På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Kommunikatör
Spela filmen

Kommunikatör

638 Lediga jobb

Shopper Activation Manager till Orkla Confectionery & Snacks

Arbetsgivare / Ort: Orkla Confectionery & Snacks Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Butikskommunikatör/Visual merchandiser

Om jobbet
Orkla är Nordens ledande aktör av varumärken och konceptlösningar till dagligvaruhandel, apotek, bageri och storhushåll. Koncernen har drygt 18 000 anställda och omsätter cirka 43 miljarder NOK. Orkla Confectionery & Snacks Sverige gör livets små stunder större, med älskade och starka varumärken inom kex, snacks och konfektyr såsom OLW, Cheez Doodles, Göteborgs Kex, Ballerina, Singoalla och Smash. Huvudkontoret ligger i Solna och företagets produktionsanläggningar finns i Filipstad, Kungälv och Nöbbelöv. Bolaget, med cirka 600 medarbetare, omsätter ca 1,5 miljarder kronor årligen. Har du erfarenhet av att arbeta med marknadsföring inom FMCG? Har du dessutom ett affärstänk och sinne för att skapa attraktiva och lönsamma marknadsaktiviteter? Vi på Orkla Confectionery & Snacks erbjuder nu dig en spännande roll som Shopper Activation Manager där du får möjlighet att arbeta med välkända och väletablerade varumärken tillsammans med ett glatt och kompetent gäng som alla strävar efter att driva Orkla mot större framgångar. Tjänsten är ett vikariat under ca 1 års tid. Om rollen Som Shopper Activation Manager tillhör du Category & Customer Marketing teamet. Vårt mål är att skapa de mest effektiva, inspirerande & lönsamma butiksytorna inom dagligvaruhandeln. I rollen ansvarar du för att utveckla och driva attraktiva marknadsaktiviteter i butik (online och offline) med fokus inom DVH. Du ansvarar för ett flertal väletablerade varumärken inom snacks och konfektyr där du arbetar nära Kategorichefer, Brand Managers och försäljning för att maximera effekterna av kategori- och shopper-aktiviteter i de viktigaste kanalerna. Vidare innefattas rollen av att skapa Shopper Marketing-planer och strategier för att på sikt öka potentialen för respektive varumärke. Ditt huvudansvar kommer vara att: * Samarbeta tvärfunktionellt med marknad för att skapa holistiska Shopper Activation strategier/planer som driver varumärke och engagemang i butik i linje med varumärkesstrategier och ATL-kommunikation * Skapa, utveckla och genomföra Shopper Activation-kampanjer i butik i linje med uppsatta strategier både på lokal och central nivå * Ansvara för framtagning, inköp och samordning av säljmaterial till butik och säljkår * Ta fram långsiktiga Shopper Marketing strategier/planer för respektive varumärke * Ansvara för att presentera kommande marknadsaktiviteter på interna konferenser tillsammans med kollegor från marknadsavdelningen * Säkra att du följer budget för dina tilldelade varumärken med målsättning att nå en god lönsamhet * Samarbeta tvärfunktionellt för innovationer samt delta på bolagets WinPut-möten * Ansvara för utveckling och framtagning av bolagets expoenheter (pallar/displayer/fasta inredningar) för 2nd & 3rd placement i samarbete med Kategorichefer * Föreslå årsbudget, göra månatliga budgetavstämningar och bidra till kostnadssynergier Rollen arbetar krossfunktionellt med många kontaktytor både internt och externt där du kommer att koordinera och ha ett nära samarbete med kollegor inom Orkla såväl som med företagets Shopper Activation marketing-byråer, tryckerier och andra externa leverantörer kopplat till ditt uppdrag. Kvalifikationer Vi söker dig som har: * Minst två års arbetslivserfarenhet inom marknadsföring och FMCG * Eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, försäljning eller ekonomi * Grundläggande ekonomisk förståelse * Goda kunskaper i svenska och engelska i både skrift och tal  Det är meriterande om du har erfarenhet av Shopper Marketing/Trade Marketing men det är inte ett krav. Det är även ett plus om du har arbetat som Produktchef, junior Brand Manager eller i likvärdig roll. Personliga egenskaper Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som trivs med att arbeta i ett högt arbetstempo i en organisation där den ena dagen inte är den andra lik. För att vara framgångsrik i rollen är du en initiativtagande ”Doer” som planerar, prioriterar och strukturerar upp ditt arbete med fokus på att nå resultat. Du motiveras av att ha många kontaktytor och har en naturlig förmåga att kommunicera med olika personligheter på ett serviceinriktat och ödmjukt sätt. Vidare är du en person som vågar ifrågasätta och utmana dina kollegor med målbilden att nå högre framgångar. Utöver detta har du ett affärstänk och lönsamhetsfokus och kommer gärna med kreativa idéer på nya angreppssätt och lösningar. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 26 september 2021. Urval sker löpande under rekryteringstiden.  Om du önskar mer information om tjänsten hör av dig till Manager Category and Customer Marketing Jenni Karlsson 0709-13 68 80 eller har frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Annelie Sandström, HR Business Partner, 0730-690 611.
Arbetsgivare
Orkla Confectionery & Snacks Sverige AB
Hemsida: https://www.orkla.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör

