På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Publikvärd

Publikvärd

Publikvärdar ansvarar för att upprätthålla ordning under olika evenemang, som kan vara konserter, festivaler eller idrottsmatcher. Att vara en publikvärd är ofta ett deltids- eller extrajobb, den vanligaste anställningsform är att du får arbeta timmar vid behov. Det är svårt att försörja sig endast genom att arbeta som publikvärd.

Beroende på vilket evenemang som du är publikvärd på, kan arbetsuppgifter variera. Du kan ansvara för allt från att kontrollera biljetter, släppa in publik, vara parkeringsvärd, visa vägen till utgångar, till matställen och toaletter eller att svara på frågor. Publikvärdar samarbetar vid behov även med poliser, ordningsvakter och med medicinsk personal. 

Arbetet som publikvärd kan periodvis vara ganska krävande och frustrerande, men är samtidigt väldigt roligt och givande, det ger dig en bra möjlighet att utvecklas som person.

Som publikvärd arbetar du självständigt, men på större evenemang är du ofta del av ett team. Tänk på att detta är ett arbete som innebär mycket jobb på på kvällar och helger vid behov. 

Utbildning

Du bör vara 18 år fyllda, ostraffad och drogfri. Publikvärdar kan kontrolleras t ex av Länsstyrelsen, vanligtvis en gång per år.

Kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift efterfrågas, kunskaper i flera språk är meriterande. Andra fördelar är att du har B-körkort och har genomgått HLR-utbildning för att kunna ge kan ge första hjälpen.

Personliga egenskaper

Som publikvärd behöver du vara servicemedveten, ha ett säkerhetstänk och kunna arbeta i stressiga miljöer. Du behöver vara ärlig, empatisk och trygg i dig själv, och tycka det är roligt att arbeta med olika sorters människor.

Visa mer
Visa mindre

39 Lediga jobb

Frukostvärd/värdinna

Arbetsgivare / Ort: Isaberg Restaurang AB / HESTRA
Omfattning / Varaktighet:
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 22 september (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Vi söker dig som har erfarenhet och som ställer höga krav på dig själv och din omgivning. Kärlek och stolthet till serviceyrket är ett måste, liksom förmågan till ett naturligt värdskap. För dig är det lätt att ta kontakt och prata med alla människor. Du är stresstålig, noggrann och kan ta egna initiativ när det behövs. Du sätter gästen i fokus och har en stor passion för service. Vi värdesätter initiativförmåga, laganda, servicekänsla och ordningssinne!

Du kommer ansvara för vår frukostservering där du arbetar med försäljning och servering samt att hålla rent och snyggt i restaurangen.

Erfarenhet är meriterande. B-körkort samt svenska i tal och skrift är ett krav. Arbetstiderna är förlagda under helger

Arbetsgivare
Isaberg Restaurang AB
Isaberg Fritidsby
33572 HESTRA
Hemsida: http://www.isaberg.se
Ansökan
Ansök senast 22 september (2 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Konferensvärd/Konferensvärdinna

Arbetsgivare / Ort: Aspenäs Herrgård AB / LERUM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 24 september (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Konferensvärd/Konferensvärdinna

Om jobbet

Konferensvärd/värdinna

Aspenäs Herrgård har i mer än hundra år vart en plats för goda möten och gemenskap. Vår Herrgård ligger strax utanför Lerum. Från Göteborg är det endast 20 minuters resa till oss.

Nu söker vi förstärkning till vårt konferens- och receptionsteam på Aspenäs Herrgård!

Vad vi söker:

Dig som är glad och har humor, professionell och personlig i ditt möte med gäster och kollegor. Din primära uppgift är att - tillsammans med de andra medarbetarna - göra våra gäster nöjda.

Vi sätter stor vikt vid tidigare erfarenheten inom hotellbranschen.

I tjänsten ingår bla följande arbetsuppgifter:

  • Hälsa våra konferensgäster välkomna och visa dem till rätt lokal
  • Vara behjälplig vid uppstart med teknik i lokalen samt vara deras kontaktperson under dagen vid eventuella problem eller saker som de behöver hjälp med
  • Ha ansvar för att dagens fika ställs ut på rätt plats vid rätt tillfälle samt plocka undan detta
  • Viss receptionsarbete såsom incheck/utcheck, svara i växeln, läsa av mail och ta emot mindre bokningar
  • Arbetstiden är förlagd till omväxlande dag- och kvällstid. Helgarbete förekommer.


