På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Systemadministratör
Spela filmen

Systemadministratör

143 Lediga jobb

IT Koordinator (IAM)

Arbetsgivare / Ort: Hays Specialist Recruitment AB / Malmö
Omfattning / Varaktighet:
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Säkerhetsadministratör
  • IT

Om jobbet

Vi söker för kunds räkning en IAM Koordinator

Arbetsuppgifter

Ansvara för att tilldelningen av behörigheter i Systemen följer de regler och policys som kunden arbetar utifrån. Medverka i projekt för nya system som ska hanteras av IAM.

Skills

Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssytem. Erfarenhet av att arbeta med access control och säkerhet.

Soft-skills

Vana från att arbeta i team och hantering av ärenden.

Svenska flytande. Goda kunskaper i Engelska.

Registerkontroll kommer att göras vid onboarding.

Start: Maj

Konsultuppdrag

Arbetsgivare
Hays Specialist Recruitment AB
Skeppsgatan 19
21111 Malmö
Hemsida: www.hays.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Junior Transmission Engineer till välkänd mobiloperatör

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Nätverksadministratör

Om jobbet
För dig som gillar nätverk och är hungrig att kavla upp armarna för att vara en viktig del i att uppgradera företagets accessnät till 5G finns nu chansen! Du kommer ingå i och introduceras av ett kompetent och sammansvetsat team där din förmåga att lära snabbt värdesätts. Skicka in din ansökan idag då behovet är omgående. OM TJÄNSTEN Som Junior Transmissions Engineer kommer du att vara en viktigt del i ett projekt för att uppgradera accessnätet till 5G till välkänd mobiloperatör. Uppgradering består främst av modernisering av nätelement för högre kapaciteteter, och uppgradering av förbindelser med fiber. Det kommer även vara modernisering och flytt av nät till nyare nättopologier. Du kommer att ingå i en väl sammansvetsad grupp och mötas av en kultur där samarbete är en självklarhet. Dina kollegor är de vassaste inom branschen och för dig som tar chansen har du en enorm utvecklingsmöjlighet. Du erbjuds * En god introduktion och möjlighet att lära av kunniga och hjälpsamma kollegor * Vara med i ett spännande och meriterande projekt som ger god erfarenhet att ta med dig framåt * 6 månaders uppdrag med god möjlighet till förlängning och på sikt anställning direkt hos företaget förutsatt att det känns bra för alla parter Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande ARBETSUPPGIFTER Som Transmission Engineer arbetar du i accessnätet med driftsättning av nätelement, flyttar, swappar, aktivering av nya IP-nät, VLAN, portar etc. Du har flera kontaktytor och kommer bland annat att samarbeta med planerare, entreprenörer och integratörer av radionät. Miljön du arbetar i är ett MPLS backhaulnät med CarrierEthernet accessnät baserat på fiber och radiolänk. Allt arbete sker framför dator där visst arbete kan behöva ske nattetid under servicefönster. VI SÖKER DIG SOM * Har en gymnasie- eller akademisk utbildning inom relevant område såsom Teknik/IT/nätverk * Har ett stort intresse för nätverk och vilja att utvecklas mer inom det * Har kännedom och grundläggande kunskap inom nätverk, routrar, switchar och IP- nät. * Är bekväm att kommunicera både internt och på sikt med externa kunder * Är bekväm att på sikt även arbeta nattpass Det är meriterande om du har: * Erfarenhet av att jobba i utrullningsprojekt eller moderniseringsprojekt inom operatörsbranchen. * Erfarenhet av att jobba inom IT-drift eller telecom-drift, samt GUI/CLI-miljöer för routrar/switchar/radiolänkelement Som person är du en lagspelare som är redo att kavla upp ärmarna inför det intensiva volymprojektet. För att du ska lyckas väl i ditt arbete är du nyfiken, snabblärd och ödmjuk inför utmaningar och ansvar. Din noggrannhet kommer vara av största vikt samtidigt som du inte ska vara rädd att göra fel. Det finns inga krav att du ska kunna allt från början och du kommer att få god stöttning från ditt erfarna team. Övrig information * Start: Omgående, förslagsvis 8 mars. * Omfattning: Heltid * Placering: Stockholm, kontor Globen. Hemarbete tillsvidare. Vid introduktion och post-covid ca.2 dagars arbete i veckan på plats på kontoret med kollegor. * Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast 5 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Nätverkstekniker till GlobalConnect i Stockholm

