På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Säkerhetsskyddstekniker

Säkerhetsskyddstekniker

Säkerhetspolisens teknikenhet ansvarar för tekniska system och kompetens för att avslöja och förhindra allvarliga brott.

Säkerhetsskyddsteknikers arbetsuppgifter innehåller främst att planera och genomföra säkerhetsskyddsundersökningar inom SÄPO och mot externa myndigheter, att stödja myndigheten i arbetet med att bedöma tekniska hot, sårbarheter och risker, att i operativa ärenden delta med teknisk kompetens inom myndighetens ansvarsområden samt att utveckla ämnesområdet i metod och utrustning.

Säkerhetsskyddstekniker bidrar till att SÄPO kan bibehålla och utveckla nivån på sitt arbete med säkerhetsskydd för att skapa ett säkert Sverige.

Utbildning

Kompetens som en säkerhetstekniker måste ha:

  • fullgjort gymnasieutbildning
  • arbetat som servicetekniker eller liknande teknisk befattning alternativt god kännedom om Säkerhetspolisens kärnverksamhet
  • god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och i skrift
  • innehar B-körkort

Det är meriterande om man har erfarenhet om underrättelseverksamhet, vana av att leda uppdrag alternativt vana av förtroendeuppdrag, utbildning inom polisiära teknikområden, exempelvis kriminalteknik.

Grundläggande kunskaper finns på flera av gymnasieskolans program.

Personliga egenskaper

Personliga egenskaper som krävs är god förmåga att samarbeta i grupp och upprätthålla kontakter, mycket god förmåga att ta egna initiativ och självständigt driva frågor, att man har en god grundtrygghet och stabilitet, tar ansvar för sitt arbete och är lösningsinriktad, är noggrann, uthållig och har förmåga att prioritera rätt och göra så även under hög arbetsbelastning, är flexibel och har förmåga att växla mellan planerad och händelsestyrd verksamhet.

Arbetsplats

Säkerhetsskyddstekniker arbetar på SÄPO's teknikenhet.

Visa mer
Visa mindre

316 Lediga jobb

Security Lead

Arbetsgivare / Ort: Scania CV AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-07-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Säkerhetsansvarig
  • IT

Om jobbet
Scania is currently undergoing an exciting transformation from a traditional truck manufacturer to a provider of complete sustainable transport solutions. IT is a crucial part of this transformation as Scania’s success is depending on flexible and efficient IT solutions that support current and future business requirements. We are looking for a new Security Lead with relevant degree within IT area and qualification within solution architect, DevSecOps and work life experience of 5 + years is required. The Devtools group at Scania is responsible for providing suitable development tools to the software engineers in Scania for them to swiftly build and release software into the cloud, self-driving vehicles etc. Currently the tool portfolio comprises well known development software such as Github Enterprise, Gitlab, Atlassian Jira, Microsoft Azure Devops , Perforce, JFrog Artifactory and more. Your assignment As a Security Lead with solution architect skills you work in an agile work environment • Internal: Security questions for our tools (in the group) • External: Knowhow about our tools regarding security, speaking partner towards stakeholders • Secure Scania principals, guidelines and framwork are followed within our tools • Responsible for security within our AWS accounts, and support stakeholders • Spread security aspects from usage of a tool • Constantly exchanging dialogue, knowledge and status with, DevSecOps teams,vendors and stakeholders Your profile  You should be able to work as Security Lead with solution architect skills and should have DevSecOps Experience. You possess knowledge and have experience with CI/CD and feel comfortable with infrastructure-as-code in cloud (preferably AWS). We think you have the following skills • Practical Architectual experience • Security mindset • Experience from Software development and DevSecOps • Relevant work experience 5+ years • Experience from larger organizations • You enjoy working in an agile team and you really understand the meaning of the Agile Manifest Who you are In our ever changing environment we need teams and coworkers who dare to challenge the current, simplify the complex and care for our co-workers, customer and society. We dont believe in rigid hierarchies, rather people who thrive within a self-leadership culture. You are energetic and passionate about people and have a strong drive and communication skills that can make people trust and follow you in the change journey. You are comfortable with agile culture and way of working prepared for working in a creative and changing environment. What's in it for you  In addition to exciting career and personal development opportunities, we offer Scania employees a competitive salary and other benefits, performance bonuses, a pension plan, flexible working hours and much more. Contact information  If you would like to find out more about the position, please contact Caroline Mortimer, Manager, IUAT, 073-704 53 33. Your application should include a CV and cover letter. Selections and interviews might be conducted throughout the application period. Scania is a world-leading provider of transport solutions. Together with our partners and customers we are driving the shift towards a sustainable transport system. In 2020, we delivered 66,900 trucks, 5,200 buses as well as 11,000 industrial and marine power systems to our customers. Net sales totalled to over SEK 125 billion, of which over 20 percent were services-related. Founded in 1891, Scania now operates in more than 100 countries and employs some 50,000 people. Research and development are mainly concentrated in Sweden. Production takes place in Europe and Latin America with regional product centres in Africa, Asia and Eurasia. Scania is part of TRATON GROUP. For more information visit: www.scania.com.  
Arbetsgivare
Scania CV AB
Hemsida: https://www.scania.com/world/#/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Partner Support

