På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Informatör
Spela filmen

Informatör

145 Lediga jobb

Studentombudsman, ettårigt vikariat

Arbetsgivare / Ort: Sveriges Arbetsterapeuter / Nacka
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet

Vill du utveckla vår viktiga studentverksamhet? Kan du engagera och inspirera andra? Då kan det här vara drömjobbet för dig!

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att organisera, planera och genomföra den huvudsakliga delen av vår viktiga studentverksamhet! Tillsammans med Sveriges Arbetsterapeutstudenter är din uppgift att värva nya medlemmar och skapa värde för dem som redan är medlemmar. Du blir navet i vår marknadsföring och kommunikation med arbetsterapeutstudenterna på åtta av landets lärosäten.

Du kommer att ansvara för att arrangera inspirationsevenemang, utbildningstillfällen, årsmöten och träffar. Du kommer också att hålla föreläsningar för att introducera nya studenter till facklig verksamhet och föreläsningar om arbetslivet för studenter som närmar sig examen.

Arbetet är omväxlande – ofta arbetar du självständigt med att planera eller följa upp genomförda aktiviteter. Andra gånger är du på resande fot och föreläser eller nätverkar. Det ingår ganska många resor i jobbet, först och främst till de åtta lärosäten som bedriver utbildning för arbetsterapeuter. Du arbetar nära studenternas styrelse, men har även samarbeten med andra på kansliet – inte minst i det pågående arbetet med att utveckla processen för att värva nya studenter.

Om dig

Du är bra på att organisera, planera och strukturera och gillar att ta mycket ansvar. Samtidigt är ditt jobb utåtriktat, så du behöver tycka om att skapa nya kontakter och utvidga ditt kontaktnät.

Du gillar att jobba självständigt och är självgående. Du är uppdaterad med hur studenternas vardag ser ut idag och vi tror att du har utbildning i eller på annat sätt har erfarenhet av att jobba med värvning, marknadsföring eller kommunikation. Vi ser det som meriterande att ha erfarenhet från andra idéburna organisationer, kårverksamhet eller studentfacklig bakgrund. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, har en väl utvecklad pedagogisk förmåga och tycker om att tala för vår sak inför större grupper. Du är ansvarstagande, initiativrik, har lätt för att samarbeta med andra och har känsla för vikten av god medlemsservice. Du har goda kunskaper i Officepaketet och har lätt att ta till dig nya onlineverktyg, exempelvis för att skicka ut nyhetsbrev eller genomföra undersökningar.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Din profil

Utbildning:

Krav: Eftergymnasial utbildning två år eller längre

Kompetenser:

Krav: MS Office

Språk:

Krav: Svenska, flytande

Arbetslivserfarenhet:

Meriterande: Informatör, kommunikatör, kännedom om arbetsterapi

Övrigt

Lön, ersättning och förmåner: Fast månadslön och kollektivavtalade rättigheter.

Om anställningsvillkoren

Anställningsform: heltid, ettårigt vikariat.

Välkommen med din ansökan senast den 20 september!

Vår ambition är att du får möjlighet att gå bredvid den du vikarierar för så att du får en ordentlig introduktion och överlämning. Tillträde enligt överenskommelse.

Om ansökan

Bifoga CV och personligt brev. Intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningstidens utgång. Inför rekryteringsarbetet har förbundet tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare och rekryteringsleverantörer i samband med rekryteringen till denna tjänst.

Ansökningssätt

Ansökningsreferens: Studentombudsman

Ansök genom att mejla ansökan till [email protected]

Kontaktinformation

Lena Gennemark Edsbäcker, kommunikationschef, [email protected], 08-507 488 47

Facklig kontaktperson: Malin Curlo, [email protected], 08-507 488 21

Om oss

Sveriges Arbetsterapeuter är det självklara fackförbundet för arbetsterapeuter och arbetsterapeutstudenter och har idag över 10 000 medlemmar. Den höga representativiteten är vår styrka och utifrån den driver vi arbetsterapeuternas talan, såväl fackligt som professionsmässigt. Vår vision är att arbetsterapeuter ska ha ett hållbart arbetsliv med god kompetens- och löneutveckling och vi arbetar dagligen för att synliggöra arbetsterapeuternas värde, på befintliga och nya arenor. Sveriges Arbetsterapeuter är partipolitiskt obundet och medlem i Saco.

Förbundets kansli erbjuder dig en kreativ och utvecklande miljö, med stödjande medarbetare och bra anställningsvillkor. Våra cirka 25 medarbetare har ett stort eget ansvar för sina arbetsuppgifter men sitter på ett gemensamt våningsplan och samarbetar för att lösa uppgifter. Med endast 10 minuters resväg till Slussen befinner sig kansliet nära Stockholms innerstad och samtidigt ännu närmare vackra promenad- och joggingstråk runt sjöar och skogar. Under pandemin försöker vi följa Folkhälsomyndighetens riktlinjer om hemarbete när det är möjligt.

