På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

27 Lediga jobb

Projektadministratör

Arbetsgivare / Ort: Palm & Partners Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 21 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kvalitetskoordinator

Om jobbet
Om kunden Dahrén är en ledande global leverantör av koppar- och aluminiumlindningstrådslösningar. Med anläggningar i Sverige, Tyskland och Polen erbjuder vi ett komplett produktsortiment av hög kvalitet för en världsomspännande marknad. Med fördjupad kunskap, lokal närvaro och stor kapacitet och flexibilitet-kan vi hantera komplexa, kundspecifika order och erbjuda en ledande service- och supportorganisation. Tillsammans med våra systerföretag täcker vi hela processen från råvara till kundapplikationer. Vi har full kontroll över produktions- och logistikkedjan, vilket garanterar punktlig leverans och precisionskvalitet. Om oss Arbetet hos oss på Palm & Partners ska genomsyras av engagemang, expertis och resultat. Vi erbjuder dig chansen till personligutveckling, ett socialt sammanhang samt en kompetensfördjupning inom en rad olika yrken och branscher. Våra uppdrag är oftast av långsiktig karaktär och merparten av anställningarna leder till tillsvidaretjänst antingen hos oss eller våra kunder. Vi ser det som att vår viktigaste uppgift är att generera ett positivt resultat för våra medarbetare och kunder. Till din hjälp har du en erfaren konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag och i din utveckling. Vi kommer att erbjuda dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och sociala aktiviteter. Självklart är vi ett auktoriserat Bemanningsföretag och vi har kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Arbetsbeskrivning Trivs du att arbeta i en dynamisk roll där du kan jobba både operativt och administrativt? Brinner du för att hitta förbättringslösningar och effektivisera processer. Då är det dig vi söker! Som projektadministratör kommer du att ansvara för förbättringsprocesser med syfte att höja produktionseffektiviteten. Du kommer att arbeta enligt SPC-metoden och dess två steg. Arbetet är förlagt i produktionen, men innefattar en hel del administrativa moment. I det dagliga arbetet jobbar du med kontroller av produktionsmoment och analyserar processer. Utbildning Du har som lägst en gymnasial utbilning, gärna med en tekniskt inriktning. Erfarenhet Vi tror att du har tidigare erfarenhet av arbete i produktion och god förståelse för dess processer. Kanske har du tidigare erfarenhet ifrån fordonsindustrin? Meriterande om du har erfarenhet av tidigare arbete efter Lean, samt är trygg i att driva egna projekt. Personliga kvalifikationer Du som söker bör ha en god analytisk förmåga, ha tekniskt förståelse samt ett högt kvalitétstänk. Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Du ser dig själv som driven, men prestigelös. Du trivs att arbeta i projektform, och har en förmåga att kunna planera ditt arbete tidseffektivt. Lön och anställningsvillkor Lön enligt kollektivavtal. Anställningen är som bemanningskonsult, men goda chanser att bli anställd hos kund. Initialt är arbetet förlagt till dagtid, kommer på sikt gå över till 5-skift. Ansökan Vi går igenom ansökningarna löpande, så varmt välkommen med din ansökan redan idag! Startdatum Önskat startdatum är fortast möjligt. Uppdragslängd 6 månader, men goda chanser till förlängning
Arbetsgivare
Palm & Partners Bemanning AB
Hemsida: http://www.palmpartners.se/
Ansökan
Ansök senast 21 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Supplier Quality & Development Engineer

Arbetsgivare / Ort: ABB AB / Umeå
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 24 september (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Take your next career step at ABB with a global team that is energizing the transformation of society and industry to achieve a more productive, sustainable future.

At ABB, we have the clear goal of driving diversity and inclusion across all dimensions: gender, LGBTQ+, abilities, ethnicity and generations. Together, we are embarking on a journey where each and every one of us, individually and collectively, welcomes and celebrates individual differences.

The Supplier Quality & Development Engineer has the role of deploying and facilitating the quality culture, ensure and control the quality to exceed customer expectations while ensuring sustainable operations, and representing the customer’s voice within local teams, providing customer experience feedback and input.

Reporting to the Global Head of Supplier Quality Development, you will in this role govern the quality of the product from requirements definition until end of project execution.


Your responsibilities

  • NPI project APQP (Advanced Product Quality Planning)
  • Support on sample approval
  • Support on new supplier/part sourcing
  • Early Supplier involvement
  • Process audit
  • Work as the driver for related QIP (Quality Improvement Project) items
  • Perform supplier qualification
  • Support on SQE for supplier PPM/OTD (On time delivery) improvement
  • Live ABB’s core values of safety and integrity, which means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues and the business.


