På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Branding expert

Branding expert

Som Branding expert hjälper du till att ta fram och marknadsföra varumärken.

Du arbetar med att på olika sätt utveckla marknadsföring av redan befintliga varumärken. Du kan också arbeta med att ta fram nya varumärken, logotyper och färger, dvs vara en brand stylist, en yrkesroll där du kombinerar konstnärlighet med affärsmässighet.  

Brand styling är ett område där du tar fram nya eller gör om de redan existerande namn och logotype på varumärken.

Branding experten kommer med förslag på hur företagets eller organisationens namn och logotype ska se ut för att vara mest tilltalande för kunder. 

Företag och organisationer vänder sig till reklambyråer som erbjuder brand styling, för att få förslag på namn i kombination med logotype som kommer att finnas på visitkort, skyltar, brevpapper samt andra reklamprodukter.

Branding experter som specialiserar sig på att göra om de redan existerande varumärken kallas för rebranding experter.

Utbildning

De flesta som arbetar inom detta yrke har utbildningar från högskolor/universitet eller från en yrkeshögskola.

På gymnasiet rekommenderas det i första hand utbildning från Ekonomiprogrammets inriktning Ekonomi.

Arbetsplats

Branding och rebranding experten kan agera i egenskap av egenföretagare, konsult eller vara anställd på en reklambyrå eller inom en marknadsföringsavdelning på olika företag och organisationer.

Ofta arbetar du i ett team av branding-specialister på en reklambyrå.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

69 Lediga jobb

Manager Product & IB Management in CV SWE

Arbetsgivare / Ort: Volvo Business Services AB / GÖTEBORG
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Are you a leader with passion for trucks? Do you want to lead technology and people?

In GTT Complete Vehicle, we can offer you a highly challenging position with a great purpose and impact on Volvo Group.

Complete Vehicle is a global function within Group Trucks Technology (GTT) with 1600 employees in the areas of Product design (PD), Product builds of prototypes (PB), Features Verification & Validation (FVV) and Aftermarket technology (AMT).


CV SWE function is responsible for FVV and PB areas and we are on an exciting change journey with focus on quality, truck performance and maximizing the output through cadence in testing activities. We are now looking for a Product & IB Manager who want to embark the change journey and lead to the next level.


Qualifications:

  • Master of Science in Mechanical engineering; higher education is meriting
  • Fluency in English
  • At least 15 years of working experience from the automotive industry; whereof at least 10 years from R&D functions with experience from 2 group manager positions
  • Passion for and knowledge about trucks and customer usage
  • Experience from HD Platform development and/or testing with focus on meeting Customer requirements
  • Solid track record of delivering results
  • A team player with excellent communication and presentation skills
  • Experience from development of Complete Vehicle Verification & Validation plan and leading engineering and/or testing functions through Industrialization phase is a merit

Key Responsiblities:

  • Drive the competence shift from Project to Product management
  • Secure Quality at Introduction by implementing Complete Vehicle testing in cadence
  • Define and drive way of working in Agile development; Vehicle Streams and Tech streams
  • Responsible for Platform verification
  • Budget management for all CV SWE needs
  • Responsible for GTT Test Trucks; Specification & Operation
  • Optimization of the test fleet
  • Responsible for vehicle specification, ordering and scrapping of vehicles

Who are you?

You have a holistic view, a strong business- and strategic mindset with focus on simplicity, accountability and empowerment. You work cross-functionally building strong relationships with stakeholders and has the passion for creating engagement in teams. You are an inspiring leader who develop people as well as technology.

You will be an important member of CV SWE Management Team.


The interviews will start during the application period.


For more information, please contact:

Camilla Vitelli, VP CV SWE, +46 31 3227112

Arbetsgivare
Volvo Business Services AB
40508 GÖTEBORG
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Global Product Manager

Arbetsgivare / Ort: ABB AB / Västerås
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-05-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Take your next career step at ABB with a global team that is energizing the transformation of society and industry to achieve a more productive, sustainable future.

At ABB, we have the clear goal of driving diversity and inclusion across all dimensions: gender, LGBTQ+, abilities, ethnicity and generations. Together, we are embarking on a journey where each and every one of us, individually and collectively, welcomes and celebrates individual differences.

The Global Product Manager is in charge of driving the long-term profitable growth of mining truck trolley systems within the ABB Process Industries Mining organization globally. You will also work with the global marketing and sales teams to define marketing plans.

Reporting to Global Product Line Manager for Electrification, you will develop and manage mining truck trolley systems through all phases of the life cycle according to market needs and the strategy and targets for the product group.


