På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

298 Lediga jobb

Vi söker en Teamledande Ekonomikonsult

Arbetsgivare / Ort: One Economy AB / Linköping
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikonsult

Om jobbet

UCS One Economy är ett engagerat och nytänkande bolag som verkar efter orden förtroende, engagemang och samarbete. Vi är ett företag med stor bredd vilket gör att det finns goda möjligheter till utveckling och specialisering inom och mellan olika affärsområden. Företaget genomsyras av glada medarbetare och en god sammanhållning – en arbetsplats där vi hjälper varandra.


Om tjänsten

Vi söker dig som vill ta nästa steg i din karriär och utveckla dina ledaregenskaper. Rollen innebär att leda och stötta ditt team med 4-5 konsulter i det dagliga arbetet med kunduppdrag. Du deltar aktivt i ledningsgrupp och i arbetet att utveckla vårt affärsområde som arbetar mot större bolag. Fokus ligger på att utveckla effektiva arbetssätt för större kundnytta. Arbete med marknadsföring och sälj kan också förekomma.

Som teamleader är du även ekonomikonsult vilket innebär att du utöver teamledaruppdraget arbetar med löpande bokföring, bokslutsarbete, upprättande av årsredovisningshandlingar och rådgivning, med fokus mot de seniora frågorna. Du arbetar mot olika branscher och hanterar såväl nya som befintliga kunder. Tack vare ditt starka kundfokus och målmedvetna intresse att lösa problem utvecklar du givande kundsamarbeten.

Vi kan utlova varierande och spännande uppdrag med kunder som sträcker sig över hela spannet från ägarledda företaget till större börsnoterade bolag. Vårt erbjudande till företag är att outsourca hela eller delar av sin ekonomifunktion till oss, alternativt använda oss som interimslösning för olika ekonomitjänster, allt ifrån ekonomichefsroller till assistentroller.

Önskade kvalifikationer

Vi ser att du som söker är utbildad ekonom och har minst tre års erfarenhet av arbete som ekonom/konsult. Du arbetar idag självständigt med redovisningsarbete och besitter den kunskap som krävs för att färdigställa period- och årsbokslut. Du har goda systemkunskaper och vi ser gärna att du har erfarenhet från flera ERP-system. Tidigare ledarerfarenhet är meriterande.

Personliga egenskaper

För att trivas i rollen är du en strukturerad, noggrann och driven person som får saker gjorda. Du är målinriktad samtidigt som du har god samarbetsförmåga och uppskattar relationer, både med kunder och medarbetare. Som ledare är du kommunikativ och lyhörd och du motiveras av att tillsammans med ditt engagerade och servicemedvetna team hitta effektiva arbetssätt och digitala lösningar. Lagarbetet är viktigt.

Om oss

One Economy är ett företag i framkant när det gäller digitalisering och affärsmodeller. Vi har stor bredd i vår kompetens och erbjuder förutom traditionella tjänster även tjänster inom affärssystem och utbildning. Vårt mål är att bli regionens främsta helhetsleverantör inom ekonomi, lön och HR.

På UCS One Economy värnar vi om den anställdes välmående och erbjuder fina förmåner som god pensionsplan, möjlighet till utveckling, kortare arbetsdag under sommaren samt både friskvårdstimme och friskvårdbidrag.


Arbetsgivare
One Economy AB
Teknikringen 4A
58330 Linköping
Hemsida: https://ucsone.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Applikationsingenjör, dataanalys

Arbetsgivare / Ort: Plantvision AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Applikationskonsult

