På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Byggprojektledare

Byggprojektledare

77 Lediga jobb

Produktionsplanerare infrastruktur

Arbetsgivare / Ort: Försvarsmakten
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Projektledare
  • bygg och anläggning

Om jobbet
För fullständig annonstext se www.forsvarsmakten.se/lediga jobb   Försvarsmakten/Marinbasen söker en produktionsplanerare till Lokalplaneringsenhet Syd (LplE Syd) med grundplacering i Karlskrona. Anställningen är tidsbegränsad. Om enheten LplE Syd är Försvarsmaktens beställarföreträdare gentemot Fortifikationsverket, vilket är statens ägarrepresentant av försvarsfastigheter. LplE Syd ansvarar för militärregion syd (MR Syd) vilket omfattar Östergötland, Småland, Kalmar, Blekinge och Skåne län.    Huvudsakliga arbetsuppgifter I din befattning som produktionsplanerare kommer du att vara processledare för delprocess anskaffning med ett samordningsansvar för samtliga byggprojekt inom regionen och uppgift att arbetsleda åtta stycken objektledare. Som produktionsplanerare ansvarar du för att samliga objekt inom LplE Syd når de huvudsakliga målen - att leverera i rätt tid, med rätt funktion och till överenskommen kostnad. Tjänsten innebär att man arbetar i projektform, tillfälligt sammansatta arbetsgrupper och enskilt. Som produktionsplanerare förväntas du kunna leda olika typer av arbetsgrupper och samordna projekt inom och mellan Försvarsmaktens stödmyndigheter. Utöver detta ska du kunna ta ansvar för en variation av ärenden, samt vara ett stöd till Försvarsmaktens hyresgäster så att befintlig infrastruktur nyttjas på ett kostnadseffektivt sätt. Kvalifikationer • Högskoleexamen inom bygg och anläggning, arkitektur eller annan kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Relevant och aktuell erfarenhet inom området • Erfarenhet av samordningsansvar, projektledning eller objektledning • Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i såväl tal som skrift • B-körkort Meriterande • Innehar tidigare erfarenhet av byggprocessen samt kunskap om Försvarsmaktens struktur och interna processer, • Kännedom om fastighets-, entreprenadjuridik och miljölagstiftning. Personliga egenskaper • Effektiv kommunikation Kommunicerar klart, tydligt och strukturerat med auktoritet och övertygelse; genomför effektiva presentationer. • Konstruktivt teamarbete Samarbetar effektivt med andra; delar med sig av kunskaper, erfarenheter och information; stödjer andra i strävan efter att uppnå gemensamma mål. • Organisatorisk medvetenhet Förstår organisationens formella och informella regler och strukturer samt dess tillämpning och efterlevnad Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Övrigt Anställningsform: Tidsbegränsad, inledningsvis 10 månader. Civil befattning. Tillträde: 2021-05-17. Arbetsort: Karlskrona. Heltidstjänstgöring. Upplysningar om tjänsten Du är välkommen att kontakta LplE Syd Niklas Johansson: mobil 0721-888152 eller e-post  [email protected]    Johanna Fransson: mobil 073-8567093 eller e-post [email protected]   Information om rekryteringsprocessen HR generalist Tove Dahlquist: [email protected] alt 073-202 54 51   Fackliga företrädare Officersförbundet: Urban Nyman Försvarsförbundet: Jan Wasberg SACO: Birgitta Strauss Samtliga personer ovan nås via växel, 0455-85 000 SEKO: Jan-Anders Nilsson, nås via växel, 0457- 471 000   Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2021-03-07 Din ansökan skall innehålla CV och ansökningsbrev. I ansökningsbrevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt anger löneanspråk.   Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Marinbasens övergripande uppgift är att stödja de marina förbanden med bland annat logistik i form av transporter, basering, bevakning och sjukvård, både hemma och utomlands. Marinbasen har sitt huvudsäte i Karlskrona, men bedriver verksamhet där behov finns, exempelvis i Berga/Muskö, söder om Stockholm och i Göteborg. Andra stora uppgifter för Marinbasen är övervakning av Sveriges 2700 km långa kust med territorialhav. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Arbetsgivare
Försvarsmakten
Hemsida: http://www.forsvarsmakten.se/sv/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Projektledare

Arbetsgivare / Ort: Laholmsbuktens VA AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Projektledare
  • bygg och anläggning