Arbetsgivare / Ort: Sävsjö kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Välkommen till ett gott liv i barnvänliga Sävsjö. En liten kommun med stora möjligheter - mitt i Småland. Rik på upplevelser, kultur och natur. Expansivt näringsliv och härliga boendemöjligheter. Låt dina drömmar få plats - välj Sävsjö! ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en vass och erfaren kommunikatör som brinner för strategisk och värdeskapande kommunikation både internt och externt. Tjänsten är placerad på kommunikationsavdelningen på Sävsjö kommun. I tjänsten kommer du att arbeta både med operativa och strategiska kommunikationsinsatser. Du driver projekt i mål genom att lyssna av verksamheternas behov och sedan målgruppsanpassa och förmedla budskap via våra etablerade kommunikationskanaler. Som kommunikatör hos oss ingår du i ett erfaret och kunnigt team. Du har dokumenterad erfarenhet av de arbetsuppgifter och verktyg som en kommunikatör kommer i kontakt med i sitt dagliga arbete. Ditt arbetsfält spänner över hela kommunen men tyngdpunkten ligger på de verksamheter som vår utvecklingsavdelning ansvarar för, där olika tillväxtfrågor såsom samhällsbyggnad, näringsliv, hållbarhet, besöksnäring och landsbygdsutveckling är i fokus. Kunskap och erfarenhet från dessa verksamheter är därför meriterande. Som medarbetare på kommunikationsavdelningen har du också ett antal givna roller i kommunens upprättade krisorganisation. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är högskoleutbildad inom medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande och som har några års dokumenterad erfarenhet av att arbeta som kommunikatör. Du har en väl utvecklad kommunikativ förmåga i både tal och skrift och har mycket goda kunskaper i svenska språket. Du behöver goda kunskaper i Officepaketet och Adobes Creative Clouds programvaror InDesign, Photoshop och Illustrator. För webbpublicering använder vi Sitevision. På avdelningen arbetar sju medarbetare; en kommunikationschef, två kommunikatörer, en webbutvecklare samt tre samhällsinformatörer med ansvar för växel och reception. Förmågan att ge hög service, att samarbeta och bygga relationer, att arbeta strukturerat samt att vara lyhörd och självgående, är gemensam för alla medarbetare. I tjänsten behöver du B-körkort. ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig att skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga Jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.
Arbetsgivare
Sävsjö kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Kreativ och driven kommunikatör till kund i Jönköping

