På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Notarie
Spela filmen

Notarie

Notarie är inget, i traditionell bemärkelse, yrke. Notarie är en betald del av en tjänstemannautbildning som man kan antas till efter att ha avlagt en fullständig juristexamen.

Som notarie på domstol arbetar man med många intressanta och utmanande uppgifter. Notarier gör rättsutredningar, upprättar förslag till domar och beslut samt för protokoll vid förhandlingar. Efter en tids tjänstgöring får man själv handlägga vissa mål och ärenden. Notarier kan också få leda förhandlingar i rollen som rättens ordförande.

Om du arbetar en tid som notarie på en förvaltningsmyndighet, till exempel på Migrationsverket eller på Åklagarmyndigheten får du god inblick även i andra rättsområden. Uppgifterna där kan handla om att göra rättsutredningar, att arbeta med normtillämpning, att bereda och föredra ärenden. Uppgifterna varierar naturligtvis beroende på var du tjänstgör.

En notarieanställning är inget vanligt jobb. Det praktiska arbetet varvas med både obligatoriska och frivilliga utbildningar. Du har hela tiden en handledare som stöttar och utvärderar din utveckling. Du arbetar naturligtvis också i tätt samarbete med andra kollegor på din arbetsplats.

Förutom att du får en bred erfarenhet av verksamheten på den domstol och den förvaltningsmyndighet där du arbetar får du en bra förståelse för hela rättskedjan. Du har många kontakter även utanför den arbetsplats där du tjänstgör.

Att vara notarie är ett ansvarsfullt arbete som påverkar enskilda människor och samhället i stort. Sveriges Domstolar bidrar till att upprätthålla rättssäkerheten och är därmed en grundbult i vårt demokratiska statsskick. Som notarie blir du en del av det.

Notarietjänstgöringen regleras i Notarieförordningen (1990:469). Yrkets "Officiella" benämning är Notarius publicus.

Utbildning

För att få jobb som Notarie i Sverige måste man i grunden vara jurist.

Juristprogrammet på högskolor/universitet motsvarar 4,5 års studier på heltid. Juristprogrammen som ges på de olika lärosätena leder till en juristexamen som är en yrkesexamen och utbildningar på juristprogrammet på olika lärosäten ska betraktas som likvärdiga. Juristutbildningens upplägg kan dock skilja sig mellan de olika universitet.

En bra grundutbildning får du på gymnasiets Ekonomiprogrammet, inriktning Juridik, Samhällsvetenskapsprogrammet eller Naturvetenskapsprogrammet, inriktning Naturvetenskap och Samhälle.

Efter att ha läst på juristprogrammet i 4,5 år och tagit juristexamen kan man ansöka man om att bli anställd som notarie, oftast i en tingsrätt eller förvaltningsrätt. Som notarie får man arbeta med lite enklare arbetsuppgifter i domstolen under två år. När notarietiden är slut kan man sedan söka anställning som Fiskal.

Övrigt

De lagfarna domare som arbetar vid domstolar kan ha många olika titlar. Några av dem är:

  • Rådman - domare i tingsrätt / förvaltningsrätt
  • Chefsrådman - rådman som är chef för en avdelning på en tingsrätt / förvaltningsrätt
  • Lagman - chef för tingsrätt / förvaltningsrätt
  • Hovrätts- / kammarrättsråd - domare i hovrätt / kammarrätt
  • Hovrätts- / kammarrättslagman - domare som är chef för en avdelning på en hovrätt / kammarrätt
  • Hovrätts- / kammarrättspresident - chef för hovrätt / kammarrätt
  • Justitieråd - domare i Högsta domstolen / Högsta förvaltningsdomstolen

Det finns också fiskal eller assessor som inte är ordinarie domare i domstolarna samt notarier. I den dömande verksamheten deltar även nämndemän.

Visa mer
Visa mindre

10 Lediga jobb

JURIST

Arbetsgivare / Ort: Abdullah, Ayad Sultan Abdullah
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 13 March (11 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Advokat

Om jobbet

Hej . jag har en företag i karlstad som jobber med ASYL .

