På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Terrorexpert

Terrorexpert

Terrorexpert är en säkerhetspolitisk analytiker, med specialisering på frågor kring terrorism.

Terrorexpert kan också agera som säkerhetsrådgivare till olika företag, organisationer eller till regeringen.

Utbildning

Lämplig utbildningsbakgrund för en terrorexpert är högre studier i statsvetenskap.

Grundläggande förberedande kunskaper ges på flera av gymnasieskolans program.

Arbetsplats

Expert på terrorism kan t ex vara anställd på Försvarshögskolan eller på OSSE (Organisationen för säkerhet och samarbete i Europa) i Wien.

Terrorexpert kan även bedriva forskning på området.

Visste du att...?

... 2006 fanns det ca 18 000 övervakningskameror i Sverige och 2017 fanns det 33 000 stycken. Det är en ökning på närmare 80%. Ökat antal övervakningskameror har dock tyvärr liten effekt vad det gäller att förhindra eller minska brottslighet.

Visa mer
Visa mindre

3 Lediga jobb

Safety Partner till Swedavia International Airports

Arbetsgivare / Ort: Swedavia AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 3 oktober (8 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Riskbedömare

Om jobbet
Vi söker en strukturerad Safety Partner till Swedavia International Airports som älskar flygplatser och brinner för Safety frågor. Vi erbjuder ett intressant arbete inom Safety området på Sveriges största flygplatser där du som Safety Partner arbetar verksamhetsnära med att stötta i flygsäkerhetsarbetet inom International Airports. Med flygsäkerheten som högsta prioritet vill vi främja en god säkerhetskultur så att vi bidrar till att våra flygplatser uppfyller myndighetskrav och att våra medarbetare och kunder känner sig trygga och säkra på våra flygplatser. Dina arbetsuppgifter Arbetet består av att omsätta riskidentifiering och riskbedömning till säkerhetsbevisningar och flygsäkerhetsplaner (Safety Assessment) och därigenom bidra till en proaktiv riskhantering innan nya system sätts i drift, innan förändringar i existerande system införs eller avvecklas och när specifikationer i flygplatsers certifikat påverkas. Rollen innefattar även att säkerställa att processer och rutiner följs ute i verksamheten och hjälpa till med att kommunicera kring detta. Över tid så ser vi även att du växer in inom något av de fokusområden som vi arbetar med och blir mer orienterad kring det området. Du kommer att arbeta nära dina kollegor inom vårt Safety Office och kommer självständigt och tillsammans med arbeta med flygsäkerhetsbevisningar, riskbedömningar och andra uppgifter inom Safety Office. Din profil Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet från arbete med Safety frågor och riskbedömningar. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av flygbranschen och förståelse för de risker och utmaningar som vi ställs inför. Utveckling av bl a säkerhetskultur och proaktivt Safety-arbete är viktigt för oss, vilket även innefattar att kunna kommunicera effektivt och pedagogiskt kring flygsäkerhet. Som person så är du lösningsorienterad och har förmåga att kommunicera och engagera inom ditt ansvarsområde. Du är strukturerad och noggrann och tycker om att analysera komplex materia. Att arbeta på Swedavia Vi är alltid vakna, dygnet runt årets alla dagar. Det är här resan börjar. Swedavia vill göra mötet mellan människor enkelt och vi vill göra stora avstånd små. Vi bidrar till den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Via våra flygplatser kommer Sverige ut i världen och världen till Sverige. Vi vill att människor ska flyga med gott samvete och därför tar vi sikte på att vara världsledande i hållbarhet och på att driva klimatsmarta flygplatser.   Hos oss kommer du att få arbeta med branschens mest spännande och viktigaste frågor och bidra till att vi tillsammans utvecklas och ständigt förbättrar vårt Safety arbete. I rollen som Safety Partner är du placerad inom enheten HSSE-Safety och rapporterar till vår Accountable Manager i flygsäkerhetsfrågor. HSSE-Safety utgör ett stöd för Swedavia International Airports genom att vara professionella, flexibla och fokuserade på flygsäkerhetsfrågor. Vårt uppdrag är att samordna flygsäkerhetsarbetet genom proaktivt agerande och uppföljning. På vår hemsida: swedavia.se/om-swedavia/lediga-jobb/kan du läsa mer om hur det är att jobba hos oss. Anställning och kontakt Anställningsform: fast anställning, heltid Tillträdesdatum: så snart som möjligt Placeringsort:  Malmö eller Göteborg Kontaktuppgifter: Fredrik Andersson, Chef Safety inom HSSE, 073-8677621 För att kunna göra så objektiva bedömningar som möjligt använder vi arbetspsykologiska tester i våra rekryteringar.  Säkerhet har hög prioritet för oss på Swedavia. Vi genomför därför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär hittar du på: https://www.sakerhetspolisen.se/sakerhetsskydd/personalsakerhet.html. I den här rekryteringen har Swedavia redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss därför all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer. Välkommen med din ansökansenast 3 oktober 2021 Urval sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdatum så vi ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.
Arbetsgivare
Swedavia AB
Hemsida: www.swedavia.se
Ansökan
Ansök senast 3 oktober (8 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

