På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Skogskonsulent
Spela filmen

Skogskonsulent

Är du intresserad av skogsbruk och naturvård? Gillar du att ge råd och service och att ha mycket med människor att göra? Då kanske du är intresserad av att arbeta som skogskonsulent.

Utbildning

Grundutbildning finns inom gymnasieskolan på Naturbruksprogrammet, inriktning Skog. Motsvarande utbildning för vuxna kan finnas inom Komvux.

Passande utbildningar kan även finnas på folkhögskolorna eller hos privata utbildningsanordnare.

Eftergymnasiala utbildningar med skoglig inriktning inom yrkeshögskola och på högskolor/universitet, är en förutsättning för att kunna få anställning som skogskonsulent.

B-körkort ställs ofta som ett krav för att kunna få anställning.

Arbetsplats

Skogskonsulenter jobbar inom Skogsstyrelsen, en myndighet med ansvar för att landets skogar vårdas och brukas på ett uthålligt sätt och ger god avkastning samtidigt som den biologiska mångfalden bevaras.

På senare år har Skogsstyrelsens uppdrag vidgats till att även gälla vård av skogens sociala värden för rekreation och friluftsliv. Detta har medfört att man numera rekryterar skogskonsulenter ur ett bredare underlag.

Visa mer
Visa mindre

10 Lediga jobb

Reservatsförvaltare

Arbetsgivare / Ort: Länsstyrelsen i Kalmar län
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 8 December (5 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Skogsbrukare

Om jobbet
På Länsstyrelsen i Kalmar arbetar cirka 250 engagerade medarbetare inom en mängd olika samhällsfunktioner. Tillsammans bidrar vi till hållbar utveckling, en god livsmiljö och tillväxt. Detta gör vi genom avvägningar mellan ekologi, social hållbarhet och ekonomi. Verksamheten genomsyras av tillitsbaserad ledning och styrning samt vår värdegrund som innebär effektivitet och service, objektivitet, legalitet och respekt för lika värde. Utifrån detta vill Länsstyrelsen Kalmar län bli Sveriges bästa länsstyrelse. Hållbar utveckling är grunden för vårt arbete. Inom Länsstyrelsens arbetsuppgifter ingår att skydda, vårda, utveckla och förvalta värdefulla naturmiljöer. Kalmar län har många områden med höga naturvärden; från midsjöbankar, grunda vikar och havsstrandängar till vattendrag, strandskogar, ekhagar, alvarmarker och brandpräglade tallskogar. Du kommer att tillhöra Naturskötselenheten som består av 18 engagerade medarbetare som ansvarar för förvaltning och skötsel av länets skyddade naturområden. I enhetens arbete ingår naturvårdande skötsel, skötsel av friluftsanordningar samt information kring skyddad natur. Enheten ansvarar också för driften av naturum Ottenby och Trollskogen och förvaltar Naturvårdsverket fastigheter och byggnader inom skyddade områden. Är du nyfiken på vår arbetsplats och vårt värdegrundsarbete kan du läsa mer på vår webbplats www.lansstyrelsen.se/kalmar/ ARBETSUPPGIFTER Vi söker två reservatsförvaltare till Naturskötselenheten. Enhetens uppdrag är att genomföra de skötsel- och bevarandeplaner som finns för skyddade naturområden i länet. Tjänsterna är främst inriktade på skötsel av terrestra miljöer som alvar, strandängar och andra både öppna och trädklädda gräsmarker, skogsbeten, ek och andra lövmiljöer men många av länets skyddade områden innefattar även våtmarker, vattendrag, sjöar och hav. Det som ska genomföras är olika typer av åtgärder, t ex röjning och stängsling av betesmarker, ängsskötsel, restaurering av lövskogar, frihuggning av värdefulla träd, naturvårdsbränning samt olika åtgärder för friluftslivet. Arbetet består både av fält och administrativt arbete där du kommer att planera, administrera och leda olika typer av restaurerings- och skötselåtgärder. Där ingår att planera åtgärder i fält, instruera entreprenörer och beställa uppdrag. Även andra förekommande arbetsuppgifter inom reservatsförvaltningen kommer att bli aktuella. En viktig del av arbetet är också att samverka och kommunicera med markägare, djurhållare, allmänhet och andra myndigheter. Du kommer i hög grad att ha egna arbetsuppgifter men även delta i gemensamma uppgifter och projekt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskoleutbildning inriktad mot ekologi och naturvård eller annan utbildning/erfarenhet som vi finner lämplig för tjänsterna. Du bör ha god kännedom om arter, ekologi och skötsel av de naturmiljöer som finns i Kalmar län. Vi ser gärna att du har några års arbetslivserfarenhet av naturvårdsarbete och värdesätter tidigare erfarenhet av reservatsförvaltning. Som person är du trygg med att ta initiativ och att självständigt driva projekt. För att lyckas med ditt arbete tror vi att du är handlingskraftig, trivs med att ha många bollar i luften och är bra på att skapa struktur och uppnå resultat. Du arbetar mot uppsatta mål men är ändå flexibel och har förmågan att hitta nya lösningar när det behövs. Du har god kommunikativ förmåga, kan göra ditt budskap begripligt i både tal och skrift och har förmåga att anpassa budskapet beroende på mottagaren. Då tjänsten ställer höga krav på att samverka och skapa goda kontakter lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Du är en van datoranvändare och erfarenhet av att arbeta i ArcGIS. Tjänsterna kräver körkort klass B. Tillträde och varaktighet: Tjänst 1: Tillträde enligt överenskommelse. Tillsvidare. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Tjänst 2: Tillträde enligt överenskommelse. Tidsbegränsad till: 2022-10-31. Vi hanterar ansökningarna löpande, så ansök gärna så snart som möjligt. ÖVRIGT Vi erbjuder Dig en unik arbetsplats fylld av kunniga experter och ambitiösa generalister inom en mängd olika samhällsfunktioner. Länsstyrelsens står just nu inför många intressanta utmaningar och anställningen ger därmed goda möjligheter till personlig utveckling. Vi har en god arbetsmiljö, bra personalsociala förmåner och stora möjligheter till flexibel arbetstid. Vi välkomnar mångfald och ser jämställdhet som en självklarhet. Som anställd innebär det att du kommer att krigsplaceras vid Länsstyrelsen i Kalmar län. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons. Vi har i rekryteringen valt att använda oss av Visma recruit som rekryteringsverktyg och kommer således inte hantera ansökningar via e-post eller post.
Arbetsgivare
Länsstyrelsen i Kalmar län
Ansökan
Ansök senast 8 December (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

