På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Utbildningsinformatör
Spela filmen

Utbildningsinformatör

196 Lediga jobb

Skoladministratör till Vattholmaskolan och Skyttorp skola

Arbetsgivare / Ort: Uppsala kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningsadministratör/Utbildningssekreterare/Kursadministratör

Om jobbet
Vattholmaskolan och Skyttorp skola Vill du vara en central och viktig roll i vår skolas nav? Har du erfarenhet av administrativt arbete? Sök tjänsten som skoladministratör till Vattholmaskolan och Skyttorp skola redan idag! Skyttorp skola och Vattholmaskolan är båda F - 6 skolor. Skyttorp med drygt 90 elever och en personalstyrka på 8 personer. Vattholmaskolan har drygt 190 elever och en personalstyrka på 20 personer. Skolorna genomsyras av tolerans och trygghet med eleven i centrum och har ett hälsoinriktat arbetssätt. Skolan ligger centralt i Vattholma och du tar dig enkelt hit med buss och Upptåget eller egen bil. Du har din arbetsplats på Vattholmaskolan men ansvarar även för Skyttorp skola. Läs mer om våra skolor här: Vattholmaskolan (https://vattholmaskolan.uppsala.se/) Skyttorp skola (https://skyttorpskola.uppsala.se/) Ditt uppdrag I ditt uppdrag som skoladministratör på Vattholmaskolan och Skyttorp skola ingår att ha en central och viktig roll i skolans nav. Du arbetar i ett nära samarbete med skolans ledning. Arbetsuppgifterna är mycket varierande vilket kräver stor flexibilitet. Du har bland annat ansvar för daglig drift och service som exempelvis posthantering, arkivering samt stöd till medarbetare i olika administrativa uppgifter. I det dagliga arbetet möter du elever, pedagoger, vikarier och andra som kommer till eller kontaktar skolan i olika ärenden. Du har lätt att skapa goda relationer och har en god förmåga att kommunicera internt såväl som externt. I uppdraget ingår arbete med korttidsbemanning innehållande bland annat anskaffning av vikarier i samarbete med Ipool och administration kring det. Du arbetar med ekonomiadministration i Unit 4 och med personaladministration i Heroma. I dina arbetsuppgifter ansvarar du för elevadministration, vilket innebär att registrera in- och utskrivningar samt skolplaceringar. Du arbetar också med administration kring schemaläggning och betyg. Du ansvarar för beställningar (Proceedo). Din bakgrund Vi söker dig som har gymnasieutbildning eller motsvarande med inriktning ekonomi/administration. Du har även erfarenhet av administrativt arbete. Har du erfarenhet av tidigare arbete som skoladministratör är meriterande. Du är väl förtrogen med Office-paketet, har goda systemkunskaper samt goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Vi ser gärna att du har kunskap i UNIT 4 ERP, Heroma, IST-administration, Skola24. Du är flexibel och ser möjligheter i förändringar samt är kommunikativ och har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Vidare är du serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Sist men inte minst är du lugn och samlad i olika situationer och har förmågan att fokusera på rätt saker samt bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Upplysningar Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Katarina Östlund, rektor 018-727 78 09 Anna Hedberg, biträdande rektor 018-727 78 08 Facklig företrädare: Vision, Maria Ros, 018-727 24 38 Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 02. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Om vår organisation Välkommen till utbildningsförvaltningen. Vi erbjuder förskola, grundskola och gymnasieskola för barn och ungdomar mellan 0 och 19 år. Tillsammans jobbar vi mot målet att alla elever ska nå bästa möjliga kunskapsresultat. Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se) Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Arbetsgivare
Uppsala kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Eventpersonal till köpcentrum i Sollentuna 27 oktober

Arbetsgivare / Ort: Eventpersonal i Sverige AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet:
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare.

Vi söker nu eventpersonal till ett köpcentrum-event i Edsbergs centrum (Sollentuna), onsdag 27 oktober.

På plats i Edsbergs centrum kommer eventteamet att dela ut gratis pumpor till besökare som handlat för minst 500 kronor i butikerna. Man kommer dessutom att skära ut lite mönster i pumporna och inspirera till hur man gör pumpalyktor till förbipasserande. Glatt och familjärt! Till detta söker vi glada och sociala personer som är lite pyssliga och har ett estetiskt öga. OBS ni kommer att arbeta utomhus (i tält) så viktigt att ni klär er varmt.

Vi följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer och utför detta projekt på ett smittsäkert sätt.

Ansök snarast då vi tillsätter detta inom kort.

