På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

33 Lediga jobb

Affärsutvecklingschef Digitalvård

Arbetsgivare / Ort: Doktorse Nordic AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utvecklingschef

Om jobbet
Vi söker dig som ser, utvecklar och realiserar affären! Vill du vara med att skapa Sveriges viktigaste företag? Doktor.se är ett personligt och växande vårdföretag som arbetar med sjukvårdsrådgivning både digitalt och fysiskt. Utöver att vara ett vårdföretag är vi samtidigt ett bolag inom Health-Tech. Vi söker nu en kreativ och entreprenöriell person med förmåga att identifiera affärsmöjligheter och realisera dessa i syfte att göra primärvården tillgänglig för alla. Vi söker dig som har den rätta blandningen av analytisk förmåga, affärskunskap och driv. Du har förmågan att växla mellan ett strategiskt och ett operativt tänk. Du har tidigare verkat i expansiva miljöer och har erfarenhet av att leda andra människor. Uppdraget som affärsutvecklingschef digital vård är brett, där du är drivande och delaktig i olika initiativ och projekt inom affärsutveckling i syfte att skapa tillväxt och utveckla bolagets affärsrelationer med nya och befintliga partners. Detta innebär att du har kontakt med kollegor från olika funktioner inom bolaget och med samarbetspartners på olika platser i landet, så förmåga till samarbete och god kommunikation i syfte att skapa förtroende och uppnå resultat är ett krav. Rollen rapporterar till Operations Director i ledningsgruppen. Dina arbetsuppgifter kommer inkludera att: - Initiera och leda projekt kopplade till strategi- och verksamhetsutveckling med fokus på bolagets digitala verksamhet - Etablera projektplaner inklusive aktiviteter, tidsplan och att detaljera milstolpar och slutleveranser - Genomföra kvalitativa och kvantitativa analyser samt fortlöpande omvärldsbevakningar - Samverka med för projekten relevanta delar av bolaget - Syntetisera lärdomar till konkreta rekommendationer och åtgärder samt sammanställa insikter och presentationsmaterial till bolagets ledningsgrupp och styrelse - Agera expert och ge stöd till organisationen i frågor som rör verksamheten Vi söker dig som: - Har en stark drivkraft av att förbättra patientresan i svensk hälso- och sjukvård och tro på digitala lösningar som ett fundament för att nå detta - Har betydande erfarenhet från affärsutvecklingsarbete, från t ex konsultfirma eller från affärsutvecklingsroller i andra privata eller offentliga organisationer - Besitter ett entreprenöriellt driv med förmåga att självständigt identifiera och äga verksamhetsförbättrande initiativ - Är analytiskt stark med mycket god kommunikativ förmåga - Har relevant högskole-/universitetsexamen Vi erbjuder en roll där du blir en nyckelspelare i bolagets utveckling och i våra strategiska aktiviteter med våra partners. Vi erbjuder också: - En möjlighet att ansluta till en av de snabbast växande och av patienten mest uppskattade vårdgivarna i Sverige - Goda möjligheter till delaktighet och att påverka verksamhetens utveckling framåt - En härlig arbetsmiljö med fina kollegor Övrig information: Start: Omgående Plats: Östermalm, Centralt i Stockholm Omfattning: Heltid, tillsvidare Ansökan: Din ansökan skall bestå av CV och personligt brev på engelska samt betygsutdrag. Låter detta spännande? Klicka på "Ansök Nu" för att skicka in din ansökan till oss. Då urval sker löpande, ser vi gärna att du skickar din ansökan så snart som möjligt. Vi kan komma att tillsätta tjänsten före sista ansökningsdag.
Arbetsgivare
Doktorse Nordic AB
Hemsida: http://Doktor.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Utvecklingsledare LGVO, ansvarsområde Att växa upp

Arbetsgivare / Ort: Experis AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utvecklingschef

