På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Visuell grafisk kommunikatör
Spela filmen

Visuell grafisk kommunikatör

Visuell grafisk kommunikatör / visuell designer har kompetens inom grafisk design och kommunikation för både print och webb. Du följer hela processen från idé till färdig produkt genom att ta fram visuella koncept. Kompetensen är efterfrågad, då en visuell grafisk kommunikatör kan designa och producera grafisk kommunikation i både skärm- och printmedier. Om du arbetar som visuell grafisk kommunikatör / visuell designer ger du även råd i olika grafiska frågor.

Ett mer begränsad roll kallas för graphic recorder, vilket innebär att du deltar på en föreläsning eller ett möte och genom att visualisera kommunikationen med illustration förenklar du kommunikationen.

Utbildning

Lämplig utbildning kan finnas inom yrkeshögskolan. Bra förberedande grundläggande utbildning finns på flera av gymnasieskolans nationella program, ex. på Estetiska programmet, inriktning Estetik och Media och inriktning Bild och formgivning.

Passande utbildningar kan även finnas inom andra skolformer såsom folkhögskola, KKU och högskola/universitet.

Personliga egenskaper

Som visuell grafisk kommunikatör / visuell designer behöver du ha förståelse för såväl användarbeteende som för mediekanalers möjligheter och begränsningar. Därutöver behöver du ha en djup teknisk förståelse och förmåga att producera material och prototyper för både skärm- och print. Tidigare var kompetensen att designa och producera material för webb och print uppdelad på olika personer. Så är det inte längre, utan idag söks grafiska formgivare med aktuell och bred kompetens, som kan formge och producera för både tryck och digitalt.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

95 Lediga jobb

Kommunikatör

Arbetsgivare / Ort: Götene kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Götene kommun är den lilla kommunen med många möjligheter. Här finns en stor bredd i kompetensen och samtidigt en närhet som gör det enkelt att samarbeta över både organisatoriska och professionella gränser. Vi som arbetar i Götene kommun är till för dem som bor i, besöker och verkar i Götene kommun och all vår verksamhet syftar till att stödja deras behov. Grunden i vårt medarbetarskap är ansvar, etik, mod och ärlighet. Som medarbetare i Götene är du engagerad och delaktig och vi eftersträvar arbetsplatser som stimulerar till initiativrikedom, kreativitet och ansvarstagande. Vi kan erbjuda meningsfulla och samhällsnyttiga arbeten. Inom Götene kommun vill vi på bästa sätt ta vara på din kompetens i arbetet. Vi söker en mångsidig kommunikatör. Hos oss får du jobba varierat och brett inom hela kommunikationsområdet och du kommer både att arbeta strategiskt och operativt. Du kommer att planera, genomföra och utvärdera olika kommunikationsinsatser och aktiviteter både internt och externt. Du kommer att utgöra ett stöd för chefer och verksamheter i planering och paketering av kommunikationsinsatser och utgöra bollplank och rådgivare i kommunikationsfrågor. Du kommer även att arbeta med uppgifter såsom att ta fram innehåll för hemsida och intranät, sociala medier och pressmeddelanden. Vår kommunikationsavdelning är liten och du kommer att arbeta nära vår webbansvarige kommunikatör och kommunikationsstrateg. Kvalifikationer Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning inom området. Det är meriterande med erfarenhet från yrkesområdet.    Som person är du kreativ, självgående, flexibel och ansvarstagande. Du har lätt för att samarbeta med andra, har servicekänsla och gott omdöme. Du skapar och bibehåller du goda relationer. Du har en mycket god språklig förmåga och har lätt för att anpassa texter utifrån olika målgrupper och syften. Att skriva klarspråk är en självklarhet för dig. Du har förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter och hålla deadlines även när det händer mycket samtidigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet Villkor Visstidsanställning, t.o.m. 2022-12-31, tillträde efter överenskommelse Heltid Vi tar endast emot ansökningar elektroniskt via vår hemsida. Bemannings-och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser undanbedes. Götene kommun tillämpar rökfri arbetstid. Götene kommun strävar mot jämställdhet och mångfald i våra verksamheter och arbetar därför aktivt för en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald.
Arbetsgivare
Götene kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör till myndighet i Stockholm

Arbetsgivare / Ort: Randstad AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast och rörlig lön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en kommunikatör som vill vara med i arbetet att öka kännedomen om myndigheten och dess arbete i ett spännande och utvecklande myndighetsuppdrag. Som kommunikatör hos vår kund får du, förutom gedigen påbyggnad för ditt CV, även möjlighet att arbeta i prestigelösa och hållbara team och med stort eget ansvar. I den här rollen ingår du i en funktion som delar ut medel till nyskapande projekt till förmån för barn, unga och personer med funktionsnedsättning. Målet är att öka kännedom om detta till myndighetens prioriterade målgrupper – civilsamhället och allmänheten. Har du minst fem års erfarenhet av varierat kommunikationsarbete samt en högskoleutbildning i medie- och kommunikationsvetenskap eller annan utbildning som vi bedömer är likvärdig? Är du dessutom en van skribent som har erfarenhet av att arbeta med CMS, Adobes programvaror och sociala medier. Då ser vi fram emot din ansökan redan idag!

