På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

1 Utvalda jobb

Teknisk projektledare / säljare

Arbetsgivare / Ort: LindePac / Lindesberg
Omfattning / Varaktighet: Heltid
Lönetyp: Rörlig ackords- eller provisionslön
Ansök senast 31 december (3 månader 13 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-05
VISA MER
Om jobbet

LindePac AB söker nu en teknisk projektledare/säljare, gärna med konstruktionserfarenhet av formgjutna artiklar, att verka som säljare/partner till våra kunder för att hjälpa dem att hitta lämpliga lösningar för sina respektive produktionsutmaningar.

Du kommer inledningsvis främst att arbeta med försäljning av dagens produkter och kunnande inom cellplast för att senare dela din tid mellan detta och att vara en viktig del i vårt utvecklingsarbete.  I förlängningen kommer du att lansera vår nya innovation, en pappersprodukt som skall ersätta delar av den cellplast-produktion som finns idag.

Du kommer alltså att vara en viktig del i vårt arbetet med att skapa ett hållbart samhälle.

Tjänsten är baserad i Stockholm eller Lindesberg/Örebro, men du kommer att ha hela landet som din arbetsplats.

Du ska ha tekniskt kunnande och intresse, kreativitet, initiativförmåga och tycka om att kontakta kunder, förstå deras behov, men också sälja in vår förmåga att leverera toppresultat.

Tjänsten är på heltid och löneersättning kommer att vara baserad på prestation.

Ansökan
Ansök senast 31 december (3 månader 13 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER UTVALDA JOBB


320 Lediga jobb

Business Controller Nespresso

Arbetsgivare / Ort: Nestlé Sverige AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Business controller

Om jobbet

Are you a passionate, commercially minded business controller looking for your next challenge? Do you enjoy working operationally and collaborating strategically? Would you like to develop in a fast-paced, international environment with many stimulating challenges and committed colleagues? If you can answer yes to these questions, we have an exciting opportunity for you! Nespresso are looking for a new Business Controller to be based in Stockholm

Nespresso – a name synonymous with quality and innovation. Our story began with a simple but revolutionary idea: to enable anyone to create the perfect cup of espresso coffee – just like a skilled barista.

Nespresso is the worldwide pioneer in high quality portioned coffee. Join us and you'll become part of an exciting and ambitious team focused on developing long lasting customer relationships and ensuring continued business success.

Established in 1986 with headquarters in Switzerland, Nespresso has grown to become an autonomous global business within the Nestlé Group. With this firm backing, we are now an iconic international brand present in over 60 countries around the world.

At Nespresso we place people, coffee and sustainable living at the heart of what we do, inspiring an engaging and meaningful place to work.

We offer

You will be joining an international team and working environment whose culture is characterized by high tempo, individual sense of responsibility and call to action. We enjoy a fast-paced environment and embrace challenges as opportunities to grow. Our team of 13 finance professionals is located across the Nordic region. In this role you will have 1 direct report who you will manage and work closely with. You will gain a large network in Nespresso locally in the Nordics and internationally.

A snapshot of what you’ll be doing

Our Business Controller acts as a co-pilot for our two Commercial Managers B2C and B2B. Your role therefore will be to ensure that the committed revenue and margin contribution is delivered within these designated areas. Together with our Commercial Managers you are responsible for driving business development and decision making in the market, build business plans, identify gaps and opportunities, consolidate sales activities within the commercial channels and integrating them in the budgeting and forecasting process. In short you drive the financial performance of your area.

Your responsibilities will further include:

Co-Pilot financial performance and achievement of targets in close collaboration with the Commercial B2B and B2C Managers

Participate actively in the strategy development and provide associated scenario planning to optimise business value

Review monthly performance and identify areas of risk to achieve targets, and develop and follow up action plans

Monitor evolution of sales MOGE's and advise sales organisation on annual resource planning and variance tracking.

Be the ambassador (co-pilot) between the finance community and sales teams to ensure transparency, alignment and proactive collaboration.

Drive a strong culture of achieving financial targets throughout your areas

Ensure that internal & external financial standards and compliance rules are met

Ensure effective goal setting, meaningful development plans for direct report - providing coaching and regular feedback.

