På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Dataingenjör

Dataingenjör

236 Lediga jobb

Digitaliseringsstrateg till IT-avdelningen

Arbetsgivare / Ort: Mjölby kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • IT-strateg

Om jobbet
Vi finns till för dem som bor och verkar i Mjölby kommun. Med drygt 27 900 invånare möter vi dagligen människor i olika åldrar och livssituationer, från barnet på förskolan till våra äldre på äldreboendet, från enmansföretagare till stora internationella företag. Våra 2500 medarbetare hjälper, stöttar och servar människor på ett eller annat sätt under hela deras liv. Vill du också bli en av oss? Vill du vara med och bidra till Mjölby kommuns digitalisering? Mjölby kommuns IT och digitaliseringsavdelning tillhör Kommunstyrelsens förvaltning och ansvarar för IT-drift och teknisk förvaltning för Mjölby och Vadstena kommuner. Vi är en arbetsplats med högt i tak och stort utrymme för personligt ansvarstagande och utveckling. Vi är i dag ca 20 medarbetare fördelat på grupperna administration, servicedesk, nätverk, system och klient. För att möta framtidens utmaningar inom digitaliseringsområdet har vi inrättat en digitaliseringsstab direkt under kommunens IT-chef/CIO. Kommunens verksamheter är i ständig förändring och vår ambition är att på ett relevant sätt stödja och vägleda våra verksamheter i deras digitaliseringsresa samt erbjuda en plattform som klarar dagens och framtidens krav. ARBETSUPPGIFTER I rollen som digitaliseringsstrateg arbetar du med uppgifter kopplade till strategiska kommunövergripande projekt och initiativ, i syfte att bygga bättre förmåga till digitalisering inom kommunens olika verksamheter. Du är en operativ stödresurs inom digitalisering som jobbar med hela kommunen som arbetsfält. Du stöttar verksamheterna i att införa ändrade arbetssätt med nya digitala verktyg och system, med ett särskilt fokus att säkerställa att de nyttor och effekter som eftersöks också realiseras. Rollen kommer ha sin formella anställning inom IT- och digitaliseringsavdelningen. Uppgifter i rollen är bland annat att bidra i arbetet att ta fram behovsbeskrivningar och förstudier kopplat till digitaliseringsprojekt, inkluderande koordinering av kartläggningar och analyser av verksamheternas arbetssätt. Du ansvarar för att analysera och följa upp arbetsmetoder inom digitaliseringsarbetet, stödja och utveckla verksamhetsarkitektur och metoder med fokus på processer, informationsflöden, kravhantering och nyttorealisering. Du arbetar med utvecklingsstöd inom projektledning och förändringsledning samt att stödja verksamheterna med inspiration och omvärldsbevakning inom digitaliseringsområdet. Arbetet utförs i nära samarbete med projektledare och övrig personal inom de olika förvaltningarna, stödfunktioner inom kommunens förvaltning och externa leverantörer. KVALIFIKATIONER Du har högskoleutbildning inom data/IT eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Det är meriterande om du har erfarenhet av IT-relaterade verksamhetsprojekt inom kommunal/offentlig förvaltning samt kunskap inom metodik för t.ex. projektledning, processkartläggning, nyttorealisering samt förändringsledning. Du har förmågan att arbeta strategiskt för att förverkliga organisationens mål. Du har lätt för att identifiera samt utveckla positiva och gränsöverskridanden visioner och planer. Du har förmågan att, både självständigt och tillsammans med andra, fatta snabba och tydliga beslut. Du har även en god initiativförmåga. Du har förmågan att arbeta med andra människor; att lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös och uppmärksammar andras bidrag. Du har förmågan att noggrant analysera och bedöma olika komplexa frågor för att dra väl genomtänkta slutsatser samt för att skapa fungerande lösningar. Du har en hög förmåga att leverera resultat, både vad gäller kvalitet och produktivitet. Du arbetar på ett systematiskt, metodiskt och pålitligt sätt. Du har lätt för att fokusera på kundens behov och uppnå god kundtillfredsställelse. Du har förmågan att tillämpa specialiserad och detaljerad expertkunskap samt förmågan att förmedla denna till andra på ett pedagogiskt sätt. Du visar förståelse för och drar nytta av organisationens olika expertområden. Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete i en kommun som växer och ser positivt på de utmaningar vi ser framför oss. ÖVRIGT Vår kommun är expansiv med cirka 27 900 invånare. Vi har nära till varandra och nära till resten av världen, kommunikationerna är utmärkta. Mjölby kommuns vision sammanfattas i en slogan: Världsvan och hemkär. Världsvan står för öppenhet, nytänkande, vilja att växa och tro på framtiden. Hemkär står för stolthet och glädje över hembygden. Hos oss är det enkelt att leva ett gott liv.
Arbetsgivare
Mjölby kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Data Scientist

Arbetsgivare / Ort: Volvo Business Services AB / GÖTEBORG
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Are you ready?