Arbetsgivare / Ort: Trustly Group AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • IT-tekniker/Datatekniker

Om jobbet

About Trustly:


At Trustly, we envision a world in which making account-to-account payments in an online retail

environment is fast, simple and secure. Today, our payment solutions attract global merchants in

Europe and the US in four main segments: e­-commerce, travel, financial services and online gaming. Today we process more than 8 million transactions monthly.


We are a team of 350+ people and are headquartered in Stockholm, Sweden, with regional offices in Malta, Germany, Spain, the UK, Portugal, the US and Brazil. We are a young, dynamic and fast-growing company leading the development of the payments industry, and the work you’ll do here will make a great impact.


About the Partner Team at Trustly:


The Partner Team is responsible for signing up and delivering growth through Trustly’s Partner Network, comprised of Payment Service Providers (PSPs) of all sizes who resell Trustly’s services to merchants. In recent years, Trustly has invested significantly in the Partner channel, and as a result, we are staffing up to bring on additional partners and to help these partners be successful at selling Trustly. The Partner Team and Partner Channel are fundamental to Trustly’s growth into new markets and new verticals in the coming years.


This small but growing department is currently made up of 6 people based around Europe. We

frequently travel to meet with current and potential partners across Europe, attend relevant industry

events, and check into the Stockholm headquarters while working closely with our colleagues in Sales, Account Management, Integrations, Product, Legal, etc..


About the role:


As part of our growth strategy, we are looking for a highly motivated Partner Support Specialist to join one of our Stockholm or London office. This position will be critical in accelerating the onboarding and volume growth of Partners submitted to Trustly by our Partner network. Additionally, you’ll help the Partner team improve our internal reporting, our use of company databases, and our tracking of the status of Partners and their initiatives. You’ll work closely with our Partner Account Managers, Sales and Integration specialists as well as our KYC and Legal teams.

What you will do:¨

  • Owning the Partner Reporting in Salesforce and Qliksense and toward the rest of the company
  • Compiling a monthly Partner Channel Scorecard for the business
  • Providing the Partner Team with "push" insights into our progress
  • Interact with and work with colleagues across the company regarding how best to drive further growth via the Partner Channel
  • Be responsible for overseeing the process and coordinating with other departments to ensure the rapid, first-time-right configuration of new Merchants sent to us for onboarding by Partners
  • Work with Trustly's KYC team to ensure that the Merchant on-boarding happens within our target of 48 work hours
  • Trouble-shoot with Partners and Integrations team configuration issues that arise post-go-live


Who you are:

  • 2+ years of work experience in a fast moving, growth environment
  • A proven ability to collaborate well with colleagues across departments and to communicate well with Customers and/or Partners
  • Experience and enthusiasm for working with CRM (Salesforce is a plus), MIS or other database reporting systems
  • Strong attention to detail; extremely organized and precise in work and communication
  • A proven ability to work to deadlines, set project plans, and deliver results on-time, as promised
  • Strong verbal and written communication skills in English are a must
  • Familiarity with electronic payments or ecommerce is a plus


Arbetsgivare
Trustly Group AB
Rådmansgatan 40 5TR
11357 Stockholm
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

IT Tekniker /Service desk till Nordiska Kreditmarknadsaktiebolaget

Arbetsgivare / Ort: Bravura Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • IT-tekniker/Datatekniker

