På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

70 Lediga jobb

Logistik- och leverantörsutvecklare för uppdrag i Västerås!

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Om jobbet
Har du utbildning inom logistik, inköp eller liknande och tidigare erfarenhet inom området? Då kan detta vara nästa utmaning för dig! Just nu söker vi en Logistik- och leverantörsutvecklare till vår globala och välkända kund i Västerås! Uppdraget förväntas starta omgående för att pågå till början av januari 2022, vad vi vet i dagsläget. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag! Om tjänsten I rollen som Logistik- och leverantörsutvecklare kommer du arbeta med utveckling av processer, rutiner och verktyg för hela värdeflödet. Detta innefattar operativt inköp, produktionsplanering och kundsupport/orderadministration. Vidare kommer du arbeta med att säkerställa materialförsörjning samt utveckla och driva förbättringsarbete med företagets komponentleverantörer. Arbetet sker i form av både löpande uppgifter, men även att koordinera/driva uppdrag och mindre projekt. Vem är du? För att kvalificera dig till rollen som Logistik- och leverantörsutvecklare söker vi dig med: • Adekvat utbildning och gärna tidigare erfarenhet av inköpsrelaterat arbete och/eller projektledning • Vana av helhetsansvar för ett uppdrag och självständigt driva uppdrag • Mycket goda kommunikationsfärdigheter på både svenska och engelska, i såväl tal som skrift • Analytisk förmåga samt förmåga att hantera datamängder och med hjälp av Excel ta fram analyser Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Unilabs söker LOGISTIKANSVARIG

Arbetsgivare / Ort: Unilabs AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Om jobbet
På Unilabs kombinerar vi ett stort medicinskt kunnande med en stor mänsklig omtanke. Genom våra sätt att arbeta skapar vi ett tydligt kundvärde och tydligt patientvärde. Detta gör vi med hjälp av effektiv diagnostik, hög kvalitet och förstklassig kundservice mot våra patienter och kunder. Vi har gemensamt en vilja att ge de bästa förutsättningar till vård för varje enskild individ och vi tror på att våra medarbetares kompetens, drivkraft och engagemang har en stor del i det mervärdet som vi skapar för samhället i stort. VAD Vi söker dig som vill ta chansen att bygga upp en helt ny roll inom Unilabs, en logistikansvarig till vår kundtjänst. Vi söker en logistikansvarig som tar ett helhetsgrepp för transporter från våra kunder och mellan våra laboratorier. Du håller kontakt med våra transportörer för nya bokningar, avstämning av befintliga turer och även hantering av avvikelser. Du kommer även att hantera det förpackningsmaterial som behövs för att kunna skicka prover till oss. Vi letar också efter nya transportlösningar för att kunna utvidga våra upptagningsområden. Du kommer att tillhöra vår kundtjänst men ha ett nära samarbete med vår säljorganisation för att tillsammans med dem hitta lösningar till nya affärsområden. Som person är du nyfiken, initiativrik och gillar nya utmaningar. Samtidigt är du bra på att förvalta de kontakter som redan finns. Du gillar att samarbeta med många människor och medverkar till att bygga starka produktiva team. Resor mellan våra regioner kommer att förekomma. Du kommer att rapportera till kundtjänstchef Laboratoriemedicin. Vi satsar på individuell kompetensutveckling och vi vill att våra medarbetare har en bred kompetens och kan klara flera olika arbetsuppgifter för att på så vis skapa starka lag. Därför är lagarbete och gott samarbetsklimat är viktigt för oss. VEM På Unilabs väger personlighet och intresse lika tungt som kompetens och erfarenhet; vi lägger därför stor vikt vid din personliga lämplighet. Du är en lagspelare med god samarbetsförmåga samtidigt som du klarar av att arbeta självständigt. Du har en stark kvalitetskänsla och jobbar alltid mot en hög servicenivå i ditt arbete. Vi prioriterar nytänkande och initiativförmåga och vill därför att du upplever att du passar in i en sådan miljö. Vidare ser vi att du är öppen för kontinuerlig förändring och utvecklingsarbete utifrån LEAN då det är något som genomsyrar vår organisation. Vi ser även att du: - Gymnasieutbildning gärna påbyggnadsutbildning inom Logistik - Arbetat med logistik i minst 2 år. - Behärskar svenska och engelska i tal och skift. - Har goda IT-kunskaper Meriterande om man genomgått ADR-utbildning och/eller arbetat som projektledare inom logistik. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. Vid intresse tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt och vi kallar till intervju löpande. VAR Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Solna, Huvudsta. Du kommer att välkomnas som en i gänget i Kundtjänst, där det idag totalt arbetar ca 25 medarbetare. Medarbetarna är fördelade på 3 regioner Stockholm, Eskilstuna och Skövde. Unilabs AB är idag en ledande aktör inom radiologi och laboratoriemedicin och Sveriges största privata leverantör av röntgen, mammografi och laboratoriemedicin. Vi möter våra patienter och kunder på sjukhus, närakuter, primärvårdslaboratorier, våra egna fristående röntgenenheter och mottagningar. Det är en verksamhet med full fart i en lugn omgivning med stor variation. Av våra totalt 13 000 medarbetare i Europa, arbetar drygt 1,200 i Sverige. Läs gärna mer om oss på www.Unilabs.se Unilabs erbjuder tjänster inom laboratoriemedicin och bild- och funktionsdiagnostik till öppen och sluten sjukvård. Våra tjänster kännetecknas av hög kvalitet, säkerhet och service. Unilabs har idag ca 1300 medarbetare men vi växer ständigt. De största yrkesgrupperna är biomedicinska analytiker, röntgensjuksköterskor och läkare med specialistkompetens inom radiologi eller laboratoriemedicin. Att arbeta på Unilabs innebär att förstå att vårt jobb inte bara är att producera testresultat. Vi tillhandahåller verkliga, användbara svar för våra patienter och vårdgivare. Vårt arbete förändrar livet direkt till det bättre, vilket vi ser som ett fantastiskt privilegium och något värt att arbeta för.
Arbetsgivare
Unilabs AB
Hemsida: https://unilabs.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Unilabs söker LOGISTIKANSVARIG

