På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Kontorsvaktmästare

Kontorsvaktmästare

För att trivas i rollen som kontorsvaktmästaren behöver man vara en person som tycker om att arbeta med dagliga rutiner.

Kontorsvaktmästare hanterar bland annat:

  • Postdistribution mellan organisationens enheter
  • Allmän administration runt all extern och intern posthantering
  • Skötsel och tömning av avfall
  • Utomhusmiljön, tömning av askoppar och sopptunnor
  • Mindre reparationsarbeten inom fastigheterna
  • Flaggning
  • Möblering och anpassning av arbetsplatser, t.ex montering av möbler och viss utrustning
  • Möblering av konferensrum
  • Bemanning av receptionen vid behov, enklare administration som felanmälan och städning

Utbildning

Gymnasiekompetens, kunna formulerar sig väl i tal och skrift på svenska och att inneha B-körkort ställs ofta som krav för att få anställning. Har man högre körkortsbehörighet är det starkt meriterande.

Personliga egenskaper

Det är bra om du som vill satsa på yrket Kontorsvaktmästare kan prioritera vad som ska göras på en gång och vad som kan vänta till senare och tycker dagen blir roligare om det dyker upp oväntade arbetsuppgifter.

Som person behöver man vara en ansvarsfull, flexibel och samarbetsvillig person med ett servicemedvetet kundbemötande.

Man behöver även ha en god fysik eftersom det kan förekomma tunga lyft när möbler ska flyttas. Att ha intresse för teknik och vara händig och kunna fixa till det som behöver lagas är andra nödvändiga egenskaper.

Visa mer
Visa mindre

9 Lediga jobb

Vaktmästare - sommarvikariat

Arbetsgivare / Ort: Transportstyrelsen
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 11 dagar - 3 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kontorsvaktmästare

Om jobbet
Hos oss behöver vi den bästa kompetensen – även under sommaren. Vi på Transportstyrelsen får samhället att fungera för människor på väg, på räls, i luften och på sjön. Nu söker vi dig som vill vara vikarie i sommar och jobba hos oss på Transportstyrelsen. Om jobbet Sektionen för Arbetsplatsservice tillhör Transportstyrelsens ekonomiavdelning och ansvarar för myndighetens trygga och funktionella lokaler.  Arbetsuppgifterna innebär mycket kontakter med människor inom och utom Transportstyrelsens organisation. Inom vår sektion så finns arbete som vaktmästare vilket innebär ett mycket rörligt och flexibelt arbete. Du kommer att arbeta tillsammans med andra inom Lokalförsörjningsenheten och arbeta med intern service. Arbetstider 08.00-16.30 med möjlighet till uttag av flextid när verksamheten tillåter. Du kommer att • hantera post och pakettjänster till våra interna och externa kunder • åtgärda inkommande felanmälningar som uppkommer internt i fastigheten • hålla kontakter med olika leverantörer • ta emot varor som skickats till oss • hantera beställningar. Du måste ha • slutfört en gymnasieutbildning samt vara minst 18 år • god datorvana • lätt att förstå och prata svenska • erfarenhet av vaktmästeri. Det är meriterande om du • tidigare har arbetat på Transportstyrelsen med motsvarande arbetsuppgifter som vaktmästare • tidigare arbetat inom offentlig förvaltning • arbetat inom intern service på annat företag. Vi vill att du är • servicefokuserad - du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du ska ha intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar • självgående - du tar ansvar för dina uppgifter och arbetar systematiskt • samarbetsorienterad - du anpassar dig och hittar win-win-lösningar med ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. • flexibel - du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du kan snabbt ändra sitt synsätt och förhållningssätt. Ser möjligheterna i förändring. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vill du veta mer? Anställningen är ett semestervikariat helt eller delvis under perioden juni till augusti 2021, med möjlighet till förlängning och med möjlighet till extrajobb, intermittent anställning, under 2021 och våren 2022. Placeringsort är Norrköping.  Du är välkommen att kontakta Sektionschef Helena Törebrand, [email protected]  Saco, Johan Nilsson och ST, Jannike Jansson eller Cecilia Yttergren, nås via växel på 0771-503 503. Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss. Välkommen med din ansökan Vi behöver din ansökan senast den 1 mars 2021 märkt med referensnummer TSG 2021-698. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess. Kort om Transportstyrelsen Antal anställda: Ca 2000. Verksamhetsområden: Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten. Verksamhetsorter: Vi har medarbetare på 13 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro. Huvudkontoret ligger i Norrköping. Läs mer om Transportstyrelsen Kort om avdelning Ekonomi Avdelning Ekonomi stöder generaldirektören och alla avdelningar i deras arbete med budget, planering och uppföljning av verksamheten, redovisning, inköp, lokalförsörjning och kontorsservice. Vi finns i Borlänge, Norrköping, Örebro och Kista och har ca 50 medarbetare.
Arbetsgivare
Transportstyrelsen
Hemsida: http://www.transportstyrelsen.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Vaktmästare - sommarvikariat