Om du är intresserad Välkommen- Arbetet är tyst och försiktigt -Att hantera asylfrågor är tillförlitlig .

alla aranda hos migrationsveket

Arbetsgivare
Abdullah, Ayad Sultan Abdullah
Ansökan
Ansök senast 13 March (11 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Jurist till Stockholm

Arbetsgivare / Ort: Rive Juridiska Byrå AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 13 March (11 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Jurist
  • allmän domstol

Färdigheter
Krav
  • Juristexamen

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Byrån är en av landets ledande specialistbyråer och med 30 anställda även Sveriges största byrå inom arbetsrätt, vi erbjuder avancerade uppdrag åt väldigt spännande klienter, sannolikt marknadsledande löne- och anställningsvillkor samt vassa och inspirerande kollegor.


Du har Jur. Kand. eller Juristexamen, är smidig och kreativ. Byrån tillhandahåller internutbildning med fokus på förhandlingsmetodik och teknik, rättsområdet och mera därtill. Erfarenhet eller särskilda studier i arbetsrätt är meriterande. Som person är du analytisk, snabbtänkt, kommunikativ och har ett stort intresse för problemlösning. Du är lyhörd och har en god samarbetsförmåga. Du är skicklig på att formulera dig väl, både i tal och skrift, på svenska och engelska.


RiVe Juridiska Byrå är Sveriges största arbetsrättsbyrå. Byrån handlägger årligen ett mycket stort antal arbetsrättsärenden för våra arbetsrättsklienter. Som specialistbyrå inom arbetsrätt arbetar vi med en helt självutvecklad metodik, djup juridisk kunskap, avancerad branschkännedom samt målinriktad och verklighetsanpassad klientservice. Allt i syfte att tillvarata våra klienters intressen och eventuell rätt.

RiVe Juridiska Byrå AB söker nu ytterligare jurister till vårt förhandlingsteam. Vi företräder såväl arbetstagare som arbetsgivare i arbetsrättsliga tvister i eller utanför domstol. Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att arbeta i en förhandlande funktion. Syftet är att du ska utvecklas till att bli en specialist förhandlare.

Arbetsgivare
Rive Juridiska Byrå AB
Biblioteksgatan 29
11435 STOCKHOLM
Hemsida: http://www.rive.se
Ansökan
Ansök senast 13 March (11 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Jurist i Skåne

Arbetsgivare / Ort: Rive Juridiska Byrå AB / MALMÖ
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 15 March (13 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Färdigheter
Krav
  • Juristexamen

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Byrån växer och söker nu jurister till Skåne.


Byrån är en av landets ledande specialistbyråer och med 30 anställda även Sveriges största byrå inom arbetsrätt, vi erbjuder avancerade uppdrag åt väldigt spännande klienter, sannolikt marknadsledande löne- och anställningsvillkor samt vassa och inspirerande kollegor.


Du har Jur. kand. eller Juristexamen, är smidig och kreativ. Byrån tillhandahåller internutbildning med fokus på förhandlingsmetodik och teknik, rättsområdet och mera därtill. Erfarenhet eller särskilda studier i arbetsrätt är meriterande. Som person är du analytisk, snabbtänkt, kommunikativ och har ett stort intresse för problemlösning. Du är lyhörd och har en god samarbetsförmåga. Du är skicklig på att formulera dig väl, både i tal och skrift, på svenska och engelska.


RiVe Juridiska Byrå är Sveriges största arbetsrättsbyrå. Byrån handlägger årligen ett mycket stort antal arbetsrättsärenden för våra arbetsrättsklienter. Som specialistbyrå inom arbetsrätt arbetar vi med en helt självutvecklad metodik, djup juridisk kunskap, avancerad branschkännedom samt målinriktad och verklighetsanpassad klientservice. Allt i syfte att tillvarata våra klienters intressen och eventuell rätt.

RiVe Juridiska Byrå AB söker nu ytterligare jurister till vårt förhandlingsteam. Vi företräder såväl arbetstagare som arbetsgivare i arbetsrättsliga tvister i eller utanför domstol. Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att arbeta i en förhandlande funktion. Syftet är att du ska utvecklas till att bli en specialist förhandlare.


Byrån har kontor i Malmö, men arbetet innefattar även arbete på andra orter.

