På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Väskmakare

Väskmakare

Väskmakare tillverkar olika sorters läderprodukter som t ex portföljer, mjuka väskor, mindre väskor eller etuier, både exklusiva produkter samt ibland också prototyper för senare produktion i större skala. Om du specialiserar dig på mindre väskor och etuier, kan du kallas för etuimakare.

Väskmakaren använder olika sorters verktyg, bland annat knivar och symaskiner när man tillverkar väskor.

Utbildning

På gymnasieskolans Hantverksprogrammet, inriktning Övriga hantverk, kan det finnas profil "väskmakare".

Ett annat sätt att utbilda sig är genom att gå som lärling hos en verksam väskmakare. Väskmakare har ofta i grunden utbildning och även arbetslivserfarenhet som sadelmakare. Passande utbildning kan även finnas inom yrkeshögskolan.

Arbetsplats

För att kunna arbeta som väskmakare idag är det med största sannolikhet nödvändigt att starta ett eget företag. Att få anställning som väskmakare är mycket ovanligt.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

72 Lediga jobb

UX Designer

Arbetsgivare / Ort: Huawei Technologies Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Background: The user experience design is key to the competitiveness of Huawei’s products. Huawei has hundreds of in-house UX designers based in China and Europe, which focus on UX design and innovation for different products. Our vision is to build a global leading UX experience design. Now we are looking for User Experience Designers for our creative design studio based in Sweden, which is responsible for UX & UI design for Full Scenarios Intelligent Devices and the Digital Services Eco-system. Responsibilities - Responsible for the UX & UI design for the Intelligent Devices and the Digital Services Eco-system, create the innovative UX and UI design for product family, improve the competitiveness of user experience for product; - Deliver high quality design solutions, design specifications by own hand; - Gather insight into the design direction and trend, make design communication with stakeholders about design strategy and direction; Collaborate with the development team and implement the design to products. Requirements - New Graduates in 2020/2021, Bachelor degree or above in User Experience Design, Visual Design, Interaction Design, Digital Media Design, etc. - One or more of the following capabilities: interaction design, visual design, animation design, HCI research & design; - Have a history of high quality UX & UI design work cases, rich design experience, excellent hands-on design skill; - Excellent communications skill and cross-cultural collaboration experience preferred.
Arbetsgivare
Huawei Technologies Sweden AB
Hemsida: http://huawei.com
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Product Design Leader – Product Development

Arbetsgivare / Ort: IKEA of Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Älmhult is the home of IKEA of Sweden. Here the IKEA range is developed and made available to stores and customers all over the world. We are here to offer a wide range of well-designed, functional home furnishing products at prices so low that as many people as possible will be able to afford them. That is our vision and ambition. Today at IKEA we are on an exciting journey to offer desirable and affordable design, create better products and better homes for many more customers around the world as we continue our expansion, meet new needs and challenges At Range and Product Design, we are truly committed to lead, facilitate and inspire the IKEA vision to come alive throughout the creation and development of the complete product range offer – Our identity. We are co-creating a more surprising, forward-leaning affordable and desirable offer in close collaboration with partners and stakeholders throughout the entire value chain. We are enablers to unleash creativity and create the best possible preconditions to develop better products and solutions in life at home with a strong and clear IKEA Identity. As Product Design Leader in Range and Product Design Matrix, you lead and enable the development of better products to significantly move all parts of democratic design by solving the needs and dreams of the many people’s everyday life at home, with the full capabilities of our value chain. We develop our creative processes through exploration and ideation and engage the many people and the many partners to our product development to enable lower costs and faster time to market always with a clear IKEA Identity. We are now looking forward to welcoming a new colleague to our team, who will work with the specific assignment in Product Development You will lead, coach and facilitate the product development to happen across business areas, functions and value chain. This to enable the exploration and development of better products in a home furnishing context for a better everyday life strengthening the IKEA product range identity. Your tasks will be centred around the development of new methods, tools and capabilities within DNP/DNS (Develop New Products/Develop New Solutions) alongside driving our networks forward. You will also coach and facilitate in product development projects and take part in the continuous development of the Product Design Developer assignment.  The position is permanent 40h/w. We have varying working hours and work both on weekdays and weekends – day shifts and evenings. To apply for a job with us, you must be 18 years of age or older. If you have any questions about the position, you are welcome to contact recruiting manager Madelene Nilsson by mail, [email protected] We will recruit on an ongoing basis but apply no later than 19th of September 2021.Welcome with your application today! Please attach your CV and motivation letter.   Welcome with your application today! We look forward to getting to know you more! Inter IKEA Group consists of three core businesses and comprises over 70 companies in 30 different countries and has around 28,000 co-workers that together with other IKEA colleagues work to fulfil the IKEA vision: To create a better everyday life for the many people. http://www.inter.ikea.com/     Does this sound like something you would love to be part of? Please submit your application – CV and motivational letter in English – by September 12th. We really want to get to know you, so make sure you tell us why you would be a good fit for this role. If you have any questions about the assignment, please contact hiring manager Henrik Heegaard Christensen, +46 72-352 88 30 . With questions regarding the recruitment process, please contact People & Culture Recruiter Jakob Bergstrom, +46 70-147 48 90.  
Arbetsgivare
IKEA of Sweden AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Designer - discovering for the future

Arbetsgivare / Ort: Habia Cable AB / SÖDERFORS
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Designer

Om jobbet

Vi söker dig som vill ha en omväxlande vardag med utmanade uppgifter som får både dig och företaget att växa. Du har viljan och drivet att tillsammans med dina kunniga och engagerade kollegor jobba med avancerade uppgifter och utveckla Designavdelningen till världsklass! Vi tror på dig, din passion och proaktiva förmåga i en meningsfull miljö. Är du den vi söker?

