På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

32 Lediga jobb

Studieledare till Hermods Kungsbacka

Arbetsgivare / Ort: Hermods AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningsadministratör/Utbildningssekreterare/Kursadministratör

Om jobbet
Hermods grundades 1898 och är ett av Sveriges äldsta utbildningsföretag. Våra gymnasie- och vuxenutbildningar samt yrkeshögskolor hjälper årligen cirka 70 000 studerande och deltagare med utbildning och jobbmatchning. Hermods är en del av AcadeMedia, norra Europas största utbildningsföretag. Din utmaning Vi söker dig som vill vara spindel i nätet och jobba nära elever, lärare och skolledning. Som studieledare är du skolans ansikte utåt och du jobbar med att ge service åt nya och redan befintliga elever. Arbetstempot är ofta högt och du kommer dagligen att ställas inför situationer som ställer krav på att du som person är stresstålig, flexibel och har en god förmåga att prioritera, samtidigt som du inte släpper kravet på noggrannhet. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av att hjälpa elever med frågor som rör deras studier, kontinuerligt administrativt arbete med elevens studieplan, förbereda och hålla i introduktion av nya elever, bistå lärare och skolledning med underlag och dokument samt utveckla verksamheten tillsammans med kollegor. Vi erbjuder dig Hermods erbjuder dig en flexibel och stimulerande arbetsplats där du ges goda möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Som en del av Sveriges största utbildningsföretag är karriärmöjligheterna hos oss stora, så ta chansen! I Kungsbacka är vi ett härligt gäng som arbetar med grundläggande och gymnasial vuxenutbildning samt SFI. Vi sitter i centrala lokaler bredvid torget i Kungsbacka. Vår enhet är en del av Hermods Komvux Region Väst.. Alla som har en hel- eller deltidsanställning hos oss får tillgång till vår förmånswebb (Benify). Du kan också få oberoende pensionsrådgivning, utnyttja friskvårdsbidrag samt göra brutto- och nettolöneavdrag vid köp av utvalda produkter – allt direkt i förmånswebben. Förmånswebben är dessutom kopplat till ett personalkort som ger dig en mängd rabatter hos stora och välkända varumärken." Din profil Du har minst gymnasial utbildning inom administration eller utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du är ansvarsfull och tar dina arbetsuppgifter på allvar då det berör personal i flera led. Du tycker om att jobba utifrån fastställda rutiner och riktlinjer. Du är en god kommunikatör som enkelt kan uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Du har en känsla för god service och är lösningsfokuserad. Du bemöter våra elever på ett personligt sätt för att skapa trygghet som är en förutsättning för lärande. Du har lätt för att jobba självständigt, men har även en god samarbetsförmåga och vilja att samarbeta med dina kollegor kring våra elever. Du är en van datoranvändare. Erfarenhet från skola och skoladministration är meriterande. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Anställningen Tjänsten är ett föräldravikariat på 80% under cirka 1,5 år med eventuell möjlighet till förlängning. Tillträde 3 december eller enligt överenskommelse. Arbetstid är förlagd till dagtid måndag-fredag, men skolan är öppen två kvällar i veckan och därför kan kvällstjänstgöring förekomma vid enstaka tillfällen. Vi tillämpar kollektivavtalet mellan Almega Utbildningsföretagen och fackförbunden Unionen/SI. Intresserad? Välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan snarast. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vill du veta mer är du välkommen att kontakta utbildningschef Emma Persson på [email protected] Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Vi tar inte emot ansökan via e-post, utan sök tjänsten via länken nedan.
Arbetsgivare
Hermods AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Pysslingen Förskolor söker en Intendent

Arbetsgivare / Ort: Pysslingen Förskolor och Skolor AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 20 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningsadministratör/Utbildningssekreterare/Kursadministratör

