På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Personalchef
Spela filmen

Personalchef

227 Lediga jobb

HR chef

Arbetsgivare / Ort: Himmelsby Spa & Konferens AB / MANTORP
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • HR-chef

Om jobbet

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en HR chef till Himmelsby SPA & Konferens. Som HR chef kommer du att arbeta såväl operativt som strategiskt ur ett brett HR perspektiv. Ditt ansvar kommer att vara att underhålla, utveckla och kvalitetssäkra organisationens HR processer i syfte att säkerställa att dessa stödjer företagets övergripande strategier och mål. Du kommer att ingå i företagets ledningsgrupp.

I rollen ingår bland annat:

• Arbeta brett med alla HR-processer och ansvara för att underhålla och utveckla dem.

• Chefsstöd gällande arbetsrätt och rekrytering.

• Som del i ledningsgruppen bidra till företagets övergripande strategier och mål.

• Arbetsmiljöfrågor, rehabilitering, löne- och pensionsfrågor.

• Övriga löpande personalärenden.

Din profil

Du har akademisk högskoleutbildning inom HR eller motsvarande, samt minst 3 års arbetslivserfarenhet av brett HR-arbete. Du är van vid att arbeta med HR-frågor såväl strategiskt som operativt och är bekväm och van vid arbetsrättsliga frågor. Det krävs att du är van att ta ansvar, är resultatinriktad och har intresse för verksamhetens affär. Som person är du prestigelös, lösningsorienterad och har förmåga att skapa förtroende hos dem du arbetar tillsammans med. Det krävs att du kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.

För att bli framgångsrik och trivas i den här rollen behöver du vara öppen, lyhörd och handlingskraftig som person, samt visa god affärsmässig förståelse. Du är van vid ett självständigt arbetssätt och trivs med att vara stöd och bollplank till chefer och medarbetare. God kommunikations- och samarbetsförmåga är avgörande för att lyckas och trivas i rollen samt att du har en positiv inställning till förändring och utvecklingsarbete.

Idag består personalgruppen av ca 50 medarbetare.

Himmelsby genomgår en kraftig expansion.

Arbetsgivare
Himmelsby Spa & Konferens AB
Himmelsby
59597 MANTORP
Hemsida: www.himmelsbyspa.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Operations Manager till Bolt // Stockholm

Arbetsgivare / Ort: Oddwork Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Administrativ chef

