På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Verkställande direktör - VD
Spela filmen

Verkställande direktör - VD

79 Lediga jobb

Mockfjärds Fönster söker agent till Västernorrland

Arbetsgivare / Ort: Mockfjärds Fönster AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Företagsledare

Om jobbet
Mockfjärds är Sveriges ledande fönsterbytare. Vi byter fönster enkelt, tryggt och snyggt. Med två affärsområden verkar vi både för villaägare, fastigheter och bostadsrättsföreningar. Från att vara lokala i Dalarna för tjugo år sedan, är vi idag lokala i hela landet med fönstermästare i varje stad. Mockfjärds Fönster AB ingår i Dovista-koncernen, som är en division inom VKR-Gruppen. Är du säljare eller egenföretagare idag, eller funderar på att starta eget?     Har du stark entreprenörsanda och ett driv utöver det vanliga? I så fall kan Mockfjärds Fönster vara rätt företag för dig att vara verksam inom. Som Agent/återförsäljare blir du vår representant på ditt lokala distrikt, där du erbjuder de bästa fönsterlösningarna för varje kunds behov - Du blir vår lokala fönstermästare.    Din vardag  Du kommer som agent att driva eget bolag (aktiebolag) och får en ensamrätt för ett specifikt distrikt där du kommer att sälja och marknadsföra Mockfjärds produkter och tjänster. Mockfjärds koncept kan liknas vid franchise men avtalet mellan dig och Mockfjärds regleras genom lagar och reglar för Handelsagentur.  Mockfjärds erbjuder dig rätt förutsättningar för att bli framgångsrik genom ett starkt introduktionsprogram innehållande utbildning, produktkunskap, mentorskap och coachning.    Du arbetar med ett geografiskt distrikt, du bearbetar inkommande förfrågningar genom central marknadsföring, en viktig del är att genomföra omfattande marknadsbearbetning lokalt för att attrahera nya kunder, s.k. egen kundanskaffning. I rollen som agent genomför du hembesök hos potentiella kunder där du agerar Fönstermästare som med ett lösningsorienterat synsätt och med gedigen kunskap om våra produkter och tjänster erbjuder kunden rätt lösning för deras behov.    Vem är du  Du är trygg, social och ansvarstagande. Du är mycket lyhörd för kundens behov och har ett starkt driv, är resultatinriktad och van att arbeta mot uppsatta mål. Att du har ett gott ordningssinne och struktur i ditt arbetssätt ser vi som en grundförutsättning för ett lyckat resultat. Gillar du att lyckas så finns goda möjligheter till professionell och personlig utveckling.    Din bakgrund och kompetenser  Du har gymnasial utbildning eller likande bakgrund och behärskar svenska väl i både tal och skrift. Du har B-körkort. Du är eller har jobbat som säljare och vill utvecklas till att driva eget bolag eller att du Idag driver eget.    Varför Mockfjärds  Mockfjärds Fönster är Sveriges ledande fönsterbytare. Vi erbjuder ett stort utrymme av frihet i rollen som agent och på Mockfjärds hittar du själv lösningarna på utmaningar tillsammans med kollegor från supportkontoret. Du kommer till en öppen prestigelös organisation där du har möjlighet att påverka och du är med och driver affären. Mockfjärds lägger stort fokus på en hållbar livsstil och friska medarbetare samt att främja en inkluderande kultur med fokus på jämställdhet och mångfald.   https://mockfjards.se/karriar/aterforsaljare    Välkommen att söka till Sveriges ledande fönsterbytarföretag!  Vill du veta mera är du välkommen att kontakta Regionchef Henrik Ling, på e-post: [email protected] eller telefon: 070-377 46 96    Sista ansökningsdag är den 2021-08-31. Vi arbetar med löpande urval, vi rekommenderar dig att söka så snart du har möjlighet, tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Ansök vi angivet formulär, vi tar ej emot ansökan via e-post    Mockfjärds Fönster är fullvärdiga medlemmar i Svenska Franchiseföreningen https://svenskfranchise.se/  Vi har redan beslutat om vår rekryteringsprocess och annonsering, vi undanber oss därför vänligen men bestämt samtal från rekryterings- och annonseringsföretag.
Arbetsgivare
Mockfjärds Fönster AB
Hemsida: https://mockfjards.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Business Controller

Arbetsgivare / Ort: Volvo Business Services AB / GÖTEBORG
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-31
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Business Controller med intresse för digitalisering och ständiga förbättringar.