Arbetsgivare
Rive Juridiska Byrå AB
Kalendegatan 18
21135 MALMÖ
Hemsida: www.rive.se
Ansökan
Ansök senast 15 March (13 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

2021 Summer Internship - Legal Intern

Arbetsgivare / Ort: Nasdaq Stockholm AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 17 March (15 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

2021 Summer Internship - Legal Intern


The Nasdaq Internship Program provides successful candidates with a unique opportunity to experience a challenging and immersive 10-week internship. As participants of our Internship Program, you will deliver real, impactful work within a business unit. You will get a chance to work on a project along with a mentor, network with senior colleagues, and present your project towards the end of the program. You will also participate in learning and development sessions with diverse topics to help you grow and succeed as you establish your career.


Our Team

The European legal and regulatory team is responsible for legal and regulatory support to Nasdaqs European business, including stock exchanges, and other regulated entities. The team consists of approximately 80 lawyers and regulatory professionals across the Nordic and Baltic region.



Your Role

In your role as intern for the legal and regulatory team, you will be supporting the lawyers with legal and regulatory assessments, license applications, and corporate legal work.


The Ideal Candidate

Is working on completing a degree in Law, Legal or related disciplines (graduating by 2023)

Has social competence, with good oral and written communication skills


Nasdaq is an equal opportunity employer. We positively encourage applications from suitably qualified and eligible candidates regardless of age, color, disability, national origin, ancestry, race, religion, gender, sexual orientation, gender identity and/or expression, veteran status, genetic information or any other status protected by applicable law.


Apply online: http://nasdaqinc.contacthr.com/80191862

Arbetsgivare
Nasdaq Stockholm AB
Tullvaktsvägen 15
11556 Stockholm
Hemsida: http://nasdaqinc.contacthr.com/80191862
Ansökan
Ansök senast 17 March (15 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Legal Counsel to Nasdaq's Listing Qualifications Team

Arbetsgivare / Ort: Nasdaq Stockholm AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 24 March (22 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Legal Counsel to Nasdaq's Listing Qualifications Team


The Listing Qualifications team within our Surveillance organization is looking for a Legal Counsel to join the team! The mission of the Listing Qualifications group is to protect investors and market integrity by ensuring that listed companies meet the rigorous listing standards of the Exchange. As a regulatory function it is crucial that we possess detailed knowledge and understanding on the regulations and related practices that apply to listed companies and act with the highest professionalism and integrity. Our fundamental objective is to ensure that the markets confidence in Nasdaq, our markets and the securities market in general is maintained.


With this position we offer


The Listings Qualifications team is based in Stockholm and part of the broader Legal and Regulatory function within Nasdaq. The team represents Nasdaq in relation to companies seeking to list on the exchange. In addition to listing of companies shares we also handle the admission process for all other product types (including bonds, ETPs, etc.) on our markets by ensuring that issuers and the instruments meet the quality standards required by Nasdaq and by underlying legislation. In this role, you will be part of a broader team of 200+ legal, compliance, surveillance and regulatory professionals located in the U.S. and Europe.


Your role and responsibilities


You will be part of a small and highly competent team, assessing listing applications to ensure they meet the quality standards required by Nasdaq. Here you will:


Enforce listing standards through applying Nasdaqs rules and underlying legislation. You will also contribute to the formation and interpretation of Nasdaqs listing rules;


Meet and work with companies and their advisors to assess whether Nasdaqs listing requirements are met from case-to-case;


Provide guidance on listing standards to companies and their advisors, as well as other groups within Nasdaq; and work on important initiatives and special projects, such as developing new listing rules and implementing new technologies to help us work more efficiently;


Work closely with colleagues in corresponding roles across the Nordics and the US to build on best practices;


Coordinate with regulators such as the Swedish FSA;


Participate in continuously developing and transforming the listing process to meet the needs of an swiftly evolving market; and


Communicate externally on Nasdaqs rules and processes, through rulebooks, guidelines and general information to the market.


We expect you to have:


In order to be successful in this role, besides having a genuine interest in the financial markets and sharing our view that efficient regulation is a cornerstone of well-functioning markets, we are interested in candidates having:


Master of Laws;


Some years of relevant work experience for example from an Exchange, regulator, law firm, or other company active in financial services;


Experience working with public mergers & acquisitions and Initial Public Offerings;


Experience in working with rules and regulations and critically analyzing information;


Excellent communication skills in English and Swedish both written and spoken;


A service minded and client-oriented mindset;


The ability and desire to work effectively in a team environment but also to take your own initiative and responsibility.


Does this sound like you?


