På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Urbanplanerare
Spela filmen

Urbanplanerare

129 Lediga jobb

Uppdragsansvarig/handläggande konstruktör till WSP

Arbetsgivare / Ort: Professionals Nord Rekrytering AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Rörlig ackords- eller provisionslön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggnadsingenjör

Om jobbet
Ta chansen och bli en del av WSP Byggprojektering i Örebro där högt engagemang och bred kompetens kännetecknar gruppen. Här får du möjlighet att vara med och leverera högkvalitativa produkter till WSP’s kunder och fortsätta utvecklas med ett företag i teknikens framkant. Information om tjänsten Byggprojektering är ett affärsområde inom WSP Sverige AB som erbjuder kvalificerade konsulttjänster inom hus- och industrikonstruktion. Uppdragen omfattar alla typer av industri-, fastighets-, och bostadsprojekt och de sträcker sig över hela kedjan från förstudier och utredningar till projektering. WSP har idag ett etablerat kontor i Örebro med ca 100 medarbetare där de flesta av WSP’s affärsområden finns representerade. Du välkomnas till ett företag med härlig stämning och stora utvecklingsmöjligheter. Nu vill WSP förstärka teamet i Örebro och därför söker Professionals Nord för WSP räkning en uppdragsansvarig/handläggande konstruktör inom byggprojektering. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos WSP. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och WSP önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected] Arbetsuppgifter Som uppdragsansvarig/handläggande konstruktör har du ett övergripande ansvar för uppdraget. Du leder det interna arbetet och sköter kommunikationen med kunden när det kommer till avtalsfrågor och ekonomi. De tekniska frågorna, samordningen och den vardagliga arbetsledningen planerar och driver du tillsammans med kollegorna. Du kommer att arbeta nära kunderna och bygger förtroende för återkommande samarbeten. Du följer hela uppdraget från förfrågan till avslut och säkerhetsställer att vår leverans uppfyller kundens och WSP’s förväntningar. Tillsammans med gruppchefen kommer du att arbeta med marknadsförings- och försäljningsaktiviteter inklusive anbudsarbete. Du kommer till en början att ta del av introduktionsprogrammet för att komma in i rollen samt tilldelas en mentor. Vi söker dig som Har en ingenjörsexamen från högskola eller universitet inom byggteknik. Kanske har du en bakgrund som projektör, handläggande konstruktör eller något års erfarenhet som uppdragsansvarig konstruktör inom allmän konstruktion. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos WSP. Tjänsten passar dig som vill bidra med ditt engagemang i en driven grupp med bred kompetens. Du trivs i ett stort bolag som präglas av stark utveckling och tillväxt. Du är positiv och vill bidra till en god teamkänsla. Din roll är en nyckelposition i teamet och du tar således stort ansvar för ditt uppdrag. Vidare är du affärsmässig och driver dina uppdrag framåt. START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid, tillsvidare STAD: Örebro URVAL: Sker löpande KONTAKT: Lovisa Berglund Sök tjänsten genom att klicka på ”sök jobbet” nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Information om kundföretaget WSP är ett globalt analys- och teknikföretag som erbjuder konsulttjänster för hållbar samhällsutveckling inom Hus & Industri, Transport & Infrastruktur samt Miljö & Energi. WSP finns i 40 länder på över 550 kontor i Afrika, Asien, Europa, Nordamerika och Oceanien. Koncernen har 48 700 medarbetare i världen, i Sverige omkring 4100. Läs mer om WSP här! Om oss Vi vet av erfarenhet att du som medarbetare är den viktigaste resursen för företagen. Därför arbetar vi med kvalité och personlig matchning till alla våra tjänster för att hitta rätt jobb för dig. Hos Professionals Nord finns en gedigen branscherfarenhet och en gemensam vision – Att skapa och bibehålla arbetstillfällen! Läs mer om oss på www.professionalsnord.se.
Arbetsgivare
Professionals Nord Rekrytering AB
Hemsida: http://www.Professionalsnord.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Bygglovschef till Tomelilla kommun!