Arbetsgivare / Ort: Unilabs AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Om jobbet
På Unilabs kombinerar vi ett stort medicinskt kunnande med en stor mänsklig omtanke. Genom våra sätt att arbeta skapar vi ett tydligt kundvärde och tydligt patientvärde. Detta gör vi med hjälp av effektiv diagnostik, hög kvalitet och förstklassig kundservice mot våra patienter och kunder. Vi har gemensamt en vilja att ge de bästa förutsättningar till vård för varje enskild individ och vi tror på att våra medarbetares kompetens, drivkraft och engagemang har en stor del i det mervärdet som vi skapar för samhället i stort. VAD Vi söker dig som vill ta chansen att bygga upp en helt ny roll inom Unilabs, en logistikansvarig till vår kundtjänst. Vi söker en logistikansvarig som tar ett helhetsgrepp för transporter från våra kunder och mellan våra laboratorier. Du håller kontakt med våra transportörer för nya bokningar, avstämning av befintliga turer och även hantering av avvikelser. Du kommer även att hantera det förpackningsmaterial som behövs för att kunna skicka prover till oss. Vi letar också efter nya transportlösningar för att kunna utvidga våra upptagningsområden. Du kommer att tillhöra vår kundtjänst men ha ett nära samarbete med vår säljorganisation för att tillsammans med dem hitta lösningar till nya affärsområden. Som person är du nyfiken, initiativrik och gillar nya utmaningar. Samtidigt är du bra på att förvalta de kontakter som redan finns. Du gillar att samarbeta med många människor och medverkar till att bygga starka produktiva team. Resor mellan våra regioner kommer att förekomma. Du kommer att rapportera till kundtjänstchef Laboratoriemedicin. Vi satsar på individuell kompetensutveckling och vi vill att våra medarbetare har en bred kompetens och kan klara flera olika arbetsuppgifter för att på så vis skapa starka lag. Därför är lagarbete och gott samarbetsklimat är viktigt för oss. VEM På Unilabs väger personlighet och intresse lika tungt som kompetens och erfarenhet; vi lägger därför stor vikt vid din personliga lämplighet. Du är en lagspelare med god samarbetsförmåga samtidigt som du klarar av att arbeta självständigt. Du har en stark kvalitetskänsla och jobbar alltid mot en hög servicenivå i ditt arbete. Vi prioriterar nytänkande och initiativförmåga och vill därför att du upplever att du passar in i en sådan miljö. Vidare ser vi att du är öppen för kontinuerlig förändring och utvecklingsarbete utifrån LEAN då det är något som genomsyrar vår organisation. Vi ser även att du: - Gymnasieutbildning gärna påbyggnadsutbildning inom Logistik - Arbetat med logistik i minst 2 år. - Behärskar svenska och engelska i tal och skift. - Har goda IT-kunskaper Meriterande om man genomgått ADR-utbildning och/eller arbetat som projektledare inom logistik. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. Vid intresse tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt och vi kallar till intervju löpande. VAR Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Solna, Huvudsta. Du kommer att välkomnas som en i gänget i Kundtjänst, där det idag totalt arbetar ca 25 medarbetare. Medarbetarna är fördelade på 3 regioner Stockholm, Eskilstuna och Skövde. Unilabs AB är idag en ledande aktör inom radiologi och laboratoriemedicin och Sveriges största privata leverantör av röntgen, mammografi och laboratoriemedicin. Vi möter våra patienter och kunder på sjukhus, närakuter, primärvårdslaboratorier, våra egna fristående röntgenenheter och mottagningar. Det är en verksamhet med full fart i en lugn omgivning med stor variation. Av våra totalt 13 000 medarbetare i Europa, arbetar drygt 1,200 i Sverige. Läs gärna mer om oss på www.Unilabs.se Unilabs erbjuder tjänster inom laboratoriemedicin och bild- och funktionsdiagnostik till öppen och sluten sjukvård. Våra tjänster kännetecknas av hög kvalitet, säkerhet och service. Unilabs har idag ca 1300 medarbetare men vi växer ständigt. De största yrkesgrupperna är biomedicinska analytiker, röntgensjuksköterskor och läkare med specialistkompetens inom radiologi eller laboratoriemedicin. Att arbeta på Unilabs innebär att förstå att vårt jobb inte bara är att producera testresultat. Vi tillhandahåller verkliga, användbara svar för våra patienter och vårdgivare. Vårt arbete förändrar livet direkt till det bättre, vilket vi ser som ett fantastiskt privilegium och något värt att arbeta för.
Arbetsgivare
Unilabs AB
Hemsida: https://unilabs.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Supply Chain Analyst