EHS-ansvarig till Linde energi i Lindesberg

Arbetsgivare / Ort: Randstad AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 8 December (5 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Miljö- och klimatstrateg

Om jobbet

Arbetsbeskrivning

Som EHS-ansvarig i Linde energi har du ansvar för bolagets övergripande arbete med miljö, arbetsmiljö och hållbarhet. Du får möjlighet att vara med på vår hållbarhetsresa. Som person gillar du att göra skillnad, vara med och påverka och trivs i händelsernas centrum.

Därför ska du jobba på Linde energi:
”Det vi på Linde energi sysslar med är faktiskt bra på riktigt. Vi har en stark hållbarhetsprofil som genomsyrar hela företaget och vi levererar 100 procent förnybar el.”

Ansvarsområden

Du kommer till ett välbyggt verksamhetssystem så det handlar mycket om att hålla strukturen, att anamma och införliva det tydligt i vår organisation. 
I ditt ansvar ingår det att leda och driva bolagets miljö- och hållbarhetsarbete samt arbetet med övergripande arbetsmiljöfrågor. Du har ett övergripande miljöansvar för bolaget. Det sammanhållande ansvaret för bolagets arbetsmiljöarbete som innefattar stöd till chefer avseende arbetsmiljöfrågor ligger i ditt ansvarsområde. Det direkta arbetsmiljöansvaret ligger hos respektive chef. Du ansvarar även för samordning av bolagets krisledning. 

Utöver detta har du som EHS-ansvarig även dessa ansvarsområden:
  • Ansvar för att bevaka och följa upp bolagets miljötillstånd (värme, kyla, elproduktion) samt i förekommande fall driva nya miljötillståndsprocesser
  •  Ansvar för att stödja bolagets verksamheter vid tillståndshantering (miljö, mark, fastighet)
  •  Ansvar för att hantera uppföljning och miljörapportering till myndigheter samt uppföljning och verifiering av koldioxidutsläpp inom Affärsområde Värme 
  •  Ansvar för att förvalta/driva ett verksamhetssystem med fokus på arbetsmiljö-, miljö- och kvalitet. 
  •  Ansvar för uppföljning och sammanställning och aktivt drivande av bolagets hållbarhetsarbete
  •  Ansvar för att utveckla och vårda viktiga myndighetskontakter till nytta för bolagets verksamhet

Kvalifikationer

Du har en högskoleutbildning med teknisk eller naturvetenskaplig inriktning och påbyggnad inom miljö/hållbarhet. Erfarenhet från arbetsmiljöområdet och EHS är meriterande. 
Vidare har du lätt för att uttrycka dig i såväl tal som skrift. 

För att lyckas i rollen behöver du vara van vid att arbeta självständigt och ta egna initiativ samtidigt som du tycker om att inspirera och samarbeta med dina kollegor. Du är pedagogisk, lyhörd och drivande. Dessutom trivs du när du är i händelsernas centrum och vill gärna vara med och påverka.