Arbetsgivare / Ort: Transportstyrelsen
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 11 dagar - 3 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kontorsvaktmästare

Om jobbet
Hos oss behöver vi den bästa kompetensen – även under sommaren. Vi på Transportstyrelsen får samhället att fungera för människor på väg, på räls, i luften och på sjön. Nu söker vi dig som vill vara vikarie i sommar och jobba hos oss på Transportstyrelsen. Om jobbet Sektionen för Arbetsplatsservice tillhör Transportstyrelsens ekonomiavdelning och ansvarar för myndighetens trygga och funktionella lokaler.  Arbetsuppgifterna innebär mycket kontakter med människor inom och utom Transportstyrelsens organisation. Inom vår sektion så finns arbete som vaktmästare vilket innebär ett mycket rörligt och flexibelt arbete. Du kommer att arbeta tillsammans med andra inom Lokalförsörjningsenheten och arbeta med intern service. Arbetstider 08.00-16.30 med möjlighet till uttag av flextid när verksamheten tillåter. Du kommer att • hantera post och pakettjänster till våra interna och externa kunder • åtgärda inkommande felanmälningar som uppkommer internt i fastigheten • hålla kontakter med olika leverantörer • ta emot varor som skickats till oss • hantera beställningar. Du måste ha • slutfört en gymnasieutbildning samt vara minst 18 år • god datorvana • lätt att förstå och prata svenska • erfarenhet av vaktmästeri. Det är meriterande om du • tidigare har arbetat på Transportstyrelsen med motsvarande arbetsuppgifter som vaktmästare • tidigare arbetat inom offentlig förvaltning • arbetat inom intern service på annat företag. Vi vill att du är • servicefokuserad - du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du ska ha intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar • självgående - du tar ansvar för dina uppgifter och arbetar systematiskt • samarbetsorienterad - du anpassar dig och hittar win-win-lösningar med ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. • flexibel - du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du kan snabbt ändra sitt synsätt och förhållningssätt. Ser möjligheterna i förändring. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vill du veta mer? Anställningen är ett semestervikariat helt eller delvis under perioden juni till augusti 2021, med möjlighet till förlängning och med möjlighet till extrajobb, intermittent anställning, under 2021 och våren 2022. Placeringsort är Örebro.  Du är välkommen att kontakta Sektionschef Helena Törebrand, [email protected]  Saco, Johan Nilsson och ST, Jannike Jansson eller Cecilia Yttergren, nås via växel på 0771-503 503. Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss. Välkommen med din ansökan Vi behöver din ansökan senast den 1 mars 2021 märkt med referensnummer TSG 2021-1037. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess. Kort om Transportstyrelsen Antal anställda: Ca 2000. Verksamhetsområden: Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten. Verksamhetsorter: Vi har medarbetare på 13 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro. Huvudkontoret ligger i Norrköping. Läs mer om Transportstyrelsen Kort om avdelning Ekonomi Avdelning Ekonomi stöder generaldirektören och alla avdelningar i deras arbete med budget, planering och uppföljning av verksamheten, redovisning, inköp, lokalförsörjning och kontorsservice. Vi finns i Borlänge, Norrköping, Örebro och Kista och har ca 50 medarbetare.
Arbetsgivare
Transportstyrelsen
Hemsida: http://www.transportstyrelsen.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Sommarjobbare till Fastighetsskötsel