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden

Som kommunikatör hos myndigheten får du möjligheten att driva ditt eget arbete, men du kommer även att få chansen att visa prov på din goda samarbetsförmåga genom att ingå i team bestående av tio engagerade kollegor som tillsammans stöttar myndighetens åtta avdelningar. I den här rollen ingår du i en funktion som delar ut medel till nyskapande projekt till förmån för barn, unga och personer med funktionsnedsättning. Målet är att öka kännedom om detta till myndighetens prioriterade målgrupper – civilsamhället och allmänheten. I det arbetet krävs att du är kreativ i ditt tänk och lägger upp genomförbara planer som du operativt är med och driver igenom

Du kommer ha din placering i myndighetens lokaler i Stockholm, dock sker just nu allt arbete på distans med anledning av pandemin. En ansvarsfull och utvecklande roll med varierande arbetsuppgifter. Här får du utrymme att växa som kommunikatör, samtidigt som du får vara med och utveckla själva verksamheten!
 
I rollen ingår bland annat att:

  • Ta fram kommunikations- och aktivitetsplaner, sätta budskap, mål och effekter för arbetet utifrån myndighetens övergripande strategi.
  • Producera nyhetsbrev, planera och leda workshops samt skapa innehåll för digitala kanaler. 
  • Stötta verksamheten i att planera och genomföra events där de träffar ideella föreningar runtom i landet – såväl digitalt som IRL.
  • Följa upp kommunikation.

Arbetstider

Uppdraget är på heltid, med start kring 1 april 2021 och med ett uppdrag fram till 31 december 2021, med möjlighet till förlängning. Arbetstiderna avser kontorstider.

Kvalifikationer

Här behöver du:

  • Högskoleutbildning i medie- och kommunikationsvetenskap eller annan utbildning som vi bedömer är likvärdig. 
  • Minst fem års erfarenhet av varierat kommunikationsarbete på en kommunikationsavdelning. 
  • Vara en van skribent och ha erfarenhet av att arbeta med CMS (ex. Sitevision) och Adobes programvaror. 
  • God kunskap i professionellt arbete med sociala medier (främst Facebook och Instagram).
Det är meriterande om du har arbetat med filmproduktion i eller med civilsamhället. Det är också meriterande om du arbetat i statlig myndighet eller i annan politiskt styrd organisation. 
 
Vi fäster även stor vikt vid dina personliga egenskaper. Rollen som kommunikatör innebär att du har många kontakter och det är därför viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi även att du är självständig, driven och prestigelös samt arbetar strukturerat. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan

Ansök senast 2021-03-08, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Emelie Cedergren, rekryterare, [email protected] 

Om företaget

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Arbetsgivare
Randstad AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör

Arbetsgivare / Ort: Uppsala Universitet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
med fokus på samhällsnyttig IoT (Internet of Things) vid programkontoret för IoT Sverige Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra långsiktig skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har drygt 45 000 studenter, mer än 7 000 anställda och en omsättning på cirka 7 miljarder kronor. IoT Sverige är ett nationellt strategiskt innovationsprogram som samlar aktörer från offentlig, privat och ideell sektor samt forskning och innovation. Programmets mål är att bidra till samhällsnytta och en hög livskvalitet för alla människor i Sverige genom att öka användningen av IoT-baserade lösningar i offentliga verksamheter. Programmet förväntas pågå till och med 2026 och finansieras inom ramen för Vinnova, Formas och Energimyndighetens gemensamma satsning på strategiska innovationsområden. Uppsala universitet är koordinator för programmet och programkontoret är placerat vid avdelningen UU Samverkan. UU Samverkan är sedan januari 2021 en ny avdelning vid Uppsala universitet som bland annat verkar för innovation och nyttiggörande av forskningsbaserad kunskap genom samverkan med icke-akademiska organisationer. Verksamheten är just nu mitt i en spännande utvecklingsfas för att stärka Uppsala universitets roll som innovationsaktör. Vi söker dig som älskar att skapa kommunikation, trivs med ett stort eget ansvar och som vill bidra till ökad samhällsnytta och ett bättre liv för alla människor i en sammankopplad värld. Arbetsuppgifter Programkontoret för IoT Sverige har till uppgift är att operativt driva IoT Sveriges verksamhet utifrån programstyrelsens strategiska beslut. Det kan handla om insatser som att genomföra utlysningar för finansiering av innovationsprojekt, initiera strategiska projekt och satsningar, arrangera konferenser, seminarier och mötesplatser samt samverka med andra relevanta aktörer, både nationellt och internationellt. Som kommunikatör för IoT Sverige kommer du att ansvara för att kommunicera programmets verksamhet och resultat till en i första hand svensk, men ibland även internationell målgrupp. Du arbetar strategiskt och operativt med att initiera, skapa och kommunicera innehåll i olika format och kanaler, och till olika typer av målgrupper. Arbetsuppgifterna innebär kontakt med personer från olika sektorer och verksamhetsområden, och en viktig uppgift är att kunna förmedla deras erfarenheter och kunskap till en bredare publik. Du får en viktig roll i programkontorsteamet och förväntas delta aktivt i utvecklingen av IoT Sverige, i nära samarbete med dina kollegor. Exempel på arbetsuppgifter: - Proaktivt och löpande skapa kommunikation, ta fram kommunikationsinnehåll samt förpacka det i form av texter, artiklar, filmer, bildspel, grafiskt material och motsvarande - Aktivt sprida innehåll och skapa engagemang via webb, nyhetsbrev, sociala media (LinkedIn och Twitter), seminarier med mera - Ansvara för innehåll och uppdatering av webbplatsen iotsverige.se (WordPress) - Planera och arrangera digitala och fysiska event, möten, seminarier och liknande - Planera och driva interna kommunikationsprojekt - Hantera mediakontakter samt strategiskt arbeta med press och PR - Beställa externa kommunikationstjänster vid behov Kvalifikationskrav Vi söker dig som har flera års dokumenterad erfarenhet av att utifrån ett helhetsperspektiv, självständigt planera och arbeta operativt med kommunikation för olika målgrupper (offentliga, privata och ideella organisationer), med olika format (text, bild, rörligt) och i olika kanaler (webb, socialt, tryck). Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i skrift, i första hand på svenska, men även på engelska, samt att anpassa tilltal, budskap och kanal efter målgrupp och syfte. Du ska även ha erfarenhet av att ta fram enklare grafiskt material, som till exempel inbjudningar och presentationer. I grunden har du en högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap, marknadsföring eller journalistik, eller annan utbildning och erfarenhet som av arbetsgivare bedöms likvärdig. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, att du är prestigelös i ditt bemötande av alla människor och att du kan arbeta både självständigt och i team. Du tar egna initiativ, är drivande och ansvarar för dina arbetsuppgifter. Det är viktigt att du är flexibel och kan snabbt lära och sätta dig in i nya saker, samt kan strukturera, prioritera och planera din arbetsvardag utifrån gällande ramar och mål. Önskvärt meriterande i övrigt Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med hållbarhetsfrågor och samhällsutmaningar, erfarenhet av det svenska innovationssystemet eller har arbetat med samverkan mellan offentlig sektor, näringsliv, akademi och civilsamhället. Det är även meriterande med erfarenhet av journalistiskt arbete, grafisk design, beställning av kommunikationstjänster samt projekt- och produktionsledning. Lön: Individuell lönesättning tillämpas. Tillträde: 2021-04-01 eller enligt överenskommelse. Anställningsform: Tillsvidare, provanställning kan tillämpas. Anställningens omfattning: 100 %. Upplysningar om anställningen lämnas av: För IoT Sveriges programkontor: Jin Moen ([email protected])   För UU Samverkan: Jenny Nordquist ([email protected]) Välkommen med din ansökan senast den 8 mars 2021, UFV-PA 2021/506. För mer information om det strategiska innovationsprogrammet IoT Sverige se https://iotsverige.se Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.
Arbetsgivare
Uppsala Universitet
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör

Arbetsgivare / Ort: Tomelilla kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
På Österlen skapar vi förutsättningar för hög livskvalitet där Tomelilla kommun är plats för inspiration och utveckling. Kommunen har cirka 800 medarbetare och vi erbjuder dig goda utvecklingsmöjligheter, delaktighet genom tillit och möjlighet till balans mellan jobb och fritid. Vi är just nu på en utvecklingsresa med fokus på att effektivisera och förbättra vår service. Vår ambition är att vara ledande i att ta till vara på de möjligheter som digitaliseringen ger. Kort sagt- vi ska göra det enkelt för alla som bor i, verkar i eller besöker Tomelilla kommun. Kommunikationsavdelningen i Tomelilla kommun har det övergripande ansvaret för att utveckla och samordna kommunens kommunikationsarbete. Vi arbetar nära den övriga verksamheten för att ge kommunikationsstöd. Vår avdelning består i nuläget av tre kommunikatörer och en kommunikationschef. Vi är en del av kommunledningskontoret och våra arbetsplatser finns i kommunhuset i centrala Tomelilla. På grund av coronapandemin, bedriver vi dock just nu arbetet i så hög grad som möjligt hemifrån. Vi söker nu en kollega till vårt team, då en av oss fått ett nytt uppdrag. ARBETSUPPGIFTER Hos oss får du möjlighet arbeta brett med hela kommunikatörens verktygslåda. Du planerar, formulerar och genomför olika kommunikationsinsatser både internt och externt. Arbetet innebär strategiska uppgifter där du är ett stöd för chefer och verksamhet i en planering och paketering för funktionell kommunikation. Du genomför också direkt operativa uppgifter, såsom formulera webbinnehåll, pressmeddelanden och underlag till sociala medier. Tillsammans med oss andra på avdelningen arbetar du aktivt med att ständigt vässa kommunikationsarbetet. KVALIFIKATIONER För att lyckas i uppdraget måste du snabbt kunna sätta dig in i komplexa frågeställningar för att kunna omsätta dessa till begriplig och effektiv kommunikation. Du förstår vikten av att vara lyhörd för verksamhetens behov, för att i din expertroll kunna ge det stöd som skapar bäst kommunikativt värde för organisationen också som helhet. Du har lätt för att ställa om när snabba omprioriteringar kan behöva göras. Du trivs med att ta strukturerat ansvar för dina uppdrag, samtidigt som du gillar att arbeta kreativt i ett team. Din språkliga förmåga vad gäller framförallt svenska är utmärkt och du har ett starkt målgruppstänk. Du vågar både tänka nytt och har modet att prova. Att utveckla arbetssätt och kommunikationsområdet, är något du brinner för. Vi ser gärna att du är bra på digital kommunikation och vill bidra till en utveckling av tomelilla.se samt sociala medier. Behärskar du Adobe-program som Photoshop, InDesign och Premiere Pro är det ett plus, liksom övrig kunskap i skapande av film och rörlig media. Du ska ha en eftergymnasial utbildning i kommunikationsvetenskap eller inom annat område vi finner likvärdigt. Är den på högskole-/universitetsnivå, är det meriterande. Du bör ha en god arbetslivserfarenhet från kommunikationsområdet. ÖVRIGT Tomelilla kommun har rökfri arbetstid. Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt. Tomelilla kommun samarbetar med nätverket Tandemrekrytering Österlen. Mer information finns på www.tomelilla.se För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vid problem med ansökan var god kontakta Vismas support (0771-693 693). Inför rekryteringsarbetet har Tomelilla kommun, tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetsgivare
Tomelilla kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör sökes med erfarenhet av offentlig verksamhet

Arbetsgivare / Ort: Bemannia Kontor AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Kommunikatör med minst 2 års erfarenhet av offentlig verksamhet och som arbetat i minst 8 år som kommunikatör, projektledare eller likvärdigt. Stämmer detta in på dig? Då kan du vara den vi söker. Om uppdraget Kunden arbetar för regeringen och har bildat en Delegation för ett arbete som ska utreda och att finansiera konkreta ras- och skredförebyggande åtgärder. Kunden har ett sekretariat som hjälper Delegationen med geotekniska expertkunskaper och hantering av bidragsärenden. Uppdraget syftar till att tydliggöra och effektivisera den externa kommunikationen kring det arbetet. Uppdraget ska påbörjas den 2021-04-01 och pågå till 2022-10-31. Omfattningen av uppdraget är ca 20 timmar per vecka, detta kan variera. Största delen av arbetet kommer att vara förlagt i Göteborg, du bör räkna med regelbundna resor till olika delar av Göta älvsområdet för att delta på möten med bland annat fastighetsägare och kommuner. Dina arbetsuppgifter I uppdraget ingår det att utveckla och verkställa kommunikationsplaner. I den generella kommunikationsplanen för sekretariatet ingår att planera, utveckla och uppdatera den övergripande informationen på kundens hemsida, att förstärka informationsflödet till kommuner, fastighetsägare och övriga intressenter samt att göra utskick av till exempel nyhetsbrev. Dina kvalifikationer - Minst 2 års erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet. Du ska kunna redovisa minst ett referensuppdrag som uppfyller detta krav. - Minst 2 års erfarenhet av arbete med projekt inom infrastruktur eller samhällsplanering där fastighetsfrågor ingår. Du ska kunna redovisa minst ett referensuppdrag som uppfyller detta krav. - Ska kunna både formulera och utforma informationsmaterial. - Ska kunna utifrån tillhandahållna underlag kunna sammanfatta och förmedla teknisk information på ett tillgängligt sätt. - Ska kunna hantera frågor som kommer in till ett sekretariat och följa upp att svar lämnas. - Minst 8 års relevant erfarenhet i rollen som kommunikatör, projektledare eller likvärdigt. - Eftergymnasial utbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller likvärdigt. - Körkort B. - Konsulten ska dela kundens värdegrund; demokrati, legalitet, objektivitet, fri åsiktsbildning, respekt, effektivitet och god service. Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Kajsa Hessel, [email protected], 070 939 75 00 För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00. Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.
Arbetsgivare
Bemannia Kontor AB
Hemsida: https://www.bemannia.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör till Tullverket, Stockholm