Om jobbet
PlantVision präglas av en stor affärsmässighet och drivs av att utvecklas tillsammans. Just nu är vi inne i en stor tillväxtresa och du blir en central del i vårt framtidsbygge. Vill du arbeta med utmanande tekniska lösningar i nära samarbete med kollegor och kunder och vill du precis som oss digitalisera svensk industri med marknadens bästa lösningar till hjälp? Då har vi antagligen jobbet för dig! Triggas du av vår resa? På PlantVision hjälper vi våra kunder med arbete i hela produktens livscykel och i hela företagets organisation. Med vår kompetens och våra värderingar har vi på PlantVision etablerat oss som en mycket uppskattad systemintegratör och vi jobbar projektbaserat i små och stora team med att implementera produktionsnära IT-lösningar hos tillverkande företag. Våra kunder vill ha fler projektleveranser och professionellt systemstöd och vill att vi ska ta oss an fler uppdrag och projekt. Vi har ett tajt samarbete både inom affärsområdet och mellan andra affärsområden på PlantVision för att fortsätta dela kunskap och bidra till bolagets helhet. Du kommer få möjlighet att utvecklas både genom tekniken du arbetar med och även genom att lära av andra tekniskt duktiga kollegor. För rätt person finns dessutom stora möjligheter att påverka utvecklingen av vårt erbjudande Smart Manufacturing och vilken typ av projekt vi får leverera i framtiden. Har du dessutom idéer på hur arbetet kan göras på effektivast sätt så finns det stora möjligheter att påverka processer och rutiner vilket ger rollen och dig som person stor flexibilitet och frihet. Vi tycker att vi skiljer oss från traditionella konsultbolag. Vi fokuserar utifrån kundens behov och verksamhetsutmaningar och tar fram skräddarsydda lösningar som kan vara alltifrån rådgivande roller, konsultuppdrag i kundens organisation och hela projektleveranser. För oss är våra medarbetare vår största anledning och möjlighet till framgång. Vi är stolta över att vi tar stor hänsyn till medarbetaren, både i form av vad man vill arbeta med, hur man kan utvecklas professionellt och personligt och använda de drivkrafter som finns hos medarbetaren. Vi har kontor i Göteborg, Malmö, Södertälje och Uppsala med huvudkontor i Stockholm/Kista. Din placeringsort kan diskuteras beroende på vad som passar dig bäst. I övrigt sker arbete främst ute hos kund och där kan det förekomma stor geografisk spridning därför kan även resor bli en del av vardagen. Hur du kommer att briljera För att trivas i den här rollen är du en person som gillar att jobba självständigt och som inspireras av att hitta kreativa lösningar på problem. Du lägger fokus på affärsnytta samtidigt som du är duktig på att dela med dig av din erfarenhet och kunskap till andra. Du är flexibel och anpassar både ditt arbete och din kommunikation utifrån kundens behov och önskan. Har du följande egenskaper eller kompetenser så tror vi att du kommer trivas hos oss: - Erfarenhet av produktionsprocesser och datamodeller kopplat till dessa. - Van vid att strukturera och analysera produktionsdata. - Tekniskt kunnig med förmågan att applicera dina kunskaper på olika programvaror. - Driven och nyfiken med god problemlösningsförmåga. - Erfarenhet av självständigt arbete men även arbete i projekt. Att vara en del av Team PV Vi är mycket stolta över att vara ett certifierat Great Place To Work-företag, vilket placerar oss bland de bästa arbetsgivarna i Sverige. Att vi även är med på topplistan för Sveriges Bästa Arbetsplatser är ett kvitto på den fantastiska arbetsplatskultur vi gemensamt skapar varje dag. Vi erbjuder dig som anställd ett spännande och inspirerande arbete men ger dig även möjligheten att aktivt påverka företagets utveckling tillsammans med dina kollegor. Du som medarbetare är PlantVisions viktigaste resurs och vi är därför mycket angelägna om varje individs utveckling och inflytande. Som en i teamet hos oss får du bland annat: - En stark kultur som präglas av att dela kunskap och kompetensutveckling i både det dagliga arbetet men även i form av interna- och externa utbildningar samt individuella utvecklingsplaner. - En trygg anställning med fast månadslön. - En flexibel arbetsmiljö som erbjuder frihet under ansvar då vi förstår att allas liv ser olika ut och vikten av att ha en bra balans mellan jobb och fritid. - Förmåner så som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, tjänstepension med personlig rådgivning och 30 dagars semester. Stämmer detta in på dig? Om du tror att vi är rätt arbetsplats för dig och att du är rätt för oss, skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse. Om du har frågor om denna tjänst, välkommen att kontakta Cecilia Jacobsson på 08 - 56 85 95 15. Vi har för denna rekrytering valt strategi och undanber oss därför samtal från rekryterings-, bemannings- och annonseringsföretag.
Arbetsgivare
Plantvision AB
Hemsida: http://plantvision.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Product Manager – PdM & CoMo software

Arbetsgivare / Ort: AB SKF / GÖTEBORG
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Affärskonsult
  • IT

Om jobbet

SKF is taking its extensive experience and combining it with the latest technology in mobile apps, big data and advanced analytics to provide our customer with reliable rotation as a service (RaaS). To enable this, we develop the means to monitor, predict and improve the rotating performance of applications.



