På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Trygghetsoperatör

Trygghetsoperatör

23 Lediga jobb

Vill du vara en del av vårt team?

Arbetsgivare / Ort: Lövestad Larmcentral AB / LÖVESTAD
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Lövestad Larmcentral är en rikstäckande larmcentral. Vi tror att dina starkaste egenskaper är att du är socialt kompetent och genuint intresserad av att hjälpa andra människor, ansvarstagande, noggrann och bekväm med att jobba med dator och telefon som dina arbetsredskap. Du är vår röst mot omvärlden. Det är därför viktigt att du behärskar svenska språket i tal och skrift och att du känner dig bekväm med att någon gång ibland tala engelska. Vi hoppas att du tycker att arbetsbeskrivningen ser intressant ut. Om vi tror på dig lär vi dig resten. Vi söker dig som har fyllt minst 20 år, är ostraffad och har ordnad ekonomi. En förutsättning för anställning är att du klarar länsstyrelsens kontroll för anställning i auktoriserat bevakningsföretag.

Att arbeta i en larmcentral är att utgöra en del av verksamhetens hjärta. Du och dina kollegor hör till våra absolut viktigaste medarbetare. Du kommer att ta emot och hantera larm, kamera, felanmälningar och telefonsamtal. Det är i regel du som får eller tar den första kontakten med kunder, väktare, jourentreprenörer och andra. Du följer en instruktion och förmedlar ärendet till rätt part. Verksamheten i larmcentralen bedrivs dygnet runt – året runt. Vi kommer att internutbilda dig, naturligtvis under betald arbetstid. Du kommer sedan att få arbeta självständigt, men alltid med stöd av, och i nära samarbete med, ett antal kollegor med samma arbetsuppgifter som du har. Du kommer att komma i kontakt med alla typer av människor i olika situationer. Arbetet är krävande, men också varierande, lärorikt och spännande.
Arbetsgivare
Lövestad Larmcentral AB
SÖDERGATAN 18
27575 LÖVESTAD
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Larmoperatör

Arbetsgivare / Ort: Lövestad Larmcentral AB / YSTAD
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Lövestad Larmcentral är ett av Länsstyrelsen i Skånes län auktoriserat bevakningsföretag. Vi är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015 och SSF 136:5 och miljöcertifierade enligt SS-EN ISO 14001:2015.

Kvalifikationer:

Några av dina starkaste egenskaper är att du är socialt kompetent och genuint intresserad av att hjälpa andra människor, ansvarstagande, noggrann och bekväm med att jobba med dator och telefon som dina arbetsredskap.

Du är vår röst mot omvärlden. Det är därför viktigt att du behärskar svenska språket i tal och skrift.

Om du har erfarenhet från kundtjänst så är det meriterande. Men absolut viktigast är att du är av rätta virket och tycker att arbetsbeskrivningen ser intressant ut. Om vi tror på dig lär vi dig resten.

Vi söker dig som har fyllt 20 år, är ostraffad och har ordnad ekonomi. En förutsättning för anställning är att du klarar länsstyrelsens kontroll för anställning i auktoriserat bevakningsföretag.

Arbetsuppgifter:

Larmcentralen är vår verksamhets hjärta vilket ställer höga krav på service och bemötande. Du och dina kollegor hör till våra absolut viktigaste medarbetare. Du kommer att ta emot och hantera larm, kameraverifieringar, felanmälningar och hantera telefonpassning åt externa kunder. Oavsett ärende så är det du som operatör som är första kontakten, det är därför av yttersta vikt att du kan prioritera efter behov och ta snabba beslut. Du följer en instruktion och förmedlar ärendet till rätt part.

Verksamheten i larmcentralen bedrivs dygnet runt – året runt, detta medför att arbetet innefattar helg och skiftarbete.

Vi kommer att internutbilda dig, naturligtvis under betald arbetstid. Du kommer sedan att få arbeta självständigt, men alltid med stöd av, och i nära samarbete med, ett antal kollegor med samma arbetsuppgifter som du har. Du kommer att komma i kontakt med alla typer av människor i olika situationer. Arbetet är krävande, men också varierande, lärorikt och spännande. Tjänsten kräver att du kan hantera stressiga situationer och trivs med att arbeta i grupp.