Ansökan

Senaste ansökningsdag: 20-12-08, urval och intervjuer kommer att ske löpande.
För information: För frågor kring tjänsten vänligen kontakta Gabrielle Peteri, på 0733 434141 alt. [email protected] 

Om företaget

Linde energi erbjuder energi för ljus, kraft och värme till Bergslagen. Med smarta och hållbara energilösningar och personlig närvaro får bolagets kunder den bästa servicen. 

Bolaget Linde Energi AB bildades 1993 men verksamheten har drygt 100 år bakom sig. Idag omfattar bolaget knappt 50 anställda och en omsättning på cirka 250 miljoner per år. Bolaget ägs av Linde Stadshus AB, helägt av Lindesbergs kommun. Linde Energi AB är moderbolag i en koncern tillsammans med helägda dotterbolaget Linde Energi Försäljning AB, vars verksamhet består av elförsäljning och elproduktion.
Arbetsgivare
Randstad AB
Ansökan
Ansök senast 8 December (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Hållbarhetsstrateg, vikariat

Arbetsgivare / Ort: Länsstyrelsen i Kalmar län
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 13 December (10 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Miljö- och klimatstrateg

Om jobbet
På Länsstyrelsen i Kalmar arbetar cirka 250 engagerade medarbetare inom en mängd olika samhällsfunktioner. Tillsammans bidrar vi till hållbar utveckling, en god livsmiljö och tillväxt. Detta gör vi genom avvägningar mellan ekologi, social hållbarhet och ekonomi. Verksamheten genomsyras av tillitsbaserad ledning och styrning samt vår värdegrund som innebär effektivitet och service, objektivitet, legalitet och respekt för lika värde. Utifrån detta vill Länsstyrelsen Kalmar län bli Sveriges bästa länsstyrelse. På Samhällsbyggnadsenheten arbetar ett 20-tal personer med bl. a. planfrågor, strandskyddsfrågor, klimatanpassning, klimat- och energifrågor, havsplanering, Agenda 2030, bostadsstöd och solelsstöd. Samverkan inom myndigheten såväl som med länets kommuner och andra myndigheter är centralt för verksamheten. Enheten ingår i avdelningen Tillväxt och Miljö. Är du nyfiken på vår arbetsplats och vårt värdegrundsarbete kan du läsa mer på vår webbplats www.lansstyrelsen.se/kalmar/ ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en vikarierande hållbarhetsstrateg då vår ordinarie går på föräldraledighet. Länsstyrelsen har en samordnande roll i det regionala arbetet med miljömålen. Vi följer upp miljöarbetet och miljömålen. Vi arbetar tillsammans med regionen, kommuner, näringsliv, frivilliga organisationer och andra aktörer för att miljömålen ska få genomslag i länet. Länsstyrelsen har också ett uppdrag att strategiskt samordna och leda det regionala arbetet med att förverkliga den statliga politiken för energiomställning och minskad klimatpåverkan. Detta uppdrag genomförs i nära samverkan med miljömålsuppdraget. Länsstyrelsen ska bidra till arbetet med agenda 2030, vilket spänner över hela myndighetens verksamhet och förutsätter ett brett hållbarhetsarbete på myndigheten internt och externt. Som hållbarhetsstrateg på länsstyrelsen har du två roller: - Miljömålssamordnare - Agenda 2030-samordnare Inom miljömålsuppdraget kommer du under ditt vikariat ta vid arbetet med att revidera Kalmar läns regionala åtgärdsprogram för miljömålen. Arbetet genomförs tillsammans med kollegor på länsstyrelsen och innebär en gedigen förankringsprocess mot länets aktörer externt såväl som internt på Länsstyrelsen. Du kommer att samordna, driva och utveckla det regionala miljömålsarbetet internt och externt samt stödja miljömåls- och uppföljningsansvariga i deras arbete. Du ska fortlöpande samordna uppföljningen av miljökvalitetsmål, indikatorer och åtgärdsprogram. Inom ramen för Agenda 2030-uppdraget är du med och driver och utvecklar länsstyrelsens hållbarhetsarbete i linje med agenda 2030. Du kommer också arbeta för att samordna Agenda 2030 i länet och skapa samverkan mellan olika aktörer. För båda uppdragen tar du initiativ till, och genomförinformations- och kommunikationsinsatser som nyhetsbrev, seminarier och uppdatera webbsidor. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning med miljöinriktning eller likvärdig utbildning. Erfarenhet av att arbeta tvärsektoriellt och strategiskt med miljömål och hållbarhet inom statlig förvaltning är meriterande. Även utbildning/erfarenhet av kommunikationsarbete är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. För att lyckas med ditt arbete krävs att du är bra på att samarbeta, har ett strategiskt tänkande och ett strukturerat arbetssätt. Du sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Du kommer att knyta kontakter med kommuner, myndigheter och allmänheten och måste därför vara en god kommunikatör. Hos oss innebär detta att du kan göra ditt budskap begripligt för mottagarna i både tal och skrift och att du har förmåga att anpassa budskapet beroende på mottagaren. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet samt din förmåga att bidra till en god arbetsmiljö. Innan ordinarie hållbarhetsstrateg går på föräldraledighet så kommer det finnas tid för överlämning, varför vi har en skyndsam rekrytering. ÖVRIGT Vi erbjuder Dig en unik arbetsplats fylld av kunniga experter och ambitiösa generalister inom en mängd olika samhällsfunktioner. Länsstyrelsens står just nu inför många intressanta utmaningar och anställningen ger därmed goda möjligheter till personlig utveckling. Vi har en god arbetsmiljö, bra personalsociala förmåner och stora möjligheter till flexibel arbetstid. Vi välkomnar mångfald och ser jämställdhet som en självklarhet. Som anställd innebär det att du kommer att krigsplaceras vid Länsstyrelsen i Kalmar län. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons. Vi har i rekryteringen valt att använda oss av Visma recruit som rekryteringsverktyg och kommer således inte hantera ansökningar via e-post eller post.
Arbetsgivare
Länsstyrelsen i Kalmar län
Ansökan
Ansök senast 13 December (10 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Miljösamordnare Projekt till Micasa Fastigheter i Stockholm