Som designer är du en del av:

Vi erbjuder en internationell och dynamisk omgivning i Söderfors. Vi är en av Europas ledande tråd- och kabeltillverkare och du kommer att hjälpa till att hitta ännu bättre anpassade lösningar för alla våra kunder. Du kommer att vara en del av ett engagerat och proaktivt mindre team som gör skillnad med de lösningar som tas fram.

Huvuduppgifter och ansvar:

Det finns två huvudsakliga syften med rollen; att läsa in sig på kundkrav och skapa ritningar samt kostnadskalkyler till våra säljare (och granska och bereda de order som kommer in) samt att vara ett tekniskt stöd för produktion och säljare.

Du kommer att ha möjlighet att arbeta med uppgifter såsom utvärdering av tekniska förfrågningar, fastställa nödvändiga krav, föreslå kabeldesign, arbeta med förtydligande av eventuella avvikelser och presentera förslag. Som en del i detta kommer du även att delta i kundmöten, både för insamling av krav samt som teknisk support.

Du kommer att ha ansvar för att granska och godkänna konstruktioner, ritningar och riktlinjer. Att förbereda, hantera och följa upp beställningar är också en del av ditt dagliga arbete, liksom att beräkna priser och utfärda materialkostnader. Du kommer att bidra med teknisk support kopplat till olika konstruktioner i produktion.

Vad du behöver för att lyckas:

· Eftergymnasial utbildning med inriktning polymer eller elektro.

· Språkkunskaper - svenska och engelska är obligatoriskt, ytterligare språk meriterande.

· Erfarenhet av kabelproduktion/konstruktion är meriterande.

· Hög nivå av datorkunskap inom MS Office mm. De specifika programmen för kabeldesign får du lära dig när du börjar.

· Kommunikationsfärdigheter.

· Serviceinriktad.

· Möjlighet att bolla flera saker samtidigt; förfrågningar/support/telefonsamtal/mejl

· Jobba i team

Denna centrala position inom organisationen kommer att vara den rätta platsen för en kandidat som har erfarenhet av design och konstruktion i en arbetsinriktad miljö, kalkyleringskostnader, av tidigare teknisk support och arbete i en produktionsmiljö. Naturligtvis, bör du ha en passion för att hitta de rätta lösningarna tillsammans med dina kollegor och våra kunder.

Den framgångsrika kandidaten kommer att få möjlighet att utvecklas både på det personliga och yrkesmässiga planet, i en spännande och föränderlig miljö.

Är du intresserad?

Välkommen att skicka din ansökan med CV och personligt brev till [email protected] senast den 26 september. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper som kännetecknas av ditt starka engagemang och förmågan att skapa förtroende och bygga relationer.

Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är på heltid och är en tillsvidareanställning. Placeringsort: Söderfors.

Om du har frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen vänligen kontakta Tomas Nälsén, rekryterande chef, tel. 070-583 55 35.

Facklig representant:

Marcus Jonsson, Unionen, [email protected]

I denna rekrytering har vi valt våra annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Habia Cable is a custom design and production partner for specialised cable and connectivity needs all over the world. As a trusted supplier of solutions for extreme environments and demanding applications since 1941, Habia has the knowledge and experience to solve seemingly impossible problems in power supply and connectivity. Today, Habia is one of the most trusted names for tailor-made cable solutions in the telecom, offshore, industry, defence and nuclear power sectors. Together with our customers, we discover better connections for a smarter future.

Discover more at habia.com



Arbetsgivare
Habia Cable AB
ELEMENTVÄGEN 8
81504 SÖDERFORS
Hemsida: www.habia.com
Ansökan
Ansök senast 26 september (1 dag kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Print Designer to H&M Womenswear Tailoring collection

Arbetsgivare / Ort: H & M Hennes & Mauritz Gbc AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 27 september (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Company Description


The H&M Head Office is based in Stockholm, Sweden, where we design and develop our fashion & Homeware collections for a wide variety of customers globally. H&M is a dynamic international work culture where high pace and rapid changes are a natural part of our day. Good communication skills, a flexible attitude and capacity to adapt to changes are essential!