Arbetsgivare / Ort: Randstad AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 9 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-03-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en kommunikatör för ett utvecklande konsultuppdrag på Tullverket med stort fokus på att producera redaktionellt innehåll och nyheter i text, bild och film för intranätet. Som kommunikatör hos Tullverket får du, förutom gedigen påbyggnad för ditt CV, även möjlighet att arbeta i ett engagerat team samt med stort eget ansvar. Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet liknande arbete samt en högskoleutbildning i medie- och kommunikationsvetenskap eller likvärdigt, alternativt gymnasieutbildning samt minst fem års arbetslivserfarenhet som kommunikatör. Vi ser också att du är en skicklig skribent med goda kunskaper i digital kommunikation, varumärkesbyggnad och sociala medier. För denna roll behöver du dessutom goda kunskaper i ett redigeringsverktyg, Sitevision och vara skicklig på att producera och redigera film samt ha förmåga att följa webbtillgänglighetsriktlinjerna enligt WCAG 2.0 AA. Det är meriterande om du har en webbredaktörsutbildning, är utbildad UX-skribent samt har erfarenhet av arbete i statliga/offentliga miljöer. Vi ser fram emot din ansökan redan idag!

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss 

Ansvarsområden

Tullverket är i en förändringsfas bestående av en övergång till en ny organisationsstruktur vilket medfört ett ökat behov hos kommunikationsavdelningen. Som en följd av detta finns det ett stort behov av information och nyheter om vad som händer, planeras och beslutas av övergången till den nya organisationen. Till redaktionen kommer det även många mejl och annan återkoppling med synpunkter och önskemål om sidor på intranätet som behöver justeras, uppdateras och ändras. I denna roll kommer du hjälpa till med det ökade behovet och framför allt arbeta med att producera redaktionellt innehåll och nyheter i text, bild och film för intranätet. Ditt arbete kommer till viss del också bestå av uppdateringar, ändringar och förvaltning av Tullverkets intranät. 

En ansvarsfull och utvecklande roll med varierande arbetsuppgifter. Här får du utrymme att växa som kommunikatör, samtidigt som du får vara med och utveckla själva verksamheten! Du kommer ha din placering i myndighetens lokaler i Stockholm, dock sker just nu allt arbete på distans tills vidare. 

Arbetstider

Uppdraget är på heltid, med start 1 april 2021 och med ett uppdrag fram till 31 augusti 2021, med möjlighet till förlängning 3+3 månader. Arbetstiderna avser kontorstider. Placering Stockholm, tills vidare gäller dock distansarbete.

Kvalifikationer

Här behöver du:

  • Högskoleutbildning exempelvis inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som kommunikatör.
  • Kunskap om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggande.
  • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
  • Goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Indesign, Photoshop m.fl.) samt kunskaper i webbpubliceringsverktyget Sitevision. 
  • Ha förmåga att följa webbtillgänglighetsriktlinjerna enligt WCAG 2.0 AA.
  • Vara skicklig på att skapa rörligt innehåll och nyheter, det vill säga producera och redigera film.
  • Vara en skicklig skribent med god förmåga att skapa målgruppsanpassat, begripligt och engagerande innehåll för Tullverkets intranät.
  • Vara tillgänglig för uppdragsstart 2021-04-01.
Meriterande för denna tjänst är att du har en webbredaktörsutbildning, är utbildad UX-skribent samt har erfarenhet av arbete i statliga/offentliga miljöer. Du behöver också ha vana vid att jobba i ett tidvis högt tempo, vara lyhörda och prestigelösa lagspelare samt bra på att samarbeta och bygga relationer

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan

Ansök senast 2021-03-09, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Emelie Cedergren, [email protected]

Om företaget

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Arbetsgivare
Randstad AB
Ansökan
Ansök senast 9 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör

Arbetsgivare / Ort: Högskolan i Skövde
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 9 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Är du en fena på marknadsföring, digital såväl som analog, kan hålla god reda på många saker och jobba med målgruppen i fokus? I så fall är du den vi söker. Avdelningen ansvarar för övergripande strategier inom kommunikation och marknadsföring samt är högskolans expertkompetens och stöd inom kommunikation och marknadsföringsfrågor. Idag arbetar 8 personer på avdelningen och vi erbjuder dig en kreativ miljö tillsammans med ett nytänkande team. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att planera, producera, genomföra, följa upp och analysera marknadsaktiviteter och digitala kampanjer utifrån Högskolans mål. Du kommer att arbeta med rekrytering av studenter, coacha organisationen i marknadsfrågor samt ingå i marknadsteamet på avdelningen. Ytterligare arbetsuppgifter kan komma att ingå i befattningen. Vi söker dig som har: • akademisk examen på lägst kandidatnivå med inriktning mot marknadsföring och/eller kommunikation • dokumenterad erfarenhet av operativt och strategiskt marknadsföringsarbete • dokumenterad erfarenhet av digital marknadsföring, genomförande såväl som uppföljning och analys • goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift • dokumenterad god samarbetsförmåga Vid denna anställning kommer vi lägga särskild vikt vid förmågan att snabbt kunna sätta dig in i arbetsuppgiften och arbeta strukturerat. Det är dessutom viktigt att du, inom givna tidsramar, kan genomföra kampanjer, har god förmåga att presentera resultatet och nå uppsatta mål. Därutöver är det meriterande om du har erfarenhet från högskola eller universitet. Högskolan i Skövde arbetar aktivt med ett förebyggande diskrimineringsarbete för att bibehålla och förbättra en inkluderande arbetsmiljö. Anställningen är en tidsbegränsd anställning på 12 månader som omfattar 100 % med tillträde snarast enligt överenskommelse. Sista ansökningsdatum: 9 mars 2021 Kontaktuppgifter Upplysningar om anställningen lämnas av avdelningschef Elisabeth Oesterreich. Facklig information lämnas av Anders Johansson (Saco-S) eller Sonja Nohlgren (ST). Samtliga personer nås via Högskolans växel 0500-44 80 00. Ansökan Du söker anställningen via vår hemsida, www.his.se/jobb genom att klicka på ”Ansök” längst ned i annonsen. Till din ansökan ska följande dokument bifogas: • Personligt brev • CV med personuppgifter, examina, övriga utbildningar, tidigare anställningar och annan relevant erfarenhet • Intyg/betyg och övriga dokument som styrker din ansökan
Arbetsgivare
Högskolan i Skövde
Hemsida: http://www.his.se
Ansökan
Ansök senast 9 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör inriktning internationell studentrekrytering

Arbetsgivare / Ort: Göteborgs Universitet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 9 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 53 300 studenter och 6 500 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid. Göteborgs universitet ska vara ett internationellt lärosäte och en del i det är att attrahera internationella studenter till våra utbildningar. Idag har vi runt 80 masterutbildningar och ett par kandidatprogram som ges på engelska och som är öppna för internationella sökanden. Vår nuvarande kommunikatör med ansvar för internationell studentrekrytering ska vara föräldraledig och vi behöver därför anställa en vikarie. Placeringen är på kommunikationsenheten som är en del av universitetets centrala förvaltning. Här får du 35 kollegor inom områdena press, populärvetenskap, visuell identitet, evenemang, webb med mera. Vi har våra lokaler i Vasastan i centrala Göteborg.  Kommunikationsenheten har ett övergripande ansvar för att planera och producera innehåll och aktiviteter där Göteborgs universitet som helhet står som avsändare. Arbetsuppgifter Kommunikationsenheten ansvarar för den övergripande informationen om universitetet riktad till presumtiva studenter, nationellt och internationellt. Kommunikatören vi nu söker kommer att ha ett ansvar för att nå ut till internationella studenter och marknadsföra universitetets utbildningsutbud. Du arbetar även med olika kommunikationsinsatser från att konvertera sökande till registrerade studenter.  Tjänsten är både analytisk och operativ. Du kan komma att fungera som beställare mot byrå, men framförallt ska du kunna planera egna kommunikationsinsatser, skapa intressant innehåll och ta fram kampanjer. Du behöver förstå en internationell målgrupp och vad som kan få dem att bli intresserade av Göteborgs universitet. Universitetets webbplats är den viktigaste kanalen i arbetet. Du är ansvarig för innehåll och struktur på www.gu.se/en/study-in-gothenburg  Göteborgs universitet använder webbpubliceringsverktyget Drupal. Du arbetar också tillsammans med vår sociala medier-redaktör med att skapa innehåll och kampanjer för internationella studenter i sociala medier. Varje år väljer vi ut några länder att fokusera särskilt på i vår kommunikation. Nu i år är länderna USA, Kina och Sydkorea. När inte pandemier råder så kan det ingå i tjänsten att medverka på kortare rekryteringsresor till andra länder cirka 1-2 gånger per år.   Du arbetar självständigt men inte ensam. Du har ett nära samarbete med övriga kommunikatörer och webbredaktörer som arbetar med nationell och internationell studentrekrytering, både på kommunikationsenheten och i organisationen. Tillsammans ska ni ansvara för att våra presumtiva studenter får bra information om utbildningsutbud och studentliv, genom de olika kanaler vi använder. Ett särskilt nära samarbete har du med vår systerenhet International Centre som ansvarar för universitetets internationella arbete.   Kvalifikationer För kvalifikationer, se annons på Göteborgs universitets hemsida. Anställning Anställningen är tidsbegränsad dock längst t o m 2022-05-31, med omfattning 100% och med placering tills vidare vid Kommunikationsenheten. Tillträde sker per den 1 juni 2021 eller enligt överenskommelse. Kontaktuppgifter för anställningen Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta: Maria Eriksson, sektionschef, [email protected] tel: 031-786 5707 Martina Sjövind, kommunikatör, [email protected], tel: 0766- 186 806 Fackliga organisationer Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande Ansökan För information om ansökan, se annons på Göteborgs universitets hemsida. Ansökan ska vara inkommen senast: 2021-03-09    Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Arbetsgivare
Göteborgs Universitet
Hemsida: http://www.gu.se/
Ansökan
Ansök senast 9 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör som älskar att skriva

