På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

9 Lediga jobb

Verksamhetsutvecklare hos Medborgarskolan

Arbetsgivare / Ort: Studieförbundet Medborgarskolan
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 25 september (7 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningskoordinator

Om jobbet
Medborgarskolan skapar mötesplatser för dig som söker kunskap, utveckling och upplevelser. Kunniga kurs- och cirkelledare inspirerar till lustfyllt och livslångt lärande. Våra kärnvärden är individen i centrum, utveckling i samverkan, ömsesidig respekt och kunskapens egenvärde. Medborgarskolan är indelad i åtta regioner. Medborgarskolan Nord är en ideell förening som förutom traditionell folkbildning även bedriver företagsutbildningar samt verksamhet inom arbetsmarknadsområdet. Medborgarskolan region Nord omfattar både Västerbotten och Norrbotten och har idag 12 st kontor med regionkontoret placerat i Umeå. Vi behöver förstärka vårt team och söker en verksamhetsutvecklare som kan driva, stödja och främja utvecklingsarbetet inom Medborgarskolan.Din främsta uppgift blir att, tillsammans med verksamhetschef och kollegor, självständigt initiera, följa upp och utveckla Medborgarskolans verksamhet från idé till genomförande. Sköta kvalitetsuppföljning och arbeta med nätverkande och marknadsföring. Du ansvarar för externa kontakter samt rekrytering och utbildning av kursledare. Placeringsort är Luleå men du kommer även att arbeta för Boden. Körkort och egen bil är därför ett krav. Din uppgift blir att; - upprätthålla och utveckla relationer - bygga nätverk med centrala aktörer - sköta kundkontakter - sälja och marknadsföra Medborgarskolans verksamhet - stärka vårt varumärke Din profil; Du trivs bäst när du får arbeta med processer som syftar till utveckling och förändring. Du förstår olika människors behov och kan möta efterfrågan och vara drivande i utvecklingsfrågor. Du är engagerad, bra på att planera, organisera och följa upp ditt arbete. Du är kreativ, nytänkande och lösningsfokuserad men förstår även behovet av en kvalitetsstyrd administration. Du är lojal, glad och positiv, arbetar bra i grupp men även ensam. Som ansiktet utåt är du affärsmedveten, har en gedigen samarbetsförmåga och en vilja att utveckla verksamheten tillsammans med kollegor och samarbetsparter. Flerspåkighet är meriterande. Kvalifikationer; Du har några års arbetslivserfarenheter samt relevant högskoleutbildning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med uppdragsverksamhet, folkbildning eller liknande. Positivt är även föreningsuppdrag. Erfarenhet av att arbeta med integration samt etablering av nyanlända är ytterligare en merit. Du har mycket goda kunskaper i digitala media samt god kännedom om marknadsföring, försäljning och varumärkesfrågor. Vi ser gärna att du har erfarenhet av projektledning och extern finansiering samt kontakter politiker och tjänstemän inom kommunen. Tillträde; 2021-11-01                 Medborgarskolan är ett studieförbund med ett brett kursutbud, stor musikverksamhet och samarbete med föreningar och grupper inom många olika ämnen. Deltagarna är i alla åldrar och med olika bakgrunder och intressen.
Arbetsgivare
Studieförbundet Medborgarskolan
Hemsida: http://www.medborgarskolan.se/
Ansökan
Ansök senast 25 september (7 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Driven projektkoordinator inom kompetensutveckling

Arbetsgivare / Ort: Fyrbodals Kommunalförbund / UDDEVALLA
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 25 september (7 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Stora förändringar i samhället drivs ofta av innovationer, nya tekniska lösningar och nya affärsmodeller som leder till förändrade konsumtionsmönster och nya sätt att organisera arbetet. Vid kriser tenderar utvecklingen att ske ännu snabbare. Den pågående Coronapandemin är ett tydligt exempel på detta, där till exempel digitaliseringen både i företagen och i hemmen tagit ett jättekliv, e-handel och hemmakontoret har förändrat såväl köpmönster som ledarskap.