Arbetsgivare
Sveriges Arbetsterapeuter
Planiavägen 13
13154 Nacka
Hemsida: https://www.arbetsterapeuterna.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

KOMMUNIKATÖR / INFORMATÖR TILL MYNDIGHET I SUNDBYBERG

Arbetsgivare / Ort: Jobbusters AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Arbetsuppgifter Till vår kund som är en myndighet inom el och energi i Sundbyberg söker vi nu en erfaren kommunikatör! Du kommer bli en del av ett program som drivs gemensamt av myndighetens och dess motsvarigheter i Norden, och som syftar till att etablera en gemensam balanseringsplattform. I rollen som kommunikatör kommer du att driva, koordinera och genomföra programmets kommunikation inom ramen för myndighetens övergripande kommunikation. Du har en aktiv del i att sätta den strategiska agendan och skapa en kommunikativ plattform för programmet och dess genomförande i koordination med det gemensamma nordiska kommunikationsarbetet. Det innebär bland annat att identifiera kommunikationsbehov, analysera, planera, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser i samverkan med bland annat programledning, programmets kommunikationsansvarig och kollegor inom kommunikationsenheten. I rollen ingår bland annat: • Kommunikationsplanering för programmet och ingående delprojekt • Kommunikativt stöd och coachning till medarbetare i program och ingående delprojekt, exempelvis genom att leda workshops för intressentkartläggning, budskapsformulering och kanalval. • Att skriva, språkgranska, redigera, formge och producera olika former av texter och informationsunderlag. Exempelvis budskapsplattformar, nyhetstexter, PowerPoint-presentationer, informationsmaterial och beslutsunderlag. • Publicering av material på myndighetens webbplatser och sociala medier • Att delta i planering och genomförande av externa informations- och aktörsmöten inom ramen för programmet. Om oss JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb. Arbetet sker i myndighetens lokaler i Sundbyberg. Resor kan förekomma (in- och utrikes). Du kan erbjudas att i viss mån arbeta från eget kontor. Kvalifikationer - Du har en eftergymnasial utbildning inom kommunikation - Du har minst fem års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter - Du har erfarenhet av att konkretisera och förmedla faktatyngda, komplexa budskap till olika målgrupper på ett målgruppsanpassat sätt - Du har erfarenhet av att ha arbetat i en strategisk roll med operativt arbete - Du behärskar svenska och engelska mycket väl i tal och skrift - Meriterande: att arbeta i, leda och samordna arbetsprocesser som innebär bidrag från och förankring med flera parter - Meriterande: erfarenhet av komplexa internationella projekt - Meriterande: erfarenhet av elmarknadskommunikation - Meriterande: kunskaper i Adobe CS-paketet och/eller webbpubliceringsverktyget EpiServer Personliga egenskaper Du har god samarbetsförmåga och erfarenhet av att arbeta i, leda och samordna arbetsprocesser som innebär bidrag från och förankring med flera parter. Som person är du drivande och handlingskraftig. Förutom att vara strukturerad och välorganiserad, är du van vid att fatta egna beslut för att nå uppsatta mål. För att lyckas i rollen behöver du även ha förmåga att snabbt sätta dig in i omfattande teknisk och faktabaserad information och verksamhet. Tillträde och ansökan Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start 2021-11-01 och uppdraget förväntas löpa till och med 2022-10-31, med option på förlängning för 1+1+1 år. Säkerhetsprövning krävs med anledning av att du kommer hantera hemliga uppgifter. Processen för upprättande av SUA-avtal och genomförande av registerkontroll beräknas ta ca 8 till 10 veckor, men kan både ta längre och kortare tid. Uppdraget kan inte påbörjas innan denna process har genomförts och klartecken har givits. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår kund. Skicka in din ansökan i snarast, då intervjuer sker löpande. Observera att deadline är senast den 19 september.
Arbetsgivare
Jobbusters AB
Hemsida: http://jobbusters.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Misum Stakeholder Engagement Manager

