På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Kundtjänstmedarbetare
Spela filmen

Kundtjänstmedarbetare

1961 Lediga jobb

Telefonist/Kundtjänstmedarbetare för timanställning på Kalix Tele24

Arbetsgivare / Ort: Happyr AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kundtjänstmedarbetare

Om jobbet
Kalix Tele24 rekryterar: Telefonist/Kundtjänstmedarbetare för timanställning Kalix Tele24 erbjuder svarsservice i olika former. Från svarstjänst till att ta hand om hela växelfunktionen, dygnet runt, året om. Vi hjälper kunder att hantera olika typer av kundtjänstuppdrag, fullt ut, eller vid behov. Vår affärsidé lyder: "Med marknadens främsta medarbetare erbjuder vi kostnadseffektiv och flexibel kundkontakt." Kalix Tele24s kunder är små och stora företag, myndigheter, regioner samt organisationer i Norden. Företaget grundades 1992 och har sedan dess byggt upp en gedigen erfarenhet av professionella svarstjänster för såväl privat som offentlig verksamhet. På huvudkontoret i Kalix samt kontoren i Haparanda och Stockholm finns idag ca 165 medarbetare. Besök gärna vår hemsida samt våra sidor på Linkedin och Facebook. Har du ett stort intresse för service och vill jobba med kundbemötande? Är du driven och har en härlig positiv energi som du vill dela med dig av till kunder och kollegor? Kanske önskar du kombinera studier, annat arbete, pension etc. med att arbeta extra? Då är detta något för dig! Med anledning av nya uppdrag så behöver vi bli fler medarbetare. Vi söker dig som vill arbeta som timanställd telefonist. Kalix Tele24 har öppet dygnet runt, året om, men söker i första hand dig som önskar/kan arbeta mellan kl. 06.00-23.00. Som timanställd lägger du själv in när du är tillgänglig för arbete och bokas därefter in för arbetspass utifrån verksamhetens behov. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta som växeltelefonist och/eller utföra olika kundtjänstärenden på distans åt våra kunder. Som ”ansiktet utåt” för våra kunder så ställer vi höga krav på din förmåga att bemöta de inringande på ett professionellt och serviceinriktat sätt. I rollen ingår även administrativt arbete t ex att besvara mejl och chattar. Dina främsta arbetsverktyg är dator och telefon vilket kräver att du är en van dator användare samt har lätt för att lära dig nya system. Vi söker dig som Är serviceinriktad och gillar att uppfylla kundernas krav på kvalitet och service. Du är duktig på att kommunicera både muntligt och skriftligt och tycker om att ha kundkontakt. Du vill bidra till dina kollegors trivsel samt är ansvarsfull, positiv och flexibel. Du måste kunna arbeta kontinuerligt för att bibehålla kompetens. Bokning av pass sker alltid utifrån din tillgänglighet som sedan matchas med företagets behov.  Kvalifikationer • Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift • Har minst godkända gymnasiebetyg eller motsvarande. • God datorvana. Meriterande • Erfarenhet från serviceyrken eller vården. • Goda kunskaper i norska och/eller finska. Stor vikt kommer att läggas på attityd och dina personliga egenskaper.  Villkor Timanställning. Arbetstiden varierar efter vårt behov både dagtid, kvällstid och helg. Placeringen blir på vårt kontor i Kalix. Preliminär utbildningsstart 6/9 eller enligt överenskommelse. För rätt person finns goda möjligheter till fortsatt anställning. Kalix Tele24s Akademi Som nyanställd hos Kalix Tele24 genomgår du en utbildning. Utbildningen är såväl teoretisk som praktisk och innehåller moment som medlyssning, kompetenstester samt coachning, individuellt och i grupp. Utbildningen genomförs i flera steg och inleds med teori i grupp. Detta varvas efterhand medpraktik i växeln, med stöd av en mentor, för att sedan övergå till egen praktisk utövning. Utbildningen är drygt 2 ½ vecka. Har du frågor kontakta:  Linda Johansson, HR-Specialist, 020-69 00 00 eller [email protected] Facklig företrädare: Unionen, [email protected] Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgän... Läs mer på https://hpr.to/j23349
Arbetsgivare
Happyr AB
Hemsida: https://www.kalixtele24.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Hero söker kundservicemedarbetare till kommande uppdrag i Stockholm!

