På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Pensionsrådgivare
Spela filmen

Pensionsrådgivare

47 Lediga jobb

Ekonom till statlig myndighet i Göteborg!

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikonsult

Om jobbet
Har du erfarenhet ifrån den offentliga sektorn, budgetarbete och controlling? Då har ska du läsa vidare! För vår kunds räkning söker vi nu en erfaren ekonom till statlig myndighet i Göteborg! Tjänsten är ett konsultuppdrag så fort som möjligt med start omgående och sträcker sig till årsskiftet! Sök rollen redan idag då intervjuer sker löpande! Om tjänsten Ekonomi är en viktig pusselbit i verksamhetsplaneringen. Som ekonom är du den som tolkar och förmedlar ekonomiska siffror så att de blir ett bra verktyg i det strategiska och operativa arbetet. Du arbetar främst med budget, prognoser och verksamhetsuppföljning i nära samarbete med andra chefer. I anställningen ingår även att vara ett aktivt stöd i ekonomiska frågor till chefer och ansvariga i projekt, samt att ta fram och analysera ekonomisk information och beslutsunderlag till ledningen och verksamhetsansvariga. För att kunna vara ett bra stöd till ledningen måste du vara intresserad av och aktivt sätta dig in i hur verksamheten fungerar. I arbetet ingår också kalkylarbete och andra kostnadsberäkningar. Tillsammans med övriga ekonomifunktionen och administrativ chef arbetar du med att driva utvecklingsarbete för att förändra och förbättra rutiner och arbetssätt för att höja kvaliteten i ekonomiarbetet. Vem är du? Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom ekonomiområdet eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser att du har arbetat med kvalificerat ekonomiarbete inom statlig sektor. Vidare har du kunskap och erfarenhet av komplexa ekonomisystem. Verksamheten använder Agresso och det är fördelaktigt om du har erfarenhet av det systemet sedan tidigare. Som person är du analytisk och har god pedagogisk och kommunikativ förmåga som gör att du kan lyfta fram de avgörande frågeställningarna i t ex budgetarbete och ekonomiska uppföljningar. Du kan föra ekonomiska diskussioner med kollegor som inte är ekonomer. Arbetet kräver också god samarbetsförmåga, servicekänsla och god förmåga att arbeta självständigt. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Officepaketet, särskilt i Excel, samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Försäkringsrådgivare på kvällstid

Arbetsgivare / Ort: Moderna Försäkringar, Fil Till Tryg Forsikring A / Malmö
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Älskar du att prata med människor, är orädd och alltid mån om att hitta den bästa lösningen för kunden? Då tror vi att du passar perfekt som försäkringsrådgivare hos oss på Moderna Försäkringar!


Varför ska du jobba på Moderna Försäkringar?

Du får möjlighet att växa hos oss och göra karriär inom försäkringsbranschen. Vi erbjuder en arbetsplats där vi har roligt på jobbet, stöttar och utmanar varandra för att hela tiden bli bättre. Vi vill ge dig möjlighet att vara med och påverka ditt arbete och har en kultur där feedback och idéer alltid uppmuntras.

Vad gör du som försäkringsrådgivare?

Som försäkringsrådgivare kontaktar du nya och befintliga kunder för att ta fram de bästa försäkringslösningarna utifrån deras behov. Din uppgift är att genom rådgivning, inte bara skapa nöjda kunder, utan också driva försäljning.

Rollen inleds med en betald utbildning på fem veckor där vi går igenom våra produkter, telefonsystem och arbetssätt. Efter utbildningen får du löpande coaching och medlyssning.

Du kommer att ha ungefär 50 kollegor i samma roll som är fördelade på fyra team. Totalt är vi ungefär 200 personer på kontoret i Malmö.

Du som person:

  • älskar att prata med människor
  • är driven och orädd
  • tycker om att ge och få feedback


Det är ett plus att tidigare ha arbetat med försäkringar och/ eller försäljning men det är inget krav.

