På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Byggprojektledare

Byggprojektledare

395 Lediga jobb

Projektledare Facility Management Organisation

Arbetsgivare / Ort: Lidl Sverige KB / Järfälla
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska
Meriterande
  • Tyska

Om jobbet

Har du intresse för fastighet, hållbarhet och har sinne för siffror och organisation samt trivs i en central roll med många kontaktytor. Då är det dig vi söker!

Om Lidl

Ta chansen att arbeta för en Top Employer 2020 certifierad arbetsgivare. Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra över 200 butiker runt om i Sverige. Vårt nya huvudkontor ligger i Barkabystaden, Stockholm.

Vad blir dina arbetsuppgifter?

Som Projektledare FM Organisation kommer du att ingå i processteamet på avdelningen Facility Management. Avdelningen arbetar aktivt med olika projekt, aktiviteter och upphandlingar samt har till uppgift att supporta, ta fram riktlinjer och skriva nationella avtal till stöd för driften av våra fastigheter. Operativ drift hanteras av våra fastighetskontor i Stockholm, Örebro, Göteborg och Malmö samt våra centrallager i Rosersberg, Örebro och Halmstad.

I den centrala rollen som Projektledare FM Organisation får du en bred överblick av Lidl och många kontaktytor inom organisation både nationellt och internationellt. Du har ett ägandeskap över flera viktiga områden som du förväntas driva framåt med stöd av kollegor både nationellt och internationellt.

Du är en viktig lagspelare som supportar övriga teammedlemmar med din organisatoriska förmåga i att bland annat hantera våra riktlinjer och system. Du ansvarar för bland annat energikartläggning och certifiering som exempelvis ISO 50001. Du kommer att ingå i ett team som lägger stor vikt på personlighet och laganda. Det du inte kan lär vi dig.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

· Ansvara för certifieringar inom FMs arbetsområde.

· Uppföljning av processer, riktlinjer och tillhörande system.

· Genomföra projekt.

· Skapa återkommande rapporter.

· Ta fram presentationer.

· Ta fram och genomföra utbildningar.

Vilka erfarenheter söker vi?

Vi lägger stor vikt vid att du har en stark organisatorisk förmåga, kan hantera mycket data samt är en social person som drivs av att stötta dina kollegor inom respektive område. För att lyckas med arbetet krävs det att:


· Du har en eftergymnasial utbildning.

· Du har en akademisk utbildning med inriktning mot fastighet eller ekonomi och har du erfarenheter från Facility Management är det meriterande.

· Du har utmärkta kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.

· Du är analytiskt orienterad i ditt sätt att arbeta.

· Du har en god samarbetsförmåga men trivs samtidigt att arbeta självständigt och ta egna initiativ.

· Resor kan förekomma i tjänsten varför B-körkort är ett krav.

· Du har goda kunskaper i Word, PowerPoint och Excel.

· Språkkunskaper i tyska ses som starkt meriterande. Om du saknar kunskaper i tyska, erbjuder vi tyskaundervisning på arbetstid.

Vad kan vi erbjuda dig?

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning och tillträde enligt överenskommelse.

Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; [email protected]


Har vi väckt ditt intresse?

Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken ”Sök nu”. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 25 september 2021. Som en del av rekryteringsprocessen kommer tester skickas ut till din mail. I många av våra rekryteringsprocesser genomför vi en bakgrundskontroll på slutkandidat innan anställning kan bli aktuell. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: [email protected].

Välkommen med din ansökan!

Arbetsgivare
Lidl Sverige KB
Barkarbyvägen 5
17745 Järfälla
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Projektledare byggnation av restauranger

Arbetsgivare / Ort: The Hammer Group AB / Linköping
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Projektledare
  • bygg och anläggning

Språk
Krav
  • Svenska
Meriterande
  • Engelska

Om jobbet

Vi inreder och utrustar främst restauranger, kontor och lokaler i befintliga fastigheter.

SVEA gruppen är ett företag som erbjuder en helhetsentreprenad mot ovannämnda områden vad gäller inredning och byggnation av nya eller befintliga lokaler.

På SVEA gruppen erbjuder vi kunder från hela Sverige allt från inredningsförslag, 3D- visualiseringar, planritningar, bygghandlingar till byggnation och färdigställande av lokaler.

Vi har idag kontor i Linköping och Stockholm, din tjänst kommer att utgå från vårt huvudkontor i Linköping.


