På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Säkerhetspolis
Spela filmen

Säkerhetspolis

Arbete som säkerhetspolis är ett varierande jobb som innebär att du behöver vara uppmärksam. Ibland sker snabb tempoväxling efter att du har spanat på en lägenhet i timmar och sedan händer allt på en gång och du måste vara redo att agera direkt. En säkerhetspolis kan vara den gamla damen vid busshållplatsen, målaren i kassakön eller småbarnsmamman med matkasse. Säkerhetspolisens spanare kan vara nästan vem som helst i vardagsbilden. 

Att arbeta som säkerhetspolis innebär också att du inte kan berätta om ditt jobb och vad du gör på dagarna för vänner och bekanta. Du kan heller inte dela dina dagliga sysslor i sociala medier och liknande. Du kanske även måste hålla saker hemliga för din närmaste familj. 

Är du intresserad av ett spännande och varierande arbete så kan yrket som säkerhetspolis passa dig. Säkerhetspolisen söker både män, kvinnor, äldre och yngre så yrket är öppet för många olika människor.

Utbildning

Om du vill arbeta åt Säkerhetspolisen (SÄPO) så måste du ofta först utbilda dig till polis. Efter ett antal år i tjänst som polis, kan du söka tjänster inom SÄPO.
När Säkerhetspolisen rekryterar så anger de vilka krav på tidigare utbildning du behöver för en viss tjänst.

Ett krav för att jobba inom Säkerhetspolisen är att du är svensk medborgare eftersom alla befattningar är säkerhetsklassade. Det betyder också att du kommer att gå igenom en säkerhetsprövning med registerkontroll och att du måste bli godkänd i den för att få anställning. Säkerhetsprövningen görs i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen.

Det finns dock mångas olika yrken inom Säkerhetspolisen och ungefär hälften är polisutbildade. Exempel på andra yrken inom Säkerhetspolisen är till exempel tekniker, IT-specialister, samhällsvetare, jurister, ingenjörer och psykologer.

Det är Rekryteringsmyndigheten som fastställer kraven och tar hand om ansökningar till polisutbildningen. Polisutbildningen omfattar fem terminers heltidsstudier. I utbildningen ingår en sex månaders aspiranttjänstgöring i en polisregion. Utbildningen finns på fem orter i Sverige och går även att läsa på distans.

Efter godkända studier får du "studerande polisexamen". Därefter följer en termins aspirantutbildning på en polismyndighet. Blir du godkänd efter aspirantutbildningen är du behörig att söka anställning som polis.

Polisutbildningen finns i Umeå, Stockholm, Borås, Växjö och Malmö.

Grundläggande behörighet till polisutbildningen finns på flera av gymnasieskolans program.

Visa mer
Visa mindre

9 Lediga jobb

Enhetschef

Arbetsgivare / Ort: Strålsäkerhetsmyndigheten
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)
Publicerad: 2022-01-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Säkerhetschef