This is a permanent full time position located in Stockholm, Sweden. If you are just as passionate as we are in ensuring market confidence in Nasdaq and meet the qualifications above, we would love to receive your application as soon as possible.


Come as you are


Nasdaq is a leading global provider of trading, clearing, exchange technology, listing, information, and public company services. As the creator of the world's first electronic stock market, its technology powers more than 100 marketplaces in 50 countries. Nasdaq is home to over 4,000 total listings with a market value of approximately $12 trillion. To learn more, about our business visit business.nasdaq.com.


#LI-DI


Nasdaq is an equal opportunity employer. We positively encourage applications from suitably qualified and eligible candidates regardless of age, color, disability, national origin, ancestry, race, religion, gender, sexual orientation, gender identity and/or expression, veteran status, genetic information or any other status protected by applicable law.


Apply online: http://nasdaqinc.contacthr.com/80339135

Arbetsgivare
Nasdaq Stockholm AB
Tullvaktsvägen 15
11556 Stockholm
Hemsida: http://nasdaqinc.contacthr.com/80339135
Ansökan
Ansök senast 24 March (22 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Senior Legal Counsel

Arbetsgivare / Ort: Northvolt AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 March (29 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Advokat

Om jobbet
Northvolt has an exciting job offer for a Senior Legal Counsel with a focus on financing to join our bold legal team in Stockholm. In joining us you will play an important part from the very start in building one of the first large scale European battery factories. You will have the opportunity to be part of building a competent and dependable legal team, capable of scaling Northvolt’s operations in Sweden and beyond. Given the timing at which you will be joining Northvolt and the early stage in which the company is currently in, you will be given a unique opportunity to impact the development of a new company and industry in Sweden. You will support the different teams at Northvolt with an extensive range of legal matters. Your work will consist of but will not be limited to the following: - Negotiating, reviewing, drafting different financial agreements - Assisting the corporate finance team on various matters including setting up financing structure and maintaining on-going financial relationships - Assessing and balancing risks - Template drafting implementation The person we are looking for is goal-oriented, curious and eager to learn. You will get the chance to impact our success story through your day-to-day work. Our organization requires and values great self-discipline and a natural talent to make things happen. You will report to the General Counsel. Apply with CV and cover letter. Full time employment, fixed salary. Planned starting date is asap. Education/Experience - A Master of Laws degree - Minimum 7 years of relevant experience from a reputable law firm and/or an industrial company - Extensive experience of project financing and leverage financing - You have previously worked with general business law and have extensive experience of commercial agreements - Knowledge of compliance matters and joint-ventures is meritorious - You are a business-oriented team player with good social skills - Must have worked in multi-cultural environment - Experience and interest in manufacturing industry is a plus Specific Skills/Abilities - Excellent English written and oral skills, Swedish is a plus - Highly organized and results driven - Exceptional stakeholder management skills - Ability to understand priorities - Exceptionally good negotiation and problem-solving skills - Has a “can do” attitude and an entrepreneurial spirit - Ability to work under high pressure and tight deadlines with excellent time management skills - Ability to work well with others in a team environment, as well as independently - Qualities that we value are flexibility, high standards for quality, friendliness, motivation to take on new challenges, grit and a sense of humour - Passionate and purpose driven Northvolt makes green batteries for a blue planet. Affordable cells and high-quality battery systems. All manufactured with a record-low carbon footprint. Purposely built to provide Europe with the opportunity to switch to renewable energy – efficiently and entirely. To accomplish this, we do things differently. We design, manufacture, and recycle everything under one roof. We even build our own factories. All this is incredibly challenging and requires us to think in unconventional ways. We’re constantly experimenting, learning and adapting to make batteries so great – they will one day make oil history. Northvolt is growing fast. We’re staffing our international office in Stockholm, our R&D facility, Northvolt Labs, in Västerås, as well as our Gdansk facility for production of battery systems. We're also hiring for our two gigafactories: Northvolt Ett in Skellefteå, Sweden, and Northvolt Zwei in Salzgitter, Germany. We want to work with smart individuals from all disciplines. Strong individuals that truly want to make a positive impact on the future. Those of us already on board share a passion for our mission. We’re prepared to work hard in pursuit of excellence. We enjoy the ride and our main drive is to make a difference for real. As a team, we’re dedicated to thinking new, working hard and having fun.
Arbetsgivare
Northvolt AB
Hemsida: http://northvolt.com/
Ansökan
Ansök senast 31 March (29 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Erstatningsadvokat - Personskade | Danmark