Arbetsgivare / Ort: AB Tetra Pak / LUND
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 22 september (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen.


Is Supply Chain and an end-to-end perspective in your genes and do you enjoy challenging the as-is?

Processing Solutions & Equipment (PSE) has the end-to-end responsibility for development, production and installation of Tetra Pak equipment and ensures we deliver the cost, productivity, and quality our customers expect. The environment is dynamic and global with plenty of room for stimulating challenges. We are now looking for a new Supply Chain Analyst! In this role you work cross-functionally to develop and improve the PSE Supply Chains.


Global Supply Planning is the global supply chain planning centre for production of Packaging and Processing Capital Equipment. The team is passionate about supply chain performance and finding the sweet spot between value and cost for the different products in the PSE portfolio.


As Supply Chain Analyst you will be analysing supply chain data and converting it into valuable business insight. You will be working across functions and link to colleagues from all parts the world to support loss eradiation and improving our service levels. With an outside-in perspective and a strong drive for results you can make the difference. Do you have what it takes?


The position is based either in Lund or Modena and may require 5-15 % travel.

What you will do

As Supply Chain Analyst you will enable Supply Chain optimization from demand to delivery by:

  • Collecting and Analysing Supply Chain data to identify improvement areas.
  • Assessing compliance to standards for internal and external operating units.
  • Measuring and reporting Supply Chain Performance.
  • Leading and participating to supply chain improvement activities.
  • Collaborating with procurement, logistics and internal and external operational units to enhance quality and performance in deliveries and utilization of assets and resources.
  • Supporting coordination and execution of the Sales & Operations Planning Process.
  • Applying World Class Methodologies to build up loss intelligence and support loss eradication.

Who you are

For this position we are looking for a candidate who finds it easy to work in a multicultural environment and use your interpersonal skills to build a trusting environment within your network. You have an analytical mindset, a great attention to details and structuring your work. Your personal drive is strong, and you have the ability to motivate others. You have professional experience from material and inventory planning, production planning or supplier collaboration.


We believe you have:

  • Master’s degree in Engineering, preferably within the area of Supply Chain Management such as i.e., Industrial Management and Engineering or Mechanical Engineering.
  • APICs certification as Certified Supply Chain Professional is a plus.
  • Excellent English knowledge both spoken and written is required.
  • Interest and experience from using analytical tools such as PowerBI, Power Query in Excel or similar.
  • Hands- on experience from working with ERP/MRP systems, such as SAP, is considered as a plus.
  • Good understanding of WCM tools and/or LEAN Production is preferred.

We offer you

  • Variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape
  • Culture that pioneers a spirit of innovation where our engineering expert drives visible results
  • Equal opportunity employment experience that values diversity and inclusion
  • Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements

Apply now!