Your background

  • Bachelor degree or above in engineering/manufacturing or other relevant area/field
  • ASQE working experience
  • APQP/PPAP experience
  • Familiar with gear/gearbox/motor
  • Familiar with Process audit
  • Familiar with ISO 9001
  • Fluency in English, written and spoken alike


More about us

ABB Robotics & Discrete Automation is a pioneer in robotics, machine automation and digital services, providing innovative solutions for a diverse range of industries, from automotive to electronics to logistics. As one of the world’s leading robotics and machine automation suppliers, we have shipped over 500,000 robot solutions. We help our customers of all sizes to increase productivity, flexibility and simplicity and to improve output quality. We support their transition towards the connected and collaborative factory of the future. ABB Robotics & Discrete Automation employs more than 11,000 people at over 100 locations in more than 53 countries.

Recruiting Manager Kevin-HongYi Yu, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Nicolin Ahlqvist +4621-34 42 50; Ledarna: Lenny Larsson +4621-32 85 47; Unionen: Roger L. Gustavsson +4621-32 90 97. All other questions can be directed to Talent Partner Therese Ideblad, +46 725 53 80 40.

You are welcome to apply the latest by September 24. Please note that selection will be done on an ongoing basis and the position may be filled before last day of application.

We look forward to receiving your application (documents submitted in English are appreciated). If you want to discover more about ABB, take another look at our website www.abb.com.


Arbetsgivare
ABB AB
Pendelgatan 2
90422 Umeå
Ansökan
Ansök senast 24 september (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Nytänkande kvalitetstekniker till Fagerhults belysning

Arbetsgivare / Ort: Påverka Nu Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-31
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kvalitetskoordinator

Om jobbet
Fagerhults Belysnings letar efter en ny kvalitetstekniker då en person i gruppen har gått vidare till en annan tjänst inom företaget. Vill du också arbeta på ett företag som tar tillvara på medarbetarens kompetens och ger dem chansen att utvecklas? Har du kunskap och intresse inom kvalité- och kanske även miljöfrågor? Är du prestigelös och nytänkande och vill du vara en del av ett företag som har en stark lokal närvaro samtidigt som det verkar på en internationell arena? Då är det här arbetet för dig! Som kvalitetstekniker arbetar du med att analysera statistik och flöden för att identifiera förbättringsåtgärder inom kvalité men även miljöfrågor kan ingå i rollen för en person med det intresseområdet. Du kommer ingå i ett härligt team om ca tio personer där alla arbetar för kundens bästa. Som kvalitetstekniker arbetar du med att genomföra utredningar gällande avvikelser samt driva arbetet med att ta fram åtgärder. Du ansvarar för att påtala risker i produktionen och med stor energi och målfokus driva olika typer av förbättringsprojekt. Till din hjälp i ditt analys- och problemlösningsarbete har du kända kvalitetsverktyg som du jobbar med. Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom t ex industriell ekonomi eller en ingenjörsutbildning alternativt har du förvärvat motsvarande kunskaper genom lång arbetslivserfarenhet. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat med kvalité eller miljöfrågor och du får gärna ha erfarenhet från ett större tillverkande företag. Du är också mycket intresserad av analys och statistik och har erfarenhet av att arbeta med detta utifrån ett förbättringsperspektiv. Det är en fördel om du har erfarenhet av kvalitetsledningssystem, kanske har du även arbetat med produktutveckling. Som du märker är detta en roll där många typer av kompetenser kan vara aktuella. Det finns också stora möjligheter att i dialog med kollegor fokusera på ett visst område där du har ett extra stort intresse. Vi letar efter dig som gillar att arbeta med människor och som är duktig på att samarbeta med olika delar av organisationer. Dina personliga egenskaper präglas av ett stort inre driv och du har lätt att tänka nytt och ta det nya från idéstadiet till något genomförbart. Du är strukturerad och trygg i dig själv. Fagerhult belysnings värderingar är Customer Focus, Innovative Mindset och Performance Culture och det är värderingar som du förväntas dela. Det är lätt att trivas på Fagerhults belysning och vi letar efter dig som med din positiva attityd vill bidra till att man som anställd på Fagerhult även i fortsättningen går till jobbet med ett leende. Tjänsten är en tillsvidare tjänst på heltid med placering i Fagerhult. Kollektivavtal och friskvårdsbidrag finns och som anställd har du fem veckors semester. Tillträde är snarast enligt överenskommelse och sista ansökningsdag är 26 september. Intervjuer kommer ske löpande och det är mycket stor sannolikhet att tjänsten tillsätts innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med din ansökan. Fagerhult är ett av Europas ledande belysningsföretag med över 4 700 medarbetare i 28 länder. Vi utvecklar, tillverkar och marknadsför innovativa och energieffektiva belysningslösningar för professionella inomhus- och utomhusmiljöer. Ett brett utbud av produkter och lösningar som utvecklas med kunskap och insikt om ljusets positiva inverkan på människan i olika miljöer. Fagerhults portfölj av tretton varumärken har samtliga starka positioner på sina respektive hemmamarknader. De har en central roll i tillväxtstrategin för att nå en större marknadstäckning och öka våra marknadsandelar.
Arbetsgivare
Påverka Nu Sverige AB
Hemsida: https://www.fagerhult.com/sv/
Ansökan
Ansök senast 26 september (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Nytänkande kvalitetstekniker till Fagerhults belysning