Som projektledare deltar du i hela byggprocessen, från tidiga idéskisser fram till överlämning till kund. Arbetet är självständigt och utvecklande och du befinner dig i en expansiv och stimulerande miljö. Du leder det interna projektteamet och arbetar nära med arbetsledare, sälj, inköp och administration samt ansvarar för kontakten med våra kunder.


Dina arbetsuppgifter:

  • Ansvara för och självständigt driva projekt
  • Framtagande av förstudier och kalkyler
  • Leda projekteringsarbetet och samordna resurser, inköp och leveranser
  • Löpande rapportering
  • Beställning av byggmaterial
  • Som projektledare ansvarar du självklart för att projekten håller uppställda marknads-, tids-, ekonomi- och kvalitetsramar
  • Huvudkontaktperson gentemot kunder, myndigheter och leverantörer

För att lyckas i rollen krävs det att du har ett helhetsperspektiv och förmåga att arbeta självständigt, är ansvarstagande och är bra på att arbeta med många olika parter. Du ska ha förmågan att se och möta kunders behov samt att agera affärsmässigt. Du arbetar engagerat för att nå uppsatta mål. Det är även viktigt att du har förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog, samt att kunna kommunicera på ett tydligt sätt.

Du är erfaren och har arbetat med byggprojektledning minst 3 år samt har en utbildning som byggentreprenadingenjör, projektledare bygg eller liknande.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Linköping.

Tjänsten kräver körkort samt tillgång till egen bil.

Arbetsgivare
The Hammer Group AB
58113 Linköping
Hemsida: www.svea.nu
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Projektledare till spännande BWT Pharma & Biotech

Arbetsgivare / Ort: Standby Workteam AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Projektledare
  • bygg och anläggning

Färdigheter
Meriterande
  • Entreprenadjuridik
  • VVS-teknik
  • Processkemi
  • Vattenreningsanläggning
  • underhåll
  • Projektledning
  • erfarenhet
  • Avloppsteknik/Vattenreningsteknik
  • Automationsteknik
  • Datoriserade styr- och reglersystem
  • CAD-ritning
  • CAD-konstruktion/CAD-ritning

Språk
Meriterande
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet


BWT är en världsomfattande och marknadsledande aktör inom vattenrening. BWT levererar branschledande teknologier och produkter mot såväl kommuner och processindustri som den farmaceutiska industrin, laboratorium och hushåll. Tillverkningsanläggningar i Europa, Asien och USA ger kvalificerad och prestandatestad utrustning som uppfyller de högsta kvalitetskraven. Vi är verksamma inom försäljning, processteknik, automationsteknik, projektering, validering, FAT, SAT och service med eftermarknadssupport. Mer information om BWT Sverige finner du på: www.bwt.com

Projektledare till BWT Pharma & Biotech i Malmö

Är du en ”doer” som trivs bäst i roller där du får stor bredd och variation i de projekt som du arbetar med? Har du också en gedigen teknisk bakgrund samtidigt som du trivs i händelsernas centrum med många kontakter utåt? Då letar BWT efter dig! Som projektledare på BWT leder du de kundanpassade projekten från order till överlämning. Du har ansvar för projektets ekonomi och genomförande.


Typiska arbetsuppgifter är:

  • Planering och uppföljning av olika projektaktiviteter
  • Kund- och leverantörskontakter
  • Inköp av varor och tjänster
  • Fortlöpande uppföljningar med leverantörer
  • Hantering och försäljning av ändringar och tillägg i projekten


Din profil:

Krav

  • Teknisk bakgrund med flerårig relevant arbetslivserfarenhet
  • Tidigare erfarenhet av projektarbete inom entreprenad/ VVS/bygg/ processindustri
  • God kunskap i entreprenadjuridik
  • Flytande i svenska och engelska
  • B-körkort


Meriterande

  • Teknisk utbildning från Högskola eller Universitet
  • Erfarenhet av vattenrening
  • Erfarenhet av automation och styrning
  • Erfarenhet av att rita flödesscheman eller annan CAD


Din sociala förmåga, flexibilitet och ditt engagemang är av stor vikt för att bli framgångsrik i befattningen. Du är strukturerad och gillar ordning och reda. Du är drivande och får saker att hända. Du trivs när du får möjligheten att utveckla och förbättra projektverksamheten och är inte rädd för att ta ansvar i alla stadier av projektet.


Detta är en tillsvidareanställning på heltid med placering på huvudkontoret i Malmö. Resor förekommer, både inom och utanför Sverige.


I denna rekrytering samarbetar BWT Pharma & Biotech med Standby Workteam. Vi tillämpar löpande urval och du är välkommen att sända in din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund, Standby Workteam, på tel. 0709-605372.


