På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

325 Lediga jobb

Inköpare sökes till Ryds Bilglas!

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Inköpare

Om jobbet
Ryds Bilglas söker en skicklig och ambitös inköpare med start omgående. Motiveras du därför av att arbeta i en dynamisk arbetsmiljö, besitter goda kunskaper inom operativt och strategiskt inköp samt trivs i en roll med stort eget ansvar? Ta då chansen att söka rollen som inköpare redan idag! OM TJÄNSTEN I rollen som inköpare för Ryds Bilglas arbetar du ständigt nära verksamheten. Du kommer att ha en bred roll med mycket ansvar både inom operativt och strategiskt inköp. I din roll som inköpare kommer du bland annat att hantera inköp, avtal och upphandlingar, driva olika leverantörsprojekt från ax till limpa, utveckla strategier samt uppdatera inköpsrelaterade IT - system. Du kommer att tillhöra ett familjärt team med engagerade och aktiva medarbetare. Därav är förmågan att integrera och samarbeta med andra männsikor av stor vikt för att trivas i rollen. Hos Ryds Bilglas finns stora utvecklingsmöjligheter och företaget befinner sig i dagsläget i en stor tilläxtfas. Arbetsmiljön är dynamisk och därför kan rollen som du kliver in i idag se annorlunda ut om ett år. Det är därför viktigt att du trivs med förändringar och ser möjligheter i att axla nya ansvar i i rollen. Du erbjuds: * Möjligheten att få arbeta i ett snabbrörligt och dynamiskt bolag som just nu befinner sig i en tillväxtresa. * Att tillhöra ett familjärt team med mycket glädje och engagerat samarbete. * En roll med goda utvecklingsmöjligheter. ARBETSUPPGIFTER * Bidra till att utveckla kategoristrategier. * Planera och genomföra upphandlingar samt förhandla och upprätta avtal med leverantörer. * Driva leverantörsutvecklingsprojekt. * Mäta och utvärdera leverantörers prestationer mot ingångna avtal. * Säkerställa att inköpsrelaterade IT-system är uppdaterade. * Hantera löpande inköp, avtalsadministration samt upprätthålla och utveckla inköpsrutiner. * Kommunicera och distribuera information gällande avtal, leverantörer och samarbetspartners samt implementera dessa. * Arbeta med interna intressenter i företaget. * Ansvara för rapportering och löpande dialog inom ansvarsområdet. VI SÖKER DIG SOM * Besitter en avklarad eftergymnasial utbildning inom Supply Chain och/eller har motsvarande arbetslivserfarenhet inom samma område. * Besitter minst fem års erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete och utveckling av inköpsprocesser inom både direkt och indirekt material. * Känner sig trygg i sin inköpskunskap och har god van att hantera ett brett spektrum av intressenter och inköpskategorier utefter fastställda inköpsprocesser. * Är en rutinerad förhandlare och har erfarenhet av att läsa och skriva avtal. * Besitter erfarenhet av att driva processer framåt och är van att jobba både operativt och strategiskt. * Talar och skriver flytande på svenska och engelska då språken används i det dagliga arbetet. Meriterande: * Har arbetslivserfarenhet av globala samt utländska leverantörer. * Besitter arbetslivserfarenhet eller kompetens inom P2P och gärna har arbetat med inköpsportaler. * Har processerfarenhet samt flödeserfarenhet alternativt erfarenhet av LEAN/Kaizen. Som person är du: * Problemlösande * Relationskapande * Affärsmässig * Samarbetsvillig Övrig information * Start: Omgående * Omfattning: Heltid. Rekryteringsuppdrag under 6 månader med god möjlighet till förlängning. * Placering: Stockholm, Hammarby kaj. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. INFORMATION OM FÖRETAGET Är du intresserad av att veta mer om Ryds Bilglas? Gå då in på deras hemsida via länken och läs mer.
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Senior Project Buyer Electromobility - Charging & Electric Distribution

Arbetsgivare / Ort: Volvo Business Services AB / GÖTEBORG
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

The transport industry is developing in a higher pace than ever before and we at Volvo Group want to shape the future of transportation. We are fully committed to the Paris agreement targets and our long-term ambitions are clear. We will become 100% fossil free, 100% safe and 100% more productive. Sustainability is at the heart of everything we do in the Volvo Group.


You love our planet, you love to drive change and you love to move forward. By 2030 more than 35% of our global shipments of vehicles should be electric. Furthermore, we want to lead the way to a fossil free society. Would you love to shape this future of transportation together with us?


To enable this exciting future, we at Volvo Group work with Electromobility and now we offer a chance to join us in implementing a sustainable future for everyone. We are expanding our Electromobility group and are looking for a Senior Project Buyer Charging & Electric Distribution System. Could it be you? Join us and make a difference for our society!


