På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Visual Merchandiser
Spela filmen

Visual Merchandiser

146 Lediga jobb

Kommunikatör till Kommunals a-kassa

Arbetsgivare / Ort: Kommunalarbetarnas Arbetslöshetskassa / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Färdigheter
Meriterande
  • Layout-Adobe InDesign
  • EPiServer
  • publicerings- och portalverktyg
  • 2D-grafik-Adobe Photoshop
  • Sitevision
  • publicerings- och portalverktyg

Språk
Krav
  • Svenska
Meriterande
  • Engelska

Om jobbet

Vill du arbeta i en samhällsnyttig organisation som gör skillnad? Är du en stjärna på kommunikation? Då ska du läsa vidare.

Kommunals a-kassa är en av Sveriges största a-kassor med över 600 000 medlemmar. Varje år betalar vi ut ersättning till över 50 000 medlemmar. Vi är tryggheten när du blir av med jobbet. Vi har 8 kontor på olika orter i Sverige och cirka 300 medarbetare.

Om tjänsten

Vi söker nu en kommunikatör med spets inom rörligt material, animering och filmproduktion. Tillsammans med ditt team på kommunikationsenheten ansvarar du för utvecklingen och kommunikationen på bland annat webb och intranät. Din placering kommer att vara på vårt huvudkontor i Stockholm men med flexibilitet att arbeta hemifrån.

Exempel på arbetsuppgifter

Som kommunikatör kommer du att ha varierande arbetsuppgifter, till exempel:

  • skapa innehåll för olika kanaler
  • redigera på webb och intranät
  • enklare layout och grafiska produktioner
  • utveckla hur vi arbetar med kommunikation

Eftersom vi ser att du har spetskompetens inom rörligt material kommer en del av ditt uppdrag bli att tillsammans med vår kompetensutvecklare skapa interna e-kurser.

Om kommunikationsenheten

Vi är en relativt liten enhet men med ett brett uppdrag. Utöver att enheten ansvarar för webb och intranät ger vi råd och stöd i kommunikationsfrågor, arbetar med hållbarhet, klarspråk och till viss del AI. Vi får dessutom ofta uppdrag och projekt där du kan förväntas leda ett uppdrag eller projekt. Du blir en del av ett ambitiöst team på fem personer där man samarbetar och stöttar varandra i det dagliga arbetet.

Din profil

Vi söker dig med 3-5 års erfarenhet av kommunikationsarbete som generalist snarare än specialist. Du tillför värde till organisationen genom din tekniska kompetens och erfarenhet av att producera rörligt material och film. Är du även en fena på att skapa layout och användarvänlig grafisk design kommer du att bli en värdefull tillgång.

För att lyckas i rollen ser vi vidare att du har god erfarenhet av kommunikationsuppgifter på en kommunikationsenhet där du arbetat med helheten. Du är en god skribent och har en förmåga att omvandla komplex information till begripliga texter som är anpassade till mottagaren. Rätt kandidat ser fördelen av att kunna växla mellan strategiskt och operativt arbete.

Dina kvalifikationer

För att bli framgångsrik i rollen har du sannolikt följande kvalifikationer:

  • högskoleutbildning inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning,
  • är van vid Adobe Creative Cloud (InDesign, Photoshop, Illustrator och Premier Pro)
  • kunna producera rörligt material
  • ha kunskap i tillgänglighet för digitala kanaler
  • van användare av Sitevision eller motsvarande CMS verktyg.
  • meriterande om du arbetat i Storyline

Personliga egenskaper

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och drivkrafter. Känner du igen dig i egenskaper som närvarande, proffsig och handlingskraftig så hör du hemma hos oss. Vidare bör du ha lätt för att skapa kontakt med olika intressenter och upplevs förtroendeingivande. Arbetet som kommunikatör går sällan på rutin, du står i stället ofta inför nya situationer som du behöver ta dig an på ett flexibelt och prestigelöst sätt. Slutligen söker vi dig som är trygg i dig själv, nyfiken och öppen för att testa och tänka nytt.