Arbetsgivare / Ort: Isaksson Rekrytering & Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 19 December (16 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Miljö- och klimatstrateg

Om jobbet
Miljösamordnare till Micasa Fastigheter i Stockholm.
På uppdrag av Micasa Fastigheter i Stockholm AB söker Isaksson Rekrytering Bemanning en miljösamordnare med specialistkunskaper inom miljöarbeten och fastighetsutveckling samt kunskaper inom miljöcertifiering. Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm. Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som äger och förvaltar Stockholms stads omsorgsfastigheter. Micasa Fastigheter fått i uppdrag att bygga ett flertal nya vård- och omsorgsboenden de kommande åren. Nu söker Dig som brinner för miljöfrågor och vars stora intresse är problemlösning. Är du den vi söker?

Micasa Fastigheter har ett modernt kontor på Nordkapsgatan 3 i Kista och erbjuder ett omväxlande och givande arbete i ett annorlunda fastighetsbolag med öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär.

Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter
Som miljösamordnare har du ett övergripande ansvar för att driva och samordna miljöarbeten och vara ett stöd till projektledare i planering, om- och nybyggande av vård- och omsorgsboenden, LSS, seniorbostäder och särskilda boenden. Du förväntas att leda och samordna miljöarbetet inom enheten genom hela byggprocessens samtliga faser. Miljösamordnaren ansvarar även för kommunikation och information av miljörelaterade frågor under hela byggprocessen med myndigheter och intressenter inom ramen för projektet.

Som miljösamordnare har du ett övergripande ansvar för enhetens miljöarbete i projekt. I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
  • Planera, organisera och skapa strukturer för miljöarbetet i nära samarbete med projektledare
  • Specialist inom miljöfrågor i projekt
  • Bevaka miljörelaterade frågor i planering och genomförande av byggprojektet
  • Genomföra och följa upp miljöarbete under hela byggprocessen
  • Identifiera, planera, genomföra och följa upp miljöklassningsarbeten i projekt
  • Initiera och bevaka byggvarubedömningen i projekt
  • Beskriva och följa upp avfallshantering i projekt
  • Ansvara för framtagande av miljörutiner i projekt med tillhörande mallar
  • Arbeta för att uppnå bolagets miljömål i projekten samt följa upp detsamma

Kvalifikationer och erfarenheter
För att lyckas i rollen som miljösamordnare är det ett krav att du har kunskaper och erfarenheter av projektledning inom Strategisk miljöplanering i projekt, Miljöplan, Miljöcertifiering, Miljöinventeringar, Planering av omhändertagande av föroreningar, Byggvarubedömning, Miljöbyggnad enligt SGBC. Vi ser helst att du har en eftergymnasial utbildning inom miljö och goda kunskaper om byggnader/fastigheter, tekniska system och byggprocessen. Det är meriterande ifall du är certifierad inom miljöbyggnad 3.0

Personliga egenskaper
Då rollen innebär många kontaktytor är det viktigt att du tycker om att samarbeta med andra samt att du har en personlig mognad och är van att kommunicera och skapa relationer på olika organisatoriska nivåer både internt och externt. Du jobbar självständigt och strukturerat, och affärsmässighet och kvalitet är en självklarhet för dig.