Intresserad?

Anställningsform: Tillsvidareanställning på deltid, med 6 månaders provanställning

Utbildning: Heltid 9-16 under inledande 5 veckorna

Arbetstid: Måndag – torsdag 17-21

Tillträde: 27 september

Plats: Västra hamnen, Malmö

Lön: Fast + provision

Skicka in din ansökan senast den 21 september. Frågor om tjänsten besvaras av Mikael Blomberg på 0701-684825.

Facklig kontakt är Simon Basdajian, tel: 0736-566209.

Vi uppmuntrar alla, oavsett kön, ålder, bakgrund, funktionshinder eller ursprung att ansöka till tjänsten. Vi är stolta över att ha en hög arbetsglädje, stark professionalism och möjlighet till karriärutveckling. Att skapa trygghet och värde ska vara kärnan i allt vi gör. Det kräver att vi är bäst i branschen på försäkringar, människor och lönsamhet. Alla tre element är fundament för att skapa trygghet och värde för våra kunder, medarbetare och aktieägare. Tryg är Nordens näst största försäkringskoncern, verksam i Sverige, Danmark och Norge. Läs mer på www.modernaforsakringar.se

Arbetsgivare
Moderna Försäkringar, Fil Till Tryg Forsikring A
Propellergatan 1
21115 Malmö
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Jobba som Försäkringsförmedlare i en Prestationsbaserad arbetsmiljö

Arbetsgivare / Ort: Hela Försäkring AB / Gävle
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön
Ansök senast 21 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Språk
Krav
  • Svenska

Om jobbet

Nu finns chansen för dig som önskar något mer än bara ett jobb för en kort period. Vi erbjuder dig möjligheten att tillsammans med oss, ett nytänkande motiverat team, efter utbildning på plats på kontoret bli en del av Hela försäkringars säljkår i Gävle.

Den främsta motivationsfaktorn för oss är kontakten med de blivande kunderna. Det är glädjen och stoltheten över vår professionella rådgivning och unika försäkringslösningars möjlighet att göra skillnad i våra kunders vardag, som ger oss drivkraft, motivation och stolthet.

Vi ger människor möjligheten till en unik produkt få känner till, men nästan alla skulle ha stor nytta av.

Vi anser att försäljning, precis som den kultur och värdegrund som råder hos oss, ska göra en hållbar och långsiktig skillnad i människors liv. Genom att genuint bry sig om, vara lyhörd och ärlig med att alltid finna en lösning som gör nytta, skapar vi nöjda kunder dagligen.

Om du precis som vi som arbetar här idag brinner för att varje dag lära dig något nytt och ständigt söker utveckling, då kanske du är vår nästa kollega? Tillsammans söker vi ny kunskap och förfinar vårt arbetssätt för att hela tiden bli lite skickligare i vår profession. Att arbeta med telefonen som redskap är både effektivt och bidrar till en hög flexibilitet vad gäller möjligheten att arbeta hemifrån.

Vi arbetar under kontorstid 08.40-17.30 med möjlighet till förlängd lunch för ett träningspass eller en promenad. Trivsel och hälsa menar vi ligger till grund för att må bra.

Att må bra och känna lycka och stolthet vet vi ger ett långsiktigt engagemang och en vilja att bidra till att både kollegor och kunder ska uppleva detsamma. Vi lyckas på jobbet för att vi bryr oss om både oss själva och varandra.

Lönen består av en grundlön samt en provisionsbaserad del utan tak.

Eftersom vi värderar vår hälsa högt finns självklart ett friskvårdsbidrag.

Då vi är en modern och nytänkande arbetsplats kommer möjlighet finnas att delvis arbeta hemifrån.

Vi välkomnar mångfald och ser gärna att du söker oavsett kön, ålder eller erfarenhet av tidigare försäljning.

För att få tillstånd att förmedla försäkringar krävs ett blankt utdrag ur belastningsregistret för försäkringsförmedling. Samt att eventuella skulder hos kronofogden ej överstiger 100 000kr.

Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
Hela Försäkring AB
Kyrkogatan 12
80320 Gävle
Hemsida: www.helaforsakring.se
Ansökan
Ansök senast 21 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Försäkringsrådgivare Kundcenter

Arbetsgivare / Ort: Länsförsäkringar Göteborg och Bohus län
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 22 september (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Försäkringsrådgivare/Försäkringssäljare

Om jobbet
Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän erbjuder försäkringar och banktjänster samt fastighetsförmedling under samma tak. Vi ägs av våra kunder och har kontor i hela Göteborg och Bohuslän, ett område som vi gillar skarpt. Som kundägda är det dessutom naturligt för oss att driva ett långsiktigt hållbarhetsarbete där våra kunder tillika ägare bor. Vi tar ansvar för att bidra till ett schysstare samhällsklimat genom hållbara satsningar för vår miljö, vårt samhälle och vår ekonomi. Motiveras du av att lyckas, vill ha högt målfokus och att hitta de bästa lösningarna med kvalitet för kunden? Hos oss på plan 18 med en 360-gradig vy över Göteborg kan du nå höga höjder tillsammans med ett team på 20 personer.  Kika gärna lite närmare på vår annons och se om det är dig vi söker. Din utmaning I rollen som kundrådgivare arbetar du på vårt kundcenter i nya fantastiska lokaler i Gårda, ett stenkast från Ullevi. Ditt uppdrag är att ta emot samtal från privatkunder gällande privata försäkringar med målet att hitta den bästa lösningen utifrån kundens behov samt se till att kunden är rätt försäkrad. Det är du som är ansvarig för kontakten med kunden och det innebär även att du behöver kontakta kunder och följa upp offerter. Du har en egen försäljningsbudget som motiverar dig att prestera ditt allra bästa och du förväntas hålla hög tillgänglighet och kundnöjdhet. I rollen har vi flera lagar att efterleva, risker att ta ställning till samt dokumentation att skriva så viktigt att du är strukturerad och gör din försäljning med hög kvalitet. I ditt uppdrag ingår att se till helheten och du ansvarar för att hjälpa kunden till kollegor inom andra avdelningar så som bank, företag, liv- och pension eller fastighetsförmedling. Vem är du? Vi vill att du har en eftergymnasial utbildning och att du har flerårig erfarenhet av försäljning över telefon och kan uppvisa goda prestationer kopplat till mål, kommunikation och kvalitet. Om du har försäkringskompetens är det ett stort plus. För att trivas i rollen behöver du som person få energi av tydliga mål, hög aktivitet och kontinuerliga uppföljningar och triggas lite extra av att hitta lösningar. Du är en person som vill överträffa kundens förväntningar i varje samtal. Du är initiativtagare till många kundkontakter och är bra på att skapa relationer med kunder och kollegor. För dig är det viktigt att ta ansvar fullt ut och att driva arbetet självständigt. Du har god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Du är en lagspelare som ser möjligheter, ger energi och bidrar till en god stämning. För oss är det viktigt med jämställdhet och mångfald och vill vi att du är med och bidrar till en inkluderande kultur. Det är meriterande om du kan fler språk än svenska. Det är också givet att du precis som vi tycker att hållbarhet är viktigt. Och självklart känner du igen dig i våra värdeord: enkla, engagerade och professionella. Vårt erbjudande Hos oss får du en gedigen grundutbildning i produkt, system och kundkommunikation. Vi blandar e-utbildningar med lärarledda tillfällen och sätter stort fokus på att du ska ha rätt förutsättningar för att komma in i jobbet. Du får en certifiering i försäkringsdistribution och vi jobbar kontinuerligt med att utveckla vår kommunikation gentemot kund. Du kommer till ett bolag som är kundägt, har ett starkt varumärke och vi når framgång genom en kultur som fokuserar på hållbar prestation, hälsa, innovation och inkludering. Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning och 100 procent tjänstgöringsgrad med placering på kontoret i Gårda. Arbetstiderna är dagtid måndag till och med fredag. Har du frågor?  Välkommen att kontakta rekryterande chef Martina Mijokovic 031-63 16 35. HR Jessica Edenö 031- 63 80 53.Facklig kontaktperson FORENA Olivia Walbeck Järdving, 031-702 14 87.  Vår rekryteringsprocess Du ansöker enkelt genom att svara på några urvalsfrågor och bifoga CV. Vår rekryteringsprocess utgår ifrån ett fördomsfritt och kompetensbaserat arbetssätt och därför rekryterar vi utan personligt brev och med urvalsfrågor och tester tidigt i processen. Vi tror att det är en process som passar dig som kandidat, då vi gör en rättvis bedömning av dina kompetenser. Efter att du sökt genom att svara på urvalsfrågorna kommer du att få en testinbjudan skickad till dig om du stämmer in på det vi söker. Testerna är två arbetspsykologiska tester. Därefter intervjuar vi de som matchar kompetensprofilen bäst.   Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag: 2021-09-22
Arbetsgivare
Länsförsäkringar Göteborg och Bohus län
Ansökan
Ansök senast 22 september (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Försäkringsrådgivare inom SAK