Arbetsgivare / Ort: Tomelilla kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Stadsbyggnadschef/Stadsbyggnadsdirektör

Om jobbet
På Österlen skapar vi förutsättningar för hög livskvalitet där Tomelilla kommun är plats för inspiration och utveckling. Kommunen har cirka 800 medarbetare och vi erbjuder dig goda utvecklingsmöjligheter, delaktighet genom tillit och möjlighet till balans mellan jobb och fritid. Vi är just nu på en utvecklingsresa med fokus på att effektivisera och förbättra vår service. Vår ambition är att vara ledande i att ta till vara på de möjligheter som digitaliseringen ger. Kort sagt- vi ska göra det enkelt för alla som bor i, verkar i eller besöker Tomelilla kommun. Samhällsbyggnadsverksamheten hanterar område som exempelvis bygglov, våra bibliotek, badhus och skolkök, samtliga fastigheter som ägs av kommunen, underhåll av gator och parker och allt där emellan. Dina närmsta kollegor finns inom alla dessa områden. Som bygglovschef är du en del av ledningsgruppen på Samhällsbyggnadsverksamheten. Hos oss finns stödfunktioner och kollegor i andra verksamheter alltid nära till hands för råd i olika frågor. Medborgarna och näringslivet i Tomelilla växer både i personer som vill bygga nytt och renovera samt företag som vill etablera sig i kommunen. Tillsammans med kommunens vision och översiktsplan har du en möjlighet att skapa framtidens Tomelilla. ARBETSUPPGIFTER Att arbeta för en ständigt utvecklad servicenivå till kommuninvånarna är en självklarhet för Tomelilla kommuns chefer. Med mod att gå in i förändring och förbättring, med mod att prova nya vägar och arbetssätt och med en hög grad av tillit leder cheferna sina medarbetare mot måluppfyllelse. Som chef i Tomelilla arbetar du utifrån vår ledarpolicy. Den kan du läsa i sin helhet här: https://www.tomelilla.se/naringsliv-och-arbete/jobba-i-tomelilla-kommun/ledarpolicy Som bygglovschef kommer du leda och coacha ett team bestående av handläggare, bygglovsinspektörer och mätingenjörer. Tillsammans med din personal kommer du även handlägga svårare eller mer strategiska bygglov. I Tomelilla är arbetet med digitalisering viktigt. I ditt uppdrag kommer du att leda arbetet med att digitalisera bygglovsenheten, exempelvis genom att digitalisera bygglovsarkivet. KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen är det meriterande om du har tidigare chefserfarenhet med verksamhets- ekonomi- och personalansvar, det kommer finnas möjlighet till mentorskap för att ge dig de bästa förutsättningarna. Som ledare arbetar du med måluppfyllelse, du skapar värde, samspelar, leder dig själv och har en vilja att lyckas. Du har rättspatos, tålamod, driv och engagemang i ditt arbete. Du arbetar med en helhetssyn och samarbetar lätt med andra. Vidare behöver du ha en arkitekt högskoleexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Om du har chef- och ledarskapsutbildning, förändringledning eller arbetsmiljöutbildning ser vi det som meriterande. Även projektkunskap, nätverkserfarenhet och projekterade arkitektserfarenhet är meriterande. Rätt person för uppdraget har tidigare erfarenhet av offentlig verksamhet och politiskt styrd organisation. Som bygglovschef behöver du ha erfarenhet av bygglovshandläggning, inneha B-körkort samt röra dig obehindrat i svenska språket i tal och skrift. Om du tidigare har arbetat i systemen ByggR och Evolution, har erfarenhet av att driva digitalisering eller leda förändringsprocesser är det meriterande. Meriterande är också om du har juridisk kompetens, såsom PBL, MB och BBR. Möjlighet kommer finnas för mer stadigvarande distansarbete, exempelvis några dagar per vecka. Hoppas vi har fångat ditt intresse, vi ser fram emot din ansökan! ÖVRIGT Tomelilla kommun har rökfri arbetstid. Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vid problem med ansökan var god kontakta Vismas support (0771-693 693). Inför rekryteringsarbetet har Tomelilla kommun, tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Bygglovkoordinator med känsla för service

Arbetsgivare / Ort: Jönköpings kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggnadsingenjör

Om jobbet
Bygglovavdelningen Är du intresserad av att jobba med bygglovsfrågor i en expansiv kommun? Vill du ha ett varierande arbete där du får bidra till att ge kommunens invånare stöd och god service? Då kanske det här är jobbet för dig! Ditt nya jobb Som bygglovkoordinator är du många gånger den första kontakten på kommunen för den som har ett byggprojekt och ska ansöka om bygglov. Arbetet är omväxlande och innebär huvudsakligen att svara på allmänna frågor om bygglov från privatpersoner och företag via telefon och e-post, men du kommer också ha en viktig roll i arbetet med att utveckla vår webbplats och våra e-tjänster. Ytterligare arbetsuppgifter är att ta fram och leverera statistik till olika parter samt att organisera öppet hus och deltagande i mässor och andra offentliga sammanhang. Du är intresserad av att arbeta med förbättringar och är en problemlösare som kan leverera i tid. Din kompetens Vi söker dig som har högskoleexamen inom byggnadsutformning alternativt annan jämförbar utbildning eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du har goda kunskaper i plan- och bygglagstiftningen och stor erfarenhet av att arbeta digitalt och i Officepaketet. Det är meriterande om du tidigare har arbetat inom offentlig sektor eller om du har erfarenhet från serviceyrken. För att lyckas i rollen som bygglovkoordinator behöver du kunna arbeta självständigt och ha en god förmåga att planera och organisera ditt arbete. Som person är du serviceinriktad, lyhörd och tycker det är kul att hjälpa till och samarbeta med andra människor. Du behöver även vara duktig på att uttrycka dig på svenska i tal och i skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Urval och intervjuer kommer att hållas löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Med tanke på det rådande läget kommer den första intervjun att genomföras digitalt. Arbetsuppgifterna kan komma att förändras över tid. Vill du veta mer? Välkommen att kontakta: Bygglovchef: Anna Klahr, [email protected], 036-10 52 05 Verksamhetschef: Jenny Ameziane, [email protected], 036-10 50 31 Vision: Magnus Blom, 036-10 53 27 Sveriges Ingenjörer: Carlos Trischler, 036-10 51 77 Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Välkommen att söka tjänsten som bygglovkoordinator i vår växande kommun senast den 19 september. Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Arbetsgivare
Jönköpings kommun
Hemsida: http://www.jonkoping.se
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Projektledare ombyggnad

Arbetsgivare / Ort: Riksbyggen Ek För
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggnadsingenjör

Om jobbet
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Vi finns över hela landet och är 2 800 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss kan vara ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar. Välkommen! Vi söker dig som vill vara med och förverkliga och driva underhålls- och ombyggnadsprojekt, som våra förvaltade bostadsrättsföreningar och kommersiella lokaler i Örebroregionen. Vår ombyggnadsverksamhet är en viktig del för Riksbyggens helhet och för det långsiktiga engagemanget hos våra kunder. Vad ska du göra? Rollen projektledare ombyggnad är viktig. Du kommer att vara med och leda underhålls- och ombyggnadsprojekten från början till slut. Det innebär att du är med redan från projektidé och försäljningsarbete, genom hela byggprocessen med slutbesiktning och överlämning, ända tills garantitiden har gått ut. Du ansvarar för att uppfylla projektets leverans avseende; ekonomi, tid och kvalité, samt är delaktig i långtidsplanering framåt. Löpande kontakt med kunder och entreprenörer och ett nära samarbete med vår fastighetsförvaltning är viktiga nycklar till framgångsrika ombyggnadsprojekt.  Vem är du? Vi söker dig som har byggutbildning och erfarenhet av att driva och ansvara för ombyggnadsprojekt av bostäder och lokaler. Du är etablerad i bygg- och fastighetsbranschen. Du har erfarenhet och känner dig trygg i att ackvirera ombyggnadsarbeten och att arbeta med styrelser i bostadsrättsföreningar. Du har ledarskapserfarenhet i projektarbeten eller ambition att utvecklas mot det. Meriterande om du är kvalitetsansvarig enligt PBL och innehar BAS-P. Arbetsmiljön är kreativ och du behöver vara lyssnande och prestigelös för att passa in i teamet. Det är viktigt att ha förmågan att förstå och bemöta kunders behov genom en naturlig och förtroendefull dialog, och att du kan kommunicera i tal och skrift på ett tydligt sätt. Som person är du affärsmässig, ansvarstagande och kan arbeta självständigt. Tjänsten kräver körkort och tillgång till egen bil, det kan förekomma en del möten på kvällstid. Det är en tillsvidareanställning på heltid med placeringsort i Örebro, men projekt kan förekomma även på andra orter inom regionen.   Ansökan Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan snarast till oss via www.riksbyggen.se under Jobba hos oss/Lediga jobb dock senast 2021-09-19 Har du några frågor eller funderingar? Kontakta Anna Österman, tf Produktionschef på telefon; 018-189717 eller via mejl;  [email protected] Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor. Vill du precis som vi, vara med och skapa något betydelsefullt för framtiden – utveckla hållbara idéer tillsammans och skapa fler möjligheter för fler människor? Vill du ha utrymme att växa, tänka nytt och tänka längre? Vill du även ha möjlighet att ansvara för din egen tid, så att du kan skapa balans i vardagen och få ihop livspusslet. Kort sagt, önskar du en utmanande och stimulerande arbetsplats? Välkommen att jobba för en gemensam framtid. Både för dig och samhället. Välkommen till oss på Riksbyggen. Se gärna vår film om hur det är att jobba hos oss! https://youtu.be/6M4j33Szq3w
Arbetsgivare
Riksbyggen Ek För
Hemsida: www.riksbyggen.se
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Platschef Grundläggning

