På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

202 Lediga jobb

Vi söker en Teamledande Ekonomikonsult

Arbetsgivare / Ort: One Economy AB / Linköping
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikonsult

Om jobbet

UCS One Economy är ett engagerat och nytänkande bolag som verkar efter orden förtroende, engagemang och samarbete. Vi är ett företag med stor bredd vilket gör att det finns goda möjligheter till utveckling och specialisering inom och mellan olika affärsområden. Företaget genomsyras av glada medarbetare och en god sammanhållning – en arbetsplats där vi hjälper varandra.


Om tjänsten

Vi söker dig som vill ta nästa steg i din karriär och utveckla dina ledaregenskaper. Rollen innebär att leda och stötta ditt team med 4-5 konsulter i det dagliga arbetet med kunduppdrag. Du deltar aktivt i ledningsgrupp och i arbetet att utveckla vårt affärsområde som arbetar mot större bolag. Fokus ligger på att utveckla effektiva arbetssätt för större kundnytta. Arbete med marknadsföring och sälj kan också förekomma.

Som teamleader är du även ekonomikonsult vilket innebär att du utöver teamledaruppdraget arbetar med löpande bokföring, bokslutsarbete, upprättande av årsredovisningshandlingar och rådgivning, med fokus mot de seniora frågorna. Du arbetar mot olika branscher och hanterar såväl nya som befintliga kunder. Tack vare ditt starka kundfokus och målmedvetna intresse att lösa problem utvecklar du givande kundsamarbeten.

Vi kan utlova varierande och spännande uppdrag med kunder som sträcker sig över hela spannet från ägarledda företaget till större börsnoterade bolag. Vårt erbjudande till företag är att outsourca hela eller delar av sin ekonomifunktion till oss, alternativt använda oss som interimslösning för olika ekonomitjänster, allt ifrån ekonomichefsroller till assistentroller.

Önskade kvalifikationer

Vi ser att du som söker är utbildad ekonom och har minst tre års erfarenhet av arbete som ekonom/konsult. Du arbetar idag självständigt med redovisningsarbete och besitter den kunskap som krävs för att färdigställa period- och årsbokslut. Du har goda systemkunskaper och vi ser gärna att du har erfarenhet från flera ERP-system. Tidigare ledarerfarenhet är meriterande.

Personliga egenskaper

För att trivas i rollen är du en strukturerad, noggrann och driven person som får saker gjorda. Du är målinriktad samtidigt som du har god samarbetsförmåga och uppskattar relationer, både med kunder och medarbetare. Som ledare är du kommunikativ och lyhörd och du motiveras av att tillsammans med ditt engagerade och servicemedvetna team hitta effektiva arbetssätt och digitala lösningar. Lagarbetet är viktigt.

Om oss

One Economy är ett företag i framkant när det gäller digitalisering och affärsmodeller. Vi har stor bredd i vår kompetens och erbjuder förutom traditionella tjänster även tjänster inom affärssystem och utbildning. Vårt mål är att bli regionens främsta helhetsleverantör inom ekonomi, lön och HR.

På UCS One Economy värnar vi om den anställdes välmående och erbjuder fina förmåner som god pensionsplan, möjlighet till utveckling, kortare arbetsdag under sommaren samt både friskvårdstimme och friskvårdbidrag.


Arbetsgivare
One Economy AB
Teknikringen 4A
58330 Linköping
Hemsida: https://ucsone.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

HR Coordinator

Arbetsgivare / Ort: Cepheid AB / Solna
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Cepheid i Solna växer och vi fortsätter vår expansionsresa genom att utöka HR-teamet med en HR Coordinator. Vi är idag ett tight och skarpt team på 6 personer med gedigen kompetens och erfarenhet inom våra respektive roller och vår gemensamma nämnare är framförallt att vi brinner för att hjälpa människor.

