På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Skogskonsulent
Spela filmen

Skogskonsulent

Är du intresserad av skogsbruk och naturvård? Gillar du att ge råd och service och att ha mycket med människor att göra? Då kanske du är intresserad av att arbeta som skogskonsulent.

Utbildning

Grundutbildning finns inom gymnasieskolan på Naturbruksprogrammet, inriktning Skog. Motsvarande utbildning för vuxna kan finnas inom Komvux.

Passande utbildningar kan även finnas på folkhögskolorna eller hos privata utbildningsanordnare.

Eftergymnasiala utbildningar med skoglig inriktning inom yrkeshögskola och på högskolor/universitet, är en förutsättning för att kunna få anställning som skogskonsulent.

B-körkort ställs ofta som ett krav för att kunna få anställning.

Arbetsplats

Skogskonsulenter jobbar inom Skogsstyrelsen, en myndighet med ansvar för att landets skogar vårdas och brukas på ett uthålligt sätt och ger god avkastning samtidigt som den biologiska mångfalden bevaras.

På senare år har Skogsstyrelsens uppdrag vidgats till att även gälla vård av skogens sociala värden för rekreation och friluftsliv. Detta har medfört att man numera rekryterar skogskonsulenter ur ett bredare underlag.

Visa mer
Visa mindre

12 Lediga jobb

Salems kommun söker Planeringsstrateg

Arbetsgivare / Ort: Salems kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2020-11-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Miljö- och klimatstrateg

Om jobbet
Har du ett brinnande intresse för samhällsfrågor och den demokratiska processen? Salems kommun söker nu en Planeringsstrateg. I den breda rollen som Planeringsstrateg fyller du en viktig funktion i hjärtat av en liten kommun som präglas av närhet och dialog mellan kommun och medborgare. Som Planeringsstrateg är du en viktig kugge i kommunens strategiska planering avseende samhällsbyggnadsfrågor, och andra kommunövergripande planeringsfrågor samt ärendeberedningen av dessa frågor. Arbetsplatsbeskrivning Planeringstrategen tillhör kansliet som består av 9 medarbetare. Kansliet är en del av kommunstyrelseförvaltningen och rapporterar till kommundirektören. Kansliet ansvarar för administrationen till kommunfullmäktige och kommunstyrelsen. I kansliets ansvarsområde ingår också bl.a. kommunikation, näringslivsfrågor, tillsyn personuppgiftsfrågor, verksamhetscontrolling, kommunaljuridiskt stöd samt kris- och säkerhetssamordning. Arbetsbeskrivning Som Planeringstrateg ansvarar du för att utreda frågor inom flera områden som kommunen arbetar med. Du arbetar med strategiska frågor inom hållbarhetsfrågor, mark, miljö och översiktsplanering. Ditt uppdrag är att med överblick och långsiktighet bidra till utvecklingen av Salems kommun. När Salem växer så ska förskolor och skolor, ledningar och gator, trygghetsboenden, kollektivtrafik och grönstruktur utvecklas med. Du ska även svara på motioner, enkäter och remisser och ansöka om bidrag inom dina ansvarsområden. Översiktsplaner, fördjupningar, program och infrastrukturfrågor är bekanta arbetsuppgifter för dig. I arbetet kommer du att samverka med många externa parter på regional och nationell nivå liksom med duktiga kollegor inom kommunen. Du planerar och agerar beställare i övergripande planeringsprojekt. Du definierar uppdragen när det gäller kvalitet, fördjupningsgrad, tidplan och ekonomi. Du säkerställer att planeringen sker i linje med kommunstyrelsens prioriteringar och intentioner.  Du har också till uppgift att projektleda och delta i utvecklingsprojekt samt bistå med allmän rådgivning till kommunens förvaltningar. Du har budgetansvar för ditt ansvarsområde. Ytterligare ansvarsområden är att arbeta med omvärldsbevakning och i den rollen delta i olika nätverk inom Södertörn och Stockholmsregionen. Obekväm arbetstid i form av kvällssammanträden förekommer i samband med politiska möten.  Kvalifikationer Vi söker dig som har högskoleexamen inom statsvetenskap, offentlig förvaltning, kulturgeografi eller annan examina som bedöms likvärdig. Kanske är du samhällsplanerare, plan-/landskapsarkitekt eller civilingenjör. I vilket fall har du goda kunskaper i frågor om planering, infrastruktur, hållbarhetsfrågor, miljö och stadsutveckling. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat på en övergripande nivå och gärna i en politiskt styrd organisation. Självklart har du god förståelse för den kommunala planerings- och beslutsprocessen. Du är en person som kan planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Som planeringsstrateg behöver du kunna arbeta med komplexa frågor utifrån bestämda tidsramar och ur ett strategiskt och brett perspektiv. Det är viktigt att snabbt kunna sätta sig in i nya frågor och att kunna se sakers långsiktiga betydelse och dess vidare konsekvenser. Du trivs med att ta initiativ till utveckling och tar ansvar för att slutföra dina uppdrag och uppnå resultat. Som person har du en relationsbyggande attityd och samarbetar bra med andra människor. Din språkliga förmåga är god i såväl tal som skrift och du kan skapa dokument av hög kvalité. För att lyckas hos oss kombinerar du initiativ och vilja att nå resultat med lusten att göra tillsammans. Det är ett krav för tjänsten att inneha B-körkort. Som Planeringsstrateg behöver du besitta kunskaper om beredningsprocesser, ärendehantering, kommunallagstiftning och övriga lagar och förordningar som styr verksamheten. Vi söker en person som är strukturerad och kvalitetsmedveten, som är självgående och kan leverera hög kvalité i rätt tid. Det är också viktigt att du är flexibel, stresstålig, serviceinriktad samt att du har en god analytisk förmåga. Du är en problemlösare, gillar att samarbeta och har en förmåga att se helheten. Du tycker också att det är utvecklande att lära andra. Till sist bör du ha ett genuint intresse för samhällsviktiga frågor och den kommunala verksamheten. Vi som arbetsgivare kan erbjuda dig en trevlig arbetsplats med bra arbetskamrater och ett gott arbetsklimat. Eftersom vi är en liten kommun har vi nära kontaktvägar och lätt att samarbeta över gränserna. Anställningsvillkor Tillsvidareanställning, heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2020-11-29 Provanställning kan komma att tillämpas. Har du ett starkt intresse för rollen så sök redan nu. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen till Salems kommuns kansli!   För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetsgivare
Salems kommun
Hemsida: http://www.salem.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Miljöspecialist

Arbetsgivare / Ort: Trafikverket
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2020-11-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Miljö- och klimatstrateg

Om jobbet

Som miljöspecialist på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och forma framtidens infrastruktur.

