På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Motivationscoach

Motivationscoach

660 Lediga jobb

Arbetsterapeut till Rättspsykiatrin Helix

Arbetsgivare / Ort: REGION STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arbetsterapeut

Om jobbet
Rättspsykiatri Vård Stockholm bedriver rättspsykiatrisk vård för patienter från hela Stockholms län. Våra patienter är personer som av domstol överlämnats till rättspsykiatrisk vård. Sektion Syd är beläget på Helix i Huddinge. Här finns 8 avdelningar med totalt 108 platser och öppenvårdsmottagning. Det finns även ett resurs- och aktivitetscenter. Patienter hos oss har ofta en psykosdiagnos och ett samtida missbruk. Vårt uppdrag är direkt inriktat på förbättrad funktion hos patienten och på att minska konsekvenserna av sjukdomens påverkan i det dagliga livets aktiviteter.    Som arbetsterapeut hos oss gör du utredningar av patientens funktions- och aktivitetsförmåga för att stödja patienten att utveckla eller behålla de färdigheter som krävs för att fungera i en meningsfull vardag. Rehabilitering riktar sig mot egenvård, boende, sysselsättning/utbildning och fritid. Till detta ingår hjälpmedelsförskrivning, samordning med övriga stödfunktioner i omgivningen och att samverka i rehabiliteringsprocessen.    Vi jobbar i tvärprofessionella team bestående av läkare, arbetsterapeut, sjuksköterska, psykolog, kurator och skötare som ger behandling inriktad på sjukdomen och på att minska dess symtom. Tillsammans med patienten arbetar vi i en gemensam vårdstruktur som sker enligt en trappstegsmodell.   Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut med intresse för vår målgrupp. Tidigare erfarenhet från psykiatri är meriterande. Då du kan komma att möta patienter med kognitiva nedsättningar och missbruksproblematik, ser vi det som meriterande med utbildning i och erfarenhet av relevanta arbetsterapeutiska bedömningsmetoder och instrument. Du skall trivas med teamarbete och våga agera utifrån din roll. Som arbetsterapeut arbetar du nära skötarna på vårt resurs- och aktivitetscenter, dit våra patienter kommer för att delta i rehabiliterande aktiviteter i strukturerad form. På Aktivitetscenter finns det möjlighet till matlagning, studier och andra hantverksaktiviteter i återanpassande syfte. Som arbetsterapeut har du möjlighet att bidra och påverka aktivitetscenters utbud och utformning. Du är van vid utredningar och bedömningar och kan ta egna beslut.  Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och att dina personliga egenskaper överensstämmer med vår.  Vi har friskvårdstimme, friskvårdsbidrag och tillämpar flextid. Kompetensutveckling erbjuds löpande.  Anställningen är ett vikariat tom 2022-09-30 med möjlighet till förlängning. Vi tillämpar drogtestning och registerkontroll i samband med anställning.   Hälso- och sjukvården bygger på respekt för människovärdet. Alla människor har lika värde och samma rätt oberoende av personliga egenskaper och funktioner i samhället. Vi förutsätter att du som medarbetare hos oss delar dessa värden.    Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.sll.se/   Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Sök tjänsten”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. http://www.sll.se/
Arbetsgivare
REGION STOCKHOLM
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Karriärcoach

Arbetsgivare / Ort: Nordisk kompetens AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Jobbcoach/Utbildningscoach

