På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Kvalitetsutvecklare

Kvalitetsutvecklare

Kvalitetsutvecklare är experter på omvärldsanalys, projektledning och målstyrning. Deras arbetsuppgifter handlar framförallt om verksamhetsutveckling med fokus på förbättrad analys. De ansvarar för utvärdering och kartläggning inom områden som jämställdhet och hälsa. De ska också fungera som stöd till enhetschefer och den rollen uppfattar de flesta kvalitetsutvecklare som mycket spännande och utmanande.

Att bidra med skarpa analyser och leda diskussioner tycker de flesta kvalitetsutvecklare är utmanande och ganska svårt men också väldigt roligt.

Till kvalitetsutvecklare kan man vända sig med synpunkter på företagets och organisationens service och tjänster, eller om man vill föreslå förändringar.

Utbildning

Passande utbildning är t.ex kandidatprogram i Offentlig förvaltning.

Efter sin högskoleutbildning kan man få möjlighet att delta i något sort traineeprogram, vilket innebär att man börjar arbeta i en kommun eller på ett företag inom en organisation och parallellt fortsätter att utbildas i till exempel omvärldsanalys, projektledning och målstyrning.

Grundläggande gymnasieutbildning finns på flera av gymnasieskolans program.

Arbetsplats

Kvalitetsutvecklare kan vara anställda inom kommunala verksamheter. 

Länktips

  • yhguiden.se - "Vill du ha bästa chansen att få jobb?"
  • bbc.com - Will a robot take your job?
  • vision.se - tips till chefer och medarbetare inför utvecklingssamtal.
Visa mer
Visa mindre

24 Lediga jobb

Kvalitetsuppföljare

Arbetsgivare / Ort: Helsingborgs kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)
Publicerad: 2022-01-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kvalitetskoordinator

Om jobbet
Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något. Om arbetsplatsen På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 3000 medarbetare - från undersköterskor, sjuksköterskor och arbetsterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv. Nu söker vi två kvalitetsuppföljare som har erfarenhet av att delta med stort engagemang i chefsmöten för att med sin kunskap bidra till vårt gemensamma kvalitetsarbete. Vill du vara med och göra skillnad? Välkommen med din ansökan redan idag! Arbetsbeskrivning Avdelningen kommer att utöka med kompetens för att kunna kvalitetsuppfölja fler verksamheter årligen utifrån nämndens krav. Som kvalitetsuppföljare kommer du att vara delaktig i framtagande och skrivande av kvalitetsrapporter, kvalitetsberättelse och patientsäkerhetsberättelse. Du kommer också att skriva underlag som ska till nämnden samt vid behov även vara föredragande där. I ditt uppdrag ingår det att ansvara för uppföljningarna, både med att ta fram frågor tillsammans med andra berörda på avdelningen och att göra verksamhetsbesök samt föra en löpande kvalitativ dialog. Du kommer också att journalgranska, analysera tillsammans med andra på avdelningen, återkoppla till verksamheten och följa upp åtgärder kopplat till kvalitetsuppföljningar. Vidare behöver du i ditt uppdrag utveckla kvalitetsuppföljningsarbetet tillsammans med andra berörda på avdelningen. I rollen som kvalitetsuppföljare samarbetar du internt på  den egna avdelningen och du samarbetar även med andra avdelningar och verksamheter. Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år. Kvalifikationer Till den ena tjänsten söker vi en legitimerad sjuksköterska, arbetsterapeut eller fysioterapeut som har kunskap inom alla delar av det kommunala hälso- och sjukvårdsarbete. Till den andra tjänsten ska du ha en socionomexamen alternativt statsvetarexamen eller annan relevant samhällsvetenskaplig utbildning och ha kunskap om SOL och LSS.   Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i teamsamverkan med andra professioner, erfarenhet av utvecklings- och förändringsarbete samt att du har en god analytisk förmåga. Har du metodkunskap, är en relationsbyggare av rang, lätt för att samarbeta och att kommunicera är det extra bra.  Du behöver kunna uttrycka dig professionellt i tal och skrift och det är önskvärt om du har kunskap om vetenskapsmetodik och semistrukturerad intervjuteknik. Din ansökan betraktas som ett arbetsprov där vi har möjlighet att se din förmåga att skriva då du har bifogat ett aktuellt och informativt CV och i ditt personliga brev berättar du kort om varför du vill arbeta just hos oss, vad du gör nu och vad du kan. Genom att presentera dig själv i text på ett tydligt, strukturerat och proffsigt sätt har du möjlighet att gå vidare i processen eftersom du visat att du har flera av de färdigheter som är viktiga i tjänsten. Var vänlig och ange löneanspråk i din ansökan. Övrig information Sista ansökningsdag: 2022 01 30 Intervjuer kommer att ske den 3 februari. Helsingborgs stad arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Helsingborgs stad. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Innan möjlig anställning kommer en bakgrundskontroll ske. I de fall där kontroll av utdrag ur belastningsregister är lagstadgat kommer även detta att genomföras. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Arbetsgivare
Helsingborgs kommun
Hemsida: https://helsingborg.se
Ansökan
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Quality and Compliance Specialist