Miljöspecialist

Arbetsuppgifter

Vill du arbeta som miljöspecialist i en framtidsbransch? Som miljöspecialist i Trafikverkets investeringsprojekt hanterar du miljöfrågorna i projekten och samordnar specialister inom miljö och arkitektur. Det innebär att du vägleder projektorganisationen så att Trafikverket ställer korrekta och relevanta miljökrav utifrån miljölagstiftningen och verksamhetens krav och mål. Du identifierar och bedömer miljöaspekter i projekten och planerar, styr och följer upp miljöarbetet från tidigt planskede till genomförande. Exempel på miljöaktiviteter är anmälningar och tillståndsprövningar enligt MB, MKB/MB samt egenkontroll och miljösäkring.

Du deltar i möten och samarbetar med projektledning, kollegor och andra specialister, konsulter, myndigheter och entreprenörer och du arbetar i flera olika parallella investeringsprojekt.

Uppdraget som miljöspecialist innebär även strategiskt miljöarbete med utveckling av till exempel riktlinjer och arbetssätt för att öka och utveckla kunskapen inom olika miljöstrategiska områden. Det finns också stora möjligheter att utveckla och delta i vårt FOI-arbete. Både det strategiska arbetet och arbetet i projekt ger dig förutsättningar för samverkan och utbyte av erfarenheter i ett stort nätverk av miljöspecialister - både nationellt och regionalt.

Du blir en del av en nationell enhet med nästan 90 miljöspecialister. För att kunna hantera komplexa och utmanande miljöfrågor i projekten har vi specialistkompetenser inom varje miljöområde. I region Stockholm/öst är vi 20 miljöspecialister med olika specialistområden som sitter på fem olika orter.

Trafikverket kan som en ledande beställare påverka branschen och utvecklingen av hållbara lösningar och smart infrastruktur. Vi skapar samhällsnytta - och utvecklingsvägar för dig!

Övrig information

I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.

Kvalifikationer

Vem är du?

Vi söker dig som har lätt för att samarbeta med olika personer och intressenter. Du engagerar din omgivning och förmedlar ditt budskap på ett enkelt och tydligt sätt.

Du har också en analytisk förmåga, är strukturerad och kan planera ditt arbete väl, eftersom du kommer att jobba i flera parallella projekt. Du tar initiativ och driver ditt arbete självständigt och tar ansvar för dina frågor utifrån ett lösningsorienterat perspektiv. Du har även förmåga att tänka strategiskt och se helheter utifrån olika aspekter.

Vi söker dig som

  • har en universitets- eller högskoleexamen om minst 180 HP inom miljöområdet, eller annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig
  • har flerårig arbetslivserfarenhet från miljöarbete inom samhällsplanering och samhällsbyggande eller liknande
  • har bred kompetens inom många olika miljöområden, i en samordnande roll
  • kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska
  • har körkort för personbil

Det är meriterande om du

  • har erfarenhet av miljöarbete kopplat till planering och byggande av väg samt järnväg
  • har kunskap inom områdena naturmiljö och/eller vattenverksamhet

Ansökan

Din ansökan ska ha inkommit till Trafikverket senast sista ansökningsdatum. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer ligga till grund för det första urvalet vi gör. Som anställd i Trafikverket kan du komma att bli krigsplacerad utifrån totalförsvarets behov.

Inom Investering leder vi de flesta av Trafikverkets projekt inom ombyggnation och nyinvesteringar. Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar.

På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Arbetsgivare
Trafikverket
Hemsida: www.trafikverket.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Projektledare

Arbetsgivare / Ort: Göteborgs Universitet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 1 December (2 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Miljö- och klimatstrateg

Om jobbet
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 49 000 studenter och 6 400 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid. Göteborgs centrum för hållbar utveckling, GMV, är Chalmers och Göteborgs universitetsgemensamma organisation för att främja forskning, utbildning och samverkan inom hållbar utveckling. Det innebär att vi fungerar som en kunskapsplattform som initierar, driver, administrerar och stöttar mångvetenskapliga projekt och satsningar inom hållbar utveckling. På GMV arbetar cirka 40 personer och vi finns på Chalmers Campus Johanneberg vid Kapellplatsen. Vi söker en projektledare till GMV och Centre for Sustainable Urban Futures. Arbetsuppgifter För att se den fullständiga annonsen och söka tjänsten, gå till www.gu.se Kvalifikationer Arbetsuppgifterna kräver erfarenhet av, och ett stort intresse för, frågor som rör miljö och klimat, hållbar utveckling, transdisciplinär och samskapande forskning. Nödvändiga kvalifikationer för tjänsten: • Avlagd doktorsexamen med relevant inriktning. • Flerårig relevant forsknings- och arbetslivserfarenhet inom hållbar stadsutveckling, miljö, klimat, Agenda 2030 och hållbar naturresursanvändning, både i norden och i utvecklingsländer. Mer specifik, tjänsten kräver erfarenhet avseende mål konflikter och synergier inom Agenda 2030 och stadsplaneringsprocesser, städers ledning och styrning inom klimat och Agenda 2030 i nationella och internationella sammanhang, relationen mellan naturresursanvändning och fredsprocesser i utvecklingsländer. • Erfarenhet av transdisciplinär kunskapsproduktion. • Ämneskunskap om, och professionell erfarenhet i svenska och internationella kontexter, särskilt i Sydamerika och Afrika. • Erfarenhet av projektledning inom relevanta områden. • Erfarenhet av att skriva forskningsansökningar. • Analytiskt förhållningssätt. • Mycket god förmåga att ta egna initiativ. • Mycket god samarbetsförmåga. • God verbal förmåga i både svenska, engelska och . Samt mycket god förmåga att uttrycka sig i skrift på svenska och engelska.   Anställning Anställningen är en tidsbegränsad tjänst t o m 30 november 2021, med möjlighet till förlängning, på 100% med placering vid Göteborgs centrum för hållbar utveckling. Tillträde 1 jan 2021 eller så snart som möjligt enligt överenskommelse. Ansökan Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Ansökan ska vara inkommen senast: 2020-12-01 Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.   Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Arbetsgivare
Göteborgs Universitet
Hemsida: http://www.gu.se/
Ansökan
Ansök senast 1 December (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Miljöstrateg till trafikkontoret på Stockholms Stad