English speaking Risk Specialist (Late/Night Shift)

Arbetsgivare / Ort: Teleperformance Spain
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 22 oktober (27 dagar kvar)
Publicerad: 2021-07-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Färdigheter
Meriterande
  • Finansiella tjänster
  • Betalsystem/Betalningssystem

Språk
Krav
  • Engelska

Om jobbet
Teleperformance is a worldwide leader in customer experience management and contact centre business process outsourcing. Our company employs around 300.000 people working in over 265 dialects and languages, in 80 countries, operating across all business sectors and all continents on behalf of major international companies. Teleperformance Spain, with more than 4,700 employees in 10 sites (certified with Great Place to Work, AENOR and Top Employer), is looking for a group of highly-skilled professionals. As the foundation of the Risk Team, risk specialists help protect our users, and their customers from a wide range of risks that come with navigating the world of payments. On a given day, each Specialist reviews businesses who either wish to use or are currently using the platform. While doing so, the reviewer verifies and validates information provided by the merchant. A standard check will compare specific details from the account application against supporting documentation such as a website, document scans, or internal/external databases. The reviewer will be evaluating merchants for potential risks they may present to . This can take the form of supportability, KYC, credit, or fraud. They will make decisions on a daily basis that have wide-ranging impacts to financial losses, user experience, or financial partner obligations. There are four functional teams that may work with our Risk Team. Each team has different tasks and requirements for its specialists. Responsibilities: - Verify all required details have been submitted with application for processing. - Examine and validate the identity of the merchant to ensure the information submitted is valid. - Perform checks in internal and external databases to verify information provided and confirm supportability of the merchant. - Identify and document inaccuracies which raise red flags that require intervention and follow up with the merchant. - Investigate and compare the items sold on the merchant's website to information provided on the - Product description, merchant industry, and charges. - Reference an internal supportability list provided by , and judge whether the merchant is in compliance with our clients guidelines. Ensure no items being sold on the merchant's site violate these guidelines. - Based on the merchant's website, categorize the business using a list of guidelines. - Identify businesses as supportable, prohibited, or in need of small changes to their business model. PROFILE OF EMPLOYEE: What will you bring? - Fluency with internet and social media research, as demonstrated by at least 1 year of experience with computers. - Fluent in English (C1 or higher) - Ability to be detail-oriented and meticulous, noticing when information from multiple sources do not match up. - Capacity for showing empathy, remembering there is a person behind the business and aren't overly harsh in your assessments. - Efficiency working in a fast-paced, high-volume environment. - Comfortable making decisions based on incomplete or ambiguous information. - Are persistent and thorough, willing to go the extra mile to understand specific cases and examine underlying causes. - Collaboration with team members and affinity to share knowledge and best practices to help the team succeed. Desired Qualifications: - Experience with payments, risk, compliance, or the financial industry. - Previous background in a role supporting users at a technology company. - Well-versed in an investigative role involving decision-making. PLACE OF WORK: Barcelona OTHER: - Full-time contract, 39 hours/week, from Monday to Sunday (rotating shifts 24/7) - Salary: 18.300 Euro gross/year - Relocation Package (flight, PCR test and economic support for accommodation) - Referral Program: Bring a Friend and get a Referral fee (600 Euro - 1.000 Euro depending on the language/project) - A permanent presence of coaches who will facilitate your personal and professional development - Employment with the world's largest provider of contact center services - Excellent work environment, great colleagues, social arrangements and personal development - International business casual environment - Long Term Contract - Competitive Benefits package! ACCOMMODATION PROVIDED: Yes MEALS PROVIDED: No TRAVEL PROVIDED: Yes
Arbetsgivare
Teleperformance Spain
Tel: 0034911120353
Ansökan
Ansök senast 22 oktober (27 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