Dag och tid:

27 oktober (onsdag)

Kl: ca 14.30 - 19.30

Lön: 135kr/h (ink sem.ers och ob)

Om du kan och vill jobba så ansöker du på följande vis:

1. Maila med rubriken "Edsberg 27 okt" till [email protected]

2. Skriv vad du gjort tidigare inom kundbemötande, event, service etc

3. Bifoga ett nytaget foto (vi vill känna igen er när ni kommer och jobbar)

4. Skriv ditt aktuella mobilnummer så att jag snabbt kan nå dig

Viktigt!!!

Efter att du mailat oss så går du även in på vår hemsida och registrerar dig som personal. Som referens anger du "Edsberg 27 okt". Då kommer vi att kontakta dig gällande detta uppdrag samt så får du våra framtida jobbförfrågningar direkt via mail.

Ansök snarast då vi tillsätter tjänsterna löpande.

#jobbjustnu

Arbetsgivare
Eventpersonal i Sverige AB
Roslagsgatan 34
11355 STOCKHOLM
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Informatör, tekniska förvaltningen

Arbetsgivare / Ort: Kristianstads kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Tekniska förvaltningen är en del av Kristianstads kommun och vår verksamhet påverkar i stort sätt alla inom kommungränsen – från morgon till kväll. Vi ansvarar för utveckling, byggnation och förvaltning av kommunens allmänna platser och byggnader. Vi ansvarar också för den kommunala vatten- och avloppsförsörjningen (VA), och är väghållningsmyndighet för de kommunala vägarna. Tekniska förvaltningen har cirka 300 medarbetare och yrkesrollerna är många. Förvaltningen hanterar årligen cirka 1 mdkr i driftpengar och nästan lika mycket pengar i investeringsbudget. Du kommer att arbeta direkt under förvaltningschefen. Förvaltningen bedriver sin verksamhet genom tre avdelningar: Fastighetsteknik, Anläggningsavdelningen och VA-avdelningen. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Är du junior och hungrig kommunikatör som gillar att ingen arbetsdag är sig lik? Som vikarierande kommunikatör på Kristianstads kommuns tekniska förvaltning har du det operativa ansvaret att som stödfunktion producera kommunikationsmaterial till vår verksamhet som är kommunala fastigheter, väghållning, parkskötsel och VA-försörjning. Du stödjer våra chefer och specialister med att ta fram kommunikation kring deras ansvarsområden. Det kan vara nyheter, informationsmaterial, utskick, pressmeddelanden, skyltar, video etc. till olika interna och externa kanaler. Vi vill att du är duktig på sociala medier och det är meriterande om du har erfarenhet av medial kontakt. Förvaltningens verksamhet kan också innebära kriskommunikation och vid sådan händelse kommer du att arbeta som stödfunktion åt senior kommunikatör från kommunledningskontoret. KVALIFIKATIONER Du som söker har kompetenser högskoleexamen inom information/kommunikation/media eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av textproduktion är ett krav liksom erfarenhet av grafisk form, alternativt foto och erfarenhet av sociala medier. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med media/journalister. Du har B-körkort för att enkelt kunna ta dig runt i kommunen vid behov. Vi vill att du har förmågan att tala tydligt samt utstrålar trovärdighet och självförtroende. Du har förmågan att hålla presentation, föreläsningar och utbildningar och anpassa dessa efter målgruppens behov och återkoppling. Vidare har du förmågan att skriva tydligt, klart och välstrukturerat samt har förmågan att anpassa dina texter utifrån den tilltänkta målgruppen. Förmåga att skapa och bibehålla goda relationer, både intern och externt är en förutsättning för tjänsten och du samarbetar väl med personer i olika sammanhang och funktioner. ÖVRIGT Tekniska nämnden ansvarar genom tekniska förvaltningen för utveckling, byggnation och förvaltning av kommunens allmänna platser och byggnader. Nämnden har även uppdraget att ordna kommunal vatten- och avloppsförsörjning (VA) och är väghållningsmyndighet för de kommunala vägarna. I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.
Arbetsgivare
Kristianstads kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Global Communication Business Partner

Arbetsgivare / Ort: AB SKF / Göteborg
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Språk
Krav
  • Engelska

Om jobbet


Global Communication Business Partner


There’s a lot we all take for granted. We’re counting on trams, trains, and buses to take us through our cities safely and effectively. We trust water treatment facilities to supply us with fresh water, and the food industry to safeguard us from allergens and bacteria. We expect wind farms to keep our lights on, and cars to be electric. There are a million other every day needs to satisfy – and a planet to take care of. This is exactly where we at SKF want to be. Right at the centre of it all, enabling reliable and sustainable motion.


This is also where you come in. Because in this world shaped by automation, digitalization, electrification and general environmental concerns, we must communicate actively, accurately, and relevantly – with customers, suppliers, distributors, investors, current and future colleagues.