Product Manager – PdM & CoMo software



As the Product Manager of PdM & CoMo software you will be part of the CT product management organization and will be the responsible for the software used by thousands of users to manage industrial machine health in support to Predictive Maintenance program. You will interact with the different product lines and departments in CT, stakeholders, sales teams, customers and users, and manage the life cycle of the products, which includes setting the vision, strategy, roadmap and end-of-life process.

You will be a central part of the team that builds SKFs digitalization platform.


Your day-to-day work

• Effectively communicate product vision, strategy and roadmaps to the development teams, other product managers and stakeholders

• Solid understanding of users, market, competition, and trends for the domain in order to make sound decisions

• Active member of the LPMM (Lean portfolio mgmt. meeting)

• Prioritize the business backlog, define and communicate stories and requirements

• Take decisions under situations of ambiguity

• Developing and sustaining strong working relationships with key stakeholders both in the SKF business and in the development organization

• Inspire others to do what is right for the customers and SKF


We expect you to have/be

• Experience in software/apps product management in a multi-team Agile/Scrum environment

• Experience in the industrial maintenance environment and condition-based maintenance

• Experience in delivering results in a fast-changing environment and the ability to juggle multiple priorities

• University degree (Preferred, Field of Study: Engineering, Computer Science, Information Systems or Business Degree)

• Fluency in English

• Willingness to travel to support project activities


Meritorious

• Certified and experienced with SCRUM development process, SAFe® framework is used as guideline within the organization

• Sales, marketing and/or business development experience

• Product development of apps, SaaS (Software as a Service) or IIoT (Industrial Internet of Things)

• Other language skills then English are meriting


You will enjoy working here if you are/have

• Self-motivated, strong drive and action-oriented mind-set with high sense of personal accountability

• Leadership capabilities with ability to coach and engage others

• Active listener who shows willingness to understand different perspectives and communicate them effectively

• Structured approach to problem-solving

• Embraces changes as opportunities


As a person you like to work in an innovative environment with focus on high speed in delivery. You are a team player that is driven by the interaction of team members as well as stakeholders. You have high integrity and the ability to build relationships with people on all levels in different organizations.


We offer

The opportunity to be part on SKF digitalization journey where you can put your accumulated skills, tools and interests to use resulting in next generation of SKFs Industrial Digitalization solutions for rotation equipment performance. We strive to work with the best people, technology and tools available and make sure you continue to advance in your desired direction.


Are you interested?

…and meet the above requirements, please submit your application with resume in English no later than the 18th of September.

Arbetsgivare
AB SKF
HORNSGATAN 1
41550 GÖTEBORG
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Project Manager in Stockholm, direct recruitment !

Arbetsgivare / Ort: Northab AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggnadskonsult

Om jobbet
Our customer is a Spanish multinational technology company specialized in systems integration within infrastructure. For the current job opening, we are looking for a Project Manager for the Nordics division. The essential duties and responsibilities for this job are connected to the implementation of the Technical Installations systems along the infrastructure project "Tingstadstunnel", (Gothenburg). The Project Leader will be based in Stockholm, although occasional travel to Gothenburg is expected. The essential duties connected to this position will be: - Assume full responsibility for the successful implementation of the project. - Deliver on time, on budget and guaranteeing quality - Planning and monitoring - Time Planning - Managing the project time plan - Setting deadlines and ensuring that projects remain on schedule - Complying with the milestones set by the Customer - Financial Control - Reporting to the Financial Manager in Nordics - Keep control of the project costs and report the monthly progress - Complete the Project sticking to the agreed-upon budget - ÄTA management - Procurement management - Choosing vendors and subcontractors - Entering into agreements regarding all project procurements - Manage relationships with vendors & subcontractors - Communication - Interfacing with the project team - Lead a team of 5-7 engineers - Represent company during management meetings - Ensure Customer satisfaction - Creating a vision around the project to provide team members with a sense of purpose and motivation - Providing updates to relevant stakeholders - Administration- Administration and daily work on client’s platforms for documentation, notifications, etc - Quality management - Risk management - Prepare and follow-up project management plans Functions / Tasks / Responsibilities The minimum mandatory requirements for this job position are: - Swedish mother tongue and proficiency in English with excellent verbal & written communication skills - Engineering university degree (or equivalent) - At least 5 years of demonstrable experience in similar assignments - Proven working experience in project management - Team management - Conflict resolution - Good planning skills - Communication skills - Extensive use of MS Office - Good time management - Must demonstrate eligibility to work in Sweden - Leadership skills - Big picture thinking and vision - Attention to detail Additional valuable skills: - Knowledge / experience working with Technical systems in road & tunnel infrastructure (electromechanical systems) - Previous working experience with Sweden’s national authorities (i.e. Trafikverket) - PMP certification - Previous experience handling standard contracts AB / ABT - Certification as BAS-P Requirements - Engineering university degree - Swedish mother tongue - 5 years of demonstrable experience as Project Manager
Arbetsgivare
Northab AB
Hemsida: http://www.northab.com
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Solution Specialist at Clas Ohlson Digital - Stockholm

Arbetsgivare / Ort: Clas Ohlson AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Applikationskonsult

Om jobbet
Do you want to be part of developing Clas Ohlson's digital future? We are looking for a Solution Specialist within Retail Planning area for Clas Ohlson Digital in Insjön. We offer you room to grow and a fantastic corporate culture where we encourage you to be yourself. You will be involved in building and developing a sustainable digital platform that enables growth over the next 100 years at Clas Ohlson. You will also participate in many different digital projects and can make your own mark on the business. Curious? Do not hesitate to read on to see if it is you, we are looking for! About the role Clas Ohlson Digital is in the middle and a large part of Clas Ohlson's business. We have many expectations on ourselves, which means that we constantly strive to be at the forefront and work proactively. We work in several scrum teams and our work is based on the agile framework SAFe. We also work closely with Clas Ohlson IT Operations, where we are involved in several ITIL processes. This is a versatile, educational, and developing workplace. As a Solution Specialist within Retail Planning, you are part of a development team with several other roles. You will have the technical responsibility of our retail planning system. You have contact with the vendor (Mi9 Retail) in the event of incidents and bugs that occur, and you work with planning improvements and upgrades. You will work closely with our business departments for Supply Planning and Assortment planning, preparing documentation so they can do their job in the best way. About you You are a team player who solves problems with ingenuity. To succeed in the role, it is important that you are a good listener, independent and good at communicating with different roles in our organization. You already have at least a couple of years' experiences working with either logistics, demand-, supply- or retail planning systems. We also see that you have: - High competence in the functionality of logistics including system technical skills. - High competence in understanding and translating business needs into opportunities in retail planning solution. - Good knowledge in SQL and database models. If you have experience in an agile approach (eg Scrum, SAFe), this is an advantage. You have relevant education from a university, college or polytechnic, otherwise you have acquired the corresponding knowledge via work experience. You have a very good ability to express yourself in speech and writing in English. Location: Stockholm or Insjön Do we suit you? We want you to step into this office and feel that you can be just who you are. Here is one thing that brings us all together - everything we do binds us together and that we do it together as a team. It is the core of our culture and it puts into words how we want to treat each other and our customers. At Clas Ohlson, everyone should feel welcome and noticed. We also believe in diversity and that our employees' different backgrounds, personalities, experience, and skills are the path to success. We are passionate about simplifying life. Together with you, we want to simplify everyday life for all our customers! Application Questions about the position are answered by recruitment officer Andreas Dahlberg, [email protected] or +46 790 612 088 For union information, contact Dennis Frid, Unionen on +46 247 444 84. Welcome with your application! Applications are processed on an ongoing basis
Arbetsgivare
Clas Ohlson AB
Hemsida: https://about.clasohlson.com/sv/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.