Arbetsgivare / Ort: Stockholms kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 1 December (2 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Miljö- och klimatstrateg

Om jobbet
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm. Trafikkontoret ansvarar för att Stockholm ska ha trygga och attraktiva offentliga platser, effektiva transportlösningar och god framkomlighet. Vi planerar, bygger och underhåller gator och torg, så att stockholmarna både vill vistas och kan ta sig fram i den allt tätare staden. För att klara vårt uppdrag är vi 400 kompetenta medarbetare, som huvudsakligen sitter i Tekniska Nämndhusets lokaler på Kungsholmen. Tillsammans ser vi till att Stockholm fortsätter vara en vacker, ren, levande och trygg stad, både idag och i framtiden. Till trafikkontoret söker vi dig som vill bidra med din gedigna erfarenhet av att arbeta med miljöfrågor och samtidigt är intresserad av att lära dig mer om vår verksamhet. Då tjänsten är ny kommer du få goda möjligheter att forma den. Som miljöstrateg ingår du i kontorets stab och rapporterar till stabschefen. Pragmatisk miljöstrateg – operativt och strategiskt arbete i kombination I rollen som miljöstrateg samordnar du trafikkontorets arbete med miljöfrågor. Kontorets arbete inom detta område är spritt över flera avdelningar och ditt uppdrag blir att koppla ihop miljöfrågorna för att skapa en gemensam bild och driva det strategiska miljöarbetet framåt. Ett nytt miljöprogram har tagits fram som höjer ambitionen för stadens miljöarbete, till exempel inom upphandling, biologisk mångfald, klimatpåverkan och klimatanpassning. Kopplat till programmet tas flera handlingsplaner inom miljöområdet fram. Trafikkontoret ser dels ett behov av ökad samordning av dagens miljöarbete, dels ett behov av ett operativt, drivande stöd till kontorets avdelningar i att förverkliga stadens höga ambitioner inom miljöområdet. Utöver detta kommer du som miljöstrateg även att: - Vara ett operativt stöd till kontorets avdelningar i miljöstrategiska frågor, detta kan t.ex. innebära att leda övergripande miljöprojekt, sammanställa och formulera kontorets inställning i remisser och tjänsteutlåtanden samt ta fram övergripande rapporter inom miljöområdet. - Genom omvärldsbevakning och kompetenshöjande insatser stödja övriga kontoret i miljöfrågor och utveckla kontorets samlade kunskap inom detta område. Ett särskilt fokusområde är att stärka kontorets förmåga att ställa miljökrav i upphandlingar och att därigenom bidra till att kontoret är en fossilfri organisation senast 2030. - Utveckla trafikkontorets miljöarbete kopplat till väghållaransvaret i dialog med miljöförvaltningen. - Delta i kontorets innovationsarbete inom miljöområdet inom områdena trafik, dagvatten, buller, arbetsmaskiner, smart belysning och trafiksignaler mm. - Leda ett internt miljönätverk på trafikkontoret, och delta i stadens övergripande miljöarbete. - Samverka med interna och externa aktörer.   Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som har relevant högskole- eller civilingenjörsexamen, med mångårig erfarenhet av att ha arbetat med miljöfrågor. Det är meriterande att ha erfarenhet av projektledning, strategiskt arbete och av arbete i en politiskt styrd organisation. Du är tydlig i din kommunikation och uttrycker dig väl i tal och skrift, på svenska såväl som på engelska. Du har en god förmåga att bryta ner planer och omsätta dem till konkret handling i kombination med en pedagogisk insikt där du anpassar ditt budskap efter mottagaren. Du är även duktig på att engagera och inspirerar så att de personer du samarbetar med får förståelse för miljöarbetet på trafikkontoret. Kontaktytorna är många och för att bli framgångsrik i rollen behöver du ha en god förmåga att etablera och bibehålla goda relationer. Eftersom rollen är ny trivs du med att själv driva och planera ditt arbete. Varmt välkommen med din ansökan! Övrigt Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Arbetsgivare
Stockholms kommun
Ansökan
Ansök senast 1 December (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Reservatsförvaltare

Arbetsgivare / Ort: Länsstyrelsen i Kalmar län
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 8 December (9 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Skogsbrukare