Eftersom vi alltid letar efter fantastiska medarbetare och ännu en av våra talanger har tagit sig an nya utmaningar, finns denna roll tillgänglig för dig här i Tuve. Vill du vara med på en spännande resa där vi utvecklar framtidens lastbilar och även framtidens ekonomistyrning? Är du en strukturerad och självgående person som vill vara med och bidra till vår fabriks framgångar?


Som Business Controller är du en ödmjuk person som tycker om att lyckas genom andra, men som samtidigt kan utmana och ställa krav. Du har en grundmurad tilltro till ständiga förbättringar och älskar att driva och förbättra processer samt resultat. Som Business Controller gillar du utmaningarna i vår högintensiva och resultatorienterade miljö. Du tycker om att visa vägen och vara ett föredöme, att vara framåt och hålla sig i täten. Som Business Controller brinner du för att skapa förståelse för siffrorna samt att sätta de ekonomiska parametrarna in i ett större perspektiv.


Du kommer att vara ansvarig för att driva de ekonomiska frågorna inom en av våra ledningsgrupper i Tuvefabriken samt att driva förändringsarbetet med att ta Business Control till nästa nivå vad det gäller digitalisering. Du sitter med i den operativa ledningsgruppen för processen och driver det ekonomiska förbättringsarbetet genom att vara en controller/partner i främst ekonomiska men även en del operationella frågeställningar. Digitalisering, Ständiga förbättringar och Cost Deployment är ledord som karaktäriserar verksamheten. Du kommer att vara en del av Business Control Tuve som består av 6 medarbetare och rapportera till Business Control Director för fabriken. Tjänsten är placerad i Tuvefabriken, Göteborg – mitt i navet av svensk industri.


Vi vill att du:

  • Har en vilja att bidra till ökad välfärd i världen, -Vi bygger världens bästa lastbil och vill vara det självklara valet
  • Gillar att bygga relationer med olika typer av människor
  • Är proaktiv, vi rör oss för fort för att vara reaktiva.
  • Säger vad du tycker och influerar för att skapa positiv förändring
  • Är en inspirerande och inkluderande förändringsledare som bygger tillit och har integritet


Inträdesbiljetten

  • Bred erfarenhet från tidigare Business Control befattningar
  • Universitets eller högskole examen inom Finans/Ekonomi
  • Kunskap om LEAN-filosofin, problemlösningar och ständiga förbättringar
  • Erfarenhet från industrin är fördelaktigt.
  • En god kommunikatör som kan beskriva siffror med ord
  • Intresse för och erfarenhet av digitalisering – tex Power BI, Qlik etc


Är du dessutom drivande och brinner för att förbättra så finns det många av din sort här!


Om du är intresserad av en utmaning i en högintensiv miljö och har ett nyfiket sätt så är du varmt välkommen att söka denna tjänsten.


Vi behöver din ansökan snarast, men senast 9e September.


För mer information:

Jan Hermansson, Ekonomichef, Tuve +46 73 902 91 69

Anna Schelin HR, +46 73 902 15 50

Arbetsgivare
Volvo Business Services AB
40508 GÖTEBORG
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Avdelningschef, vårdadministration, område slutenvård

Arbetsgivare / Ort: REGION VÄRMLAND
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-31
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Avdelningschef
  • landsting

Om jobbet

Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik.

