På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

154 Lediga jobb

Kommunikatör

Arbetsgivare / Ort: Linnéuniversitetet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 22 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-10-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Välkommen till Linnéuniversitetet! Människor växer här. Vi är ett internationellt universitet i Småland - tillsammans sätter vi kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Linnéuniversitetet söker en engagerad kollega som vill jobba tillsammans med oss för att stärka vårt varumärke och kommunicera vår vision om att sätta kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Vi söker nu en kommunikatör för vårt arbete med bland annat internationell studentrekrytering. Kommunikationsavdelningen arbetar strategiskt och operativt för att skapa intresse för Linnéuniversitetets utbildning, forskning och samverkan. Vi är ca 40 medarbetare som bl.a. jobbar med studentrekrytering, forskningskommunikation och internkommunikation. Avdelningen består av tre sektioner och arbetar från Kalmar och Växjö. Du kommer att tillhöra den sektion som jobbar med studentrekrytering och studentkommunikation.  Linnéuniversitetet är en plats där alla ska känna sig välkomna och inkluderade. Kommunikationsavdelningen jobbar aktivt med detta och är sedan 2020 HBTQ-diplomerad. Vi erbjuder dig en kreativ miljö där teamwork är en del av en dynamisk vardag. Vi är en avdelning med stor in house-kompetens och mycket av vår kommunikation skapar vi själva från ax till limpa. Hos oss får du en spännande arbetsdag.   Arbetsuppgifter:  Du kommer att jobba med både internationell och nationell studentrekrytering med varierade arbetsuppgifter, bland annat: • Planering och genomförande av olika typer av kommunikationsaktiviteter med inriktning mot marknadskommunikation för en internationell marknad. • Planering av och deltagande i internationella mässor, webbinarier och andra former för personliga möten • Produktion och publicering av texter och annat redaktionellt innehåll till lnu.se • Produktion av olika typer av kommunikationsmaterial, tex broschyrer, filmer, presentationer • Sociala medier • Internationella studentambassadörer Resor både nationellt och internationellt samt arbete på kvällar och helger kan förekomma i tjänsten. Kvalifikationer: Vi söker dig som har akademisk examen i medie- och kommunikationsvetenskap på masternivå. Du har förmåga att skriva slagkraftiga texter, både på svenska och engelska, till olika målgrupper och anpassa dem till olika kanaler och syften. Du har erfarenhet av att ha jobbat med CRM-system och webbverktyg, meriterande är det om du även har erfarenhet av Episerver och Wordpress. Du har också erfarenhet av att ha jobbat i verktyg för bevakning av och innehållsproduktion till sociala medier, exempelvis Canva och Meltwater. Du är van vid att hålla i presentationer på engelska. Har du erfarenhet av offentliga upphandlingar är det ett plus. Likaså är erfarenhet av internationella sammanhang, exempelvis i form av utbytesstudier eller arbete utomlands ett plus. Vem är du? För att trivas hos oss tror vi att du är nyfiken med ett ständigt sug efter att lära dig nya saker. Du tar initiativ, kommer med idéer och omsätter dem till handling. Du ser möjligheter framför problem och tycker att det är spännande att testa och experimentera dig fram – du hugger i där det behövs i stort som smått. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och värdesätter kreativitet, flexibilitet och samarbetsförmåga. Du är ansvarstagande och har lätt för att bygga relationer och skapa förtroende. Tidvis kräver arbetet att du kan arbeta i ett högt tempo och därför är det bra om du trivs i situationer där mycket ska hanteras och fungera samtidigt. Du har en förmåga att se till helheten och har en känsla för små detaljer som skapar det där lilla extra. Anställningsvillkor: Anställningen är en tillsvidareanställning med tillträde 1 januari 2022. Provanställning på 6 månader tillämpas.  Placering: Kommunikationsavdelningen finns både i Växjö och Kalmar och du kommer att ha placering på en ort, men arbeta på båda.  Mer information lämnas av: Sektionschef Maja Rudhe, 0470-708211, [email protected]  HR-partner Marie Kalebsson, 0470-708238, [email protected] Fackliga företrädare nås via universitetets växel: 0772-28 80 00 Välkommen med din ansökan senast den 22 oktober. Ansökan ska innehålla personligt brev och CV samt examensbevis. Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen. Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 24.00 sista ansökningsdagen. Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser.
Arbetsgivare
Linnéuniversitetet
Hemsida: http://www.lnu.se
Ansökan
Ansök senast 22 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör

Arbetsgivare / Ort: Linnéuniversitetet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 22 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-10-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Välkommen till Linnéuniversitetet! Människor växer här. Vi är ett internationellt universitet i Småland - tillsammans sätter vi kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Linnéuniversitetet söker en engagerad kollega som vill jobba tillsammans med oss för att stärka vårt varumärke och kommunicera vår vision om att sätta kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Vi söker nu en kommunikatör för vårt arbete med bland annat internationell studentrekrytering. Kommunikationsavdelningen arbetar strategiskt och operativt för att skapa intresse för Linnéuniversitetets utbildning, forskning och samverkan. Vi är ca 40 medarbetare som bl.a. jobbar med studentrekrytering, forskningskommunikation och internkommunikation. Avdelningen består av tre sektioner och arbetar från Kalmar och Växjö. Du kommer att tillhöra den sektion som jobbar med studentrekrytering och studentkommunikation.  Linnéuniversitetet är en plats där alla ska känna sig välkomna och inkluderade. Kommunikationsavdelningen jobbar aktivt med detta och är sedan 2020 HBTQ-diplomerad. Vi erbjuder dig en kreativ miljö där teamwork är en del av en dynamisk vardag. Vi är en avdelning med stor in house-kompetens och mycket av vår kommunikation skapar vi själva från ax till limpa. Hos oss får du en spännande arbetsdag.   Arbetsuppgifter:  Du kommer att jobba med både internationell och nationell studentrekrytering med varierade arbetsuppgifter, bland annat: • Planering och genomförande av olika typer av kommunikationsaktiviteter med inriktning mot marknadskommunikation för en internationell marknad. • Planering av och deltagande i internationella mässor, webbinarier och andra former för personliga möten • Produktion och publicering av texter och annat redaktionellt innehåll till lnu.se • Produktion av olika typer av kommunikationsmaterial, tex broschyrer, filmer, presentationer • Sociala medier • Internationella studentambassadörer Resor både nationellt och internationellt samt arbete på kvällar och helger kan förekomma i tjänsten. Kvalifikationer: Vi söker dig som har akademisk examen i medie- och kommunikationsvetenskap på masternivå. Du har förmåga att skriva slagkraftiga texter, både på svenska och engelska, till olika målgrupper och anpassa dem till olika kanaler och syften. Du har erfarenhet av att ha jobbat med CRM-system och webbverktyg, meriterande är det om du även har erfarenhet av Episerver och Wordpress. Du har också erfarenhet av att ha jobbat i verktyg för bevakning av och innehållsproduktion till sociala medier, exempelvis Canva och Meltwater. Du är van vid att hålla i presentationer på engelska. Har du erfarenhet av offentliga upphandlingar är det ett plus. Likaså är erfarenhet av internationella sammanhang, exempelvis i form av utbytesstudier eller arbete utomlands ett plus. Vem är du? För att trivas hos oss tror vi att du är nyfiken med ett ständigt sug efter att lära dig nya saker. Du tar initiativ, kommer med idéer och omsätter dem till handling. Du ser möjligheter framför problem och tycker att det är spännande att testa och experimentera dig fram – du hugger i där det behövs i stort som smått. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och värdesätter kreativitet, flexibilitet och samarbetsförmåga. Du är ansvarstagande och har lätt för att bygga relationer och skapa förtroende. Tidvis kräver arbetet att du kan arbeta i ett högt tempo och därför är det bra om du trivs i situationer där mycket ska hanteras och fungera samtidigt. Du har en förmåga att se till helheten och har en känsla för små detaljer som skapar det där lilla extra. Anställningsvillkor: Anställningen är en tillsvidareanställning med tillträde 1 januari 2022. Provanställning på 6 månader tillämpas.  Placering: Kommunikationsavdelningen finns både i Växjö och Kalmar och du kommer att ha placering på en ort, men arbeta på båda.  Mer information lämnas av: Sektionschef Maja Rudhe, 0470-708211, [email protected]  HR-partner Marie Kalebsson, 0470-708238, [email protected] Fackliga företrädare nås via universitetets växel: 0772-28 80 00 Välkommen med din ansökan senast den 22 oktober. Ansökan ska innehålla personligt brev och CV samt examensbevis. Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen. Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 24.00 sista ansökningsdagen. Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser.
Arbetsgivare
Linnéuniversitetet
Hemsida: http://www.lnu.se
Ansökan
Ansök senast 22 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Tjänsteutvecklare inriktning kommunikation