Imagine yourself working with some of the sharpest and most creative brains in the transport and infrastructure industry, developing cutting-edge technologies and sustainable transport solutions that will change the future of society.

Imagine yourself working in a company that really believes that people are its driving force, fostering a culture of energy, passion, and respect for the individual.

Imagine yourself working for the Volvo Group, a global leader in sustainable transport solutions with about 100,000 employees, production in 19 countries and sales in about 190 countries.


This is us, your new colleagues


Operational Analytics Services is a department at the Solution Center VT Aftermarket in Commercial Solutions, Group IT. As a team, one of our missions is to support different stakeholders in Volvo Group with both operational and analytical information based on Logged Vehicle Data. The data we maintain and provide enables the organization to create innovative solutions based on new technologies in the area of big data.

We are a cross-functional team working agile with passion to maintain application excellence, curiosity to explore new technologies and will to implement them.


Role description


You are going to work with LDA (Logged Data Analysis) which is a set of different solutions based on Logged Vehicle Data. We have applications developed in several different technologies including Azure that are used mainly by Aftermarket and Product Development departments to support customer services and different types of analysis.

You will work in a global context together with your colleagues from Poland and Sweden in an agile team. Your genuine interest in learning the business and continuously improve our solutions will be the key factors leading to your success in this assignment.


Who are you?


This position is for Data Scientist where the candidate will have the opportunity to run advanced modeling on logged vehicle data in order to extract knowledge and/or predict future events, take care of models development in LDA platforms applying best practices to serve the data to downstream systems. Genuine interest in learning the business and continuously improve our solutions will be the key factors leading success in this assignment.


This is what you have to offer:

  • Autonomously and flexibly carry out advanced analytics in multiple domains and environments.
  • Understand the complete analytics chain from storing, structuring, modeling, to visualizing and translating data into actionable insights.
  • Review, advice and communicate in analytics use cases
  • SQL skills enough to write extraction and load scripts
  • Knowledge and experience in Data Quality and Data Catalog
  • Autonomously create and develop concepts
  • Analytical mindset and good problem-solving skills
  • Very good English skills
  • Experience with logged vehicle data is a plus
  • Communicates effectively with internal stakeholders

Curious or have some questions?


Hiring managers:

Felipe de Sena, [email protected] / Jacek Tyrakowski, [email protected]

Arbetsgivare
Volvo Business Services AB
40508 GÖTEBORG
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Experis söker Presale / Arkitekt Real Estate, Stockholm!

Arbetsgivare / Ort: Experis AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • IT-arkitekt/Lösningsarkitekt

Om jobbet
På Experis söker vi nu efter en Presale/arkitekt Real Estate till vår kund i Stockholm. Ett spännande uppdrag för dig som har god nätverkskompetens och vill arbeta med mycket kunddialog och delta i större implementeringsprojekt. Det är ett konsultuppdrag som kommer att löpa över till anställning hos kund. Läs mer om jobbet nedan och varmt välkommen med din ansökan! Ort: Solna, Stockholm Start: Omgående Uppdrag: Konsultuppdrag på 6 månader med chans till övertag Arbetsbeskrivning På Experis söker vi nu en Presale/Arkitekt med gedigen kompetens inom nätverksteknik till vår kund i Stockholm. Du kommer att bli anställd hos oss på Experis och arbeta ute hos kund. Det är initialt ett konsultuppdrag på 6 månader men för rätt person finns god möjlighet att bli direktanställd hos kund. Exempel på arbetsuppgifter * Ha kunddialog och arbeta proaktivt med kund och kundteam * Delta i större implementeringsprojekt och införsäljningsprojekt * Utbyggnad och ombyggnad av central infrastruktur * Drift/underhållning/förvaltning av nätverkskomponenter Den vi söker För den här rollen söker vi efter dig som har ett stort tekniskt intresse och god kunskap inom nätverksteknik. Du är van vid att ha kunddialoger där man arbetar proaktivt. Vidare har du drivet att ta fram nya lösningar och tjänster. Du har: * Några års erfarenhet av liknande arbete * Mycket god svenska och engelska, i tal och skrift * God förståelse för: * Våglängdsteknik och fiber * Switching och routing motsvarande CCNP-nivå * Trådlösa nätverk * 11x * Produkter till Aruba ClearPass/Cisco ISE * DHCP & DNS Vad vi på Experis kan erbjuda dig Låt Experis öppna dörrarna till ditt drömföretag. Vi samarbetar med många av Sveriges populäraste företag och kan dessutom erbjuda dig: * Möjlighet att arbeta i svensk och internationell miljö. * Spännande tjänster på marknadens intressantaste företag. * Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt. * Nätverkande med personer inom din yrkeskategori genom såväl nätverksträffar som sociala aktiviteter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har koll på för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla. Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda. Ansökan Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande! Vi tar inte emot ansökningar via mail, men om du har frågor om uppdraget eller om konsultrollen är du välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist Paula Skoglund på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Experis AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Data Management / Diagnostic Engineer