Om jobbet
Välkommen till Bolt - Europas ledande transportplattform för on-demand-resor. Vi grundades 2013 och har sedan dess levererat prisvärda, snabba och säkra resor till människor runt om i världen. I över 45 olika länder rullar våra klimatsmarta scootrar och taxibilar fram på gatorna med en gemensam destination i sikte - att utveckla framtidens rörlighet. I Sverige har vi funnits sedan 2019 och består idag av ett gäng på 23 kollegor som alldeles nyligen flyttat in i fräscha lokaler på Riddargatan 17 i Stockholm. Tillsammans med Oddwork är vi nu på jakt efter ännu en kollega till vårt snabbväxande företag - en analytisk och flexibel Operations Manager som är redo att hänga med på vår expansiva resa! Kan du vara den vi söker? Som Operations Manager På Bolt kliver du in i ett ungt och växande bolag i en flexibel roll där du kommer att ta ägandeskap för vårt affärsområde Ride Hailing och ansvara för dess fortsatta tillväxt. Hos oss får du möjligheten att varva ditt strategiska ledarskap med operativa arbetsuppgifter och utveckla nya processer för att driva oss framåt. Med målet att stärka vårt varumärke på befintliga och nya marknader, blir din uppgift att utveckla och leda våra projekt från start till resultat samt analysera data för att identifiera risker och förbättringsmöjligheter. Därtill kommer du även att få utlopp för dina självklara ledaregenskaper när du coachar våra medarbetare, stöttar dem i deras utveckling och skapar en hållbar och stark organisationskultur för våra team. Vi söker dig som... har det rätta drivet. Och med det rätta drivet menar vi att du inte backar för att hugga i när det krävs eller stötta upp där det behövs. Erfarenhet är toppen, men vad vi verkligen bryr oss om är att du har talang, engagemang och passion - och vart den drivkraften kan ta dig och oss som företag. Vi tror att du har en fallenhet för att leda andra och drivs av att se människor växa och nå sin fulla potential. Du är en ödmjuk person som ser möjligheter i motgångar och sporras av utmaningar. Sist men inte minst, har du ett analytiskt och datadrivet mindset och vet att det är människorna bakom resultaten som är av allra största vikt. Våra önskemål till dig: Du har några års erfarenhet av att driva projekt från start till mål. Du har erfarenhet av att leda och utveckla personal. Du har tidigare arbetat i ett företag som styrs av ett datadrivet beslutsfattande. Svenska och engelska. Varför Bolt? Hos oss på Bolt får du ta del av ett av världens snabbast växande tech startups med globala kontaktytor och flera spännande projekt i rullning. Med målet att göra människors liv bättre genom att hjälpa dem att spara pengar, minska stress och göra städer mer hållbara, kommer ditt jobb hos oss att påverka miljoner människors liv dagligen. Här får du möjligheten att växa, både på ett personligt och professionellt plan, i takt med att vi expanderar på marknader runt om i världen. Som en mindre enhet i ett stort bolag, tror vi på att låta kunskap spridas och utvecklas - vilket ger dig friheten att testa nya idéer och vägar samtidigt som du blir uppbackad av en global stöttning och inspirerande kompetensdelning från resten av teamet. Tror du att vi skulle kunna vara en bra match? Skicka in din ansökan direkt! Vi ser fram emot att lära känna dig. START: Enligt överenskommelse PLATS: Stockholm OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön + Optionsprogram KONTAKT: Senior Talent Manager Jesper Steenberg, [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2021-09-20 Är du vår nästa medarbetare? I så fall väntar vi med spänning på din ansökan. Skicka den så snart som möjligt då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi hörs! Vi på Oddwork är övertygade om att världen blir en bättre plats när alla vågar och kan följa sina drömmar. Genom att hjälpa organisationer att skapa ärliga och transparenta företagskulturer och talanger att nå sina mål, jobbar vi mot drömmen - varje dag. Vi är här för att revolutionera vår bransch, för att matcha talang med företagskultur och för att stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Det betyder att vi aktivt jobbar med att inkludera alla i våra rekryteringsprocesser för att spegla samhället på ett rättvist sätt. Därför vill vi uppmana dig som kanske inte tänkt söka detta jobb att ändå göra det. Skicka in din ansökan, bredda vår kompetens och bidra med dina erfarenheter och din expertis. För oss är det självklart att det är när rätt personlighet möter rätt företag som magi uppstår. Välkommen in i Oddworks värld genom att klicka (https://www.facebook.com/oddwork/).
Arbetsgivare
Oddwork Sweden AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Konsultchef till Montico i Mjölby

Arbetsgivare / Ort: Montico Hr Partner AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Personalansvarig