Arbetsgivare / Ort: Södra Skogsägarna ekonomisk förening
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 11 dagar - 3 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 3 March (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Om arbetet: I arbetsuppgifterna som Fastighetsskötare ingår att utföra diverse trädgårdssysslor så som gräsklippning, lukning, målning av staket men även allmän översyn i lokaler på Södras huvudkontor. Det kan även förekomma arbete på postexpeditionen. Som person är du glad och pigg. Du bör också vara noggrann och kan ta egna initiativ i ditt arbete. Erfarenhet av att köra gräsklippare eller liknande är meriterande. Tjänsten kräver att du är 18 år gammal. Södra strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en organisatorisk styrka. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om arbetsplatsen: Södra Skogsägarna är Sveriges största skogsägarförening med över 52 000 medlemmar. Vår organisation arbetar genom hela kedjan i Skogsindustrin. Från planering och plantering av skog, avverkning, transport och förädling till bland annat förnyelsebara byggnadsmaterial, textil- samt pappersmassa och biobränsle. Södras huvudkontor är placerat med en fin utsikt över Växjösjön. Härifrån utgår bland annat vår styrelse, vår ekonomi-, HR-, kommunikations- och IT-avdelning. På plats finns även vår restaurang, reception, ett gym och vår fastighetsskötsel/postadministration. Placering, tillträde, omfattning: Tjänsten innebär dagtidsarbete under mitten av juni till mitten av augusti. Placeringsort är Växjö. Vill du veta mer? Kontakta gärna HR-Direkt för frågor om rekryteringsprocessen, 0470-89033. Kontakta fastighetschef Rolf Åkesson om du vill veta mer om arbetsplatsen, 0470-85756. Ansök idag! Ansök via länken nedan senast den 3/3. Hoppas vi hörs!
Arbetsgivare
Södra Skogsägarna ekonomisk förening
Hemsida: https://www.sodra.com/
Ansökan
Ansök senast 3 March (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Student och vill jobba extra som vaktmästare? Se hit!

Arbetsgivare / Ort: Perido AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 6 March (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Är du en prestigelös stjärna inom service som vill arbeta några timmar i veckan med internservice på kontor i Stockholm? Har du ett sinne för ordning och reda och hugger gärna i där det behövs? Då tycker vi att du ska läsa vidare!

Om tjänsten

Vi på Perido söker dig som har en annan huvudsaklig sysselsättning, men som vill arbeta extra några timmar i veckan. Vi ser att du trivs i ett arbete med tydliga ramar och att du på ett prestigelöst sätt hjälper till där det behövs. Tjänsten är placerad i Stockholm.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som vaktmästare kommer du utifrån en checklista arbeta med kontorsservice och se till så att kontoret ser snyggt ut och att allting fungerar som det ska. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att se över skrivare, fylla på med papper, vattna blommor, byta lampor och vid behov hjälpa till vid ommöblering. Utöver detta assisterar du vid event och hjälper till där du ser att behov finns.

Dina egenskaper

Vi letar efter dig som har en känsla för service och på eget initiativ tar hand om det som behöver åtgärdas. Du uppskattar en variationsrik roll där du får användning för ditt teknikintresse, ditt sinne för ordning och reda samt din höga arbetsmoral. Vi ser att du tycker om att hjälpa andra och tar dig an uppgifterna med engagemang och lösningsfokus. För dig finns inga problem – bara lösningar!

Är du vår serviceinriktade vaktmästare? Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Vi söker dig som har:

  • Annan huvudsaklig sysselsättning
  • 1 års arbetslivserfarenhet inom service
  • Avslutad gymnasial utbildning
  • Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift

Omfattning och tillträde

Deltid, tillsvidare. Tillträde omgående.

Skicka in din ansökan

Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.

Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32087 i ämnesraden.