Om jobbet
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Nordiska Kreditmarknad. Om företaget: Nordiska Kreditmarknadsaktiebolaget är ett licensierat kreditmarknadsföretag som utmanar den nya bank eran med lönsam finansiering och kraftfull teknologi. I dagsläget har företaget 40+ anställda, med huvudkontor i Stockholm och med tech-team i Sundsvall och i Lviv, Ukraina. Företaget har en unik kombination av expertis och långvarig erfarenhet inom finansindustrin och utgörs av en stabil kärna av entreprenörskap. Med en djup förståelse för finansiell framgång och navigering i den digitala eran har Nordiska Kreditmarknadsaktiebolaget en unik position på marknaden. Nordiska fyller gapet mellan den nya och gamla bank eran och erbjuder molnbaserade tjänster och finansiering där behovet finns. I denna roll erbjuds du en möjlighet att vara en del av en spännande resa av att utveckla en ny bankera i Europa tillsammans i ett talangfullt team med stort fokus på leverans, produktutveckling och teknologi. Arbetsuppgifter: I rollen som IT tekniker tillhör du ett nystartat tech-team som befinner sig i en expansionsfas. Du har därav stor möjlighet att påverka ditt eget arbete och skapa dina egna förutsättningar. Ditt arbetsteam befinner sig i Sundvall, men det finns möjlighet att utgå från kontoret i Stockholm. Dina arbetsuppgifter kommer vara breda och kan vara allt från installationer, underhåll och uppföljning av hårdvara, mjukvara, kontorsmiljöer, datorer, telefoner, nätverk, brandväggar och IT säkerhet. Du driver stor del av ditt arbete självständigt efter dom ärenden och uppgifter som kommer in. I rollen som IT tekniker kommer du dagligen använda Windows 10, Microsoft Azure AD, Office 365 och Outlook. Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Minst 3–5 års erfarenhet från en liknande roll • Goda kunskaper i Office 365 • Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska Meriterande • Goda kunskaper i Azure AD • Utbildning inom systemvetenskap/datavetenskap eller motsvarande utbildning Vi söker dig som har passion för ditt yrke, kan arbeta självständigt och drivs av att utvecklas. Du vill bidra med din erfarenhet och expertis samtidigt som du har en vilja att lära dig mer och uppmuntra/utveckla nya strategier och teknologi. Du uppskattar att lösa problem, hjälpa andra människor och säkerställer en god service. Vidare så är du en kommunikativ lagspelare som tillsammans med ditt team arbetar lösningsfokuserat och engagerat för att ständigt överträffa förväntningarna. Övrig information: Start: Enligt överenskommelse Plats: Sundsvall eller Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar. Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: First line, first line support, 1st line, 1st line support, IT, IT-support, teknisk support, support, supporttekniker, tekniker, servicedesk, servicedeskmedarbetare, service desk agent, helpdesk, helpdeskmedarbetare, kundservice, service, teknik, Windows, Office 365, Azure AD, Outlook, mjukvara, heltid
Arbetsgivare
Bravura Sverige AB
Hemsida: www.bravura.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

IT Tekniker /Service desk till Nordiska Kreditmarknadsaktiebolaget

Arbetsgivare / Ort: Bravura Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • IT-tekniker/Datatekniker