Om jobbet
Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Laholmsbuktens VA AB har ett av de bästa uppdragen som finns. Vi arbetar för en hållbar framtid med rent dricksvatten, friska vattendrag och hav, för nuvarande och kommande generationer. Vi är en del av landets viktigaste livsmedelsproducenter och miljövårdsföretag. Med utgångspunkt i Agenda 2030 försörjer vi Halmstads och Laholms kommuner med dricksvatten och ser till att det vatten vi släpper ut är fritt från gifter och föroreningar. Vill du vara en del av en organisation som erbjuder arbetsglädje, delaktighet och utmanande arbetsuppgifter, där du får vara med och påverka utvecklingen av miljön och samhället i våra två växande kommuner? ARBETSUPPGIFTER Är du en engagerad samhällsbyggare, som med hjälp av egen och andras sakkunskap, vill vara med och utveckla framtidens VA i Halmstad och Laholm? Gillar du ledarskapsrollen samt att arbeta med hela skedet, från behov till färdigt projekt? Välkommen att söka till tjänsten som projektledare med inriktning mot VA-anläggningar hos oss! I rollen som projektledare ansvarar du för projekt främst inriktade mot våra VA anläggningar inom avdelningen för utredning och projekt. Projekten du verkar i omfattar utbyggnad eller ombyggnad av våra anläggningar såsom vattenverk, reningsverk, pumpstationer, högreservoarer, infiltrationsanläggningar, tryckstegringar eller mätstationer. Du kommer leda projekt från beställning till överlämning av färdigt objekt, och ansvarar b.la. för att budget hålls och tidplan följs. Du bildar och håller ihop projektgruppen genom planering, projektering och genomförande. Tillsammans arbetar vi efter bolagets upprättade projektmodell. Som projektledare på LBVA arbetar du med ägarkommunerna, kollegorna med specialistfunktioner, externa konsulter, myndigheter och entreprenörer. Du ansvarar också för projektinformation till allmänheten och andra berörda. KVALIFIKATIONER Du bör ha utbildning inom VA-process alternativt samhällsbyggnad/väg och vatten, eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedöms ge likvärdig kompetens. Du ska ha minst fem års erfarenhet av projektledning eller erfarenhet från entreprenad verksamhet inom VA anläggningar. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete med drift och produktionsverksamhet av VA anläggningar. Arbetet ställer höga krav på din kommunikationsförmåga och lyhördhet då mycket av arbetet sker i kontakt med exploatörer, konsulter, medborgare, politiker och andra kommunala verksamheter. Därför lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper i mötet med andra samt goda kunskaper i tal och skrift. Vi ser också att du är strukturerad, ödmjuk och driven. Du är en lagspelare med förmåga att arbeta självständigt och i grupp. ÖVRIGT Tjänsten är säkerhetsklassad och en säkerhetsprövning kommer genomföras innan anställningen träder ikraft. B-körkort är ett krav. Laholmsbuktens VA tillämpar rökfri arbetstid. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Arbetsgivare
Laholmsbuktens VA AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Smarta konstruktörer till Strängbetong

Arbetsgivare / Ort: Best Bemanning & Rekrytering i Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggnadskonstruktör

Om jobbet
Smarta konstruktörer till Strängbetong Om företaget På Strängbetong tar vi hand om både varandra och våra kunder. Tillsammans gör vi kundens vision till verklighet och bygger allt från kontor och bostäder till parkeringshus, hallar och arenor. Här kan man, tack vare våra kunniga medarbetare, lita på att varje del fungerar. Erfarenheten gör att vi får förtroende att genomföra de mer avancerade projekten. Men lika ofta landar vi i enkelhet, rationalitet och trygghet. Tidplaner, teamkänsla och tydlighet Är du en social Tekla-expert? Vi på Strängbetong vill stärka upp vårt härliga och kompetenta team med flera tillsvidareanställda konstruktörer. Kortfattat söker vi dig som är en erfaren och engagerad konstruktör som uppskattar varierande och sociala arbetsdagar. Gärna med stenkoll på programmet Tekla. Vad gör en konstruktör om dagarna? Kundens vision ska bli verklighet, det är vårt jobb. Vi går in i projekt, för dem framåt och ser till att allt rullar. För en konstruktör innebär det främst konstruktionsberäkningar och projektering (3D-modellering i Tekla) för upprättande av handlingar för bostäder, kommersiella byggnader och anläggningar. I tidiga skeden gäller det att hitta kostnadseffektiva och produktionsvänliga lösningar för att sedan, i slutskeden, finlira på detaljnivå. Allt med ett naturligt hållbarhetstänk. Och var håller konstruktörerna hus? Stockholm, Kungsör och vi har även kontor i Örebro du väljer var det är mest lämpligt för dig att arbeta. Som konstruktör jobbar du i nära samarbete med fabrikerna, som finns i Kungsör och Örebro. Din profil På Strängbetong har vi kunniga och schyssta medarbetare – och vi söker nu dig som är likasinnad. Är du civilingenjör eller högskoleingenjör med inriktning bygg? Med stenkoll på programmet Tekla med 3D-modellering och detaljprojektering? Har du jobbat inom branschen i minst tre år? Är dina kunskaper i svenska och engelska goda? Har du B-körkort? Bra, då kan vi ha ett jobb för dig! Variation och utmaningar Här arbetar du både självständigt och i team, så du behöver uppskatta en varierande vardag för att trivas hos oss. Vi drivs av att försöka klå våra egna mål, så du bör se tekniska utmaningar som möjligheter att utmana ditt kreativa sinne. Engagemanget är viktigt, både inom personalgruppen och gentemot kunder. Hos oss kan du förvänta dig vardagligt surr vid kaffemaskinen, likväl som professionella samtal med kunder. För att lyckas behöver du därför vara en social person. Mer om företaget Strängbetong är en stomentreprenör. Det betyder att vi står för en vädertät byggnad färdig för komplettering med el, ventilation, vvs och inredning. Strängbetong är kvalitets- och miljöcertifierade, för projektering, konstruktion, tillverkning och montering av prefabricerade betongelement enligt SS-EN ISO 9001 och 14001 sedan 2002. Våra betongelement är byggvarudeklarerade enligt BVD3 och registrerade på SundaHus och Byggvarubedömningen med betyget Rekommenderas. Vi är en del av Consolis-koncernen. Läs mer på www.consolis.com. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ringa till Åsa Quarfordt, 070-6180675, rekryteringskonsult på Best Bemanning & Rekrytering. Sök redan nu, urval sker under ansökningsperioden. Sista dag är 7/3 2021.
Arbetsgivare
Best Bemanning & Rekrytering i Sverige AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Byggnadskonstruktör till SoliBer Ingenjörer

Arbetsgivare / Ort: OnePartnerGroup Jönköping AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 10 March (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggnadskonstruktör

Om jobbet
Vi söker nu en framåt och duktig byggnadskonstruktör för att stärka och utveckla styrkan på Soliber Ingenjörer. Tjänsten är placerad i Jönköping och urval kommer att ske löpande så tveka inte med din ansökan.


Dina arbetsuppgifter:
Som byggnadskonstruktör kommer din vardag vara varierad och innebära arbete med blandade typer av projekt inom byggnadskonstruktion där storlek och komplexitet varierar. Uppdragen omfattar främst modellering och beräkningar som leder fram till bygg-och tillverkningsritningar för konstruktioner i både trä, stål och betong.

Rollen är bred och kommer att kunna ge dig möjligheter utvecklas.

Vill du jobba på ett bolag som ger dig frihet och ansvar, där du blir en nyckelspelare och där du kommer få en varierad vardag så är detta tjänsten för dig.

Din profil
Vi söker dig som är utbildad byggnads- eller civilingenjör och med några års erfarenhet av liknande arbete. Du kanske sitter på någon av de större bolagen idag men vill arbeta i en mindre och mer platt organisation?

Du har ett öga för detaljer, ser dig som noggrann och är bra på ta egna initiativ som gynnar både dig och SoliBer. Har du dessutom erfarenhet av 3D-projektering i Revit, Tekla eller Impact är detta meriterande.

I denna rekrytering samarbetar SoliBer Ingenjörer med OnePartnerGroup varpå all initial kontakt sker med dom. För frågor eller liknande, ta kontakt med ansvarig rekryteringskonsult, Marcus Rosenblom på 036 – 440 90 11 eller [email protected]

Varmt välkommen med din ansökan!


 
Arbetsgivare
OnePartnerGroup Jönköping AB
Hemsida: www.soliber.se
Ansökan
Ansök senast 10 March (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Nu söker Serneke en Bas U med erfarenhet av större anläggningsprojekt ti...