Om Micasa Fastigheter
Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB. Vår huvudsakliga uppgift är att tillhandahålla välskötta, trygga och tillgängliga bostäder med rimliga hyror till stadens äldre, personer med funktionsnedsättning samt till av staden prioriterade grupper med svag ställning på bostadsmarknaden. Micasa Fastigheter äger och förvaltar ca 120 fastigheter som omfattar drygt 1 miljon kvadratmeter. Omsättningen är ca 1 miljard kronor. Våra miljö- och energi ledningssystem är certifierade enligt ISO 14001 och 50001. Micasa Fastigheters värdegrund bygger på engagemang, nytänkande, omtanke och kunskap. De fyra ledorden ska ses som ett förhållningssätt som genomsyrar alla områden och allt vi gör inom ramen för vår verksamhet. Läs gärna mer om oss på vår hemsida eller besök oss på Facebook. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ansökan
Ansökan kan endast ske via vår hemsida ej via mail.Välkommen med din ansökan redan idag via vår hemsida, då vi löpande arbetar med urval och intervjuer. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ira Isaksson 0704-85 75 59 Detta är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Isaksson Rekrytering, du kommer anställas direkt hos Micasa Fastigheter i Stockholm AB.

Isaksson Rekrytering Bemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom fastighet, teknik, energi, bygg samt ekonomi/administration. Isaksson Rekrytering Bemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Kompetensföretagen-Svenskt Näringsliv-Almega. Vi är medlemmar i Byggföretagen, (f.d. BI).
Arbetsgivare
Isaksson Rekrytering & Bemanning AB
Hemsida: www.micasa.se
Ansökan
Ansök senast 19 December (16 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Programme Officer Transboundary Water Cooperation Department

Arbetsgivare / Ort: Stft Stockholm International Water Institute
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 21 December (18 dagar kvar)
Publicerad: 2020-12-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Miljö- och klimatstrateg

Om jobbet

The Transboundary Water Cooperation Department at SIWI is currently recruiting a Programme Officer to become an enthusiastic member of the team and contribute to the development and implementation of the department’s portfolio.

Description of Duties

The Programme Officer (PO) will support the implementation and development of activities related to transboundary water cooperation with a focus on conflict sensitive basins. The PO will coordinate and contribute to the development and implementation of specific aspects of the SWP and ICWC. The PO will also implement and support programmes and interventions across the organisation.

Description of duties:

  • Contribute to the development and implementation of the Shared Waters Partnership (SWP) programme and the International Centre for Water Cooperation (ICWC) hosted by SIWI.
  • Organize and facilitate workshops / trainings for boundary partners as needed.
  • Conduct applied research and contribute to analysis and policy reports (such as articles/briefs/blogs)
  • Develop and/or contribute to the development of knowledge products, training materials, methodologies and tools.
  • Contribute to the development and maintenance of SWP basin Networks.
  • Take part in relevant SIWI and TWC Department meetings and planning processes
  • Contribute to the general administrative work of the Transboundary Water Cooperation Department and SIWI at large in compliance with SIWI requirements
  • Provide support to SIWI management and direct delivery of projects, including financial and administrative oversight and reporting, results reporting and initiating and acting as project contact point during related audit processes.
  • Contribute to ensuring the department’s compliance regarding SIWI Project Cycle Management and related policies and processes.
  • Develop marketing and communications materials for TWC in collaboration with the SIWI communications team to ensure the promotion of current and planned activities.
  • Other activities and assignments as determined by TWC Director.

Expected knowledge and skills

The successful candidate will need to demonstrate the following features:

Language

  • The applicant must have excellent spoken, written and presentation skills in English.
  • The ability to speak Arabic, French, or Spanish is considered an advantage.

Education and work experience

  • A Master’s degree in a field relevant to Transboundary Water Cooperation
  • At least 2-3 years of relevance experience

Availability to travel

Ability and willingness to travel and be part of shortterm missions is required.

Duty Station

The position will be based at the main office of the Stockholm International Water Institute, in Stockholm Sweden

Duration of contract

The position is a two-year contract with subject to renewal upon good performance and availability of funds.



How to apply: Please submit your CV and a cover letter by visiting our webpage: https://www.siwi.org/about/career-opportunities/ You apply by using the apply button at the bottom of the advert for the position. We need your application by December 21st. Start date: As soon as possible. Further information can be provided by Elizabeth Yaari Senior Programme Manager Transboundary Water Cooperation Dept, [email protected] or Adele Nerelius Manager HR Dept, [email protected]



Arbetsgivare
Stft Stockholm International Water Institute
Hemsida: www.siwi.org
Ansökan
Ansök senast 21 December (18 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Skogsarbetare sökes för säsong 2020

Arbetsgivare / Ort: Bjärtrå Skogstjänst AB
Omfattning / Varaktighet:
Lönetyp: Rörlig ackords- eller provisionslön

Ansök senast 31 December (28 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Kort beskrivning av företaget: Bolaget bedriver skogsröjning, kraftledningsröjning, plantering, stödplantering, hyggesrensning, avläggsrensning och annat arbete inom skogsvård, samt annan därmed förenlig verksamhet.