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadskommunikatör

Om jobbet
Har du bred erfarenhet av att arbeta så väl strategisk som operativt med kommunikation och känner dig redo för nästa uppdrag. Till kund i Jönköping söker vi omgående efter drivna kommunikatörer för konsultuppdrag som initialt pågår 6 månader framåt för att därefter över gå i anställning direkt ute hos kund. Urval och intervjuer sker löpande, välkommen in med din ansökan redan idag! Om tjänsten I rollen som kommunikatör kommer du bli en del av ett härligt team där du ansvarar för både strategiska och operativ frågor. Du kommer att delta i olika utvecklingsprocesser och projekt - ibland i en drivande och samordnande roll, och ibland som kommunikativt stöd. Ditt arbete kommer till stora delar vara strategiskt och utvecklande, men också innebära konkreta kommunikationsinsatser som att skriva och målgruppsanpassa texter samt att producera och publicera material i olika kanaler. Vem är du? För att passa i rollen ser vi att du har relevant eftergymnasial utbildnign och flerårig erfarenhet av strategiskt kommunikationsarbete. Vi ser även att du har erfarenhet av att utveckla och driva kommunikationsfrågor i en större organisationer. Som person ser vi att du är prestigelös och trivs med att arbeta i team. Vidare har du en förmåga att ta egna initiativ och självständigt driva kommunikationsfrågor. Du har en god förmåga att prioritera, även under hög arbetsbelastning och har lätt för att upprätthålla kontakter såväl internt som extern. Du talar och skriver obehindrat på så väl svenska som engelska. Om verksamheten Inom sälj och marknad finns många kreativa möjligheter. Med en bredd från marknadschef och säljare till inköpare, informatörer och webbredaktörer har vi tjänster och uppdrag som kan intressera dig. Som konsult får du möjligheten att testa olika yrken och få en bred erfarenhet längs vägen fram till ditt drömjobb. Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se. Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Senior kommunikatör - Toyota Material Handling Europe