Arbetsgivare
Lövestad Larmcentral AB
27141 YSTAD
Hemsida: https://lovestadlarmcentral.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Arbeta som Larmoperatör på heltid i Stockholm?

Arbetsgivare / Ort: Cubsec AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 21 oktober (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Larmoperatör

Om jobbet
Vill du göra skillnad, på riktigt? Placeringen hos kund innebär att du som larmoperatör befinner dig i bevakningscentralen som verkar dygnet runt, årets alla dagar. Du skall hantera inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning, transportlarm och driftlarm. Kontakt med myndigheter såsom polis och räddningstjänst och kunna verka i en internationell miljö. Då kunden är ett globalt företag så kommer du även hantera global transportspårning samt resesäkerhet för anställda. Vi söker dig som… … alltid vill hjälpa och hanterar uppgifter från början till slut. Du är trygg i dig själv, flexibel och beslutsam oavsett uppgift du kan mötas av. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig, orädd och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Du skall ha ett högt säkerhetstänk. Vi hoppas att du har… • Minst tre års arbetslivserfarenhet, gärna som larmoperatör eller liknande-/bevakningsbranschen • Stort intresse för den geopolitiska situationen i världen. • Mycket goda kunskaper i Svenska och Engelska då kunden är ett globalt företag • God datorvana och känner dig bekväm med att arbeta i olika och komplexa system • God simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång • En god allmänbildning • En god fysik • Är ostraffad och har inga ekonomiska problem Vi tillämpar 5-4 schema både dag och natt. Då kunden är ett säkerhetsklassat företag görs det en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Ansök redan idag, vi intervjuar och anställer löpande.
Arbetsgivare
Cubsec AB
Ansökan
Ansök senast 21 oktober (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Larmoperatörer till Stockholms Trygghetsjour - vikariat

Arbetsgivare / Ort: Stockholms kommun
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 22 oktober (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Larmoperatör

Om jobbet
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm. Äldreförvaltningen ansvarar för kommunövergripande frågor rörande äldreomsorg, samt för att i dialog med stadsdelsnämnderna samordna, utveckla och följa upp äldreomsorgen i staden. Om Stockholms Trygghetsjour Stockholms Trygghetsjour är den avdelning inom Äldreförvaltningen som ansvarar för stadens centraliserade operativa delar med Larmcentralen som en av fyra enheter. Inom Larmcentralen finns larmmottagning samt installation och service. Sammanlagt arbetar cirka 90 personer inom avdelningen. Inom de kommande åren står Stockholms Trygghetsjour inför ett antal utmaningar som kommer att påverka verksamheten. Hela avdelningens organisation behöver anpassas till att möta nutidens välfärdsteknologi och den digitala utvecklingen. Med ett ökat antal larmkunder behöver vi vara fler larmoperatörer för att fortsätta kunna ge en bra service till stadens medborgare. Ditt nya arbete Som larmoperatör arbetar du med kommunikation och service till våra medborgare. Du tar emot och besvarar inkommande trygghetslarm från stadens medborgare som har trygghetslarm. Du gör en bedömning av ärendet och vidarebefordrar larmet till vald utförare. Telefon och dator är dina arbetsredskap. Nu söker vi två larmoperatörer för två vikariat på 60 % under dag/kväll samt ett antal timvikarier till dag/kväll/helg.  Vi erbjuder dig en centralt belägen arbetsplats i Söderhallarna på Medborgarplatsen och goda friskvårdsmöjligheter. Din erfarenhet och kompetens För att bli aktuell hos oss vill vi att du har: - fullgjord gymnasieutbildning - erfarenhet av arbete inom äldreomsorg eller annat vård-och omsorgsarbete - god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska - god datorvana. Det är meriterande om du har: - undersköterskeutbildning - erfarenhet av liknande arbete i liknande verksamhet - kunskap i fler språk än svenska. Vi ser att du har vana av att hantera kunder, har ett gott bemötande och är trygg och stabil som person. Vidare är du lösningsfokuserad och har en god förmåga att prioritera rätt frågor trots att det händer mycket omkring dig. Du har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra och du har lätt för att anpassa dig till nya situationer.  Varmt välkommen med din ansökan! Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande.  Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Arbetsgivare
Stockholms kommun
Ansökan
Ansök senast 22 oktober (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Ledningsoperatör till Göteborg Landvetter Airport