Our offer to you


The area of Electromobility is characterized by a dynamic environment with fast moving technology, new business models, varying demands from customers and a full focus on sustainability.

We strive to be in the front seat of this development, and this is where you come into the picture. We offer a chance to together with us be a part of developing and setting the course for our society’s future electric transport solutions.


What will you work with as Senior Buyer Charging & Electric Distribution System?

As mentioned, it depends on you and your interests. But to give you an idea of what a day might look like this will be your overall tasks:

  • You will focus on segment strategy implementation and make sure that the segment strategy is implemented through the selection of the right suppliers. That means:
  • You will be leading all purchasing activities related to involvement of suppliers in technology development projects.
  • During the project phase main focus will be on continuously securing supplier QDCFTSR performance. QDCFTSR = Quality, Delivery, Cost, Feature, Technology, Sustainability and Risk Management.
  • You will also be responsible for production and after production with activities such as handling supplier crisis, supplier switch activities, follow-up of contracts and agreements with suppliers and ensure implementation.


This is us

Are you like us - engaged in your work and professional in everything you do? If yes – Volvo Group Trucks Purchasing is the right place for you. By selecting high performing suppliers who deliver the best possible products and services with right quality and sustainability solutions we add real business value to our customers. That gives the Volvo Group a competitive advantage.

We like to work hard and have fun together. We are committed to our customers and the Volvo Group success. We work closely together with our cross functional stakeholders within and outside the Volvo Group we believe we are here to make a difference

You will work with a high performing team aiming at world-class purchasing – sounds exciting, doesn’t it?


This is you

Since we don’t know you yet we might not have everything right about your background and experience. But we do know that we need someone with the ability to drive change and who dares to try things no one has done before. The most important thing for us is that you are:

  • A purchasing professional with proven experiences into the automotive industry
  • Always trying to improve, both yourself and your work environment
  • Driven, Responsible, dependable and that you like to do business, since that is what this job is about
  • A true team player with belief that the best results are achieved together while having fun
  • Experience in Charging & Electric Distribution System is a plus


We also believe you have an adequate academic education and experience from the area of purchasing with a negotiation background. If you have project management experience or international experience that is also definitely an advantage.


Do you want to be a part of this journey to become world leader in Electromobility?

Then you should apply today. We are moving into the future and this is a chance to join us on our ride - jump on!


Are you curious to hear more about the job? Or the department? Or maybe you have other questions? Don’t hesitate to contact:

Helena Larsson, Purchasing Manager Charging & Electric Distribution System, +46 (0)739 026563

Jenny Lilliehöök, Global HR Business Partner, +46 (0)739 029057

Arbetsgivare
Volvo Business Services AB
40508 GÖTEBORG
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Säljande inköpare av begagnade bilar till vår Megabutik i Göteborg!

Arbetsgivare / Ort: Kamux AB / HISINGS BACKA
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Inköpare

Om jobbet

Det går bra för Kamux och vi fortsätter att expandera! I maj slog vi upp dörrarna till vår nya megabutik i Kärra, Göteborg, med plats för över 300 bättre, begagnade bilar. För att kunna möta Göteborgarnas önskan om en fräsch Kamux-bil behöver vi nu dig som är en driven, positiv och entusiastisk som ska förse butiken med bilar. För att lyckas behöver du vara tävlingsinriktad, ha telefonvana, envishet och förmåga att bygga relationer med alla typer av människor.

Arbetsuppgifter:

Som säljande inköpare på Kamux är det du som har bäst koll på bilmarknaden. Som privatinköpare hjälper du våra kunder med försäljningen av sin bil, vilket är en stor och betydelsefull affär för våra kunder, där det är viktigt att du är relationsbyggande och ger bra service samt är på gott humör även under stress. Du hjälper våra kunder med allt från värdering, vilket också innebär att förhandling är en naturlig del av arbetet, till avtalsskrivning. Dina främsta arbetsverktyg är mail och telefon. Du arbetar i ett team mot högt uppsatta mål och ska ha en stark drivkraft att skapa goda resultat.

För att lyckas tror vi detta passar in på dig:

  • Erfarenhet av telefonförsäljning eller kundservice är starkt meriterande
  • Du har lika lätt till skratt som att skapa nya kontakter
  • Utåtriktad och bra på att skapa relationer
  • Driven, positiv och problemlösande
  • Strategisk och näsa för affärer
  • Hög arbetsmoral och trivs med många bollar i luften
  • Tävlingsinriktad lagspelare
  • B-körkort är ett krav.

Vi erbjuder dig:

Ett härligt arbetsteam i en trevlig och motiverande arbetsmiljö inom ett snabbt växande företag. Du har kollegor inom inköp både i Göteborg och Stockholm, tillsammans är ni ett stort och sammansvetsat gäng med härlig stämning! Goda utvecklingsmöjligheter och som ny på företaget ser vi till att ge dig den kunskap du behöver för att lyckas på jobbet. Goda insatser kommer att generera en konkurrenskraftig lön.