Om jobbet
I mer än 30 år har Pysslingen Förskolor lett utvecklingen av svensk förskola. Idag är vi Sveriges största privata förskoleföretag. Vi har mer än 100 förskolor som alla har en sak gemensamt: ett grundmurat engagemang för det omsorgsfulla lärandet och att ge barnen en trygg och stimulerande värld full av möjligheter. Vi är en del av AcadeMedia, norra Europas största utbildningsföretag. Läs mer på pysslingen.se/forskolor. Som Intendent inom Pysslingen Förskolor är du med och förverkligar vårt erbjudande ”En trygg och stimulerande värld full av möjligheter” mot såväl barn och vårdnadshavare som medarbetare. Om rollen Uppdraget innebär att ansvara för administrativa uppgifter inom två olika förskoleområden. Du arbetar med en bredd av olika uppgifter på delegation av rektor som till exempel kö och placering av barn, löneadministration, hantering av fakturor samt fastighetsrelaterade frågor av administrativ karaktär. Arbetet innebär kontakt med medarbetare och platsansvariga på respektive förskola likväl som externa kontakter mot vårdnadshavare, kommuner, fastighetsägare och leverantörer. I tjänsten ingår löpande bokföring och uppföljning av ekonomiskt resultat. Du rapporterar till områdets rektor. Vi söker dig som: • är noggrann och strukturerad • har en styrka i att bygga relationer och kommunicera • har ekonomisk medvetenhet • har minst tre års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter • har mycket goda kunskaper i svenska språket • en hög digital kompetens med mycket goda kunskaper i Officepaketet och lätt för att lära dig nya system. • meriterande med tidigare administrativ erfarenhet av förskola Vårt medarbetarerbjudande Vi erbjuder dig en varierande och stimulerande roll med många kontaktytor, bra villkor och förmåner och en stark gemenskap. Nyfiken på att veta mer om vårt medarbetarerbjudande? Klicka här. Anställningsform Tjänsten är tillsvidare med inledande provanställning på 6 månader. Omfattning 100 % Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan Tycker du att det låter intressant? Vi vill gärna komma i kontakt med dig! Ansök via länken nedan och bifoga ditt CV och personliga brev. Vi vill ha din ansökan senast den 20 september 2021. Vi kommer att arbeta med urval och intervjuer löpande, så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt. Tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag. Kontakt Om du har frågor är du välkommen att kontakta skolchef Sara Lindberg på telefon 070-733 86 76 eller e-post [email protected] alternativt BC-chef Amanda Moser på telefon 072-252 91 92 eller e-post [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Arbetsgivare
Pysslingen Förskolor och Skolor AB
Ansökan
Ansök senast 20 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Pysslingen Förskolor söker en Intendent

Arbetsgivare / Ort: Pysslingen Förskolor och Skolor AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 20 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningsadministratör/Utbildningssekreterare/Kursadministratör