Arbetsgivare / Ort: PEAB AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggnadsingenjör

Om jobbet
Peab Grundläggning AB är ett eget bolag inom Peabkoncernen. Vi är ett av Sveriges större företag inom spontning, pålning, borrning och grundförstärkning. Grundläggning är ett viktigt och dessutom många gånger tekniskt komplicerat arbete med allt från geotekniska lösningar till professionellt genomförda entreprenaduppdrag. Vi engagerar oss i hela produktionskedjan och är ledande inom vårt område. Du erbjuds en utmanande och varierande tjänst i en växande verksamhet. Vi fortsätter nu att bygga vidare på vår organisation för framtiden och behöver i Norr stärka upp med en driven och erfaren platschef till vår grupp inom grundläggning. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Vill du dela med dig av din kompetens och erfarenhet och bidra till andra personers utveckling? Vill du få möjlighet att utvecklas själv som ledare och medarbetare? Då ska du söka till oss! Din roll: Rollen som Platschef innebär att leda ett erfaret och yrkeskunnigt team av tjänstemän och yrkesarbetare i det dagliga arbetet. Du ansvarar för dina projekt i sin helhet vilket innebär att du behöver kunskap om tekniska lösningar, både före och under projektet, ett gott affärsmannaskap så projekten blir lönsamma samt har nöjda beställare som får den kvalité de efterfrågat. Som Platschef har du förmåga att hitta lösningar, både i ett initialt skede och löpande under projekten. Det finns stor tonvikt vid det ekonomiska ansvaret i exempelvis kostnadsmedvetet och prognosarbete. Ansvaret innebär att projekten genomförs med god lönsamhet på ett kvalitativt och affärsmässigt sätt. Det ingår att hantera budget, tidplaner, strukturera och hantera logistik och resurser för dina projekt. Du förväntas även hantera juridiska frågor kring projekten. Du måste vara bekväm med att axla ledarskapet i din grupp och drivas av att hela tiden utveckla din personal. Du rapporterar direkt till biträdande arbetschefen som finns på samma kontor. Projekten kan ibland vara utanför närområdet varför du måste kunna resa och övernatta på annan ort. Projekten varierar i storlek och oftast hanterar du mer än ett projekt samtidigt på olika platser. Rollen som Platschef innebär att du får känna dig som en bidragande del av samhällsnyttan. Peab-koncernen är även mån om alla sina anställda medarbetare och det är viktigt för oss att du känner dig som en del av gemenskapen i bolaget. Hos oss får du också möjlighet att utvecklas som medarbetare genom Peabs interna utbildningar riktat till alla våra anställda. Kvalifikationer: Du bör ha eftergymnasial utbildning som byggingenjör/högskoleingenjör alternativt civilingenjör, eller ha motsvarande arbetslivserfarenhet. Du bör ha minst 5 års erfarenhet i byggbranschen, eller annan liknande erfarenhet som arbetsgivaren anser likvärdig. Du bör ha arbetat med byggjuridik och ekonomi innefattande prognoser, samt är bekväm i rollen som förhandlare med beställarens representant. Erfarenhet av att ha arbetat i en ledande befattning med personalansvar är meriterande. Du ska behärska det svenska språket i både tal och skrift, samt är körkort för personbil ett krav. Då det dagliga arbetet innebär mycket kontakt med olika aktörer har du en hög social kompetens och lätt för att samarbeta. Du inger ett professionellt intryck och har lätt för att skapa förtroende. Du har en god kommunikativ förmåga och ditt ledarskap är tydligt, närvarande och entusiasmerande. Kontaktuppgifter: Patrik Andersson, Rekryterande chef, 0725/33 30 35 Ulf Engstrand, HR, 0733/37 64 05
Arbetsgivare
PEAB AB
Hemsida: peab.se
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.