Om jobbet
Vill du arbeta med frågor som har stor långsiktig betydelse för människor, miljö och samhälle? Enheten Säkerhet och informationsförvaltning tillhör avdelningen Myndighetsstöd och ansvarar för att samordna och utveckla internt säkerhetsarbete samt arkiv, registratur, lokaler och det fysiska skyddet. Enheten finns representerad både i Katrineholm och i Solna, den består för närvarande av en tillförordnad enhetschef och tolv medarbetare. Nu söker vi en ordinarie enhetschef som vill driva och utveckla enhetens verksamhet.  Samhällsviktiga arbetsuppgifter Sedan den 1 juni 2021 har myndigheten en ny organisation och befinner sig i en utvecklingsfas. Som enhetschef leder du enhetens arbete och rapporterar till avdelningschef. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp där du med helhetssyn och ett gemensamt ansvarstagande aktivt bidrar till avdelningens och myndighetens strategiska mål och utveckling. Du har personalansvar samt det övergripande ansvaret för enhetens utveckling, verksamhet och budget. Vi erbjuder dig ett arbete där du som drivande chef • i nära samarbete med enhetens medarbetare ansvarar för planering, uppföljning och rapportering samt för utveckling och förbättring av verksamheten, du uppmuntrar dina medarbetare att bidra till verksamhetens utveckling • ansvarar för arbetsmiljö, arbetsplatssamverkan samt lönesättning och kompetensutveckling inom enheten • stödjer dina medarbetare och har tillit till deras kompetens och förmåga • ansvarar för myndighetens processer för dokument- och ärendehantering • ansvarar för operativa säkerhetsfrågor när det gäller informations- och IT-säkerhet, lokaler, säkerhetsskydd och signalskydd. Anställningen är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar som regel sex månaders provanställning. Du kan komma att krigsplaceras och ingå i myndighetens krisorganisation. Befattningen är säkerhetsklassad, vilket innebär säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), vilken genomförs innan vi fattar beslut om anställning. Svenskt medborgarskap krävs för tjänsten. Är du den vi söker? Du har • akademisk examen med juridisk och/eller säkerhetsrelaterad inriktning eller annan examen som myndigheten bedömer relevant för tjänsten • flerårig chefserfarenhet med personal- och budgetansvar  • erfarenhet av att leda förändrings- och utvecklingsarbete • erfarenhet av att planera, leda och följa upp verksamhet inom offentlig sektor • goda kunskaper i svenska i tal och skrift.  Det är meriterande om du har • erfarenhet av arbete som säkerhetschef, säkerhetsskyddschef alternativt informationssäkerhetschef • erfarenhet av att arbeta med informationsförvaltning • flerårig erfarenhet av arbete med säkerhetsfrågor • goda kunskaper om informations- och IT-säkerhet, säkerhetsskydd och signalskydd • goda kunskaper om arbete med IT-stöd för ärende- och dokumenthantering • goda kunskaper om offentlighet och sekretess samt förvaltningsfrågor kopplade till kraven på arkiv och registratur i offentlig sektor. Strålsäkerhetsmyndighetens chefsprofil är inriktad på det utvecklande ledarskapet. Vi lägger därför stor vikt vid dina chefs- och ledaregenskaper.  För att fungera bra i rollen så behöver du • vara trygg och prestigelös i ledarrollen • ha ett helhetsperspektiv och en strategisk förmåga • vara drivande, ta initiativ och agera när det behövs med verksamheten i fokus • agera med gott omdöme och vara förtroendeingivande med hög grad av integritet • ha god förmåga att lyssna och skapa ett öppet och tillåtande klimat samt ge tydlig återkoppling • ha förmåga att engagera, skapa dialog och förutsättningar för motivation samt att vidta nödvändiga åtgärder och fatta de beslut som krävs • ha förmåga att skapa goda relationer och har god samarbetsförmåga samt visar lyhördhet, förståelse och omtanke Vi förutsätter att du har en hög säkerhetsmedvetenhet och att du kan arbeta enligt myndighetens värdegrund, såväl som den statliga värdegrunden. Att jobba hos oss Strålsäkerhetsmyndigheten arbetar pådrivande och förebyggande för att skydda människor och miljö från oönskade effekter av strålning. Våra cirka 300 medarbetare har djupa och breda kunskaper inom strålskydd och kärnsäkerhet och vi arbetar aktivt med informationssäkerhet, säkerhetskultur och civilt försvar. Hos oss får du förtroende och utrymme att använda och utveckla din spetskompetens i komplexa frågor med långsiktig betydelse för människor, samhälle och miljö. Vi har ett stort internationellt nätverk och samarbetar med bland annat IAEA och OECD/NEA. För oss är det viktigt att våra medarbetare kan kombinera yrkesliv och privatliv. Myndigheten har tre kontor med säte i Katrineholm.  Du som söker tjänsten kan välja mellan att vara placerad i Solna eller i Katrineholm, då du har medarbetare på båda kontoren innebär det regelbundna resor mellan kontoren. Läs om våra villkor och förmåner Kontakt och ansökan Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Kontakta Avdelningschef Johan Gistorp, 08-799 41 67 alternativt HR-generalist Pia Johansen,  08-799 43 79. Fackliga företrädare är Karoline Gotlén, Saco-S, 08-799 43 61, och Michael Wallin, ST, 08-799 42 87. Välkommen med din ansökan senast den 30 januari 2022. Mer om oss Se våra filmer där medarbetare berättar Vår rekryteringsprocess Vi undanber oss erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.    
Arbetsgivare
Strålsäkerhetsmyndigheten
Hemsida: http://www.stralsakerhetsmyndigheten.se/
Ansökan
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

