På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Systemförvaltare

Systemförvaltare

78 Lediga jobb

Teknisk systemförvaltare till IT-funktionen

Arbetsgivare / Ort: Härryda kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Systemförvaltare

Om jobbet
Välkommen till Härryda kommun, en arbetsplats där vi tror att olikheter berikar oss. Härryda kommun är en tillväxtkommun mitt emellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen. Vill du leverera verksamhetsnytta med fokus på en hög kvalitet? Vill du bidra till viktiga samhällsfunktioner genom att skapa förutsättningar för ett bra IT-stöd? Söker du trevliga kollegor och en möjlighet till att utvecklas inom din yrkesroll? Då är vi rätt plats för dig. IT-funktionen i Härryda kommun har som mål att leverera modern IT med en hög servicenivå till våra olika verksamheter. IT-utvecklingen i Härryda kommun är inne i ett expansivt skede som ställer höga krav på en stödjande central IT-funktion. Vi tillhandahåller både lokalproducerad IT och tjänster som bygger på funktionalitet i Azure och Office 365. För att möta verksamhetens behov så söker vi nu en ny teknisk systemförvaltare. IT-funktionen består idag av 20 medarbetare som arbetar inom drift, projektledning, systemförvaltning, servicedesk och teknik. Teamet ser fram emot att få träffa dig. Vi är ett glatt gäng som alltid räcker ut en hjälpande hand när det behövs. ARBETSUPPGIFTER IT-funktionen på Härryda kommun söker nu en ny teknisk systemförvaltare. Hos oss arbetar en teknisk systemförvaltare som systemtekniker eller som systemspecialist men vi har valt att samla dessa olika titlar i en och samma roll. Som teknisk systemförvaltare på IT-funktionen så kommer du att tillsammans med dina kollegor att leverera verksamhetsnytta till kommunens olika sektorer. Det innebär att du som en del av ett team kommer att få utpekade tekniska ansvarsområden där du arbeta nära våra kunder och kollegor för att leverera en hög service med ett tydligt kundfokus. Att identifiera våra kunders behov och att översätta dessa till relevanta tekniska lösningar tillsammans med dina kollegor är ett naturligt inslag din vardag. I din roll kommer du bland annat att: • Administrera, utveckla och underhålla kommunens Azure miljö • Administrera, underhålla och utveckla kommunens Windows-servermiljö, dess tjänster och funktioner • Arbeta med systemuppgraderingar, konfiguration och underhåll • Ansvara för leverantörskontakter och omvärldsbevakning inom dina ansvarsområden • Bidra till att IT levererar en hög servicegrad till våra kunder Vad kan vi erbjuda dig Härryda kommun lägger stor vikt vid din personliga utveckling och att du fortsätter att utvecklas inom dina nuvarande likväl som inom nya områden. Du blir en viktig del i att utveckla kommunens IT-miljö, ta fram design, utveckla tjänster och vara delaktig i kommunens framtid tillsammans med dina kollegor. Vi utvecklas mot hybrid-IT, en blandning mellan moln och lokalproducerade tjänster, något som vi ser som en spännande kombination mellan klassisk IT och molnet. För oss är det viktigt att vi kan erbjuda dig utveckling och stimulerande arbetsuppgifter. Att arbeta på en kommun skapar viktiga mervärden då vi tillsammans bidrar till och skapar förutsättningar så att kommunen kan leverera samhällsviktiga funktioner. Om du är nyfiken på vad vi mer kan erbjuda dig, se mer information på harryda.se under lediga jobb, välj det här erbjuder vi dig. KVALIFIKATIONER Vi söker nu dig som har minst 5 års erfarenhet av IT inom nedan beskriva områden. Du söker nya utmaningar och vill fortsätta att utvecklas på en utvecklande och intressant arbetsplats som levererar nytta och mervärde till våra kunder, politiker och kommuninvånare. Du stimuleras av att kunna bidra inom flera olika typer av projekt och nya utmaningar väcker alltid ditt intresse. Du skall ha relevant högskoleutbildning alternativt arbetslivserfarenhet som kan värderas som likvärdig. Vi söker dig med minst 5 års erfarenhet av: • Windows server 2012, 2016, 2019 • VMware och datacenter • Azure infrastruktur • Erfarenhet av lokal drift och utveckling • Nätverk • DNS • Powershell Det är meriterande om du även har erfarenhet av: • Linux • Ansible (IT automation) • IDP • Certifikatshantering • Ramverket ITIL Som person är du förtroendeingivande, engagerad, intresserad av att utvecklas och har en vilja att dela med dig av dina kunskaper. Du är lyhörd och ställer upp för verksamheten när det behövs. Du är professionell i ditt arbete, har god samarbetsförmåga och social kompetens och arbetar enkelt med både kollegor och våra kunder. Vidare ser vi att du är en noggrann person som trivs i en kreativ miljö. Du kan ta egna beslut, har lätt för att knyta nya kontakter och har en stor känsla för kvalité. I rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. B-körkort är ett krav för denna tjänst. Du behärskar både svenska och engelska väl i tal och skrift. Vill du vara en del av ett härligt team i en kommun med hög tillväxt och spännande utmaningar, välkommen med din ansökan till Härryda kommun! ÖVRIGT Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. I första hand ser vi att du söker tjänsten via vårt rekryteringssystem. Behöver du teknisk hjälp med att söka tjänsten i rekryteringssystemet? Kontakta Visma Recruit kundservice på tel: 0771-693 693. Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetsgivare
Härryda kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Service Manager for Jira at Sweco