Om jobbet
Ansvarsområde Att växa upp söker nu en utvecklingsledare på 50 % med sin nuvarande anställning i någon av Östergötlands 13 kommuner. Ledningsgrupp vård och omsorg (LGVO), är Region Östergötland och länets tretton kommuners gemensamma organ för ledning och styrning av länsövergripande utvecklingsarbeten och gemensam kunskapsstyrning inom vård och omsorg. LGVO består av länets social- och omsorgschefer/motsvarande, regionens närsjukvårdschefer, hälso- och sjukvårdsdirektör, primärvårdschef, primärvårdsområdeschefer, länssamordnare samt tjänstemän från Regionens ledningsstab. Arbetsbeskrivning Ledningsgrupp vård och omsorg (LGVO) har utvecklingsledare inom ansvarsområdet, Att växa upp, Mitt i livet, Att åldras samt Nära vård. Inom respektive område arbetar två utvecklingsledare på vardera 50%, en från kommun och en från Region Östergötland, som tar ett gemensamt ansvar för uppdraget. Utvecklingsledarens arbete styrs ytterst av framtagen arbetsplan i LGVO och rapporterar till Länssamordnare samt LGVO:s representanter för respektive ansvarsområde. I uppdraget ingår att arbeta med informationsspridning och att delta i framtagande och revidering av överenskommelser och gemensamma rutiner mellan kommuner och regionen. Vidare ingår att utveckla och stödja samverkan mellan kommuner och regionen, deltagande i nationella nätverk kan även förekomma. Som utvecklingsledare leder du identifierade utvecklingsområden och fungerar som metod- och implementeringsstöd samt bidrar till kunskapsspridning, kunskapsutveckling och kunskapsanvändning. Uppdraget för ansvarsområde Att växa upp är att bidra till en trygg och hälsosam uppväxt för barn och unga i Östergötland. Ansvarsområdet kommer under kommande år fokusera på tidiga insatser för barn men även att följa upp redan beslutade överenskommelser inom området. I ansvarsområdet Att växa upp ingår samverkan med förskola, skola och elevhälsa. Utbildning och erfarenhet Vi söker dig som idag arbetar inom någon av Östergötlands 13 kommuner, och som har goda kunskaper och erfarenhet av att arbeta inom förbättrings- och utvecklingsområdet. Det är meriterande om du har stor kunskap inom området barn och unga. Personliga egenskaper Din förmåga att prioritera och organisera är avgörande, liksom god samarbetsförmåga och förmåga att kommunicera kring komplexa frågor på ett tydligt sätt. Du har god initiativförmåga, slutför aktiviteter och uppnår resultat. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Anställning och information Uppdraget som utvecklingsledare är på 50% och tidsbegränsat på 2 år med möjlighet till förlängning. Du behåller din tillsvidareanställning inom ordinarie verksamhet. Kontaktpersoner I denna rekrytering samarbetar Region Östergötland med Jefferson Wells, ManpowerGroup. Vid frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Marie Gutke, 070-377 54 27 alternativt [email protected] Övriga upplysningar om tjänsten lämnas av Länssamordnare Camilla Salomonsson [email protected] För ansvarsområde Att växa upp Annica Öhrn (RÖ) [email protected] Caroline Strand [email protected]
Arbetsgivare
Experis AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Mandarin speaking Clinical Project Manager to Antaros Medical

Arbetsgivare / Ort: Antaros Medical AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utvecklingschef

Om jobbet
Would you like to work as a Clinical Project Manager in a growing company devoted to making a real difference in drug development through ground-breaking imaging? A place that is constantly moving forward, with great science, great people, and an informal atmosphere? Do you enjoy reaching goals in a fast-paced environment through teamwork and collaboration? If this ticks your boxes, you should continue reading. At Antaros Medical, we are pioneering imaging methodologies, such as Magnetic Resonance Imaging (MRI) and Positron Emission Tomography (PET), to design and deliver clinical studies for decision making and differentiation in drug development. We value competence and development as well as ideas and creativity. Relations and trust are keys to success, and it is equally important for us to have fun while doing a meaningful job. We have currently around 90 employees working at our offices in Sweden in Mölndal and Uppsala, as well as a newly established subsidiary in the US, and we are continuously growing and developing. As a part of our growth journey, we are looking for our next Clinical Project Manager with experience in clinical drug development. You will ideally join our office in Mölndal or Uppsala in Sweden, with flexibility to partly work home-based. The position could possibly be placed internationally home-based in the US or Europe. As a Clinical Project Manager at Antaros Medical, you will be overall responsible and accountable for project management of the imaging part in clinical trials, from initiation to end of assigned projects. Your responsibility includes to ensure the projects are delivered accordingly with timelines, to the agreed budget, with high quality, and per internal and client’s SOPs, ICH/GCP and other regulation. Your main responsibilities will be: - Manage multiple projects ranging in size and complexity, from single to multicenter studies - Act as a primary contact to the client to ensure smooth operations and communication - Manage the internal trial team to ensure the right input at the right time from different skills within the company - Present project information at internal and external meetings - Risk management responsibility and lessons learned for assigned projects - Manage the project financials in collaboration with the Finance Department and financial follow-up for assigned projects Who are we looking for? We believe that you have demonstrated collaboration skills as well as a team-oriented approach to engage with colleagues and clients. You have the flexibility and the ability to handle multiple tasks and projects to meet deadlines while delivering high-quality work in a dynamic environment. As a person, we further believe that you are outgoing and enthusiastic, a natural communicator, and can adapt your approach depending on the situation. You work as a team player and apply communicative and interactive skills on different levels within the organization and with external parties and customers. Requirements: - University degree in Life Science - At least 3 years’ experience from working with clinical trials from start to end of projects - Experience within project management of clinical trials is meritorious - Strong understanding of ICH-GCP and other relevant regulations and guidelines in relation to clinical trials - Understanding of the full drug development process - Excellent written and verbal communication skills in Swedish and English - Excellent written and verbal communication skills in Mandarin Are you interested? Great to hear! Please submit your application via this link with a short personal letter and your CV included, no later than 19th September, 2021. For more information about the position, please contact Emilia Larsson, +46 73-728 93 43, or [email protected] About Antaros Medical At Antaros Medical, we combine ground-breaking imaging with profound experience in drug development and deep knowledge of disease mechanisms. We are specialised in cardiorenal & metabolic diseases and oncology. We have a global network of collaboration partners and customers, including both Big Pharma and Biotechs, and several European collaboration initiatives such as Innovative Medicines Initiative (IMI) and COST. Antaros Medical has delivered small complex, mechanistic studies as well as multi-center clinical trials worldwide utilizing our innovative imaging methods. Our global headquarter and imaging Corelab are based in Sweden, and we have recently opened a subsidiary in the US. If you want to find out more about our company, go to our website: www.antarosmedical.com (http://www.antarosmedical.com/)
Arbetsgivare
Antaros Medical AB
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Mandarin speaking Clinical Project Manager to Antaros Medical