Arbetsgivare / Ort: Insurello AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 1 April (30 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Hvert år går velforsikrede danskere glip af flere millioner kr. i erstatning, som de er berettigede til gennem diverse ulykkesforsikringer. Hvorfor det? En af årsagerne er, at forsikringsprocesserne kan være meget komplekse og svære at gennemskue. Det tager tid, overskud og ikke mindst viden fra den forsikrede- og tilskadekomne. Der er urimeligt mange ting man som ikke-fagperson skal holde styr på, for at sikre, at man får udbetalt den erstatning man er berettiget til, og det viser sig tydeligt i mængden af afviste sager fra forsikringsselskaberne. Det er her Insurello kommer ind i billedet! Med vores prisvindende digitale løsning i ryggen, har vi gjort det nemt og trygt at gøre krav på ens erstatning. Vores vision er at udligne magtbalancen imellem kunden og forsikringsselskabet, så fair kompensation også i praksis bliver for alle og enhver. Vi vil gøre fair erstatning til en global virkelighed, og derved stå i spidsen for en tiltrængt positiv forandring af forsikringslandskabet. Insurello vokser i rekordfart, og leder netop nu efter en dygtig erstatningsadvokat, der skal være en del af et helt nyt team siddende i København. Virksomheden er startet ud i Sverige, hvor vi har stor succes. En central del af Insurellos strategi og formål er at udvide til andre geografiske områder, og det første er det danske. Udvidelsen er i fuld gang, men for at leve op til vores løfte om fair kompensation til alle, har vi brug for en person der har arbejdet med erstatningsret, ideelt set inden for personskade. Så Maria (Talent Acquisition Specialist), og jeg, Natasha (Country Manager Denmark) glæder os til at se hvordan Isurello kan matche dine interesser og ekspertise! Om rollen: Det danske team der er ved at forme sig, vil til start blot bestå af en skadebehandler, dig og mig. Men til gengæld sidder der i Sverige et team af jurister, samt hele vores Finance & Expansion team, som vil være der til at støtte dig og dit team! Vi samarbejder på tværs af teams i det daglige. Som en af de første medarbejdere hos Insurello DK, kommer du til at få have rig mulighed for at sætte dit personlige aftryk på rollen, og udvikle dig professionelt. Du kommer til at være vores in-house juridiske rådgiver i forbindelse med kundernes skadessager, behandle de mest komplekse sager, samt være go-to-personen for generelle juridiske spørgsmål og juridiske forhold i Danmark. Dine ansvarsområder og arbejdsopgaver inkluderer følgende: - Håndtere komplekse forsikringssager og vurdere dem ud fra diverse erstatningsretsmæssige perspektiver - Vurdere afviste forsikringssager, appellere uretmæssigt afviste sager, optimere skadebehandlingsprocedurene med henblik på at reducere antallet af afviste sager/øge succes-raten for tidligere afviste sager - Uddanne skadesbehandlerne omkring juridiske forhold og principper - Bidrage til evaluering af Insurellos kerneforretning, samt effektivisering og skalering indenfor nye markeder. - Bidrage til opbygning af strukturer og procedurer til optimering af virksomhedens daglige drift i Danmark Om dig som kandidat: Vi anser det som værende essentielt for din succes og trivsel i rollen, at du er en ambitiøs og resultatorientret person, som har tiltro til egne kompetencer og evner til at løse komplekse juridiske sager, og har mod på at påtage dig de sager der er uretmæssigt afviste, til trods for at det en industriel gigant i form af forsikringsbranchen du er oppe imod. Du kan beskrives som værende handlekraftig, og du er begejstret for tanken om at skabe skalerbare strukturer og har desuden det rette business-mindset der skal til for at lykkes med opgaven. Du er undersøgende og nysgerrig af natur, og nyder at tilegne dig ny viden og løse problemer i praksis. Din erfaring og kompetencer: - Kandidat i jura (Cand.jur.) - Minimum 2-3 års erfaring som advokat, ideelt set inden for erstatningsret - Professionelle dansk- og engelsk færdigheder - Den ideelle kandidat har håndteret sager i retten, og har erfaring med appelsager. Hvem er vi hos Insurello? På stående fod har vi hjulpet 80.000+ mennesker med at gøre krav på deres erstatning gennem vores hjemmeside, og vores brugertal øges time for time. Vi har vundet Business Challenge’ Start-up of the Year pris, og ligger på Fintech Globals top-100 liste for InsurTech start-ups i hele verden. Siden 2018 har vi modtaget funding for mere end 100 millioner SEK fra ledende Venture Capitalist firmaer, og betroede investorer, som har bragt os ikke bare penge, men også troværdighed, netværk og forretningsekspertise. Bag succeen står et sandt vinderteam af ~80 fantastiske- og stærk motiverede Insurellians med base i vores HQ i hjertet af Stockholm. I løbet af den første halvdel af 2020 har vi mere end fordoblet vores team til trods for den turbulente tid vi lever i! Vi er helt overbeviste om at vi har et produkt der vil komme millioner af mennesker til gode, og fremme en hel industri. Vi tror på, at nøglen til succes er at få de rigtige mennesker med ombord! Resultater skabes i velfungerende teams, der har det sjovt sammen og løbende bliver udfordrede både sammen og hver for sig. I en hurtigt voksende virksomhed som vores er der masser af muligheder for at få indflydelse, og for ambitiøs of accelereret professionel udvikling. Vejledt af vores kerneværdier som værende pålidelige, progressive og hjælpsomme, tror vi på, at vi: - Ikke er perfekte, men bestræber os på kontinuerligt at forbedre os selv, vores produkt og vores brand, for at hjælpe flere folk få deres retmæssige erstatning - Er oprigtigt passionerede omkring vores individuelle arbejde, og også det arbejde vi udfører på tværs af vores teamsne - Vi stræber efter at skabe et sjovt og stimulerende arbejdsmiljø, hvor vi tror på frihed under ansvar, og ejerskab over egne handlinger - Er nysgerrige problemløsere, der ikke er bange for at nytænke, implementere ideer og eksperimentere Vi håber at du er ivrig efter at at blive en del af vores team, og tage med på vores ambitiøse rejse! ???? Venligst send ansøgning med CV og en kort pitch (dansk eller engelsk), og lad os ta en snak så vi kan lære hinanden bedre at kende!
Arbetsgivare
Insurello AB
Hemsida: https://www.insurello.se
Ansökan
Ansök senast 1 April (30 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Distributör test