Arbetsgivare / Ort: Young Talents Of Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 22 september (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-06-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Försäkringsrådgivare/Försäkringssäljare

Om jobbet
Nu får du chansen att axla rollen som försäkringsrådgivare inom sakförsäkringar hos ett starkt och växande varumärke! Om rollen Vår kund växer och behöver därför utöka teamet inom sakförsäkring. I rollen som försäkringsrådgivare kommer du att arbeta med rådgivning och försäljning av huvudsakligen företags- och motorförsäkringar till nya och befintliga företagskunder. I rollen ingår att arbeta självständigt då du kommer att ha eget ansvar för dina kunder, därför letar vi efter en person som vill trivs med frihet under eget ansvar. Arbetet innebär rådgivning till befintliga kunder, men även aktivt uppsöka nya kunder inom Stockholmsområdet. Teamet är ett sammansvetsat team Insuresec-certifierade försäkrings- och finansrådgivare. Bolaget erbjuder dig en spännande och stimulerande tjänst med utvecklingsmöjligheter och ett starkt varumärke. Du kommer att ingå i ett lösningsfokuserat och framgångsrikt team av medarbetare. Som stöd har du erfarna kollegor som alla är insatta i affärerna och som stöttar dig med bland annat offerter. Du jobbar mot tydligt uppsatta mål där kundnöjdhet är i fokus. Är detta du? Vi söker dig som gillar att göra affärer och har ett affärsmässigt och proaktivt arbetssätt. Du är en relationsskapare och har ett intresse för kundens behov. Du drivs av att prestera, arbeta mot uppsatta mål och tar egna initiativ. Vi tror att du har några års erfarenhet inom försäkringsbranschen. Rollen kräver att du är lyhörd och noggrann samt kan uttrycka dig enkelt och korrekt i både tal och skrift samt att du har den sociala förmågan då rollen innebär mycket dialoger med kund inom varierade branscher. Du är/har dessutom: ·       Ca 3 års erfarenhet inom sakförsäkringar ·       Har akademisk utbildning, gärna inom ekonomi ·       SAK diplom, även meriterande om du har Insuresec ·       Drivet och viljan att utvecklas och utmanas Vi svarar gärna på frågor  För frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Therese Palmgren på telefon 070-794 79 02 alternativt [email protected] eller Marcus Ström på 070-857 50 05 alternativt [email protected] Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan snarast. Sökord: Försäkring, sakförsäkring, finans, finansbranschen, sak, rådgivare, företagsrådgivare, försäkringsförmedlare, Stockholm, jobb, Talents of Sweden
Arbetsgivare
Young Talents Of Sweden AB
Hemsida: www.talentsofsweden.se
Ansökan
Ansök senast 22 september (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.