Arbetsgivare / Ort: Bravura Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Systemförvaltare

Om jobbet
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Sweco IT. Om företaget: Sweco plans and designs the sustainable communities and cities of the future. They do this by offering qualified services in the fields of consulting engineering, environmental technology, and architecture. Sweco carries out tens of thousands of projects in some 70 countries worldwide to ensure clean water, efficient infrastructure, and sustainable energy solutions. Sweco are today 17,500 employees worldwide of which 6000 are in Sweden. Sweco IT have more than 220 employees providing IT services across the Sweco group. Arbetsuppgifter: As one of two Service Managers for Atlassian Jira you belong to Sweco IT and the collaboration team that consists of 5 people You are responsible for maintenance of Jira and its surrounding services as well as handle requests, incidents and questions that comes from the organization. Furthermore, you will focus on developing and improving the processes within Jira and identify cost saving opportunities. Developing the platform and sometimes run projects to ensure a stable and updated environment is also part of the responsibilities for this position. You will also be a resource as a Service manager in other collaboration platform solutions. Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Experience from a similar position, preferably working with Jira or other project issue tracking systems • Confident in using English both written and spoken. • Experience of working in-between business and IT For the position as Service Manager for Jira at Sweco, we would like to see that you are a generalist that is well experienced in providing service and you also have a strong interest in collaboration process and software in general. We value that you’re a team player who enjoys working with others and actively shares knowledge and insights. You’re very communicative, with the ability to explain technical matters to a broad audience. You use a systematic approach in your work and are leading projects. Lastly, we believe that you have an analytical and independent way of working. Övrig information: Start: As agreed upon Place: Malmö, Helsinki or Oslo Salary: As agreed upon Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar. Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: Jira, Confluence, Service Manager, Sweco, Malmö, Helsinki, Oslo, IT, Service, Sweco IT, Atlassian Jira , platform, develop, solutions
Arbetsgivare
Bravura Sverige AB
Hemsida: www.bravura.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Business System Specialist

Arbetsgivare / Ort: Wise IT AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Systemförvaltare

Om jobbet
For an open-minded and driven person, skilled in Business Systems, here is a chance to take on an interesting role at Nederman, a world-leading supplier and developer of products and solutions in the environmental technology sector! ABOUT THE ROLE As a Business Systems Specialist you support, develop and configure applications and integrations in our business system landscape. The responsibility area of the role includes support and development of business systems as well as it also covers developing, troubleshooting and maintaining integrations, SharePoint applications, layout tools for documents, and more. Mainly standard systems and add-on systems is in scope but also some internally developed systems. This role is based at the Nederman global headquarters in Helsingborg, as part of the Business Systems Group, an international team with colleagues in different time zones. WHO ARE YOU? To take on this role you need to enjoy working in teams, support your colleagues and manage communication and collaboration with colleagues and partners in English. You need experience of IT application support from similar roles, working with business processes and systems, ERP and add-on systems. Taking on knowledge in new systems and other areas is probably something that triggers your curiosity. Nederman uses mainly business systems Dynamics AX and IFS Application, Dynamics 365 CRM and BI solutions, various business applications in SharePoint, integrations and locally developed business applications. Having this in mind, you need to have skills in SQL, scripting and relational databases, and good understanding in Microsoft development tools as well as insight in the Azure platform. Also, you are familiar with ITIL processes and have good understanding of application components, such as web-applications, services and integrations plus awareness of IT infrastructure. Experiences of mentions systems (Dynamics AX/365 CRM and IFS) or other integrated ERP systems are meritorious. HOW TO APPLY This recruitment process is a collaboration with Wise IT. For questions about the role please contact recruiter Anders Johansson and welcome to apply already today via our web form (with or without a resumé, not by mail) as applications are processed on an ongoing basis. About Nederman Group The Nederman Group is a world-leading supplier and developer of products and solutions in the environmental technology sector. It provides solutions for filtering, cleaning and recycling in demanding industrial environments. Clean air is a cornerstone for sustainable production and Nedermans products and solutions improve production efficiency, reduce environmental impact and protect employees from harmful dust, smoke and fumes. The Nederman Group is listed on Nasdaq Stockholm. The Group has 2,200 employees and operates in more than 50 countries.
Arbetsgivare
Wise IT AB
Hemsida: http://www.wiseit.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Systemförvaltare Cosmic