Vi söker dig som är ansvarstagande och har en god samarbetsförmåga då man arbetar nära varandra i arbetslaget. Meriterande om du har en skoglig utbildning och/eller erfarenhet av linkande arbete men det är inget krav. Vi erbjuder ett fritt och stimulerande arbete för dig som trivs i naturen!

Arbetsuppgifter: Skogsvård, såsom t.ex. plantering och röjning av skog.

Du kommer få gå en mindre web-utbildning och vi står för utrustning, viss klädsel och arbetsbil under arbetspasset. Vi utgår från Bjärtrå.

Det är meriterande om du talar Svenska/Engelska och har körkort för bil och god fysik.

Rörlig ackords- eller provisionslön, viss timlön.



Brief description of the company: The company conducts forest clearing, power line clearing, planting, auxiliary planting, community clean-up, forest clearing and other work in forestry, and other related activities.

We are looking for you who are responsible and have a good cooperative ability when working closely together in the work team. Merit if you have a forestry education and / or experience in linking work but that is not a requirement. We offer free and stimulating work for you who enjoy the outdoors!

Tasks: Forestry, such as planting and clearing of forest.

You will be given a smaller web training and we will provide equipment, some clothing and work car during the workout. We start from Bjärtrå.

It is an advantage if you speak Swedish / English and have a driving license for a car and good physics.

Variable salary or commission salary, certain hourly salary.

Arbetsgivare
Bjärtrå Skogstjänst AB
Ansökan
Ansök senast 31 December (28 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Hållbarhetsstrateg inriktning miljö

Arbetsgivare / Ort: Jönköpings kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 4 January (1 månad 1 dag kvar)
Publicerad: 2020-11-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Miljö- och klimatstrateg

Om jobbet
Utveckling-och hållbarhetsenheten Vill du vara med och utveckla Jönköping till en mer hållbar kommun? Vill du med din breda kunskap och erfarenhet inom miljö vara med och driva kommunens miljöarbete framåt? Vill du bli en av oss? Vi söker dig som har ett stort intresse och kunnande inom utvecklings- och miljöfrågor, gärna med en särskild sakkunskap inom klimatområdet då Jönköpings kommun har beslutat att ta fram en koldioxidbudget. Som hållbarhetsstrateg behöver du vara duktig på att samverka på olika nivåer i och utanför organisationen och kommunicera miljöfrågor så att de får genomslag. Dessutom kräver det att du har en särskild fallenhet för att formulera dig väl i skrift. Din roll Arbetet som hållbarhetsstrateg innebär att du stödjer de kommunala förvaltningarna och bolagen liksom den politiska ledningen med strategiska frågor kring miljö. Jönköpings kommun har påbörjat en revidering av det befintliga miljömålsarbetet. Din roll kommer bli att leda det utvecklingsarbetet så att det harmonierar med kommunens styrmodell och Agenda 2030. I ditt ansvarsområde ingår att följa upp miljömålen på en kommunövergripande nivå samt stödja politik och verksamheter med analyser och åtgärdsförslag. Du kommer att vara både stödjande och ibland drivande i flera av verksamheternas utvecklingsprojekt och åtgärder. Som stöd i arbetet finns kommunövergripande miljöroller med olika sakkunskap på övriga förvaltningar. I dessa nätverk har du en samordnande och ledande roll. I rollen ingår även att representera Jönköpings kommun i olika nationella och regionala nätverk och att för kommunens räkning samordna och svara på externa och interna remisser samt andra ärenden. I arbetet ingår även att ansvaret för att hålla webbverktyget Hållbarometern (www.hallbarometern.jonkoping.se) uppdaterad. Annonsen gäller två tjänster med inriktning miljö och klimat. Vi söker Du har: - Högskoleutbildning inom miljöområdet, alternativt kan statskunskap, offentlig förvaltning och kommunikation vara relevant tillsammans med långvarig erfarenhet av miljöarbete. - Flerårig erfarenhet av strategiskt arbete inom miljöområdet i en större organisation. - Kunskaper om Agenda 2030, gärna ur alla hållbarhetsperspektiv. - Erfarenhet av projekt/projektledning och/eller erfarenhet av att leda förbättringsarbeten. - Kunskaper i mål- och resultatstyrning. - Särskild sakkunskap inom klimatområdet (gäller för en av tjänsterna). Meriterande är: - Erfarenhet av uppföljning, beräkningar och nyckeltal. - Erfarenheter av arbete i en politiskt styrd organisation är meriterande. Om oss Tjänsten är placerad på utvecklings- och hållbarhetsenhet som är en del av administrations- och utvecklingsavdelningen. Enhetens uppdrag är att samordna, driva och stödja kommunens arbete inom hållbar utveckling och mänskliga rättigheter. Det innefattar ett antal olika sakområden så som miljö, barnrätt, funktionsrättsfrågor, integration, jämställdhet och internationalisering. Upplysningar För frågor kontakta enhetschef Åsa Thörne Adrianzon, tfn 036-10 6033. Fackliga kontaktpersoner (https://www.jonkoping.se/fackligastk) Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten! Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Arbetsgivare
Jönköpings kommun
Hemsida: http://www.jonkoping.se
Ansökan
Ansök senast 4 January (1 månad 1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Naturförvaltare till enheten för drift - offentlig utemiljö