Arbetsgivare / Ort: Stift Skogsbrukets Forskningsinstitut, Skogforsk
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 10 March (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet

Skogforsk söker en kommunikatör som tycker att sociala medier är en del av vardagen, som älskar att skriva samt har erfarenhet av layout.

VÅRT ERBJUDANDE

Vi behöver förstärka kommunikationsavdelningen med en skribent för vår webb och för våra sociala medier. Framför allt handlar det om att hålla dem levande; skriva populärvetenskapliga texter och nyheter, att förse dem med både text, bild och film. Tjänsten innebär bland annat, ansvar för vår kunskapsportal Kunskapsbanken, där alla våra forskningsresultat kommer ut i populariserad form med möjlighet till fördjupning. Du kommer både att producera material i samarbete med forskare och, vid behov, koordinera externa redaktörer. En annan arbetsuppgift blir att layouta material till broschyrer, rapporter, annonser och dyl.

Vi på kommunikationsavdelningen är ett litet gäng med många uppgifter. Det gör att vi ibland behöver stötta upp för varandra och hoppa in i varandras ansvarsområden. Därmed kan du också få arbeta med presskontakter, ta fram kunskapsbrev, arrangera konferenser eller arbeta med marknadsföring.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som har förmåga att uttrycka dig enkelt om komplicerade ting och som har mottagaren i fokus samtidigt som precisionen i budskapet inte går förlorad.

Det är viktigt att du trivs med att arbeta fritt under ansvar, att du tar initiativ och är självständig. Du är kreativ och vågar testa nya angreppssätt samtidigt som du är noggrann och har förmåga att slutföra uppgifter. Du kommer att arbeta nära forskningsverksamheten så för att lyckas i rollen behöver du vara inlyssnande och kunna hantera olika typer av människor.

Du innehar utbildning inom området kommunikation eller skog. Eller både och! Om du har en utbildning inom kommunikation är skogliga erfarenheter starkt meriterande. Är du istället skogligt utbildad, vill vi att du har erfarenhet av att jobba med kommunikation. Du är van vid att skriva populärvetenskapligt och kan uttrycka dig obehindrat på svenska. Du ska ha erfarenhet/kunskap av att arbeta med layout med därtill hörande program som till exempel Indesign eller motsvarande, liksom av att arbeta med och vidareutveckla sociala media. Erfarenhet av att arbeta med andra program i Adobe Creative Cloud som till exempel Photoshop är meriterande liksom erfarenhet av att jobba i Episerver. Har du även erfarenhet av att spela in och klippa poddar är det en merit.

SKOGFORSK LEDER HÅLLBAR UTVECKLING

Skogforsk utvecklar och kommunicerar kunskap, tjänster och produkter som bidrar till en hållbar utveckling i skogsbruket till nytta för samhället.

Skogforsk är det svenska skogsbrukets forskningsinstitut, finansierat av skogsnäringen, staten, externa forskningsfonder och uppdragsverksamhet. Vår forskning och våra experters kunskaper omkring skogen har en bredd från frö till industri inklusive natur- och viltvård, logistik, trädförädling, skogsskötsel och mycket mer. Vår relation till skogsbruket skapar unika förutsättningar för att ny kunskap snabbt ska komma till användning. Det är först när Skogforsks resultat används i praktiken eller som beslutsunderlag, som Skogforsk fullföljt sitt uppdrag. Kommunikationsavdelningens uppgift är därför att effektivt sprida ny kunskap och nya innovationer till berörda målgrupper.

Totalt är vi omkring 130 anställda på Skogforsk. Vi finns i Uppsala (huvudkontor), i Sävar utanför Umeå och i Ekebo i norra Skåne. Kommunikationsavdelningen finns i Uppsala.

Läs mer om oss på vår webb: www.skogforsk.se.

ANSÖKAN

Vi ser fram mot ansökningar från alla med relevant erfarenhet och utbildning!