Arbetsgivare / Ort: Capio Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Systemförvaltare

Om jobbet
Capio Specialistkliniker är Capio Sveriges drivhus med uppdrag att både förvärva och etablera nya verksamheter samtidigt som vi driver stora delar av Capios Specialistvård. Capios uppdrag är att ge varje enskild patient bästa möjliga livskvalité vilket vi levererar med stöd av vår Capiomodell. Modellen bygger på ständig förbättring och strukturerad uppföljning med kontinuerlig mätning av verksamhetens resultat, såväl inom kvalité som produktion och ekonomi. Vi strävar ständigt efter en allt högre medicinsk kvalité och ser nya möjligheter framöver bl a med hjälp av den digitalisering som pågår. Capio Specialistkliniker är ett mångfacetterat affärsområde beaktat både de medicinska specialiteterna, affärsmodellen med såväl vårdval som upphandlad verksamhet och den geografiska spridningen. Därav har vi valt att organisera verksamheten med en starkt decentraliserad styrning och all utveckling sker i nära samverkan mellan affärsområdet och respektive patientområde. Capio Specialistkliniker har idag 30 enheter och vi är ca 900 medarbetare som hjälps åt att leverera uppdraget. Verksamheten är indelad i fyra patientområden: Capio Ögon, Capio Psykiatri, Capio Närsjukhus samt Capio Single Episodes med verksamheter inom ÖNH, Gynekologi, Obesitas, Urologi och Ultraljud. Capio Läkargruppen AB är ett specialistsjukhus beläget centralt i Örebro. Vi tar årligen emot ca 80 000 patienter. Här finns även vaccinationsmottagning och företagshälsovård. Värderingarna medkänsla, kvalitet och ansvar präglar verksamheten och vår vision är att vara den bästa servicegivaren i Sverige inom hälso- och sjukvård. Läs mer om oss på www.capiolakargruppen.se IT-avdelningen skall nu ersätta teamet med en systemförvaltare. Som systemförvaltare kommer du arbeta med ett av Capio Läkargruppens viktigaste system, vårdinformationssystemet Cosmic. Cosmic är ett modernt vårdinformationssystem som kontinuerligt utvecklas med nya funktioner. Du kommer jobba i både projekt och förvaltning samt gemensamt bidra till utvecklingen av vårdinformationssystemet och systemets integrationer mot såväl interna system som nationella tjänster. Du kommer att ingå i vårat lokala IT-team där arbetsplatsen präglas av en god stämning, bra samarbete och stort engagemang. Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara förvaltning och vidareutveckling av Cosmic. Arbetet innebär: - Systemkonfiguration - Ärendehantering - Test och produktionssättning av ny funktionalitet - Anpassning av systemet gentemot verksamhetsbehov   Kvalifikationer För att vara framgångsrik i rollen bör du ha erfarenhet av att arbeta som systemförvaltare eller liknande roll och har hanterat komplexa system. Du ska ha relevant utbildning och god kunskap och erfarenhet inom dessa områden: - Systemförvaltning - Integrationer - Testning - Användarsupport Har du erfarenhet av hälso- och sjukvård och vårdinformationssystem är det meriterande. Du är driven som person och fungerar bra i både team och självständigt. Du har förståelse för att det område vi verkar inom ställer stora krav på IT-stöd. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du har också god samarbetsförmåga och kan prioritera mellan arbetsuppgifter. Du är en god lyssnare och en tydlig kommunikatör som engagerar andra och ser problem som utmaningar istället för hinder. Om du har dessa egenskaper så hoppas vi att vi får möjlighet att hälsa dig välkommen till vår vardag.   Capio är en nordisk vårdgivare som erbjuder ett brett och högkvalitativt vårdutbud inom medicin, kirurgi och psykiatri genom sina sjukhus, specialistkliniker och vårdcentraler i Sverige, Norge och Danmark.  Den fysiska vården kompletteras med digitala tjänster och verktyg som möjliggör att patienten får hjälp digitalt när det är möjligt och fysiskt när det behövs. Sedan november 2018 är Capio en del av Ramsay Santé, en ledande europeisk vårdgivare med totalt 36 000 medarbetare i sex länder. För mer information om Capio och Ramsay Santé besök www.capio.se och www.ramsaygds.fr. Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Arbetsgivare
Capio Sverige AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Incident Response Engineer, Cyber Security, Group Digital

Arbetsgivare / Ort: IKEA IT AB / HELSINGBORG
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 6 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Join us on a journey where the road is truly more important than the destination. Our guiding star is the better everyday life of the many people and our impetus is our desire for constant renewal. Come help us shape the map of our future by seeing things a little differently.

WHO YOU ARE

You are genuinely curious about the IKEA business and always strive to understand and contribute to our vision. You always seek the necessary context to take best practices beyond a cliché into sound business practices. You wish to work with the best people in security on a multinational stage.