Your responsibilities

  • Heading up studies of market intelligence, defining market segmentation and identifying potential gaps in the portfolio
  • Developing a business plan for trolley systems, tracking performance metrics and implementing measures for maximum profitability
  • Developing sales and tendering tools, and creating product training modules and programs
  • Defining the trolley systems customer value proposition for segments and channels, ensuring clear communication, and delivering clear positioning within the portfolio.


Your background

  • 2-10 years of experience in trolley system solutions, working with marketing, product management or technology with industrial systems or 10-15 year experience in electrical train system
  • Sound knowledge of mechanical and electrical systems and the mining market
  • The ability to anticipate customer needs and market trends
  • Strong, well-developed communication, influencing, coaching and management skills
  • A university degree in mechanical and/or electrical systems
  • Fluent English is required and other languages are merited.


More about us

Recruiting Manager Torbjörn Ottosson, +4621-34 28 01, will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Mikael Blomqvist, +4621-34 21 48, Ledarna: Leif Öhrberg, +4621-34 23 25, Unionen: Krista Andersson, +4621-34 02 85. All other questions can be directed to Talent Partner Therese Ideblad, +46 725 53 80 40.

You are welcome to apply the latest by June 17. Please note that selection will be done on an ongoing basis and the position may be filled before last day of application.

We look forward to receiving your application (preferably in English). If you want to discover more about ABB, take another look at our website www.abb.com.

Arbetsgivare
ABB AB
Ängsgärdsgatan 6
72130 Västerås
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Product Manager till IDG – Vi söker en ny stjärna. Är det du?

Arbetsgivare / Ort: The Place AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 18 juni (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-05-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Produktchef
  • marknadsföring

Om jobbet
The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen. Vi söker för uppdrag till IDG en driven Product Manager med start omgående. IDG har i mer än två decennier varit Sveriges ledande mediehus inom området IT / Teknik. Som ett decentraliserat och entreprenörsdrivet företag beror bolagets framgång på personerna bakom deras olika produkter. Hos IDG finns allt från erfarna skjutjärnsjournalister och branschens duktigaste säljare till nyutexaminerade och webborienterade entusiaster som varje dag skapar Sveriges i särklass häftigaste produkter och tjänster inom IT / Teknik och affärer. Uppdraget Detta är ett konsultuppdrag med start omgående på heltid under 7 månader med goda möjligheter till förlängning och med möjlighet till en fortsatt karriär inom IDG. Ett riktigt bra tillfälle helt enkelt för dig som vill arbeta på ett marknadsledande bolag där dina resultat kommer bidra till bolagets fortsatta utveckling. IDG:s trevliga och moderna kontor ligger på Medborgarplatsen. Där arbetar runt 80 personer men under rådande omständigheter arbetar de flesta hemifrån (vi hoppas såklart det snart blir ändring på den saken). Som Product Manager på IDG kommer du ha en central roll med många kontaktytor – både internt och externa, i Sverige och internationellt. Du kommer ingå i ett rutinerat och drivet team som alla har ett stort kundfokus. Vad du förväntas bidra med I rollen som Product Manager har du bland annat dessa ansvarsområden och arbetsuppgifter: Övergripande ansvar: • Intäktsansvar, ansvarig för att affärsområdet når budgeterade intäktsmål • Ansvara för kostnadsbudget och att affärsområdet når lönsamhetsmål • Uppdatera prognoser gällande kostnader och intäkter, analysera utmaningar och framgångar • Ansvarig för prissättning inom området lokalt för att säkerställa lönsamma affärer • Proaktivt arbeta med säljorganisationen med utbildning, inspiration och nära dialog med kunder • Säkerställa leverans av hög kvalitet av samtliga tjänster och produkter mot kund och internt Affärsutveckling: • Utveckla och implementera globala produkter & processer för affärsområdets olika tjänster löpande, detta innefattar erbjudande inom Native, Social, Webcast samt säkerställa att de möter kundernas behov • Säkerställa hög kvalitet av affärsområdets kundresa, rapportering och relevanta KPI: er • Vara uppdaterad på konkurrens och lokala trender likväl som globala • Personalansvar för redaktörer, resursplanering och prioritering • Operativt ansvarig Program Manager för affärsområdets viktigaste kunder • Ansvara för relation med externa intressenter och förhandla avtal och priser, såsom frilans och underkonsulter Din profil För att passa och göra succé i rollen ser vi gärna att du har: • Tidigare erfarenhet som Produktchef med en projektledarkompetens • Erfarenhet och intresse av digital marknadsföring • Mycket goda systemkunskaper och erfarenhet av projektledningsverktyg • Mycket goda kunskaper i Excel • Erfarenhet av Salesforce är meriterande • Flytande svenska och engelska i tal och skrift Som person är du modig och vågar utmana både kunder och kollegor. Du har ett stort kundfokus, är engagerad, nyfiken och skapar en kundnöjdhet i världsklass. Du är en social teamplayer som med ditt starka driv skapar goda resultat inom ditt affärsområde. För att lyckas i rollen behöver du även ha ett strukturerat arbetssätt, vara flexibel, orädd och prestigelös. Låter det som du? Snyggt! Skicka in din ansökan redan idag – urval och intervjuer sker löpande då vi hoppas hitta IDG:s nya stjärna innan sommaren. Om IDG—Insights, Intent and Engagement IDG är världens ledande databasdrivna techmedia, event och marknadsföringsföretag. Vi är den nya modellen för ett modernt medieföretag, med en datadriven strategi och marknadsföringsmöjligheter som accelererar inköp och fördjupar engagemang. Läs med om IDG på www.idgsverige.se The Place – Where happy work happens Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid. Några förmåner som medarbetare hos The Place: • En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter • Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel • Onboardingplan • Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m. • Friskvårdsbidrag • Specialerbjudanden • Mentorskap • Nätverksträffar • Kompetensutveckling
Arbetsgivare
The Place AB
Hemsida: https://theplace.se
Ansökan
Ansök senast 18 juni (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Senior Product Marketing Manager