För ledare och medarbetare i små och medelstora företag krävs ett ständigt lärande och kompetensutveckling för att stärka sin ställning både som individer och som företag på marknader präglade av hård konkurrens, i dessa tider ökar behovet flerfaldigt.

För att möta detta behov har de 29 kommunerna i Fyrbodal och Skaraborg tillsammans skapat kompetensutvecklingsprojektet Fenix med Z.

Projekt finansieras av Europeiska Socialfonden och VG-regionen, är tvåårigt och riktar sig till anställda i privata företag med upp till 250 anställda inom branscher som tillverkande industri, besöksnäring, handel, ”blå- och gröna-,” samt kreativa och kulturella näringar.

Z står för perspektivet den unga generationen som också kallas för ”digital natives”, som å ena sidan drabbas hårt när instegsjobben minskar till följd av nedstängning i vissa branscher, men å andra sidan besitter den digitala kunskapen som många företag efterfrågar.

Projektet erbjuder kostnadsfria behovsanalyser och kompetensutvecklingsinsatser för företagens ledare och medarbetare.

Arbetsinnehåll

Du kommer att ingå i en projektgrupp. Du ska lotsa ledare och medarbetare vidare till ny kunskap som stärker såväl individen som företaget. Tillsammans med projektledare och delprojektledare ska du koordinera de identifierade behoven och matcha med rätt utbildningsinsats. Du kommer att arbeta med kompetensbehovsanalyser tillsammans med företagsledning och anställda. Utbildningarna i projektet upphandlas och är i stor utsträckning digitala, men kan också vara förlagda på arbetsplatsen. Du är spindeln i nätet för att finna lösningar som passar både individens och företagens behov.

Du ska:

· Kartlägga företagens kompetensbehov

· Genomföra behovsanalyser tillsammans med företagen

· Samverka med aktörer som genomför fördjupade kompetenskartläggningar

· Lotsa deltagare till det reguljära utbildningsystemet

· Ta fram underlag för upphandling av fördjupade behovsanalyser och utbildningsinsatser tillsammans med projektledningen

· Identifiera och lotsa anställda och företagsledningar till relevant utbildningsinsats

· Samverka med kommunernas näringslivsutvecklare

· Ha vana vid att tala inför grupper

· Kunna arbeta självständigt samt i grupp

· Sammanställa, presentera och informera om projektet på ett enkelt och begripligt vis

· Dokumentera och redovisa projektets insatser och vara van vid administration

· Aktivt delta i projektets ledning och måluppfyllelse

Kompetens – och kunskapskrav:

· Stor erfarenhet av att genomföra behovsanalyser

· Kunskap och erfarenhet av projektadministration och övrigt projektarbete

· Erfarenhet från både företagsvärlden och utbildningssektorn

· Kännedom om innovationsstödssystemets aktörer

· Kunskap om studie- och yrkesvägledning

· Väl förtrogen med innebörden av livslångt lärande

· Kunskap inom arbets- och organisationspsykologi

· God förmåga att kunna formulera sig i tal och skrift

· God förmåga att samverka, organisera, lyssna, engagera, motivera, strukturera, råda och coacha

· Resultatdriven

· Förmåga att driva flera processer samtidigt

· B-körkort

Meriterande:

· Relevant arbetslivserfarenhet som kräver god självkänsla och hög social kompetens

· Erfarenhet från projekt som EU-finansierats

· Envis, engagerande, lösningsfokuserad och drivande

· God förståelse och kunskap inom digitaliseringen möjligheter

· Kunskap om näringslivssammansättningen i de två delregionerna

· Erfarenhet från säljarbete

· Erfarenhet från politiskt styrda organisationer

Övrigt

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Om Fyrbodals kommunalförbund

Fyrbodals kommunalförbund är ett av de fyra regionala kommunalförbunden i Västra Götalands län. Vi är en samarbetsorganisation för 14 kommuner och har i uppgift att arbeta för en sammanhållen, enkel och mer rationell hantering av de mellankommunala frågorna. Genom samverkan blir Fyrbodalområdet starkare och kan möta framtiden på ett bättre sätt.