Internal Communication is one of our most important communication channels, and now we’re looking for someone to reinforce that global team. Once onboard, your home will be the Global Employee Engagement Team at SKF, which is part of the Corporate Communications Team. Our mission is to help grow the business by delivering consistent and engaging communication that strengthens the brand as well as the company culture. We drive communications initiatives that engage and impact both internal and external stakeholders. Now we would like to welcome a new member - is it you?


Key responsibilities 

As Global Communication Business Partner you will create engaging content for global internal platforms (Intranet) for employee communication, including writing and editing of articles, selection of images and video material. You will identify global stories, select the right mix of stories & find the right angle of a story. Furthermore, you will:

• Comfortably run regular global editorial meetings to plan and schedule internal content

• Independently drive internal strategic communication initiatives, identify & develop strategic messages together with other departments

• Produce new video material & formats for internal usage

• Manage and monitor other internal social networks

• Coach internal stakeholders to use the right internal tools and channels

• Create content, such as articles or other internal corporate material, in a quick turnaround time, including writing, editing, and producing

Requirements

• Minimum Bachelor’s degree in Communication, Journalism or equivalent

• Extensive experience in a global communications role

• Excellent writing and editing skills in English

• Experienced in editorial processes & strategic comms planning

• Well-experienced working with multiple stakeholders in an international and fast-paced environment

• Photography, videography and producing experience are beneficial, e.g., creation of digital events or editorial formats, such as internal videos or podcasts

• Willingness to develop new formats & creative ways of communicating to engage employees

You will enjoy working here if

You enjoy initiating projects independently as well as with others. Your creativity and innovative way of communicating sets you apart, and you easily interact with all levels of the business with presence and strong interpersonal skills.

Additional information for you

This position will be located in Gothenburg, Sweden.

You will report to Sabine Hergenröder, Manager of the Employee Engagement team, who is located in Gothenburg, Sweden.

For questions regarding the recruitment process, please contact Danijel Sjogren, Recruitment Expert at [email protected]

How to apply 

If you are interested and meet the above requirements, please submit your application with resume in English no later than October 27, 2021. We encourage you to attach previously published work (articles, interviews, other editorial material) to your application. Please note that we will screen candidates continuously during the application period.

Arbetsgivare
AB SKF
Sven Wingquists Gata 2
41526 Göteborg
Hemsida: www.skf.com
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Personal till undersökning via hembesök i Stockholm 28 okt - 6 nov

Arbetsgivare / Ort: Eventpersonal i Sverige AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet:
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Språk
Krav
  • Svenska

Om jobbet

Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare.

Vi söker social och ansvarsfull personal till undersökning via hembesök i Stockholm, torsdag 28 oktober till lördag 6 november.

Vi kommer att hjälpa vår kund som är ett tech-bolag att utföra enklare installationer hemma hos personer som ingår i denna undersökning.

Jobbet innebär att du utför en kort installation hos den person som ska vara med i undersökningen, sedan går man iväg och tar ”betald paus” medan kunden utför själva undersökningen. Efter det hämtar man utrustningen igen och åker och lämnar den samlade datan som finns i minneskortet till vår kontaktperson på tech-bolaget.

Restid kan vara upp till 45 minuter och den är betald. Vi ser gärna att du som jobbar är trevlig och social samt har lätt för att ta instruktioner och är självgående. Innan jobbstart får du givetvis utbildning kring installationen du ska utföra.

Vi följer självklart alla rekommendationer och utför detta projekt på ett smittsäkert sätt. De personer man besöker är dubbelvaccinerade.

Dagar och tider:

Onsdag 27 okt - utbildning (tid ej satt)

Torsdag 28 okt - lördag 6 november: varierande arbetspass runtom i Stockholm

Vardagar: kl 17.00-19-00 (betald paus kl 19.00-20.00) samt 20.00-22.00.

Lördag + söndag: kl 13.00-15.00 (betald paus 15.00-16.00) samt 16.00-18.00.

Lön: minst 140kr/h (ink sem.ers och ob)

Om du kan och vill jobba så ansöker du på följande vis:

1. Maila med rubriken "Tech-undersökning" till [email protected]

2. Bekräfta vilka datum du kan jobba (helst alla dagar)

3. Skriv vad du gjort tidigare inom kundbemötande, event, service etc.

4. Bifoga ett nytaget foto (vi vill känna igen er när ni kommer och jobbar)

5. Skriv ditt aktuella mobilnummer så att vi snabbt kan nå dig

6. Skriv din t-shirtstorlek (kunden har tröjor åt er)

Viktigt!!!

Efter att du mailat oss så går du även in på vår hemsida, www.eventpersonal.se, och registrerar dig som personal. Som referens anger du "Tech-undersökning". Då får du våra framtida jobbförfrågningar direkt via mail.

Ansök snarast då vi tillsätter tjänsterna omgående.

Arbetsgivare
Eventpersonal i Sverige AB
Roslagsgatan 34
11355 STOCKHOLM
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.