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Nätverksadministratör

Om jobbet
Bli en del av ett bolag i stark tillväxt med kollegor som, precis som du, älskar nätverk. På GlobalConnects nätverkssupport arbetar du i en teknisk och kundnära roll för att ge förstklassig service och leverans till kund. En perfekt förstaroll efter examen – vi ser fram emot din ansökan! OM TJÄNSTEN Som nätverkstekniker kommer du att bli en del av teamet på ca 40 personer som arbetar med nätverkssupport ut mot GlobalConnects företagskunder. Du kommer att vara en viktig del i kedjan eftersom du är ansiktet utåt mot kund, och för att ge dig rätt förutsättningar att leverera får du gedigen introduktion av dina mer erfarna kollegor. I rollen börjar du som konsult hos Academic Work i 6 månader innan målet är att du ska bli överrekryterad till GlobalConnect. Du erbjuds * Goda utvecklingsmöjligheter i din roll och möjligheter att utvecklas vidare internt * Att skaffa dig bred kompetens där du lär dig en mängd system och alla tjänster som GlobalConnect säljer till sina kunder * En personlig utvecklingsplan som ständigt hjälper dig att vässa dina kunskaper * Utbildningar och certifieringar inom bland annat Cisco * Ett företag med mycket kompetens i kombination med en social atmosfär * Ett kontor som ligger centralt vid Hötorget i Stockholm Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER Rollen är både teknisk och social eftersom du kommer att: * Ansvara över incidenthantering, funktionssupport och användarstöd till GlobalConnects företagskunder * Genomföra felsökningar av förbindelser samt kundplacerad utrustning, även utrustning i GlobalConnects egna infrastruktur som ofta sker i samarbete med partners, underleverantörer och tekniker ute i fält * Ha löpande dialog med kunder, leverantörer och partners Du kommer efter en tid i rollen även få omkring 2-5 kunder som du ansvarar litet extra för där du bland annat kommer att delta i månatliga möten och liknande tillsammans med kund. VI SÖKER DIG SOM * Har en eftergymnasial utbildning inom IT/data/nätverk alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet * Har kunskaper inom TCP/IP och de vanligaste protokollens funktion som exempelvis BGP, OSPF, ISIS * Talar och skriver obehindrat på svenska och på engelska eftersom du kommer att dokumentera ärenden skriftligen samt föra kunddialoger på båda språken * Har ett intresse för teknikområdet och nätverk i synnerhet Meriterande erfarenheter: * Arbetat i en kundnära roll * Är bekant med MPLS och anslutningstekniker för fiber Som person är du: * Problemlösande * Serviceinriktad * Flexibel För tjänsten kommer även en bakgrundskontroll att göras. Övrig information * Start: Omgående * Omfattning: Heltid, 08.00-17.00 måndag-fredag * Lön: 25 000 kr i timbaserad månadslön * Placering: Kontoret ligger vid Hötorget men i rådande läge arbetar du på distans * Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och GlobalConnects önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. INFORMATION OM FÖRETAGET GlobalConnect levererar kompletta lösningar baserat på sin egen infrastruktur, som består av 74 500 km fibernät och 26 datacenter på totalt 27 000 kvadratmeter i Danmark, Norge, Sverige och norra Tyskland.
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast 5 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Systemadministratör- vikariat

Arbetsgivare / Ort: Bollnäs kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Systemadministratör