Välkommen med din ansökan!


Arbetsgivare
Standby Workteam AB
Hemsida: http://www.standbyworkteam.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Projektledare byggnation av restauranger

Arbetsgivare / Ort: The Hammer Group AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Projektledare
  • bygg och anläggning

Språk
Krav
  • Svenska
Meriterande
  • Engelska

Om jobbet

Vi inreder och utrustar främst restauranger, kontor och lokaler i befintliga fastigheter.

SVEA gruppen är ett företag som erbjuder en helhetsentreprenad mot ovannämnda områden vad gäller inredning och byggnation av nya eller befintliga lokaler.

På SVEA gruppen erbjuder vi kunder från hela Sverige allt från inredningsförslag, 3D- visualiseringar, planritningar, bygghandlingar till byggnation och färdigställande av lokaler.

Vi har idag kontor i Linköping och Stockholm, din tjänst kommer att utgå från vårt kontor i Stockholm.


Som projektledare deltar du i hela byggprocessen, från tidiga idéskisser fram till överlämning till kund. Arbetet är självständigt och utvecklande och du befinner dig i en expansiv och stimulerande miljö. Du leder det interna projektteamet och arbetar nära med arbetsledare, sälj, inköp och administration samt ansvarar för kontakten med våra kunder.


Dina arbetsuppgifter:

  • Ansvara för och självständigt driva projekt
  • Framtagande av förstudier och kalkyler
  • Leda projekteringsarbetet och samordna resurser, inköp och leveranser
  • Löpande rapportering
  • Beställning av byggmaterial
  • Som projektledare ansvarar du självklart för att projekten håller uppställda marknads-, tids-, ekonomi- och kvalitetsramar
  • Huvudkontaktperson gentemot kunder, myndigheter och leverantörer

För att lyckas i rollen krävs det att du har ett helhetsperspektiv och förmåga att arbeta självständigt, är ansvarstagande och är bra på att arbeta med många olika parter. Du ska ha förmågan att se och möta kunders behov samt att agera affärsmässigt. Du arbetar engagerat för att nå uppsatta mål. Det är även viktigt att du har förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog, samt att kunna kommunicera på ett tydligt sätt.

Du är erfaren och har arbetat med byggprojektledning minst 3 år samt har en utbildning som byggentreprenadingenjör, projektledare bygg eller liknande.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Stockholm.

Tjänsten kräver körkort samt tillgång till egen bil.

Arbetsgivare
The Hammer Group AB
Polhemsgatan 5
11236 Stockholm
Hemsida: www.svea.nu
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Projektledare till elavdelningen

Arbetsgivare / Ort: Nelab Försäljnings AB / PITEÅ
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Projektledare
  • bygg och anläggning

Om jobbet

På Nelab är vi teknikproffs som gör jobbet ordentligt. Nu söker elavdelningen i Piteå en ny driven projektledare som kan bli en del av teamet.

Information om tjänsten

Rollen som projektledare hos Nelab innebär att du ansvarar för installationsprojekt från projektplanering till leverans. Dina arbetsuppgifter kommer bestå av att:

  • ansvara för kontrakt, kalkyl, resultat och utförande av projekt
  • utveckla och bevara kundrelationer
  • ingå och leda projektmöten samt koordinera
  • leda och engagera medarbetare
  • vara delaktig i Nelabs förbättringsarbeten

Som projektledare hos Nelab får du frihet under ansvar. Vi tror på din förmåga att överträffa kundernas förväntningar genom din kunskap, ditt driv och ditt intresse.Vi har en positiv och platt organisation med korta beslutsvägar som ger dig goda möjligheter att påverka ditt jobb. Ett bra gäng som tycker att det är viktigt att man har roligt på jobbet!

Vi söker dig som

  • har några års erfarenhet av projektledning inom el och med god erfarenhet att läsa ritningar, kontrakt samt följa upp ramhandingar och koordinera projekt
  • har du även kunskap inom projektering och entreprenadjuridik ser vi det som extra meriterande

Som person är du noggrann, uthållig och har ett strukturerat arbetssätt. Det är viktigt att du har goda ledaregenskaper, bra samarbetsförmåga och är lyhörd inför dina kunder. Din drivkraft, ditt engagemang och kommunikativa förmåga är nyckeln till ett gott samarbete med såväl kunder som arbetskollegor

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Mikael Lundström.

Arbetsgivare
Nelab Försäljnings AB
Industrigatan 44
94128 PITEÅ
Hemsida: www.nelab.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.