På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

51 Lediga jobb

Registrator/arkivarie (tidsbegränsad anställning)

Arbetsgivare / Ort: Stockholms Universitet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
vid Stockholms universitetsbibliotek. Sista ansökningsdag: 2021-09-19. På centrala arkiv- och registraturfunktionen arbetar cirka 10 medarbetare, varav tre inom registraturen. Arkiv- och registraturfunktionens roll är dels att stötta institutionernas arkivvårdare och registratorer genom att sätta övergripande rutiner och ta fram gemensamma processer, och dels att arbeta praktiskt med diarieföring och arkivhandlingar för universitetsförvaltningen. Vi arbetar proaktivt för att ständigt förbättra oss och arbetar aktivt för att gå mot digitalisering och automatisering. De senaste åren har vi genomfört ett stort förändringsarbete och vi arbetar för att ligga i framkant. Organisatoriskt ligger funktionen under Stockholms universitetsbibliotek som är ett av landets största forskningsbibliotek och ett nav för informationsförmedling vid universitetet. Vi söker en huvudregistrator med systemansvar för diariet och som vill vara med och driva förbättringsprocesserna. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta inom centrala registraturen och blir huvudregistrator och systemansvarig för vårt diarium i W3D3 och sköta kontakten med systemförvaltaren på centrala IT-avdelningen samt den externa systemleverantören. Du arbetar aktivt för att implementera förbättringsprocesser som fler automatiserade formulär, och fortsätter arbetet med att systematisera processerna och minska det manuella arbetet. Du har även en controllerfunktion mot organisationen och fångar upp och stöttar när några av registratorerna som arbetar på institutionerna behöver hjälp. Du har löpande kontakt med olika avdelningar inom hela universitetet och håller i användarutbildningar i W3D3, på både grundläggande och avancerad nivå. Halva din tid arbetar du med det löpande registreringsarbetet för förvaltningen och den andra halvan arbetar du i din roll som systemansvarig för W3D3. Du arbetar i nära relation med de andra huvudregistratorerna och med arkivarierna inom arkivfunktionen och ni är en arbetsgrupp som arbetar tätt ihop i många frågor. Kvalifikationer Krav - du har: • högskoleutbildning inom arkivvetenskap (60 hp alt 40 äldre hp), eller erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms likvärdig • god allmän systemvana • god förmåga att utrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Det är meriterande om du har: • erfarenhet av W3D3 • erfarenhet av modulen Portal Bas • erfarenhet av offentlig sektor. Du är utbildad arkivarie och en doer med ett stort intresse för att förbättra processer och arbeta mot automatisering och kan hantera löpande ärenden effektivt. Du behöver självständigt kunna fatta beslut i det löpande arbetet och vara drivande i att få projekt att gå i mål inom deadlines. Du är strukturerad och har en förmåga att planera ditt arbete på ett effektivt sätt och du uppskattar att arbeta i en komplex miljö där mycket händer. Du har en god samarbetsförmåga och är prestigelös i ditt arbete, oavsett arbetsuppgift. När vi anställer lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor. Anställningsvillkor Anställningen avser heltid och är en tidsbegränsad anställning på ett år. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde enligt överenskommelse. Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Kontakt Närmare information om anställningen lämnas av sektionschef Mia Wahlberg, tfn 08-1207 6833, [email protected] Fackliga företrädare Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, [email protected], Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/Lärarförbundet), tfn 08-16 34 89, [email protected], samt [email protected] (SEKO). Ansökan Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju. Anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning. Välkommen med din ansökan! Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.
Arbetsgivare
Stockholms Universitet
Hemsida: http://www.su.se
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Stockholms tingsrätt söker registratorer för visstidsanställning