Arbetsgivare / Ort: Volvo Business Services AB / GÖTEBORG
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

We are building up an Information management office called Extended Vehicle Integration Office, XVIO. We are responsible for controlling and documenting the data going out from the vehicle. That means we need to both continue doing the actual documentation and also work in order to get processes and system to match the new way of working.

The result of this is that we are now looking for a person that can implement and continue to drive the mindset change that now has started.

The person should secure the following tasks:

• Support in upholding quality of data

• Drive change management

• Drive awareness around Data management

• Continuously document usage of parameters

• Continuously drive improvements

• Team oriented mindset

• Curious

• Have a get-it-done attitude.

Skills

  • Good social skills.
  • Experience in driving Change Management
  • Information and Service data mapping
  • Knowledge in vehicle diagnostics

Arbetsgivare
Volvo Business Services AB
40508 GÖTEBORG
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

StudentConsulting söker kandidater för IT-tjänster på kommande uppdrag!

Arbetsgivare / Ort: Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • IT-strateg

Om jobbet
Inför ett spännande kommande uppdrag inom IT-området söker vi nu kandidater för olika typer av tjänster. Av största intresse är utbildade civilingenjörer med IT-inriktning som är redo att ta sig an nya utmaningar. Är du rätt person? Ansök redan idag! För kommande uppdrag för välkänd kund inom IT-området söker vi nu kandidater för olika typer av tjänster. Vi ser stor fördel i om du är utbildad civilingenjör med inriktning på IT eller likvärdig utbildning. Vi söker någon som är hungrig på nya utmaningar och har en ambition att utvecklas inom sin bransch. Du behöver kunna arbeta självgående men även ha förmågan att arbeta i team. Du besitter en förståelse för hur system, människor och mjukvara samverkar. Du kommer att arbeta med den senaste tekniken och lösa de mest komplexa problemen. Du kommer att arbeta tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor som brinner för sina arbetsuppgifter. Din profil - Du har en genomförd eftergymnasial utbildning inom IT-området, meriterande med civilingenjörexamen - Du är ödmjuk men ändå resultatinriktad och litar på din egna förmåga - Du har lätt för att samverka och kommunicera med människor - Du bör kunna tala och skriva obehindrat på både svenska och engelska - Du är noggrann men snabbtänkt och ser dig själv som en problemlösare Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se
Arbetsgivare
Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Hemsida: www.studentconsulting.com
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

BI-arkitekt, Stockholm

Arbetsgivare / Ort: Shaya Solutions AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • IT-arkitekt/Lösningsarkitekt

Om jobbet
Om konsultuppdraget - Ort: Stockholm - Uppdragslängd: Ca. 10 månader - Sista ansökningsdagen: ansök snarast - Omfattning: 100% - OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo. Uppdragsbeskrivning Som BI arkitekt arbetar du framförallt inom SAP miljön. Du kommer att ansvara för att säkra nuvarande design och best practice och vara ledande i arbetet att vidareutveckla den samma. Du kommer att ha en nyckelroll i pågående och kommande projekt. Du kommer arbeta nära kundens verksamhet och övriga verksamhetsområden inom IT. Du kommer initialt gå parallellt med nuvarande BI-arkitekt. Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav): - Du har 5-10 års erfarenhet som konsult med bakgrund som lösningsarkitekt med SAP BW erfarenhet. Har deltagit i stora uppdrag inom olika områden och genomfört uppdrag med mycket hög kvalitet. - Du har egenskaperna, förståelsen och vanan att aktivt medverka med ”Hands-on arbete”, dvs. utöver att lösa arkitekturella frågor även arbeta med kravställning och utveckling i BW-system. - Du är engagerad, ödmjuk, närvarande, tydlig och nyfiken för att snabbt komma in i och förstå kundens affär och verksamhet. - Van att arbeta i team men även självständigt. Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav): - IT erfarenhet från transportsektorn - Erfarenhet att arbeta i en föränderlig miljö - Examen från relevant högskoleutbildning ______________________ Hur du kommer vidare - Sök uppdraget genom denna annons - I ansökan anger du ett kravställt timpris - Lägg in ett CV i word-format - Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas. - Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen. På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl. Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid. Om Shaya Solutions Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik. Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet. Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar. Annonsförsäljare undanbedes.
Arbetsgivare
Shaya Solutions AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