Om jobbet
I mer än 30 år har Pysslingen Förskolor lett utvecklingen av svensk förskola. Idag är vi Sveriges största privata förskoleföretag. Vi har mer än 100 förskolor som alla har en sak gemensamt: ett grundmurat engagemang för det omsorgsfulla lärandet och att ge barnen en trygg och stimulerande värld full av möjligheter. Vi är en del av AcadeMedia, norra Europas största utbildningsföretag. Läs mer på pysslingen.se/forskolor. Som Intendent inom Pysslingen Förskolor är du med och förverkligar vårt erbjudande ”En trygg och stimulerande värld full av möjligheter” mot såväl barn och vårdnadshavare som medarbetare. Om rollen Uppdraget innebär att ansvara för de administrativa uppgifterna i ett förskoleområde med flera förskolor. Du ingår i ett ledningsteam bestående av en rektor, en biträdande rektor, en kvalitetsledare och en intendent. Som intendent fördelar du din tid mellan två olika områden/ledningsteam. Intendenten arbetar med en bredd av olika uppgifter på delegation av rektor. Intendenten ansvarar för de administrativa uppgifterna i ledningsteamet och på förskolorna, som till exempel kö och placering av barn, löneadministration och hantering av fakturor samt fastighetsrelaterade frågor av administrativ karaktär. Arbetet innebär kontakt med medarbetare och platsansvariga på respektive förskola och externa kontakter mot vårdnadshavare, kommuner, fastighetsägare och leverantörer. I tjänsten ingår löpande bokföring och uppföljning av ekonomiskt resultat. Du rapporterar till områdets rektor. Vi söker dig som: • är noggrann och strukturerad • har en styrka i att bygga relationer och kommunicera • har ekonomisk medvetenhet • har minst tre års erfarenhet av en liknande arbetsuppgifter (särskilt viktigt med månadsuppföljning av de ekonomiska resultaten) • ekonomisk utbildning på universitet eller yrkeshögskola • har mycket goda kunskaper i svenska språket. • en hög digital kompetens med mycket goda kunskaper i Officepaketet och lätt för att lära dig nya system. • meriterande med tidigare administrativ erfarenhet av förskola Vårt medarbetarerbjudande Vi erbjuder dig en varierande och stimulerande roll med många kontaktytor, bra villkor och förmåner och en stark gemenskap. Nyfiken på att veta mer om vårt medarbetarerbjudande? Klicka här. Anställningsform Tjänsten är tillsvidare med inledande provanställning på 6 månader. Omfattning 100 % Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan Tycker du att det låter intressant? Vi vill gärna komma i kontakt med dig! Ansök via länken nedan och bifoga ditt CV och personliga brev. Vi vill ha din ansökan senast den 20 september 2021. Vi kommer att arbeta med urval och intervjuer löpande, så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt. Tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag. Kontakt Om du har frågor är du välkommen att kontakta skolchef Sara Lindberg på telefon 070-733 86 76 eller e-post [email protected] alternativt BC-chef Amanda Moser på telefon 072-252 91 92 eller e-post [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Arbetsgivare
Pysslingen Förskolor och Skolor AB
Ansökan
Ansök senast 20 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Administratör till Näsetskolan och Åkeredsskolan

Arbetsgivare / Ort: Göteborgs kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 20 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen. Bli en av oss! Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att: • öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande. • skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat. • öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar. Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige. Vi ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, grundsärskolan, kulturskolan och fritidshemmen. I förvaltningen finns 162 kommunala grundskolor där nästan 61 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 9 700 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola. Följ gärna vår resa på Linkedin: https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltning ARBETSUPPGIFTER Näsetskolan och Åkeredsskolan ligger i en havsnära miljö med stora möjligheter till rika naturupplevelser. På de båda skolorna går totalt ca 650 elever från förskoleklass till årskurs 6. Du kommer att arbeta i ett administratörsteam där du och tillsammans med ytterligare en administratör och rektor ingår. Tillsammans sätter ni upp rutiner för skolorna och ert arbete. Ditt arbete kommer att vara varierande spänna sig över allt från detaljer på en skola till mer övergripande arbete i skolområdet. Vi ser administratörrollen som en mycket central roll i verksamheten. Tillsammans med vår andra administratör, två biträdande rektorer och rektor ingår du i skolområdets ledningsgrupp. KVALIFIKATIONER Som person är du lyhörd och har en mycket god samarbetsförmåga. Vidare kräver arbetet att du är flexibel och kan ta egna initiativ. Det är mycket viktig att du är strukturerad och att du både kan arbeta fram rutiner som underlättar ditt arbete och följa de redan uppsatta rutiner som skolan har. Avslutad gymnasieutbildning är ett krav för tjänsten. Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom ett för tjänsten relevant område så som ekonomi, personal eller offentlig förvaltning. God datorvana är ett krav. Vi ser gärna att du arbetat i en administrativ tjänst tidigare och erfarenhet av administratörsarbete i skola är synnerligen meriterande. Välkommen med din ansökan! Tjänsten tillsätts under förbehåll att den inte tas i anspråk av redan tillsvidareanställd personal. ÖVRIGT Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Arbetsgivare
Göteborgs kommun
Ansökan
Ansök senast 20 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Internationell koordinator