Arbetsgivare / Ort: Hero AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Är du en glädjespridare som alltid är redo att ge kundservice på toppnivå? Skicka då in din ansökan redan idag för framtida uppdrag inom Stockholmsområdet. Vi på Hero har flertalet spännande kunder som efterfrågar medarbetare som brinner för service och administration. Dina arbetsuppgifter som kundservicemedarbetare kan se olika ut beroende på vilken kund du arbetar hos. Här nedan följer exempel på arbetsuppgifter. Exempel på arbetsuppgifter - Ta emot inkommande samtal från kunder via telefon och chatt - Hantera företagets mail och besvara kunders frågor - Orderhantering - Reklamationshantering - Övrig administration i Officepaketet, t.ex. Excel. Vem är du? För att trivas i en roll inom kundservice så tror vi att du är en person som trivs med att arbeta med mycket kundkontakt över telefon och mail. Vi tror att har du har erfarenhet utav arbete inom någon form utav service. Du ser möjligheter och är lösningsorienterad och kommer gärna med idéer och tar egna initiativ. Vi ser gärna att du har: - Erfarenhet ifrån arbete med kundkontakt - Svenska i tal och skrift - Flytande i engelska - Lätt att arbeta i och lära sig nya system Meriterande - Erfarenhet av att ha arbetat med kundtjänst - Om du talar och skriver ytterligare ett nordiskt språk Arbetstider, tillträde och omfattning Arbetstiderna är under måndag till fredag, kontorstider. Vi tillsätter denna typ av roll regelbundet och vi ser gärna att du är tillgänglig på kort varsel då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan antingen vara ett konsultuppdrag eller en direktrekrytering till kunden. Hur söker du? Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryterings- och konsultchefsassistent Amanda Wyser på [email protected] Vi ser fram emot att läsa din ansökan! We are heart working” Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.
Arbetsgivare
Hero AB
Hemsida: http://www.hero.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Finsktalande kundservicemedarbetare till American Express

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kundtjänstmedarbetare

Om jobbet
Är du finsktalande och vill göra karriär på ett välkänt kreditkortsföretag? Vill du arbeta med toppklassig service och dessutom få värdefull inblick i hur det är att jobba inom ett världsomspännande företag? Då ska du inte missa denna chans att få utvecklas både professionellt och personligt. Ta chansen och vässa ditt CV ytterligare, urval sker löpande. OM TJÄNSTEN Academic Work söker för American Express räkning en finsktalande kundservicemedarbetare med stort servicefokus. Arbetstiden är förlagd under kontorstider 8-17 eller 8-16 (38h/v) och kontoret är på Gärdet, Stockholm. Ditt team består av sju kollegor och du kommer hantera den finska marknaden. Viktigt att du är flytande i både tal och skrift i det finska språket, samt har goda kunskaper i svenska och engelska. Detta då det används i det dagliga arbetet. Detta är ett konsultuppdrag på sex månader med goda chanser till förlängning eller överrektytering, förutsatt att alla parter är nöjda. Du erbjuds * Möjligheten att vara en del av ett globalt företag * En dedikerad konsultchef och karriärspartner under hela uppdraget Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER I rollen som finsktalande kundservicemedarbetare är du första kontakten med företaget på så sätt har du en nyckelroll inom American Express. Du kommer att hantera inkommande samtal över telefon samt hantera olika ärenden gällande American Express-kortet. Det kan till exempel vara att: * Ta emot och svara på frågor om saldo * Hantera fakturafrågor * Hantera reklammation på debiteringar Du kommer att få en gedigen introduktion och medsittning för att senare arbeta för att nå företagets högt uppsatta mål. Utvecklingsmöjligheter: Du får chansen att utvecklas både professionellt och personligt, i rollen får du kontinuerlig coaching för att lyckas på bäst sätt. Du får med dig erfarenhet från ett av världens mest respekterade varumärken och skriftliga rekommendationer vid avslutat konsultuppdrag. VI SÖKER DIG SOM * Behärskar det finska språket på modersmålsnivå i både tal och skritft * Har goda kunskaper i det svenska och engelska språket i både tal och skrift Det ses meriterande om du: * Har tidigare arbetslivserfarenhet av att arbeta med kundtjänst och använt telefon som främsta arbetsverktyg * Har tidigare arbetslivserfarenhet av att arbeta på bank eller med kreditkort * Har erfarenhet av finansiella tjänster och produkter Som person är du engagerad med en "can do"-attityd och gillar att arbeta i högt tempo. Du är lyhörd, empatisk och resultatinriktad. Vidare är du lösningsorienterad och drivs av att leverera toppklassig service. ÖVRIG INFORMATION * Start: Omgående, enligt överenskommelse * Omfattning: Heltid, 6 månader med goda chans till förlängning eller överrekrytering * Placering: Remote/Gärdet Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och American Express önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. INFORMATION OM FÖRETAGET American Express är ett globalt företag etablerat i över 130 länder som erbjuder sina kunder privata kontokort, företagskort, finansiella tjänster och resebyrå.
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Extrajobba som servicedeskmedarbetare hos Atea!