Inom verksamhetsområdet vårdadministration område slutenvård arbetar stor del av område slutenvårds vårdadministratörer, verksamhetsområdet består av cirka 245 medarbetare, främst placerade ute på de olika verksamheterna inom Centralsjukhuset i Karlstad samt sjukhuset i Arvika. En gemensam vårdadministrativ enhet bidrar till att utveckla vården genom en renodling och effektivisering av administrativa processer samt kompetensutveckling inom vårt verksamhetsområde. Vi söker nu en avdelningschef till vårdadministration område slutenvård med placering på Centralsjukhuset i Karlstad. 

Avdelningschef, vårdadministration, område slutenvård

Arbetsuppgifter

Uppdraget innefattar att tillsammans med ledningsgruppen ansvara för genomförande och uppföljning av enhetens uppdrag enligt fastställd verksamhetsplan och resurser samt att leda utveckling av medarbetare, organisation och verksamhet. Uppdraget omfattar ett utdelat personal-, ekonomi- och arbetsmiljöansvar. Verksamheten har ett hälsofrämjande förhållningssätt. Vi har en servicekultur med hög kompetens samt ett gott bemötande. Vi medverkar till att skapa effektiva och kostnadsmedvetna processer och vi följer kontinuerligt upp våra arbetssätt för att medverka till patientens bästa väg genom vården. Vi ska också bidra till att minska oönskad variation i vården och vi ska agera som om varje patient vore vår anhörig och skapa den vård vi själv vill ta del av. Vi följer Region Värmlands värdegrund, "För alla i Värmland". Som avdelningschef ingår du i vårdadministration område slutenvårds ledningsgrupp och är direkt underställd verksamhetschefen. Chefsuppdraget är tidsbegränsat på 4 år med en grundtjänst inom Region Värmland.

Övrig information

Inför eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har för tjänsten adekvat utbildning. Vi ser gärna att du har erfarenhet från hälso- och sjukvårdssektorn och/eller tidigare erfarenhet och utbildning i ledarskap. Som person är du drivande och van att arbeta såväl självständigt som i samarbete med andra. Du har en positiv och problemlösande attityd och ser möjligheter istället för hinder. Du har god förmåga att arbeta i grupp, har förmåga att tänka strategiskt, har förståelse för helheten samt är en god kommunikatör. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Ansökan

Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Läs mer här

Här berättar några av våra medarbetare om sitt arbete

https://www.regionvarmland.se

Facklig företrädare för Vision, nås via växeln, 010-831 50 00

Arbetsgivare
REGION VÄRMLAND
Hemsida: https://www.regionvarmland.se/
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Avdelningschef till avdelningen för utredning

Arbetsgivare / Ort: Myndigheten För Delaktighet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Avdelningschef
  • statlig