Arbetsgivare / Ort: Antaros Medical AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utvecklingschef

Om jobbet
Would you like to work as a Clinical Project Manager in a growing company devoted to making a real difference in drug development through ground-breaking imaging? A place that is constantly moving forward, with great science, great people, and an informal atmosphere? Do you enjoy reaching goals in a fast-paced environment through teamwork and collaboration? If this ticks your boxes, you should continue reading. At Antaros Medical, we are pioneering imaging methodologies, such as Magnetic Resonance Imaging (MRI) and Positron Emission Tomography (PET), to design and deliver clinical studies for decision making and differentiation in drug development. We value competence and development as well as ideas and creativity. Relations and trust are keys to success, and it is equally important for us to have fun while doing a meaningful job. We have currently around 90 employees working at our offices in Sweden in Mölndal and Uppsala, as well as a newly established subsidiary in the US, and we are continuously growing and developing. As a part of our growth journey, we are looking for our next Clinical Project Manager with experience in clinical drug development. You will ideally join our office in Mölndal or Uppsala in Sweden, with flexibility to partly work home-based. The position could possibly be placed internationally home-based in the US or Europe. As a Clinical Project Manager at Antaros Medical, you will be overall responsible and accountable for project management of the imaging part in clinical trials, from initiation to end of assigned projects. Your responsibility includes to ensure the projects are delivered accordingly with timelines, to the agreed budget, with high quality, and per internal and client’s SOPs, ICH/GCP and other regulation. Your main responsibilities will be: - Manage multiple projects ranging in size and complexity, from single to multicenter studies - Act as a primary contact to the client to ensure smooth operations and communication - Manage the internal trial team to ensure the right input at the right time from different skills within the company - Present project information at internal and external meetings - Risk management responsibility and lessons learned for assigned projects - Manage the project financials in collaboration with the Finance Department and financial follow-up for assigned projects Who are we looking for? We believe that you have demonstrated collaboration skills as well as a team-oriented approach to engage with colleagues and clients. You have the flexibility and the ability to handle multiple tasks and projects to meet deadlines while delivering high-quality work in a dynamic environment. As a person, we further believe that you are outgoing and enthusiastic, a natural communicator, and can adapt your approach depending on the situation. You work as a team player and apply communicative and interactive skills on different levels within the organization and with external parties and customers. Requirements: - University degree in Life Science - At least 3 years’ experience from working with clinical trials from start to end of projects - Experience within project management of clinical trials is meritorious - Strong understanding of ICH-GCP and other relevant regulations and guidelines in relation to clinical trials - Understanding of the full drug development process - Excellent written and verbal communication skills in Swedish and English - Excellent written and verbal communication skills in Mandarin Are you interested? Great to hear! Please submit your application via this link with a short personal letter and your CV included, no later than 19th September, 2021. For more information about the position, please contact Emilia Larsson, +46 73-728 93 43, or [email protected] About Antaros Medical At Antaros Medical, we combine ground-breaking imaging with profound experience in drug development and deep knowledge of disease mechanisms. We are specialised in cardiorenal & metabolic diseases and oncology. We have a global network of collaboration partners and customers, including both Big Pharma and Biotechs, and several European collaboration initiatives such as Innovative Medicines Initiative (IMI) and COST. Antaros Medical has delivered small complex, mechanistic studies as well as multi-center clinical trials worldwide utilizing our innovative imaging methods. Our global headquarter and imaging Corelab are based in Sweden, and we have recently opened a subsidiary in the US. If you want to find out more about our company, go to our website: www.antarosmedical.com (http://www.antarosmedical.com/)
Arbetsgivare
Antaros Medical AB
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Head of Product Development – Online Services, Göteborg