Cepheid är ett av världens snabbast växande företag inom molekylärdiagnostik. Företagets unika diagnostikplattform används över hela världen och gör en skillnad för patienter eftersom diagnos och val av behandling underlättas av testresultaten. Cepheid erbjuder ett brett sortiment av diagnostikprodukter inom virologi, bakteriologi och onkologi som kan möta morgondagens krav på säker, snabb och flexibel diagnostik såväl i västvärlden som i länder med begränsade resurser.

Det här är en spännande möjlighet för dig som är en erfaren HR-koordinator att bli en del av vårt sammansvetsade team i en snabbväxande organisation med härlig stämning och högt i tak.

Rollen

Som HR-koordinator kommer du att stötta HR-teamet och verksamheten i alla HR-relaterade frågor såsom rekrytering, system, anställning, försäkring och andra administrativa uppgifter. Denna roll kommer också att vara ansvarig för den månatliga löneprocessen och rapportera till externa leverantörer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Månadsvis sammanställa löneuppgifter
  • Månadsvis leverera korrekt dokumentation till outsourcad lönefunktion samt vara ansvarig för kontakten med företaget
  • Administrera medarbetare och rekvisitioner i det globala HR-systemet Workday
  • Arkivera rekryterings- och anställningsdokumentation i personalfiler för revisioner
  • Stötta anställda i frågor om löner, kollektivavtal, tidsrapporteringsfrågor både via mail och muntligt
  • Skapa anställningsavtal
  • Förbereda HR-statistik och nyckelrapporter samt övervaka KPI:er

I denna roll kommer du att samarbeta med både interna och globala HR-kollegor, finans och externa leverantörer. Du kommer också att ansvara för månadsrapportering av pensions- och försäkringsadministration, uppdatering av policy, riktlinjer och information. Dessutom har du möjlighet att vara delaktig i projekt och förbättringsarbeten tillsammans med HR-teamet.

Kvalifikationer

För att ha rätt förutsättningar att trivas i rollen tror vi att du har en kandidatexamen i Human Resources, Behavior Science eller Business Administration. Vi ser även gärna att du har en utbildning inom löneadministration eller motsvarande samt 2-5 års relevant arbetserfarenhet. Detta i kombination med följande kommer sannolikt att kvalificera dig för rollen:

  • Erfarenhet av att arbeta med lagar, regler och förordningar
  • Erfarenhet av arbetslagstiftning och kollektivavtal (både tjänstemän och kollektivanställda)
  • Erfarenhet av skatter, tabellskatt och engångsskatt och inkomstskatt
  • Förståelse och tillämpning av interna och externa löneprinciper, praxis och standarder
  • Skriftlig och verbal kommunikationsförmåga
  • Flytande på svenska och engelska (både tal och skrift)
  • Goda kunskaper i MS Office och HR-system (gärna Workday)

Vidare tror vi att du är strukturerad, resultatorienterad och har förmågan att prioritera samt hantera flera olika uppgifter samtidigt. Har du dessutom efterenhet av att arbeta i en global snabbväxande miljö ser vi det som en stor fördel.

Cepheid is part of Danaher Corporation, a global science & technology innovator committed to helping our customers solve complex challenges and improve quality of life worldwide. At Danaher, you can build a career in a way no other company can duplicate. Our brands allow us to offer dynamic careers across multiple industries. We're innovative, fast-paced, results-oriented, and we win. We need talented people to keep winning. Here you'll learn how DBS is used to shape strategy, focus execution, align our people, and create value for customers and shareholders.

Come join our winning team!

When you join us, you’ll also be joining Danaher’s global organization, where 69,000 people wake up every day determined to help our customers win. As an associate, you’ll try new things, work hard, and advance your skills with guidance from dedicated leaders, all with the support of powerful Danaher Business System tools and the stability of a tested organization.

At Danaher, we value diversity and the existence of similarities and differences, both visible and not, found in our workforce, workplace and throughout the markets we serve. Our associates, customers and shareholders contribute unique and different perspectives as a result of these diverse attributes.

If you’ve ever wondered what’s within you, there’s no better time to find out.