Om jobbet
Karriärcoach till Nordisk Kompetens. Nordisk Kompetens är en växande omställningsleverantör. Nu behöver vi stärka vår kompetens runt om i Sverige med några erfarna coacher i tjänsten RUSTA OCH MATCHA och andra tjänster. Med lokal förankring! Nordisk Kompetens arbetar med Arbetsförmedlingen RUSTA OCH MATCHA, STOM och omställning för Trygghetsstiftelsen TSn, Trygghetsfonden TSL, Sobona (fd KFS), TRS, TRR. Nordisk Kompetens arbetar även med Bemanning och Rekrytering. Vi är trippelcertifierad av Almega inom omställning, bemanning, rekrytering och använder verktyg som JTI, Matrigma, Ascend, MAPX, MAP, Match V, MINT. Korta fakta om jobbet Anställningsform: Underkonsult eller behovsanställning Kvalifikationer Arbetslivserfarenhet Skall krav- Du ska komma från orten eller närliggande- Det är inte bara digital leverans, därför krävs det att du finns på plats på orten. Önskvärda krav- • Jobbcoach • Erfarenhet av rekrytering • B - Egen bil • Vi vill att du har goda IT kunskaper • Akademisk utbildning minst 3 år- inom beteendevetenskap/personal och arbetsliv/sociologi, studie-yrkesvägledare eller liknande • Personliga egenskaper För att trivas i rollen är du en person som är van att självständigt driva ditt arbete framåt. Du är en förtroendegivande person som har god förmåga att inspirera, stötta och motivera din omgivning. Du stimuleras av att arbeta självständigt i en resultatorienterad organisation. Du har god kännedom om arbetsmarknaden och kunskap om andra funktioner i samhället såsom exempelvis AF, A-kassan, AGB och CSN. • Vidare ser vi att du är en lösningsorienterad och innovativ person eftersom rollen kräver lyhördhet för deltagarens förutsättningar och utmaningar. Om jobbet På Nordisk Kompetens får vi människor, företag och organisationer att utvecklas och växa - tillsammans formar vi framtiden! Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig kontaktperson som står i annonsen. Vi är ledande inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns på flera orter i landet. Vi har attraktiva karriärvägar och utvecklar hela tiden nya, spännande tjänster. Hos oss är du med och bidrar till att fler människor får jobb och att arbetsgivare kan stärka sin konkurrenskraft. Vi får människor, företag och organisationer att utvecklas och växa – tillsammans formar vi framtiden. Vi söker vi underkonsulter! Nordisk Kompetens skapar möjligheter för individer i arbetslivet där vi stöttar medarbetare, arbetsgivare och fack vid förändring. Vi är en partner när företaget står inför att utveckla personal, växla eller minska personal. Nordisk Kompetens befinner sig i en spännande fas där det sker en utveckling över hela Sverige. Vill du vara med på vår resa? Vi söker dig som har eget företag och vill vara vår samarbetspartner. Vad blir dina arbetsuppgifter? I rollen som karriärcoach arbetar du konsultativt med att coacha, stödja och vägleda personer i olika förändrings- och omställningsfrågor. Ditt uppdrag riktar sig främst mot individer, men kan också vara för organisationer, grupper samt chefer. Tjänsten innebär att, coacha de deltagare som du får ta hand om till ny sysselsättning. 90 % av våra deltagare går i ny sysselsättning betydligt snabbare än maxtiden i programmet. Vi söker dig som är erfaren coach och kan börja inom kort, med vår tjänst RUSTA OCH MATCHA i eget företag. Du har också god vana att coacha och stötta kollektivarbetare och/eller tjänstemän. Som egen företagare/underkonsult skall du inneha F-skattsedel. Personliga egenskaper För att trivas i rollen är du en person som är van att självständigt driva ditt arbete framåt. Du är en förtroendegivande person som har god förmåga att inspirera, stötta och motivera din omgivning. Du stimuleras av att arbeta självständigt i en resultatorienterad organisation. Du har god kännedom om arbetsmarknaden och kunskap om andra funktioner i samhället såsom exempelvis AF, A-kassan, AGB och CSN. Vidare ser vi att du är en lösningsorienterad och innovativ person eftersom rollen kräver lyhördhet för deltagarens förutsättningar och utmaningar. Tillträdesdag Enligt överenskommelse Övrigt- Vi drar igång ett samarbete eller anställning så fort vi hittar rätt kompetens. Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Mariam Al-zamami, [email protected]
Arbetsgivare
Nordisk kompetens AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Arbetsgivarkoordinator ref. nr 2928

Arbetsgivare / Ort: Håbo kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Jobbcoach/Utbildningscoach