We believe that you are passionate to drive, explore and understand how things are built and how they break. Where theoretical knowledge helps you, it is backed up by practical skills learned and honed beyond what can be taught. You excel when confronted by an open-ended situation. You have powerful analytic capabilities as well as an ordered and structured approach to problem solving. You are pragmatic and ensure that we enable business to flourish, today and tomorrow.

To be successful in the role, we expect that you have a proven track record with 5+ years working in security operations, preferably in one or more roles in a SOC. You have a strong technical background, possibly with developer skills relevant for incident response. We also believe you have the capability to communicate to stakeholders in a clear and concise way, verbally as well as written. We trust that you are used to managing highly confidential information and act with a strict level of professional discretion

You bring one or more of the following competences to the table:

  • You can lead the response to security and privacy incidents across IKEA globally.
  • You are used to working with numerous stakeholders to ensure proper response actions are taken and that regulatory related activities are executed as required.
  • You have strong technical knowledge and want to drive the enhancement of our incident response capability.
  • You thrive in high-pressure situations and think like both an attacker and defender.
  • You have experience in developing detection capabilities that are informed by attacker techniques, tactics and procedures.
  • You have experience in developing automated response actions and playbooks.

We believe that you also have a good understanding of security in a broader context:

  • Security in the Cloud

- Cloud native security frameworks and controls

- Hands-on experience of building large-scale, secure cloud-based solutions

- Cryptography

  • Compliance and audit

- Laws & Regulations (e.g., GDPR, PCI-DSS, China CSL etc.)

- Systematic work with internal frameworks

- Large-scale co-ordination of technical teams

  • Knowledge of the Secure Software Development Life Cycle (SSDLC)

You are required to have a good understanding in agile fundamentals and be inspired by working in a product-oriented organization.

WHAT YOU'LL BE DOING DAY TO DAY

You will be joining our detect & respond team within Ingka Group. We are working according to the agile principles and can promise great teamwork and collaboration. We are responsible for our security detection capabilities, security, and privacy incident response globally, our internal penetration testing capability and our responsible disclosure and bug bounty program (bugs.ikea.com).

The focus for this position is to join our incident response team. You will join our efforts to advance our SOC and incident response capabilities. You will work closely with colleagues in developing our detection processes and controls.

We work together to achieve our goals and always strive to utilize the talent of every individual optimally. We develop our people and our business equally to ensure that we can continue to provide a better everyday life for the many people for a long time to come. We believe that continuous learning is important to grow, both as persons and as professionals. To empower ourselves to thrive, we can attend both trainings and conferences.

What we can offer you

  • Opportunities to have global impact with your work
  • An international team of great colleagues to learn with and from
  • Continuous learning (we aim to spend 20% of our working time on learning)
  • Flexible and friendly working environment in a truly value-based company
  • Relocation support where applicable

This job advertisement is for a single position.

This position is placed in Malmö/Helsingborg. The selection process will take place continuously.

QUESTIONS AND SUPPORT? LET'S CONNECT!

Does this sound like your next challenge? IKEA offers an exciting and empowering work environment in a global workplace. And as the world’s leader at life at home, you have exceptional opportunities to grow and develop together with us.

For more information about the position, please contact Technology Capability Product Owner, Martin Svensson +46 (0) 728 86 32 07. If you have questions regarding recruitment process or other practicalities please reach out to Pietro Mattei at [email protected] Please apply with your application in English. Note that we cannot process any applications through email. Thank you!


Arbetsgivare
IKEA IT AB
RÖNNOWSGATAN 8
25108 HELSINGBORG
Ansökan
Ansök senast 6 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Cyber Security Software Engineer, Cyber Security, Group Digital

Arbetsgivare / Ort: IKEA IT AB / HELSINGBORG
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 6 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Join us on a journey where the road is truly more important than the destination. Our guiding star is the better everyday life of the many people and our impetus is our desire for constant renewal. Come help us shape the map of our future by seeing things a little differently.

Who you are

You are genuinely curious about the IKEA business and always strive to understand and contribute to our vision. You always seek the necessary context to take best practices beyond a cliché into sound business practices. You wish to work with the best people in security on a multinational stage.

We believe that you are passionate to drive, explore and understand how things are built and how they break. Where theoretical knowledge helps you, it is backed up by practical skills learned and honed beyond what can be taught. You excel when confronted by an open-ended situation. You have powerful analytic capabilities as well as an ordered and structured approach to problem solving. You are pragmatic and ensure that we enable business to flourish, today and tomorrow.

To be successful in the role, we expect that you have a proven track record working with software development in a DevOps environment, preferably in a larger organization. You have experience and a strong interest in working with Cyber Security. It is advantageous if you have hands-on experience with development relevant for security detection and response, possibly with one or more roles related to blue teams (e.g., a SOC or CSIRT). We trust that you are used to managing highly confidential information and act with a strict level of professional discretion.

