På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Beredare
Spela filmen

Beredare

En Beredare är en teknisk projektledare inom elnät, blandnät eller i kabelnät.

En Beredare har många kontakter med bland annat installatörer med mycket samråd och planering och arbetar mycket med teknisk planering, anslutningsfrågor och med mätning.

Arbetet är ofta varierande med olika arbetsuppgifter, bl a upprättande av erforderliga tillstånd, elektrisk och mekanisk dimensionering, framtagande av materiallistor och kostnadskalkyler, samt ritande av arbetskartor. 

Jour kan ingå med hela "jourveckor" och då är man driftledare med beredskapstjänst.

Beredares roll är då att från kontrollrummet leda driftpersonalen som arbetar med felavhjälpning på nätet.

Utbildning

Eftergymnasial utbildning krävs, rekommenderat är el-anläggningsteknik på högskola/universitet. Lämpliga utbildningar kan även finnas inom Yrkeshögskolan.

Bra grundläggande utbildning finns på gymnasieskolans El- och energiprogrammet.

Visa mer
Visa mindre

11 Lediga jobb

Fastighetsinjengör / Teknisk förvaltare / Energiexpert

Arbetsgivare / Ort: Bravura Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 31 januari (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-12-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Driftingenjör
  • elkraft

Om jobbet
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.sker genom Bravura och du anställs direkt hos ISS. Om företaget: Vi söker en fastighetsingenjör till en ledande aktör inom anläggningsförvaltning, fastighetsförvaltning samt Workplace Experience. De utmärker sig genom att skapa platser och miljöer som bidrar till en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro. Som bolag har dom ett stort fokus serviceleverans, och ser medarbetarna som hjärtat i verksamheten. I den här rollen så arbetar du på plats hos en av organisationens kunder i centrala Stockholm. Arbetsuppgifter: Som fastighetsingenjör är du teknisk specialist ansvarar för att optimera fastighetens tekniska system. Du ansvarar för att utveckla drift- och underhållsverksamheten samt har ett kostnadsansvar för detta. Därmed är det viktigt att du har förståelse för samband mellan byggnadens användning, konstruktion, engergipåverkande faktorer, hyresgästkrav och ekonomi. Fastighetsingenjören ansvarar även för de kvalificerade upphandlingarna som berör fastigheten. Rollen innebär även kommunikation, både internt och extern, med kunder, verksamhet, medarbetare och leverantörer. Rollen är till viss del en ledarroll med personalansvar. Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Yrkes- och/eller högskoleexamen inom relevant område • Arbetslivserfarenhet inom relevant område • Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift • Goda kunskaper i el, VA, styr och regler, värme och kyla, ventilation och andra system som kan hänföras till fastigheten För att trivas i rollen så ser vi att du är kommunikativ och strukturerad. Du tar stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Du uppskattar frihet i din arbetsroll där du ges möjlighet att ta initiativ och bidra med idéer och nya perspektiv. Du har en öppen inställning till andra människor och ser ett värde i att samarbeta. Du motiveras av att agera problemlösande och du har intresset samt förmågan att analysera och fördjupa dig i komplexa problem. Slutligen är du öppen för ny kunskap och trivs i en varierande roll där du får arbeta förebyggande istället för händelsestyrt. Övrig information: Start: Omgående Plats: Stockholm, Kungsholmen Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar. Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: fastighetsingejör, fastighetsdrift, Fastighetstekniker, teknik, fastighet, Stockholm, VVS, brandsäkerhet, el, energi, snickeri, tekniker, drift, drifttekniker, heltid, fastighetsservice, fastighetsskötare, anläggningsskötare, fastigheter, fastighet, Stockholm, Heltid
Arbetsgivare
Bravura Sverige AB
Hemsida: www.bravura.se
Ansökan
Ansök senast 31 januari (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Projektledare Siemens Mobility

Arbetsgivare / Ort: Siemens AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 5 februari (7 dagar kvar)
Publicerad: 2022-01-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Driftingenjör
  • elkraft