Arbetsgivare / Ort: Recruit & Connect Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utvecklingschef

Om jobbet
Abilia ger personer med särskilda behov möjlighet att öka sin självständighet och ta kontroll över sin vardag. Med över 40 års erfarenhet och stöd av forskningsresultat vet vi att våra hjälpmedel stödjer människor att skapa struktur i vardagen, kommunicera med sin omgivning, styra funktioner i sitt hem eller påkalla hjälp vid behov. Vi utvecklar innovativa lösningar för personer med funktionsnedsättningar och vi menar att alla människor ska ha samma möjligheter att vara delaktiga i samhället på sina villkor. Abilia, har kontor i Sverige (huvudkontor i Solna), Norge, och Storbritannien samt exporterar till ytterligare 20 länder. Abilia omsätter idag drygt 200 MSEK och ägs av MedCap, en nordisk aktör som investerar i etablerade bolag inom Life Science med betydande utvecklingspotential. Abilia är certifierade enligt den internationella standarden för medicintekniska företag, ISO 13485. Läs mer om Abilia och våra produkter på: www.abilia.se Är du intresserad av att arbeta med produkter som faktiskt gör skillnad, som hjälper personer med funktionsnedsättning att bli mer självständiga och ta kontroll över sina egna liv? Abilia är ett internationellt företag som nu söker efter en kombinerad utvecklingschef och produktägare till ett av våra team i Göteborg.   I rollen som utvecklingschef för Online Services blir du dels ansvarig för ett växande team, som idag består av sju personer, dels produktägare för webplattformen myAbilia. Online Services ansvarar för utveckling och underhåll av myAbilia, som är en plattform för webbaserade tjänster och backend för Abilias mobilappar. Teamet är också ett kompetenscenter för utvecklingsgemensamma funktioner för Abilias hela produktportfölj, som datasäkerhet, UX/UI och testledning.   Du kommer att jobba tätt ihop med din chefskollega i Göteborg, Head of Product Development – Cognitive Support, och Abilias produktchefer. Både du och din chefskollega ingår i ledningsgruppen för Abilias Product Unit och i Abilias utökade ledarskapsteam.   Vem är du? För att lyckas i den här rollen tror vi att du är tillräckligt tekniskt bevandrad för att kunna diskutera lösningar med utvecklare, och vi tror att du har tidigare erfarenhet av ·       agila metoder ·       web-baserade system ·       produktägarskap ·       att leda egen personal, alternativt känner dig redo att ta steget Om du dessutom har erfarenhet av medicintekniska produkter eller andra regulatoriskt styrda branscher är det ett stort plus. Vi söker dig som är en bra ledare, både när det gäller att leda dig själv och att leda andra. Du är kommunikativ, strukturerad, innovativ och prestigelös och du bidrar med energi till ditt team.   Passar Abilia dig? På Abilia präglas kulturen av passion för att göra skillnad och en ”hjälpas åt”-anda. Vi har kul tillsammans, kör daglig tabata, har ölprovning, går på quiz eller liknande – i pandemitider digitalt. Vid den årliga kickoffen träffar vi våra kollegor från andra siter i Sverige, Norge och Storbritannien och vi ser fram emot att få återuppta våra innovationsdagar då kreativiteten får flöda. Kontoret ligger på Gullbergsvass, en kort promenad från Centralstationen. I tjänsten kommer du att resa till Stockholm ibland och Oslo någon gång.   Har du frågor om tjänsten? tveka inte att höra av dig till ansvarig rekryterare, Cais-Mari Bengtsson 0728–579789.  
Arbetsgivare
Recruit & Connect Sweden AB
Hemsida: http://https://www.recruitandconnect.se/
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.