Om jobbet
Socialförvaltningens uppdrag är att hjälpa människor som på grund av ålder, funktionsnedsättning, sjukdom, ekonomiska eller familjeproblem behöver olika former av stöd och hjälp. Verksamheten omfattar äldreomsorg, hälso- och sjukvård, anhörigstöd, omsorg om personer med funktionsnedsättning och individ- och familjeomsorg. Genom vårt arbete vill vi skapa förutsättningar för delaktighet, trygghet och inflytande över sitt eget liv. Vi ser fram emot att ha med just dig på vår resa i ett arbete där du gör skillnad för andra. Välkommen till oss och välkommen med din ansökan! Beskrivning Verksamhetsstödets syfte är att stödja Socialförvaltningens kärnverksamheter och ledning. Vi som jobbar inom Verksamhetsstöd är systemförvaltare/administratörer, ekonomer, utredare, kvalitetsutvecklare, verksamhetsutvecklare, avgiftshandläggare och tekniker inom trygghetstelefoni och välfärdsteknologi. Vi ger verksamheterna stöd, support och utbildning inom system, verksamhetsutveckling, kvalitetsutveckling, ekonomi, avgiftshantering, processer/rutiner, välfärdteknologiska lösningar etc. Då Verksamhetsstödets systemadministratör på Individ och Familjeomsorg (IFO) gått på föräldraledighet söker vi en vikarie för denna tjänst.  Arbetsuppgifter Som systemadministratör kommer du få möta de behov av stöd som IFO har i dagsläget. Arbetet innebär att du med din kunskap är ett viktigt bidrag till Verksamhetsstödet i alla ärenden som inkommer till oss och som rör IFO:s verksamhet. För att kunna utföra arbetet behöver du ha kunskap om Individ- och familjeomsorgens verksamhet och kunna bistå i ovan nämnda delar där behovet av stöd har ökat den sista tiden. Då du ska fungera som stöd gentemot verksamheter inom socialförvaltningen ser vi att du har intresse och en vilja och förmåga att hjälpa andra. Du är lugn, uppmärksam och har en pedagogisk förmåga och anstränger dig för att leverera lösningar. I arbetet ingår ibland komplexa frågor och du är duktig på att analysera och lösa komplicerade problem, som att förstå samband hur lagstiftning, arbetsprocesser och verksamhetssystem kan samverka. När ordinarie systemadministratör är på plats igen, kan det finnas möjlighet för dig att få utökade uppdrag och arbetsuppgifter inom Verksamhetsstödet.    Kvalifikationer Sociala omsorgsprogrammet, Socionomprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av Socialförvaltningens handläggning inom IFO och myndighetsutövning.  Har du erfarenhet av Socialförvaltningens IT-system Treserva är det en merit.   Villkor Intervjuer kommer att ske löpande. Om Bollnäs kommun Vi anställda på Bollnäs kommun arbetar med det som är viktigt på riktigt – och tillsammans skapar vi bra dagar för de cirka 27 000 Bollnäsbor som är beroende av vårt arbete. Hos oss får du stolta kollegor som med arbetsglädje utvecklar Bollnäs långsiktigt och hållbart. I vår kommun, med över 400 föreningar, ett kulturutbud över det vanliga och en närhet till landsbygd, stad och fjäll får du ett liv där det är enkelt att få vardagen att gå ihop. Välkommen till Bollnäs, hjärtat av Hälsingland!
Arbetsgivare
Bollnäs kommun
Ansökan
Ansök senast 5 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Linux/Unix administratör Nivå 3 - Projekt 1 år

Arbetsgivare / Ort: NXT Interim AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Systemadministratör

Om jobbet

    • Bakgrund till projektet

      Vår kund växer snabbt och i och med det har de ett stort behov av kompetensförstärkning i sin löpande förvaltning. Därför måste de nu i väntan på en rekrytering förstärka gruppen med en konsult.
      Dehar också ett behov av att täcka upp för pensionsavgångar och för personer som går vidare till andra arbetsuppgifter.
      De har även ett behov av att kompetens förstärka gruppen under en tid, för att lättare kunna möta ökade behov av plattformsstöd i ett antal stora projekt.

      Uppdragsbeskrivning

      Uppdraget avser att utföras av en resurskonsult att ge förstärkning till vår kund i det löpande arbetet. Utförandet av dessa tjänster leds och styrs av vår kund
      Du kommer att tillhöra en grupp mycket kunniga specialister som brinner för att ta fram robusta långsiktiga lösningar för att säkerställa de IT-system som ligger till grund för framtidens elförsörjning. Som senior Linux/Unix-administratör arbetar du med ingenjörer med stort tekniskt intresse. Teamet arbetar och förstår tekniken på djupet, och ser till helheten i miljön.

      Arbetsuppgifter

      • Du kommer att arbeta med förvaltningsaktiviteter inom Linux och Unix (solaris) miljö som en del av en grupp på sex personer.
      • Förvaltningsarbetet består till största del av traditionellt livscykelarbete såsom patchning och uppgradering av befintliga miljöerna.
      • Dokumentation kommer att vara en viktig del av arbetsuppgifterna bl.a. uppdatering av systemdokumentation och kontinuitetsplaner.
      • Du kommer även att arbeta reaktivt med användarincidenter samt proaktivt med att utveckla befintliga verktyg och metoder.
      • Du kommer att kunna delta i ett antal projekt och då som dedikerad Plattforms och tekniskt stöd till projektet gruppen.