PRODUCT SAFETY ASSURANCE DIRECTOR

Arbetsgivare / Ort: Kongsberg Maritime Sweden AB / Kristinehamn
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)
Publicerad: 2022-01-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Säkerhetschef

Språk
Krav
  • Engelska

Om jobbet

An exciting opportunity has arisen as Product Safety Assurance Director in Kongsberg Maritime. Kongsberg Maritime is a world leader in marine technology. With an extensive portfolio of innovative and integrated products and solutions, Kongsberg Maritime delivers efficiency, reliability, flexibility, and environmental sustainability to enhance the business of its customers. You will, as our dedicated and proactive Product Safety Assurance Director, enable Kongsberg Maritime as an organization to provide products and services that are safe for their intended purpose throughout the lifecycle.

Your mission will be to ensure our product safety culture is strong at all levels, support stakeholders with your specialist knowledge and product safety reviews. This role is of high importance to Kongsberg Maritime, and you will functionally report to the Technology leadership team. It is key that you are collaborative, have a positive attitude, find solutions, and show outstanding analytical skills.

Key accountabilities

  • Functional safety leadership, meaning to lead the Safety Team and facilitate Safety Boards in Kongsberg Maritime
  • Enable a safety culture across our organization:
  • Process owner of the product safety process and lead an implementation of our harmonized safety process
  • Collaborate closely with QHSE and our Global Customer Support Major Incident Team to ensure consistency on a global basis
  • Provide professional support to product teams, such as proactive product safety work and guidance based on safety processes when experiencing potential safety issues
  • Provide specialist guidance on common tools such as fleet risk assessment, risk evaluation, ALARP, Weibull, RAM, Markov and FMECA
  • Establish product safety enabling systems such as installed product databases and in-service experience data

Qualifications and experience

  • Bachelor or master’s degree in an engineering field
  • Minimum 10 years of experience in a relevant field, e.g. safety or maritime
  • Technical knowledge and understanding of product safety systems and tools (FMECA, RAM, ALARP, risk evaluation, fleet risk assessment, etc)
  • Good communication skills both written and verbal in English

This employment may require security clearance by the Norwegian National Security Authority. For more information visit www.nsm.no.

You are able to

  • Act on own initiative, make things happen and accept responsibility for the results
  • Make an impact, convince and persuade others and promote product safety and reliability successfully
  • Build a useful network of contacts and relationships and utilize it to achieve set goals
  • Use a methodical and systematic approach, plan ahead, define clear priorities and allocate resources effectively
  • Analyse complex issues and problems and come up with rational judgments
  • Communicate in a clear, precise and structured way

What we can offer you

With us, you will be offered a competitive salary and benefit packages with good development opportunities in an international environment. We have flexible work hours and holiday arrangements in addition to a good pension and insurance scheme. We offer an inspiring and safe work-environment and the possibility to work with sustainable and exciting solutions for the future.

Work location

One of Kongsberg Maritime’s locations in either Norway, Sweden, or Finland.

Kongsberg Maritime, a subsidiary of KONGSBERG, is a global marine technology company, providing innovative and reliable technology solutions for all marine industry sectors including: merchant, offshore, subsea and naval. Headquartered in Kongsberg, Norway, the company has manufacturing, sales and service facilities in 34 countries. Kongsberg Maritime is part of KONGSBERG, an international, knowledge-based group delivering high-technology systems and solutions to clients within the oil and gas industry, merchant marine, defence and aerospace

At Kongsberg, we believe in tackling challenging problems and delivering extreme performance for extreme conditions. We do that through excellent products and services developed for delivering the greatest benefits to our customers.