Your professional skills

You have held several roles within Finance & Control of which several years in controlling. You have preferably worked in an international FMCG or D2C Sales environment with demonstrated successful performance to date. Furthermore, you are/possess:

High attention to details, accuracy, and respect of deadlines

Very good understanding of accounting principles and financial analysis

Strong communication skills - you can communicate effectively across all areas of the business

Excellent organisational and planning skills – ability to work independently and prioritise workload

In addition, we expect that you hold a University degree in Economics, Accounting, or Finance and have strong CRM and ERP system understanding.

Your personal skills

In order to be successful in this role we believe it is important that you enjoy and are able to work both strategically and operationally. You have a strong drive and are interested and involved in the business. You like to work independently but remain close to your stakeholders, taking a consultative approach. We believe you have strong influencing skills and can drive the finance agenda forward across multiple stakeholders, all with various interests. We expect that you can inspire, engage, educate, train, support, and coach other people.

Be a Force for Good

At Nespresso we touch millions of people’s lives every single day through the work we do and the products we create. This way we’re helping to shape a happier, healthier future for individuals and families, for communities and for the planet.

Working at Nespresso means you are part of something bigger; a community of people that comes together with a shared purpose and an organization committed to delivering good. Good food, good life.

Would you like to know more about us?

Follow us on LinkedIn If you would like to be notified immediately of new Nespresso opportunities and our values. Follow us on Instagram if you want to know more about our company culture and see what it is like to work at Nespresso.

Are you interested?

Please send us your motivated application and CV no later than September 18th 2021. For reasons relating to GDPR please note we only accept applications sent through our recruitment system online.

We look forward to hearing from you!

Arbetsgivare
Nestlé Sverige AB
Karlavägen 102
11526 Stockholm
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Konsultuppdrag 4 mån - Controller med fokus på Cash Management

Arbetsgivare / Ort: Delta Consulting AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Controller

Om jobbet
Vi på Delta Consulting söker nu en Controller till vår kund i Centrala Stockholm. Start för uppdraget är omgående! Vår kund Vår kund är ett ansenligt företag inom försäkringsbranschen och sitter centralt i trivsamma lokaler i City. Företaget har stark omtanke för sina kunder och anställda. Hos vår kund blir du en respekterad medarbetare och får ta del i gemenskapen på kontoret från dag ett. Du kommer ansluta till ett kontor som värdesätter mjuka värden, god stämning och gemenskap. Verksamheten har nyligen genomgått en stor digitaliseringsprocess och vår kund har alltid hållbarhet i fokus. Du kommer jobba på distans i och med rådande tider. Din profil Vi söker dig som är utbildad civilekonom och har jobbat några år erfarenhet som controller samt även har arbetat med cash management hos en större organisation. Som person du är strukturerad och du är mycket noggrann / tankfull i ditt arbete. Du prioriterar verkligen noggrannhet / tydlighet och är stolt över kvalitén på din insats. På kontoret bidrar du till arbetsglädje för dina kollegor och du tycker om att arbeta i ett team. Du är en prestigelös lagspelare som motiveras av att hjälpa dina kollegor. Du har goda kunskaper i Excel samt är en skicklig datoranvändare med ett systemintresse. Du är proaktiv och motiveras av att säkerställa att processer och rutiner är effektiva. Du kommer jobba på distans i och med rådande tider. Skallkrav: - Utbildad Civilekonom - 1-3 års erfarenhet som Controller med fokus på cash management - Van att arbeta operativt och strategiskt - Du är kommunikativ, skriftligt och verbalt Meriterande: - Erfarenhet från försäkringsbranschen Låter det intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida! careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/) Vid frågor, kontakta Olle Olsson på [email protected] eller 070-402 84 22. Välkommen med din ansökan! Om Delta Consulting Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa en helt ny standard. Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim. Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.
Arbetsgivare
Delta Consulting AB
Hemsida: https://www.deltaconsulting.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Projekt controller till Svenska Kraftnät