      Säkerhetsprövning

      Säkerhetsprövning av leverantör och konsult krävs med anledning av att konsulten kommer hantera hemliga uppgifter.
      Processen för upprättande av SUA-avtal och genomförande av registerkontroll beräknas ta ca 8 till 10 veckor från tilldelning av uppdrag, men kan både ta längre och kortare tid. Konsultens uppdrag kan inte påbörjas innan denna process har genomförts och klartecken har givits. 

      Placering

      Sundbyberg. Konsulten kan erbjudas att i viss mån arbeta från NXT Interims kontor. Inställelsetiden till kundens kontor i Sundbyberg skall max vara 1 timmar under arbetstid, vardagar.
    • Omfattning  

      Uppdraget uppskattas ha en beläggning på 100 % under hela uppdragstiden. 3 maj 2021 - 2 maj 2022

      Det framtida behovet kan komma att överstiga eller understiga här angiven kvantitet. Vår kund garanterar på så sätt ingen specifik volym, utan anbudsgivaren åtar sig att leverera mot det faktiska behov som uppstår. 
      Det kan komma att arbeta i andra projekt/uppdrag så länge rollen, nivån och arbetsuppgifterna är desamma.

      Skall- och börkrav för uppdraget i punktform:

      • God samarbetsförmåga och initiativförmåga
      • Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
      • Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
      • Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
      • Arbetar självständigt och målinriktat
      • Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
      • Förmåga att arbeta i grupp
    • Skallkrav

      Kompetens och Erfarenhet:
      • Minst 5 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av Linux (Red Hat)/Unix-administration i IT-driftmiljö i större organisation (ca 500 medarbetare eller fler)
      • Minst 2 års arbetslivserfarenhet i Scripting, Java, automation t ex, ansible, puppet)
      • Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom nätverksadministration
      • Minst 2 års arbetslivserfarenhet med Oracle Databas
      • Minst 5 års arbetslivserfarenhet Oracle och Solaris administration
      • Minst 5 års arbetslivserfarenhet av ldom och zones
      • Minst 6 månader arbetslivserfarenhet av OpenShift

      Börkrav

      • Minst 2 års arbetslivserfarenhet av Solaris kluster 

      Annat

      * Beskrivning av nivå 3: Hög kompetens och utbildning inom aktuellt området. 5-9 års erfarenhet inom området, har deltagit i eller utfört ett flertal liknande uppdrag inom aktuellt område med hög kvalitet. Är förebild för andra konsulter på lägre nivå. Tar ansvar för delområde, kan leda en mindre grupp. Kan arbeta självständigt.
Låter detta intressant?
Sök redan i dag så berättar vi mer. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan!  VÄLKOMMEN

NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen.
Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi och Finans. Uppdraget hos vår kund sker via projektanställning hos oss på NXT Interim AB där ni får sjukförsäkring, pension och andra förmåner som förgyller din vardag. fråga oss om det!

 
Arbetsgivare
NXT Interim AB
Hemsida: www.nxtinterim.se
Ansökan
Ansök senast 5 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Helpdesk Administrator - IT Operations & Support