Arbetsgivare / Ort: SERNEKE Group AB (publ)
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 10 March (3 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Serneke är inte som andra byggbolag. Vi är nästa generation som alltid försöker hitta nya lösningar på gamla problem. Vår vision är att ständigt utmana oss själva för att fortsätta utvecklas vidare. Vi vill ligga i framkant globalt inom utveckling av hållbara samhällsbyggen. Resan dit har redan börjat. Vill du bli en del av den? Nu söker vi en Bas U till Sernekes anläggningsverksamhet i Region Öst vidare. Vi söker nu dig som vill arbeta med arbetsmiljöfrågor i stora tunnel- och infrastrukturprojekt likt projektet Kungsträdgården och samtidigt bidra till att skapa en god och säker arbetsmiljö! Som Bas-U är du byggarbetsmiljösamordnare under utförandet, det vill säga i det praktiska byggskedet. Du är den som samordnar våra olika entreprenörers arbeten i byggskedet så att den enas arbete inte skapar några risker för den andra. Detta gör Bas-U genom att bland annat organisera skyddsarbetet. Du ska anpassa den arbetsmiljöplan som Bas-P tagit fram till det praktiska arbetet ute i Sernekes projekt. Det kan innebära att undersöka vilka arbets­metoder eller arbets­utrustning utförarna väljer samt att de uppfyller våra arbetsmiljöregler. Bas-U är ansvarig för att arbetsmiljöplanen finns tillgänglig för alla på byggarbetsplatsen och att den hela tiden hålls uppdaterad med de arbeten som pågår. Vi söker dig som brinner för arbetsmiljöfrågor och drivs av att skapa trygga och säkra arbetsplatser. Som Bas U har du det övergripande ansvaret för att skapa en bra arbetsmiljö och att alla moment i våra projekt utförs på ett säkert sätt. Som person är du ansvarsfull och trivs med att arbeta i en inflytelserik roll där du är med och gör skillnad på riktigt. Med ett stort engagemang och driv har du förmågan att på ett övertygande sätt omvandla en teoretisk plan till verklighet. På ett pedagogiskt arbetssätt ska du säkerställa att dina kollegor i våra projekt arbetar utefter den uppsatta arbetsmiljöplanen och förstår varför det är viktigt. Ett krav för tjänsten är certifierad i Bas U och har tre års erfarenhet av rollen i ett större anläggningsprojekt. Meriterande är om du arbetat i ett större tunnel- eller infrastrukturprojekt tidigare. Du känner du bekväm i rollen som Bas U och har genom dina tidigare roller skaffat dig erfarenhet som gör att du kan arbeta självständigt. Det är en bred roll med stort ansvarsområde och därav ser vi att du har en god förmåga att arbeta på ett planerat och strukturerat sätt. Du arbetar mot flera kontaktytor och vi ser därför att du värdesätter ett bra samarbete och därför är pedagogisk i ditt arbetssätt. Avslutningsvis ser vi att har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Serneke arbetar för att vara en inkluderande organisation och vi söker dig som kan bidra med nya perspektiv, värdesätter olikheter och förstår hur dessa påverkar dig själv och andra. Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats med framåtanda och glädje. Serneke präglas av engagemang, mod, respekt och enkelhet och det finns en stor vilja att stötta och hjälpa varandra på alla nivåer inom organisationen. Hos oss erbjuds du ett flexibelt arbetssätt med mycket eget ansvar och stora utvecklingsmöjligheter framåt. Låter det här som en tjänst som passar dig? Tveka då inte att skicka in ditt CV och personliga brev. Har du frågor eller funderingar rörande tjänsten är du välkommen att höra av dig till rekryteringsspecialist Daniel Långberg på [email protected] (mailto:[email protected]). Sök redan idag då urval sker löpande och till dess att rätt kandidat är hittad. Om Serneke Serneke är en nytänkande och expansiv koncern verksam inom bygg, anläggning, projektutveckling och fastighetsförvaltning med cirka 1150 anställda. Genom att tänka nytt driver vi utvecklingen och skapar effektivare och mer innovativa lösningar för ett ansvarsfullt byggande. Verksamheten har en god fördelning mellan offentliga och kommersiella uppdrag. Tillsammans med våra kunder kommer vi att nå oanade höjder och just nu bygger vi ett lag med ännu fler engagerade kollegor. På Serneke är vi steget före, håller vad vi lovar och ger våra kunder något extra. Håller du med om det och vill vara med och bygga upp Nordens mest progressiva byggkoncern? -Då är det dig vi söker. Varmt välkommen att skicka in din ansökan!
Arbetsgivare
SERNEKE Group AB (publ)
Hemsida: http://www.serneke.se
Ansökan
Ansök senast 10 March (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Byggledare

Arbetsgivare / Ort: Cantera IT-Partner AB / GÖTEBORG
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 11 March (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggledare

Om jobbet

Cantera söker ambitiösa och drivna konsulter med mycket god teknisk kompetens och relevant utbildning. Vi tror att du trivs med att ställas inför nya utmaningar och att du förstår vikten av att sätta kunden i fokus.