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Controller

Om jobbet
Har du en högskoleutbildning inom ekonomi samt att du har erfarenhet av projekt controlling och söker efter nya utmaningar? Då är denna tjänst något för dig! Det här är din chans att få en fot in hos en myndighet. Skicka in din ansökan redan idag då vi använder oss av löpande urval. OM TJÄNSTEN Svenska kraftnät är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt – i dag och i framtiden. Svenska kraftnät är en myndighet som drivs i form av ett statligt affärsverk. Svenska kraftnät har drygt 700 medarbetare, de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg, har även kontor i Sundsvall och Sollefteå. Med anledning av den ökade investeringstakten och det höga antalet anläggningsprojekt behöver Svenska Kraftnät stärka upp med en resurs för att stötta programcontrollers. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifterna innebär bland annat: * Samordning och förberedelse inför prognosrapportering samt annan rapportering, exempelvis tillsammans med programcontroller ta fram tidsplan för respektive prognos- och rapporteringstillfälle. * Vara den som samordnar och kallar till möten i samband med de planerade aktiviteterna samt förbereder dokument i samband med ekonomisk aktivering. * Vara kontaktperson för enklare projektekonomiska frågor från projektledare/programingenjör. * Förbereda bokföringsunderlag samt registrera/läsa in. * Stötta projektledare, projektingenjör och övriga projektmedarbetare med enklare utbildningsinsats i prognosverktyg samt lättare prognosgenomgång. * Delta vid programteamsmöten, programekonomiska möten, sammanhålla och rapportera frågor rörande projektekonomi, uppdatera systemdata vid nya beslut, samt övrig basdata i UBW. * Tillsammans med programcontroller lägga planering av arbetsuppgifter både löpande och adhoc. VI SÖKER DIG SOM * Har högskoleutbildning inom ekonomi, eller motsvarande arbetslivserfarenhet. * Har dokumenterade kunskaper i och erfarenhet på minst 2 år inom program/projekt-controlling/ekonomi * Har dokumenterad vana av att arbeta i större affärssystem * Är flytande i svenska i både tal och skrift Det är meriterande om du har: * Erfarenhet av projektarbete inom infrastruktur/samhällsbyggnad, industri/anläggning eller motsvarande * Erfarenhet av att arbeta i Unit4 Business World (UBW) * Erfarenhet av att arbeta i styrmodellen PPS * Fackkunskap inom eltransmission och/eller anläggningsteknik. ÖVRIG INFORMATION Start: December där en säkerhetsprövning sker innan start Omfattning: Heltid Placering: Stockholm, Sundbyberg OM OSS Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Business Controller Inköp till Indiska

Arbetsgivare / Ort: Indiska Magasinet AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Business controller

Om jobbet
Indiska är ett svenskt livsstilsföretag etablerat 1901 som erbjuder mode och inredning i en unik mix av det färgstarka Indiska arvet och den skandinaviska enkelheten. Vi har idag cirka 50 butiker i Sverige och Finland samt en shop online. Indiska är mitt uppe i en intensiv förändringsresa där vi ska ta vårt kunderbjudande och varumärke till nästa nivå. Som medarbetare ställer det höga krav på flexibilitet, entreprenörskap och stort driv. Är du mode- och inredningsintresserad och brinner för att göra skillnad kommer du att passa in hos oss. Vi hoppas att du vill vara med på resan! Tycker du om att vara operativt engagerad men ändå behålla ett strategiskt helhetseende? Då kanske det är dig vi söker! Vi söker en person med erfarenhet inom ekonomi och inköp, gärna inom mode, textil eller detaljhandel. Vi tror att du idag har en liknande befattning inom ett mellanstort eller stort internationellt företag med ett antal års erfarenhet i rollen. Huvuduppgifter i tjänsten är att arbeta med inköpsbudget, kostnadsuppföljning, statistik samt analyser. Dina uppgifter kommer även omfatta: • Driva budget- och prognosprocessen inom inköp för samtliga länder/regioner/butiker. • Ansvarig för analys och uppföljning av försäljning, inköp och nyckeltal kopplade till inköp. • Rapportering av försäljning och ekonomiskt resultat till Inköpsorganisationen och ledningsgrupp • Utifrån ekonomisk analys, proaktivt ta fram konkreta åtgärder för att maximera ekonomiskt resultat. • Administrera och följa upp kampanjer. • Sammanställning och analys av nyckeltal som lageromsättningshastighet, försäljning, inköpsmarginaler mm. • Ad hoc analyser inom inköps-och leverantörsledet. • Stötta och samarbeta med inköpare och produktutvecklare för bästa utveckling. • Gärna erfarenhet av e-handel inom mode eller närliggande branscher Vem är du? • Du har erfarenhet inom inköp, mode och detaljhandel och vi tror att du idag sitter i motsvarande befattning inom ett mellanstort eller stort internationellt företag med ca 3-5 års erfarenhet av rollen. • Du har akademisk bakgrund, gärna utbildning inom ekonomi. • Du har mycket goda Excelkunskaper och känner dig bekväm med att använda verktyget, gärna erferenhet av Power BI. • Du behärskar engelska i tal och skrift. • Du har erfarenhet av att driva projekt samt arbeta tvärs flera områden samtidigt. • Du är prestigelös, samarbetar och kommunicerar lätt med dina kollegor. • Du är driven med hög ambitionsnivå och arbetar resultatinriktat. • Du är analytisk och noggrann. Vid frågor om tjänsten kontakta Christian Paulsson, CFO på [email protected] Tjänsten är en tillsvidareanställning med start så snart som möjligt. Sista ansökningsdatum är den 2:e september 2021. Ytterligare information om företaget och vårt ansvarstagande inom miljö, etik och sociala frågor, på vår hemsida www.indiska.com
Arbetsgivare
Indiska Magasinet AB
Hemsida: http://www.indiska.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Business Intelligence till HeidelbergCement

