På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Nautiker

Nautiker

Nautiker är verksamma inom det maritima området. Det är ett samlingsnamn för några olika Sjöyrken, som exempelvis Sjökapten och Sjölogistiker. 

Nautiker kan bland annat arbeta med genomförande och utvärdering av manöversimuleringar i farleder och hamnområden och/eller med utredningsuppdrag för t ex utvecklingen av framtida sjöfart.

Utbildning

Rekommenderade gymnasieutbildningar finns främst på Marinteknikutbildning eller Sjöfartsutbildning.

Historisk tillbakablick

Fredrik Henric af Chapman (1721-1808, adlad 1772) var varvschef på örlogsvarvet i Karlskrona och sin tids störste representant för skeppsbyggarkonsten. Han kombinerade en konstnärlig begåvning med teoretiska kunskaper och hårt arbete, som utvecklade det svenska skeppsbyggeriet till en målmedveten vetenskap.

Visa mer
Visa mindre

55 Lediga jobb

Master Data specialist till företag i Stockholm

Arbetsgivare / Ort: Valueone AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Om jobbet
ValueOne söker en Master Data specialist för ett sex månader långt uppdrag hos vår kund i norra Stockholm. Uppdraget ska tillsättas snarast. Om rollen Som Master Data specialist är din uppgift att skapa struktur och driva utvecklingen i företagets master data-system samtidigt som du hanterar de dagliga operativa uppgifterna och lägger upp ny artiklar i systemet. Det är viktigt att du kan formulera och förstås verksamhetens behov och skapa fungerande processer samt att du kan översätta dessa krav gentemot IT. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Upprätta regler och processer för master dataSäkerställa kvaliteten på master data i företagets egna system. Erfarenhet och kompetens Vi söker dig som har arbetat i en liknande roll tidigare och har erfarenhet av att arbeta med master data. Det är också viktigt att du har erfarenhet av att kravställa gentemot IT. Det är meriterande om du har kunskaper i Microsoft Dynamics 365. För att passa för rollen bör du vara självständig, lösningsfokuserad och ha en positiv och pragmatisk inställning. Vidare är du en skicklig kommunikatör med ett analytiskt sinne som fungerar mycket bra i grupp.    Ansökan Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070-786 80 99.   ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.
Arbetsgivare
Valueone AB
Hemsida: http://www.valueone.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Teknisk delprojektledare till Siemens Energy i Finspång

Arbetsgivare / Ort: Experis AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 5 augusti (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-07-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Vi söker en driven och noggrann delprojektledare för uppdrag på Siemens Energy i Finspång. Är du intresserad av informationshantering samt arbeta i projektform då kan denna roll vara intressant för dig! Välkommen med din ansökan! Det här är ett konsultuppdrag som avser starta i augusti. Du kommer att vara anställd av Jefferson Wells men arbeta hos Siemens Energy AB. Tjänsten är på heltid och dina arbetstider kommer att vara vanliga kontorstider. Arbetsbeskrivning Inom avdelningen arbetar drygt 30 dedikerade och drivna medarbetare med olika roller för teknikinformation för gasturbiner. Avdelningen skapar, hanterar och levererar en stor mängd av informationsprodukter för både interna och externa kunder. Vi söker ständigt efter möjligheter för att förbättra våra produkter och effektivisera våra processer för att aktivt arbeta mot högre kundnöjdhet. I din roll som delprojektledare kommer ditt främsta ansvarsområde vara att: * Ansvara för att kunddokumentation levereras enligt uppfyllda krav enligt kontrakt och specifikationer. * Ansvara för att koordinera aktiviteter med alla funktioner inom projektgruppen samt externa Siemensbolag och kunder. * Du deltar i och driver även interna projekt och utveckling inom avdelningen. Du driver 5- 15 olika delprojekt som befinner sig i olika projektfaser * Du har leverans, budget och koordineringsansvar för ditt team. Vem är du? För den här rollen ser vi att din utbildning bör vara högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande och/eller gymnasieutbildning med arbetslivserfarenhet. Du har god förståelse för tidsplaner och med erfarenhet av projektarbete/projektledning. Du vill leda, koordinera och skapa projektteam med god sammanhållning och utmanas och drivs av komplexa projekt med högt tempo. Som person är du målinriktad och lösningsorienterad med ett stort ansvarstagande för uppgiften. Som person ser vi att du är noggrann och driven. Vidare är du stresstålig och van att arbeta mot fastställda deadlines och att arbeta med flera frågor parallellt. Du leder ditt arbete framåt med ett strukturerat tillvägagångsätt och är drivande och har lätt för att ta beslut. Vi ser gärna att du har god systemförståelse och är bra på att hantera system och applikationer. Du har även goda språkkunskaper i både engelska och svenska i så väl tal som skrift. Vad kan vi erbjuda dig Som konsult på Jefferson Wells erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Jefferson Wells är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla. Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar. Kontaktperson Vi tar inte emot ansökningar via mejl utan du söker tjänsten via annonsen. Har du frågor är du välkommen att kontakta konsultchef på [email protected] Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!
Arbetsgivare
Experis AB
Ansökan
Ansök senast 5 augusti (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Control Tower Specialist

