På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

e-Commerce Manager
Spela filmen

e-Commerce Manager

e-Commerce Manager har ansvar för företagets e-handel. Du agerar arbetar som marknadsförare med ansvar för produktuppdatering, digital marknadsföring och orderhantering.

Främsta arbetsuppgifterna brukar bestå av att driva försäljning online samt utveckla de digitala affärerna, bygga marknadsstrategier tillsammans med företagets marknadsavdelning, planera, implementera, optimera samt följa upp digitala kampanjerna och orderhanteringen.

e-Commerce Managers behöver ha omfattande kunskaper inom digital marknadsföring i olika kanaler, framförallt inom sociala medier. Även kunskaper inom e-mail marknadsföring, hur du skapar kampanjer på Facebook, stort intresse för att utveckla kundkontakter, analytisk förmåga samt att du gillar att både team och självständigt arbete. 

Yrkesrollen kan även heta e-Commerce Product Manager och är en strategisk roll med stort fokus på analys och siffror. 

Utbildning

Utbildning finns i första hand inom yrkeshögskolan.

Du kan också hitta relevanta utbildningar på högskolor och universitet, både i Sverige och utomlands. På gymnasiet rekommenderas i första hand utbildning från Ekonomiprogrammets inriktning Ekonomi.

Visa mer
Visa mindre

292 Lediga jobb

Copywriter till flera uppdrag i Göteborg

Arbetsgivare / Ort: Randstad AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsförare

Om jobbet

Arbetsbeskrivning

Just nu har vi uppdrag för copy / content writers till flera uppdrag och kunder i Göteborg. Vi söker dig som frilansar alternativt är intresserad av konsultuppdrag, som har något års erfarenhet  och arbetar självständigt med eget ansvar och driv.

Ansvarsområden

I den här rollen ansvarar för att ta fram längre redaktionella och kortare texter för produktionsrelaterade uppdrag. Du ser pennan som ditt främsta verktyg och hanterar både intervjuer, notiser och längre artiklar. Du har en god stilistisk förmåga och ett öga för såväl språkriktighet, källgranskning och kreativt innehåll som lockar till läsning. Du ska ha arbetat med såväl tryckt som digitalt material. 

Arbetstider

Heltid/deltid/timmar

Kvalifikationer

Relevant utbildning eller kvalifikationer samt yrkeserfarenhet som copywriter / content writer. Det är viktigt att du är självständig, är öppen och tar eget ansvar för att ständigt driva arbetet framåt.

Erfarenhet

Du ska gärna ha ett par års erfarenhet av liknande tjänster.

Ansökan

Vi ser fram emot din ansökan senast 2021-08-01, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

Välkommen att kontakta konsultchef Maria Zachau, [email protected], om du önskar mer information.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om företaget

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Arbetsgivare
Randstad AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Supply Chain Planner till Ewellix i Göteborg