Om jobbet
Allt fler upptäcker Håbo kommun, en ung och spännande tillväxtkommun med Bålsta som centralort. Vi är 22 000 invånare och fortsätter att växa. Vårt centrala läge i en växande region ger oss närhet och bra kommunikationer till de större städerna. Från både Stockholm och Västerås tar du dig hit på 30 minuter. I Håbo kommun har vi även en intern närhet som ger medarbetare stor möjlighet till påverkan och beslut. Här har du möjlighet att vara delaktig i förändrings- och utvecklingsarbetet. Vi är ca 1 600 medarbetare som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter. För oss är det en självklarhet att ständigt arbeta för att vara en attraktiv arbetsgivare. Hållbar miljö, hälsa och välbefinnande samt teknisk utveckling är några viktiga ingredienser i det arbetet. Arbetsmarknadsenheten Vi är en nybildad enhet i Håbo kommun och vårt uppdrag är att samordna och utveckla kommunens arbetsmarknadsinsatser för de som står längst ifrån och har störst behov av stöd. I dagsläget är vi en arbetsgrupp om sju medarbetare som verkar och trivs i fina lokaler i Bålsta centrum.  Arbetsmarknadsenheten driver också projekt med arbetsmarknadsanknytning. Ett exempel är Framsteget som har funnits i Håbo sedan 2018. Projektet riktar sig till personer som har behov av samordnad arbetslivsinriktad rehabilitering. Vi arbetar med ungdomar som varken arbetar eller studerar samt med förrehabilitering för individer 16-65 som har en diffus problematik. Framsteget finansieras av Samordningsförbundet i Uppsala län där kommunen, Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan och Region Uppsala ingår.  Arbetsuppgifter Vi söker nu en arbetsgivarkoordinator för en tidsbegränsad anställning med möjlighet till förlägning. Du kommer i nära samarbete med arbetskonsulenter och andra relevanta aktörer samordnare arbetsgivarkontakter. Du kommer att utveckla rutiner och strukturer för en hållbar matchning mellan arbetsgivarnas behov och de individer vi stöttar i Framsteget. Ditt uppdrag kommer att innebär kontakter och samverkan med myndigheter, företag, frivilligorganisationer och kommunens förvaltningar för att säkerställa att vi arbetar nära alla berörda parter. Du får vara med och utveckla både ditt uppdrag och verksamheten som helhet. Du bör därför trivas i en föränderlig och flexibel organisation, vara lyhörd, ansvarstagande, analytisk och ha förmåga att skapa förtroendefulla samarbeten på alla plan. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Kvalifikationer Du har en relevant utbildning och erfarenhet av liknande arbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av subventionerade anställningsformer och andra stöd person som står långt ifrån arbetsmarknaden kan behöva. Det är mycket meriterande om du har kännedom om den lokala arbetsmarknaden och lokala organisationer. Som person är du nyfiken och strukturerad. Du ska kunna arbeta självständigt, se möjligheter och ta egna initiativ men också kunna arbeta i nära samarbete med andra i verksamheten. Din administrativa förmåga säkerställer att uppdraget struktureras och dokumenteras. Du har vana av arbete med människor i förändring samt av att arbeta med människor från olika kulturer. Tillträde 2022-01-01 Antal tjänster 1 stycken. Sysselsättningsgrad Heltid, tidsbegränsad anställning under perioden 2022-01-01 till 2022-12-31. Möjlighet finns till förlägning Lön Individuell lönesättning Sista ansökningsdag 2021-11-01 Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan därför komma att tillsättas tidigare än sista ansöknings-dag. Håbo kommun vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. B-körkort krävs. Vi undanber oss samtal från rekryterings- och platsannonsleverantörer. Håbo kommun vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Arbetsgivare
Håbo kommun
Hemsida: http://www.habo.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Arbetsterapeut på konsultbasis till uppdrag i Helsingborg

Arbetsgivare / Ort: PersonalExpressen AB / HELSINGBORG
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Arbetsterapeut

Om jobbet

På PersonalExpressen bemannar vi med professionell, ambitiös och jordnära vårdpersonal efter våra kunders behov och önskemål. Vi är ett starkt värdedrivet företag och är därmed noga med att den vårdpersonal vi presenterar för våra kunder också möter våra förväntningar gällande humanistiska grundvärderingar, god arbetsmoral samt en hög grad av individuellt ansvarstagande. Det förväntar sig våra kunder av oss och det förväntar vi oss av våra medarbetare.


Nu söker vi dig som är utbildad arbetsterapeut och som är intresserad av att arbeta på konsultbasis på ett uppdrag i Helsingborg på 50% med start omgående. Det handlar om arbete under uppstarten av ett korttidsboende och uppdraget sträcker sig under minst 3 månader, troligtvis ännu längre. Vi är ute efter en person som vill vara en del av vårt familjära företag och som har ett intresse av nya utmaningar!


På PersonalExpressen är vår uttalade målsättning att du som börjar arbeta tillsammans med oss ska trivas så pass bra att du är stolt över din arbetsplats och gladeligen rekommenderar oss till andra. Med det utgångsläget i vårt arbete anser vi oss vara ödmjuka, lösningsorienterade och genuint trevliga att vara i kontakt med - något vi givetvis hoppas att du kommer att känna av framöver efter det att du ansökt in till att börja arbeta tillsammans med oss. I PersonalExpressens ledning har vi vidare över 10 års erfarenhet av att driva olika former av verksamheter med offentlig sektor som kund och vårdsektorn ligger oss således mycket varmt om hjärtat.


Hjärtligt välkommen att skicka in din ansökan till oss redan idag eller ring till oss på 08- 128 555 00 om du har några frågor eller funderingar. Med detta sagt tror och hoppas vi att du kommer att trivas utmärkt tillsammans med oss - vi ses och hörs inom kort!