Arbetsgivare / Ort: Nacka kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 10 January (1 månad 7 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Skogsförvaltare

Om jobbet
Nacka är en av Sveriges mest attraktiva och välrenommerade kommuner. Med fokus på mål, resultat och ständig utveckling strävar Nacka efter att bli bäst på att vara kommun. Ambitionen uppnås genom att Nacka ska vara bland de 10 procent bästa i kommunala jämförelser och kommunens verksamheter ska vara bland de 25 procent mest kostnadseffektiva kommunerna i landet per område. Nacka kommun är arbetsgivaren för dig som med stor frihet förnyar och gör skillnad. Att ha nära till naturen är något som nackaborna ofta lyfter fram som en stor fördel med att leva i Nacka. Enheten för drift offentlig utemiljö har det viktiga uppdraget att utveckla attraktivitet och funktion i den allmänna utemiljön för att erbjuda goda livsmiljöer till nackaborna. Ditt uppdrag Naturreservatsförvaltaren har i uppdrag att förvalta Nackas naturreservat och övrig naturmark, se till att skötselplaner efterlevs genom att bedriva naturvårdande skötsel, handla upp och ansvara för avtal med utförande entreprenörer samt ha budgetansvar för drift och investeringar. I uppdraget ingår att utveckla och tillgängliggöra Nackas natur så att nackaborna har rekreativa naturmiljöer att vistas i. Den löpande driften innefattar skötsel av reservaten såsom att stigar är markerade, rastplatser iordningställda och att informationstavlor finns. Arbetet är dels långsiktigt med upphandling, planering av kommande års skötselinsatser dels händelsestyrt med skogsbränder, riskträd och hantering av frågor från nackabor och besökare. I arbetet ingår även att skriva tjänsteskrivelser, ansöka om dispenser hos både kommun och Länsstyrelse, tillhandahålla information om Nackas natur, via nacka.se och Nackas naturkarta och ansvara för ärendehanteringen gällande naturreservat samt naturmark. Förvaltaren har en nära dialog med intresseorganisationer, och är kommunens kontaktperson i det operativa och taktiska samarbetet med Erstaviks Skogs och Fastighetsförvaltningsbolag. Din profil - Naturvetenskaplig högskoleutbildning med skogs-/naturvårdsinriktning eller likvärdig utbildning som vi anser motsvarar våra krav. - Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift. - B-körkort är ett krav. - GIS-kunskaper, praktisk erfarenhet av skogsskötsel, erfarenhet av arbete med reservat, följa och utveckla skötsel- och vårdplaner, driva upphandlingar, erfarenhet av medborgarkontakter är meriterande. Arbetet med naturen i Nacka kommun engagerar många och därför är god kommunikativ förmåga väsentligt, likaså goda kunskaper om naturvård, flora, fauna och friluftsliv. För att lyckas i rollen har du stort engagemang för natur och dess besökare. Vi erbjuder möjligheten att få vara med och utveckla kommunen och vara en del av en verksamhet som präglas av kreativitet, innovation och kunskapsdelning. Att arbeta i Nacka innebär en flexibel arbetsmiljö. Vi kan erbjuda dig en utmanande och varierande tjänst. Om tjänsten Heltid tillsvidaretjänst med start enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag 10 januari. Vi tillämpar löpande intervjuer så välkommen med din ansökan redan idag!  Inför rekryteringsarbetet har Nacka kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetsgivare
Nacka kommun
Ansökan
Ansök senast 10 January (1 månad 7 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Förvaltare av skyddad natur

Arbetsgivare / Ort: Länsstyrelsen i Dalarnas län
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 10 January (1 månad 7 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Skogsförvaltare