Om jobbet
På Länsstyrelsen i Kalmar arbetar cirka 250 engagerade medarbetare inom en mängd olika samhällsfunktioner. Tillsammans bidrar vi till hållbar utveckling, en god livsmiljö och tillväxt. Detta gör vi genom avvägningar mellan ekologi, social hållbarhet och ekonomi. Verksamheten genomsyras av tillitsbaserad ledning och styrning samt vår värdegrund som innebär effektivitet och service, objektivitet, legalitet och respekt för lika värde. Utifrån detta vill Länsstyrelsen Kalmar län bli Sveriges bästa länsstyrelse. Hållbar utveckling är grunden för vårt arbete. Inom Länsstyrelsens arbetsuppgifter ingår att skydda, vårda, utveckla och förvalta värdefulla naturmiljöer. Kalmar län har många områden med höga naturvärden; från midsjöbankar, grunda vikar och havsstrandängar till vattendrag, strandskogar, ekhagar, alvarmarker och brandpräglade tallskogar. Du kommer att tillhöra Naturskötselenheten som består av 18 engagerade medarbetare som ansvarar för förvaltning och skötsel av länets skyddade naturområden. I enhetens arbete ingår naturvårdande skötsel, skötsel av friluftsanordningar samt information kring skyddad natur. Enheten ansvarar också för driften av naturum Ottenby och Trollskogen och förvaltar Naturvårdsverket fastigheter och byggnader inom skyddade områden. Är du nyfiken på vår arbetsplats och vårt värdegrundsarbete kan du läsa mer på vår webbplats www.lansstyrelsen.se/kalmar/ ARBETSUPPGIFTER Vi söker två reservatsförvaltare till Naturskötselenheten. Enhetens uppdrag är att genomföra de skötsel- och bevarandeplaner som finns för skyddade naturområden i länet. Tjänsterna är främst inriktade på skötsel av terrestra miljöer som alvar, strandängar och andra både öppna och trädklädda gräsmarker, skogsbeten, ek och andra lövmiljöer men många av länets skyddade områden innefattar även våtmarker, vattendrag, sjöar och hav. Det som ska genomföras är olika typer av åtgärder, t ex röjning och stängsling av betesmarker, ängsskötsel, restaurering av lövskogar, frihuggning av värdefulla träd, naturvårdsbränning samt olika åtgärder för friluftslivet. Arbetet består både av fält och administrativt arbete där du kommer att planera, administrera och leda olika typer av restaurerings- och skötselåtgärder. Där ingår att planera åtgärder i fält, instruera entreprenörer och beställa uppdrag. Även andra förekommande arbetsuppgifter inom reservatsförvaltningen kommer att bli aktuella. En viktig del av arbetet är också att samverka och kommunicera med markägare, djurhållare, allmänhet och andra myndigheter. Du kommer i hög grad att ha egna arbetsuppgifter men även delta i gemensamma uppgifter och projekt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskoleutbildning inriktad mot ekologi och naturvård eller annan utbildning/erfarenhet som vi finner lämplig för tjänsterna. Du bör ha god kännedom om arter, ekologi och skötsel av de naturmiljöer som finns i Kalmar län. Vi ser gärna att du har några års arbetslivserfarenhet av naturvårdsarbete och värdesätter tidigare erfarenhet av reservatsförvaltning. Som person är du trygg med att ta initiativ och att självständigt driva projekt. För att lyckas med ditt arbete tror vi att du är handlingskraftig, trivs med att ha många bollar i luften och är bra på att skapa struktur och uppnå resultat. Du arbetar mot uppsatta mål men är ändå flexibel och har förmågan att hitta nya lösningar när det behövs. Du har god kommunikativ förmåga, kan göra ditt budskap begripligt i både tal och skrift och har förmåga att anpassa budskapet beroende på mottagaren. Då tjänsten ställer höga krav på att samverka och skapa goda kontakter lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Du är en van datoranvändare och erfarenhet av att arbeta i ArcGIS. Tjänsterna kräver körkort klass B. Tillträde och varaktighet: Tjänst 1: Tillträde enligt överenskommelse. Tillsvidare. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Tjänst 2: Tillträde enligt överenskommelse. Tidsbegränsad till: 2022-10-31. Vi hanterar ansökningarna löpande, så ansök gärna så snart som möjligt. ÖVRIGT Vi erbjuder Dig en unik arbetsplats fylld av kunniga experter och ambitiösa generalister inom en mängd olika samhällsfunktioner. Länsstyrelsens står just nu inför många intressanta utmaningar och anställningen ger därmed goda möjligheter till personlig utveckling. Vi har en god arbetsmiljö, bra personalsociala förmåner och stora möjligheter till flexibel arbetstid. Vi välkomnar mångfald och ser jämställdhet som en självklarhet. Som anställd innebär det att du kommer att krigsplaceras vid Länsstyrelsen i Kalmar län. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons. Vi har i rekryteringen valt att använda oss av Visma recruit som rekryteringsverktyg och kommer således inte hantera ansökningar via e-post eller post.
Arbetsgivare
Länsstyrelsen i Kalmar län
Ansökan
Ansök senast 8 December (9 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

EHS-ansvarig till Linde energi i Lindesberg

Arbetsgivare / Ort: Randstad AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 8 December (9 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Miljö- och klimatstrateg

Om jobbet

Arbetsbeskrivning

Som EHS-ansvarig i Linde energi har du ansvar för bolagets övergripande arbete med miljö, arbetsmiljö och hållbarhet. Du får möjlighet att vara med på vår hållbarhetsresa. Som person gillar du att göra skillnad, vara med och påverka och trivs i händelsernas centrum.

Därför ska du jobba på Linde energi:
”Det vi på Linde energi sysslar med är faktiskt bra på riktigt. Vi har en stark hållbarhetsprofil som genomsyrar hela företaget och vi levererar 100 procent förnybar el.”

Ansvarsområden

Du kommer till ett välbyggt verksamhetssystem så det handlar mycket om att hålla strukturen, att anamma och införliva det tydligt i vår organisation. 
I ditt ansvar ingår det att leda och driva bolagets miljö- och hållbarhetsarbete samt arbetet med övergripande arbetsmiljöfrågor. Du har ett övergripande miljöansvar för bolaget. Det sammanhållande ansvaret för bolagets arbetsmiljöarbete som innefattar stöd till chefer avseende arbetsmiljöfrågor ligger i ditt ansvarsområde. Det direkta arbetsmiljöansvaret ligger hos respektive chef. Du ansvarar även för samordning av bolagets krisledning. 