OpenEdge/Progress-utvecklare i kombinerad roll till Iver

Arbetsgivare / Ort: Aliby Consulting AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
  • Har du erfarenhet av utveckling inom OpenEdge/Progress?
  • Vill du sätta din egna prägel på din yrkesroll där en del av rollen är utveckling och en del är exempelvis projektledning eller databasutveckling?
  • Trivs du när du får jobba i ett nära samarbete med kund och skapa långsiktig kvalitet?
  • Vill du vara med och utveckla Iver till den självklara IT-partnern i Norden?


Då ska du läsa vidare!


Bakgrund

Iver bygger sin organisation för att bli en framtidssäker partner, de inspireras av den snabba utvecklingen och att alltid ligga steget före. Allt för att skapa värde och guida kunden i rätt riktning. Nu stärker de sin position ytterligare genom att rekrytera två stycken OpenEdge/Progress utvecklare som har möjligheten att kombinera sin egna roll med en möjlighet att se till sin personliga utvecklingsönskan.

Ivers mission bygger på att säkerställa kundernas innovation genom att driva modern IT-utveckling med hållbara och smarta paketeringar, du kan bli en del av den resan!


Rollen

Som OpenEdge/Progress-utvecklare kommer du att ingå i ett team som utvecklar och förvaltar kundens systemplattform. En del av rollen kommer fokusera på systemutveckling av en befintlig kunds system som idag är utvecklat i Progress. Vidare kommer du att arbeta tätt tillsammans med övriga utvecklare, men kommer också att samverka med användare och kravställare från verksamheten.

Rollen är bred och innebär deltagande i bland annat utvecklingsprojekt, daglig förvaltning och något ytterligare område där du kan ha din spets. Rollen kommer formas utifrån dig och din kompetens! Så vad vill du göra? Sätt din egna prägel!

På Iver har du alltid tät dialog med kund som du bygger en långsiktig relation med och vi levererar alltid med kvalitet!


Vem är du?

  • Har erfarenhet av OpenEdge/Progress
  • Gillar utmaningar och drivs av problemlösning
  • Tycker om kundkontakt och att göra kunden nöjd
  • Är strukturerad och noggrann
  • Du får gärna även ha erfarenhet av .NET eftersom våra andra system är utvecklade i .NET med Microsoft SQL databaser
  • Meriterande om du pratar danska


Kontakt

I den här rekryteringen samarbetar Iver med Aliby. För mer information kontakta Linnea Bolinder, 0737-310899 alt. [email protected], Lars Ohlson, 070-5888175 alt. [email protected] eller Michaela Whalberg, 070-4934829 alt. [email protected]







Arbetsgivare
Aliby Consulting AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Solution Owner - ICOMP

Arbetsgivare / Ort: IKEA of Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • IT-strateg