Arbetsgivare / Ort: Monocl AB / Västra frölunda
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 juni (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-05-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Produktchef
  • marknadsföring

Språk
Krav
  • Engelska

Om jobbet

Monocl is a rapidly growing SaaS business focused on life sciences and healthcare. We are now looking to add a Senior Product Marketing Manager to our growing Marketing team where you will have an opportunity to have a significant and very visible impact in the continued success of the product as we transform an industry.

Monocl’s mission is to connect all stakeholders in life sciences and healthcare through software - thereby enabling our customers to target and engage the right opinion leaders, medical experts, and customers anywhere in the world. We are guided by a strong vertical focus on life sciences and healthcare, combined with a relentless drive to address great customer challenges. Monocl is a Definitive Healthcare Company.

Your challenge:

If you are energized by the thought of teaming with key stakeholders including lead generation; corporate marketing; product management; and sales/sales enablement to transform client value into revenue-driving solutions, then this is the role for you.

Reporting to the Vice President of Product Marketing, you will develop effective market-facing content; plan and execute optimal go-to-market strategies; and provide data-based market insights and analysis.

You will apply your data gathering and analytical skills; critical thinking bent; and subject matter expertise to your cross-functional collaboration leadership to create revenue-impacting tools, content and guidance.

Your Focus:

Content Development

  • Develop compelling and persuasive foundational differentiation positioning articulating buyer-specific value propositions
  • Develop engaging content for all phases of the sales funnel to support penetration and conversion programs
  • Lead articulation of ROI story for client buyer and influencer personas
  • Ensure that all market-facing content is anchored in defensible differentiation

Go-to-Market

  • Lead cross-functional teams in developing and executing launch strategy and plan; ensuring launch readiness; and post-launch monitoring and reporting
  • Partner with product management to devise and execute release communication strategy, and provide market and data inputs to prioritize product roadmap investment
  • Partner with sales enablement on training including product launch; value proposition; and competitive differentiation

Market Insights and Analysis

  • Inform all aspects of go to market with primary and secondary market research; competitive landscape assessment; and industry analysis
  • Identify industry trends and dynamics, providing analysis and positioning for both internal stakeholders and clients
  • Partner with product management to provide insights on client adoption to inform new tools, investments and programs

Qualities:

  • Strong analytical and quantitative skills; ability to synthesize large amounts of data into coherent recommendations
  • Strong presentation skills; confident and capable in delivering and defending recommendations and other information to varied audiences including clients, sales teams, and executives
  • Cross-functional collaboration competence; ability to adapt to effectively work with wide range of functions and stakeholders
  • Ability to write/edit persuasively, clearly and succinctly
  • Ability to perform in a fast-paced, deadline-driven environment

Requirements:

  • 5+ years of product marketing experience or equivalent roles including healthcare/life sciences industry experience
  • Bachelor’s degree in business, marketing or equivalent; MBA
  • Experience managing product and market research programs

Why we love Monocl, and why you will too!