Arbetsuppgifter


 Utgöra stöd till projektledning avseende installationsfrågor.

 Delta vid projekteringsmöten med entreprenören

 Samordna med Trafikverkets teknikkonsulter och granskningsprocesser

 Samordna delprojektets gränsnitt med gemensamma system som installeras för hela Västlänken

 Styrning av tid, kostnad och innehåll

 Säkerställa produkter och tekniska lösningar utifrån tekniska krav, gestaltning, miljö och

totalkostnader

 Bevaka gränssnitt och kostnadsfördelning mot övriga intressenter

 Delta i arbetet med tid- och produktionsplanering för beställarens räkning.

 Göra kostnadsbedömningar på ändringsförslag

 Kontrollera och följa upp kvaliteten på kontraktets leveranser.

 Aktivt delta i beställarens mottagningskontroll, exempelvis granskning av handlingar,

funktionsprovningar och stickprovskontroller.

 Kontrollera entreprenörs kontrollprogram vid provning

 Hantera samordning mot övergripande provningsorganisation

 Medverka vid utvalda tillfällen efter samråd med installationssamordnare vid FAT och SAT

tester på plats och ute vid leverantör

 Medverka vid idrifttagning av olika delsystem samt samordnad idrifttagning

 I samarbete med delprojektets projekteringssamordnare och arkitekt ge förutsättningar för

projekteringen

 Medverka vid utvärdering avseende materialval och underentreprenörer inköpsprocessen

 Bevaka byggarbetsmiljöaspekter tillsammans med projektets BAS-P

 Bevaka att myndighetskrav och lagkrav erhålls och efterlevs


Kompetenskrav

1. Eftergymnasial byggteknisk utbildning, eller annan kombination av utbildning och erfarenhet

som bedöms likvärdig.

2. Minst 10 års erfarenhet av installationsarbeten i form av projektering, provning, drifttagning

och/eller utförande.


Övriga krav:

- Konsulten ska behärska svenska och engelska i tal och skrift

- Konsulten ska ha god kunskap om Microsoft Office

- Konsulten ska ha god kunskap om ABT, Trafikverkets kravdokument och AMA.



Vid ansökan märk ansökan med Byggledare


Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande och positionen kan bli tillsatt innan slutdatum.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Arbetsgivare
Cantera IT-Partner AB
40530 GÖTEBORG
Hemsida: www.cantera.se
Ansökan
Ansök senast 11 March (4 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Byggledare- Inriktning anläggningsentreprenad för VA-ledningsnät

Arbetsgivare / Ort: Stockholm Vatten AB / Bromma
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 11 March (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggledare

Färdigheter
Meriterande
  • Ritningsläsning

Språk
Krav
  • Svenska

Om jobbet

Stockholmsregionen är i dagsläget en av Europas snabbast växande regioner. Vi söker en byggledare till ett redan starkt team av interna byggledare.

Som byggledare på Stockholm Vatten och Avfall blir du en viktig del i att säkerställa leveransen i våra projekt tillsammans med våra projektledareVi har uppdrag i många stora spännande infrastrukturprojekt som Tvärförbindelse Södertörn, Hagstaden, Slussen, utbyggnaden av tunnelbanan, förbifart Sthlm, spårväg syd, Årsta gärde m.fl. som påbörjats eller är i full gång. Vi arbetar samtidigt aktivt med vår egen förnyelse- och utvecklingsplan, översvämningsproblematik och andra klimatrelaterade områden. Vi har en stor mängd projekt inom olika områden i olika storlek och omfattning så brist på spännande byggledarjobb är det inte.