Arbetsgivare / Ort: Biltema Nordic Services AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)
Publicerad: 2022-01-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kvalitetskoordinator

Om jobbet
Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Bilvård, Båt, Bygg, Verktyg, Fritid, Hem och Kontor/Teknik. Biltema är ett starkt varumärke med fler än 150 butiker runt om i Norden och som nu är inne i en spännande expansionsfas med målsättning att inom de närmsta åren öppna ett drygt 50-tal nya varuhus i Norden. Biltema Nordic Services AB är ett servicebolag inom Biltema med olika avdelningar som tillsammans levererar en helhetslösning för varuhusens sortiment och drift. Stora delar av Biltemas sortiment är produkter som lanseras under det egna varumärket "Biltema". Detta sätter en prägel på arbetsuppgifterna då företaget i och med det blir juridiskt klassat som tillverkare och därmed ansvarig för säkerhet och funktion. Produktavdelningen tar fram sortimentet. Kvalitétsavdelningen säkerställer att de produkter Biltema sätter på marknaden uppfyller gällande lagkrav. Grafiska avdelningen sköter den grafiska produktionen vilket innefattar texter, förpackningar, katalog och marknadsföring av Biltemas produkter. IT avdelningen hanterar supporten åt varuhusen och backoffice funktioner. Rollbeskrivning Kvalitetsspecialisten är en viktig lagspelare i teamet som är med och ansvarar för att såväl nya som gamla produkter uppfyller lagkrav och direktiv avseende produktsäkerhet. Den vi söker ska säkerställa att våra produkter uppfyller gällande lagar och standarder, på europeisk och nationell nivå. I rollen som Kvalitetsspecialist ingår kontakt med myndigheter och att besvara konsumentfrågor. Som Kvalitetsspecialist ska du agera rådgivande och du kommer att ha ett nära samarbete med produktcheferna inom respektive produktområde. Du kommer även samarbeta med våra kontor i Asien och Europa. Ditt arbetsområde omfattar stora delar av produktcykeln från att sätta kravspecifikation för nya produkter, dokumentationsgranskning, registreringar och produktanpassningar. Kunskaper inom naturvetenskap, elektronik, livsmedel eller regelverket för kemikalier är meriterande.  Vi arbetar med Produktområden så som hushållsmaskiner, leksaker, sport/fritid, personlig skyddsutrustning, hemdekoration, djur/jakt/fiske och det är önskvärt att du har erfarenhet från några av dessa områden, men dock inget krav.  En dag på jobbet En dag som Kvalitetsspecialist kan vara mycket varierande och nedan listas några av de arbetsuppgifter som en vanlig dag kan bestå av: -                  Sätta krav på nya produkter. Vilka krav behöver produkten uppfylla för att följa lagstiftningen och kunna säljas i varuhusen? -                  Kontrollera testrapporter och certifikat. Stämmer det med våra krav? -                  Finns det rätt varningstexter och symboler på produktförpackningar? -                  Krävs särskilda registreringar till myndigheter eller andra intressenter? -                  Besvara myndighetsärenden. -                  Hjälpa Kundservice att besvara frågor från kunder. -                  Hålla sig uppdaterad om kommande ändringar i lagstiftningen. Kvalifikationer Vi söker dig som har bakgrund inom kvalitetsarbete och vi ser gärna att du har arbetat minst 1-2 år. Lagar, förordningar och direktiv inom kvalitet, miljö och kemi är inte främmande för dig. Har du tidigare samarbetat med myndigheter, är det något vi värderar i denna tjänst. Det är meriterande om du har erfarenhet av CE-märkningsprocessen eller EU-direktiv så som Reach, PPE, MDR, GMP, EMC eller LVD. Du trivs i rollen som rådgivare, samtidigt som du även trivs med att arbeta självständigt med stort eget ansvar. Det egna ansvaret kräver att du är driven och trivs i ett högt arbetstempo. Vi fäster även vikt vid din förmåga till saklighet och flexibilitet.  Rollen kräver goda kunskaper i engelska. Kunskaper i de nordiska språken är meriterande.   Det är viktigt att du delar Biltemas värderingar, enkelhet, sparsamhet, handlingskraft, ordning och reda samt flexibilitet.   Arbetsplats/placering:  Linköping Anställningsform: Tillsvidareanställning/heltid, 6 månaders provanställning Har du frågor kring tjänsten kontakta:  Martina Altervall, e-post: [email protected]   Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller mail. Välkommen och ladda upp ditt CV samt Personliga brev, www.biltema.se/sv/Karriar/Urval kommer att ske löpande och anställning kan därför ske innan annonsens eventuella slutdatum. Vänta därför inte för länge med att registrera din ansökan. Biltema har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Arbetsgivare
Biltema Nordic Services AB
Hemsida: http://www.biltema.se
Ansökan
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Projektkoordinator till Skåneteknik i Malmö

