i veckan .  Kan du skapa köplust genom en inspirerande varuvisning? VISUAL MERCHANDISER PÅ KAPPAHL Som Visual Merchandiser ansvarar du för att förverkliga Kappahls koncept och för att skapa köplust genom en inspirerande, föränderlig varuvisning. Du planerar och följer upp kampanj- och aktivitetsexponeringar samt utbildar och delegerar uppgifter till dina kollegor. Du medverkar även aktivt i den dagligen försäljningen och kan genom din kunskap om produkter, material, mode och trender påverka försäljningsarbetet i mötet med kunden. Tillsammans med ditt team arbetar du proaktivt för att nå uppsatta försäljningsmål. Att stötta dina kollegor i det dagliga arbetet är en viktig del av rollen. DIN KOMPETENS OCH PERSONLIGHET Vi söker främst dig med utbildning och erfarenhet inom butikskommunikation eller visual merchandising. Har du inte utbildning bör du ha tillförskaffat dig god kunskap genom flera års erfarenhet av arbete med varuvisning i butik. Utöver detta behärskar du såväl svenska som engelska. Du älskar mode och ser säljmöjligheter i allt du gör. Goda försäljningsresultat motiverar dig och du är van att ta egna initiativ inom givna ramar. Du är duktig på att kommunicera och engagera andra, och självklart är du även kreativ, prestigelös och målinriktad i ditt arbetssätt. Kappahl verkar i en föränderlig bransch, därför söker vi dig som lätt kan ändra fokus och prioritera om. Du har lätt för att känna igen dig i Kappahls värdeord – Inclusive, Courageous och Joyful. Ingen dag är den andra lik hos oss på Kappahl, och älskar du liksom vi utmaningar och att arbeta i ett högt tempo är det dig vi söker! VI ERBJUDER Anställningsform: Tillsvidare med provanställning. Anställningsgrad: 20 timmar i veckan Arbetstid: Varierande tider, inkl kvällar och helger Tillträde:   2021-11- 15 eller enligt överenskommelse Som medarbetare hos oss får du Möjligheter att utvecklas En arbetsplats där medarbetarna trivs Ett ledarskap som kännetecknas av resultatfokus och teamkänsla. Förmånlig personalrabatt Motionsbidrag och andra förmåner   Kappahl tar nu fortsatta kliv mot framtiden. Vi vill med våra starka varumärken hylla mångfalden i vardagen, vi arbetar tätt med att skapa attraktiva kunderbjudanden till vår målgrupp baserad på kännedom om vad vår kund vill ha.  Läs mer om vår arbetsplats på  www.kappahl.se/jobba-hos-oss .  ANSÖKAN Berätta i din ansökan hur du skapar köplust genom en inspirerande varuvisning! Om du även har arbetsprover att visa uppskattar vi om du inkluderar en länk eller lägger till bilder av dessa i ditt CV.  Vi kan inte ta emot ansökningar i butik, så vi ser fram emot att du registrerar din ansökan snarast. Vi tillämpar löpande urval, tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.  Sista ansökningsdag:  2021-09-30 Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta butikschef Martina Petrén på 044-219710 .  
Arbetsgivare
Kappahl Sverige AB
Hemsida: http://www.kappahl.com
Ansökan
Ansök senast 26 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.