Om Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Arbetsgivare
Perido AB
11645 STOCKHOLM
Ansökan
Ansök senast 6 March (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Vaktmästare sökes till Arbetsförmedlingen i Malmö

Arbetsgivare / Ort: Arbetsförmedlingen
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 8 March (7 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kontorsvaktmästare

Om jobbet
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem? Om oss Arbetsförmedlingen Malmö är den största Arbetsförmedlingen i Sverige och idag arbetar ca 800 medarbetare här. Du kommer tillhöra verksamhetsområde Arbetssökande Malmö Sök enhet och sektion Internservice som idag består av vaktmästare/administratörer. Placering är på vårt kontor i Malmö. Arbetsuppgifter Arbetet innebär full fart där du enskilt och/eller tillsammans med andra utför uppgifter som ingår i den dagliga driften. Du samarbetar med all personal som finns på vårt kontor. Transportresor kan förekomma i arbetet. Lokaler: Genomföra och följa upp felanmälningar. Visst underhåll av lokaler och utrustning. Kontaktperson mot hyresvärdar, fastighetstekniker, enheten Lokalförsörjning och upphandlade lokalvårdsföretag. Kontaktperson för hantverkare och hjälpa hantverkare till rätta i lokalerna. Bistå vid ommöbleringar i lokalerna. Tunga lyft kan förekomma. Säkra god ordning och reda i våra lokaler. Utrustning: Inventering. Administration av passersystem, in och utlämning av telefoner och datorer, arbete med lokalt IT-stöd med assistans från centralt placerad IT-kundstödjare och Servicedesk. Kvalifikationskrav - Grundläggande datorkunskaper inom MS Office - B-körkort - Erfarenhet av att arbeta som vaktmästare Vem du är Du är serviceinriktad, noggrann, har lätt att samarbeta och tycker om att ha många kontakter. Du kan prioritera och planera ditt arbete självständigt, vilket innebär att ha flera processer igång samtidigt. Du har en förmåga att vara flexibel, vaktmästaren är en slags spindel-i-nätet-funktion. Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier: - Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten - Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser - Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring Vårt erbjudande Vi tillsätter en visstidsanställning till och med 31 december 2021. Tillträde enligt överenskommelse.   Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se.  Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 8 mars 2021. Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Bifoga CV där du beskriver utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet. När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor. Observera: Arbetsförmedlingens rekryteringsprocess utgår från evidensbaserat urval där urvalstester används i rekryteringen. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.
Arbetsgivare
Arbetsförmedlingen
Ansökan
Ansök senast 8 March (7 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Flexibelt och socialt jobb inom kontorsservice!