Utöver detta har du som EHS-ansvarig även dessa ansvarsområden:
  • Ansvar för att bevaka och följa upp bolagets miljötillstånd (värme, kyla, elproduktion) samt i förekommande fall driva nya miljötillståndsprocesser
  •  Ansvar för att stödja bolagets verksamheter vid tillståndshantering (miljö, mark, fastighet)
  •  Ansvar för att hantera uppföljning och miljörapportering till myndigheter samt uppföljning och verifiering av koldioxidutsläpp inom Affärsområde Värme 
  •  Ansvar för att förvalta/driva ett verksamhetssystem med fokus på arbetsmiljö-, miljö- och kvalitet. 
  •  Ansvar för uppföljning och sammanställning och aktivt drivande av bolagets hållbarhetsarbete
  •  Ansvar för att utveckla och vårda viktiga myndighetskontakter till nytta för bolagets verksamhet

Kvalifikationer

Du har en högskoleutbildning med teknisk eller naturvetenskaplig inriktning och påbyggnad inom miljö/hållbarhet. Erfarenhet från arbetsmiljöområdet och EHS är meriterande. 
Vidare har du lätt för att uttrycka dig i såväl tal som skrift. 

För att lyckas i rollen behöver du vara van vid att arbeta självständigt och ta egna initiativ samtidigt som du tycker om att inspirera och samarbeta med dina kollegor. Du är pedagogisk, lyhörd och drivande. Dessutom trivs du när du är i händelsernas centrum och vill gärna vara med och påverka.

Ansökan

Senaste ansökningsdag: 20-12-08, urval och intervjuer kommer att ske löpande.
För information: För frågor kring tjänsten vänligen kontakta Gabrielle Peteri, på 0733 434141 alt. [email protected] 

Om företaget

Linde energi erbjuder energi för ljus, kraft och värme till Bergslagen. Med smarta och hållbara energilösningar och personlig närvaro får bolagets kunder den bästa servicen. 

Bolaget Linde Energi AB bildades 1993 men verksamheten har drygt 100 år bakom sig. Idag omfattar bolaget knappt 50 anställda och en omsättning på cirka 250 miljoner per år. Bolaget ägs av Linde Stadshus AB, helägt av Lindesbergs kommun. Linde Energi AB är moderbolag i en koncern tillsammans med helägda dotterbolaget Linde Energi Försäljning AB, vars verksamhet består av elförsäljning och elproduktion.
Arbetsgivare
Randstad AB
Ansökan
Ansök senast 8 December (9 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Hållbarhetsstrateg, vikariat

Arbetsgivare / Ort: Länsstyrelsen i Kalmar län
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 13 December (14 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Miljö- och klimatstrateg

Om jobbet
På Länsstyrelsen i Kalmar arbetar cirka 250 engagerade medarbetare inom en mängd olika samhällsfunktioner. Tillsammans bidrar vi till hållbar utveckling, en god livsmiljö och tillväxt. Detta gör vi genom avvägningar mellan ekologi, social hållbarhet och ekonomi. Verksamheten genomsyras av tillitsbaserad ledning och styrning samt vår värdegrund som innebär effektivitet och service, objektivitet, legalitet och respekt för lika värde. Utifrån detta vill Länsstyrelsen Kalmar län bli Sveriges bästa länsstyrelse. På Samhällsbyggnadsenheten arbetar ett 20-tal personer med bl. a. planfrågor, strandskyddsfrågor, klimatanpassning, klimat- och energifrågor, havsplanering, Agenda 2030, bostadsstöd och solelsstöd. Samverkan inom myndigheten såväl som med länets kommuner och andra myndigheter är centralt för verksamheten. Enheten ingår i avdelningen Tillväxt och Miljö. Är du nyfiken på vår arbetsplats och vårt värdegrundsarbete kan du läsa mer på vår webbplats www.lansstyrelsen.se/kalmar/ ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en vikarierande hållbarhetsstrateg då vår ordinarie går på föräldraledighet. Länsstyrelsen har en samordnande roll i det regionala arbetet med miljömålen. Vi följer upp miljöarbetet och miljömålen. Vi arbetar tillsammans med regionen, kommuner, näringsliv, frivilliga organisationer och andra aktörer för att miljömålen ska få genomslag i länet. Länsstyrelsen har också ett uppdrag att strategiskt samordna och leda det regionala arbetet med att förverkliga den statliga politiken för energiomställning och minskad klimatpåverkan. Detta uppdrag genomförs i nära samverkan med miljömålsuppdraget. Länsstyrelsen ska bidra till arbetet med agenda 2030, vilket spänner över hela myndighetens verksamhet och förutsätter ett brett hållbarhetsarbete på myndigheten internt och externt. Som hållbarhetsstrateg på länsstyrelsen har du två roller: - Miljömålssamordnare - Agenda 2030-samordnare Inom miljömålsuppdraget kommer du under ditt vikariat ta vid arbetet med att revidera Kalmar läns regionala åtgärdsprogram för miljömålen. Arbetet genomförs tillsammans med kollegor på länsstyrelsen och innebär en gedigen förankringsprocess mot länets aktörer externt såväl som internt på Länsstyrelsen. Du kommer att samordna, driva och utveckla det regionala miljömålsarbetet internt och externt samt stödja miljömåls- och uppföljningsansvariga i deras arbete. Du ska fortlöpande samordna uppföljningen av miljökvalitetsmål, indikatorer och åtgärdsprogram. Inom ramen för Agenda 2030-uppdraget är du med och driver och utvecklar länsstyrelsens hållbarhetsarbete i linje med agenda 2030. Du kommer också arbeta för att samordna Agenda 2030 i länet och skapa samverkan mellan olika aktörer. För båda uppdragen tar du initiativ till, och genomförinformations- och kommunikationsinsatser som nyhetsbrev, seminarier och uppdatera webbsidor. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning med miljöinriktning eller likvärdig utbildning. Erfarenhet av att arbeta tvärsektoriellt och strategiskt med miljömål och hållbarhet inom statlig förvaltning är meriterande. Även utbildning/erfarenhet av kommunikationsarbete är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. För att lyckas med ditt arbete krävs att du är bra på att samarbeta, har ett strategiskt tänkande och ett strukturerat arbetssätt. Du sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Du kommer att knyta kontakter med kommuner, myndigheter och allmänheten och måste därför vara en god kommunikatör. Hos oss innebär detta att du kan göra ditt budskap begripligt för mottagarna i både tal och skrift och att du har förmåga att anpassa budskapet beroende på mottagaren. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet samt din förmåga att bidra till en god arbetsmiljö. Innan ordinarie hållbarhetsstrateg går på föräldraledighet så kommer det finnas tid för överlämning, varför vi har en skyndsam rekrytering. ÖVRIGT Vi erbjuder Dig en unik arbetsplats fylld av kunniga experter och ambitiösa generalister inom en mängd olika samhällsfunktioner. Länsstyrelsens står just nu inför många intressanta utmaningar och anställningen ger därmed goda möjligheter till personlig utveckling. Vi har en god arbetsmiljö, bra personalsociala förmåner och stora möjligheter till flexibel arbetstid. Vi välkomnar mångfald och ser jämställdhet som en självklarhet. Som anställd innebär det att du kommer att krigsplaceras vid Länsstyrelsen i Kalmar län. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons. Vi har i rekryteringen valt att använda oss av Visma recruit som rekryteringsverktyg och kommer således inte hantera ansökningar via e-post eller post.
Arbetsgivare
Länsstyrelsen i Kalmar län
Ansökan
Ansök senast 13 December (14 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Miljösamordnare Projekt till Micasa Fastigheter i Stockholm

