På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

78 Lediga jobb

Ekonom till statlig myndighet i Göteborg!

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikonsult

Om jobbet
Har du erfarenhet ifrån den offentliga sektorn, budgetarbete och controlling? Då har ska du läsa vidare! För vår kunds räkning söker vi nu en erfaren ekonom till statlig myndighet i Göteborg! Tjänsten är ett konsultuppdrag så fort som möjligt med start omgående och sträcker sig till årsskiftet! Sök rollen redan idag då intervjuer sker löpande! Om tjänsten Ekonomi är en viktig pusselbit i verksamhetsplaneringen. Som ekonom är du den som tolkar och förmedlar ekonomiska siffror så att de blir ett bra verktyg i det strategiska och operativa arbetet. Du arbetar främst med budget, prognoser och verksamhetsuppföljning i nära samarbete med andra chefer. I anställningen ingår även att vara ett aktivt stöd i ekonomiska frågor till chefer och ansvariga i projekt, samt att ta fram och analysera ekonomisk information och beslutsunderlag till ledningen och verksamhetsansvariga. För att kunna vara ett bra stöd till ledningen måste du vara intresserad av och aktivt sätta dig in i hur verksamheten fungerar. I arbetet ingår också kalkylarbete och andra kostnadsberäkningar. Tillsammans med övriga ekonomifunktionen och administrativ chef arbetar du med att driva utvecklingsarbete för att förändra och förbättra rutiner och arbetssätt för att höja kvaliteten i ekonomiarbetet. Vem är du? Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom ekonomiområdet eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser att du har arbetat med kvalificerat ekonomiarbete inom statlig sektor. Vidare har du kunskap och erfarenhet av komplexa ekonomisystem. Verksamheten använder Agresso och det är fördelaktigt om du har erfarenhet av det systemet sedan tidigare. Som person är du analytisk och har god pedagogisk och kommunikativ förmåga som gör att du kan lyfta fram de avgörande frågeställningarna i t ex budgetarbete och ekonomiska uppföljningar. Du kan föra ekonomiska diskussioner med kollegor som inte är ekonomer. Arbetet kräver också god samarbetsförmåga, servicekänsla och god förmåga att arbeta självständigt. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Officepaketet, särskilt i Excel, samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Junior revisor

Arbetsgivare / Ort: Riksrevisionen
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 24 september (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Revisor