Om jobbet
Projektledare Siemens Mobility Följ med på vår resa in i framtiden! Vill du arbeta inom transportsektorn och med de allra främsta med en teknologi där Siemens är världsledande, då är detta rätt utmaning för dig! Bli del av en öppen och dynamisk arbetsplats där professionell och personlig utveckling står högt på agendan. Mobility driver bland annat projekt inom banströmsförsörjning, elektrifiering av vägar, signalsystem till spårbunden trafik och ITS (Intelligent Trafic Solutions) projekt. Storleken på projekt varierar mellan ca 10-800 MSEK. I din roll som projektledare ingår du i ett team av erfarna projektledare, där du kommer att driva projekt i huvudsak i form av totalentreprenader inom teknikområdet banströmsförsörjning. Vilket bland annat innefattar arbete med vår omriktarteknologi för järnvägens 16 2/3 Hz strömförsörjning och likriktarstationer för tunnelbana med tillhörande ställverk och styrsystemslösningar. Våra största kunder är Trafikverket och Stockholms läns landsting (SL). Dina ansvarsområden •    Samordning och styrning av projekten så att leveranserna blir tekniskt, ekonomiskt, kvalitativt och miljömässigt utförda på bästa sätt inom fastställda ramar •    Planering och styrning av resurser inom projektet •    Tillsammans med inköpsavdelningen utföra upphandlingar av underentreprenörer, tjänster och material inom ramen för projektet •    Kommersiellt ansvar inom ramen för projektet med uppföljning, hantering av tilläggsförsäljning mm •    Vara kontaktperson gentemot kunder och leverantörer •    Medverka till erfarenhetsåterföring och förbättring av projektgenomförande på avdelningen Till din hjälp i din roll som projektledare kommer du att ha en av marknadens starkaste produktprogram för elektrifiering av spårbunden trafik. Tjänsten är med fördel placerad på vårt kontor i Solna alternativt på annan ort enligt överenskommelse. Vem är du? •    Vi söker dig med viss teknisk bakgrund, troligen ingenjörsexamen •    Du har en god ledarskapsförmåga och en tydlig kundfokusering •    Du har stark organisatorisk förmåga och är trygg i att fatta egna beslut •    Du är duktig på att kommunicera och skapa goda relationer •    Du är självgående och gillar utmaningar där kreativitet och problemlösning är viktiga ingredienser •    Du har flerårig erfarenhet av att driva totalentreprenader •    Goda kunskaper i entreprenadsjuridik, gärna med inriktning på ABT •    Tjänsten kräver att du kan svenska och engelska flytande i såväl tal som skrift •    Du har B-körkort och trivs med att resa en del i tjänsten Transport av gods och människor på bästa möjliga vis Som leverantör av integrerade mobilitetslösningar låter vi olika system samverka, så att våra kunder mer effektivt kan transportera människor och gods. Här kombinerar vi hela vårt kunnande när det gäller mobilitet i och mellan städer och gör det möjligt att utveckla intermodala och skräddarsydda tekniklösningar för järnvägs-, väg- och lufttrafik. Om Siemens Tillsammans är vi ca 372 000 nyfikna och kompetenta personer i världen som jobbar med att utveckla framtiden. Du kan vara en av dem. Se mer på Siemens.se. Tveka inte - ansök idag! För frågor om tjänsten kan du kontakta rekryterande chef Jessica Herzog på tel. 073 622 4197, [email protected], eller för frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta Lisa Lundeberg på 070-728 13 82 eller [email protected] Vi ser fram emot din ansökan! För kontakt med facklig representant maila [email protected] I denna rekrytering undanber vi oss alla samtal rörande annonsering och rekryteringsstöd.
Arbetsgivare
Siemens AB
Ansökan
Ansök senast 5 februari (7 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Commissioning Manager

Arbetsgivare / Ort: Northvolt AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 7 februari (9 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Driftchef
  • energi