Arbetsgivare / Ort: Påverka Nu Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kvalitetskoordinator

Om jobbet
Fagerhults Belysnings letar efter en ny kvalitetstekniker då en person i gruppen har gått vidare till en annan tjänst inom företaget. Vill du också arbeta på ett företag som tar tillvara på medarbetarens kompetens och ger dem chansen att utvecklas? Har du kunskap och intresse inom kvalité- och kanske även miljöfrågor? Är du prestigelös och nytänkande och vill du vara en del av ett företag som har en stark lokal närvaro samtidigt som det verkar på en internationell arena? Då är det här arbetet för dig! Som kvalitetstekniker arbetar du med att analysera statistik och flöden för att identifiera förbättringsåtgärder inom kvalité men även miljöfrågor kan ingå i rollen för en person med det intresseområdet. Du kommer ingå i ett härligt team om ca tio personer där alla arbetar för kundens bästa. Som kvalitetstekniker arbetar du med att genomföra utredningar gällande avvikelser samt driva arbetet med att ta fram åtgärder. Du ansvarar för att påtala risker i produktionen och med stor energi och målfokus driva olika typer av förbättringsprojekt. Till din hjälp i ditt analys- och problemlösningsarbete har du kända kvalitetsverktyg som du jobbar med. Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom t ex industriell ekonomi eller en ingenjörsutbildning alternativt har du förvärvat motsvarande kunskaper genom lång arbetslivserfarenhet. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat med kvalité eller miljöfrågor och du får gärna ha erfarenhet från ett större tillverkande företag. Du är också mycket intresserad av analys och statistik och har erfarenhet av att arbeta med detta utifrån ett förbättringsperspektiv. Det är en fördel om du har erfarenhet av kvalitetsledningssystem, kanske har du även arbetat med produktutveckling. Som du märker är detta en roll där många typer av kompetenser kan vara aktuella. Det finns också stora möjligheter att i dialog med kollegor fokusera på ett visst område där du har ett extra stort intresse. Vi letar efter dig som gillar att arbeta med människor och som är duktig på att samarbeta med olika delar av organisationer. Dina personliga egenskaper präglas av ett stort inre driv och du har lätt att tänka nytt och ta det nya från idéstadiet till något genomförbart. Du är strukturerad och trygg i dig själv. Fagerhult belysnings värderingar är Customer Focus, Innovative Mindset och Performance Culture och det är värderingar som du förväntas dela. Det är lätt att trivas på Fagerhults belysning och vi letar efter dig som med din positiva attityd vill bidra till att man som anställd på Fagerhult även i fortsättningen går till jobbet med ett leende. Tjänsten är en tillsvidare tjänst på heltid med placering i Fagerhult. Kollektivavtal och friskvårdsbidrag finns och som anställd har du fem veckors semester. Tillträde är snarast enligt överenskommelse och sista ansökningsdag är 26 september. Intervjuer kommer ske löpande och det är mycket stor sannolikhet att tjänsten tillsätts innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med din ansökan. Fagerhult är ett av Europas ledande belysningsföretag med över 4 700 medarbetare i 28 länder. Vi utvecklar, tillverkar och marknadsför innovativa och energieffektiva belysningslösningar för professionella inomhus- och utomhusmiljöer. Ett brett utbud av produkter och lösningar som utvecklas med kunskap och insikt om ljusets positiva inverkan på människan i olika miljöer. Fagerhults portfölj av tretton varumärken har samtliga starka positioner på sina respektive hemmamarknader. De har en central roll i tillväxtstrategin för att nå en större marknadstäckning och öka våra marknadsandelar.
Arbetsgivare
Påverka Nu Sverige AB
Hemsida: https://www.fagerhult.com/sv/
Ansökan
Ansök senast 26 september (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kvalitet- och processutvecklare - Shelfless by Bring