English speaking Risk Specialist

Arbetsgivare / Ort: Teleperformance Spain
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 22 oktober (27 dagar kvar)
Publicerad: 2021-07-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Färdigheter
Meriterande
  • Finansiella tjänster
  • Betalsystem/Betalningssystem

Språk
Krav
  • Engelska

Om jobbet
Teleperformance is a worldwide leader in customer experience management and contact centre business process outsourcing. Our company employs around 300.000 people working in over 265 dialects and languages, in 80 countries, operating across all business sectors and all continents on behalf of major international companies. Teleperformance Spain, with more than 4,700 employees in 10 sites (certified with Great Place to Work, AENOR and Top Employer), is looking for a group of highly-skilled professionals. As the foundation of the Risk Team, risk specialists help protect our users, and their customers from a wide range of risks that come with navigating the world of payments. On a given day, each Specialist reviews businesses who either wish to use or are currently using the platform. While doing so, the reviewer verifies and validates information provided by the merchant. A standard check will compare specific details from the account application against supporting documentation such as a website, document scans, or internal/external databases. The reviewer will be evaluating merchants for potential risks they may present to . This can take the form of supportability, KYC, credit, or fraud. They will make decisions on a daily basis that have wide-ranging impacts to financial losses, user experience, or financial partner obligations. There are four functional teams that may work with our Risk Team. Each team has different tasks and requirements for its specialists. Responsibilities: - Verify all required details have been submitted with application for processing. - Examine and validate the identity of the merchant to ensure the information submitted is valid. - Perform checks in internal and external databases to verify information provided and confirm supportability of the merchant. - Identify and document inaccuracies which raise red flags that require intervention and follow up with the merchant. - Investigate and compare the items sold on the merchant's website to information provided on the - Product description, merchant industry, and charges. - Reference an internal supportability list provided by , and judge whether the merchant is in compliance with our clients guidelines. Ensure no items being sold on the merchant's site violate these guidelines. - Based on the merchant's website, categorize the business using a list of guidelines. - Identify businesses as supportable, prohibited, or in need of small changes to their business model. PROFILE OF EMPLOYEE: What will you bring? - Fluency with internet and social media research, as demonstrated by at least 1 year of experience with computers. - Fluent in English (C1 or higher) - Ability to be detail-oriented and meticulous, noticing when information from multiple sources do not match up. - Capacity for showing empathy, remembering there is a person behind the business and aren't overly harsh in your assessments. - Efficiency working in a fast-paced, high-volume environment. - Comfortable making decisions based on incomplete or ambiguous information. - Are persistent and thorough, willing to go the extra mile to understand specific cases and examine underlying causes. - Collaboration with team members and affinity to share knowledge and best practices to help the team succeed. Desired Qualifications: - Experience with payments, risk, compliance, or the financial industry. - Previous background in a role supporting users at a technology company. - Well-versed in an investigative role involving decision-making. PLACE OF WORK: Barcelona OTHER: - Full-time contract, 39 hours/week - Salary: 18.300 Euro gross/year - Relocation Package (flight, PCR test and economic support for accommodation) - Referral Program: Bring a Friend and get a Referral fee (600 Euro - 1.000 Euro depending on the language/project) - A permanent presence of coaches who will facilitate your personal and professional development - Employment with the world's largest provider of contact center services - Excellent work environment, great colleagues, social arrangements and personal development - International business casual environment - Long Term Contract - Competitive Benefits package! ACCOMMODATION PROVIDED: Yes MEALS PROVIDED: No TRAVEL PROVIDED: Yes
Arbetsgivare
Teleperformance Spain
Tel: 0034911120353
Ansökan
Ansök senast 22 oktober (27 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.