Arbetsgivare / Ort: Arbetsförmedlingen
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 22 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-10-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem? Vilka är vi Ekonomiavdelningen bidrar till detta genom att säkerställa att Arbetsförmedlingens medel används på ett effektivt och rättssäkert sätt. Avdelningen tillhör Arbetsförmedlingens huvudkontor. Vi söker nu en Tjänsteutvecklare till enheten Redovisning och Rapportering. Som tjänsteutvecklare har du en mycket central roll på enheten för utveckling av verksamheten. Du kommer tillhöra tjänsteområdet Servicecenter som ansvarar för kundupplevelsen inom vår enhet. Tjänsteområdets erbjudande är ett kundanpassat, lättillgängligt och tydligt stöd i alla frågor rörande ekonomiadministration. Vi säkerställer att vårt arbete leder till högsta möjliga kundnöjdhet till lägsta kostnad. Därmed skapar vi en support i världsklass. Vi arbetar exempelvis med: - En väg in - Självservice - Kundundersökningar - Tjänstedesign   Vem söker vi I rollen som tjänsteutvecklare med inriktning på kommunikation agerar du som enhetens journalist och genom uppsökande arbete säkerställer du att våra kunder får den information de behöver i relevant kanal. Du är även ett stöd och hjälper till att bearbeta texter vid behov. Du behöver initialt också etablera en mall för kommunikationsplan, målgruppsanalys, kommunikationspolicy samt kanalstrategi för att nämna något. Området Servicecenter är ett nytt område och för rätt kandidat finns det stora möjligheter att vara med att utforma rollen. I din roll kommer du att leda och driva utvecklingsarbete både individuellt men också i arbetsgrupper och föreslå förändringar utifrån kartläggning och analyser. Rollen kräver också att du styr och leder arbetsgrupper som ska utveckla processer tillsammans med dig. Kvalifikationer - Universitet-/högskoleutbildning inom information/kommunikation. Alternativt liknande utbildning om minst 180 hp (alt. 120p enligt tidigare system). - Erfarenhet av arbete som kommunikatör/informatör eller journalist   Vem är du För att lyckas i rollen behöver du ha en mycket god pedagogisk och analytisk förmåga. Vidare behöver du ha en stor vilja att bidra till utveckling i en miljö där alla svar inte ännu finns. Vi ser gärna att du som söker denna tjänst har god förmåga att se helheten, vara nytänkande och lösningsorienterad. Du har lätt för att skapa kontakter och är kommunikativ och lyhörd. Som person är du ansvarstagande och har förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap: Medarbetare på Arbetsförmedlingen: • Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten • Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser • Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring   Vårt erbjudande Anställningsformen är tillsvidare, heltid, med 6 månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Tillträde enligt överenskommelse. Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se.    Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2021-10-22 märkt med Af-2021/0077 4679. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet. Vi vill också att du bifogar en text som du författat i en roll som kommunikatör/informatör eller journalist. Observera: Arbetsförmedlingens rekryteringsprocess utgår från evidensbaserat urval där urvalstester kan komma att användas i rekryteringen. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.
Arbetsgivare
Arbetsförmedlingen
Ansökan
Ansök senast 22 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Operativ kommunikatör till Södermalms stadsdelsförvaltning