Arbetsgivare / Ort: Sveriges Domstolar
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Varje dag avgörs hundratals mål och ärenden i domstolarna runt om i Sverige. Vår organisation består av medarbetare med olika kompetenser, där var och en är betydelsefull i att upprätthålla rättssäkerhet och hög kvalitet i alla led. https://www.domstol.se/om-sveriges-domstolar/sa-fungerar-domstolarna/    Stockholms tingsrätt är landets största tingsrätt med omkring 300 medarbetare. Domstolen leds av lagmannen och är indelad i fem dömande avdelningar som var och en leds av en chefsrådman. På de dömande avdelningarna arbetar rådmän, fiskaler, notarier, beredningsjurister och domstolshandläggare. En av de dömande avdelningarna är Patent- och marknadsdomstolen och de andra fyra avdelningarna är allmänna avdelningar som handlägger tvistemål, familjemål och brottmål. Målen är inte sällan både omfattande och uppmärksammade. Utöver dessa avdelningar finns det två särskilda enheter, en enhet som handlägger vissa typer av tvistemål och som kallas för ”snabbspåret för tvistemål” och en enhet som handlägger de brottmål som kommer inom försöksverksamheten Snabbare lagföring i brottmål och som kallas för ”snabbspåret för brottmål”. Tingsrätten har även en administrativ avdelning som stöttar målavdelningarna i frågor rörande ekonomi, budget, HR, IT, registrering, arkiv samt säkerhet och service. Arbetsuppgifter Som registrator vid Stockholms tingsrätt erbjuds du varierande och utvecklande arbetsuppgifter i en viktig verksamhet. I samarbete med övriga registratorer är din uppgift att registrera nya mål och ärenden samt hantera inkommande handlingar innan de överlämnas till målavdelningarna för handläggning. Du tar även emot och besvarar såväl externa som interna förfrågningar av allmänna handlingar. Du kommer att ha många kontakter med kollegor, parter, myndigheter och allmänhet genom personliga möten, telefon och e-post. Kvalifikationer Vi söker dig som har - en avslutad gymnasieutbildning - minst två års erfarenhet av administrativt arbete och gärna från statlig myndighet. - mycket goda kunskaper i MS Office och ser dator och e-post som naturliga arbetsverktyg. Vidare uttrycker du dig väl i tal och skrift på svenska. Det är för anställningen en fördel om du pratar och förstår engelska.  Personliga egenskaper Som person är du noggrann och arbetar konstruktivt även i ett högt tempo. Du är en lagspelare som bidrar med din kompetens till gruppens gemensamma arbete. För att trivas hos oss behöver du kunna hantera olika uppgifter, människor och situationer och ha förmåga att hantera svårigheter och lösa problem. Du har lätt för att skapa goda relationer till övriga kollegor och bidrar med din kompetens till gruppens gemensamma arbete. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Anställningsvillkor Anställningsform: Visstidsanställning Omfattning: Heltid Tillträde: Omgående Varaktighet: Tillträde sker enligt överenskommelse och sträcker sig t.o.m. 2021-12-31 med möjlighet till eventuell förlängning. Ort: Stockholm Ansökan Sista ansökningsdag: 2021-09-19 Lön Individuell lönesättning tillämpas Kontakt Frågor kring rekryteringsprocessen kontakta Heléne Schüler, HR-konsult Tel 08-561 65 0277 Frågor kring tjänsten kontakta: Arne Selander Tf chef för enheten registrering och arkiv tel 08-561 65 447 Stockholms tingsrätt vill vara en modern och öppen arbetsplats med engagerade och ansvarstagande medarbetare. Domstolen vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges Domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Arbetsgivare
Sveriges Domstolar
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Arkivarie till Förvaltningskansliet

Arbetsgivare / Ort: Linköpings kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-31
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arkivarie