Arbetsuppgifter och utmaningar

Som byggledare hos oss på Stockholm Vatten och Avfall kommer du att agera som representant gentemot våra entreprenörer. Du ansvarar i huvudsak för byggledning, kontroll och uppföljning av avtal, handlingar samt fastställda kvalitetsmål.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Löpande genomföra platsbesök under den pågående entreprenaden och följer upp projektets genomförande utifrån avtal och kvalitetsmål.
  • Sammankalla och leda samt protokollföra byggmöten, teknikmöten och ekonomimöten.
  • Följa upp mängdreglering, underrättelser och äta-hantering
  • Följa upp entreprenörens KMA-Plan (kvalitet, miljö, arbetsmiljö).
  • Agera som teknikstöd i projektets samtliga faser samt deltar aktivt i problem som dyker upp i entreprenaden.
  • Ansvara för att projektets genomförande byggs enligt bygghandling.
  • Granska ritningar vid om- och tillbyggnad av ledningsnät samt anläggning

Din profil

Vi söker dig som har en teknisk utbildning eller/ och motsvarande erfarenhet. Vi ser att du minst har arbetat tre år med liknande arbetsuppgifter. Du ska även ha:

  • God kännedom inom tekniska ramverk såsom AMA, AMA MER, AMA AF, AB04, ABT06
  • Erfarenhet av att leda byggmöten samt är van att skriva protokoll
  • Erfarenhet av att granska ritningar
  • Erfarenhet av att använda dator som arbetsredskap och samt erfarenhet av administration
  • Körtkort B för personbil

Det är även meriterande om du har erfarenhet från ledningsnät, vatten, avlopp samt hållbarhetsfrågor.

Som person är du kommunikativ och har god samarbetsförmåga då du har många interna- och externa kontakter. Du är självgående och flexibel i ditt arbete samt är stresstålig. Då uppföljning är en stor del av ditt arbete är det viktigt att du är noggrann i ditt arbete och har ett lösningsorienterat förhållningsätt i ditt arbete.

Ansökan

Låter det intressant? Skicka då in din ansökan via extern webb senast den 11 mars 2021.

För ytterligare information om tjänsten kontaktar du enhetschef Eva Wilmin på tfn 08- 522 122 24.

Våra fackliga representanter för Kommunal, Vision, Saco och Ledarna når du genom att rnga oss på 08-522 120 00.

Mer om oss

Vi är en lärande organisation med mycket erfarenhet och kunskap till ditt stöd. Vi erbjuder dig ett roligt och omväxlande jobb med intressanta arbetsuppgifter, duktiga kollegor och ett mycket bra arbetsklimat. Dessutom erbjuder vi goda anställningsvillkor, digitala och flexibla arbetssätt, kontinuerlig kompetensutveckling samt en rad hälsofrämjande fördelar. Läs mera om oss och träffa några av våra medarbetare på svoa.se/jobb

Arbetsgivare
Stockholm Vatten AB
Bryggerivägen 10
10636 Bromma
Ansökan
Ansök senast 11 March (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Biträdande projektledare till spårvägsdepå

Arbetsgivare / Ort: REGION STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 12 March (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Projektledare
  • bygg och anläggning