Om jobbet
Northvolt has an exciting job offer for a Commissioning Manager to join our passionate team in Skellefteå. In joining us you will play an important part from the very start in building one of the first large scale European battery factories. Northvolt will play an important role in the transformation to a carbon free society. The Commissioning Manager will be in charge of the production equipment startup. As leader in commissioning you will have the opportunity to coordinate a competent and dependable team from multiple departments, capable of scaling Northvolt’s operations in Sweden and beyond. You will be in charge of building and executing the long term commissioning plan reporting to the Sr. Director of Commissioning. The unit will primarily support the Program and Production teams to start all production lines. In general you have a long experience in the field and have been driving large, innovative and challenging commissioning projects with high demands on delivery schedule. Specifically, you have a deep understanding of working with multiple teams as well as matrixed organizations. Key responsibilities include but are not limited to: - Develop the detailed Commissioning planning for the assigned area, and associated supporting automation equipment - Develop the Commissioning planning, structure, and all other necessary project events to support turnover process to the Manufacturing team - Develop the Commissioning schedule for the scope to be integrated into the overarching NV project plan, integrating NV equipment vendor, 3rd parties or internal NV groups as required - Drive the day-to-day execution, tracking, control and performance of Commissioning of the assigned area - Monitor and control of completion and Commissioning at site, reporting KPIs and progress as required by NV to ensure delivery of the scope The person we are looking for is curious, goal oriented, proactive and goes beyond expectations. You enjoy taking an active role on the production floor, has a natural way of making things happen and able to work under high pressure and tight deadlines. The Commissioning Manager is a vital member of the Program team and key to Northvolt's mission to enable the future of energy. Qualities that we cherish are flexibility, sense of quality, friendliness, motivation to take on new challenges, grit and a sense of humor. Apply with CV and cover letter or your complete LinkedIn profile. Full time employment, fixed salary. Planned starting date is asap. We believe that you: - Have a degree in Project Management/MSc or MBA/Relevant University Degree or relevant experience - 10+ years working experience in Commissioning, Program Management, or Project Management - Track record of successful project achievements - Successful track record of scaling large equipment startups in a fast growing environment ideally in the manufacturing or energy industry - Curious, technically educated and with a strong business background - Must have worked in multi-cultural environment - Enjoy launching new projects and seeing a factory go live! Bonus points for: - Experience and interest in manufacturing industry - Startup experience within a new industry - Green and/or Brown field project experience Northvolt makes green batteries for a blue planet. Affordable cells and high-quality battery systems. All manufactured with a record-low carbon footprint. Purposely built to provide Europe with the opportunity to switch to renewable energy – efficiently and entirely. To accomplish this, we do things differently. We design, manufacture, and recycle everything under one roof. We even build our own factories. All this is incredibly challenging and requires us to think in unconventional ways. We’re constantly experimenting, learning and adapting to make batteries so great – they will one day make oil history. Northvolt is growing fast. We’re staffing our international office in Stockholm, our R&D facility, Northvolt Labs, in Västerås, as well as our Gdansk facility for production of battery systems. We're also hiring for our two gigafactories: Northvolt Ett in Skellefteå, Sweden, and Northvolt Zwei in Salzgitter, Germany. We want to work with smart individuals from all disciplines. Strong individuals that truly want to make a positive impact on the future. Those of us already on board share a passion for our mission. We’re prepared to work hard in pursuit of excellence. We enjoy the ride and our main drive is to make a difference for real. As a team, we’re dedicated to thinking new, working hard and having fun.
Arbetsgivare
Northvolt AB
Hemsida: http://northvolt.com/
Ansökan
Ansök senast 7 februari (9 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Avdelningschef Driftcentral Elnät

Arbetsgivare / Ort: Tekniska Verken Linköping Nät AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 7 februari (9 dagar kvar)
Publicerad: 2022-01-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Driftingenjör
  • elkraft