Arbetsgivare / Ort: Handelshögskolan i Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
We offer This is a key role at one of Stockholm School of Economics (SSE’s) research centers - Mistra Center for Sustainable Markets (Misum). We offer a fast-paced environment, with supportive colleagues and researchers at the forefront of their fields. For someone interested in sustainability and research, this position offers many opportunities to learn, build networks, make an impact, and share knowledge. We can promise a lot of exposure to new people and exciting opportunities. About the position This is a broad and senior role where you will be encouraged and expected to take initiative and develop your work processes. You will be the link between research and practice and focus will be on developing collaborations, planning for and organizing both internal and external seminars and events by using opportunities of both digital and the shifting traditional media landscape. We are looking for a capable writer that is able to communicate the research done at the center in different ways both to internal and external stakeholders. The position mainly includes operational tasks, but also tasks of more strategic nature. No direct personnel or budget responsibility is included. Examples of your work responsibilities - Manage the process of planning, organizing, and executing all engagement events and initiatives (larger and smaller events/conferences/round tables/seminars) toreach out with our research. You will mainly be working independently, but when needed be responsible for putting together and coordinate an in-house or outsourced event team. This also includes working on production of videos and other multimedia content. - Connect and build relationships with our external stakeholders (corporate partners, alumni, business, and policymakers) on, for example, scanning for and assessing new research projects and matching and facilitate the connection with Misum researchers. - Steer the direction and be responsible for the website and social media channels. Drafting content to communicate Misum’s work across traditional, digital and social media. This includes write and edit web articles, press articles, marketing texts, social media content, press releases, develop both external and internal newsletters, and organize internal meetings with the research group. Responsible for Misum’s Annual Report. - Be part of and work with SSE’s sustainability partners to further develop SSE’s internal sustainability work. - Support the Executive Director with communication/outreach/stakeholder material upon demand. This includes write and edit scripts, board material and PowerPoint presentations. - Develop and deliver an engagement strategy, in collaboration with Misum Management Team, for both national and international stakeholders (such as corporate partners, alumni and NGO’s). Your profile You are a structured “doer” who can take initiative and drive processes forward. You enjoy working in a fast-paced and ambitious environment and can keep a realistic perspective in stressful situations. You have a deep interest and experience in sustainability topics. Furthermore, we believe that you are autonomous, flexible, and work well with a diverse set of people Requirements: - A university degree, preferably in a business and administration area. - Work experience from similar responsibilities, including communication, event planning (preferably web events) and execution. - Experience (or preferably a network) from connecting and meeting with business community, governments, and civil organizations. - A strong interest in, or knowledge of, sustainability and research environments. - Strong oral and written communication skills in English including experience in writing content for media, social media, newsletters, professional slides, news clips etc. Meritorious: - A master’s degree. - Experience from working in a similar academic setting and working with researchers is highly desirable. - Experience of event planning and execution in an academic setting. - Experience and/or knowledge of digital event planning and execution is highly desirable. - Strong writing skills. - Oral and/or written communication skills in Swedish. - Experience from an international setting. Other This is a time-limited employment for at least one year. The position may be prolonged. Please include your desired salary in your application. The advertisement may close before the last application day if we have moved on with interviews.  About Misum The Mistra Center for Sustainable Markets (Misum) is a cross-disciplinary center of excellence at the Stockholm School of Economics (SSE). Our work is based on three pillars: research constitutes the center and is disseminated via education at SSE, and outreach to our stakeholders. We address actors from academia, business and politics to understand and create research-based and business-relevant solutions for sustainable markets. Misum consists of about 45 researchers from more than 10 countries and a small Management Team. Our scholars originate from different departments and centers at SSE and high impact external institutions. Our mission is to develop internationally recognized and cutting-edge research for diverse stakeholder groups on transitioning markets towards sustainable development. About the Stockholm School of Economics The Stockholm School of Economics is ranked as the top business school in the Nordic and Baltic countries and enjoys a strong international reputation. World-class research forms the foundation of our educational offering, which includes Bachelor, Master, PhD, MBA, and Executive Education programs. Through creativity and collaboration, the Stockholm School of Economics provides an environment where ambitious students and accomplished researchers meet to address contemporary challenges within business and economics, particularly those concerning sustainability, diversity and innovation.   https://www.hhs.se/en/about-us/organization/mission-and-vision/ SSE is committed to a balanced gender distribution and values a variety of backgrounds and experiences among our employees. We therefore welcome all applicants regardless of their gender, ethnicity, gender identity or expression, disability, sexual orientation, age, or religion or other beliefs.  
Arbetsgivare
Handelshögskolan i Stockholm
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Informatör/Kommunikatör till offentlig sektor