Arbetsgivare / Ort: Swedavia AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 24 oktober (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Larmoperatör

Om jobbet
Vi söker nu tre stycken personer som vill anta en ansvarsfylld nyckelroll som ledningsoperatörer i flygplatsens Operativa Center på Landvetter. Vi erbjuder en unik möjlighet att arbeta i en miljö med mycket puls, och där du får en helhetssyn över flygplatsprocessen. Dina arbetsuppgifter Som ledningsoperatör har du en avgörande roll för att flygplatsens drift och resursfördelning fungerar effektivt under dygnets alla timmar. Du hanterar de händelser, samtal och larm som inkommer till flygplatsens operativa center OPC och koordinerar och leder operativ personals uppdrag utifrån inkommande ärenden. Ledningsoperatören ansvarar för flygplatsens tekniska övervakningssystem samt övervakning av flygplatsens skalskydd. I rollen hanterar och styr du också fördelning av uppställningsplatser för flygplanen, logistik på plattan samt information till fordon och övrig utrustning på plattan utifrån inkommande ärenden. Under större händelser på flygplatsen samverkar ledningsoperatören med larmcentraler i samhället exempelvis SOS, polis och räddningstjänst i en krisorganisation. Du har ständig kontakt med handlingsbolag, yttre befäl och insatsledare på flygplatsen samt övriga kunder som är i behov av stöd och support. Du har ansvar för att rapportera och informera om händelser, driftstörningar och förändringar som påverkar flygbolagen, resenärer och andra kollegor på flygplatsen. Din profil Du har gymnasieutbildning eller motsvarande kompetens. vi ser gärna att du tidigare har arbetat i en koordinerande eller arbetsledande roll. I tjänsten har du många kontaktytor, nationella som internationella, därför är det viktigt att du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska. Som person är du trygg och stabil och kan agera effektivt och produktivt även under press. Du är tillmötesgående i ditt bemötande och en god kommunikatör som lyssnar och är mottaglig för motparten. Då du arbetar i ett team är god samarbetsförmåga viktigt. Vidare är du strukturerad, följer regler och processer samt har förmågan att fatta snabba beslut och göra rationella bedömningar även i stressiga och/eller pressade situationer. Då tjänsten innebär att du snabbt behöver agera på oförutsägbara händelser är det viktigt att du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Att arbeta på Swedavia Vi är alltid vakna, dygnet runt årets alla dagar. Det är här resan börjar. Swedavia vill göra mötet mellan människor enkelt och vi vill göra stora avstånd små. Vi bidrar till den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Via våra flygplatser kommer Sverige ut i världen och världen till Sverige. Vi vill att människor ska flyga med gott samvete och därför tar vi sikte på att vara världsledande i hållbarhet och på att driva klimatsmarta flygplatser.   Hos oss kommer du att få arbeta i hjärtat av flygplatsen. Som en del av Göteborg Landvetter Airport finns Airport Operation Center-APOC, flygplatsens informationshjärta för mottagning och distribuering av information och åtgärder i verksamheten. Airport Operation Center-APOC styr och hanterar minutoperativa frågor samt koordinerar och optimerar användandet av personella och funktionella resurser under dygnet.  Inom Airport Operation Center-APOC finns flygplatsens operativa center OPC som är flygplatsens larm och ledningscentral. Här ansvarar vi för flygplatsens tekniska övervakning, tillträdeskontroll, koordinering utav operativa resurser och flygplansparkering. På vår hemsida: swedavia.se/om-swedavia/lediga-jobb/kan du läsa mer om hur det är att jobba hos oss. Anställning och kontakt Anställningsform: Tidsbegränsad anställning i 12 månader Tillträdesdatum: januari 2022 Placeringsort: Göteborg Landvetter Kontaktuppgifter: [email protected] 010-1093452 För att kunna göra så objektiva bedömningar som möjligt använder vi arbetspsykologiska tester i våra rekryteringar.  Säkerhet har hög prioritet för oss på Swedavia. Vi genomför därför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär hittar du på: https://www.sakerhetspolisen.se/sakerhetsskydd/personalsakerhet.html. I den här rekryteringen har Swedavia redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss därför all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer. Välkommen med din ansökan senast 24 oktober 2021.
Arbetsgivare
Swedavia AB
Hemsida: www.swedavia.se
Ansökan
Ansök senast 24 oktober (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.