Arbetsgivare / Ort: Nim Distribution i Skåne AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 3 April (1 månad 1 dag kvar)
Publicerad: 2020-10-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Advokat

Om jobbet
Som distributör delar du ut morgontidningar, e-handelspaket och andra försändelser till mottagare i alla typer av boenden och företag. Du arbetar inom ett tilldelat område enligt ett schema. Vanligt är 2,5 - 4 timmar/natt före klockan 06:00 på vardagar och 07:00 på helger. Vår verksamhet pågår 7 nätter i veckan och du behöver kunna arbeta helg för att komma att bli aktuell för en tjänst hos oss. Beroende på var våra distributörer arbetar så använder vi oss av olika hjälpmedel så som gångvagnar, elcyklar eller företagsbilar. Vi söker dig som är noggrann, kan ta ansvar för din arbetstid och trivs både i ditt eget sällskap och tillsammans med andra. Distributörsjobbet passar många. Bland våra medarbetare finns studenter, pensionärer, entreprenörer och andra som vill ha en huvudsaklig eller extra inkomst. Vi hälsar gärna dig välkommen till ditt första jobb. Det är en fördel men inte ett måste att du kan hantera våra olika distributionshjälpmedel gångvagn, elcykel och företagsbil. Krav – för att kunna jobba hos oss måste du: - Vara minst 18 år - Ha goda kunskaper i svenska eller engelska - Förmåga att navigera i olika applikationer i en smartphone´ - Inneha ett personnummer - Ha arbetstillstånd - Bildistrikt kräver EU-körkort sedan minst ett år Övrig information Vi på Nim Distribution eftersträvar jämställdhet och mångfald och värdesätter sökande med skilda bakgrunder och erfarenheter. Lön och förmåner sker enligt Transportarbetarnas kollektivavtal. Nim Distribution är ett lokalt distributionsbolag i västra Skåne. Ägare är HD-Sydsvenskan, del av Bonnier News. Vi distribuerar morgontidningar och andra tidningar. Paket och adresserade försändelser samt reklam och samhällsinformation når också sin mottagare via oss. Vi har verksamhet 24/7, 365 dagar om året och ser en växande efterfrågan på morgontidig distribution av e-handelspaket och andra produkter. Distribution av e-handelspaket bidrar positivt till en affärsmässig morgontidningsdistribution. Hållbara logistik- och distributionslösningar är två av vår tids stora samhällsutmaningar. Utifrån våra ledord öppenhet, engagemang, integritet och affärsmässighet strävar vi efter att göra det svåra enkelt. Läs mer på www.nimdistribution.se.
Arbetsgivare
Nim Distribution i Skåne AB
Hemsida: https://nimdistribution.se/en/homepage/
Ansökan
Ansök senast 3 April (1 månad 1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Junior assistent med marknadsföringserfarenhet till Advokatfirman Titov ...