Om jobbet
Vill du vara med och granska våra statliga myndigheter? Har du ett samhällsintresse och vill göra skillnad? Som revisor hos oss får du en unik möjlighet till inblick i verksamheter hos Sveriges största arbetsgivare – svenska staten, vilket rymmer många olika verksamheter. Du kan till exempel granska Skatteverkets intäkter ena veckan och nästa vecka delta i granskningen av SIDA:s biståndsutbetalningar i hela världen. Inom Riksrevisionens årliga revision granskar vi de statliga myndigheternas årsredovisningar i syfte att uttala oss om de är upprättade enligt gällande föreskrifter, om de ger en rättvisande bild och om medel använts i enlighet med gällande villkor och föreskrifter. Arbetet utförs enligt god revisionssed och i enlighet med internationella standarder, som har sin utgångspunkt i ISA. Arbetsuppgifter Som revisor hos oss ingår du i flera revisionsteam bestående av 2–15 personer, ett för varje myndighet du ska vara med och granska. Varje team följer myndighetens verksamhet under hela året. Under första delen av granskningen fokuserar vi bland annat på myndighetens interna styrning och kontroll. All granskning syftar till att slutligen bedöma om årsredovisningen ger en rättvisande bild av verksamhetens resultat och av de finansiella delarna. Det ger dig utrymme att lära känna de myndigheter du arbetar med och få en förståelse för myndigheternas uppdrag och hur statsförvaltningen fungerar. Som ny medarbetare hos oss kommer din roll i teamen främst att vara medverkande revisor.  Arbetet innebär såväl självständigt arbete som nära samarbete med kollegor och kontakter med företrädare för myndigheter och andra statliga organisationer. Vi söker Vi söker dig som har ungefär ett års erfarenhet av revisionsarbete på revisionsbyrå eller motsvarande. Du har en ekonomexamen som lägst på kandidatnivå, gärna med inriktning mot redovisning, revision eller offentlig förvaltning. Eftersom vi arbetar i team är god samarbetsförmåga en viktig egenskap.  Förutom samarbetsförmåga är det också viktigt att du har hög integritet och förmåga att se helheter och samband. En förutsättning är också att du kan uttrycka dig väl i svenska i både tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi erbjuder Inom vår årliga revision har vi ett utbildningsprogram som leder fram till ett revisorsprov, som är jämförbart med provet för auktorisation inom privat sektor. Revisorsexamen eller auktorisation är en förutsättning för att senare kunna bli ansvarig revisor och besluta om revisionsberättelser på delegation från riksrevisor. Den pågående digitaliseringen hos de myndigheter vi granskar gör att it-revision blir en viktigare del av den årliga revisionens granskningsaktiviteter. Många transaktioner sker i komplexa system. Om du har erfarenhet av it-revision finns det mycket stora möjligheter att bidra i de granskningarna.  Vi använder dataanalys i granskningen och flera digitaliseringsprojekt pågår som kommer att utveckla våra revisionsmetoder ytterligare. Övrigt om anställningen Anställningen är tillsvidareanställning och inleds normalt med sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Resor förekommer i tjänsten. För oss är det en självklarhet att våra medarbetare ska ges förutsättningar för balans mellan arbetsliv och privatliv. Därför tillämpar vi normalt årsarbetstid med möjlighet att förlägga sin arbetstid med viss frihet under året. Anställningen kan komma att bli placerad i säkerhetsklass, vilket förutsätter svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll i enlighet med bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen. Ansökan Skicka in din ansökan med CV och personligt brev via vårt rekryteringssystem senast den 24 september 2021. Mer information om anställningen Vill du veta mer? Kontakta Annika Karlsson, enhetschef, tfn 08-5171 4190. Fackliga representanter Per Dackenberg, Saco-S/Riksrevisionen, 08-5171 4272 Tobias Hamfelt, ST/Riksrevisionen, 08-5171 4113 Om Riksrevisionen Riksrevisionen är en myndighet under riksdagen med uppdrag att genomföra oberoende granskning av statens verksamhet. Vår uppgift är att bedöma resultatet av statliga insatser, om skattepengar har använts effektivt och om myndigheter har redovisat sin verksamhet på ett rättvisande sätt. Resultatet av våra granskningar får ofta uppmärksamhet och ligger till grund för debatt och beslut om förändring i viktiga samhällsfrågor. Vi företräder också Sverige som nationellt revisionsorgan och bedriver utvecklingssamarbeten med revisionsmyndigheter i Afrika, Asien och östra Europa.
Arbetsgivare
Riksrevisionen
Hemsida: http://www.riksrevisionen.se/
Ansökan
Ansök senast 24 september (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Bli en av oss - bli ekonomikonsult på Mpya Finance!

Arbetsgivare / Ort: Mpya Finance AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 24 september (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikonsult

Om jobbet
Mpya Finance är ett nytänkande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi. Tanken med Mpya Finance är enkel. Vårt mål är att skapa en arena där briljanta människor vill arbeta och trivas. Vår passion och vårt nytänkande ger en grund för individer, kollegor och kunder att växa och utvecklas – och att varje dag jobba för att vara den mest attraktiva arbetsgivaren och rekryteraren i vår bransch. Vi lever våra ledord – enkelhet, engagemang och delaktighet. Om nyfikenheten tar överhand… Välkommen att bläddra i vår fina kulturbok! Vill du utvecklas, aktivt påverka och vara del av ett nytänkande konsultbolag? Konsult på Mpya Finance kan då vara ditt nästa steg i karriären! Är du redo för Mpya*? *Ifall din Swahili är lite rostig kan det vara bra att känna till att ordet Mpya [empaja] betyder “nytänkande”. I en bransch knökfull av Mercedes strävar vi efter att mer uppfattas som en Mini Cooper (på lustgas). Mindre decimalkomma, mer hjärta En del arbetsgivare ser en medarbetare som inventarier. Andra ser en kostnad eller en beläggningsgrad. Vi ser en människa med unika behov och en livssituation som måste funka både privat och professionellt. Vår verksamhet sätter därför dig i centrum i alla lägen. Vi har medvetet valt att gå emot branschens normer. Med människan i centrum skapar vi en ny morgondag där du blir del i en unik gemenskap medan du är med och utformar vår och din tillvaro. Våra värderingar skapades inte av en grupp i ett styrelserum långt från verksamheten. Vår kultur är istället något som ägs utav oss alla - En evigt reviderad process som syftar till att göra att vi tänker “äntligen!” när vi vaknar till en ny arbetsdag. Vi har siktet inställt… Har utmaningarna tagit slut och är du redo för en annorlunda morgondag? Har du hjärtat på rätta stället och vill vara med och bygga upp det nya vardagsrummet för ekonomer på Hunneberggatan i Linköping. Vår ambition är att definiera vår nisch, inte att följa den. Vi söker nu dig som vill bli vår nästa fantastiska kollega! Som ekonomikonsult på Mpya Finance är du med och levererar interimslösningar, projektstöd och rådgivning inom redovisning och controlling. Våra kunder är allt från små till stora företag med välkända varumärken, både börsnoterade och internationella koncerner. Arbetsuppgifterna består av allt från löpande bokföring, månatliga avstämningar, upprättande av bokslut, årsredovisningar, ekonomisk rådgivning, analyser till uppföljning samt rapportering. Vi arbetar både självständigt och i team hos våra kunder och har uppdrag på alla nivåer, allt från redovisningsekonom till CFO. Signalement Sannolikt är du Kvalificerad redovisningsekonom, Redovisningsansvarig, Ekonomiansvarig, Ekonomichef, Financial Controller eller Business Controller. Du har jobbat några år med ekonomi och är trygg i dina kunskaper. Samtidigt saknar du sannolikt något i jobbet idag? Vi söker en kollega som värdesätter att vara en del av ett starkt och ambitiöst team. Vi tar hand om varandra, har roligt på jobbet och värderar livsbalans högt. Bli en av oss. Det blir roligare så! Det krävs enastående människor för att erbjuda enastående tjänster inom ekonomi och finans. Vi älskar det vi gör och vi tror att det kommer du också att göra. Du kommer få stora möjligheter att påverka ditt arbete. Ta min själ! Ansök gärna redan nu! Vid eventuella frågor är du varmt välkommen att kontakta Emelie Palmqvist på 070-971 00 69 eller [email protected]
Arbetsgivare
Mpya Finance AB
Ansökan
Ansök senast 24 september (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Medarbetare revision/ redovisning

Arbetsgivare / Ort: Hellström & Hjelm Revision AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 24 september (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Hellström & Hjelm Revision AB är en växande redovisnings- och revisionsbyrå med kontor i Östersund, Stockholm (Liljeholmen), Uppsala och Hållnäs. Vi tillhandahåller tjänster inom områdena redovisning, revision, lön, bolagsärenden, skatter och andra företagsekonomiska frågor. Våra kunder är små och medelstora företag inom en mängd olika branscher. I dagsläget är vi totalt 37 anställda i företaget, varav 12 i Stockholm, och expanderar fortlöpande.

Vi söker ett flertal ambitiösa trevliga medarbetare i huvudsak till vårt kontor i Stockholm.

Rollen som konsult är varierande och mångfacetterad på så vis att du kommer beröra både revision, redovisning, lön och konsultation. Du kommer ha ett självständigt ansvar mot ett antal kunder där du som konsult både jobbar operativt med bokföring och redovisning men även konsultativt med rådgivning kring företagsekonomiska frågor. Arbetsuppgifterna består i första hand av löpande redovisning, upprättande av bokslut och deklarationer samt löpande revision och bokslutsgranskning i samarbete med våra auktoriserade revisorer. Därutöver kommer diverse företagsekonomiska konsultationer och hantering av bolagsärenden samt lönehantering.