Arbetsgivare / Ort: Sententia Rekrytering & Konsult AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-31
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Är du en av våra framtida nyckelspelare? Corporate Communications inom Toyota Material Handling Europe söker en passionerad innehållskreatör och Employer branding-expert. Toyota Material Handling Europe (TMHE) helps businesses of all sizes across Europe meet today’s materials handling challenges. Active in more than 30 countries across Europe and with headquarters in Sweden and a European Office outside Brussels, TMHE operate factories in France, Italy and Sweden. With 12,000 employees, along with a network of independent distributors and dealers, TMHE is part of Toyota Industries Corporation (TICO) - the global leader in materials handling equipment. Din framtida roll Toyota Material Handling Europe är i stark förändring. Vi växlar upp inom nya affärsområden och i en bransch stadd i stark utveckling och tillväxt. Det här kräver att vi aktivt och ständigt utvecklar oss som arbetsgivare för att behålla nuvarande anställda och locka till oss nya kompetenser. Det är därför vår strategi för Employer branding omfamnar så mycket mer än bara attraktiv kommunikation. Employer branding handlar om att säkra vår långsiktiga förmåga att genomföra vår strategi. Vårt starka och gemensamma varumärke gör det möjligt för oss att samarbeta och bli ännu effektivare i detta viktiga arbete. Vi söker dig som vill leda arbetet och utveckla oss som företag och arbetsgivare. Din roll Vi har gjort vår hemläxa och nyligen lanserat en gemensam, europeisk EVP- och kommunikationsplattform. Detta kommer att vara din "baby". Ditt övergripande uppdrag blir att leda och driva vårt centrala Employer branding-arbete; Du leder och inspirerar en gruppering av lokala HR- och kommunikationsspecialister från hela Europa för att aktivera lokalt employer branding-arbete. Tillsammans styr och utvecklar du kontinuerligt vår plattform och ser till att våra gemensamma och centrala kanaler är relevanta, autentiska och skapar fantastiska kandidatupplevelser. Du initierar och utvecklar - på egen hand eller tillsammans med externa partners - centralt innehåll och kampanjer för att ständigt stärka vårt arbetsgivarvarumärke både internt och mot specifika, externa målgrupper. Allt du gör ska ha ambitionen att vara lätt att vidareanvända i ett lokalt sammanhang i alla europeiska länder. Förutom arbetsgivarvarumärket bidrar du med din kompetens och professionalism i andra innehållsprojekt som pågår på avdelningen. Du delar med dig av din expertis, stöttar dina kollegor och vill bygga hela vårt team starkare. Din utmaning - Leda och inspirera en “community” av lokala, icke-direktrapporterande kollegor från hela Europa för att få lokalt employer branding-arbete att hända - Initiera, leda och samordna projekt och kampanjer som kan gynna hela organisationen - Tillse att våra centrala kanaler innehåller bra, autentiskt och relevant innehåll som kan användas vidare lokalt - Samordna intressenter och initiativ för att säkerställa kvalitet i alla aspekter av en anställning - Identifiera och utnyttja innehållssynergier mellan arbetsgivarvarumärke och andra områden, t.ex. HR, hållbarhet och marknadsföring - Producera och utveckla innehåll i linje med den centrala EVP- och kommunikationsplattformen, antingen själv och/eller i samarbete med interna kollegor eller externa byråer - Samarbeta kring Employer branding lokalt i Östergötland med våra lokala enheter - Bidra i innehållsprojekt som är nära besläktade med Employer branding Din profil Säg Employer branding och du ser omedelbart ett uppdrag som sträcker sig bortom kommunikation, med tentakler som leder till mer eller mindre alla delar och aspekter av ett större företags verksamhet. Du har nått värdefulla insikter uidarender din karriär och är nu ivrig att omvandla dessa till handlingar som kommer att skapa effekter i stort och smått. Effektivt innehåll med hög kvalitet är din passion, oavsett kanal eller format, och du gillar och är mycket skicklig i att både producera och publicera det själv eller förbättra insatser från andra. Din inställning till innehåll är strukturerad och att arbeta med en varumärkesplattform som bas är vardagsmat för dig. Din engelska är mer än bra. Vi söker inte bara en mycket skicklig kommunikationsexpert, du är också en uppskattad ledare och projektledare eller vill utveckla denna sida av dina personliga färdigheter vidare. Du leder och inspirerar människor genom att vara den kreativa experten inom ditt område, genom att lyssna och genom att leverera enligt dina löften. Du har förmodligen en bakgrund i en annan stor, multinationell organisation eller från en byrå som jobbar med internationella kunder och större företag. Placering Tjänsten är baserad i vårt europeiska huvudkontor i Mjölby och vi ser vikten av att enkelt kunna samlas och träffas personligen och regelbundet. Naturligtvis arbetar vi på distans när det passar. Resor i Europa kommer att behövas, men inte regelbundet eller särskilt ofta. Vårt erbjudande Vi bygger vårt företag för framtiden i en bransch som blomstrar och kommer att fortsätta att göra så under en överskådlig framtid. Med stöd av våra starka japanska ägare är vi fast beslutna att leda utvecklingen inom logistik och materialhantering. Toyota Material Handling Europe är ett värdebaserat företag som litar på och vill utveckla sina anställda. Du kommer till ett litet och värderingsdrivet team med en stark vilja att påverka och med en passion för kvalitet i allt vi gör. Din ansökan Välkommen att registrera din ansökan via www.sententiarekrytering.se (http://www.sententiarekrytering.se) omgående, dock senast 26 september 2021. Frågor besvaras av Jan Hellström, tfn 070-615 03 44 eller Eva Andersson, tfn 0706-153230, Rekryteringskonsulter Sententia Rekrytering & Konsult.
Arbetsgivare
Sententia Rekrytering & Konsult AB
Hemsida: http://www.sententia.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikationsstrateg/Pressansvarig

Arbetsgivare / Ort: Länsförsäkringar Östgöta / Linköping
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kommunikationsstrateg

Färdigheter
Krav
  • Pressmeddelanden
  • Online-journalistik/Webbjournalistik

Språk
Krav
  • Svenska

Om jobbet

Har du hjärta för kommunikation och vill bidra till att skapa trygghet och möjligheter i östgötarnas vardag? Länsförsäkringar Östgöta söker nu en erfaren kommunikationsstrateg/pressansvarig med specialistkompetens inom strategisk och operativ kommunikation.