Arbetsgivare / Ort: Axis Communications AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 6 March (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Are you ready to take part in building a new Helpdesk team where the focus is to provide the global Axis organization with daily support within areas like, Windows, Linux, Network, cloud or security? As a Helpdesk Administrator here at Axis you will be able to maintain and manage daily operation and take part in how we should this to give our consumers an excellent experience! Who is your future team? You will be part of a newly created team which will have the responsibility of daily operation. Although the Helpdesk team, Infrastructure, is a new team you will have plenty of colleagues as within our department, IT Operations and Support already have two teams with approx. 20 coworkers. And now we are looking for colleagues to fulfil the open positions in the Helpdesk team. Together, in the IT Operations & Support team we are responsible for Axis global infrastructure and you, as our Helpdesk Administrator will be our first point of contact with our stakeholders. In our department we value Helpfulness, Professionalism and having Fun at work. What you'll do here as Helpdesk Administrator, Infrastructure: As Helpdesk Administrator, Infrastructure you will play an important role of supporting the organization with a highly available and reliable infrastructure. You will do so by managing Incidents, Problems, Requests and proactively monitor our global infrastructure. Important for the role is to take part in development of the team, how the team should work and continuously improve both the infrastructure as well as how we work. * Drive and manage Incident Management * Proactive monitoring of the Infrastructure * Maintenance of the Infrastructure (patching, upgrades & continual improvements) * Management of Requests Who are we looking for/Who are you? We are looking for you, who have couple of years' experiences in a Helpdesk role, so you understand what great service is. But also have some training in the different technology areas defined below. We think you like to work in a constant changing environment. You should have great troubleshooting skills and be able to drive incident resolution from start to closure. You have a good understanding of the importance of Life Cycle Management of Platforms & Infrastructure which means you have been working with maintenance and coordination of activities, like upgrades, patching and requests. You have excellent communications skill and have the ability for turning technical problem statements into a business perspective. We think you have genuine technical interest and understand dependencies within a technical ecosystem. You like to take ownership and work together with others to find the best resolutions for Axis. We'd love to hear that you have/are: There are several Helpdesk Administrator positions open, so we are looking for you that have technical knowledge and experiences within one or several of the following technology areas, scripting Phyton, Powershell: Network * Firewalls (general knowledge of firewall rules and policies setting) * TCP/IP, routing and switching (routing protocol BGP & ipv4/ipv6) * SD-WAN technology Software defined networking (SDN) & Wifi. * Network scripting * NSX Storage/Backup * SAN-technologies * Disaster & Recovery * Backup technologies Virtual environment * Different virtual environment Linux * Linux administration (Debian, Ubuntu, Red Hat) * DB * Dockers, Kubernetes * Cloud service like AWS Windows * Windows administration (Windows Server 2012 & 2016, SCOM) * M365 (Exchange) * MS SQL * Azure AD & On-prem AD * Azure As you will be in a vital part of in supporting Axis colleagues around the world, we think you need to have communication skill both in Swedish and English. What Axis have to offer: Axis can offer you a young, dynamic and multi-cultural environment, with on the edge technology and a highly valuated brand. We are the world leader in network video and as part of the Infrastructure Department you will play an important role in the organization, greatly influencing the IT infrastructure and service level of at Axis. Come join us! Ready to Act? Axis is a company realizing the benefits of a diverse workforce. We know that diversity in groups creates a better working environment and promotes creativity, something that is fundamental for our success. If you have any question please contact the recruiting manager Åsa Antius Child, IT Operations Manager, email: We review applications continuously!
Arbetsgivare
Axis Communications AB
Ansökan
Ansök senast 6 March (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Academy Online söker kursskapare till IT-administratörsutbildning

Arbetsgivare / Ort: Academyonline Stockholm AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tillsvidare
Lönetyp: Rörlig ackords- eller provisionslön

Ansök senast 6 March (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Academy Online söker kursskapare till IT-administratörsutbildning.


Arbetet innebär att man skapar sin utbildning i powerpoint som man sedan skärminspelar och sätter ljud till via mikrofon.


Vi ser fram emot ett långsiktigt samarbete med våra kursskapare!


Välkommen med din ansökan!


#jobbjustnu

Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
Academyonline Stockholm AB
Ansökan
Ansök senast 6 March (2 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Senior Oracle- och MS SQL Server DBA till Svenska kraftnät

Arbetsgivare / Ort: Svenska Kraftnät
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Databasadministratör