Arbetsgivare / Ort: Tng Group AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Business controller

Om jobbet
Nu söker HeidelbergCement en Reporting Specialist med BI-profil till den nyinrättade enheten Reporting HUB Har du arbetat med Business Intelligence men vill nu testa en ny bransch med nya utmaningar? Har du kanske en controllerbakgrund och vill skifta fokus i karriären? Nu söker vi en BI-analyst som ska ansluta till teamet på HeidelbergCement i Marievik. Välkommen med din ansökan! VAD KAN VI ERBJUDA DIG? HeidelbergCements byggmaterial och lösningar står för en viktig del av utvecklingen. Vi bygger på 150 års erfarenhet och fortsätter att lägga grunden för vår framtid genom byggandet av bostadshus, infrastruktur, kommersiella och industriella byggnader. I fokus för våra handlingar ligger vårt ansvar för miljön. Vi vill vara ledande i branschen på vägen mot klimatneutralitet. Vi levererar långsiktiga ekonomiska resultat genom verksamhetsoptimering, engagemang och öppenhet för förändring. Du kommer att ingå i region Northern Europe som innefattar Sverige, Norge, Danmark, Island och Baltikum.I rollen som Reporting Specialist kommer du in i en nystartad enhet där du får vara med och påverka både arbetssätt och rutiner. Du kommer att ha mycket frihet under ansvar och en chef som kommer stötta dig för att du ska lyckas i ditt uppdrag. HeidelbergCement är en koncern som månar om och kompetensutvecklar sin personal. Vi satsar nu mycket resurser på att förbättra rapporteringsflödet och ser fram emot att finna rätt person i rollen som Reporting Specialist. DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER I rollen som Reporting specialist kommer du att medverka i utvecklingen av en ny rapportstruktur för region Northern Europe med fokus på digitalisering och förbättrade beslutsunderlag. I början kommer du att jobba mycket med att förstå verksamheten och utveckla relevanta rapporter för att med tiden gå över till att underhålla och förbättra den framarbetade strukturen. Du kommer jobba nära lokal och global IT, controllers, affärsområdeschefer och Shared Service Centre. Din huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar bland annat: • Kravställa design för relevanta vyer i datalager. • Utveckla intuitiva rapporter, främst Tableau och SAP BO Analysis • Säkerställa rapporternas kvalitet • Incidenthantering vid fel i rapporterna • Ha kontakt med resten av koncernen för att lära av "best practice". ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ Tjänsten är på heltid och startar när rätt person kan vara på plats. Den är placerad i Marievik, Stockholm. VEM ÄR DU? Vi söker dig som har en ekonomisk eller IT-inriktad högskoleexamen. Vi ser att du arbetat med rapportering till chefer och utvecklat rapporter i något av de större BI-verktygen, exempelvis Tableau. Erfarenhet av SAP BO Analysis, skapat frågor mot datalager och kunskap inom redovisning och controlling är meriterande. Som person är du nyfiken och har lätt att skapa interna kontakter och att finna konstruktiva lösningar på såväl stora som små utmaningar. Du är strukturerad och kan omprioritera när behovet uppstår och vill gärna arbeta i en organisation med öppenhet för utveckling och som drivs av arbetet med ständiga förbättringar. Du har ett intresse för hur IT-verktyg kan användas för att förbättra organisationen. Eftersom engelska är bolagets koncernspråk är det ett krav att du behärskar engelska både i tal och skrift. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.     INTRESSERAD? I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!
Arbetsgivare
Tng Group AB
Hemsida: https://www.tng.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.