  • Industry leading products
  • Work hard, and have fun doing it
  • Incredibly fast growth means limitless opportunity
  • Flexible and dynamic culture
  • Work alongside some of the most talented and dedicated teammates
  • Definitive Cares, our community service group, gives all of us a chance to give back
  • Competitive benefits package including 4000 SEK/year personal wellness grant, private health insurance etc.
Arbetsgivare
Monocl AB
Redegatan 1B
42677 Västra frölunda
Hemsida: https://www.monocl.com/
Ansökan
Ansök senast 19 juni (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Nordic Product Manager Software & Services

Arbetsgivare / Ort: Unident AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 juni (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-05-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Produktchef
  • marknadsföring

Om jobbet
Brinner du för utveckling och gillar att ta ansvar? Är du genuint intresserad av att driva lönsamhet för din produktportfölj samt att arbeta i ett dynamiskt företag med högt tempo? Då har vi en passande produktchefsroll för dig!   Unident har utvecklat tandvården med innovativa lösningar sedan 1992, och det tänker vi fortsätta med. Vårt mål är att göra tandvården bättre samt vardagen lite enklare och roligare för hela tandvårdsteamet. Genom att tänka i nya banor och vara lyhörda för tandvårdens och patienternas behov har vi introducerat många av de mest innovativa lösningarna inom branschen under de senaste 25 åren. Vår roll är att utmana tandvårdsteam att inte fastna i inkörda hjulspår utan istället locka till förändring. Unident har verksamhet i 4 länder: Sverige, Norge, Danmark och Finland. Kontor i Stockholm, Västerås, Horten, Köpenhamn, Helsingfors och med huvudkontor i Falkenberg. 200 medarbetare arbetar inom koncernen som omsätter 570 miljoner kronor. Dina arbetsuppgifter: Som Nordic Product Manager Software & Services ansvarar du för att utvärdera, utveckla och paketera våra produkter och tjänster ur ett kund- och lönsamhetsperspektiv. Vi lägger stor vikt vid att kunna erbjuda marknaden kundanpassade och innovativa lösningar men också attraktiva och innovativa affärsmodeller. I rollen verkar du som ambassadör både externt och internt för produktområdet och du ansvarar för strategiskt viktiga leverantörer i området och affärsrelationen med dessa. Rollen ingår i en matrisorganisation med fyra försäljningschefer med delat budget- och resultatansvar. Du ansvarar för framtagande av marknadsplan och har ett nära samarbete med vår marknadsavdelning samt även en aktiv roll i vårt mjukvaruutvecklingsteam. Du tillhör ett team om 6 Nordic Product Managers och du rapporterar till Chief Product Officer. Tjänsten är koncernövergripande och innebär en del resande då du har ett nära samarbete med våra olika säljkontor i Norden.   Din profil: Vi söker dig som har flerårig dokumenterad erfarenhet av liknande befattning där du arbetat med försäljning/paketering/marknadsplanering av IT lösningar (hårdvara & mjukvara) samt servicetjänster. Vidare är erfarenhet inom projektering, utvärdering och kravställning för mjukvaror meriterande då du är länken till vår utvecklingsavdelning för den del av mjukvaruportföljen som vi utvecklar internt. Tjänsten ställer höga krav på social kompetens då du kommer att bygga och förvalta relationer såväl externt som internt. Du har en mycket god kommunikativ förmåga, både i tal och skrift och du är lika bekväm i att uttrycka dig på engelska som på svenska.  Som person är du drivande, engagerad och målinriktad. Vidare besitter du ett affärsmannaskap, har en känsla för helhet och trivs i ett högt tempo där det ställs krav på både struktur, kreativitet och nytänkande. Du innehar B körkort. Vi erbjuder: Anställningsform: Tillsvidare med provanställning 6 månader. Omfattning: Heltid 100% Placering: Falkenberg alternativt Stockholm Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning, ange löneanspråk i ansökan Förmåner: Tjänstebil, kollektivavtal, försäkringar, friskvårdsbidrag, personalrabatter samt trivselaktiviteter.   Vi värdesätter kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald.   Ansökan: Välkommen att söka tjänsten via vår hemsida www.unident.se. Vi vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt då vi tillämpar löpande urval, dock senast 2021-06-20. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Carola Sturesson, Chief Product Officer på mail: [email protected]   Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Unident AB
Hemsida: www.unident.se
Ansökan
Ansök senast 19 juni (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.