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kundtjänstmedarbetare

Om jobbet
Atea söker servicedeskmedarbetare till kund i Luleå! Är du student och vill bygga på din arbetslivserfarenhet i kombination med dina studier? Atea är ett företag där kamratskap, driv, humor är ledorden. Hos vår kund får du möjligheten att ta vara på din drivkraft av att utvecklas personligt och utveckla dina kunskaper i att samordna, administrera och arbeta med teknik. Sök redan idag! Urval sker löpande OM TJÄNSTEN Academic Work söker studenter till extraarbete som servicedeskmedarbete för Ateas räkning i Luleå. Du kommer arbeta för Atea mot utvalda kunder. I din roll kommer du främst ha ansvar för att hantera ärenden av både beställningar och felanmälningar. Ditt främsta arbete kommer ha fokus på support via telefon och mail där du jobbar med inkommande ärenden. För att få rätt förutsättningar i arbetet kommer du få en gedigen introduktion i arbetsuppgifterna och de olika systemen du kommer använda. För att arbetet ska kombineras med dina studier på bästa sätt är passen belagda kvällar och helger. Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande ARBETSUPPGIFTER * Att ge IT-support över telefon och mail riktat mot kund * Samordna tekniker i olika felhanteringssituationer * Arbeta med ärendehantering Arbetet är strukturerat utefter checklistor och du kommer ha tydliga instruktioner på hur du ska prioritera och agera i din roll. Det handlar om att hantera flera bollar i luften och samtidigt hålla fokus på att ge högklassig service. Dina arbetspass kommer att anpassas så att de kan kombineras med dina studier och vi kommer tillsammans med Atea arbeta med god framförhållning vid bokning av pass. VI SÖKER DIG SOM Vi söker dig som studerar på eftergymnasial nivå och har minst två år kvar av dina studier. Då du kommer ha kontakt med medarbetare i Sverige är det ett krav för tjänsten att du skriver och talar flytande svenska. Krav för tjänsten är att du kan jobba minst två pass i veckan. Passen är belagda under kvällar och helger och vi söker någon som vill jobba under lov samt större högtider. * Studerar på eftergymnasial nivå och har minst två år kvar av dina studier * Har någon tidigare form av IT-bakgrund, utbildning alternativt ett stort intresse för IT * Skriver och talar svenska flytande * Kan arbeta två pass i veckan under kvällar och helger * Kan arbeta under lov och större högtider Det är meriterande om du... * Tidigare erfarenhet av att ha arbetat med service Som person är du: * En lagspelare * Serviceinriktad * Stresstålig * Strukturerad Övrig information * Start: Omgående * Omfattning: Deltid 2 pass i veckan, kväll och helg. Heltid under sommar och jul * Placering: Luleå * Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Ateas önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. INFORMATION OM FÖRETAGET Atea finns i sju länder i Norden och Baltikum, har ca 6 800 medarbetare, marknadsledare i Norden och Baltikum och är den näst största it-infrastrukturleverantören i Europa. I Sverige har de 2 000 medarbetare på ett trettiotal orter från Malmö i söder till Kiruna i norr. Omkring 1 000 av dess är konsulter.
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Office Manager med kundtjänstansvar som brinner för service!