WORLD CLASS – through people, technology and dedication

Arbetsgivare
Kongsberg Maritime Sweden AB
Båtbyggarevägen 1
68195 Kristinehamn
Hemsida: https://www.kongsberg.com/maritime/
Ansökan
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Gruppchef – led och utveckla arbetet med SUA och registerkontroll

Arbetsgivare / Ort: Regeringskansliet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 31 januari (2 dagar kvar)
Publicerad: 2022-01-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Säkerhetschef

Om jobbet
Sektionen för informationssäkerhet och personalsäkerhet, Förvaltningsavdelningen Vill du få möjlighet att arbeta med prioriterade säkerhetsfrågor i kombination med verksamhetsutveckling? Har du arbetat med SUA och registerkontroller och har några års erfarenhet som chef? Då kan vi erbjuda dig en självständig roll i en händelserik arbetsmiljö. Din arbetsdag. Sveriges morgondag. Som gruppchef leder och ansvarar du för verksamheten inom SUA- och registerkontrollfunktionen, både på operativ och strategisk nivå. Du ansvarar för planering och utveckling genom bl.a. framtagande och uppdatering av styrande dokument samt digitalisering av arbetet. Du följer upp verksamheten inom det egna ansvarsområdet och stödjer och rapporterar till sektionschefen. I rollen ingår även samverkan med andra myndigheter. Du har personal- och arbetsmiljöansvar för 5 medarbetare och förväntas även kunna bidra i den dagliga driften vid till exempel arbetstoppar. Verksamheten ingår i sektionen för informations- och personalsäkerhet vid Regeringskansliets säkerhetsenhet. Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se. Din bakgrund Vi söker dig som har erfarenhet av arbete med handläggning av SUA och registerkontroller och några års erfarenhet som chef och ledare med personalansvar på direkt nivå. Du har högskoleutbildning med inriktning mot säkerhet, risk- och krishantering eller annan lämplig utbildning inom säkerhetsområdet i kombination med arbetslivserfarenhet som är relevant för befattningen och mycket goda kunskaper i svenska, både tal och skrift. Erfarenhet av att leda verksamhetsutveckling är meriterande. Dina egenskaper I den här rollen krävs att du är har god kommunikations- och samarbetsförmåga och är självgående. Som chef och ledare skapar du engagemang och delaktighet, samordnar grupper och blir en referenspunkt för andra. Du leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Som person är du trygg, stabil och har självinsikt. Du ser relationer i sitt rätta perspektiv, skiljer på det personliga och professionella och förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen. Du är säkerhetsmedveten, har gott omdöme och gör korrekta avvägningar och prioriteringar. Övrigt Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Tidsbegränsat förordnande som chef i tre år med möjlighet till förlängning. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Är du intresserad? Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Anders Åsbrink som är sektionschef på 08-405 20 51. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Anna Frestadius på 08-405 26 59. Fackliga kontaktpersoner är Johan Strokirk för Saco, Peter Backéus för ST och Erik Wilhelmsson för Seko. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 31 januari. Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.
Arbetsgivare
Regeringskansliet
Hemsida: http://www.regeringen.se
Ansökan
Ansök senast 31 januari (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Vice President of Safety

Arbetsgivare / Ort: H2GS AB / BODEN
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 31 januari (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-12-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Säkerhetschef

Om jobbet

About us:

Steel production accounts for 25% of Europe’s industrial CO2 emissions, which is more than the Nordics’ total CO2 emissions, or more than all flights departing from the EU. Decarbonisation is a must for the industry and disruptive technology will be a key enabler. With H2 Green Steel, we’re committed to accelerating change in the industry by eliminating virtually all CO2 emissions from the steel making process.