Om jobbet
Om Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen arbetar för att skapa en levande och trygg kommun för alla. Tillsammans utvecklar vi den attraktiva, spännande och hållbara staden! Samhällsbyggnad handlar om hur städer, byggnader och infrastruktur kan utformas för att ge en bra livsmiljö för våra invånare. Linköping är en av Sveriges snabbast växande städer. Det gör jobbet på Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen spännande och ansvarsfullt. Som medarbetare på denna förvaltning får vi ofta vara med från att till exempel ett nytt område planeras, till att det står klart. Det gör att vi får en helhetsbild av de olika stegen i samhällsbyggnadsprocessen. Vi har en bred kompetens kring samhällsbyggnad inom förvaltningen. Det gör jobbet inspirerande, kul och mycket utvecklande. Vi ser till att staden planeras optimalt och att många värden tas till vara: kultur och näringsliv, trafik och miljö. Nu och i framtiden.Om arbetsplatsen Förvaltningskansliet på Miljö och samhällsbyggnadsförvaltningen samordnar och leder förvaltningsgemensamma frågor som rör exempelvis informationshantering, arkivering, politiska processer och GDPR. Teamet består idag av två nämndsekreterare och två administratörer. Nu vill vi stärka teamet ytterligare med ny kompetens för att vara med och driva utvecklingsarbetet som väntar inom förvaltningens informationshantering. Arbetsbeskrivning Till kanslifunktionen söker vi nu en arkivarie som brinner för utveckling och digitalt bevarande. Arkivarien kommer att arbeta över hela förvaltningen som en spetskompetens inom informationshantering i syfte att stödja och kvalitetssäkra informationsflöden och arkivering i en allt mer digital samhällsbyggnadsprocess. Ett stort fokus kommer ligga på att delta i styrningen av våra informationsflöden med utgångspunkt i lagstiftarens krav och kommungemensamma överenskommelser samt de möjligheter och utmaningar som verksamheten möter i arbetet med att digitalisera.  Arbetsuppgifterna innefattar bl a att driva och utveckla förvaltningens arbete med verksamhetsbaserad arkivredovisning, e-arkiv, delta i nätverk och projekt, ordna utbildningsinsatser, samt vara behjälplig för frågor om utlämnande av handlingar. Du kommer också att ingå i flera utvecklingsprojekt, styr och referensgrupper där kompetens inom allmänna handlingar, informationshantering och arkivering är viktiga delar. Kvalifikationer Som arkivarie hos oss har du 180 hp inom arkivvetenskap, informationsvetenskap eller annan likvärdig utbildning.  60hp (40p) återfinns inom arkivvetenskap och även erfarenhet av arbete som arkivarie  ses som krav. Vi ser det som meriterande om denna erfarenhet finns inom en politisk styrd eller offentlig verksamhet. Arbetet kräver att du har mycket goda kunskaper i det svenska språket, så väl som i tal som skrift då kommunikation och dokumenthantering förekommer i det dagliga arbete. För att du ska kunna arbeta obehindrat måste du även ha god kännedom inom lagstiftning och regelverk så som arkivlagen, TF och OSL.Kunskaper inom digitalt långtidsbevarande och e-arkiv betraktas som meriterande.    Tjänsten kommer innefatta ett brett kontaktnät både på förvaltningen och med andra arkivfunktioner inom kommunkoncernen, därför är det viktigt att du har lätt för att skapa kontakter och bibehålla dessa. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående då du arbetar i den servicefunktion som staben innehar gentemot förvaltningen.Detta kräver även att du är en duktig kommunikatör och är tydlig i dina budskap. Du är duktig på att planera, organisera och prioritera ditt arbetet för att hålla tidsramar och nå de mål du fått att arbeta mot. Här är du självgående och tar ansvar för ditt arbete. Inget personligt brev i din ansökan Linköpings kommun har valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. Istället ställer vi urvalsfrågor vid ansökan som ser till den sökandes motivation och intresse samt hur väl denne uppfyller tjänstens kravprofil. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Information om tjänsten Tillträde: januari 2022 eller enligt överenskommelse Anställningsform: tillsvidare  Sysselsättningsgrad: 100% Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: 7548  Om Linköpings kommun Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt. Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?
Arbetsgivare
Linköpings kommun
Hemsida: http://www.linkoping.se/
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Registerförare

Arbetsgivare / Ort: Laxå kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 11 dagar - upp till 3 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Laxå kommun är en trevlig liten kommun belägen i södra Örebro län. Hos oss arbetar 450 personer fördelade på våra fyra nämnder - kommunstyrelsen, social- och omsorgsnämnden, barn- och utbildningsnämnden samt kulturnämnden. Vi arbetar efter vår värdegrund där ledorden är respektfullhet, lyhördhet, framåtanda och positivitet. Är det något du kan skriva under på? I så fall - fortsätt läsa! Beskrivning Har du avslutat dina gymnasiestudier i år eller under 2020 och ännu inte hittat något arbete? Nu har du möjlighet att under några veckor arbeta som registerförare i Laxå kommun. Denna tjänst är en del av satsningen ungdomsjobb som kommuner kan erbjuda unga under hösten och syftar till att underlätta inträdet till arbetsmarknaden.  Utvecklingsenheten i Laxå kommun verkar för att stärka och skapa förutsättningar för tillväxt, gott företagsklimat och innovativa mötesplatser. Arbetet sker genom både strategiska och operativa insatser. Samverkan med kommuner, företag, organisationer, högskolor/universitet och nätverk sker kontinuerligt för att skapa dynamiska och flexibla förutsättningar för att möta morgondagens utmaningar. Arbetet med att skapa ett komplett företagsregister är en viktig del i att underlätta kommunens kontakter med det lokala näringslivet. Arbetsuppgifter Dina uppgifter blir att samla in information om de befintliga företagen i Laxå kommun samt upprätta ett företagsregister. Du kommer dels att få söka information via ett företagssystem som heter Syna men också ringa/maila runt och söka relevanta kontaktuppgifter och information. Du behöver därför känna dig bekväm med att ta nya kontakter. Kvalifikationer - Du som i år  eller under 2020 avslutat din gymnasieutbildning oavsett ålder och inte har ett arbete - Är folkbokförd i Laxå kommun Vi söker dig som har lätt att ta kontakter och kan att arbeta självständigt. Det är en fördel om du har en utbildning inom handel, turism, teknik eller liknande, men det är absolut inget krav. Det viktigaste är att du behöver vara självgående, kan ta kontakter och har intresse för uppdraget. Du kommer såklart att få handledning och stöd för ditt uppdrag. I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.
Arbetsgivare
Laxå kommun
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Arkivarie (tidsbegränsad anställning)