Arbetsgivare
Cepheid AB
Röntgenvägen 2
17127 Solna
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Löneansvarig till bolag inom nischade helhetslösningar

Arbetsgivare / Ort: Vindex AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

För kunds räkning söker Vindex nu en löneansvarig för hyrrekrytering. Det innebär att du till en början kommer att gå som konsult under de första sex månaderna och därefter är tanken att du övergår i en fast tjänst hos kunden, förutsatt är välfungerande samarbete. Start sker omgående och i rollen kommer du självständigt ansvara för ca 400 löner ax till limpa.

Placering: norra Stockholm

Huvudsakliga arbetsuppgifter för rollen som löneansvarig till bolag inom nischade helhetslösningar

  • Löneprocessen ax till limpa
  • Hantering av kollektivavtal
  • Provisioner och bonus
  • Pension
  • Semesterlöneskuld
  • Effektivisering och förbättring av processer och rutiner
  • Intern lönesupport
  • Förekommande ad hoc-uppgifter

För den här rollen söker vi en strukturerad och och organiserad person som trivs i en självständig roll. Du har en flexibel och positiv inställning samt att du är noggrann och lyhörd. Utöver detta ser vi gärna att du är van vid ett högt arbetstempo och dynamiska arbetsmiljöer där det händer mycket.

Kvalifikationer för rollen som löneansvarig till bolag inom nischade helhetslösningar

  • Eftergymnasial utbildning inom lön
  • Minst 4-5 års erfarenhet i rollen som löneadministratör
  • Hanterar självständigt löneprocessen från ax till limpa
  • Erfarenhet av olika kollektivavtal och tjänstemannalöner
  • Tidigare strukturerat och förbättrat löneprocesser
  • Krav på erfarenhet av Visma lön 600
  • Goda kunskaper i Excel
  • Flytande i engelska och svenska

Vid intresse, skicka gärna ditt CV i word-format till oss på Vindex och ange ref JDLÖN1257. Tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare Joanna Danielsson (070-541 18 77 eller [email protected]) vid fler frågor kring rollen.

Vad vi erbjuder

Under din anställning som konsult hos Vindex får du alltid fast månadslön och omfattas av både olycksfallsförsäkring och livförsäkring.

Som en del av processen för varje roll utförs en bakgrundskontroll på de aktuella slutkandidaterna som då kommer att informeras i förväg.

Vindex tillsätter löneansvariga i Stockholm. Vi är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningsekonom? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.


Arbetsgivare
Vindex AB
Kungsgatan 44
11137 Stockholm
Hemsida: www.vindex.se
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Lönekonsult för internationella klienter

Arbetsgivare / Ort: Intertrust (Sweden) AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Löneadministratör/Lönekonsult

Språk
Meriterande
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Är du nyutbildad inom lön eller har ett par års erfarenhet och känner att det är dags för ett karriärkliv? Vi letar just nu efter dig som vill arbeta med lön och är nyfiken på HR, och gärna kombinerar dessa två i en spännande och utvecklande roll där du agerar som våra internationella klienters lokala expert i frågor som rör lön & HR

Vår typiska klient är ett utländskt bolag som vill etablera sig i Sverige och behöver hjälp med hela processen, från arbetsgivarregistrering till inlämning av AGI. Du kommer att arbeta med ett antal klienter med varierande antal anställda och hos oss ligger fokus alltid främst på kvalitet. I rollen som lönekonsult är ingen dag den andra lik och problemlösning sträcker sig långt bortom enbart löneberedning. Självklart ingår du i ett team av flera duktiga löne- och HR-konsulter där självständigt arbete med ansvar över egna klienter kombineras med teamwork. Frågor som kommer in kan vara obeprövad mark och då bollar vi ofta med varandra för att hitta bästa lösning för klienten.

Vilka blir dina ansvarsområden?

  • Löpande svensk lönehantering för våra klientbolag såsom att bereda lön, hantera avvikelser och personalförändringar, rapporteringar samt avstämningar med eget ansvar för kvalitetssäkring
  • Supporta våra klienter i alla möjliga lön & HR-frågor
  • Kontakt med klienter och deras anställda samt kontinuerligt samarbete med våra jurister och ekonomer i hela Corporate Services-teamet
  • Vara proaktiv och initiativrik för att säkerställa kvaliteten av servicen till klienter
  • Vara drivande i klientärenden och följa upp med inblandade parter
  • Delaktig i utvecklingen av affärsområdet

Vem är du?