Arbetsgivare / Ort: Your Talent AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-07-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Om jobbet
Ewellix is a global innovator and manufacturer of linear motion and actuation solutions used in industrial automation, automotive assembly, medical applications and mobile machinery. Formerly part of SKF Group, the Ewellix Group consists of 16 sales units and nine factories. External net sales are approximately 2.3 SEK billion and we employ around 1200 people. Ewellix is headquartered in Gothenburg, Sweden and is owned by Triton. Visit www.ewellix.com ROLLEN Nu söker vi dig som trivs med att se hela end-to-end-flödet från idé till ny produkt till kund. Du trivs med att vara en del av ett team som jobbar tillsammans och hjälps åt att planera hela kedjan för att vi ska hålla våra löften till våra kunder. För att lyckas med detta har du en förmåga att etablera utmärkt kommunikation och relation med både säljarna, leverantörer och produktion. Du trivs att jobba i en organisation som är i en stark tillväxtresa och ser nya lösningar för att förbättra och förenkla. Ditt uppdrag är att underhålla samarbete med leverantörer, och leverantörsdata i relevanta system, säkra leveranser för att hantera fabrikens behov. Planera produktionen utifrån kundönskemål samt tillgänglighet av resurser och material. Till ditt stöd har du en mycket erfaren ledare som håller ihop hela fabriken och säkerställer rätt riktning och utveckling. Dina arbetsuppgifter kommer att bl.a. att innebära: • Att hantera varulager (färdigvarulager, WIP and material/komponent lager) • Att anförskaffa råmaterial och komponenter • Ansvarig för volym- och lagerplanering • Att hantera och säkerställa planering i produktionen • Att underhålla/uppdatera kundorderbok utifrån ett planeringsperspektiv • Analysera information och trender i vårt prognos- och inköpssystem • Lägga inköpsorder till utvalda leverantörer • Vara fabrikens kontakt mot respektive säljbolag gällande kundorder • Att kontinuerligt bidra till förbättring och utveckla processer och arbetssätt KVALIFIKATIONER Vi tror att du har en utbildning inom logistik och/eller inköp och har minimum tre års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har god erfarenhet från supply chain planning och vet hur olika funktioner samspelar för att få flödet att flyta på. Du behöver vara strukturerad och intresserad av att utveckla och se nya lösningar i våra processer och får också med dig människorna omkring dig. Du är duktig på att arbeta både operativt som strategiskt och kan med enkelhet växla mellan att lösa dagens utmaningar och att se vad som behöver säkerställas i framtiden. Du gillar att möta människor och är skicklig på att skapa och underhålla relationer. Ewellix är ett företag i förändring – det innebär att du behöver vara flexibel, tackla förändring och kunna driva dig själv mot uppsatta mål. Du har goda IT-kunskaper och erfarenhet av ERP-system, med fördel Movex m3. Du har goda språkkunskaper i svenska och engelska. ANSÖKAN Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent i denna rekrytering. Ansök på www.yourtalent.se Kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851, [email protected] för vidare information. Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt!
Arbetsgivare
Your Talent AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Content & Social Media Manager till Herbique // Stockholm

Arbetsgivare / Ort: Double AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-07-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsförare

Om jobbet

Vi är just i fas att lansera Herbique, ett nytt hudvårdsbrand och söker nu en passionerad Content/Social medie-marknadsförare som vill hoppa på en spännande tillväxtresa i tidig fas - med ambition att förändra skönhetsbranschen.


Du blir en del av ett nytt marknadsteam om två personer - där ditt ansvar ligger på content & sociala medie-biten med stort fokus att etablera varumärket på marknaden. Några exmpel på dina ansvarsområden:

- Etablera Herbique som top-of-mind hos målgruppen.

- Planera, publicera, utvärdera & tweaka innehållet på SoMe

- Du har övergripande ansvar för varumärkesuttrycket

- vilket inkluderar E-handeln & och samtliga digitala kanaler vi syns på.


Din profil

Vi söker dig som...

- Vill få en nyckelroll i tidig fas på en galet spännande bolagsresa.

- Har ett stort intresse för beauty

- Har några års erfarenhet inom content/social medie-marknadsföring, gärna på tillväxtbolag.

- Är idérik, ansvarstagande och en optimistisk teamspelare

- Har en stark visuell ådra men är också grym på copy som konverterar & engagerar - oavsett kanal.

- Kan grundläggande design och är van beställare av bild/videos.

Låter det som dig? Välkommen in med din ansökan.


Kompetenser

Beauty

Brand building

Content Marketing

Copywriting

E-commerce

Social Media Marketing

Visual Communications


Intervjuer sker löpande


Arbetsgivare
Double AB
10631 Stockholm
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Online Marketing Manager

Arbetsgivare / Ort: Innovative Search Marketing Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

InnoSearch växer och letar nu efter någon som kan ta våra kunders tjänster till nya oanade höjder. Därför söker vi nu en Online Marketing Manager. Tjänsten går ut på att du hjälper våra kunder med främst sin SEO och deras Sociala Medier.

Erfarenhet och kunskap

Du bör kunna:

SEO

Social media Marketing

Facebook Ads

Google Analytics

Google Data Studio

Google Tag Manager

Det är bra om du kan:

Svenska och engelska i tal och i skrift

Hantera de vanligaste CMS-systemen som WordPress, Magento, Umbraco, Joomla, Texttalk, Jetshop mm

Ha kontinuerlig kontakt med kunder

Arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter handlar främst om att ha hand om våra nya och befintliga kunders SEO och Sociala Medier. Här tar du fram strategin för de båda, utför det och rapporterar till kunden.

Vem är du?

Vi ser gärna en utåtriktad person, som brinner för Digital marknadsföring och älskar att utveckla företags synlighet och tillväxt på webben. Du trivs bra är naturlig i rollen med att ha kontinuerlig kontakt med våra kunder.