Arbetsgivare / Ort: Stockholms kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 22 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-10-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm. För att göra skillnad för Södermalms 130 000 invånare drivs vi av att ständigt utveckla våra verksamheter. Vi är engagerade och strävar efter att göra vårt allra bästa, varje dag. Hos oss får du möjlighet att bidra till att göra Södermalm till ett ännu bättre stadsdelsområde att bo, leva och verka i. Vill du vara med och förbättra Södermalms stadsdelsförvaltnings interna och externa kommunikation? Är du en kommunikatör som är duktig på textbearbetning, budskap och layout samt att skapa engagerande innehåll till digitala kanaler? Kanske är du i början av din karriär som kommunikatör. Då kan det vara dig vi söker till ett vikariat på Södermalms stadsdelsförvaltning. Rollen som kommunikatör Vi söker nu en kommunikatör med operativ inriktning för ett vikariat för vår nuvarande kommunikatör som under denna period ska arbeta som kommunikationsstrateg. Vi ser att du som söker lockas av möjligheten att utvecklas och lära nytt och att vara med och skapa värde för Södermalms invånare. Du kommer att arbeta mot samtliga verksamhetsområden inom förvaltningen. Dina arbetsuppgifter innebär bland annat att skriva, strukturera och publicera innehåll på intranät och webb i rollen som webbredaktör. Ditt uppdrag är också att skapa engagerande innehåll till exempelvis intranät, sociala medier och nyhetsbrev i form av text, foto och film. I tjänsten ingår produktion av trycksaker, annonser och presentationer. Du tillhör organisatoriskt avdelningen Stadsdelsdirektörens stab och kansli. Du kommer däremot att arbetsledas av och arbeta tillsammans med förvaltningens kommunikationsstrateg som är direkt underställd stadsdelsdirektören och ingår i förvaltningsledningen. Tillsammans med kommunikationsstrategen har du möjlighet att driva frågor som utvecklar stadsdelsförvaltningens kommunikation. Tjänsten är en visstidsanställning med start 1 mars 2022 till mars 2023. Dina kompetenser och erfarenheter Vi söker dig som har: - eftergymnasial utbildning inom kommunikation, journalistik eller motsvarande - erfarenhet av att ha jobbat som kommunikatör - stort intresse, förståelse och goda kunskaper inom digital kommunikation - intresse för det svenska språket och mycket god förmåga att anpassa och skapa text och innehåll för olika behov, kanaler och målgrupper - goda kunskaper i Office och Adobe Creative Cloud-program som InDesign och Photoshop. Det är meriterande om du har erfarenhet av: - webbpublicering - att skapa innehåll för sociala medier - skapa korta filmer från idé till färdig produkt - att ha arbetat som kommunikatör inom offentlig sektor. Dina personliga egenskaper Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är kreativ, strukturerad och driven. Du är en person som ser till att saker blir gjorda. Du är van att arbeta självständigt inom ditt ansvarsområde samtidigt som du har lätt för att samarbeta med andra. Du är noggrann och har ett öga för detaljer samtidigt som du har lätt för att identifiera huvudbudskap och kärnan i det material du hanterar. Du har ett intresse för omvärldsbevakning och har en förmåga att identifiera behov och trender. Vidare är du prestigelös, flexibel och bra på att initiera kontakter och bygga relationer. Mer om oss på Södermalms stadsdel och avdelningen stab och kansli Kontoret är placerat i nybyggda moderna lokaler på Virkesvägen i Hammarby sjöstad. Stab och kansli är en stöd- och samordningsfunktion till förvaltningens verksamheter. Avdelningen håller samman förvaltningens arbete med verksamhetsplanering och uppföljning och fungerar som stöd och utredningsresurs åt förvaltningsledningen. Vi vägleder och handleder förvaltningens verksamheter i juridiska frågor. Vi ansvarar för sekreterarskap i stadsdelsnämnden och sociala delegationen, förvaltningens diarie- och arkivhantering, posthantering och kontorsservice. I vårt uppdrag ingår också att samordna informationssäkerhetsarbetet på förvaltningen, och att samordna samtliga stadsdelsförvaltningars informations- och arkivhantering. Förmåner Vi tillämpar flexibel arbetstid och vinter- och sommararbetstid samt möjlighet till semesterväxling. Förvaltningen bedriver ett aktivt friskvårdsarbete, erbjuder friskvårdsbidrag och möjligheter till en friskvårdstimme per vecka. Som medarbetare hos oss går det att köpa årskort till Stockholms stads simhallar inklusive gym till ett förmånligt pris. Övrigt Tjänsten är ett vikariat till 2022-02-28. Tillträde så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval, och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Arbetsgivare
Stockholms kommun
Ansökan
Ansök senast 22 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Experienced Communication Manager

Arbetsgivare / Ort: SAAB AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 22 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-10-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
We are looking for an experienced Communication Manager with focus on Internal Communication and a good understanding for how communication can improve business. Your role As an experienced Communication manager you will be working with the strategic internal communication within Saab´s business area Surveillance together with one colleague and be responsible for the communication at the Järfälla site in Stockholm. This will also be the working place. * You will work with communication planning, strategy roll out and project communication * You will continuously produce and publish stories and ensure that the content is updated, relevant and well structured * You will act as an internal motivator and adviser within the field of communication and communicative leadership. Your profile * You are a flexible team player with an open-mind and solution-oriented approach * You are genuinely business and operations oriented, and have experience of working with communication in an international company. * You will need a capability to work both strategically and operationally * You have a great sense of responsibility * You are excellent in both Swedish and English oral and written. * You will need experience in producing content including video, photos, and texts. * You have a relevant academic education in marketing, media, PR, communication or equivalent is desirable. We work closely with colleagues within the business area and in close collaboration with other teams within Group Communications; Press, Editorial and Brand as well as in other business areas and in our markets. This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply. We look forward to receiving your application! Contact information: Helena Dahlberg, VP, Head of Communication BA Surveillance E-mail: [email protected] +46734187119 What you will be part of Surveillance, one of Saab business areas, provides efficient solutions for surveillance and decision support, and for threat detection and protection. The portfolio covers airborne, ground-based and naval radar, electronic warfare and combat systems and command & control solutions. Surveillance is an international Business Area with sites in seven countries and the main sites in Sweden are Gothenburg and Järfälla. With a sales oriented organisation and a growing interest in our products the tempo is always high. The need for a rapid and well-structured communication is constant for all parts of our business. You will be part of a small, dedicated Communication team, with a mission to give the best possible communication supporting the overall goal to reach our strategic business goals. If you aspire to help create and innovate whilst developing yourself in a learning culture, Saab may well have the perfect conditions for you to grow. We pride ourselves on a nurturing environment, where everyone is different yet we share the same goal - to keep people and society safe.
Arbetsgivare
SAAB AB
Ansökan
Ansök senast 22 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.