H2 Green Steel will be a fully integrated, digitalised and automated greenfield steel plant. By bringing together raw materials, renewable energy, leading expertise, and artificial intelligence, we aim to bring emissions down to zero. That’s why we are planning to build a large-scale production site for green steel in collaboration with customers across multiple segments including automotive, commercial vehicle, white goods, furniture, and industrial equipment.

Do you want to contribute to create tremendous environmental impact on the society? If so, you can be our next talented employee. H2 Green Steel is a fast-growing start-up with an exciting journey ahead. We employ talented people from a wide variety of backgrounds because we believe that diverse perspectives make our business stronger and more innovative. If you share our values, please, come join us in this exciting journey.

Vice President of Safety

We are looking for a Vice President of Safety who will be responsible for planning, developing, and coordinating the safety of our personnel, materials, equipment, and environment. As the Vice President of Safety at H2 Green Steel you will get the opportunity to establish and setting up our future safety structure.

Responsibilities:

  • Establish safety plans for the construction project and in the operating workplace according to legal guidelines, and with world-class safety performance as the goal.
  • Prepare and enforce policies to establish a strong culture of health and safety FIRST.
  • Develop our Hydrogen standards and communication package
  • Evaluate designs, specifications, practices, procedures and facilities to assess risk and adherence to the law.
  • Conduct training and presentations for safety matters and accident prevention
  • Build and manage a strong team of safety professionals to align with the construction project and operations needs
  • Monitor compliance to policies and laws by developing inspection and follow-up procedures to ensure safety standards are being met and work takes place in a safety FIRST environment and culture.
  • Investigate accidents or incidents to discover causes, avoid repeats, and handle worker’s compensation claims.
  • Recommend solutions to issues, improvement opportunities or new prevention measures.
  • Report on health and safety awareness, issues and statistics.


Requirements:

  • Fluent in Swedish is mandatory
  • Proven experience as head of safety and experience from leading the safety function for similar industries.
  • Proven experience in new industrial / manufacturing ventures and companies, where the safety program had to be organized and built from the beginning.
  • Deep knowledge of the Steel Industry and extensive knowledge of Hydrogen and it’s safety implications.
  • Deep understanding of legal health and safety guidelines.
  • Ability in producing reports and developing relevant policies.
  • Good knowledge of data analysis and risk assessment.
  • Excellent organizational and motivational skills.
  • Outstanding attention to detail and observation ability.
  • Exceptional communication and interpersonal abilities.
  • BSc/BA in safety management or relevant field is preferred.


Interpersonal skills

  • Strong interpersonal skills, including written and oral communication skills.
  • Comfortable dealing with ambiguity and the ability to work independently.
  • Excellent communication and presentation skills; be comfortable interacting with executive-level management.
  • Exceptional communication and interpersonal abilities, being able to communicate with different kinds of stakeholders.
  • Energy, drive and being a team-player, are skills we value.


What we offer:

You will have great impact in setting up the future Safety-structure and being our Safety spokesperson.

We offer a unique opportunity to be part of a fun, professional team with high ambitions. Together we want to create great environmental impact and we offer you to be part of a very rewarding, challenging, and exciting journey.

You will be given the freedom to shape your future career. You will be part of a company who values wellbeing and focuses on enabling talent growth.

We are looking forward to hear from you and to understand how you can contribute to our success.

Arbetsgivare
H2GS AB
Boden Business Park
96150 BODEN
Hemsida: https://career.h2greensteel.com
Ansökan
Ansök senast 31 januari (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Säkerhetschef med samordningsansvar till Solna stad

Arbetsgivare / Ort: Solna kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 31 januari (2 dagar kvar)
Publicerad: 2022-01-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Säkerhetschef