Som person drivs du av att utvecklas och lära nytt, du är kommunikativ och ser samarbete som nyckeln till framgång. Du är självgående i ditt arbete men trivs även med att arbeta tätt med ditt team och tar hjälp om du är osäker. Du har lätt för att prioritera och kavlar upp ärmarna där det behövs. Du ser charmen i att arbetet som lönekonsult innebär att arbetsbelastningen varierar ganska stort genom en vanlig månad. Då mycket klientkontakt sker på engelska ser vi att det är något du känner dig bekväm med, tycker är kul och gärna utvecklas inom. Du har en utbildning inom lön alternativt motsvarande erfarenhet av lönearbete. Vidare ser vi att det är meriterande om du har;

  • Erfarenhet av Hogia Lön Plus och Flex HRM samt systemintresse
  • Erfarenhet från konsultverksamhet, ekonomi eller liknande arbete
  • Kunskap inom frågor rörande Global Mobility (internationell beskattning)

Vad kan vi erbjuda dig?

På Stockholmskontoret är vi idag sextio medarbetare som sitter i ljusa och fräscha lokaler centralt beläget i en av Hötorgsskraporna. Hos oss får du en stark teamkänsla och lyxen att få ha övriga världen runt hörnet då våra klienter finns representerade över stora delar av världen. Vi är flexibla och värderar högt en arbetsplats som kan fungera i symbios med ditt liv - vare sig det handlar om att kunna ta en omgång padel på lunchen eller arbeta hemifrån. Vi erbjuder dessutom goda möjligheter till personlig och professionell utveckling samt konkurrenskraftiga anställningsvillkor. Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid.

För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Michelle Gernandt på 070 158 30 99 eller [email protected] Vi kallar löpande till intervju, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, och senast den 19 september 2021.

Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
Intertrust (Sweden) AB
Sveavägen 9, 10th floor
10325 STOCKHOLM
Hemsida: www.intertrustgroup.com
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

HR administratör

Arbetsgivare / Ort: Språkservice Sverige AB / Malmö
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Löneadministratör/Lönekonsult

Färdigheter
Krav
  • Löneadministration

Om jobbet

Språkservice är Nordens största språkförmedling och förmedlar dagligen tusentals förfrågningar till både offentlig och privat sektor. Med mer är 25 års erfarenhet har Språkservice utvecklat kvalitetssäkrade och effektiva processer, teknik i framkant samt det viktigaste - ett brett nätverk med över 3 500 aktiva tolkar och översättare i mer än 200 språk runt om i hela Sverige. Vårt hjärta finns i Malmö men vi är en förmedlingsverksamhet för hela Norden!

Vår företagskultur präglas av öppenhet och transparens tillsammans med ett stort fokus på leverans av tjänster i världsklass dygnet runt.

Just nu söker vi en ny arbetskollega som ska vikariera för vår HR administratör under hennes föräldraledighet.

Om du har en gedigen kunskap av löne- och personaladministration samt en erfarenhet och passion för hantering av arbetsrättsliga och arbetsmiljöfrågor finner du säkert en plats hos oss.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av:

· Lönekörning, framtagning av lönebesked, rapportering

· Frånvarohantering

· Schemahantering

· Intyg och statistik

· Kontakter med myndigheter

Kravprofil:

· Eftergymnasial utbildning inom relevant ämne, helst inom löner och personaladministration

· Erfarenhet från lönesystem/HR-system, gärna Crona Lön

· Goda kunskaper inom O365 särskilt i Excel

· God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift

Personliga egenskaper:

· Integritet

· Noggrannhet

· Flexibilitet

· Samarbetsförmåga


Arbetsgivare
Språkservice Sverige AB
Föreningsgatan 15
21144 Malmö
Hemsida: http://www.sprakservice.se
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.