You bring one or more of the following competences to the table:

  • You can independently deliver high-quality code and find solutions to challenges.
  • You are experienced with REST API-programming, preferably in Python.
  • You have a strong interest in Cyber Security, particularly in continuously developing detection and response capabilities as part of a blue team.
  • You are experienced in developing cloud native workloads, Google Cloud Platform in particular, but all cloud competence is welcome.
  • You have knowledge on integrating different cyber security capabilities and enabling automated responses.

We believe that you also have a good understanding of security in a broader context:

  • Security in the Cloud

-Cloud native security frameworks and controls

-Hands-on experience of building large-scale, secure cloud-based solutions

-Cryptography

  • Compliance and audit

-Laws & Regulations (e.g. GDPR, PCI-DSS, China CSL etc.)

-Systematic work with internal frameworks

-Large-scale co-ordination of technical teams

  • Knowledge of the Secure Software Development Life Cycle (SSDLC)

You are required to have a good understanding in agile fundamentals and be inspired by working in a product-oriented organization.

What you’ll be doing day to day

You will be joining our detect & respond team within Ingka Group. We are working according to the agile principles and can promise great teamwork and collaboration. We are responsible for our security detection capabilities, security and privacy incident response globally, our internal penetration testing capability and our responsible disclosure and bug bounty program (bugs.ikea.com).

The focus for this position is to join our detection team as a software engineer. You will join our efforts in continuing the advancement of our detection and orchestration of security events across IKEA globally. You will work closely with colleagues in developing our detection process and controls.

We work together to achieve our goals and always strive to utilize the talent of every individual optimally. We develop our people and our business equally to ensure that we can continue to provide a better everyday life for the many people for a long time to come. We believe that continuous learning is important to grow, both as persons and as professionals. To empower ourselves to thrive, we can attend both trainings and conferences.

What we can offer you:

• Opportunities to have global impact with your work

• Flexible and modern tools: we deploy on Google Cloud Platform and we use a lot of open-source tools across the board

• An international team of great colleagues to learn with and from

• Continuous learning (we aim to spend 20% of our working time on learning)

• Flexible and friendly working environment in a truly value-based company

• Relocation support where applicable

This job advertisement is for a single position.

This position is placed in Malmö/Helsingborg. The selection process will take place continuously.

Questions and support? Let’s connect!

Does this sound like your next challenge? IKEA offers an exciting and empowering work environment in a global workplace. And as the world’s leader at life at home, you have exceptional opportunities to grow and develop together with us.

For more information about the position, please contact Technology Capability Product Owner, Martin Svensson +46 (0) 728 86 32 07. If you have questions regarding recruitment process or other practicalities please reach out to Pietro Mattei at [email protected] Please apply with your application in English. Note that we cannot process any applications through email. Thank you!

Arbetsgivare
IKEA IT AB
RÖNNOWSGATAN 8
25108 HELSINGBORG
Ansökan
Ansök senast 6 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Senior Data Engineer, Customer Support and Returns. Malmö

Arbetsgivare / Ort: IKEA IT AB / Malmö
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 6 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

WHO YOU ARE

IKEA is taking huge steps in its digital transformation and our Data Engineers are working in cross-functional teams to transform IKEA into a more data driven company by building and supporting state-of-the-art data products.

We are looking for a Senior Data Engineer with minimum 5 years of professional experience as a (Junior) Data Engineer or Software Engineer, to join our diverse and growing team within Data & Analytics, and we would love to talk with you if you recognize yourself in some of the following:

  • Strong knowledge of advanced data structures, distributed computing, and cloud-based services
  • Strong knowledge of SQL for data processing and analysis
  • Extensive knowledge of programming languages (e.g. Java, Go, Python, or Scala), including concepts from functional and object-oriented programming paradigms
  • Broad knowledge of new and emerging tools for extracting, ingesting, and processing of large datasets (Apache Spark, Beam, Kafka, or equivalent)
  • Good knowledge of Machine Learning models and how they rely on data feeds for their implementation
  • Broad knowledge of digital product development principles and the importance of rapid validated learning cycles to optimise performance long term
  • Broad knowledge of collaborative software engineering practices (Agile, DevOps), in which solutions evolve through the effort of self-organising cross-functional teams
  • A team player who takes ownership, builds cross-functional relationships with senior peers, and loves sharing knowledge with more junior team members
  • A curious world class problem solver who wants to keep learning!

This is our wish list! If you don’t recognize yourself in all these points, you might still be an excellent candidate for the role. We like to think long-term and invest in people’s development together with us. 

The IKEA culture and values are very much a part of our business and day to day work life. For you to thrive and grow with IKEA it’s important for us that you share our values! You can read more regarding our values and life at IKEA on our website www.ikea.com.

WHAT YOU'LL BE DOING DAY TO DAY

This Senior Data Engineer role will be driving the development of data products for delivering digital solutions that will improve the IKEA customers experience. The capability area handles most of the solutions used by our customer support centres globally such as communication platform, knowledge management, intelligence and reporting, staff planning, case management, returns management and also self-service solutions for things like appointment/event booking and order management. Most of these solutions have both a customer and co-worker facing part. 