Om jobbet
Vill du jobba i en kommun i framkant, i en roll med många kontaktytor och ett stort eget ansvar? Läs i så fall mer och sök tjänsten för att bli vår nya säkerhetschef med samordningsansvar i Solna stad! Om tjänsten Som säkerhetschef har du ett övergripande ansvar för stadens säkerhetsarbete, krisberedskap, civilt försvar och försäkringsskydd. Det innefattar budget- och verksamhetsansvar för det centrala säkerhetsarbetet. Säkerhetschefen är föredragande i kommunstyrelsen i säkerhetsfrågor och placerad tillsammans med övriga stabsfunktioner så som trygghetssamordnare och informationssäkerhetsansvarig inom stadsledningsförvaltningen. Din roll är att samordna och driva utvecklingen av stadens kris-, beredskaps- och säkerhetsarbete och att ge stöd till stadens förvaltningar i deras förebyggande säkerhetsarbete. På övergripande nivå tar du fram planer och riktlinjer samt utvecklar metoder för att stärka det långsiktiga kris- och säkerhetsarbetet. Arbetet innebär nätverksbyggande både internt i staden och externt mot myndigheter och andra verksamma aktörer i staden. Du är, som innehavare av stadens centrala roll i krisledningsarbetet, stadens förstahandskontakt i kris-, beredskaps- och säkerhetsfrågor och ansvarar för samordningen och sambandet med den regionala samordningsfunktionen på länsstyrelsen. Detta innebär att du behöver vara ständigt nåbar för bevakning/hantering av oförutsedda händelser. Vid särskilda händelser förutsätts Du även genomföra operativa uppgifter. I rollen som säkerhetschef kommer du ha till uppgift att samordna utredningar och projekt med anknytning till säkerhetsområdet. Du kommer även att samordna stadens interna risk- och sårbarhetsarbete och vara stadens kontaktperson mot Stockholmsregionens Försäkring (SRF), som är stadens försäkringsbolag. Som säkerhetschef är du ansvarig för beredskapsplaneringen för stadens roll vid höjd beredskap eller krig. Vem är du? Vi söker dig som har relevant högskole-/universitetsutbildning, gärna med inriktning mot säkerhet/samhällsskydd. En högskole-/universitetsutbildning kan även vara kompletterad med säkerhetschefsutbildning eller motsvarande. Vidare måste du ha förståelse för hur en politiskt styrd organisation fungerar, och det är ett starkt önskemål att du har erfarenhet från arbete i en kommun. Du måste även ha erfarenhet av att ha genomfört risk- och sårbarhetsanalyser, då det utgör en viktig del av rollens samordningsansvar. För att lyckas i ditt arbete som säkerhetschef behöver du vara ansvarstagande, självständig, strukturerad och noggrann. Du förstår också vikten av att hantera dina arbetsuppgifter med stor integritet. Vi tror också att du är flexibel och har förmågan att växla mellan ett strategiskt och ett operativt perspektiv. I och med att du samverkar med många personer, både inom och utom förvaltningen, är det även viktigt att du har god samarbetsförmåga. Tjänsten som Säkerhetschef innebär att Du är stadens säkerhetskyddschef, vilket kräver att du är svensk medborgare och genomgår och godkänns i en säkerhetsklassning. Du erbjuds Är du rätt person för oss erbjuds du en tjänst inom en modern, kommunal verksamhet i framkant. Du kommer att förstärka ett redan duktigt och kompetent team samt axla en nyckelroll i arbetet med att samordna och driva säkerhetsarbetet i staden. Kontaktytorna kommer att vara många och ansvarsområdena varierade och utmanande, då det händer mycket i staden. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Du kommer sitta strategiskt tillsammans med stadens trygghetssamordnare, informationssäkerhetsansvarige och miljöstrateg. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev. Urval, intervjuer och tester sker löpande under annonseringstiden så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdatum är 31 januari. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. För eventuella frågor kontakta Fredrik Sundqvist, avdelningschef kommunikation- och kansli [email protected] I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom. Stadsledningsförvaltningens uppgift är att biträda kommunstyrelsen med ledning och styrning av övergripande och strategiska frågor. Förvaltningen hanterar bland annat övergripande frågor inom ekonomi, kansli, internservice, kontaktcenter, HR, upphandling, IT, kommunikation, genomförande av allmänna val samt trygghet och säkerhet. Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.
Arbetsgivare
Solna kommun
Hemsida: http://www.solna.se
Ansökan
Ansök senast 31 januari (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.