Ansökan:

Låter det här intressant och känner du att du inte kan vänta på att få börja jobba som inköpare på Kamux? Skicka in ditt CV och personliga brev senast 19 september via länken nedan. Vi tar inte emot ansökningar på andra sätt än via vårt rekryteringssystem.

För mer information kontakta Inköpschef Axel Dahlin, [email protected], telefon 073 084 41 36.

Vi ser fram emot din ansökan, gärna så snart som möjligt då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Arbetsgivare
Kamux AB
Transportgatan 49
42246 HISINGS BACKA
Hemsida: http://www.kamux.se/jobba-hos-oss
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Junior inköpare sökes!

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-31
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Vi söker en junior inköpare.Är du utbildad inom Inköp/logistik och vill komma in och jobba i ett team och få lära dig utav erfarna kollegor och utvecklas i din roll som inköpare? Då är det här världens chans. Uppdraget är på heltid med start så snart som möjligt och för rätt person finns sedan möjlighet till fortsatt anställning hos kunden. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag! Om tjänsten I rollen som jr inköpare kommer du att jobba med avropsinköp gällande material, tillgänglighet och schemaläggning utav lagernivåer så att produktionen kan säkerställa deras sortiment och materialinflöde. Du har även kontakt med leverantörer för att säkerställa, påskynda eller ombokning utav leveranser. Du utreder orsaker och följer upp leverantörer samt är aktiv i produktionen för att utreda och lösa materialproblem som dykt upp. Arbetet innebär i huvudsak att hantera den operativa anskaffningen av artiklar till produktionen, vilket innebär ansvar för behovsplanering, beställning och leveransbevakning. Vem är du? Vi söker dig som har KY/ universitetsutbildning inom logistik, supply chain, inköp eller liknande. Vi ser gärna att du har erfarenhet inom något eller några av nedanstående områden: - Materialplanering - Transportlogistik - Inköp eller Supply management - Leverantörsutveckling - Lagerstyrning - Parametersättning För att trivas i rollen har du ett organiserat, strukturerat och noggrant arbetssätt. Du har en analytisk och problemlösande förmåga och tar egna initiativ för att uppnå resultat. Du kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska samt engelska då du kommer att ha många kontaktytor internt/externt. Vi tror att du är målinriktad och gillar att arbeta i varierat tempo och i team. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se. Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Operativ inköpare inom mekanik

Arbetsgivare / Ort: Skill Rekrytering & Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Inköpare

Om jobbet
Trivs du i en kommunikativ roll samtidigt som du gärna tar eget ansvar och får saker att hända? Vill du vara en del av en organisation som jobbar med säkerhet för att upptäcka och skydda mot olika typer av hot? I så fall kan vi erbjuda dig ett stimulerande och utvecklande arbete som operativ inköpare hos vår kund i Göteborg. Dina arbetsuppgifter Som inköpare kommer du att ingå i ett team inom varugruppen Mekanik. Tjänsten är en central funktion där du ansvarar för att koordinera ingående material i samverkan med bl a produktion och projektledning samtidigt som du är drivande i frågor rörande produkten som ska köpas in. Följande uppgifter ingår i rollen: • Orderläggning • Leveransbevaka och följa upp inkommande leveranser • Löpande kontakt med leverantörer • Skicka ut förfrågningar, RFQ:er • Orderhantering och orderuppdatering i affärssystemet IFS • Reklamationer (mot leverantör) • Vård av inköpsartiklar i affärssystemet IFS • Rapportera KPI:er så som leveransprecision och leveranskvalitet till leverantörer • Leverantörsutveckling och varugruppsarbete • Hanterar fakturor Du erbjuds en stimulerande roll med stora interna och externa kontaktytor liksom goda möjligheter att självständigt planera och anpassa dina uppgifter. Vi behöver dig som kan ifrågasätta och prova nya angreppssätt på det dagliga arbetet så att vi kan fortsätta jobba med ständiga förbättringar. Din profil Vi söker dig som har relevant utbildning inom inköp samt gärna med erfarenhet av inköpsarbete inom tillverkningsindustrin. Teknisk kompetens inom mekanik är meriterande, liksom kunskaper i affärssystemet IFS. Som person har du mycket energi, strävar efter att göra ditt bästa och är medveten om vikten av att leveranser sker i tid och med rätt kvalitet. Vidare är du kommunikativ, behärskar svenska och engelska obehindrat och har förmågan att koordinera, planera samt strukturera ditt arbete. Ansökningsförfarande Tjänsten är ett konsultuppdrag med möjligheter till fortsatt anställning hos vår kund. Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att söka. Vid frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig rekryterare Johan Zizala på mail [email protected] Om oss Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.
Arbetsgivare
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Hemsida: https://skill.se/
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.