Arbetsgivare / Ort: Amendo Bemanning & Rekrytering AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 10 April (1 månad 8 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Arbetsbeskrivning Du får möjligheten att som junior assistent, vara ett starkt administrativt stöd till både jurister som delägare. Då tjänsten är bred med varierande inslag så ger det stort utrymme för eget ansvar. Du får möjligheten att arbeta med marknadsföring, administration och agera som kontaktperson till IT leverantörer samt vara backup som receptionist. Du kommer ingå i ett team beståendes av två andra seniora juristassistenter. I rollen ingår specifikt att arbeta med: - Dokument- och avtalshantering - Klient- och ärenderegistrering och jävskontroller - Utläggshantering - Arkivering - Fakturering - Textredigering och presentationer - Kontakt med myndigheter, domstolar, klienter och lokala ombud världen över samt att bevaka och hantera frister och ansökningar. Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning och minst 3 års arbetslivserfarenhet. Vi ser gärna att du har arbetat som assistent, administratör eller handläggare på en advokatbyrå eller likartad konsultverksamhet. Som person är du noggrann, ansvarstagande och proaktiv. Du förstår vikten av att vara serviceminded och med en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och klarar av ett stundtals högt tempo i en dynamisk miljö. Du förstår vikten av sekretess som råder i det dagliga arbetet i en advokatverksamhet. Tjänsten ställer krav på goda språkkunskaper, i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Du behöver ha mycket goda kunskaper och stor erfarenhet av att arbeta i Excel som i Word. Om företaget Advokatfirman Titov & Partners är en affärsjuridisk advokatbyrå som grundades av sju erfarna advokater, totalt är vi 25 anställda idag och vi arbetar med både svenska och internationella klienter verksamma inom olika branscher. Om Amendo Amendo är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Vi är ett expansivt bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall. Följ oss gärna på Linkedin! (https://goo.gl/DpqfGV) Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister. Frågor och kontakt I denna rekrytering samarbetar företaget med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Charlotte Umunna på [email protected] Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!
Arbetsgivare
Amendo Bemanning & Rekrytering AB
Hemsida: http://www.amendo.se
Ansökan
Ansök senast 10 April (1 månad 8 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Testjobb

Arbetsgivare / Ort: Hall Media Logistik AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast och rörlig lön

Ansök senast 17 August (5 månader 15 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Advokat

Om jobbet
Test Test 1 mars 1994 startade Herenco Distribution som numera heter Hall Media Logistik med distribution av de egna morgontidningarna och under hösten 2013 utökades distributionen med vecko- och månadstidningar från MTD. Hall Media Logistik är en del i koncernen Bonnier News. Hall Media distribuerar tidningstitlarna Jönköpings-Posten, Smålands-Tidningen, Vetlanda-Posten, Tranås Tidning, Smålands Dagblad, Värnamo Nyheter, Smålänningen, Falköpings Tidning, Västgöta-Bladet, Skaraborgs Läns Tidning. Hall Media Logistik är ett distributionsföretag som varje utgivningsdag når långt över en kvarts miljon människor via prenumererade morgon-, vecko- och månadstidningar. Tidningarna och övriga produkter distribueras varje natt av cirka 300 distributörer.
Arbetsgivare
Hall Media Logistik AB
Hemsida: https://www.hallmedialogistik.se/
Ansökan
Ansök senast 17 August (5 månader 15 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.