Tillträdesdatum: Omgående eller enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan!

Arbetsgivare
Aspenäs Herrgård AB
ASPENÄSVÄGEN
44391 LERUM
Hemsida: www.aspenasherrgard.se
Ansökan
Ansök senast 24 september (4 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Konferensvärd/värdinna 100% visstidsanställning 4 mån

Arbetsgivare / Ort: Hotel AB Bastionen
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 24 september (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Konferensvärd/Konferensvärdinna

Om jobbet
Radisson Blu Scandinavia Hotel Radisson Blu Scandinavia Hotel är beläget vid Drottningtorget i Göteborg och öppnade 1986. Hotellet har 355 hotellrum varav 38 sviter. Standardrummen är bland de största i Göteborg och hotellets berömda Kungasvit mäter hela 160 kvm. Här har många stora celebriteter bott under sina besök i staden. På Scandinavia finns Hagabadet Spa & Yogastudio, två restauranger, stora ytor för event, butiker samt ett bevakat garage med parkeringsservice och elbilsplatser. Radisson Blu Scandinavia Hotel har en stor konferensavdelning med 15 mötesrum varav en stor bankettsal med kapacitet för 480 sittande gäster. Vi söker nu en engagerad medarbetare med hög servicekänsla till tjänsten konferensvärd/värdinna som ska ansvara för den dagliga driften tillsammans med vår Conference service manager. Du ska ha en positiv och glad personlighet med eget driv och med sinne för detaljer för att passa in i vårt team. Du ska gilla att jobba i en miljö med högt tempo, du ska gilla att möta gäster, våga fråga och ta egna initiativ. Du gillar också att få saker gjorda och klarar att kommunicera med alla avdelningar så att våra gäster går härifrån med en fantastisk upplevelse av hotellet. Arbetsuppgifterna är varierande, men innefattar att förbereda inför konferenser och ge service till våra konferensgäster enligt nedan:   DINA HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER BLIR: • Iordningställande av konferenslokal enligt beställning • Ta emot och välkomna konferensgäster samt gå igenom dagens arrangemang • Kommunicera eventuella ändringar i arrangemang till berörda avdelningar • Vara konferensgästerna behjälplig under dagen • Plocka disk och ställa iordning i uthyrda lokaler under pauserna och efter avslutat arrangemang • Vid behov, hjälpa till med enklare servering i lokalerna • Vidareförmedla gästkommentarer till konferensansvarig •   • FÖLJANDE KRÄVS FÖR TJÄNSTEN: • Dokumenterad erfarenhet från ett serviceyrke, gärna tidigare erfarenhet från konferensverksamhet • Ett säljande sätt och lätt för att lära • En naturlig känsla för gästservice, kvalitet och problemlösning • Möjlighet att jobba oregelbundna tider och även vara anpassningsbar till att schemat kan ändras efter bokningarna vi får in • Du behöver ha en god fysik då det är många tunga lyft av möbler • Behärska svenska och engelska i tal och skrift • Har du tidigare arbetat i hotelbokningssystem EMMA/SAP är det en fördel VI ERBJUDER: • Visstidsanställning 100% 4 mån med början okt -2021 • Lön och förmåner efter överenskommelse   Varmt välkommen med din ansökan!   Vid frågor om tjänsten kontakta Conference Service Manager Atti Zaheer via e-mail: [email protected] Ansök senast 24 september 2021. Urval och intervjuer sker löpande. Tillträdesdatum kan diskuteras. ANSÖKAN: Din skriftliga ansökan med CV önskar vi via länken.       Radisson BLU Scandinavia Hotel, Urval och intervjuer kommer att ske löpande
Arbetsgivare
Hotel AB Bastionen
Ansökan
Ansök senast 24 september (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Frukostvärd/värdinna helg-till First Hotel Brommaplan

Arbetsgivare / Ort: Nya Flyghotellet Brommaplan AB / Bromma
Omfattning / Varaktighet:
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 24 september (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Färdigheter
Meriterande
  • Frukostbuffé

Språk
Krav
  • Engelska
  • Svenska

Om jobbet

First Hotel Brommaplan, fd. Flyghotellet är ett 3 - stjärnigt privatägt hotell med 68 rum som har ett perfekt läge om du skall besöka Stockholm.