The home office for this role will be Malmö but we act as one global team and work together on global solutions. We see so many opportunities for what we can accomplish and have the ambition to be a world class team. At the same time, we believe that our work is not just about solving business problems, but also about learning and having fun together.

OUR TEAM WITHIN IKEA

You will work in Data & Analytics together with other Data Analysts, Data Scientists, Data Engineers, Data Stewards and Data Architects. Together you will be joining cross-functional teams consisting of colleagues from Technology, Product, Design, that designs, implements and deploys products that help to solve these kinds of problems. Your job will a mix of understanding business needs, designing data solutions – and of course writing code.

We can offer you:

  • Work on some very interesting problems as described above, and you are encouraged to spot new opportunities or to collaborate with Data & Analytics colleagues in other teams.
  • Opportunities to have global impact with your work.
  • Flexible and modern tools: we deploy on Google Cloud Platform and we use a lot of open source tools across the board.
  • Hardware and OS of your choice.
  • A team of great colleagues to learn with and from (with world-class experience across all aspects of Data & Analytics).
  • Continuous learning (we aim to spend 20% of our working time on learning).
  • Flexible and friendly working environment.

QUESTIONS AND SUPPORT? LET'S CONNECT!

Does this sound like your next challenge? IKEA offers an exciting and empowering work environment in a global workplace. And as the world’s leader at life at home, you have exceptional opportunities to grow and develop together with us.

If you have questions regarding the recruitment process, please reach out to recruiter Pietro Mattei at [email protected] Please apply with your application in English. Note that we can’t process any applications through email. Thank you!

Arbetsgivare
IKEA IT AB
Älmhultsgatan 2
21586 Malmö
Ansökan
Ansök senast 6 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

IT-ekonom med inriktning på beslutsstöd, budget och prognos

Arbetsgivare / Ort: Ls Jobbet AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Till Ekonomiavdelningen söker vi en IT-ekonom med inriktning på beslutsstöd, budget och prognos

Vill du arbeta med ekonomi- och verksamhetsstyrning i en av Sveriges vackraste och snabbast växande kommuner? Då hälsar vi dig välkommen till Värmdö!

Nu söker vi en driven och verksamhetsnära IT-ekonom.

I rollen som IT-ekonom är du ett aktivt stöd för organisationen när det gäller utveckling av och utbildning i våra beslutsstödsystem samt budget- och prognossystem. Vi använder idag, Qlik Sense och Stratsys som beslutsstödsystem och Konstrukt som budget- och prognossystem. Som IT-ekonom i gruppen kommer du att vara spindeln i nätet både i kontakter med leverantörer, controllers, ekonomer och chefer i verksamheten.

Arbetsuppgifter som ingår i rollen är att vara systemförvaltare för både beslutsstödsystemen samt för budget- och prognossystemet, vara delaktig i att prioritera och genomföra utvecklingsinsatser i systemen och hålla i alla kontakter med leverantörer. Ytterligare viktiga arbetsuppgifter är t.ex. administration av licenser och behörigheter, användarsupport, kvalitetssäkring av data och integrationer samt att ta fram riktlinjer och instruktioner.

Värmdö kommun satsar just nu fokuserat på digitalisering och automation av arbetsprocesser och i detta arbete kommer du att vara en av nyckelpersonerna och representera ekonomiavdelningen och ekonomiprocesserna i kommande projekt.

Tjänsten är placerad inom Enheten för ekonomi och styrning inom ekonomiavdelningen. Enhetens uppdrag är att ge stöd till kommunens kontor/avdelningar/bolag gällande ekonomi- och verksamhetsstyrning, planering, uppföljning och analysarbete.

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom it-stöd alt annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har god förståelse för ekonomi och målstyrning och har tidigare erfarenhet av förvaltning av BI-system enligt pm3 eller annan förvaltningsmodell. Har du vana av agila utvecklingsmetoder ser vi det som meriterande. För denna tjänst krävs mycket god svenska och engelska i såväl tal som skrift.

För att lyckas med uppdraget anser vi att det är viktigt med ett positivt driv, att du har ett lösningsinriktat förhållningssätt, är analytisk och van vid att formulera och presentera resultat och siffror på ett pedagogiskt vis. Du är bra på att samarbeta med många kontaktytor samtidigt som du arbetar självständigt och driver dina frågor framåt.

Ekonomiavdelningen har ett ansvarsområde som spänner över hela det ekonomiska spektret, såsom ekonomisk planering, redovisning, uppföljning, analys, ekonomi- och målstyrningsprocesserna Avdelningen ansvarar för ekonomisystem och ekonomiadministration, samt är kommunens specialistfunktion för inköp och upphandling.

I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.

Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde så snart som möjligt.

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 7 mars 2021.