Arbetsgivare / Ort: Uniflex Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 9 March (8 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Jobbeskrivning Är du i början av din karriär och söker ett jobb för att ta nästa kliv i arbetslivet? Vill du skaffa dig massor med nya erfarenheter och åka runt till olika stora företag runt om i Stockholm och träffa nya människor varje dag? Brinner du för service och är prestigelös och inte rädd för att hugga i där det behövs? Då kan detta vara rätt tjänst för dig! Uniflex växer så det knakar och söker kontinuerligt nya konsulter som vill jobba som ambulerande tjänstemän inom kontorsservice. Tjänsten kommer främst att innefatta jobb inom kontorsvaktmästeri och reception, med arbetsuppgifter såsom posthantering, iordningställande vid konferenser, möblering, påfyllnad av kontorsmaterial samt övriga administrativa kontorssysslor som arkivering, fakturering, kopiering etcetera samt att vara ansiktet utåt i receptionen och välkomna alla besökare. Viktigt att vara social, flexibel och prestigelös samt redo att hjälpa intern personal och externa kunder med det mesta. Vi söker personal som kan arbeta i Stockholmsregionen och som vill kombinera ett fysiskt jobb i en representativ arbetsmiljö med en väldigt social roll då tjänsten även innefattar jobb som receptionist, telefonist & konferensvärd. Tjänsten passar dig som trivs med att arbeta tillsammans med människor och är servicemedveten. Som konsult hos oss är man alltid ansiktet utåt så därför är det viktigt att ha en positiv inställning och ett leende på läpparna. Som företagets ansikte utåt är det viktigt att du trivs med att träffa nya människor och att ge service till både kunder och intern personal. Du kommer att jobba ambulerande hos våra kunder på ett löpande schema, måndag - fredag, kontorstider. Du kommer att ingå i en back up-pool där du är tillgänglig mellan kl. 06.00-15.00. Den faktiska arbetstiden varierar men är belagd under kontorstid. Vi tillämpar garantilönsystem samt möjlighet till prestationslön. Enligt avtal ska du som ambulerande kunna åka till kunder runt om i hela stor Stockholm. Som ambulerande ställs det höga krav på din flexibilitet, din känsla för service samt att du kan hantera dagar som kan kantas av snabba beslut samt arbete med kort varsel. Du får genom ditt arbete ett stort professionellt och socialt nätverk, då du arbetar tillsammans med olika kunder i en spännande och varierande miljö! Som anställd hos Uniflex knyter du värdefulla kontakter och får bred erfarenhet av yrkeslivet. Uniflex ser sin personal som sin viktigaste resurs och tillgång då våra konsulter bär det yttersta ansvaret för god leverans och att kunden är nöjd. Vår personal är vårt ansikte utåt, representerar Uniflex, våra kunder och sig själva. Det gör dig som anställd hos oss ovärderlig! Välkommen med din ansökan! Personliga egenskaper Arbetet som kontorsvaktmästare ställer höga krav på en utåtriktad personlighet, servicekänsla samt en god problemlösningsförmåga. Du är stresstålig, driven och har förmåga att ta egna initiativ. Du trivs i mötet med människor och har lätt för att skapa förtroende. Eftersom arbetet innebär en daglig kundkontakt ser vi gärna att du har en god kommunikativ förmåga. Det är viktigt att du har ett personligt driv och gillar att arbeta med varierande arbetsuppgifter. Som kontorsvaktmästare har du en lite allt i allo roll och det är viktigt att kunna ta egna initiativ. Känner du att detta skulle vara något för dig? Att du behöver utöka ditt CV och knyta nya kontakter? Tveka då inte på att söka denna tjänst, den kan bli din fortare än du anar! Tack för din ansökan! Du skickar din ansökan via vår hemsida www.uniflex.se Se till att eventuella referenser som finns namngivna i dina ansökningshandlingar har kännedom om att de finns med där och att de eventuellt kommer att bli kontaktade vid en eventuell rekryteringsprocess. Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande: • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Försäkringar • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.
Arbetsgivare
Uniflex Sverige AB
Hemsida: http://www.uniflex.se
Ansökan
Ansök senast 9 March (8 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Teamledare Internservice

Arbetsgivare / Ort: Slussgården AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 10 March (9 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Kontorsvaktmästare

Om jobbet

Nu utvecklar vi vårt internserviceteam och söker därför en person som vill leda och fördela arbetet i den nya rollen som Teamledare Internservice.

Du brinner förstås för att leverera service i toppklass och motivera dina medarbetare att göra detsamma. Du sporras av att läsa kundens behov för att hitta nya lösningar och utveckla vårt serviceutbud innan kunden ens själva vet att de behöver just den tjänsten. Samtidigt drivs du av måluppfyllnad och strävar efter förstklassig och punktlig leverans från både dig och teamet.

Som teamledare arbetar du själv som en i teamet samtidigt som du har det övergripande ansvaret för att teamet som helhet uppnår sina mål, levererar överenskommen service och att vi tar hand om våra kunder på bästa sätt.