Det här erbjuder vi

Vi har en mycket god stämning med ett vänligt klimat. Vi bryr oss om våra anställda och ger stort eget ansvar och tillit till alla som jobbar hos oss. Vidare har vi kollektivavtal med Handels och erbjuder följande:

  • 32 dagars semester, 3 fridagar
  • 37,5 h arbetsvecka
  • friskvårdstimme
  • 3500 kr i friskvårdsbidrag
  • massage en gång i månaden


I denna rekrytering samarbetar vi med Inhouse

På Inhouse utgår vi alltid från människorna när vi tillsammans med våra uppdragsgivare utvecklar organisationer. Vi kallar detta för People Management. I samma anda vill vi vara engagerade och nära dig som kandidat eller konsult. Vi värnar om din utveckling och framtid och hoppas kunna bidra med spännande uppdrag i många olika typer av organisationer. Vi lever våra värdeord - samverkan, personliga & utmanande!

Inhouse är ett konsultföretag inom organisationsutveckling, rekrytering och konsultlösningar. Vi är specialister inom Marknad & Kommunikation, Ekonomi, Business Services och HR. Alla vi som arbetar på Inhouse har också varit verksamma inom dessa områden och vet vilka utmaningar våra kunder faktiskt har.

Övrigt/Vad händer nu?

Vi kommer att gå igenom ansökningarna löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Vi tar inte emot några ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV här på hemsidan, inhouse.se. Om du går vidare i processen kommer du som ett första steg få svara på ett antal urvalsfrågor. Processen innehåller även arbetspsykologiska personlighetstester.

För mer information eller frågor, kontakta Anna Ålander på [email protected] Tjänsten är på heltid och inleds med sex månaders provanställning.

Arbetsgivare
Kommunalarbetarnas Arbetslöshetskassa
Barnhusgatan 6
10139 Stockholm
Hemsida: http://www.kommunalsakassa.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Visual merchandiser Cubus Drottninggatan

Arbetsgivare / Ort: Cubus AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 21 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-10-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Cubus är en av Skandinaviens största modekedjor med över 300 butiker i fyra länder. Genom vår ledande position på trend och design lägger vi stor vikt på utveckling av kollektioner som skall vara ett självklart val av mode till ett bra pris för kvinnor, män och barn. Vi har närmare 3.200 anställda, som alla spelar en avgörande roll för vår framgång. Cubus är en del av Varner som består av 9 fashionkoncept med närmare 8500 medarbetare och över 1200 butiker fördelat på 5 länder. Varner Service Office ligger i Slependen utanför Oslo. Vi söker en visual merchandiser till vår flag ship store på Drottninggatan i Stockholm. Tjänsten är tillsvidare och på 25 h/v.  Första intrycket och totalupplevelsen av butiken är avgörande för om kunden väljer att handla i en butik. Arbetet som Dekoratör handlar om att få ut det bästa möjliga av butikens förutsättningar, så att den alltid är inspirerande och ger köplust. Du måste tycka om att jobba i ett högt tempo, ta snabba beslut, vara initiativtagande och driftig. Du ansvarar även för att skyltfönster och invändig varuplacering följer Cubus riktlinjer för exponering och gällande kampanjer. Du brinner för försäljning och service då du jobbar med våra kunder som första fokus och prioritet. Har Du de kvalifikationer som krävs? Är självständig och strukturerad Är engagerad, initiativtagande och kreativ Flexibel Tycker om högt tempo Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter eller relevant utbildning Brinner för försäljning och service Om svaret är ja och du i tillägg har ett brinnande intresse för mode, är positiv och har ett glatt humör - då har vi ett spännande jobb som väntar på dig! Vi kan erbjuda dig: En spännande vardag med många utmaningar Ordnade arbetsförhållanden och bra personalrabatter Möjligheter för personlig utveckling Goda karriärmöjligheter Hos oss kan du komma långt med engagemang, rätt inställning och de rätta kvalifikationerna! OBS! Vi tar ej emot ansökan via post. Ansök genom att klicka på länken. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan!
Arbetsgivare
Cubus AB
Hemsida: http://www.cubus.com
Ansökan
Ansök senast 21 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Butikskommunikatör/Säljare