Vilka är vi?

InnoSearch har sitt säte i Eslöv och arbetar med all form av digital marknadsföring. Fokus ligger på Sökmotoroptimering (SEO), Google Ads (SEM) och Social Media Marketing. Vi är idag 8 medarbetare som arbetar i Eslöv och Kalmar.

Lön?

Enligt nuvarande Lönepolicy

Vart kommer du att sitta?

Vi har vårt huvudkontor i Eslöv. Här har du goda pendlingsavstånd från hela Skåne. 10 minuter från Lund och 20 minuter från Malmö.

Start?

September

Intresserad?

Är du intresserad av att bli en av oss, hör av dig till Jens Andersson på [email protected] eller på telefon 070 214 40 20.

Arbetsgivare
Innovative Search Marketing Sweden AB
Hemsida: https://innosearch.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Performance Marketing Manager

Arbetsgivare / Ort: Rovio Sweden AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-07-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsförare

Om jobbet

User acquisition helps our games to grow their user base by finding the most valuable target audiences. The craft relies heavily on data and changes rapidly; sometimes the learnings expire in a matter of months. This requires fast thinking, openness to venture out from comfort zone and reading into the smallest of indicators in the data. Close communication with multiple different teams is vital and makes the job interesting. Showing an ad in the right place at the right time to the right person sounds almost impossible but the UA team makes it possible.


Our team is growing and we are currently looking for motivated, collaborative and analytical (Senior) User Acquisition Manager/Specialist to join our Stockholm studio.


Your responsibilities could include (depending on the role):

  • In close collaboration with the Product Team, take part in defining the overall UA strategy for new and existing games to maximise its growth profitably, month over month, year after year.
  • Campaign management/analysis, including optimization and monitoring of campaigns, budget allocation, leading A/B tests, identifying new channels, analysis.
  • Owning the relationships with internal and external stakeholders (e.g.: talking with partners on how to improve campaigns and gather the latest insights, and communicating UA performance with the game and product marketing teams).
  • Contributing in the creative ideation and strategy: you will get the chance to work closely with marketing artists and the product marketing team to create and test our next top ads.
  • Drive relentless culture of experimentation on all key existing channels, while also ideating and establishing new UA funnels for the game you are in charge of.
  • Domain areas - 70% of your time is dedicated to UA for the game(s) you are in charge of and 30% is allocated for you to lead or support team-wide projects (ex: programmatic, automation, creatives, Facebook, etc).


Who we think will do great in this role has:

  • Previous working experience in mobile games or app user acquisition (ideally 2+ years)
  • Demonstrated ability to effectively manage and optimize monthly multi-million dollar acquisition budgets with clear ROI targets
  • Experience in working with Facebook, Google Ads or other digital marketing platforms
  • Fluency in spreadsheet software, including Microsoft Excel and Google Sheets
  • Analytical mindset
  • A passionate and organized self-starter, who doesn’t accept the status quo, but always seeks to improve and automate workflows in order to increase performance.
  • Ability to take ownership of game’s user acquisition operations and strategy
  • Excited about marketing and data-driven growth
  • Fluent verbal and written communication skills in English
  • Passion for mobile games


We’d love if you have some of these following qualities:

  • Advanced knowledge in Facebook or Google Ads, or other UA channels.
  • Understanding of mobile marketing ad tech: game measurement tools, attribution providers, programmatic advertising, fraud, etc.
  • Experience with UA creative process (ex: leading and setting up the creative strategy, preparing briefs, providing feedback during production, organizing creative brainstorming, etc.)
  • Advanced Excel knowledge
  • SQL experience



About the Marketing team:


Mixing the world-class expertise of six different crafts – Product Marketing, User Acquisition, User Experience Research, Market Intelligence, Marketing Video Production, and Player Experience, our Marketing team’s main mission is to fuel the growth of our games portfolio. Largely embedded within game teams and in close collaboration with a large variety of stakeholders, our role is to identify, anticipate and make sure to satisfy our target audiences’ needs and wants. We do this across all touchpoints – from early research on new concepts, to how we reach out to millions of players through our marketing campaigns, or to how we engage them through our social networks and other discussion platforms.

Arbetsgivare
Rovio Sweden AB
Jakobsbergsgatan 22
11144 Stockholm
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.