Arbetsgivare / Ort: REGION SKÅNE
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 31 januari (2 dagar kvar)
Publicerad: 2022-01-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kvalitetskoordinator

Om jobbet
Gör skillnad. Varje dag. Regionfastigheter utvecklar och förvaltar Region Skånes fastigheter. Just nu gör vi de största investeringarna någonsin på sjukhusområdena i Skåne. Regionfastigheter projektleder, bygger och utvecklar stora komplexa projekt i känslig sjukhusmiljö. Vi förvaltar fastigheter och avancerade tekniska system och måste kunna garantera hög driftsäkerhet årets alla dagar. Vårt arbete är en förutsättning för säker och trygg vård. Vi bygger också ut infrastrukturen för kollektivtrafiken i Skåne, med nya servicedepåer för buss, spårvagn och tåg. ARBETSUPPGIFTER Nya sjukhusområdet i Malmö är under byggnation vilket innebär att vi står inför en omfattande modernisering och i rollen som projektkoordinator får du därför möjlighet att arbeta varierat och brett med såväl vårdverksamheter som projektorganisationer och fastighetsförvaltning. Som projektkoordinator har du ansvar för koordinering av interna och externa projekt samt aktiviteter som har inverkan på eller finns inom Skånetekniks verksamhetsområde. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär bland annat följande: • leda, planera, genomföra och utvärdera aktiviteter i syfte att nå projektmål • samordna och i viss mån leda genomförande av projekt så att överlämning till driftorganisationen fungerar tillfredsställande och att hänsyn tas till driftorganisationens erfarenheter • representera driften vid externa projekt och aktiviteter; exempelvis vid startmöten, besiktningar och driftöverlämningar • ansvara för att identifiera samt införa förbättringar i arbetssättet genom processutveckling • ansvara för samordning av ramavtal och upphandling samt hantera kontakter med underentreprenörer gällande avtalsuppföljning och övergripande kommunikation • vara superanvändare och utbildare i interna verksamhetssystem • ansvara för samordning av utredningar, åtgärdsframtagning och dokumentation • hålla berörda verksamheter informerade genom kontinuerlig dialog och nära samarbeten • uppföljning av produktion och stöd i arbetet med produktionsplanering. Vid behov medverkar du även inom enhetens samtliga ansvarsområden och uppgifter samt deltar aktivt i verksamhetens förbättringsarbete. Vi föresätter att du har ett genuint intresse för mötet med människor samt en vilja att lära och utvecklas. Vi erbjuder dig ett varierande arbete med frihet under ansvar samt goda möjligheter till utveckling. Du förväntas i gengäld vara drivande, självgående och initiativtagande då du till stor del planerar och leder ditt eget arbete i form av aktiviteter och projekt från uppstart till avslut. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som känner ett stort engagemang och stolthet inför att arbeta i vårdmiljön. Du är van vid och trivs med att arbeta självständigt samtidigt som du är lyhörd och en god kommunikatör. Då du har nära samarbeten med kunder och kollegor lägger vi stort värde i att du har god samarbets- och relationskapande förmåga såväl internt som externt. Som person är du noggrann och flexibel med ett naturligt servicetänk. Du levererar service med hög kvalité samtidigt som du hanterar flera uppgifter parallellt utifrån ett helhetsperspektiv. För att lyckas i rollen har du en analytisk förmåga med ett positivt angreppssätt och ser ständigt utmaningar som nya möjligheter. Att ha kul på jobbet är för oss en självklarhet där vi gärna ser att även du vill vara med och bidra till ett positivt och socialt klimat på arbetsplatsen. Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom aktuellt kunskapsområde, med fördel inom service, logistik, projektledning, fastighet/bygg altivernativt motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du dessutom tidigare erfarenhet ifrån en koordinerande roll inom något eller några av ovan nämnda områden är detta meriterande. Vi ser det som en förutsättning att du har goda kunskaper i svenska språket flytande i såväl tal som i skrift samt har goda kunskaper i att arbeta i MS Office-paketet. Låter detta som en spännande roll för dig? Varmt välkommen med din ansökan redan idag! I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval. ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Regionfastigheter utvecklar Region Skånes fastigheter. Vi förvaltar drygt 1 miljon m2 i egna fastigheter och ansvarar för fastighetsdrift och fastighetsunderhåll. Dessutom hyr vi cirka 500 000 m2 runt om i Skåne av andra fastighetsägare. Regionfastigheter ansvarar också för all om- och nybyggnation av Region Skånes lokaler. Just nu gör vi de största investeringarna någonsin på sjukhusområdena i Skåne, och bygger ut infrastrukturen med en servicedepå för Öresundstågen, spårvagnsdepå i Lund och planerar för flera nya bussdepåer. Vi är cirka 350 anställda med bred och stark kompetens inom byggprojektledning, teknik och fastighetsförvaltning. Vårt arbete bidrar till ständigt bättre förutsättningar för vård, trafik och utveckling i Region Skåne. skane.se/vibygger På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Arbetsgivare
REGION SKÅNE
Ansökan
Ansök senast 31 januari (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Produktionsplanerare till ledande nätverksinstallatör