Arbetsgivare / Ort: Isaksson Rekrytering & Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 19 December (20 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Miljö- och klimatstrateg

Om jobbet
Miljösamordnare till Micasa Fastigheter i Stockholm.
På uppdrag av Micasa Fastigheter i Stockholm AB söker Isaksson Rekrytering Bemanning en miljösamordnare med specialistkunskaper inom miljöarbeten och fastighetsutveckling samt kunskaper inom miljöcertifiering. Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm. Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som äger och förvaltar Stockholms stads omsorgsfastigheter. Micasa Fastigheter fått i uppdrag att bygga ett flertal nya vård- och omsorgsboenden de kommande åren. Nu söker Dig som brinner för miljöfrågor och vars stora intresse är problemlösning. Är du den vi söker?

Micasa Fastigheter har ett modernt kontor på Nordkapsgatan 3 i Kista och erbjuder ett omväxlande och givande arbete i ett annorlunda fastighetsbolag med öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär.

Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter
Som miljösamordnare har du ett övergripande ansvar för att driva och samordna miljöarbeten och vara ett stöd till projektledare i planering, om- och nybyggande av vård- och omsorgsboenden, LSS, seniorbostäder och särskilda boenden. Du förväntas att leda och samordna miljöarbetet inom enheten genom hela byggprocessens samtliga faser. Miljösamordnaren ansvarar även för kommunikation och information av miljörelaterade frågor under hela byggprocessen med myndigheter och intressenter inom ramen för projektet.

Som miljösamordnare har du ett övergripande ansvar för enhetens miljöarbete i projekt. I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
  • Planera, organisera och skapa strukturer för miljöarbetet i nära samarbete med projektledare
  • Specialist inom miljöfrågor i projekt
  • Bevaka miljörelaterade frågor i planering och genomförande av byggprojektet
  • Genomföra och följa upp miljöarbete under hela byggprocessen
  • Identifiera, planera, genomföra och följa upp miljöklassningsarbeten i projekt
  • Initiera och bevaka byggvarubedömningen i projekt
  • Beskriva och följa upp avfallshantering i projekt
  • Ansvara för framtagande av miljörutiner i projekt med tillhörande mallar
  • Arbeta för att uppnå bolagets miljömål i projekten samt följa upp detsamma

Kvalifikationer och erfarenheter
För att lyckas i rollen som miljösamordnare är det ett krav att du har kunskaper och erfarenheter av projektledning inom Strategisk miljöplanering i projekt, Miljöplan, Miljöcertifiering, Miljöinventeringar, Planering av omhändertagande av föroreningar, Byggvarubedömning, Miljöbyggnad enligt SGBC. Vi ser helst att du har en eftergymnasial utbildning inom miljö och goda kunskaper om byggnader/fastigheter, tekniska system och byggprocessen. Det är meriterande ifall du är certifierad inom miljöbyggnad 3.0

Personliga egenskaper
Då rollen innebär många kontaktytor är det viktigt att du tycker om att samarbeta med andra samt att du har en personlig mognad och är van att kommunicera och skapa relationer på olika organisatoriska nivåer både internt och externt. Du jobbar självständigt och strukturerat, och affärsmässighet och kvalitet är en självklarhet för dig.

Om Micasa Fastigheter
Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB. Vår huvudsakliga uppgift är att tillhandahålla välskötta, trygga och tillgängliga bostäder med rimliga hyror till stadens äldre, personer med funktionsnedsättning samt till av staden prioriterade grupper med svag ställning på bostadsmarknaden. Micasa Fastigheter äger och förvaltar ca 120 fastigheter som omfattar drygt 1 miljon kvadratmeter. Omsättningen är ca 1 miljard kronor. Våra miljö- och energi ledningssystem är certifierade enligt ISO 14001 och 50001. Micasa Fastigheters värdegrund bygger på engagemang, nytänkande, omtanke och kunskap. De fyra ledorden ska ses som ett förhållningssätt som genomsyrar alla områden och allt vi gör inom ramen för vår verksamhet. Läs gärna mer om oss på vår hemsida eller besök oss på Facebook. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ansökan
Ansökan kan endast ske via vår hemsida ej via mail.Välkommen med din ansökan redan idag via vår hemsida, då vi löpande arbetar med urval och intervjuer. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ira Isaksson 0704-85 75 59 Detta är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Isaksson Rekrytering, du kommer anställas direkt hos Micasa Fastigheter i Stockholm AB.