Arbetsgivare / Ort: Mio AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 21 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Butikskommunikatör/Visual merchandiser

Om jobbet
Mio söker alltid de bästa medarbetarna. Varje dag strävar vi efter att tillsammans med våra butiker leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio. Med gemensamma värderingar, tydligt ledarskap, individuellt ansvarstagande och stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi en attraktiv arbetsplats. Beskrivning Är du den vi söker? Då kan vi erbjuda dig ett roligt, stimulerande och utvecklande arbete i högt tempo. Du blir en del i ett engagerat team. Du kommer tillsammans med din kollegor jobba för att på bästa sätt driva ett lönsamt och serviceinriktat arbete mot butikens uppsatta mål. Arbetsuppgifter I rollen som butikskommunikatör ansvarar du för att butiken är säljklar, inspirerande och följer konceptet. Som säljare på Mio är den viktigaste uppgiften att ge våra kunder marknadens bästa bemötande samt vara en säljare av toppklass.   Kvalifikationer Viktigt för oss är att du har en stor grad av kundorientering och servicekänsla och att du alltid jobbar med ambitionen att skapa återkommande kunder till butiken. Du är tävlingsinriktad och tycker om att jobba mot uppsatta mål. Vi förutsätter att du har tidigare erfarenhet av kundservice och försäljning. Vi ser gärna att du är: - initiativtagare med framåtanda och ambitioner - flexibel och har viljan att ta i där det behövs - en god förebild för övriga medarbetare och bidrar till god stämning - självgående och med eget driv - stresstålig och klarar av att jobba på i ett högt tempo Det är en förutsättning att du kan jobba på helger och kvällar. Då tunga lyft förekommer, behöver du ha en god fysik. Tjänsten är på 80% fördelat på tre dagar i veckan som butikskommunikatör, samt varannan helg som säljare. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.   Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja för möbler och heminredning som i snart 60 år har levererat inredningslösningar för hemmet. Vi finns med butiker på över 70 platser i Sverige samt på nätet med e-handel. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån Mios koncept och den lokala marknadens behov. Grunden är en stark och positiv entreprenörskultur. Vi brinner för att förgylla kundernas liv hemma med riktiga möbler och prisvärd kvalitet. Vi vill vara det spännande alternativet som inspirerar kunderna att förnya sina hem som de ska vara stolta över och trivas i.
Arbetsgivare
Mio AB
Ansökan
Ansök senast 21 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör

Arbetsgivare / Ort: Linnéuniversitetet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 22 oktober (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Välkommen till Linnéuniversitetet! Människor växer här. Vi är ett internationellt universitet i Småland - tillsammans sätter vi kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Linnéuniversitetet söker en engagerad kollega som vill jobba tillsammans med oss för att stärka vårt varumärke och kommunicera vår vision om att sätta kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Vi söker nu en kommunikatör för vårt arbete med bland annat internationell studentrekrytering. Kommunikationsavdelningen arbetar strategiskt och operativt för att skapa intresse för Linnéuniversitetets utbildning, forskning och samverkan. Vi är ca 40 medarbetare som bl.a. jobbar med studentrekrytering, forskningskommunikation och internkommunikation. Avdelningen består av tre sektioner och arbetar från Kalmar och Växjö. Du kommer att tillhöra den sektion som jobbar med studentrekrytering och studentkommunikation.  Linnéuniversitetet är en plats där alla ska känna sig välkomna och inkluderade. Kommunikationsavdelningen jobbar aktivt med detta och är sedan 2020 HBTQ-diplomerad. Vi erbjuder dig en kreativ miljö där teamwork är en del av en dynamisk vardag. Vi är en avdelning med stor in house-kompetens och mycket av vår kommunikation skapar vi själva från ax till limpa. Hos oss får du en spännande arbetsdag.   Arbetsuppgifter:  Du kommer att jobba med både internationell och nationell studentrekrytering med varierade arbetsuppgifter, bland annat: • Planering och genomförande av olika typer av kommunikationsaktiviteter med inriktning mot marknadskommunikation för en internationell marknad. • Planering av och deltagande i internationella mässor, webbinarier och andra former för personliga möten • Produktion och publicering av texter och annat redaktionellt innehåll till lnu.se • Produktion av olika typer av kommunikationsmaterial, tex broschyrer, filmer, presentationer • Sociala medier • Internationella studentambassadörer Resor både nationellt och internationellt samt arbete på kvällar och helger kan förekomma i tjänsten. Kvalifikationer: Vi söker dig som har akademisk examen i medie- och kommunikationsvetenskap på masternivå. Du har förmåga att skriva slagkraftiga texter, både på svenska och engelska, till olika målgrupper och anpassa dem till olika kanaler och syften. Du har erfarenhet av att ha jobbat med CRM-system och webbverktyg, meriterande är det om du även har erfarenhet av Episerver och Wordpress. Du har också erfarenhet av att ha jobbat i verktyg för bevakning av och innehållsproduktion till sociala medier, exempelvis Canva och Meltwater. Du är van vid att hålla i presentationer på engelska. Har du erfarenhet av offentliga upphandlingar är det ett plus. Likaså är erfarenhet av internationella sammanhang, exempelvis i form av utbytesstudier eller arbete utomlands ett plus. Vem är du? För att trivas hos oss tror vi att du är nyfiken med ett ständigt sug efter att lära dig nya saker. Du tar initiativ, kommer med idéer och omsätter dem till handling. Du ser möjligheter framför problem och tycker att det är spännande att testa och experimentera dig fram – du hugger i där det behövs i stort som smått. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och värdesätter kreativitet, flexibilitet och samarbetsförmåga. Du är ansvarstagande och har lätt för att bygga relationer och skapa förtroende. Tidvis kräver arbetet att du kan arbeta i ett högt tempo och därför är det bra om du trivs i situationer där mycket ska hanteras och fungera samtidigt. Du har en förmåga att se till helheten och har en känsla för små detaljer som skapar det där lilla extra. Anställningsvillkor: Anställningen är en tillsvidareanställning med tillträde 1 januari 2022. Provanställning på 6 månader tillämpas.  Placering: Kommunikationsavdelningen finns både i Växjö och Kalmar och du kommer att ha placering på en ort, men arbeta på båda.  Mer information lämnas av: Sektionschef Maja Rudhe, 0470-708211, [email protected]  HR-partner Marie Kalebsson, 0470-708238, [email protected] Fackliga företrädare nås via universitetets växel: 0772-28 80 00 Välkommen med din ansökan senast den 22 oktober. Ansökan ska innehålla personligt brev och CV samt examensbevis. Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen. Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 24.00 sista ansökningsdagen. Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser.
Arbetsgivare
Linnéuniversitetet
Hemsida: http://www.lnu.se
Ansökan
Ansök senast 22 oktober (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör

Arbetsgivare / Ort: Linnéuniversitetet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 22 oktober (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Välkommen till Linnéuniversitetet! Människor växer här. Vi är ett internationellt universitet i Småland - tillsammans sätter vi kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Linnéuniversitetet söker en engagerad kollega som vill jobba tillsammans med oss för att stärka vårt varumärke och kommunicera vår vision om att sätta kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Vi söker nu en kommunikatör för vårt arbete med bland annat internationell studentrekrytering. Kommunikationsavdelningen arbetar strategiskt och operativt för att skapa intresse för Linnéuniversitetets utbildning, forskning och samverkan. Vi är ca 40 medarbetare som bl.a. jobbar med studentrekrytering, forskningskommunikation och internkommunikation. Avdelningen består av tre sektioner och arbetar från Kalmar och Växjö. Du kommer att tillhöra den sektion som jobbar med studentrekrytering och studentkommunikation.  Linnéuniversitetet är en plats där alla ska känna sig välkomna och inkluderade. Kommunikationsavdelningen jobbar aktivt med detta och är sedan 2020 HBTQ-diplomerad. Vi erbjuder dig en kreativ miljö där teamwork är en del av en dynamisk vardag. Vi är en avdelning med stor in house-kompetens och mycket av vår kommunikation skapar vi själva från ax till limpa. Hos oss får du en spännande arbetsdag.   Arbetsuppgifter:  Du kommer att jobba med både internationell och nationell studentrekrytering med varierade arbetsuppgifter, bland annat: • Planering och genomförande av olika typer av kommunikationsaktiviteter med inriktning mot marknadskommunikation för en internationell marknad. • Planering av och deltagande i internationella mässor, webbinarier och andra former för personliga möten • Produktion och publicering av texter och annat redaktionellt innehåll till lnu.se • Produktion av olika typer av kommunikationsmaterial, tex broschyrer, filmer, presentationer • Sociala medier • Internationella studentambassadörer Resor både nationellt och internationellt samt arbete på kvällar och helger kan förekomma i tjänsten. Kvalifikationer: Vi söker dig som har akademisk examen i medie- och kommunikationsvetenskap på masternivå. Du har förmåga att skriva slagkraftiga texter, både på svenska och engelska, till olika målgrupper och anpassa dem till olika kanaler och syften. Du har erfarenhet av att ha jobbat med CRM-system och webbverktyg, meriterande är det om du även har erfarenhet av Episerver och Wordpress. Du har också erfarenhet av att ha jobbat i verktyg för bevakning av och innehållsproduktion till sociala medier, exempelvis Canva och Meltwater. Du är van vid att hålla i presentationer på engelska. Har du erfarenhet av offentliga upphandlingar är det ett plus. Likaså är erfarenhet av internationella sammanhang, exempelvis i form av utbytesstudier eller arbete utomlands ett plus. Vem är du? För att trivas hos oss tror vi att du är nyfiken med ett ständigt sug efter att lära dig nya saker. Du tar initiativ, kommer med idéer och omsätter dem till handling. Du ser möjligheter framför problem och tycker att det är spännande att testa och experimentera dig fram – du hugger i där det behövs i stort som smått. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och värdesätter kreativitet, flexibilitet och samarbetsförmåga. Du är ansvarstagande och har lätt för att bygga relationer och skapa förtroende. Tidvis kräver arbetet att du kan arbeta i ett högt tempo och därför är det bra om du trivs i situationer där mycket ska hanteras och fungera samtidigt. Du har en förmåga att se till helheten och har en känsla för små detaljer som skapar det där lilla extra. Anställningsvillkor: Anställningen är en tillsvidareanställning med tillträde 1 januari 2022. Provanställning på 6 månader tillämpas.  Placering: Kommunikationsavdelningen finns både i Växjö och Kalmar och du kommer att ha placering på en ort, men arbeta på båda.  Mer information lämnas av: Sektionschef Maja Rudhe, 0470-708211, [email protected]  HR-partner Marie Kalebsson, 0470-708238, [email protected] Fackliga företrädare nås via universitetets växel: 0772-28 80 00 Välkommen med din ansökan senast den 22 oktober. Ansökan ska innehålla personligt brev och CV samt examensbevis. Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen. Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 24.00 sista ansökningsdagen. Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser.
Arbetsgivare
Linnéuniversitetet
Hemsida: http://www.lnu.se
Ansökan
Ansök senast 22 oktober (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.