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan till [email protected] Ange ”Skribent” i ämnesraden. Sista ansökningsdatum är onsdagen den 10 mars 2021.

Vill du veta mer om tjänsten?

Kontakta Caroline Rothpfeffer, kommunikations- och hållbarhetschef, tel 0709-10 40 26, mejl: [email protected]

Facklig kontaktperson är Örjan Grönlund, tel 070- 999 37 77, mejl: [email protected]

Arbetsgivare
Stift Skogsbrukets Forskningsinstitut, Skogforsk
Hemsida: www.skogforsk.se
Ansökan
Ansök senast 10 March (2 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Adjunkt i visuell kommunikation

Arbetsgivare / Ort: Beckmans Skola AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 10 March (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Beckmans Designhögskola söker adjunkt i visuell kommunikation

Om tjänsten

Arbetsuppgifterna består huvudsakligen av att utveckla studenternas ämneskunskaper, kritiska reflektion och kommunikativa förmågor genom praktisk undervisning, föreläsningar och handledning i schemalagda kurser. Tjänsten är placerad vid utbildningsprogrammet Visuell kommunikation.

Viktigt för oss är att du är samtidsorienterad och har ett stort engagemang för området visuell kommunikation. Vi vill att du har några års yrkeserfarenhet som anställd eller frilansare inom visuell kommunikation samt innehar examen från grundläggande konstnärlig högskoleutbildning eller motsvarande kvalifikation. I tjänsten ingår undervisning, ämnesutveckling och gemensamt högskolearbete vilket innebär att du behöver ha ett intresse för pedagogiska frågor. Du behöver också vara bra på att ansvara för, utveckla och administrera kurser inom ämnesområdet samt kunna arbeta självständigt såväl som i grupp.

Du som söker behöver uppfylla följande:

  • Är bekant med olika tryckmetoder
  • Är förtrogen med hantverksmässiga aspekter av grafisk formgivning, bildskapande, typografi, och/eller rörlig bild och grafik
  • Har vana av produktion och originalarbete
  • Är väl förtrogen med Adobe-suiten, gärna erfarenhet av glyphs och filmredigeringsprogram såsom After Effects.
  • Är intresserad av ett samtida förhållningssätt till ämnet visuell kommunikation Har goda kunskaper i svenska och engelska.

Utöver kraven så söker vi efter dig som:

  • Vill utveckla programmets verkstäder, såväl analoga som digitala
  • Vill utveckla programmets produktionsmöjligheter, såväl analoga som digitala
  • Är noggrann när det gäller administrativa sysslor
  • Har god förmåga att strukturera och planera ditt eget arbete och kurser

Meriterande är:

  • Högskolepedagogisk utbildning
  • Teoretiska kunskaper inom ämnesområdet.
  • Ett nationellt och internationellt nätverk.

Sista ansökningsdag 10 mars

Tjänstens omfattning är 50% av heltid, 5+5 år. Tjänsten omfattar 80% undervisning, 10% ämnesutveckling, 10% administration. Tillträde enligt överenskommelse. Beckmans Designhögskola tillämpar kollektivavtal.

Sista ansökningsdag 10 mars 2021. Välkommen med din ansökan till [email protected], märk ansökan LEKTOR ADJUNKT VK. Ansökan skall innehålla: personligt brev och CV.

Beckmans Designhögskola är personuppgiftsansvarig, vilket innebär att vi är ansvariga för hur dina personuppgifter behandlas och att dina rättigheter tas tillvara. Vår policy för behandling av personuppgifter finner du på beckmans.se.

Vill du fråga något?

Upplysningar om anställningen lämnas av rektor Karina Ericsson Wärn, [email protected] Akademikerföreningen vid Beckmans Designhögskola, ordförande Annika Berner, [email protected]

Om Beckmans

Beckmans Designhögskola i Stockholm utbildar inom tre konstnärliga kandidatprogram (180 hp): Form, Mode och Visuell kommunikation. Beckmans har 123 studenter och 30 anställda inom lärarkår och administration. Vi anlitar namnkunniga gästlärare och samarbetar nära med branscher och olika plattformar i samhället. Beckmans befinner sig i en ständig utvecklingsfas där ny kunskap, perspektiv på mångfald, jämlikhet och hållbarhet genomsyrar frågor som direkt kopplas till utbildningen. Vårt mål är att utbilda studenter med stark individuell konstnärlig förmåga, vara en relevant plats för ämnesutveckling inom våra fält men inte minst en trampolin för studenterna ut i ett givande arbetsliv. Beckmans Designhögskola har sina lokaler på Brahegatan 10 i Stockholm.

Arbetsgivare
Beckmans Skola AB
Brahegatan 10
11437 STOCKHOLM
Hemsida: https://www.beckmans.se/
Ansökan
Ansök senast 10 March (2 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.