Isaksson Rekrytering Bemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom fastighet, teknik, energi, bygg samt ekonomi/administration. Isaksson Rekrytering Bemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Kompetensföretagen-Svenskt Näringsliv-Almega. Vi är medlemmar i Byggföretagen, (f.d. BI).
Arbetsgivare
Isaksson Rekrytering & Bemanning AB
Hemsida: www.micasa.se
Ansökan
Ansök senast 19 December (20 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Skogsarbetare sökes för säsong 2020

Arbetsgivare / Ort: Bjärtrå Skogstjänst AB
Omfattning / Varaktighet:
Lönetyp: Rörlig ackords- eller provisionslön

Ansök senast 31 December (1 månad 2 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Kort beskrivning av företaget: Bolaget bedriver skogsröjning, kraftledningsröjning, plantering, stödplantering, hyggesrensning, avläggsrensning och annat arbete inom skogsvård, samt annan därmed förenlig verksamhet.

Vi söker dig som är ansvarstagande och har en god samarbetsförmåga då man arbetar nära varandra i arbetslaget. Meriterande om du har en skoglig utbildning och/eller erfarenhet av linkande arbete men det är inget krav. Vi erbjuder ett fritt och stimulerande arbete för dig som trivs i naturen!

Arbetsuppgifter: Skogsvård, såsom t.ex. plantering och röjning av skog.

Du kommer få gå en mindre web-utbildning och vi står för utrustning, viss klädsel och arbetsbil under arbetspasset. Vi utgår från Bjärtrå.

Det är meriterande om du talar Svenska/Engelska och har körkort för bil och god fysik.

Rörlig ackords- eller provisionslön, viss timlön.



Brief description of the company: The company conducts forest clearing, power line clearing, planting, auxiliary planting, community clean-up, forest clearing and other work in forestry, and other related activities.

We are looking for you who are responsible and have a good cooperative ability when working closely together in the work team. Merit if you have a forestry education and / or experience in linking work but that is not a requirement. We offer free and stimulating work for you who enjoy the outdoors!

Tasks: Forestry, such as planting and clearing of forest.

You will be given a smaller web training and we will provide equipment, some clothing and work car during the workout. We start from Bjärtrå.

It is an advantage if you speak Swedish / English and have a driving license for a car and good physics.

Variable salary or commission salary, certain hourly salary.

Arbetsgivare
Bjärtrå Skogstjänst AB
Ansökan
Ansök senast 31 December (1 månad 2 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Hållbarhetsstrateg inriktning miljö

Arbetsgivare / Ort: Jönköpings kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 4 January (1 månad 6 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Miljö- och klimatstrateg

Om jobbet
Utveckling-och hållbarhetsenheten Vill du vara med och utveckla Jönköping till en mer hållbar kommun? Vill du med din breda kunskap och erfarenhet inom miljö vara med och driva kommunens miljöarbete framåt? Vill du bli en av oss? Vi söker dig som har ett stort intresse och kunnande inom utvecklings- och miljöfrågor, gärna med en särskild sakkunskap inom klimatområdet då Jönköpings kommun har beslutat att ta fram en koldioxidbudget. Som hållbarhetsstrateg behöver du vara duktig på att samverka på olika nivåer i och utanför organisationen och kommunicera miljöfrågor så att de får genomslag. Dessutom kräver det att du har en särskild fallenhet för att formulera dig väl i skrift. Din roll Arbetet som hållbarhetsstrateg innebär att du stödjer de kommunala förvaltningarna och bolagen liksom den politiska ledningen med strategiska frågor kring miljö. Jönköpings kommun har påbörjat en revidering av det befintliga miljömålsarbetet. Din roll kommer bli att leda det utvecklingsarbetet så att det harmonierar med kommunens styrmodell och Agenda 2030. I ditt ansvarsområde ingår att följa upp miljömålen på en kommunövergripande nivå samt stödja politik och verksamheter med analyser och åtgärdsförslag. Du kommer att vara både stödjande och ibland drivande i flera av verksamheternas utvecklingsprojekt och åtgärder. Som stöd i arbetet finns kommunövergripande miljöroller med olika sakkunskap på övriga förvaltningar. I dessa nätverk har du en samordnande och ledande roll. I rollen ingår även att representera Jönköpings kommun i olika nationella och regionala nätverk och att för kommunens räkning samordna och svara på externa och interna remisser samt andra ärenden. I arbetet ingår även att ansvaret för att hålla webbverktyget Hållbarometern (www.hallbarometern.jonkoping.se) uppdaterad. Annonsen gäller två tjänster med inriktning miljö och klimat. Vi söker Du har: - Högskoleutbildning inom miljöområdet, alternativt kan statskunskap, offentlig förvaltning och kommunikation vara relevant tillsammans med långvarig erfarenhet av miljöarbete. - Flerårig erfarenhet av strategiskt arbete inom miljöområdet i en större organisation. - Kunskaper om Agenda 2030, gärna ur alla hållbarhetsperspektiv. - Erfarenhet av projekt/projektledning och/eller erfarenhet av att leda förbättringsarbeten. - Kunskaper i mål- och resultatstyrning. - Särskild sakkunskap inom klimatområdet (gäller för en av tjänsterna). Meriterande är: - Erfarenhet av uppföljning, beräkningar och nyckeltal. - Erfarenheter av arbete i en politiskt styrd organisation är meriterande. Om oss Tjänsten är placerad på utvecklings- och hållbarhetsenhet som är en del av administrations- och utvecklingsavdelningen. Enhetens uppdrag är att samordna, driva och stödja kommunens arbete inom hållbar utveckling och mänskliga rättigheter. Det innefattar ett antal olika sakområden så som miljö, barnrätt, funktionsrättsfrågor, integration, jämställdhet och internationalisering. Upplysningar För frågor kontakta enhetschef Åsa Thörne Adrianzon, tfn 036-10 6033. Fackliga kontaktpersoner (https://www.jonkoping.se/fackligastk) Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten! Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Arbetsgivare
Jönköpings kommun
Hemsida: http://www.jonkoping.se
Ansökan
Ansök senast 4 January (1 månad 6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Förvaltare av skyddad natur