Teamledaruppgifter

  • Leda, planera och fördela teamets resurser för optimal serviceleverans
  • Utveckla avdelningen och verksamheten för ständiga förbättringar.
  • Ha gruppmöten och medarbetarsamtal.
  • Schemaläggning
  • Ta emot beställningar och räkna på offerter till kunder. Större uppdrag görs i samråd med Servicechef
  • Inköp. Säkerställa att vi handlar från upphandlade leverantörer och till rätt priser


Teamuppgifter

  • Post - Sortera och dela ut inkommande post. Insamling och utskick av utgående post.
  • Distribution – Interndistribution av biljetter, bud och tidskrifter, extern distribution av material, pärmplockning m.m.
  • Tillsyn av mötes- och kopiatorrum samt lättare service av kaffemaskiner
  • Materialhantering – Påfyllning av material på våningsplanen
  • Kontakt, möten och uppföljning med leverantörer för t. ex. växter, frukt, kaffe, vatten, maskinservice
  • Växeltelefoni
  • Löpande ärendehantering
  • Framtagande och analys av rapporter och statistik
  • Hantering av mobiltelefoner, dator och annan inkommande och utgående utrustning
  • Enklare hantverksuppdrag
  • Internservice är en del av Affärsområde Service i Slussgården AB och därför kan arbetsuppgifter inom andra delar av bolaget också förekomma


Krav

  • Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom relevanta yrken
  • Minst 3 års erfarenhet i relevant arbetsledande befattning
  • Arbetet kräver att man är i god form och kan arbeta både med fysiskt praktiska moment såväl som administrativt arbete
  • Ekonomisk förståelse, då man kommer att vara involverad i budget- och prognosarbete, samt räkna på offerter och jämföra leverantörer
  • God datorvana, samt vana att arbeta i det grundläggande Officepaketet
  • Tillgänglig för arbete under ordinarie öppettider. 06:00 – 18:00 mån-fre. Visst skiftarbete med växlande öppnings- och stängningspass. Arbete utanför dessa tider kan i enstaka fall förekomma.
  • God svenska och engelska i tal och skrift
  • Serviceminded. Du tycker om att arbeta med service och människor.
  • Att arbeta med service innebär inte bara att du utför sina arbetsuppgifter korrekt. Det inkluderar även att du kan interagera med och bemöta kunder och kollegor på ett bra och trevligt sätt.


Arbetsplatsen ligger vid Slussen. Vi tillämpar provanställning.

Arbetsgivare
Slussgården AB
Hornsgatan 20, 118 20 Stockholm
11820 Stockholm
Hemsida: https://slussgarden.se
Ansökan
Ansök senast 10 March (9 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Vi söker en vaktmästare till en fixar/IT-fixartjänst!

Arbetsgivare / Ort: Malmö kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 11 March (10 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kontorsvaktmästare

Om jobbet
Ref: 20210420 Arbetsuppgifter Arbetet som fixare består i att arbeta för att förebygga fallskador genom att göra den enskilde uppmärksam på och undanröja eller åtgärda riskfaktorer i det egna hemmet. Det kan till exempel vara olika praktiska saker som att byta glödlampor, ta ner och hänga upp gardiner, spika eller borra upp tavlor. I princip allt som innebär att man behöver klättra upp på en stol eller stege, eller att hämta saker från källare, vind eller förråd. Som fixare tar man sig runt med bil och du måste ha körkort för bil.  Arbetet kombineras med att vara IT-fixare på en del av tjänsten. Du ska kunna vägleda och hjälpa seniorer med enklare IT-supporttjänster, till exempel med att använda smartphones, smart-Teve och surfplattor, ladda ner appar och använda datorer, det är därför ett måste att du är pedagogiskt lagd. Inom gruppen finns en IT-fixare som arbetar heltid med uppdraget och vi söker nu en person som även kan IT-området för att förstärka eller ersätta vid behov.  Målgruppen för att nyttja tjänsten är Malmöbor som är 75 år eller äldre som bor i ordinärt boende eller personer som är 67 år eller äldre som bor i ordinärt boende och har hemtjänst eller insats enligt LSS ( Lagen om särskild service).  Kvalifikationer Vi söker dig som både är händigt lagd och är insatt i IT-området. Du har erfarenhet från liknande arbete till exempel som vaktmästare eller fastighetsskötare. B-körkort krävs.  Som person är du positiv, serviceinriktad och har ett gott bemötande. Du har förmåga att arbeta både självständigt och i team. Då arbetet till stor del innefattar kommunikation, är det ett krav att du kan uttrycka dig väl i svenska språket i såväl tal som skrift.  Om arbetsplatsen Avdelningen för hälsa och förebyggande ansvarar för insatser inom områdena hälsofrämjande och förebyggande arbete. Viktiga hörnstenar i avdelningens arbete är att utveckla nya former för social gemenskap och delaktighet i samhället. Avdelningen verkställer beslutade insatser enligt socialtjänstlagen (SoL) och utför insatser enligt hälso- och sjukvårdslagen samt har ett särskilt angeläget uppdrag med fokus på att öka livskvaliteten och motverka ofrivillig ensamhet hos våra äldre samt utveckla nya former för detta arbete.  Avdelningens verksamheter omfattas av mötesplatser för äldre, dagverksamheter, fixartjänster, IT-fixare, fallprevention, uppsökande verksamhet, anhörigstöd, ledsagarservice, kontaktperson, avlösning i hemmet, konsultativa demens- och psykiatrisjuksköterskor och Silviasystrar.   I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka? Information om tjänsten Anställningsform:Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: 2021-04-01 Schemat är förlagt på dagtid måndag-fredag. Vi erbjuder flextid.   Under ansökningstiden kommer vi att göra löpande urval utifrån sökandes meriter. Intervjuerna kommer att hållas efter ansökningstidens utgång!  Övrigt Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss kontakt med media-säljare, rekryteringssajter och liknande.    
Arbetsgivare
Malmö kommun
Hemsida: https://malmo.se/
Ansökan
Ansök senast 11 March (10 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Vaktmästare sökes till forskningsinstitut i Linköping!