If you are inspired to be part of our promise to protect what’s good; for food, people, and the planet, apply through our careers page at https://jobs.tetrapak.com/.

This job posting expires 2021-09-22



To know more about the position contact Michael Hultberg at +46 46 36 1861


Questions about your application contact Christina Klemedtson at +46 46 36 2231


For trade union information contact Unionen /Lisbeth Larsson +46 46 36 2320 and Sveriges Ingenjörer / Lars Haraldsson at +46 46 36 2533

Arbetsgivare
AB Tetra Pak
RUBEN RAUSINGS GATA
22186 LUND
Ansökan
Ansök senast 22 september (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Outbound Planner

Arbetsgivare / Ort: SANDVIK AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 22 september (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Sandvik Rock Processing Solutions is an autonomous business area within Sandvik Group, and a frontrunner in crushing and screening solutions used for mining. Our industry leading position is based on years of experience, a core technical knowledge and passionate people. We also hold a number one position in the way the manufacturing industry goes digital. On our quest to create cutting edge tech solutions that push boundaries, we need innovative, bright and collaborative minds. This is where you come in!

To strengthen our team, we’re now looking for an Outbound Planner EMEA to join us – a great opportunity to work with passionate colleagues in a truly global environment. The department of Aftermarket Planning and Logistics in Svedala is globally accountable for managing the supply chain planning and order execution for aftermarket parts for stationary crushers. We work in close cooperation with our customers and factories to ensure efficiency and we’re constantly developing our processes and methods as an important component of our business. Are you ready to start a career at a global frontrunner and be part of us when we expand and grow? Please keep reading!


Your mission

As our new Outbound Planner EMEA, you’re our person when it comes to managing all order-related activities within your dedicated area by coordinating delivery, logistics, technical and commercial verifications, confirmations, and associated communication for the aftermarket. You match our customers’ needs with globally available resources and ensure the delivery of goods. Being part of a true dedicated team of eight people, you collaborate with our production units and warehouses, ensuring the best possible solutions to provide excellent customer service. Additionally, you build and maintain close cooperation with our external partners and other critical stakeholders in our organization. On top of executing operational tasks, we expect you to provide input to improve our order management and participate in overall development activities.

Your home office is in Svedala – a fast and easy commute from surrounding cities and with our site located just across from the train station.

Your character

We are looking for someone with a degree in Business Administration, Supply Chain Management, Logistics or experience from a similar position. Coming from an Order Desk or another position within Supply Chain would be a good fit. It’s fundamental that you have a good understanding of the whole Supply Chain and that you are skilled working in ERP and Office 365 applications. And as we act in a global setting, you communicate fluently in Swedish and English, both verbally and in writing.

Your character is key to our success! You’re highly motivated and ambitious with an eagerness to learn.

Showing a curious mindset, you always stay updated, delivering results and maintaining structure throughout processes. Being a team player who quickly understands the organization is everything. You genuinely enjoy interacting with our external and internal stakeholders, and you thrive when delivering top-quality service and communicating with our customers. You’re structured analytical, and as your daily work includes operating in a diverse and complex business, you have an excellent ability to prioritize and organize your work according to arising challenges - sometimes in a fast-paced environment. Your engagement and confident ways also enable you to solve problems and you see obstacles as something exciting and motivational.

Our culture

At Sandvik, we’re tech driven, innovative and entrepreneurial. We believe that success is a team effort so we value diversity and are committed to creating an inclusive culture where people can be themselves and reach their full potential. So, we invest in supporting each other, learning together and celebrating our differences. Visit our stories hub, LinkedIn or Facebook to get to know us further.

Application

Send your application no later than September 22, 2021.

Read more about Sandvik Group and apply at home.sandvik/career (Job ID: R0030033).

Contact information

For further information about this position, please contact:

Macarena Ribalta, recruiting manager, +46 (26) 26 23 71

Union contacts - Sweden

Mårten Lindberg, Unionen, +46 (0)40 409240

Cecilia Theander, Akademikerföreningen, +46 (0)40 40 92 31

Michael Wicktor-Ohlsson, Ledarna, +46 (0)40 40 90 25

For more information about the recruitment process, please contact HR Services, +46 (0)26 261 444.

Recruitment Specialist

Anton Karlsson


We have already decided on which advertising channels and marketing campaigns we wish to use, and respectfully decline any additional contacts.

Arbetsgivare
SANDVIK AB
Kungsbron 1
11122 Stockholm
Ansökan
Ansök senast 22 september (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.