Arbetsgivare / Ort: Linnéuniversitetet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 21 september (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningsadministratör/Utbildningssekreterare/Kursadministratör

Om jobbet
Välkommen till Linnéuniversitetet! Människor växer här. Vi är ett internationellt universitet i Småland - tillsammans sätter vi kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Ekonomihögskolan är en kreativ och internationell kunskapsmiljö som utbildar och forskar inom huvudsakligen företagsekonomi, nationalekonomi, turismvetenskap och statistik. Vår strävan är att dra nytta av och vara till nytta för samhällsutvecklingen regionalt, nationellt och globalt. Arbetet vid Ekonomihögskolan utgår från Linnéuniversitetets fyra värdeord: nyfikenhet, nytänkande, nytta och närhet. Målsättningen är också att under 2022 bli internationellt ackrediterad som en Business School. Ekonomihögskolan leds av en dekan och består av fyra institutioner och ett gemensamt fakultetskansli. Kansliets huvuduppgift är att vara ett administrativt stöd till studenter, fakultetens medarbetare och ledning i frågor som rör verksamhetens planering, genomförande och uppföljning. Kansliet leds av en kanslichef och består av 30 medarbetare fördelade på orterna Kalmar och Växjö med olika funktioner inom bl a ekonomi, utbildnings- och forskningsadministration och teknisk support. Arbetsuppgifter Ekonomihögskolan söker en internationell koordinator som aktivt bidrar till att utveckla Ekonomihögskolans arbete med internationalisering. I arbetsuppgifterna ingår att i nära samarbete med fakultetens andra internationella koordinator, fakultetsledning, akademisk personal samt andra administrativa stödfunktioner, driva fakultetens internationaliseringsfrågor genom internationella partnerskap och internationalisering på hemmaplan. Koordinatorn arbetar med lärar- och studentmobilitet och ansvarar för hantering,kvalitetssäkring samt systematisk utveckling av fakultetens internationella samarbetsavtal. Koordinatorn ansvarar också för studentkontakter och administration kring studentmobilitet samt medverkar i internationell studentrekrytering och antagningsprocess. I arbetsuppgifterna ingår även att utgöra kontaktperson för program med internationell antagning. Andra administrativa uppgifter, exempelvis utbildningsadministration, kommer också att ingå. Kvalifikationer Du ska ha relevant akademisk examen på lägst kandidatnivå och god administrativ vana. Du har erfarenhet av att ha arbetat med internationella frågor och internationalisering. Kunskap om högskoleområdet och god kännedom om högre utbildning i Sverige och utomlands är meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av internationell ackreditering eller motsvarande. Arbetet kräver god kommunikationsförmåga och du måste ha mycket god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt både på svenska och på engelska. Arbetet ställer stora krav på lyhördhet, kreativitet, självständighet, samarbetsförmåga, servicekänsla och effektivitet. Då arbetet med internationalisering vid fakulteten primärt genomförs av två internationella koordinatorer i nära samarbete, ställer arbetet höga krav på mycket god samarbetsförmåga och öppenhet. Stor vikt kommer därför att läggas vid personlig lämplighet. Anställningen: Vikariat 100%, ett år. Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse Placeringsort: Kalmar. Då anställningen innebär arbete i både Kalmar och Växjö måste du vara beredd att tjänstgöra på båda orterna. Mer information lämnas av: Utbildningsadministratör Terese Nilsson, [email protected] Frågor om anställningen besvaras av HR-partner Emma Dahlberg, [email protected]   Fackliga företrädare nås via universitetets växel, tel. 0772-28 80 00. Välkommen med din ansökan senast den 21 augusti. Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen. Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 24.00 sista ansökningsdagen. Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser.
Arbetsgivare
Linnéuniversitetet
Hemsida: http://www.lnu.se
Ansökan
Ansök senast 21 september (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.