Arbetsgivare / Ort: Stockholms Universitet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arkivarie

Om jobbet
vid Stockholms universitetsbibliotek. Sista ansökningsdag: 2021-09-19. På centrala arkiv- och registraturfunktionen arbetar cirka 10 medarbetare i olika roller. Arkiv- och registraturfunktionens roll är dels att stötta institutionernas arkivvårdare, sätta övergripande rutiner och ta fram gemensamma processer och dels att arbeta praktiskt med arkivhandlingar för universitetsförvaltningen. Vi arbetar proaktivt för att ständigt förbättra oss. Vi har de senaste åren genomfört ett stort förändringsarbete och gått mot digital arkivering och vi arbetar fortsatt aktivt för att ligga i framkant. Organisatoriskt ligger funktionen under Stockholms universitetsbibliotek som är ett av landets största forskningsbibliotek och ett nav för informationsförmedling vid universitetet. Arbetsuppgifter Vi söker dig som dels ska vara kontaktarkivarie mot en av våra fakulteter och stötta institutionernas arkivvårdare, och dels ska arbeta med arkivering av förvaltningens arkivhandlingar och ordnande av handlingar. Förutom arkivarierna på centrala arkivfunktionen har varje institution en egen arkivvårdare som sköter det praktiska arkivarbetet på institutionen och hanterar dess närarkiv. Du kommer att ha ett särskilt ansvar för en av våra fakulteter och sköta kontakt, rådgivning och utbildning till dess arkivvårdare. I dialog med dem kommer du att förbereda för och ta emot leveranser till centralarkivet och se till att förteckningarna är uppdaterade för din fakultet. Det utgör ungefär halva din arbetstid. Övrig tid kommer du att arbeta med förvaltningens arkivhandlingar och ordna dessa i centralarkivet och inventera och samla in där handlingar idag ännu inte har levererats till arkivet, såväl analoga som digitala handlingar. Vid behov kommer du även att arbeta med utlämnings- och digitaliseringsarbete. Kvalifikationer Krav - du har: • högskoleutbildning inom arkivvetenskap (60 hp alt 40 äldre hp), eller erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms likvärdig • god allmän systemvana • god förmåga att utrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska • erfarenhet av arkivarbete. Det är meriterande om du har: • erfarenhet av Visual Arkiv • erfarenhet av arkivarbete på universitet • erfarenhet av ärendehanteringssystem. Du är en doer och är proaktiv, du kan hålla deadlines och ser förbättringsområden. Du är strukturerad och har en förmåga att planera ditt arbete på ett effektivt sätt och du uppskattar att arbeta i en komplex miljö där mycket händer. Du har ett stort intresse för att förbättra processer och som kan ha många bollar i luften samtidigt. Du har en god samarbetsförmåga och är prestigelös i ditt arbete, oavsett arbetsuppgift. När vi anställer lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor. Anställningsvillkor Anställningen avser heltid och är en tidsbegränsad anställning på 1,5 år. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde enligt överenskommelse. Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Kontakt Närmare information om anställningen lämnas av sektionschef Mia Wahlberg, tfn 08-1207 6833, [email protected] Fackliga företrädare Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, [email protected], Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/Lärarförbundet), tfn 08-16 34 89, [email protected], samt [email protected] (SEKO). Ansökan Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju. Anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning. Välkommen med din ansökan! Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.
Arbetsgivare
Stockholms Universitet
Hemsida: http://www.su.se
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.