Om jobbet
Want to be a part of giving the IKEA product range that extra shine? IKEA Components holds a unique position within the IKEA value chain. We develop and supply IKEA with customer friendly component solutions for better products – and better homes. This includes a responsibility for selected components and raw-material, which means develop, purchase and supply to IKEA suppliers. IKEA Components also have the assignment to provide After Sales service of components to the end customers. Our business is global and today employs 1400 people based mainly in Sweden, Slovakia and China.  But that is not all, we are currently growing. By taking over the responsibility for IKEA retail equipment we are on a journey towards taking our assignment to the next step, creating a new IKEA business that is even more affordable, accessible and sustainable. The retail equipment range is an important part of the IKEA identity. It supports presenting, selling and handling of the IKEA product range, strengthens the IKEA Brand and helps visitors enjoy the full IKEA experience. This is where you come in! We are looking for a Solution Owner Your assignment as a Solution Owner is to ensure that the users of the solution have a relevant, user friendly and reliable solution that helps them achieve their business objectives. As Solution owner you work with business development, lifecycle management and operations for the assigned solutions, having an end-to-end accountability.  You manage budget for the assigned solution(s), provide budget input to the Solution Area and work with forecast and follow-up. The Solution Owner has the best overall knowledge within IKEA of the solution and the domain it supports. You will be joining a team how is very outgoing, helpful and tolerant. We try to learn from each other and have a close teamwork-we want you to join us! In this role you will report to Charlotte Blomquist, Solution Area manager. The position is placed in Älmhult, Sweden. Please send us your application – CV and letter of motivation – in English. We really want to get to know you, so make sure you tell us why you would be a good fit for this role. The last day to send your application is 21 of February 2021. If you have any questions about the role, please contact Hiring manager Charlotte Blomquist +46 732321434 about the recruitment process contact Recruitment Specialist Christina Appelqvist at +46 766-113408. Please note that we will be interviewing continuously, which means that we may close the application process earlier than stated if we find the right candidates. So don’t delay, please send us your application today.  
Arbetsgivare
IKEA of Sweden AB
Ansökan
Ansök senast 5 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Lösningsarkitekt, Stockholm

Arbetsgivare / Ort: Shaya Solutions AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-03-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • IT-arkitekt/Lösningsarkitekt

Om jobbet
Om konsultuppdraget - Ort: Stockholm - Uppdragslängd: Ca. 1 år - Sista ansökningsdagen: ansök snarast - Omfattning: 100% - OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo. Uppdragsbeskrivning Kunden söker en person med lång erfarenhet av utveckling av CMS baserad på JSON, som Sitevision vilket kunden använder, personen ska ha jobbat med större intranät och/eller webbplatser samt integrationer mot olika system. Kundensöker en person med lång erfarenhet av utveckling av CMS baserad på JSON, som Sitevision vilket kunden använder, personen ska ha jobbat med större intranät och/eller webbplatser samt integrationer mot olika system. Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav): - Minst 5 års arbetslivserfarenhet som lösningsarkitekt. - Erfarenhet av systemutveckling, backend. - Minst 3 års erfarenhet inom JSON CMS. - Minst 2 års erfarenhet inom intranät och/eller större webbplatser samt integrationer mot olika system. - Minst 2 års erfarenhet av att ingå i team/arbetsgrupper och vara flexibel med mycket god samarbetsförmåga - Konsulten ska minst ha JSON CMS eller HTML Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav): - Node.js - SiteVision - SiteVision WebApps - SiteVision RestApps - Velocity eller motsvarande - Solr - CSS - SASS - jQuery - Gulp - Git - Scrum - SAFe - SiteImprove - WCAG - Java - Erfarenhet av att utveckla med inriktning tillgänglighet - Erfarenhet av att ingå i utvecklingsteam som arbetar efter agila principer och metoder (Scrum) samt erfarenhet av verktyg som JIRA Önskemål om personliga egenskaper: - ha analytisk förmåga och god problemlösningsförmåga - vara utvecklingsinriktad - ha god samarbetsförmåga - ha god kommunikationsförmåga på svenska och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift - vara flexibel och öppen för förändring ______________________ Hur du kommer vidare - Sök uppdraget genom denna annons - I ansökan anger du ett kravställt timpris - Lägg in ett CV i word-format - Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas. - Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen. På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl. Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid. Om Shaya Solutions Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik. Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet. Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar. Annonsförsäljare undanbedes.
Arbetsgivare
Shaya Solutions AB
Ansökan
Ansök senast 5 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Backend Developer

Arbetsgivare / Ort: Swedium Global Services AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast och rörlig lön

Ansök senast 5 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Swedium the growing is Global System Engineering and Solution Company, offers services like Engineering R & D Services, Embedded Systems, custom application development, Onsite Consultancy and Testing Services to clients across the globe for onsite and offshore business model. We provide industry solutions to our customer through our dedicated development center in Bangalore (India) and Stockholm (Sweden).


We are looking for Backend Developer


Experience: 5+ years

Competent back end developer with seniority.

Experience from longer commitments, full time, at least 1 year appreciated.

Programming languages: Golang, Python.

Good if the person also knows: C++ and C#.


Components: Network protocols, Docker, Kubernetes.

Other: Virtualization



Kindly share your Cv at [email protected]


www.swediumglobal.com

Arbetsgivare
Swedium Global Services AB
Karlaplan 10
11520 Stockholm
Hemsida: http://www.swediumglobal.com
Ansökan
Ansök senast 5 March (1 dag kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.