Urval och intervjuer sker löpande under hela ansökningstiden så skicka gärna in din ansökan redan idag!

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sofie Skaränger på 0703-426600 eller via e-post [email protected] .

Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Arbetsgivare
Ls Jobbet AB
Ansökan
Ansök senast 7 March (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Application Manager till Ovako

Arbetsgivare / Ort: Ovako AB (Publ)
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Systemförvaltare

Om jobbet
Organisationen kring MS Dynamics AX på Ovako växer. Vi söker därför en prestigelös och kunnig person som kan bistå med såväl strategi som praktiska lösningar. Låter detta som en utmaning för dig? Då är du varmt välkommen att söka rollen Application Manager, MS Dynamics AX. Ovako finns representerat i mer än 30 länder och är en ledande europeisk tillverkare av komponentstål till kunder inom kullager-, transport- och tillverkningsindustrin. Med Ovakos stål blir kundens slutprodukter mer bärkraftiga och deras livslängd förlängs – vilket i slutänden ger smartare, energisnålare och miljövänligare produkter. Ovako är sedan juni 2018 en del av den japanska stålkoncernen Nippon Steel & Sumitomo Metal Corporation som är världens tredje största stålproducent med 93 500 anställda globalt. I rollen som Application Manager, Microsoft Dynamics AX erbjuds du en spännande roll i en internationell koncern. Ovako erbjuder: Ovako är det perfekta företaget för dig som trivs med den lilla organisationens effektiva beslutsvägar och den stora organisationens trygghet. På Ovako kan du förvänta dig en fartfylld och framåtblickande arbetsplats; med en öppen atmosfär, härlig kamratskap och en starkt driven organisation. Som anställd hos Ovako erbjuds du: - En arbetsplats med fokus på medarbetarnas hälsa, säkerhet och välbefinnande - Stort personligt ansvar och frihet i hur du utför dina uppgifter och formar din roll - Frihet att utmana Ovakos strategier och komma med idéer som effektiviserar - Möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö med engagerade och erfarna kollegor  Arbetsbeskrivning Rollen som Application Manager för Microsoft Dynamics AX är både ansvarsfylld och varierande. Befintlig förvaltning består av Ovakos säljbolag (globalt) samt ekonomifunktionen. Under 2021 tillkommer även en produktionssite i Sverige (Smedjebacken) vilket gör MS Dynamics AX till Ovakos största och mest kritiska förvaltningsobjekt. Det primära uppdraget är att skapa en väl fungerande förvaltningsorganisation för MS Dynamics AX och dess kring system. Uppbyggnaden av förvaltningsorganisationen är påbörjad och ditt fokus kommer inledningsvis att vara på att färdigställa samt implementera rutiner och processer. En annan prioriterad uppgift är att bygga relationer mellan verksamhet och förvaltning, som är en viktig del i vår uppbyggnad av förvaltningsorganisation och införande av förvaltningsmodell. Teamet du leder är en mix av interna och externa resurser, där du har det operativa ansvaret och säkrar att förvaltningen levererar enligt överenskommet. Vem söker vi? Som person står du stadigt på jorden i din profession, du är tydlig, lyhörd och prestigelös. Du har förmågan att ta in nya sammanhang och se var dina tidigare erfarenheter bäst kan appliceras och nyttjas. Du har tålamodet att sätta en stabil grund för att sedan kunna arbeta proaktivt och driva förändringsarbete, i den takt som Ovako och teamet behöver. Du drivs av att arbeta både strategiskt och operativt. Arbetet innebär många kontaktytor, såväl nationellt som internationellt. Därför är din förmåga att bygga relationer, samarbeta samt prioritera och strukturera viktig. Framgångsfaktorer För att vara framgångsrik i rollen har du tidigare erfarenhet av förvaltningsledning och av förvaltning och utveckling av ERP-system. Du har även vana från att arbeta med förändringsledning och förstår väl hur förändringar påverkar både människor och organisationer. Du har således både personlighet och verktygslåda för att leda förändringar. Du har säkerligen arbetat i större organisationer med komplexa IT-miljöer och du har haft ledaransvar, gärna från att leda team på distans och av att bygga effektiva team. Meriterande - Erfarenhet från arbete med processer i affärssystem, gärna i Microsoft Dynamics AX - Kunskap och/eller certifieringar inom ITIL, pm3 eller motsvarande ramverk - Erfarenhet av leverantörsstyrning i en miljö med parallella leverantörer av gemensamma funktioner - God vana av att följa upp avtal, åtaganden och leveranser - Tidigare ledarerfarenhet Tjänsten kräver att du är bra på att uttrycka dig på svenska och engelska, i både tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Ansökan och information Valfri placeringsort kring någon av Ovakos siter; Hallstahammar, Hällefors, Smedjebacken, Hofors eller Boxholm men med fördel i Smedjebacken då det kommer att krävas hög fysisk närvaro under uppbyggnad. Ovako har även ett kontor i Örebro, vilket även det är en alternativ placeringsort. Tjänsten innefattar resor. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jenny Vannestål, Head of IT, +46 (0)703404588  eller Helene Thomsen, HR Group functions. Urval sker löpande. Alla ansökningar kommer att behandlas konfidentiellt. Vi ser fram emot att få din ansökan! Om Ovako Ovako utvecklar högteknologiska stållösningar till och tillsammans med kunder inom kullager­, transport­ och tillverkningsindustrin. Med vårt stål blir våra kunders slutprodukter mer bärkraftiga och deras livslängd förlängs – vilket i slutänden ger smartare, energisnålare och miljövänligare produkter. Vår produktion är baserad på återvunnet skrot och omfattar stål i form av stänger, rör, ringar och förkomponenter. Ovako har cirka 3 000 anställda i mer än 30 länder och en omsättning på cirka 1000 miljoner euro. Ovako är sedan juni 2018 ett dotterbolag som ingår i den japanska stålkoncernen Nippon Steel Corporation, världens tredje största stålproducent med över 100 000 anställda globalt och en årlig omsättning på cirka 52 miljarder euro. För mer information besök oss på www.ovako.com och www.nipponsteel.com.
Arbetsgivare
Ovako AB (Publ)
Ansökan
Ansök senast 7 March (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Systemförvaltare till personalavdelningen