Om jobbet
Nu söker vi en avdelningschef för vår Driftcentral! Den dygnet-runt-bemannade Driftcentralen är central för att kunna utföra affärsområde Näts uppdrag. Här jobbar medarbetare dygnet runt med övervakning och styrning av våra nät och man leder arbetet då fel inträffar i näten. Avdelningen utgör också Tekniska verkens Kundservice utanför ordinarie arbetstid. Den ökade elektrifieringen och utvecklingen i vår bransch ställer nya krav på vår elnätsverksamhet där driften av elnätet är en viktig del. Digitalisering och teknikutveckling möjliggör utökad och förbättrad övervakning och styrning av elnätet. En framgångsfaktor för utvecklingen av elnätet är att vi lyckas dra rätt slutsatser av all information som finns tillgänglig genom flertalet övervakningssystem. Våra kunders förväntan på information vid avbrott ökar också i takt med digitaliseringen. Att utveckla verksamheten i linje med detta kommer vara viktigt för att möta de utmaningar den ökade elektrifieringen innebär. Vi ska också klara högre krav på leveranssäkerhet där driftcentralen är viktig i både säkerhets- och teknikutvecklingsprojekt. Här har du som avdelningschef ett viktigt uppdrag! Dina arbetsuppgifter: - Vara en ”motor” i utvecklingsarbetet på avdelningen. - Jobba med frågor inom elanläggningsansvaret och säkerställa relevanta driftrutiner. - Arbetsuppgifter för linjechef – t ex leda, planera och följa upp avdelningens arbete. Du som person är drivande, initiativtagande, serviceinriktad och kreativ. Du har ledarskapsförmågor och uppvisar en personlig mognad. Erfarenheter du tar med och delar med oss: Du har en utbildning med el-inriktning eller annan relevant bakgrund som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av drift av elnät, kundfrågor, SCADA-system, IT- och IT-säkerhet, ESA samt om du har praktiskt erfarenhet av eldistribution och är auktoriserad elinstallatör. Det är också meriterande om du har erfarenhet av personalansvar och skiftgående verksamhet. B-körkort är ett krav. Vill du veta mer? Är du intresserad av tjänsten och vill ha mer information, välkommen att kontakta rekryterande chef Anders Holmgren, 013-30 86 88. Facklig information lämnas av Carina Norberg, Unionen, 013-20 92 46, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Martin Eriksson, SEKO, 013-20 83 06. Ansvarig för rekryteringsprocessen är rekryterare Ida Danieluk, 013-20 81 42. Välkommen med din ansökan Vi vill ha din ansökan senast den 7/2. Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 1000 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord: drivande, positiva och trovärdiga. Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg.
Arbetsgivare
Tekniska Verken Linköping Nät AB
Hemsida: https://www.tekniskaverken.se/
Ansökan
Ansök senast 7 februari (9 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Erfaren avdelningschef kundanläggningar till Tekniska verken

Arbetsgivare / Ort: Arenius Schröder & Besterman Rekrytering och Led
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 9 februari (11 dagar kvar)
Publicerad: 2022-01-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Driftchef
  • energi

Om jobbet
Inom koncernen är vi cirka 1 000 medarbetare som trivs i en företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord   drivande, positiva   och   trovärdiga .   Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Tillsammans är vi ETT Tekniska verken där alla räknas och våra olikheter är en tillgång.   Beskrivning av uppdraget Avdelningens uppdrag är att utföra service och felavhjälpning på våra kunders fjärrvärme och fjärrkyla anläggningar samt besvara tekniska frågor från privatkunder, fastighetsägare och konsulter inom fastighetsbranschen. Avdelningen agerar också stöttning till kundtjänst och produktledning i olika tekniska frågor. Avdelningschefen har ansvaret för sin avdelnings verksamhet vilket innebär uppfyllande av mål, lagar, krav, interna riktlinjer och policyer.   Du bildar tillsammans med sju fjärrvärmetekniker avdelningen för kundanläggningar. Som avdelningschef ska du leda utvecklingen av avdelningens verksamhet avseende arbetssätt och effektivitet. Du kommer även vara drivande och stöttande i det dagliga arbetet, säkerställa god resursplanering och arbeta aktivt med utvecklingsfrågor. Du rapporterar direkt till affärsenhetschef produkt och distribution.   Profil Vi söker dig med civil- eller högskoleingenjörsutbildning och gärna med inriktning energi- eller fastighetsteknik. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom fastighets-, värmepumps- eller ventilationsbranschen och du är van att arbeta i nära samspel med kund.   Du har erfarenhet av att arbeta som ledare och du har uppnått en hög grad av mognad i ditt ledarskap. För oss är det viktigt att du besitter förmågan att leda i förändring samt är kommunikativ och utvecklingsinriktad samtidigt som du har ett genuint intresse för tekniska frågor. Rollen ställer stora krav på samarbete, så en diplomatisk samarbetsinriktning kommer väl till pass. Du är duktig på att planera och få saker att hända samtidigt som du är analytisk med förmågan att driva ett hållbart förbättringsarbete.   Mer information För mer information ring Veronika Otterborg ([email protected]), mobil 070-568 82 66. Ansök senast den 2022-02-09.
Arbetsgivare
Arenius Schröder & Besterman Rekrytering och Led
Ansökan
Ansök senast 9 februari (11 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.