Om jobbet
Myndigheten för delaktighet (MFD) är en statlig myndighet med uppdraget att främja funktionshinderpolitikens genomförande. MFD stödjer andra statliga myndigheter, regioner, kommuner och verksamheter i deras arbete med att göra samhället och de tjänster som erbjuds tillgängliga och användbara för fler. Arbetsbeskrivning Avdelningen för utredning har som uppgift att utveckla kunskap om delaktighet och åtgärder för ökad delaktighet inom samhällets olika områden. Avdelningen ansvarar även för att följa upp och rapportera utvecklingen mot det nationella målet för funktionshinderspolitiken. Uppföljningen bygger på egna undersökningar, myndighetens undersökningspanel samt statistik och uppgifter från andra offentliga aktörer, forskning och civilsamhälle. En central del i myndighetens kunskapsutveckling är att föra dialog och systematiskt inhämta och sammanställa erfarenheter och kunskap från flickor, pojkar, kvinnor och män med funktionsnedsättning. Jämställdhet och barnrättsperspektiv återfinns i all vår verksamhet.   Avdelningschefen har det övergripande ansvaret för att leda, utveckla och följa upp arbetet på avdelningen. Du har direkt personalansvar för ca 6–8 medarbetare. Verksamheten är under fortsatt utveckling och en central del av uppdraget är att i samarbete med våra intressenter vidareutveckla metoder, uppföljning och utredningsarbete. Som avdelningschef ingår du i myndighetens ledningsgrupp där du är en viktig resurs i strategiska utvecklingsfrågor. Du planerar och genomför verksamheten i nära samarbete med övriga chefer. Som avdelningschef blir du också en nyckelperson i myndighetens samverkan med målgrupper och intressenter. Avdelningschefen rapporterar till generaldirektören. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Flerårig dokumenterad chefserfarenhet • Relevant akademisk utbildning med samhällsvetenskaplig inriktning • Erfarenhet av kvalificerat ledningsarbete på strategisk nivå • Erfarenhet av ledningsgruppsarbete • God kunskap om offentliga aktörers förutsättningar och politiskt styrda verksamheter • God kunskap om kvantitativ och kvalitativ metod och analys • God kommunikativ och språklig förmåga Du är trygg i ditt ledarskap och har förmåga att utöva det på ett inspirerande, kommunikativt och situationsanpassat sätt. Vårt breda verksamhetsfält är i ständig förändring vilket kräver ett flexibelt förhållningssätt. Du bör också ha god förmåga att planera, organisera, och prioritera. Du har förmåga att leda strategiskt och har ett stort intresse för att utveckla verksamhet och medarbetare. Som person är du kreativ, tycker om att samarbeta och har en god initiativ- och problemlösningsförmåga. Du har lätt för att kommunicera både internt och externt. Meriterande kunskaper och erfarenheter • Arbete med tvärsektoriella frågor med inriktning på uppföljning och utredning enligt kvalitativa metoder • Erfarenhet från det funktionshinderspolitiska området • Tidigare erfarenhet av arbete inom statlig myndighet Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Urvalstester kommer att ingå i rekryteringsprocessen.   Anställningens omfattning Anställningsform: Tillsvidareanställning med förordnande för chefsuppdraget om fyra år med möjlighet till förlängning Omfattning: Heltid Tillträde: Snarast enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 19 september 2021 I denna rekrytering samarbetar Myndigheten för delaktighet med Alumni. Du kan göra en intresseanmälan på hemsidan via www.alumniglobal.com eller ansöka direkt via Myndigheten för delaktighets hemsida, www.mfd.se. Frågor om tjänsten besvaras av konsult Anna-Carin Ekman via 073 095 71 01, [email protected]  eller researcher Elisabeth Berglund via 073 04813 44, [email protected]   Övrigt Myndigheten har drygt 45 medarbetare och ligger centralt i Sundbyberg. MFD stävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka i verksamheten.  Under pandemin har myndighetens arbete i huvudsak bedrivits på distans. För att främja effektivitet och en god arbetsmiljö för våra medarbetare kommer det även fortsättningsvis att finnas möjlighet att förlägga delar av arbetstiden till hemmet. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Myndigheten behandlar sina personuppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR). Läs mer om myndighetens personuppgiftspolicy på www.mfd.se.      
Arbetsgivare
Myndigheten För Delaktighet
Hemsida: http://www.mfd.se/
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Enhetschef till hälso- och sjukvårdsorganisationen

Arbetsgivare / Ort: Borås kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Avdelningschef
  • kommun