Arbetsgivare / Ort: Kiruna kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Systemförvaltare

Om jobbet
I Kiruna kan du uppleva allt från storslagen fjällvärld till ett spännande kulturliv, från midnattssol till norrsken, från snöfyllda vintrar till ljusfyllda somrar. Kiruna kommun är Sveriges nordligaste stad som vi nu flyttar på. Kiruna befinner sig därmed i ett spännande läge och framtidstron är stor. Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och vi söker dig som vill vara med och bidra till att Kiruna kommuns verksamheter håller en hög kvalitet med invånarna i fokus. Vi är varandras arbetsmiljö och vi strävar efter ett klimat som präglas av vår värdegrund RASK där respekt, ansvar och samverkan i Kiruna kommun är ledorden. Personalavdelningen består av personalkontoret, bemannings- och rekryteringsenheten samt arbetsmarknad- och integrationsenheten. Personalkontoret är en stödfunktion vilket innebär att vi bland annat ansvarar för, utvecklar och stöttar organisationen i frågor såsom ledarskap, medarbetarskap, kompetensförsörjning, arbetsmiljö, lönebildning, arbetsrätt, rekrytering. I uppdraget ingår att bevaka lagar och avtal inom området samt att utarbeta policys och riktlinjer till stöd för verksamheten. Vi erbjuder en fin arbetsplats och trevliga arbetskollegor! ARBETSUPPGIFTER Som en av två systemförvaltare på personalkontoret stöttar du Kiruna kommun samt våra bolag Kirunabostäder AB, Kiruna Kraft AB samt Tekniska Verken i Kiruna AB och vårt kommunalförbund LKF med systemförvaltning av vårt personalsystem som är ett av de största systemen inom kommunkoncernen. Systemförvaltaren är spindeln i nätet och systemexperten med stort verksamhetskunnande där Personec P är motorn i hanteringen. Detta system har moduler med statistik (utdata), löneöversyn (förhandling) och kringliggande system för arbetstid (Winlas). Systemförvaltarens ansvar är bland annat drift, kvalitetssäkring, tabellhantering, behörigheter, information, utbildning, användarstöd, utveckling, omvärldsbevakning och intern bevakning mm. Som systemförvaltare stöttar du också chefer med rapporter och övriga uppgifter som berör hela personalområdet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har lägst gymnasial utbildning inom lämpligt område och har en mycket god vana av att arbeta i ett lönesystem. Du har god kommun kännedom och har lätt för att lära dig nya system. Det är en merit om du har arbetat några år med lönesystem, personaladministration eller liknande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du arbetar självständigt samtidigt som du arbetar för en gemensam personalpolitik i samråd med dina kollegor på avdelningen. Du uppskattar att arbeta konsultativt och med ett coachande förhållningssätt och du är en kommunikativ person som har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. ÖVRIGT För att arbeta hos oss ska du dela Kiruna kommuns gemensamma värdegrund där respekt, ansvar och samverkan är ledorden. Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö och stimulerande arbetsuppgifter och att du som medarbetare får en god balans mellan arbete och fritid. Vi har många olika förmåner så som fri-friskvård där du som medarbetare kan träna kostnadsfritt på olika träningsanläggningar, vi har stugor i fjällen som du kan hyra, vi erbjuder möjlighet att löneväxla till lediga dagar. Vi strävar efter jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Kiruna kommun ser heltid som en rättighet deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli då Kiruna kommun är förvaltningsområde för dessa språk. Kiruna kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Arbetsgivare
Kiruna kommun
Ansökan
Ansök senast 7 March (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.