Arbetsgivare / Ort: Quest Consulting Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
I rollen som kommunikatör kommer du att driva, koordinera och genomföra programmets kommunikation. Du har aktiv del i att sätta den strategiska agendan och skapa en kommunikativ plattform för programmet och dess genomförande i koordination med det gemensamma kommunikationsarbetet. Det innebär bland annat att identifiera kommunikationsbehov, analysera, planera, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser i samverkan med bland annat programledning, kommunikationsansvarig och kollegor inom kommunikationsenheten. Arbetet som Kommunikatör går ut på att nå ut med information och kunskap kring olika projekt, utvecklingsaktiviteter och förändringar via mejl, presentationer i olika råd och forum. Rollen kräver stor initiativförmåga till lösningar och förbättringar samt att kommunikationen paketeras på ett kreativt sätt så att det är lätt att förstå. I rollen ingår även: - Kommunikationsplanering - Formulera budskap - Samordna budskap - Språkgranskning - Redigera, formge och producera olika former av texter och informationsunderlag - Skriva Power Point-presentationer, informationsmaterial och beslutsunderlag - Publicering av material på webbplatser och i sociala medier En viktig del i arbetet är att säkerställa att det finns en enhetlig och tydlig kommunikation utåt. Uppdragstiden är heltid start i november 2021 på 100%. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund. Start kan inte ske innan godkänd säkerhetsklassning. Din profil För att lyckas i denna roll måste du vara analytiskt och driven, ansvarsfull och trivas med eget ansvar. Skallkrav - Eftergymnasial utbildning inom kommunikation - Minst fem års arbetserfarenhet av kommunikation - Erfarenhet av att konkretisera och förmedla faktatyngda och komplexa budskap till olika målgrupper - Erfarenhet av att ha arbetat i en strategisk roll med operativt arbete - God språklig kompetens och lätt att uttrycka sig i tal och skrift på både svenska och engelska - Arbetat med Episerver - Arbetat med Adobe CS-paketet Meriterande: - Arbetat som kommunikatör i stora komplexa projekt med många interna och externa intressenter Personliga egenskaper: - Flexibel efter arbetsbelastning - Tydlig kommunikatör - Lätt för att skapa förtroende Din ansökan Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post [email protected] Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Om Quest Consulting Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.
Arbetsgivare
Quest Consulting Sverige AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

NetOnNet söker Contentproducent med passion för hemelektronik

Arbetsgivare / Ort: Netonnet AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 21 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Vi tycker att hemelektronik är fantastiskt. Vi vill därför att fler skall få hemelektronik i sin vardag genom att göra det så enkelt och billigt som möjligt. Det är utgångspunkten i allt och gör NetOnNet till det självklara valet. NetOnNet består av ett gäng härliga, duktiga och inspirerande medarbetare vars stora passion är just hemelektronik. Våra medarbetare är vår viktigaste faktor och det är tillsammans som vi växer, både som företag och människor. Eftersom vi gillar vårt arbete ser vi därför till att ha roligt på arbetsplatsen och självklart har vi det tillsammans. Hos oss uppmuntrar vi till kreativitet, innovation och förändring. Vi vågar tänka nytt och testa oss fram, vi går helt enkelt vår egen väg. Genom att fortsätta gå vår egen väg utmanar vi branschen och skapar framgång. Vill du vara med på vår framgångsresa? Om tjänsten Som Content Producent på NetOnNet arbetar du med kreativ och säljande kommunikation på NetOnNets e-handel. Du bistår i avdelningens produktion av innehåll genom att skriva produkttexter, skapa säljande produktpubliceringar och bygga onlinekampanjer i vårt CMS. Du ingår i ett team med Contentproducenter, Contentspecialister och Kampanjspecialister. I din roll ingår också: - att säkerställa korrekta tekniska specifikationer från leverantör - säkerställa att vi följer företagets SEO-riktlinjer - viss bildhantering (främst beskärning) i Adobe Photoshop - kategorisera produkter, koppla tillbehör och tända upp produkter på sajten - kommunikation med vårt norska kontor för översättningar - säkerställa korrekta tekniska specifikationer från leverantör Vem är du? Du är duktig på kommunikation och har mycket goda skriv- och språkkunskaper. Vi ser gärna att du har en utbildning som är relevant för tjänsten. Som person är du stresstålig och flexibel, en teamspelare som är van att arbeta i en föränderlig miljö. Du trivs med att ta egna initiativ och att ha ett eget ansvar i ditt arbete. Du är även van att arbeta mot uppsatta mål och deadlines samt känner dig riktigt bekväm i den digitala världen. Att du har ett genuint teknikintresse ser vi som en självklarhet. Kampanj- och Contentteamet ingår i E-handelsteamet med ca 15 anställda och du rapporterar till Kampanj- och Contentchefen. För att trivas hos NetOnNet är det viktigt att du känner igen dig i kulturen och värdeorden; Enkla, Ärliga, Nytänkande och Tillsammans, vilka är ledstjärnorna som guidar alla medarbetarna i deras vardag. Övrig information Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse Omfattning:Heltid Typ av anställning: Tillsvidareanställning med initial provanställning Ansökningstid: Sista ansökningsdag är den 21:e september. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Låter detta som en tjänst för dig så kan vi erbjuda ett mycket stimulerande arbete i ett av Sveriges mest expansiva hemelektronikföretag. Vi ser fram emot att välkomna vår nästa talang till vårt team! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Kampanj- och Contentchef Nathalie Hedström via mail: [email protected]
Arbetsgivare
Netonnet AB
Hemsida: www.netonnet.se
Ansökan
Ansök senast 21 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.