Arbetsgivare / Ort: Dsv Road AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 6 augusti (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-07-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Om jobbet
DSV – Global transport and logistics DSV is one of the very best performing companies in the transport and logistics industry. 60,000 employees in more than 90 countries work passionately to deliver great customer experiences and high-quality services – as part of the operation or in a variety of supporting roles. If you have drive and talent and enjoy responsibility, we’ll give you the support you need to explore your potential and forward your career. Read more at www.dsv.com Arbetsplatsen På Control Tower i Jönköping har du just nu chansen att bli del av ett mindre team i en global organisation som ligger i framkant i sin bransch. Vi erbjuder nu en prov-/tillsvidareanställning på heltid med start i höst. Vill du ha ett arbete med spännande, omväxlande arbetsuppgifter där du får visa prov på din problemlösningsförmåga? Då borde du skicka in en ansökan till oss! En dag på DSV Vill du arbeta med oss på Control Tower Jönköping så erbjuder vi dig en spännande och utmanande roll där du tillsammans dina blivande kollegor bidrar till att vi fortsätter utvecklas och växa med våra kunder. Som Control Tower Specialist hos DSV är ingen dag den andra lik. Man har ansvar för allt som rör de kunderna man hanterar och deras dagliga flöden, de dagliga leveransbevakningar och säkerställande av leverans enligt transportplan. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: * Uppföljning och utveckling tillsammans med våra kunder * Ta reda på och vidareförmedla information om gods och beställningar * Hantering och sökning i olika datorsystem * Telefon- och mailkontakt med både kunder, chaufförer och beställare * Uppföljning och utveckling tillsammans med våra kunder * Kontakt med våra leverantörer och kunder * Framställning av Performance rapporter på leveranssäkerhet * Avisering Vem är du? Tjänsten kräver att du trivs med ett högt tempo, arbetar strukturerat med fokus på uppföljning och återkoppling. Du är även noggrann och är van vid att hantera och prioritera krav från flera olika aktörer. Det är även önskvärt att du besitter följande kompetenser och egenskaper: * Van användare av olika system och bekväm med att arbeta med dator * God förmåga att uttrycka dig i skrift * Bra simultankapacitet * Tydlig och kommunikativ * Erfarenhet från liknande tjänster * Bekväm i att uttrycka dig på både svenska och engelska
Arbetsgivare
Dsv Road AB
Hemsida: http://www.dsv.com
Ansökan
Ansök senast 6 augusti (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kundlogistiker till Scanfil Åtvidaberg

Arbetsgivare / Ort: Scanfil Åtvidaberg AB / ÅTVIDABERG
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 6 augusti (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-07-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Om jobbet

Scanfil är en internationell systemleverantör för elektronikindustrin med 40 års erfarenhet av avancerad kontraktstillverkning. Vi tillhandahåller en omfattande uppsättning tjänster; allt från produktdesign till produkttillverkning, materialanskaffning och logistiska lösningar. Vår verksamhet präglas av spännande utmaningar med nya produkter och leverantörer i en mycket flexibel miljö.