Om jobbet
Om tjänsten Nu behöver vi förstärka vårt kontor i Mjölby med en konsultchef. Vi söker dig som gillar att göra goda affärer och bygga goda relationer. Känner du en utmaning i att prestera resultat samtidigt som du är relationsskapande är du säkert den vi söker för uppdraget. Arbetsbeskrivning Som konsultchef har du den viktiga rollen att göra en lyckad matchning, att hitta rätt konsult till rätt kund. Det gör du genom att vara nytänkande, ha ett rikt nätverk, att vara utåtriktad och affärsmässig. Du kommer att samverka med Monticos samtliga verksamhetsområden för att uppnå bästa kundnytta. Vi erbjuder en spännande och utmanande roll där du ansvarar för hela rekryteringsprocessen av våra konsulter i bemanningsverksamheten. Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för de kunder och medarbetare vi har i området. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att sälja in uppdrag, söka upp, intervjua och matcha kandidater för våra uppdrag. Rollen innebär också att du förstår och kan sätta dig in i våra kunders behov, det medför en stor kundkontakt där du får helhetsansvar för att sälja in och leverera personallösningar med fokus på bemannings- och rekryteringstjänster. Du driver självständigt hela processer med fokus på mål, kompetens, kvalitet och långsiktiga relationer. Vi söker dig som Vi söker dig som har lätt att skapa och bibehålla goda relationer. Du är målinriktad, ambitiös och har god förmåga att driva både dig själv och andra. Du presterar resultat genom att skapa arbetsglädje och motivera din personal. Du har en stark förmåga att koppla det du gör till affären och har en stor vilja att nå satta mål. Som medarbetare hos oss får du stor möjlighet att med dina egna insatser påverka både din och Monticos positiva utveckling. Din branschbakgrund tror vi inte är avgörande för möjligheterna att lyckas men har du erfarenhet av bemannings- och rekryteringsbranschen är det en fördel. Du kommer få möjlighet att växa in i rollen med hjälp av erfarna kollegor. God kännedom om det lokala näringslivet är också en merit. Du uttrycker dig obehindrat på svenska i tal och skrift. B-körkort är ett krav för tjänsten. Om Montico Montico är ett komplett matchningsföretag som erbjuder helhetslösningar till företag och privatpersoner inom rekrytering, bemanning och utbildning. Vi är idag cirka 500 anställda och har kontor på över 20 orter i Sverige med huvudkontor i Tranås samt ett kontor i Polen för internationell arbetskraft. Läs mer på www.montico.se. Din ansökan lämnar du via länken nedan. Vi tar ej emot ansökningar via mail. Då vi gör löpande urval tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt.
Arbetsgivare
Montico Hr Partner AB
Hemsida: http://www.montico.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Personalansvarig rekryterare till Uniflex i Eskilstuna

Arbetsgivare / Ort: Uniflex Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Jobbeskrivning Jobbeskrivning Uniflex i Eskilstuna växer och vi söker därmed en Personalansvarig som vill arbeta med rekrytering, HR-frågor, HR-administration och kundvård. Tjänsten innebär att vara delaktig i affärer och vara länken mellan kunder och personal. Du kommer att ingå i ett av Uniflex största affärsområde som arbetar mot lager- och industribranschen i Eskilstuna, Kungsör, Nyköping och Katrineholm. Som Personalansvarig hos Uniflex blir du ansvarig för hela rekryteringsprocessen från fastställande av kravprofil till annonsering, urval, matchning och tillsättning. Du kommer även arbeta med dag till dag bemanning vilket innebär matchning och bokning av rätt konsult till rätt kund. Du arbetar även med löpande personalhantering som berör våra anställda konsulter, detta innefattar tillexempel löneadministration, utvecklingssamtal, uppföljning av KPIer, bokningar och övrig personaladministration. Utöver detta har du en daglig kontakt med våra kunder och ser till att vi har rätt person på rätt plats. Tjänsten innebär att du blir länken mellan Uniflex och våra kunder och konsulter vilket innebär att du får en spännande och utmanande vardag, där det händer nya saker varje dag. Dina dagliga kontaktytor kommer att vara kandidater, kunder samt givetvis våra anställda. Uniflex är uppbyggt av små team som jobbar tätt tillsammans. Vår kultur präglas av engagemang, affärsmässighet, arbetsglädje och ansvarstagande. Tjänsten är på heltid med start omgående. Du kommer i första hand utgå från vårt huvudkontor i Eskilstuna men du kommer även vara ute hos våra kunder. Personliga egenskaper Personliga egenskaper För att lyckas i tjänsten skall du ha: * Ett stort intresse både för människor och affärer * En mycket god förmåga att kommunicera samt skapa och vårda relationer * Förmåga att självständigt strukturera, organisera och utveckla ditt arbete * Entreprenörsanda och gilla ett högt arbetstempo * B-körkort * Som person är du handlingskraftig, målinriktad, stresstålig, prestigelös och lösningsorienterad. * Meriterande om du har arbetat med rekrytering tidigare eller verkat i bemanningsbranschen. Hos oss får du arbeta i en utvecklande och inspirerande miljö som kommer ge dig fina möjligheter att lyckas i din roll. Du kommer ingå i ett rutinerat team med högt i tak och nära till skratt. Du skickar din ansökan via vår hemsida www.uniflex.se Se till att eventuella referenser som finns namngivna i dina ansökningshandlingar har kännedom om att de finns med där och att de eventuellt kommer att bli kontaktade vid en eventuell rekryteringsprocess. Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande: • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Försäkringar • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.
Arbetsgivare
Uniflex Sverige AB
Hemsida: http://www.uniflex.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Interim HR-direktör till Trustly