Om jobbet
Länsstyrelsen i Dalarnas län är en statlig myndighet som finns nära människorna i vårt län. Vi är en viktig länk mellan länet och regeringen, riksdagen och andra myndigheter. Vår uppgift är att säkerställa att nationella mål och uppdrag genomförs regionalt och med hänsyn till förutsättningarna i just vårt län. Vårt arbete bygger på en samsyn kring mål och prioriteringar och utgår från de fyra ledorden rättssäkerhet, kunskap, samarbete och bra bemötande. ARBETSUPPGIFTER På enheten för fjällförvaltning kommer du bland annat att ansvara för förvaltningen av nationalparker och naturreservat. I arbetet ingår bland annat naturvårdsåtgärder, drift och underhåll av anläggningar och våra statliga fjälleder i Älvdalens och Malung-Sälens kommuner. Du inventerar och identifierar behov av underhåll, nyanläggning och tillgänglighetsanpassningar. Du deltar i äskande och finansiering av nya projekt samt redovisar åtgärder löpande och årsvis. Du är väl insatt i de skötselplaner som finns för de skyddade områdena och har god kunskap om de ekologiska processerna. Du utför besiktningar och tillståndskontroller på byggnader och anläggningar. Du projekterar, tar fram arbetsplaner och projektleder utförandet med en blandning av länsstyrelsens egen personal och entreprenörer. Du uppdaterar löpande databaser med aktuella uppgifter. Du deltar i utveckling av våra rutiner och verktyg för den löpande förvaltningen. Inköp och upphandling av varor och tjänster är vanligt förekommande. Du är aktiv i dialog och samverkan med vår uppdragsgivare, Naturvårdsverket. Du säkerställer att vi följer myndighetskrav och gällande regelverk avseende förvaltningen. Du kommer att planera och operativt delta i tillsyn gällande terrängkörning, jakt och fiske i skyddad natur. KVALIFIKATIONER Krav Vi söker dig med högskoleutbildning eller utbildning som vi bedömer som motsvarande. Du har god kunskap inom ekologi och naturvård alternativt bygg- och anläggningsteknik. Du har väl dokumenterad erfarenhet av projektledning. Du har B-körkort. Du är bra på att formulera dig både i tal och skrift. Meriterande Kurser inom biologi, naturvård, fastighetsteknik, arbetsmiljösamordning (BAS U/BAS P) och entreprenad juridik. Erfarenhet av att arbeta med lagen om offentlig upphandling. Erfarenhet från förvaltning av skyddad natur. Personliga egenskaper Du ska vara bekväm med att kunna arbeta både självständigt och i team. Du ska vara en god representant i vår samverkan med olika intressenter. Du är strukturerad, lyhörd, engagerad och driven i ditt arbete Du värdesätter andras kompetenser och har ett bra bemötande. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper ÖVRIGT Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Länsstyrelsen arbetar för att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och för att ge alla lika möjligheter. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser eller rekryteringstjänster. Välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Länsstyrelsen i Dalarnas län
Ansökan
Ansök senast 10 January (1 månad 7 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

RO Västerbotten söker nu säsongsanställda inför 2021

Arbetsgivare / Ort: Sveaskog Förvaltnings AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 January (1 månad 28 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Skogsförvaltare

Om jobbet
Vill du jobba med något som är viktigt på riktigt? Då finns en grön värld av möjligheter hos oss. Vi erbjuder dig skogen - en levande och förnybar råvara, spännande framtidsprodukt och vacker arbetsplats. Vårt ansvar går bortom att vara skogsbrukare. Eftersom vi brukar skogen på uppdrag av staten- så tar vi hand om skogen så att den kan fortsätta fylla en viktig funktion i framtiden. För att lyckas behöver vi jobba med drivna och kompetenta människor som är redo att ta ett ansvar - och som vill vara med oss och visa vägen till ett hållbart samhälle. Vi har mycket fältarbete att utföra under 2021 och söker därför säsongsanställda medarbetare till vår fältverksamhet. Om tjänsterna Arbetet består i huvudsak av gallringsplanering, inventering, uppföljning och naturvårdsfrågor. Andra arbetsuppgifter kan även bli aktuella. Efter utfört fältarbete ansvarar du för registreringen i våra IT-system. För mer information och ansökan gå in på vår hemsida sveaskog.se under fliken Jobb. Aktuella placeringsorter. Lycksele, Malå, Storuman, Åsele och Norsjö Varaktighet: 2-6 månader Ange i din ansökan vilken/vilka stationeringsorter som skulle passa bäst. Vi vill även att du i din ansökan anger mellan vilka datum du är tillgänglig för arbete. Om dig Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är initiativrik, strukturerad och målinriktad och har god IT-mognad. Du har lätt för att arbeta självständigt och förstår samtidigt din del i ett större sammanhang. Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande. Vana av att arbeta med GIS-verktyg är meriterande. Tillgång till bil respektive körkort behörighet B är ett krav. Vill du veta mer? Ta kontakt med någon av nedanstående. HR-Partner Fredrik Bergström, [email protected] , 076-9289433 Planeringsledare Roger Hällestrand, [email protected], 0941-14934 Planeringsledare Mikael Åkerblom-Andersson, [email protected], 010-5449906 Skogsvårdsledare Joel Dahlgren, [email protected] 010-5449771 Skogsvårdsledare Alexandra Frank, [email protected] 0933-61556 Välkommen att söka jobben senast den 31:a januari 2021. Urval kommer att ske löpande så inkom med ansökan så fort som möjligt. Sveaskog eftersträvar mångfald och en jämn könsfördelning inom alla yrken i företaget.
Arbetsgivare
Sveaskog Förvaltnings AB
Ansökan
Ansök senast 31 January (1 månad 28 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.