Brommaplans tunnelbanestation ligger ca 200 meter från hotellet och du tar dig snabbt och enkelt dit du vill i Stockholm.

Vi siktar på att bli ett utav Västra Stockholms bästa hotell för affärsresenärer, det är utan tvekan vår personal som utmärker oss och vi letar nu efter ytterligare en stjärna till vårt team!

Sedan vi tog över 2016 så har fokus legat uteslutande på förbättring och utveckling och det är nu resultaten börjar visa sig. Vi vann utmärkelsen- Franchise Hotel of the Year 2018 på kedjenivå.

Vi söker dig som vill jobba hos oss som frukostvärd/värdinna, extra på helger. Start i September, intervjuer sker löpande.

Du börjar morgonen runt kl 6.30.

Arbetsuppgifter:

- Fyller på och lägger upp frukostmat

- Diskar och torkar bord

- Förbereder frukost till dagen efter

- Håller det rent och snyggt

Du som söker är:

- Glad och trevlig

- Bryr dig om att gästerna får en bra upplevelse och du är mån om att det är snyggt och prydligt runt om

- Organiserad

Ett extrajobb som passar perfekt för dig som studerar och bor i närheten.

Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
Nya Flyghotellet Brommaplan AB
Kvarnbacksvägen, 135
16874 Bromma
Hemsida: http://www.firsthotels.se/brommaplan
Ansökan
Ansök senast 24 september (4 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Erfaren konferensvärdinna till Näringslivets Hus

Arbetsgivare / Ort: Carotte Staff AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Konferensvärd/Konferensvärdinna

Om jobbet
Om vår kund Vi söker efter en konferensvärdinna till Näringslivets hus på Östermalm. Detta är en plats som samlar företagsamma människor, företag och Svenskt Näringslivs medlemsorganisationer. Huset har olika typer av lokaler som är anpassade för möten, konferenser och andra event. Om tjänsten Som konferensvärdinna är du ansiktet utåt för organisationen. Tillsamman med en kollega tar du emot förfrågningar och bokar möten. Du välkomnar kunderna när de är på plats och ser till att de har allt de behöver. Tillsammans med köket koordinerar du frukost, luncher och fika. Att lösa enklare tekniska strul är inga konstigheter för dig och att göra det med ett leende på läpparna en självklarhet. Du ser dig själv som en projektledare och älskar att vara spindeln i nätet. Många bollar i luften gör dig motiverad och du drivs av ett högt tempo på arbetsplatsen. Tjänsten är heltid med start omgående. Arbetet är förlagt måndagar - fredagar under kontorstider men kvällsevenemang förekommer. Vi söker dig som - Har arbetat med mötesbokningar och konferenser tidigare - Känner dig trygg med teknik och att lösa enklare strul - Älskar att ha många bollar i luften - Brinner för service och värdskap - Kan jobba självständigt men är självklart också en bra lagspelare - Är prestigelös och flexibel i ditt arbete - Kan starta omgående - Talar svenska och engelska obehindrat Om Carotte Carotte är en privatägd företagshub som under ett och samma tak tillhandahåller allt som har med smak att göra. Oavsett om det handlar om ett smakfullt event, bemanning till besöksnäringen eller att leverera förstklassig mat till både vardag och fest. Våra största drivkrafter är kvalitethöjd, kreativitet och att hålla en servicenivå som vida överträffar dina förväntningar. Carotte staff matchar ihop självgående och ansvarstagande personal som brinner för att ge förstklassig service med våra kunders team, oavsett om det handlar om att bemanna eller rekrytera. Genom våra egna träffsäkra utbildningar utvecklar vi servicepersonal med det där lilla extra - engagemanget, glöden och känslan för detaljer som gör skillnad. Vi hyr ut, rekryterar och utbildar Stockholms och Göteborgs främsta servicepersonal. Välkommen med din ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor eller funderingar tveka inte på att mejla oss på [email protected] Vi behandlar våra ansökningar löpande och rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.
Arbetsgivare
Carotte Staff AB
Ansökan
Ansök senast 26 september (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.