Arbetsgivare / Ort: Barona Teknik & Installation AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 31 januari (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-11-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kvalitetskoordinator

Om jobbet
Har du ett intresse av planering och arbetsledning? Då kan tjänsten som produktionsplanerare vara något för dig!

Om du gillar planering och organisation samt vill bidra till en positiv hållbar utveckling kan detta jobb definitivt vara något för dig. Just nu söker vi en lösningsorienterad och engagerade produktionsplanerare till en av våra större kunder i Göteborg. Kunden är en av de ledande aktörerna inom el, telekom, nätverk och har samarbeten med flertalet välkända nätoperatörer.

Tjänsten är placerad i kundens lokaler på Lidholmen man kommer att jobba i ett team med erfarna medarbetare där du kommer att få möjlighet att växa in i rollen snabbat samt att det alltid kommer finnas stöd etc. i form av Team Chefer eller temledare

Tjänsten som produktionsplanerare innefattar i stora drag att genom teamarbete planera för produktionen på företaget, en central roll som innebär att du har kontakt med många olika parter. Detta är initialt ett konsultuppdrag på 6 månader med omgående start. Möjligheterna till anställning hos kund efter denna period är mycket goda.
 Arbetsuppgifter som Produktionsplanerare:
  • Ansvarar för att planera, koordinera och följa upp ca 30 teknikers arbete utifrån uppdragsärenden som inkommer från diverse nätägare, operatörer och övriga kunder.
  • Skapar åtgärder för att löpande och på daglig basis effektivisera produktionen och resursanvändningen
  • Färdigställer dokumentation och arbetshandlingar relaterade till genomförande av arbetsorders
  • Sköter intäkts- och kostnadsuppföljning av utfört arbete
  • Verkar aktivt för att uppnå målen samt tar egna initiativ för att driva arbetet framåt
 Vi söker dig som har:
  • Tidigare erfarenhet av arbetsledning, gärna inom Telekom och/eller Bygg- och Anläggningsbranschen
  • Kunskap/insikt i telenätets uppbyggnad är meriterande
  • Erfarenhet av arbete i datorbaserade interna/externa stödsystem
  • Meriterande om du har erfarenhet av att läsa och tolka beställningshandlingar/nätdokumentation
  • Talar och skriver flytande svenska och engelska.
Dina personliga egenskaper:
  • Är lösningsorienterad, ansvarstagande och engagerad i ditt arbete
  • Tar initiativ och uppvisar god social förmåga i kontakter och samarbete med andra, både internt och externt
  • Är flexibel, gillar att ge service av hög kvalitet samt fullgör arbetsuppgifter på ett affärsmässigt sätt
  • Är bra på att planera, strukturera och prioritera under hög arbetsbelastning och tidspress
Vad erbjuder vi dig?
Det här är ett drömjobb för dig som vill få praktisk erfarenhet inom planering och koordinering på ett stort välkänt företag inom nätverksbranschen samt vill skapa nya värdefulla kontakter och bredda ditt kontaktnät. Som konsult hos Barona är du anställd av ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och friskvård. Du får en dedikerad konsultchef som du har regelbunden kontakt med.
Om Barona
Barona är ett internationellt företag med kontor i Finland, Estland, Ryssland, Norge, Danmark, Polen och Spanien. I Sverige finns vi i Stockholm och Göteborg. Vi har över 18 års erfarenhet inom bemanning och rekrytering. Ända sedan starten, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterade och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering.