Job Description


  • You will work together with a strong team including a Junior Print Designer, Designer, Pattern Maker, Planner, Product Manager, Product Developer and Business Controller.
  • You collaborate with other teams in the organization and bring your wide and extensive experience from working on many projects and able to handle various stake holders simultaneously.
  • You are responsible for the overall developing of our commercial fashion trend led print collections sold globally in all the H&M markets and omni channels.
  • You drive the seasonal print vision and lead and execute the creation of our commercial fashion prints, always according to the latest women’s trends and varied fashion styles fit to our target group.
  • You bring your fresh ideas, energy, creativity and fully global perspective to the team and inspire them with your great communication skills.
  • You lead and reach your goals with a genuine passion for the latest fashion both from a commercial and an aspirational standpoint. This requires high energy, strong independent drive, creativity and a constantly curious mindset.



Qualifications


  • You are an experienced Fashion Textile/Print and/or Graphic Designer used to work in/for commercial fashion brand/s
  • Experience of creating all over repeat, placement prints, checks, stripes, florals, conversationals etc.
  • Typography/graphic text print competence is a merit
  • High knowledge of different print techniques, general print technicalities and processes
  • Preferably firsthand experience from production/global print suppliers
  • Excellent illustration and drawing skills
  • Genuine and high level fashion forward sense for global fashion trends and its print trends
  • Strong eye for colors and garment-print connection
  • Solid and fast skills in Adobe Creative Suite programs
  • 3D CLO work experience is meriting
  • Strong communication skills and flexible approach
  • An experienced leader who thrives as a team player and brings diverse and global perspectives
  • You are used to a fast-paced ever-changing work environment working in an organized, structured manner
  • Fluent in English (Swedish is not necessary)



Additional Information


How to apply

If your experience, skills and ambitions are right for this role, please send your application by 5th Sept with CV in English and relevant fashion print /graphic portfolio work (pdf max 10mb/uploading) or link. Your portfolio should include vision/mood boards, full print design process and final print works/collections. Please ensure to include some work clearly relatable to the H&M Women’s Tailoring target customer. Applications must include portfolio and meeting the above criteria to be considered! We would like see work that shows your creative aspirational side as well as your commercial fashion sense. You will report to the section head of the department.

We are looking forward to hearing from you!

We know that diversity is what makes us strong. Our teams should consist of great mix of people that share and combine their knowledge, experiences and ideas. It leads to a positive impact on how we address challenges, what we perceive possible and how we choose to relate to our colleagues and customers all over the world.

Arbetsgivare
H & M Hennes & Mauritz Gbc AB
MÄSTER SAMUELSGATAN 46A
10638 Stockholm
Ansökan
Ansök senast 27 september (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Tjänstedesigner

Arbetsgivare / Ort: Skatteverket
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 27 september (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Designer

Om jobbet
Vi söker dig som vill vara med och utveckla Skatteverkets tjänster till privatpersoner och företag! Var med och gör samhället möjligt! Om jobbet Som tjänstedesigner arbetar du med kundbehovsdriven utveckling. Det innebär bland annat att du ska moderera workshops, genomföra intervjuer och användartester. Du ska också utveckla och ge metodstöd samt fånga och sprida insikter om kundbehov. Du kommer även att visualisera och kommunicera koncept och idéer samt delta i att vidareutveckla lösningar och arbetssätt. Du kommer att arbeta under flera utvecklingsfaser, alltifrån utforskning till införande. Rollen innebär att du definierar relevanta målgrupper, identifierar och analyserar kundbehov utifrån ett holistiskt synsätt. I rollen ingår även att använda och sprida kunskap om verktyg och metoder som leder till ökad kundnytta. Rollen ger dig möjlighet att bli en viktig del av Skatteverkets fortsatta utveckling kring kundmötet. Du kommer att tillhöra sektion 2 på kundmötesavdelningens tjänsteutvecklingsenhet där du kan ha din arbetsplacering på någon plats där Skatteverket har kontor. Vi är en grupp på ca 20 personer.  Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy. I det här jobbet ska du: - ha  god kommunikativ förmåga på svenska och engelska - vara självgående och trivas med att arbeta både operativt och taktiskt - ha mycket god samarbetsförmåga - vara initiativtagande och ha en vilja att förbättra - vara utvecklingsorienterad och ha förmåga att lösa problem - vara noggrann och ha en god struktur i ditt arbete Du ska även ha något följande: - högskoleutbildning inom tjänstedesign, interaktionsdesign, kognitionsvetenskap eller beteendevetenskap samt erfarenhet av arbete med kundbehovsdriven utveckling - flerårig erfarenhet av kvalificerat arbete inom tjänstedesign. Det är önskvärt att du har erfarenhet av att bedöma kund- och verksamhetsnytta. Det är även önskvärt med erfarenhet från arbete i stora organisationer samt att arbeta tvärfunktionellt och agilt. Du får även gärna ha erfarenhet av att designa ur ett tillgänglighetsperspektiv. Bra att veta Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb. När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. Med anledning av covid-19 genomför vi tills vidare våra intervjuer via videolänk. Det är viktigt att vi tillsammans minskar risken för smittspridning. Välkommen med din ansökan! Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Arbetsgivare
Skatteverket
Ansökan
Ansök senast 27 september (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.