Arbetsgivare / Ort: Perido AB / LINKÖPING
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 11 dagar - 3 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 14 March (13 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Har du tidigare erfarenhet av vaktmästaryrket? Är du en mångsysslare som motiveras av att lösa problem? Ser du dig som en glad och positiv kollega som trivs med samarbete? Då tycker vi att du ska läsa vidare!

Om tjänsten

Vi på Perido söker en vaktmästare till vår kund som är ett framstående internationellt institut som bedriver forskning kring infrastruktur, trafik och transporter. Denna tjänst är placerad i Linköping.

Dina arbetsuppgifter

I den här tjänsten kommer du samarbeta nära en befintlig vaktmästare, med vilken du har ett gott samarbete. Det ställer krav på att du är en lyhörd och trevlig kollega som löser ärenden med ett leende på läpparna. Arbetsuppgifterna kan vara av varierad karaktär men det är viktigt att du har bra fysik om det skulle behövas tunga lyft. Dessa är några av de arbetsuppgifter som kan bli aktuella:

  • Arbete med kontorsservice/internservice.
  • Samla in och dela ut post samt packa upp material och försändelser.
  • Hämta och ta emot varor samt paket.
  • Bistå vid flytt och möblering.
  • Iordningställande av lokaler och utrustning inför möten och konferenser.
  • Ansvara för servicen av exempelvis kopieringsmaskiner.
  • Sköta tryckning och utskick av masstrycksaker, samt lagerhållning av rapporter eller kursmaterial.
  • Genomföra felsökningar rörande fastighet, rapportera och följa upp fel tillsammans med fastighetsägaren/fastighetsskötaren.
  • Kontrollera inpassering och ta emot besökare

Dina egenskaper

Vi söker dig som tycker att ett arbete som vaktmästare är spännande och givande. Du trivs i en stöttande och serviceinriktad roll där det händer saker varje dag, hög som lågt. Som person är du händig, lösningsorienterad och alltid glad och trevlig. Vi tror även att du är ansvarsfull och orädd samt hanterar arbetsuppgifter av olika karaktär på ett nyfiket och engagerat sätt.

Låter detta som det perfekta uppdraget för dig? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Vi söker dig som har:

  • Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som vaktmästare.
  • Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt.
  • Lätt för att samarbeta
  • Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska

Omfattning och tillträde

Heltid, konsultuppdrag i ungefär 3 månader. Tillträde omgående.

Skicka in din ansökan

Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.

Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32146 i ämnesraden.

Om Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Arbetsgivare
Perido AB
58222 LINKÖPING
Hemsida: www.perido.se
Ansökan
Ansök senast 14 March (13 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.