Läs mer här: http://barona.se/om-oss/
Ansökan
Välkommen att ansöka genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post men för specifika frågor om tjänsten eller processen, hör av dig till
 
Varmt välkommen med din ansökan!
 
Arbetsgivare
Barona Teknik & Installation AB
Ansökan
Ansök senast 31 januari (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kvalitetshandläggare till Mälarbanan, Sundbyberg - Solna

Arbetsgivare / Ort: Trafikverket
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 31 januari (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-12-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kvalitetskoordinator

Om jobbet

Som Kvalitetshandläggare till Mälarbanan Sundbyberg - Solna på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur.

Gillar du att arbeta i komplexa anläggningsprojekt i cityläge? Vill du ta chansen att vara med och påverka ett av Trafikverkets största infrastrukturprojekt? Hos oss på Mälarbanan kommer du få chansen att vara med på denna resa!

Vi söker nu en Kvalitetshandläggare till vårt kontor i centrala Sundbyberg.

Mälarbanan är en viktig del av järnvägsnätet och förbinder Örebro, Västerås och Enköping med Stockholm. Mälarbanan är också en del av Stockholms lokala pendeltågsnät. Program Mälarbanan omfattar en ca 20 kilometer lång järnvägssträcka mellan Tomteboda och Kallhäll i nordvästra Stockholm och är en av landets mest trafikerade. På denna sträcka bygger vi nu ut från två till fyra spår.

Kvalitetshandläggare till Mälarbanan, Sundbyberg - Solna

Arbetsuppgifter

Projektenheten Sundbyberg-Solna består av tunnlar, broar, stationer och ledningsomläggningar med en budget på cirka 6 miljarder. Centralt i enheten finns staben Linjestöd som stöttar samtliga delar av projektenheten gällande kvalitet, miljö, arbetsmiljö, digital projekthantering, kravhantering och administration. Som Kvalitetshandläggare ingår du i staben Linjestöd och arbetar nära projektledare Linjestöd och kvalitetsspecialist. Som Kvalitetshandläggare deltar du i framtagande av arbetssätt, processer och mallar i enheten samt utför uppföljning av att dessa efterlevs. I ansvaret ingår att vara kontaktperson i kvalitetsfrågor mot leverantör samt uppföljning av interna och externa kontrollprogram och kontrollplaner.

Du kommer medverka i utveckling och implementering av nya digitala arbetssätt inom produktionen kopplat till kvalitetsuppföljning och kommer medverka i möten internt och externt med leverantörer.

Rollen är perfekt för dig som vill utvecklas i ett unikt projekt och på sikt ta dig an ännu mer ansvar.

Övrig information

I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Intervjuer är inplanerade att ske via Skype 15 februari och 17 februari.

Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten har du som vill möjlighet att ha en dialog kring att arbeta hemifrån eller från ett annat Trafikverkskontor ett par dagar i veckan.

#Malarbanan


Kvalifikationer

Vem är du?

För att lyckas i rollen som Kvalitetshandläggare har du en god samarbetsförmåga och är en relationsbyggare som bidrar till effektiva team. Du kommer att jobba i nära samverkan med entreprenör där öppenhet och transparens är viktiga grundstenar samt ett prestigelöst och flexibelt förhållningssätt. Tjänsten innebär också att du arbetar strukturerat där du växlar mellan att planera och driva arbete samt självständigt utföra delegerade arbetsuppgifter.

Vi söker dig som

  • har en universitets- eller högskoleutbildning om minst 180hp (120p) inom ett för tjänsten relevant område eller annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig
  • har några års aktuell erfarenhet av komplexa bygg- och anläggningsprojekt med arbetsuppgifter inom kvalitetsområdet
  • god kunskap i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Det är meriterande om du

  • har erfarenhet av kvalitetsarbete i bygg- eller anläggningsprojekt i produktionsskede
  • har goda kunskaper i entreprenadjuridik; ABK09, AB04 ABT06

Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. 

Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.

Som anställd i Trafikverket kan du komma att bli krigsplacerad utifrån totalförsvarets behov.

Inom Stora projekt leder vi flera av Trafikverkets allra största investeringsprojekt . Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar.

På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Läs mer här

Här får du veta mer om Mälarbanan!

https://www.trafikverket.se/nara-dig/Stockholm/vi-bygger-och-forbattrar/Malarbanan-Tomteboda-Kallhall/

Arbetsgivare
Trafikverket
Hemsida: www.trafikverket.se
Ansökan
Ansök senast 31 januari (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.