Arbetsgivare / Ort: Bring Parcels AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kvalitetskoordinator

Om jobbet
Vi på Bring utgör tillsammans med vårt moderbolag Posten Norge ett av Nordens största logistikbolag med drygt 14 000 anställda. Runt om i Sverige, Norge, Danmark och Finland har vi ett nätverk av terminaler som binder ihop vår verksamhet och ger oss kapacitet att nå våra kunder där de befinner sig. Vi gör nu en ny storsatsning inom vår 3PL-verksamhet med ett nytt toppmodernt fulfillment-center för E-handelskunder i Rosersberg, norr om Stockholm. En hög grad av automation kombinerat med den senaste teknologin och ”best practice” inom flera områden kommer göra denna nya site till Brings flaggskepp på 3PL-marknaden – en tjänst vi kallas Shelfless! För denna satsning söker vi nu en Kvalitet- och processutvecklare. Är det du? I rollen blir du ansvarig för utveckling och underhåll av sitens processer och arbetsrutiner med fokus på effektivitet och kvalitet. Du kommer kontinuerligt att utmana verksamheten och arbeta med ständiga förbättringar. Det kan exempelvis handla om att identifiera och genomföra utvecklingsprojekt, driva operationella förändringar eller realisera investeringar som kan leda till kostnadsbesparingar och kvalitetsökningar.  Givetvis har du en organisation i ryggen som präglas av ett kontinuerligt fokus på kvalitetsförbättringar och processeffektivisering. Du kommer ha daglig kontakt med Site Manager, Team Leaders, Frekvensplanerare och andra lokala funktioner. Vidare kommer du delta i diverse forum tillsammans med motsvarande roll på andra Siter i organisationen för samarbete och kunskapsutbyte. I rollen sitter du med i den lokala ledningsgruppen för Siten och rapporterar direkt till Sitechef.                 Huvudsakliga ansvarsområden Kontinuerligt arbeta med att förbättra och effektivisera verksamheten med fokus på processer, kvalitet och effektivitet. Motivera och coacha personal inom förändringsarbetet. Driva förbättringsprojekt. Utveckla och underhålla verksamhetens rutiner och processer. Är du rätt person? För att vara framgångsrik i tjänsten tror vi att du har: Någon form av relevant högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet 3-5 års erfarenhet av projektledning / förbättringarbete 2-3 års erfarenhet av kvalitet- och processutveckling Förmågan att tala och skriva obehindrat i svenska och engelska. Din bakgrund anses extra meriterande ifall du har: Universitet- eller högskoleutbildning inom ekonomi/logistik Erfarenhet från transport-, logistik- och/eller e-handelsbranschen Minst lika viktigt som dina formella kvalifikationer är dina personliga egenskaper. För att bli framgångsrik i rollen behöver du kunna uppvisa en god analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt. Du har tidigare erfarenhet från roller som kräver en stark förmåga till att agera mål- och resultatinriktat. Vi tror vidare att du agerar proaktivt och har en lösningsorienterad syn på problem som uppstår i arbetet. Viktiga egenskaper kretar även kring din förmåga att vara relationsskapande, kommunikativ och serviceinriktad. Sist men absolut inte minst vill vi att du ska kunna känna igen dig i våra värderingar: Att ta ansvar, Att spela för laget och Att vilja mer. Din förmåga att efterleva dessa värderingar, bidra till god trivsel och föregå med gott exempel sätter vi minst lika stor vikt vid som din formella bakgrund. Omfattning och placering Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (100%) som inleds med 6 månaders provanställning. Du är placerad på vårt fulfillmentcenter i Rosersberg, Norr om Stockholm.  Rekryteringsprocessen I din ansökan vill vi att du inkluderar ett CV och ett personligt brev som beskriver varför du är rätt person för tjänsten. Processen kommer innehålla kapacitet- och personlighetstester. Vi förbehåller oss rätten att genomföra bakgrundskontroller på slutkandidater. Bring har fokus på personlig mångfald som en naturlig spegling av hur samhället ser ut. Vi uppmanar därför alla kvalificerade personer att ansöka Ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, så tveka inte på att anmäla ditt intresse redan idag!  Ansökan och frågor Om du har frågor kopplade till rekryteringsprocessen kan du vända dig till Jakob Ingemansson, HR-Chef inom Rekrytering och Projekt, via [email protected] Vi vill att vår arbetsplats ska vara en spegling av samhället i stort. Därför uppmanar vi alla kvalificerade kandidater till att söka tjänsten.  Vi ser fram emot din ansökan!
Arbetsgivare
Bring Parcels AB
Ansökan
Ansök senast 26 september (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.