Arbetsgivare
PersonalExpressen AB
25247 HELSINGBORG
Hemsida: http://www.personalexpressen.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Handläggare för internationella utbyten och studentkontakter

Arbetsgivare / Ort: Studentwork Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-05-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Om Organisationen Röda Korsets högskola utbildar högt ansedda och eftertraktade sjuksköterskor sedan år 1867. Högskolan har ca 65 medarbetare som tillsammans bidrar till att utbilda 850 studenter per år och högskolans sjuksköterskeutbildning är en av de mest eftertraktade i landet. Tillsammans utvecklar och anpassar de sig för att möta framtidens behov inom hälsa och vård. Global hälsa och global omvårdnad sammanfattar deras unika profil inom utbildning, forskning och samverkan. De erbjuder en arbetsplats i ljusa lokaler på campus Flemingsberg, endast 20 minuter från Stockholm central. Läs mer om dem här: www.rkh.se (https://www.rkh.se/) Dina arbetsuppgifter Som handläggare för internationella utbyten och studentkontakter kommer du att arbeta med två olika områden. Handläggning av internationella studentutbyten utgör ungefär 70 procent och att delta i studievägledningens arbete med stöd till studenter utgör resterande 30 procent. Inom respektive område kommer du att ha egna ansvarsområden. Tjänsten är nyinrättad vilket gör att du är med och utformar tjänsten utifrån dina tidigare kvalifikationer tillsammans med dina nya kollegor. Du kommer att få utveckla de delar som du ansvarar för och vi ser gärna att du är intresserad av att vilja tydliggöra och kvalitetssäkra processer. Arbetsuppgifter som ligger inom området internationella studentutbyten är att vara kontaktperson gentemot inkommande internationella studenter och vara behjälplig i praktiska frågor gällande exempelvis bostad och visum. Du kommer även arbeta med processen när studenter från högskolan vill studera utomlands inom sin utbildning, exempelvis: - ordna och hålla i informationstillfällen om utlandsstudier - arbeta med ansöknings- och antagningsprocessen vid utlandsstudier - upprättandet av överenskommelser med utresande studenter - handläggning av studenters resebidragsansökningar - utvärderingar med studenter efter utlandsstudierna. Arbetsuppgifter som du tillsammans med studievägledaren kommer arbeta med kan vara att via telefon, mejl eller personliga möten: - informera, vägleda, samt ge stöd till högskolans studenter och presumtiva studenter samt högskolans lärare. - administrera, handlägga eller förbereda ärenden rörande studenter, exempelvis studieuppehåll, avbrott, och tillgodoräknanden. I rollen som handläggare för internationella utbyten och studentkontakter kommer du att vara en viktig länk mellan studenter och högskolan. Du ingår i utbildningsadministrationen som kommer att ledas av en utbildningsadministrativ gruppledare. Din närmaste chef är förvaltningschefen. Du kommer att ha många kontaktytor inom hela högskolan, dels inom högskoleförvaltningen men även med studierektor, programansvariga och lärare, samt med externa parter. Ett prioriterat utvecklingsområde inom högskolan är arbetet med utveckling av rutiner och processer, vilket även kommer att ingå i ditt uppdrag att delta i. Din profil Som person är du strukturerad och har erfarenhet av att arbeta med utveckling av rutiner och arbetssätt. Då det ingår kontakter med både studenter och medarbetare, är det viktigt att du kan möta olika målgruppers specifika förutsättningar, även i perioder med arbete under tidspress. För arbetet krävs även att du kan kommunicera väl i tal och skrift på svenska och engelska men talar du även exempelvis spanska ses det som meriterande. Du behöver som person vara mycket noggrann i ditt arbete och vara proaktiv och drivande i ditt sätt att arbeta och tycka om att lösa problem. Vidare är du noggrann och självständig med gott omdöme och en förmåga att möta människor med olika bakgrund och behov. Krav - Relevant högskoleutbildning eller motsvarande utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. - Utbildning och /eller erfarenhet av arbete med internationella frågor. - Erfarenhet av arbete med att stödja studenter eller elever och att arbeta med studentrelaterad handläggning eller administration. - Du har en vana att arbeta process- och serviceorientrat. - Officepaketet Excel Meriterande - Arbete på universitet eller högskola. - Erfarenhet av arbete med internationella relationer, studenter/utbyten samt internationellt antagningsarbete och myndighetsutövning. - Kunskaper/erfarenhet inom studievägledning. - Du får gärna vara väl förtrogen med gällande lagar och författningar med relevans inom högskolan. - Ytterligare språk utöver svenska och engelska, tex spanska. - Erfarenhet av Ladok och Canvas. - Kunskap och intresse av arbete med likabehandlingsfrågor Om oss I över 30 år har Clevry varit en game changer för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Rekryteringsprocessen Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående. Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)
Arbetsgivare
Studentwork Sweden AB
Hemsida: https://www.clevry.com
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.