Om jobbet
Svenska kraftnät söker nu en Senior Oracle- och MS SQL Server Databasadministratör med ansvar för all administration kring databaserna Oracle- och MS SQL Server i en mycket komplex och utmanande miljö. Placeringsort Sundbyberg.  På Svenska kraftnät kommer du att få möjligheten att arbeta i en mycket utvecklande miljö i en av Sveriges mest samhällsviktiga verksamhet. Vi är ett sammansvetsat team som består av sex personer som är en del av Svenska kraftnäts IT-drift organisation. Om tjänsten Du kommer att tillhöra en grupp mycket kunniga specialister med stort ansvarskännande som ser till att de kritiska miljöerna fungerar. Det handlar om en teknisk avancerad verksamhet och det gäller att hela tiden vara tillräckligt kompetent för att klara av utmaningarna, att omvärldsbevaka och vara up-to-date. Du ges stora möjligheter till utveckling och utbildning inom teknikområdet. Som Senior Oracle- och MS SQL Server DBA arbetar du med ingenjörer med stort tekniskt intresse. Teamet arbetar och förstår tekniken på djupet, och ser till helheten i miljön. Rollen innebär beredskapsarbete. Dina arbetsuppgifter Som senior Oracle- och MS SQL Server DBA ansvarar du för all administration kring databaserna Oracle- och MS SQL Server. Det innebär följande: • Att ansvara för och även sköta om livscykelhanteringen • Utbyggnad och förbättringar • Felsökning, övervakning och incidenthantering Din bakgrund Skallkrav - • Akademisk examen inom IT eller motsvarande års dokumenterad erfarenhet inom aktuellt teknikområde som myndigheten anser likvärdig. • Flerårig erfarenhet av drift och förvaltning av senare versioner av Oracle- och MS SQL Server databaser i klustrade och virtualiserade miljöer. • Mycket goda kunskaper i HA-lösningar såsom RAC, Data Guard och Golden Gate • Erfarenhet inom Linux, Solaris och Windows systemadministration. • Mycket goda kunskaper om uppgradering och patchning av TB-databaser med mycket hög tillgänglighetsgrad i kritiska miljöer • Flerårig erfarenhet inom prestanda- och problemutredningar i databaser med hjälp av OEM, AWR, ADDM, ASH, SQL Profiler och andra prestanda-relaterade vyer i Oracle och Performance Monitor, SQL Profiler och andra övervaknings- och felsökningsverktyg i SQL Server • Mycket goda kunskaper om Oracle Enterprise Manager och RMAN • Mycket goda kunskaper om T-SQL, System Stored Procedures, DBCC och DMVs (SQL Server) • Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift Meriterande - • Administration av ASM/ACFS diskgrupper • Shell skripts och SQL/PL SQL skripts samt SQL-optimering • MySQL • PostgreSQL Dina personliga egenskaper Vi söker en person med integritet och personlig mognad som tar ägandeskap i sitt arbete. Du är en noggrann, ansvarstagande person som kan och gillar att arbeta självständigt. Du har god förmåga att planera ditt jobb väl. Vi söker en team player som delar med sig av kunskap, tycker om att lära av varandra, förankra och hjälpas åt i teamet. Du ser samarbete som något nödvändigt för att teamet och du ska lyckas. Vidare är du en trygg, ödmjuk person som tar hänsyn till det som händer runt omkring och trivs med att samverka. Vår bästa kandidat är självgående, tar ansvar för sina egna arbetsuppgifter och förstår vikten av god dokumentation och struktur. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vill du veta mer? Kontakta gärna rekryterande chef Gunilla Augustin tel. 070-7805750,  eller HR rekrytering Eva Häger 010-475 97 53. Fackliga representanter är Erik Böhlmark (SACO) och Stefan Ekberg (ST). Båda kan nås via e-post: [email protected] Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast den 7 mars 2021.     Vårt erbjudande till dig På Svenska kraftnät händer det mycket - vi är en organisation i förändring. Enligt Nyckeltalsinstitutets mätning Arbetsgivarindex är Svenska kraftnät elbranschens bästa arbetsgivare och arbetar utifrån ett personligt ledarskap. Du erbjuds god möjlighet till balans mellan arbete och privatliv, goda förmåner och mycket mer. Som medarbetare hos oss blir du en del i en samhällsviktig organisation där vi värdesätter och strävar efter hög kollektiv intelligens. Det är med samarbete och effektivitet som vi ska uppnå vår vision "Säker elförsörjning för en hållbar samhällsutveckling". Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Då vi arbetar med samhällsviktig verksamhet är anställningen säkerhetsklassad och svenskt medborgarskap krävs. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.    
Arbetsgivare
Svenska Kraftnät
Hemsida: http://www.svk.se
Ansökan
Ansök senast 7 March (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Administratör Spedition till Biltema Logistics

Arbetsgivare / Ort: Biltema Logistics AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Systemadministratör