I Åtvidaberg är vi specialiserade på systemintegration och erbjuder ett brett utbud av resurser och tjänster för prototyp- och serietillverkning, slutmontering, testning och konfiguration av kompletta produkter. Här finns också spetskompetens inom tillverkning av medicintekniska produkter och kompetens inom avancerad rörlig mekanik såsom mynt och pappershantering. Vid Åtvidabergsenheten är vi ca 280 anställda.

Vi söker nu en Kundlogistiker med tillträde så snart som möjligt. Tjänsten är en tillsvidareanställning.

Dina arbetsuppgifter

  • Ansvara för hantering och planering av kundorder och prognos – mot en eller flera av våra kunder.
  • Arbeta tillsammans inom kundteamet för att driva delar av affären framåt mot givna nyckeltal – kan exempelvis vara vår leveransprecision (vår förmåga att leverera rätt antal, med rätt kvalitet, i rätt tid) och vår lageromsättningshastighet.
  • Ha en tät operationell kontakt med kunden för att säkerställa god kommunikation kring våra leveranser och eventuella störningar.

Din profil

Du har goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift, då delar av vår kundbas och försörjningskedja är belägen utomlands. Du har en god förståelse för affärssystem och hur man arbetar i dem, samt goda kunskaper inom Microsoft Excel. Du har även goda kunskaper och erfarenheter gällande produktionsplanering och logistik, såväl praktisk som teoretisk. Eftergymnasial utbildning är meriterande.

För att trivas i rollen behöver du vara analytisk, strukturerad och drivande. Du är van att arbeta självständigt och vågar ta beslut. Du trivs du i en dynamisk miljö där högt tempo och ständigt förbättringsarbete är en naturlig del. Du är orädd för nya arbetssätt och metoder. Du stimuleras av problemlösning och arbetar tätt tillsammans med övriga personer i teamet och övriga organisationen, vilket kräver att du har en god samarbetsförmåga.

Ansökan

Vi kommer att påbörja rekryteringsarbetet under vecka 32 men önskar få in ansökningar redan nu. Dock senast 6 augusti vill vi ha din ansökan. För frågor kring tjänsten vänligen kontakta Supply Chain Manager, Martin Johansson, [email protected] och för frågor kring rekryteringsprocessen kontakta HR Chef, Marie Sjödin, [email protected]

Kontaktperson:

Martin Johansson

Supply Chain Manager

[email protected] / 0733 33 10 79

Arbetsgivare
Scanfil Åtvidaberg AB
Örsätter Industrigallerian
59794 ÅTVIDABERG
Ansökan
Ansök senast 6 augusti (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Transportadministratör

Arbetsgivare / Ort: Dreamwork Scandinavia AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 6 augusti (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-07-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Om jobbet
Kort om tjänsten Gillar du administrativt arbete, är van vid att boka transporter och hantera reklamationer, då kan du vara den vi söker. Konsultuppdraget startar i början på augusti och varar minst året ut, eventuellt längre än så. Arbetstiderna är 07.00 - 16.00. SÖKORD: transport, administratör, administration, logistik, reklamation Om verksamheten Du kommer att vara anställd som konsult hos Dreamwork och arbeta ute hos vår kund. Mer om tjänsten Du kommer att arbeta med bl.a: - Boka och organisera transporter. - Säkerställa att rätt dokumentation medföljer godset. - Kontrollera avvikelser mot gällande avtal. - Vid problem med leveranser alltid informera kundsupport. - Delta i möte med transportörer - Hantera transportreklamationer - Hantera Intrastat-rapporteringen Din profil För att trivas i rollen är du serviceinriktad, självgående, strukturerad och stresstålig. Har du arbetat med transporter på beställarsidan (partigods och paket), så är det meriterande. Kravet är att du har: • IT, goda kunskaper i grundläggande Officepaket. • Arbetat med fraktprogram tidigare. • Kommunicera på svenska flytande. • Kunna kommunicera engelska väl. Ansökan Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande. Om Dreamwork På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Arbetsgivare
Dreamwork Scandinavia AB
Hemsida: http://www.dreamwork.se/
Ansökan
Ansök senast 6 augusti (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.