Vi vill att våra medarbetare ska utvecklas i yrkesrollen! Intern och extern utbildning är en självklarhet likasom ett stort kundansvar och kundkontakt.

Vi ser helst att du som söker har lätt att samarbeta och knyta kontakt med såväl kollegor som kunder. Vidare har du lätt att arbeta självständigt samt hålla en god struktur i dina arbetsuppgifter. Då tempot ibland kan vara högt så är det viktigt att du känner dig bekväm de perioder då arbetsbelastningen är lite högre och alltid ser till att behålla fokus. Det viktigaste är inte vilka detaljkunskaper du har med dig utan den inställningen du har till att vilja utvecklas, testa nya arbetsuppgifter och ge en bra service. Att hjälpas åt och diskutera olika frågeställningar som dyker upp i arbetet är något vi värderar högt eftersom det ger oss möjlighet att rådge våra kunder på bästa sätt samtidigt som det gör jobbet roligt och utvecklande. Att hjälpa varandra är en självklarhet här!

Du ska ha en avslutad kandidatexamen i företagsekonomi samt goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Du kan vara nyutexaminerad, ha ett till två års erfarenhet inom redovisning, revision eller lön eller ha en längre erfarenhet i någon av kategorierna men söker efter nya utmaningar.

Är du ny i branschen så kommer jobbet inledningsvis innebära mycket redovisning och därefter byggs arbetsuppgifterna på med övriga tjänster utifrån företagets behov och ditt intresse. Kommer du med erfarenhet så anpassar vi upplägget utifrån vad du har med dig och vart du vill. Redovisning med bokslutsarbete kommer dock finnas med som en hörnsten eftersom det till stor del är grunden för det vi håller på med. Mer information om oss hittar du på www.hhrevision.se

Ansökan mailas med fördel till [email protected]

Start: Hösten 2021

Omfattning: Heltid, tillsvidare, 6 månaders provanställning

Placering: Katrinebergsbacken 35A, Stockholm

Arbetsgivare
Hellström & Hjelm Revision AB
Katrinebergsbacken 35 A
11761 STOCKHOLM
Hemsida: www.hhrevision.se
Ansökan
Ansök senast 24 september (4 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Ekonom till Ekonomienheten, Region Västernorrland

Arbetsgivare / Ort: REGION VÄSTERNORRLAND
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikonsult

Om jobbet
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Regionledningsförvaltningen har i uppdrag att stödja kärnverksamheternas processer inom olika kompetensområden. Förvaltningen ger också stöd och kvalitativa underlag till regiondirektören och politikerna. Ekonomienheten som är en av tre enheter inom verksamhetsområdet Ekonomi och Samordning. Verksamhetsområdet består av 70 medarbetare och utgör en stödfunktion till samtliga förvaltningar inom regionen. Vi söker nu en ekonom till Ekonomienheten med placering i Sollefteå eller Örnsköldsvik. . Som ekonom stöttar du chefer och medarbetare i arbetet med både ekonomi- och verksamhetsstyrning. I rollen ingår att tillgodose information och stödja verksamheterna i det löpande arbetet med budget, redovisning, uppföljning och analyser. Vid bokslut gör du sedvanliga bokslutsaktiviteter för att säkerställa rätt resultat för perioden. Du arbetar tätt ihop med controllers, ekonomer och HR-stöd i ditt arbete. Vi söker dig som har ekonomexamen från universitet/högskola eller liknande alternativt likvärdig kompetens erhållen genom erfarenhet, dock lägst gymnasieexamen med ekonomiinriktning. Vi vill att du har erfarenhet från ekonomiarbete inom områdena budget, uppföljning och bokslutsarbete samt har dokumenterad erfarenhet av att stödja chefer i deras arbete med ekonomi och uppföljning. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är självgående och har god samarbetsförmåga. Du har ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra samt anstränger dig för att leverera lösningar. Trivs du med att arbeta med komplexa frågor och samarbeta med andra - ja, då är det här en tjänst för dig! Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid. Välkommen med din ansökan Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Arbetsgivare
REGION VÄSTERNORRLAND
Hemsida: www.rvn.se
Ansökan
Ansök senast 26 september (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.