Arbetsgivare / Ort: Novare Interim & Recruitment AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • HR-chef

Om jobbet
At Trustly, we’re passionate about simplifying the way people pay and get paid online. We are a licensed payment institution and our B2B products available across Europe and the US attract global merchants in segments such as e¬-commerce, travel, financial services and gaming. In June 2018, private equity firm Nordic Capital acquired a majority stake in Trustly with ambitions to support us in becoming the leading global online banking payments provider. We are on an exciting journey to become a publicly listed company. We are a diverse and fast-growing team with our headquarters in Stockholm, Sweden, and offices in Barcelona, Spain; Cologne, Germany; Helsinki, Finland; Lisbon, Portugal; London, UK; Örebro, Sweden; Redwood City, US; Sliema, Malta; and Vitória, Brazil. Together we are leading the development of the payments industry and the work you’ll do here will make a great impact. Letar du efter nästa utmaning i en dynamisk, snabbfotad och föränderlig miljö? Är du en affärsfokuserad HR-chef och trygg ledare med hög integritet och personlig mognad? Har du dessutom en god förmåga att se till verksamhetens helhet och kan med handlingskraft och ansvarsfullt omdöme leda och utveckla en verksamhet mot uppsatta mål? Då kan det vara dig vi letar efter!     Arbetsuppgifter   I rollen som interim HR-direktör kommer du in i ett spännande förändringsskede där du kommer verka i en internationell miljö och bidra med bred HR kompetens för att nå uppsatta mål. Detta är en möjlighet för dig, som en vass genomförare, att snabbt påvisa HR agendans positiva effekter. Du kommer få ett helhetsansvar för en av Trustlys[JA1]  HR-funktioner och leda strategiska frågor och projekt mot stakeholders globalt. Du är en del av Trustlys HR Lead Team och driver den strategiska och taktiska People Agendan framåt tillsammans med Talent – och Rewards Director. Du kommer att verka, leda och utveckla ditt team om totalt fyra HR-kollegor samt två Learning and Development-ansvariga utspridda i Sverige, Portugal och på Malta. Du rapporterar till Global CHRO.   Trustly är ett dynamiskt företag i ständig utveckling och med fullt fokus framåt där du blir en viktig del av företagets globala tillväxt och förändringsresa.   Vem söker vi?   • Akademisk examen inom HR, Företagsekonomi, Juridik eller motsvarande. • Minst 10 års erfarenhet av brett operativt och strategiskt HR-arbete. • Minst 5 års ledarerfarenhet. • Erfarenhet av att arbeta i en global miljö. • Erfarenhet av fackliga förhandlingar, samt att driva omställningsarbete och organisationsförändringar. • Erfarenhet av att effektivisera arbetssätt och processer. • Erfarenhet av att arbeta i digitala HR-verktyg och nyttja digitala verktyg i arbetet.   Vi ser det som meriterande att du har:   • Erfarenhet av snabbrörlig och snabbväxande verksamhet. • Avancerade kunskaper inom arbetsrätt och fackliga förhandlingar   Vi tror att du som ledare har du en stark förmåga att skapa engagemang och delaktighet och genom din samlade kompetens inom HR området, såväl strategiskt som operativt, skapar du de allra bästa förutsättningar för dina medarbetare att lyckas. Ditt ledarskap utmärks även av mod, prestigelöshet och tydlighet. Vidare är du som person uthållig, lugn och stabil samt arbetar effektivt även under press. I den här rollen kommer du arbeta tillsammans med kollegor i en internationell miljö och därmed är viktigt att du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, både i tal och i skrift.     Övrig Information   Start: Omgående Uppdragslängd: 12 månader. Placering: Centrala Stockholm, finns möjlighet att arbeta på distans. Omfattning: Heltid, 100% med utrymme för flexibla arbetstider.   Jag är intresserad! Hur kommer jag till nästa steg?   Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Har du frågor runt processen eller tjänsten så är du varmt välkommen att kontakta oss på Novare Interim & Recruitment. Notera att vi ej tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR.   Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Novare Interim & Recruitment AB
Hemsida: http://https://novare.se/interim-and-recruitment/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.