Om jobbet
Administratör Spedition till Biltema Logistics Biltema Logsitics är ett logistikföretag med över 550 medarbetare vars huvudsakliga uppgift är att lagerhålla och förse Biltemas varuhus med varor. Biltema Logistics har idag fyra stycken lager placerade i Halmstad som skickar gods till alla Biltemas varuhus i Sverige, Norge, Danmark och Finland.  Vi har sedan starten 2007 haft en kraftig tillväxt vilket har gjort bolaget till en av Hallands största arbetsgivare. Vi söker nu dig som vill arbeta på vår avdelning som Administratör Spedition. Dina arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter som Administratör Spedition blir att hantera det dagliga arbetet när det gäller det administrativa på Tull och Kundorder. Vilket exempelvis kan innefatta tullärenden av import, transiteringar, export och uppläggningen av inkommande varor på tullager. Det dagliga arbetet kommer också att innefatta extra order och utfördelning till våra Biltema butiker. Du har nära dialog med dina kollegor, övriga avdelningar samt kontakt med Biltemas butiker. Du kommer att göra analyser och uppföljningar av ditt verksamhetsområde samt medverka till att gruppen ständigt förbättrar sina leveranser och processer. Vem är du? Du som söker har en gymnasieutbildning gärna med inriktning administration, logistik eller ekonomi. Du har mycket god datorvana och har exempelvis erfarenhet av tidigare IT-system. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från ett administrativt eller ett logistik arbete. Du har en god kommunikationsförmåga med goda svenska- och engelska kunskaper och behärskar språken i både tal och skrift. Som person är du självgående och strukturerad med en hög service-och samarbetsförmåga. Du arbetar strukturerat men har förmågan att vara flexibel i mötet med dina kollegor utan för den sakens skull frångå etablerade rutiner och processer. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % som föregås av 6 månaders provanställning. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Arbetet är förlagt med placering i Halmstad. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Fredrik Emanuelsson, Speditionschef på mail [email protected]   Välkommen med din ansökan!  
Arbetsgivare
Biltema Logistics AB
Hemsida: www.biltemalogistics.com
Ansökan
Ansök senast 7 March (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Electra söker Systemadministratör till SMART Butiksdatasystem

Arbetsgivare / Ort: Telin Rekrytering & Konsult Syd AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Systemadministratör

Om jobbet
Om tjänsten Som Systemadministratör arbetar du med att ge våra kunder hjälp och stöd med att införa och använda vårt affärssystem SMART. Vi svarar på frågor om systemet, felsöker samt har viss support på hårdvara som används i butikerna. Du får även möjlighet att aktivt påverka utvecklingen av SMART genom att registrera förbättringsförslag, genomföra tester vid nya versioner samt vara ett stöd i butikerna när de går igång med SMART. Vi deltar på mässor och kundträffar samt håller utbildningar för våra kunder. Tjänsten innebär resor inom de nordiska länderna. Supportdelen i tjänsten innebär arbete vissa kvällar och helger enligt schema. Placeringsort är Kalmar. Kvalifikationer Vi söker dig som är intresserad av att delta i ett engagerat team med en vilja att ge kunder service av högsta kvalitet. I supportsammanhang tar vi för givet att du är pedagogisk, serviceinriktad och utåtriktad. Vårt arbetssätt är agilt vilket innebär en flexibel och utvecklande arbetsmiljö. Gillar du dessutom, precis som vi, ordning och reda, bra rutiner och att ha roligt på jobbet så vill vi gärna träffa dig. Bakgrund och kvalifikationer Erfarenhet av arbete via telefon och on-sight support i applikationer inom handel. Erfarenhet av teknisk IT-support (hårdvara, nätverk, Windows OS) eller arbete som nätverktekniker är meriterande Erfarenhet av support inom ekonomisystem och deltagande i systemtester är meriterande. Om du har erfarenhet av Adobe Captivate och E-learningeller annan webbaserad utbildning är det extra intressant för oss. Vi förutsätter att du har god IT-vana och hanterar mail, Microsoft Windows och Microsoft Office utan hinder. Stort tekniskt intresse är ett kravOm arbetsgivaren Electrakoncernen är en komplett leverantör av varor och tjänster inom handel och logistik. Våra kunder tillhör de ledande fackhandelskedjorna i Sverige.  Läs gärna mer om vad som sker hos oss genom att klicka in på www.electra.se Hur du ansöker I denna rekrytering samarbetar Kalmar Science Park med Telin Rekrytering & Konsult och du söker tjänsten via www.telinrekrytering.se Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida. Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare  Linda Petersson på telefon 070-377 45 74 eller e-post [email protected] Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonserings- och marknadsföringstjänster. Välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Telin Rekrytering & Konsult Syd AB
Hemsida: www.telinrekrytering.se
Ansökan
Ansök senast 7 March (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.