I rollen som kommunikationsstrateg/pressansvarig arbetar du både strategiskt och operativt med kommunikationsaktiviteter i våra projekt och i verksamheten. Du är en del av teamet på Marknad och Kommunikation med kollegor inom analys, affärsutveckling, marknadsföring och kommunikation.

I rollen ingår att:

· Utveckla och genomföra bolagsövergripande intern kommunikation

· Planera, genomföra och följa upp pressarbete och arbeta som presstjänst

· Planera, genomföra och följa upp extern kommunikation

· Projektleda olika kommunikationsaktiviteter och projekt

· Vara rådgivande inom kommunikation för kollegor och chefer

Din uppgift är att utarbeta strategier, planera och arbeta operativt med vår interna kommunikation och vårt pressarbete. Du deltar i ledningsgruppsmöten på vår skadeenhet. Du arbetar med extern kommunikation i nära samarbete med kollegor på andra enheter för att minska andelen kunder som drabbas av skador.

Du kommer att planera, följa upp och utveckla arbetet som pågår idag, starta nya initiativ och arbeta hela vägen från analys, strategi, planering och produktion till genomförande och uppföljning av aktiviteter. Dessutom stöttar du kollegor internt och är rådgivande till chefer. Arbete med kriser och evenemang utanför ordinarie arbetstid förekommer flera gånger per år. I rollen ingår även att vara presstalesperson och en del av jouren för sociala medier.

Vem är du?

Du har högskoleutbildning eller annan relevant utbildning inom kommunikation och är van vid att arbeta med kommunikation i digitala kanaler. Du är en erfaren och talangfull skribent i svenska språket som vet hur innehåll anpassas utifrån målgrupp och kanal samt säkerställer att det du publicerar är inkluderande och tillgängligt för alla.

För att lyckas i rollen krävs att du har hög kompetens inom strategiarbete och vana av att använda data för att skapa strategier. Du besitter kunskap om professionellt kommunikationsarbete med särskild erfarenhet av att ha arbetat med kommunikation i digitala kanaler och pressarbete.

För att vara aktuell för tjänsten krävs:

  • God erfarenhet av att arbeta som kommunikatör
  • God erfarenhet av pressarbete eller att arbeta som journalist.
  • Fullt ut behärska relevanta program och system för rollen såsom Powerpoint, Word och Episerver (eller liknande webbpubliceringssystem)
  • Det är en fördel om du har vana av att fotografera och/eller skapa film för media, företag eller organisationer.

Om oss

Du blir en del av vårt team på Marknad och Kommunikation. Inom teamet ansvarar vi bland annat för marknadsföring, kommunikation, CRM, analys, digital försäljning, projekt och affärsutveckling. I vårt arbete med marknadsföring av våra produkter och tjänster arbetar vi tillsammans med våra kollegor inom de olika affärsområdena på bolaget. Vi erbjuder dig ett spännande och utmanande uppdrag, med omväxlande arbetsuppgifter och stora möjligheter att ta egna initiativ och påverka hur vi i framtiden möter våra kunders behov och skapar trygghet i Östergötland.

Har du frågor kring tjänsten kontakta rekryterande chef Marie Aktö 013- 29 07 94, har du frågor kring rekryteringsprocessen kontakta HR-Partner Elin Wigert 013-29 07 88, facklig kontaktperson Forena Jens Wäppling 013- 29 05 83.


Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
Länsförsäkringar Östgöta
Platensgatan 11
58104 Linköping
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.