Om jobbet
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Nordiska Kreditmarknad. Om företaget: Nordiska Kreditmarknadsaktiebolaget är ett licensierat kreditmarknadsföretag som utmanar den nya bank eran med lönsam finansiering och kraftfull teknologi. I dagsläget har företaget 40+ anställda, med huvudkontor i Stockholm och med tech-team i Sundsvall och i Lviv, Ukraina. Företaget har en unik kombination av expertis och långvarig erfarenhet inom finansindustrin och utgörs av en stabil kärna av entreprenörskap. Med en djup förståelse för finansiell framgång och navigering i den digitala eran har Nordiska Kreditmarknadsaktiebolaget en unik position på marknaden. Nordiska fyller gapet mellan den nya och gamla bank eran och erbjuder molnbaserade tjänster och finansiering där behovet finns. I denna roll erbjuds du en möjlighet att vara en del av en spännande resa av att utveckla en ny bankera i Europa tillsammans i ett talangfullt team med stort fokus på leverans, produktutveckling och teknologi. Arbetsuppgifter: I rollen som IT tekniker tillhör du ett nystartat tech-team som befinner sig i en expansionsfas. Du har därav stor möjlighet att påverka ditt eget arbete och skapa dina egna förutsättningar. Ditt arbetsteam befinner sig i Sundvall, men det finns möjlighet att utgå från kontoret i Stockholm. Dina arbetsuppgifter kommer vara breda och kan vara allt från installationer, underhåll och uppföljning av hårdvara, mjukvara, kontorsmiljöer, datorer, telefoner, nätverk, brandväggar och IT säkerhet. Du driver stor del av ditt arbete självständigt efter dom ärenden och uppgifter som kommer in. I rollen som IT tekniker kommer du dagligen använda Windows 10, Microsoft Azure AD, Office 365 och Outlook. Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Minst 3–5 års erfarenhet från en liknande roll • Goda kunskaper i Office 365 • Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska Meriterande • Goda kunskaper i Azure AD • Utbildning inom systemvetenskap/datavetenskap eller motsvarande utbildning Vi söker dig som har passion för ditt yrke, kan arbeta självständigt och drivs av att utvecklas. Du vill bidra med din erfarenhet och expertis samtidigt som du har en vilja att lära dig mer och uppmuntra/utveckla nya strategier och teknologi. Du uppskattar att lösa problem, hjälpa andra människor och säkerställer en god service. Vidare så är du en kommunikativ lagspelare som tillsammans med ditt team arbetar lösningsfokuserat och engagerat för att ständigt överträffa förväntningarna. Övrig information: Start: Enligt överenskommelse Plats: Sundsvall eller Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar. Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: First line, first line support, 1st line, 1st line support, IT, IT-support, teknisk support, support, supporttekniker, tekniker, servicedesk, servicedeskmedarbetare, service desk agent, helpdesk, helpdeskmedarbetare, kundservice, service, teknik, Windows, Office 365, Azure AD, Outlook, mjukvara, heltid
Arbetsgivare
Bravura Sverige AB
Hemsida: www.bravura.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

SSAB - IT-specialist – Server och Lagring

Arbetsgivare / Ort: SSAB Emea AB / Borlänge
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • IT-tekniker/Datatekniker

Om jobbet

SSAB IT Operations söker en IT-specialist för placering i Borlänge till en för koncernen gemensam organisation som ansvarar för stöd och utveckling av tjänster till affärsdivisionerna. IT Operations fungerar även som kompetenscenter vad gäller IT infrastruktur och informationssäkerhet inom koncernen.

Vi söker dig som är en driven och säkerhetsmedveten IT- specialist, med inriktning på server och lagring, som vill arbeta i en internationell och ständigt utvecklande IT-miljö. Du kommer att arbeta med utveckling och uppföljning av tjänster tillsammans med leverantörer och kunder i Sverige men också i koncernen i sin helhet. Inom server och lagring kommer du att arbeta som tredje linjens support till vår service desk.

Dina kvalifikationer

Du har minst gymnasieexamen med IT-inriktning. Kvalificerad yrkesutbildning inom data- och systemvetenskap är meriterande liksom MCSA- och VCP-certifiering.

Vi vill att du har minst 5 års erfarenhet i internationell miljö inom flera av följande områden:

- Drift och teknisk support av server och lagring - Windows server, VMware, Citrix, Cloud-teknologier

- Driftdokumentation av server och lagring

- Erfarenhet som service manager

- Erfarenhet som vendor manager

- Utbildning av IT-personal

Du är analytisk, drivande och prestigelös och har en god förmåga att samarbeta i team och i globala nätverk. Du har även en vilja och förmåga att lära inom ditt kompetensområde och en god kommunikativ förmåga på svenska och engelska i både tal och skrift.

Vi erbjuder

En befattning i en koncerngemensam organisation som levererar professionella tjänster till våra kunder och slutanvändare. En befattning som kommer att ge dig möjlighet att utvecklas inom nya spännande teknikområden.

Skicka in din ansökan med ditt CV senast den 31 juli 2021. Intervjuerna kommer att hållas v. 33.

Sista ansökningsdag

31 juli 2021

Vid frågor om tjänsten kontakta gärna

Anders Brunnstedt, Chef IT Operations, Borlänge, tfn 072-249 66 51

Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0243-70 000.

Vi undanber oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering.

SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag. SSAB erbjuder mervärdesprodukter och tjänster som har utvecklats i nära samarbete med företagets kunder för att skapa en starkare, lättare och mer hållbar värld. SSAB har anställda i över 50 länder. Idag har SSAB produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. www.ssab.com. Följ med oss även i sociala medier: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter och YouTube.

Arbetsgivare
SSAB Emea AB
Borlänge
78184 Borlänge
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.