Arbetsgivare / Ort: Doktorse Nordic AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Receptionist
  • telefonist

Om jobbet
Om Doktor.se Vill du ha en bred roll som både innefattar kundtjänst och arbete i reception? Får du energi av att ha kontakt med människor och hjälpa dem på bästa möjliga sätt? Har du dessutom ett intresse för vård och health-tech så är detta en perfekt match. Vi, Doktor.se, strävar efter att bli det självklara valet vid första vårdkontakt och arbetar hårt för att göra primärvården tillgänglig för alla. Doktor.se är sedan 2016 en personlig och snabbväxande aktör inom digital sjukvårdsrådgivning. För närvarande är vi det tredje största bolaget i Europa inom vår nisch och bland de topp två ledande aktörerna i Sverige. Doktor.se äger också egna vårdcentraler i Sverige och vi har ambitionen att fortsätta växa bland annat genom förvärv. Om tjänsten: Vi växer vilket även innebär att vår kundtjänstavdelning behöver bli större. Vi strävar alltid efter att ge den bästa servicen till våra patienter och kunder. Detta är något vi värdesätter högt. Till vår kundtjänst kommer en stor blandning av ärenden och du ska kunna finnas tillgänglig både via mail och telefon. Rollen som Office Manager kommer till största del innefatta arbetsuppgifter kopplat till vår kundtjänst, men du kommer även finnas på plats på vårt kontor i receptionen för att ta hand om leveranser och se till alla som kommer in genom dörren känner sig välkomna. Du kommer även få stötta i en del ärenden som ligger på vår medicinska sekreterare när det finns behov. Detta är med andra ord en bred och omväxlande roll med mycket eget ansvar. Dina ansvarsområden kommer inkludera: - Ansvar över kundtjänstens mail och kontorstelefon - Svara på kommentarer i App store och Google play - Avbokning/ombokning av patienter - Beställa kontorsmaterial samt ta emot beställningar/paket - Sitta i receptionen och ta emot besök - Ansvarar över att reception/kontor ser välkomnande ut Vi söker dig som har: - Minst 1 års arbetslivserfarenhet inom service - Godkänd och avslutad gymnasieutbildning - Flytande i Svenska och Engelska både muntligt och skriftligt - Lätt för att sätta sig in i nya system - Ett intresse för hälsa och sjukvård Det är meriterande om du dessutom: - Utbildning inom projektledning, marknadsföring eller kommunikation - Har erfarenhet inom kundtjänst och är van att arbeta med mail/telefon som verktyg - Har arbetat inom digitalvård Vi erbjuder dig: - Möjlighet att sitta i fräscha lokaler i centrala Stockholm - Att få en fot in i ett spännande företag inom health-tech i tillväxtfas - Arbeta i ett tight och härligt team - Frihet under ansvar Övrig information: Start: Omgående Plats: Centralt i Stockholm Omfattning: Heltid, tillsvidare Lön: Enligt överenskommelse Låter detta spännande? Klicka på "Ansök Nu" för att skicka in din ansökan till oss. Vänligen notera att vi inte tar emot några ansökningar via email med hänsyn till GDPR. Vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten för sista ansökningsdag. För frågor angående tjänsten, Ring HR Generalist Hanna Berg på tel.nr 073-1520202 eller Sandra Forsberg på tel.nr 073 44 33 482. Varmt välkommen att skicka in din ansökan!
Arbetsgivare
Doktorse Nordic AB
Hemsida: http://Doktor.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.