Arbetsgivare / Ort: Länsstyrelsen i Dalarnas län
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 10 January (1 månad 12 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Skogsförvaltare

Om jobbet
Länsstyrelsen i Dalarnas län är en statlig myndighet som finns nära människorna i vårt län. Vi är en viktig länk mellan länet och regeringen, riksdagen och andra myndigheter. Vår uppgift är att säkerställa att nationella mål och uppdrag genomförs regionalt och med hänsyn till förutsättningarna i just vårt län. Vårt arbete bygger på en samsyn kring mål och prioriteringar och utgår från de fyra ledorden rättssäkerhet, kunskap, samarbete och bra bemötande. ARBETSUPPGIFTER På enheten för fjällförvaltning kommer du bland annat att ansvara för förvaltningen av nationalparker och naturreservat. I arbetet ingår bland annat naturvårdsåtgärder, drift och underhåll av anläggningar och våra statliga fjälleder i Älvdalens och Malung-Sälens kommuner. Du inventerar och identifierar behov av underhåll, nyanläggning och tillgänglighetsanpassningar. Du deltar i äskande och finansiering av nya projekt samt redovisar åtgärder löpande och årsvis. Du är väl insatt i de skötselplaner som finns för de skyddade områdena och har god kunskap om de ekologiska processerna. Du utför besiktningar och tillståndskontroller på byggnader och anläggningar. Du projekterar, tar fram arbetsplaner och projektleder utförandet med en blandning av länsstyrelsens egen personal och entreprenörer. Du uppdaterar löpande databaser med aktuella uppgifter. Du deltar i utveckling av våra rutiner och verktyg för den löpande förvaltningen. Inköp och upphandling av varor och tjänster är vanligt förekommande. Du är aktiv i dialog och samverkan med vår uppdragsgivare, Naturvårdsverket. Du säkerställer att vi följer myndighetskrav och gällande regelverk avseende förvaltningen. Du kommer att planera och operativt delta i tillsyn gällande terrängkörning, jakt och fiske i skyddad natur. KVALIFIKATIONER Krav Vi söker dig med högskoleutbildning eller utbildning som vi bedömer som motsvarande. Du har god kunskap inom ekologi och naturvård alternativt bygg- och anläggningsteknik. Du har väl dokumenterad erfarenhet av projektledning. Du har B-körkort. Du är bra på att formulera dig både i tal och skrift. Meriterande Kurser inom biologi, naturvård, fastighetsteknik, arbetsmiljösamordning (BAS U/BAS P) och entreprenad juridik. Erfarenhet av att arbeta med lagen om offentlig upphandling. Erfarenhet från förvaltning av skyddad natur. Personliga egenskaper Du ska vara bekväm med att kunna arbeta både självständigt och i team. Du ska vara en god representant i vår samverkan med olika intressenter. Du är strukturerad, lyhörd, engagerad och driven i ditt arbete Du värdesätter andras kompetenser och har ett bra bemötande. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper ÖVRIGT Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Länsstyrelsen arbetar för att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och för att ge alla lika möjligheter. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser eller rekryteringstjänster. Välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Länsstyrelsen i Dalarnas län
Ansökan
Ansök senast 10 January (1 månad 12 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

RO Västerbotten söker nu säsongsanställda inför 2021

Arbetsgivare / Ort: Sveaskog Förvaltnings AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 January (2 månader 2 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Skogsförvaltare

Om jobbet
Vill du jobba med något som är viktigt på riktigt? Då finns en grön värld av möjligheter hos oss. Vi erbjuder dig skogen - en levande och förnybar råvara, spännande framtidsprodukt och vacker arbetsplats. Vårt ansvar går bortom att vara skogsbrukare. Eftersom vi brukar skogen på uppdrag av staten- så tar vi hand om skogen så att den kan fortsätta fylla en viktig funktion i framtiden. För att lyckas behöver vi jobba med drivna och kompetenta människor som är redo att ta ett ansvar - och som vill vara med oss och visa vägen till ett hållbart samhälle. Vi har mycket fältarbete att utföra under 2021 och söker därför säsongsanställda medarbetare till vår fältverksamhet. Om tjänsterna Arbetet består i huvudsak av gallringsplanering, inventering, uppföljning och naturvårdsfrågor. Andra arbetsuppgifter kan även bli aktuella. Efter utfört fältarbete ansvarar du för registreringen i våra IT-system. För mer information och ansökan gå in på vår hemsida sveaskog.se under fliken Jobb. Aktuella placeringsorter. Lycksele, Malå, Storuman, Åsele och Norsjö Varaktighet: 2-6 månader Ange i din ansökan vilken/vilka stationeringsorter som skulle passa bäst. Vi vill även att du i din ansökan anger mellan vilka datum du är tillgänglig för arbete. Om dig Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är initiativrik, strukturerad och målinriktad och har god IT-mognad. Du har lätt för att arbeta självständigt och förstår samtidigt din del i ett större sammanhang. Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande. Vana av att arbeta med GIS-verktyg är meriterande. Tillgång till bil respektive körkort behörighet B är ett krav. Vill du veta mer? Ta kontakt med någon av nedanstående. HR-Partner Fredrik Bergström, [email protected] , 076-9289433 Planeringsledare Roger Hällestrand, [email protected], 0941-14934 Planeringsledare Mikael Åkerblom-Andersson, [email protected], 010-5449906 Skogsvårdsledare Joel Dahlgren, [email protected] 010-5449771 Skogsvårdsledare Alexandra Frank, [email protected] 0933-61556 Välkommen att söka jobben senast den 31:a januari 2021. Urval kommer att ske löpande så inkom med ansökan så fort som möjligt. Sveaskog eftersträvar mångfald och en jämn könsfördelning inom alla yrken i företaget.
Arbetsgivare
Sveaskog Förvaltnings AB
Ansökan
Ansök senast 31 January (2 månader 2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.