Om jobbet
Vård- och äldreförvaltningen i Borås Stad arbetar mot målet att både yngre och äldre invånare som är i behov av vård, omsorg och service ska ha ett gott liv var dag. Förvaltningen består av drygt 2 500 medarbetare, varav ca 90 chefer. Tillsammans utför vi ett meningsfullt arbete med stort fokus på dem vi är till för. Viktiga ledstjärnor i vårt arbete är professionalism, lärande och engagemang. Läs mer om oss via Borås Stads hemsida. Vill du vara med och leda Borås Stads hälso- och sjukvårdsorganisation? Tillsammans utvecklar vi framtidens kommunala hälso- och sjukvård och Nära vård! Hälso- och sjukvårdsorganisationen består av ca 300 medarbetare fördelade i nio hälso- och sjukvårdsteam. Tillsammans arbetar vi tvärprofessionellt för att erbjuda en god och säker hälso-och sjukvård med våra patienters bästa i fokus. Du ingår i hälso- och sjukvårdsorganisationens ledningsgrupp bestående av nio engagerade och drivna enhetschefer och en processledare under ledning av en verksamhetschef. I rollen som enhetschef leder du ett av våra hälso- och sjukvårdsteam bestående av arbetsterapeuter, fysioterapeuter, sjuksköterskor och rehabiliteringsassistenter. I ditt dagliga arbete har du stöd av förvaltningens HR-, ekonomi-, kvalitet- och utvecklingsfunktion samt administrativ samordnare. Vi erbjuder dig ett meningsfullt och omväxlande arbete i trivsamma lokaler med professionella och erfarna kollegor. För oss är arbetsglädje viktigt, tillsammans utvecklar vi verksamheten. Tjänsten utgår från Ramnåsgatan i Borås med närhet till både centrum, det natursköna parkområdet vid Ramnasjön samt stadens resecentrum med buss- och tågförbindelser. I rollen som enhetschef ansvarar du för enhetens kvalitet, personal och ekonomi. Du tillser att din enhet arbetar utifrån verksamhetens och förvaltningens mål och stadens styrdokument. Tillsammans med dina medarbetare driver du det systematiska kvalitetsarbetet och utvecklar verksamheten i syfte att säkerställa en god och säker vård för patienterna. Omställningen till Nära vård i samverkan med andra vårdgivare är ett spännande utvecklingsområde som ligger framför oss. Andra utvecklingsområden är bland annat välfärdsteknik och arbetet med våra kvalitetsregister. Du ansvarar för det systematiska arbetsmiljöarbetet med syfte att säkerställa en god arbetsmiljö för medarbetarna. Ekonomiansvaret innebär att tillse att tillgängliga resurser används på ett effektivt sätt inom fastställda ramar. Rollen som enhetschef innefattar många kontaktytor med medarbetare, patienter och anhöriga. Du samarbetar med andra enheter, förvaltningar, myndigheter samt andra vårdgivare. En god samverkan med förvaltningens fackliga parter är också en naturlig del i ditt uppdrag. Vi söker dig med relevant universitets- eller högskoleexamen inom hälso- och sjukvård, lägst yrkeslegitimation (arbetsterapeut, fysioterapeut eller sjuksköterska). Alternativt annan relevant universitets- eller högskoleexamen i kombination med mångårig erfarenhet inom hälso- och sjukvårdssektorn. För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet av arbete som chef inom hälso- och sjukvårdsområdet och gärna från politiskt styrd organisation. Ledarskapsutbildning och erfarenheter inom rehabiliteringsområdet är meriterande. Som chef är du utvecklingsorienterad och strukturerad, du har förmågan att driva processer framåt för att tillsammans med dina medarbetare utveckla verksamheten. Du ser dina medarbetare som en tillgång och har ett tillitsbaserat ledarskap. På ett förtroendeingivande och relationskapande sätt tillvaratar du medarbetarnas kompetens och engagemang. Du är en närvarande chef som drivs av att skapa delaktighet samt verka för yrkesstolthet hos dina medarbetare. Viktiga egenskaper som ger framgång i uppdraget är att du är trygg i dig själv och din chefsroll, har förmåga att se till helheten och drivs av att skapa goda relationer. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökanden med olika bakgrund. Då Borås Stad tillhör finskt förvaltningsområde är även kunskaper i finska språket meriterande. För tjänsten krävs B-körkort. Vi erbjuder dig en dynamisk och utvecklande tjänst med möjlighet att göra skillnad för dem vi är till för, varje dag. Vill du få en inblick i vår vardag och vad som händer i vår verksamhet, följ oss gärna på Instagram. Förutom meningsfulla arbetsuppgifter och goda anställningsvillkor får du som anställd i Borås Stad ta del av förmåner som friskvårdsbidrag, fria bad i kommunens badanläggningar och möjlighet till semesterväxling. Personalklubben Merkraft anordnar över året flertalet aktiviteter med något för alla. Vi avböjer oss vänligt men bestämt kontakt från bemanningsföretag.
Arbetsgivare
Borås kommun
Hemsida: www.boras.se/ledigajobb
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.