Om jobbet
Om tjänsten Akka4 är en fastighet med nuvarande fordonsdepå (för Nockebybanans fordon), som ska planeras, byggas, verksamhet ska flyttas över och det gamla ska rivas under pågående depådrift. Planering i tidigt skede ska genomföras för bl a bygglovshandling, rivning, upphandling och genomförande. Biträdande projektledare samarbetar tätt med projektledaren i arbetet att leda och  styra projektorganisationen. I arbetet ingår kontinuerlig analys och styrning av projektets syfte, mål och nytta samt ramar för tid, kostnader och kvalitet.  I rollen har du kontakt och samverkar med ett flertal av trafikförvaltningens olika avdelningar samt även med externa intressenter som exempelvis kommuner, myndigheter, leverantörer och entreprenörer.  Du får bland annat arbeta med att: - Aktivt delta i att leda och genomföra projektet mot effektmål som ligger i linje med trafikförvaltningens övergripande effektmål och visioner.  - Stödja projektmedlemmarna i deras arbete med att ta fram underlag/beslut samt rapporter utifrån projektets övergripande mål.  - Följa upp projektets framdrift och bidra till rapportering av status till sponsor och styrgrupp. - I samarbete med projektledaren leda och fördela arbetet i enlighet med fastställd projektplan samt hantera styrning och hantering av risker på projektnivå på ett och strukturerat sätt. - I samarbete med projektledaren samordna och ansvara för att det operativa genomförandet av produktionsledet sker på ett affärsmässigt och professionellt sätt. - I samarbete med projektledaren hålla ihop projektets alla delar tills det är dags att stänga projektet, leverera slutrapport samt säkra spårbar och kvalitativ dokumenthantering. Vad vi kan erbjuda dig Enligt våra medarbetare är vår samlade kompetens och det gemensamma engagemanget utmärkande för vår verksamhet. Här finns också chefer och ledare som jobbar för att skapa och bibehålla ett öppet klimat. Tillsammans bidrar vi till Stockholms samhällsutveckling genom att bygga och utveckla en hållbar, modern och tillgänglig kollektivtrafik för 2,3 miljoner invånare. Vårt uppdrag – den gemensamma resan.    Hälsa och motion är viktigt för oss. Förutom friskvårdsbidrag anordnar vi Hälsospåret två gånger per år, vår friskvårdssatsning som innehåller en rad olika hälsofrämjande aktiviteter. Fler förmåner som anställd: - SL Access-kort - Löneväxling till pensionen - Flextid - Goda möjligheter till kompetensutveckling - Hälsoundersökning vartannat år Vi sitter i trevliga lokaler på Västra Kungsholmen. Hit tar du dig enkelt med kollektivtrafiken.  Vad vi söker efter För att trivas i rollen som biträdande projektledare, är du en trygg och kommunikativ ledare. Du har en förmåga att motivera, engagera och skapa en känsla av delaktighet och också förse andra med de befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Du är van att samordna en projektorganisation i ett komplext sammanhang och du bidrar till att skapa förtroendeingivande dialog med olika intressenter.  Vidare har du: - Högskoleexamen eller motsvarande inom relevant område  - Minst 10 års projektledar-/projektchefserfarenhet samt dokumenterad erfarenhet av ledning av infrastruktur/anläggningsprojekt eller stora komplexa projekt med flera delprojekt.  - Erfarenhet av tidiga skeden samt produktionsfasen i projektlivscykeln (planering, upphandling, genomförande, driftsättning). Det är meriterande om du har utbildning inom projektledning och projektmetodik samt utbildning inom förändringsledning eller processledning. Vidare är det meriterande om du har kunskap om branschens lagar, krav och riktlinjer (t ex inom anläggning, infrastruktur, fordon, järnväg) samt erfarenhet av att hantera stora kontrakt (>200 milj SEK) med ett stort antal intressenter under pågående drift. Startdatum enligt överenskommelse. Information och ansökan Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Janne Wieger, tfn 08-6863414. För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta rekryterare Ulrika Falk, tfn 08-686 33 68. Vi använder tester för att säkra objektiva bedömningar i samband med urval. Ansökan sker via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Endast CV önskas. Ansök redan i dag eftersom intervjuer kan ske löpande. Sista ansökningsdag är 2021-03-12. Vi ser fram emot din ansökan! Fackliga kontaktpersoner Amir Sokolović, SACO, tfn 08-686 3706 Arne Grundberg, Vision, tfn 08-686 18 88 Webb och sociala medier För mer information om hur det är att jobba hos oss, besök vår karriärsida www.sll.se/tfjobb. Du hittar oss också på Linkedin.  Nyckelord: projektledare, projektchef, infrastruktur, anläggning
Arbetsgivare
REGION STOCKHOLM
Ansökan
Ansök senast 12 March (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Produktionschef inom anläggning till Skanska i Värmland eller Dalarna

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 12 March (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggledare

Om jobbet
Under 2020 valdes Skanska än en gång till ”branschens bästa arbetsgivare” i undersökningen Företagsbarometern. Till Skanska i Karlstad/Dalarna letar vi nu efter deras nästa produktionschef inom anläggning. Vi söker dig med erfarenhet av att ha lett stora och komplexa projekt inom just anläggning och som vill vara med på den positiva utvecklingsresa som Skanska har på gång. Vill du jobba hos branschens bästa arbetsgivare och leda ett av 2021 års mest meriterande projekt? Välkommen in med din ansökan! OM TJÄNSTEN Skanska går in i ett mycket spännande år då produktionen är i full gång i dammprojektet i Trängslet, 10 mil norr om Mora. Till detta projekt letar vi efter en produktionschef med erfarenhet av att driva komplexa projekt liknande detta. Kanske kan det kännas extra kul för dig som är intresserad att veta om att detta distrikt är belagt med projekt hela 2021, så gott som hela 2022 och en större del av 2023. Du kommer alltså till ett distrikt i stark tillväxt med en stor orderstock och goda framtidsutsikter. Skanska är en arbetsgivare som sticker ut på flera sätt, bland annat erbjuder de löpande sina medarbetare kvalitativa utbildningar, såväl externa som interna, men är också bland de ledande i landet när det kommer till jämställdhet, arbetsmiljö och hållbarhet. ARBETSUPPGIFTER I projektet blir du som blockchef ytterst ansvarig för såväl ekonomi som operativt ansvarig över de 20-30 medarbetare som arbetar med form, armering och gjutning. I denna roll innehar du inte personalansvar men är operativt ansvarig på plats och säkerställer bland annat att ni är rätt antal personer på plats, att ni håller tidsplanen och att alla vet vad de ska göra. Du är ansvarig för att löpande följa upp budget för blocket och säkerställer även att ni följer de kvalitets- och säkerhetskrav som finns. Eftersom du är ansvarig för form, armering och gjutning är det också du som mottar eventuell feedback från beställaren av din del av projektet och delger projektorganisationen informationen. VI SÖKER DIG SOM * har minst fem års erfarenhet av rollen som produktionschef/platschef eller liknande roll * har ansvarat för större anläggningsprojekt * behärskar det svenska språket i såväl tal som skrift * innehar B-körkort I denna roll är utbildningsbakgrund inte avgörande. Du kan exempelvis ha läst en YH-utbildning inom bygg- och anläggning för att sedan komplettera med flera års erfarenhet i rollen som produktionschef. Du kan även ha studerat till byggingenjör, alternativt har du praktisk erfarenhet från branschen. Som person är du: * Problemlösande * Ansvarstagande * Samarbetsförmåga * Resultatinriktad Övrig information * Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid * Omfattning: Heltid, måndag-torsdag med traktamente * Placering: du tillhör Skanska i Karlstad alternativt Dalarna, projektet under 2021 finns i Trängslet - norr om Mora. * Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Skanskas önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. INFORMATION OM FÖRETAGET Skanska är ett av världens ledande bygg- och projektutvecklingsföretag i Norden, Europa och USA. Genom att gå i spetsen för hållbarhet erbjuder de konkurrenskraftiga lösningar. Med sina värderingar och en attraktiv affärsmodell bidrar de till att skapa en hållbar framtid för kunder och samhället och samtidigt skapa värde för aktieägarna. Skanska har flera år i rad utsetts till "branschens bästa arbetsgivare" i undersökningen "Företagsbarometern" samt listas som "karriärföretag 2021" av organisationen "Karriärföretagen".
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast 12 March (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Arbetsledare bygg

Arbetsgivare / Ort: Hamiltone AB / Markaryd
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 13 March (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Arbetsledare
  • husbyggnad

Om jobbet

Vill du göra skillnad?

Hamiltone är ett expansivt företag som verkar inom bygg och fastigheter. Vi har byggt företaget från grunden och under de sex år som vi varit verksamma. Vi har många intressanta projekt och uppdrag både inom entreprenad och byggservice. Det som begränsar oss på ett antal områden är duktig personal.

Som arbetsledare hos oss kommer du att få en mycket bred roll med varierande arbetsuppgifter och ansvar. Du kommer få möjligheten att påverka och fatta beslut i olika projekt, främst inom 70km från Örkelljunga och Markaryd där våra projekt finns i dagsläget.


I dag är vi en ganska liten men mycket driven organisation som levererar ett bra momentum men vi kan göra ännu mer och ännu bättre med fler engagerade medarbetare.

Vi behöver dig som älskar göra skillnad, vara en lagspelare och som vill vara till glädje för kollegor, kunder och samarbetspartners.


Du har chansen att vara delaktig i en process som tar vårt företag från bra och mindre till att bli bättre och större. Du ska vara lojal, pålitlig, energisk och ärlig. Du ska tycka det är roligt med arbetsledning, kalkyler, inköp och samordning.


Andra viktiga personliga egenskaper för att lyckas i den här tjänsten är struktur, planering samt en god förståelse för service. Vidare är det även nödvändigt med god kännedom om husbyggnad för att kunna se helheten i ett projekt. Detta för att på bästa möjliga sätt kunna hjälpa platschef och yrkesarbetare att driva det framåt från början till slut. Du är duktig på att kommunicera, vågar ta egna initiativ, samt uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska.


Du behöver ha god vana av liknande tjänst och erfarenhet och kunskap kommer värderas.


Våga förändring!

Arbetsgivare
Hamiltone AB
Misterhult 362
28536 Markaryd
Hemsida: http://www.hamiltone.se
Ansökan
Ansök senast 13 March (6 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.