Ansökan

Vi vill ha din ansökan senast 25/9 via e-post [email protected] Intervjuer kommer att genomföras löpande allt eftersom ansökningar kommer in.

Anställningsform

Projektanställning till och med 30/11 2022.

Anställningens omfattning

80 %.

Tillträde

1/12 2021 eller enligt ök.

Ort

Uddevalla

Kontakt

Teamchef Samhällsutveckling Anna Lärk Ståhlberg, 0733-35 85 34

Fackliga företrädare

TCO, Anne-Sofie Skälegård, 070-209 94 81

SACO, Amir Dahan Agerlund, 0522-44 08 46


Arbetsgivare
Fyrbodals Kommunalförbund
Museigatan 2, Riverside
45118 UDDEVALLA
Hemsida: www.fyrbodal.se
Ansökan
Ansök senast 25 september (7 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Utbildningskoordinator till Volvo Cars Business School

Arbetsgivare / Ort: AB Söder & Co Consulting
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (8 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningskoordinator

Om jobbet
Om företaget IHM Business School är en privat, fristående affärsskola helägd av den ideella stiftelsen IHM. Vi tror att människor och företag växer genom ett livslångt lärande. Därför utvecklar IHM företag och människor i näringslivets alla faser, från grundläggande affärsmannaskap till framgångsrikt ledarskap. Vi kallar det Business In Progress. IHM befinner sig mitt i ett näringsliv under ständig förändring. Som ledande affärsskola vet vi, att tiden som tillbringas i våra lokaler ska vara något utöver det vanliga. Här möts årligen tusentals människor i syfte att få nya kunskaper och utbyta erfarenheter. Det ska vara en plats som inbjuder till inspiration, utveckling och reflektion. Du finner oss på ihm.se Dina arbetsuppgifter Vi söker dig som vill vara en del av vårt team inom Volvo Cars Business School, affärsutbildningar. Vår uppdragsgivare är Volvo Cars Sverige och Volvo Cars Norge. Vårt uppdrag är att tillgodose behovet av utbildningar för Volvohandeln inom samtliga affärsområden och roller. Vi ansvarar för såväl innehåll som leveransen och rekrytering av konsulter för samtliga utbildningar. Vi ser gärna att du gillar att jobba som projektledare med sinne för administration och ordning och reda, du gillar att jobba digitalt och vågar testa nya plattformar och system. Vi lever i ständig utveckling och förändring där nya idéer och lösningar välkomnas. Du jobbar såväl självständigt som nära dina kollegor inom teamet. Är du rätt person med rätt ambitioner så finns utvecklingsmöjligheter inom avdelningen. I din roll kommer du att administrera samtliga utbildningar på servicemarknaden och inom ledarskap, tillsammans med projektägare. I arbetet ingår bland annat: • Schemaläggning och bokning av konsulter, lokal, fika osv. • Hantering av den största delen av kommunikationen mellan deltagare och VCBS • Att skapa och sammanställa utvärderingar • Att skapa processer och mallar för de praktiska delarna av utbildningarna • Fakturering samt fakturahantering • Ansvaret för material som används under utbildningarna • Rapporthantering, sammanställning av kompetens inom Volvohandeln • Tät kontakt med Volvohandeln och våra uppdragsgivare i utbildningsfrågor • Delaktig i att ta fram utbildningsinnehåll • Använda flera olika system, bland annat Salesforce och Officepaketet Din profil Vi söker dig som är utpräglat serviceorienterad, organiserad och ansvarskännande. Du trivs med ett stundtals högt tempo och självständigt driva dina uppgifter strukturerat, fokuserat och lösningsorienterat parallellt med att du är en lagspelare. Prestigelöshet och engagemang är egenskaper som värderas högt. Du är flexibel och tycker det är spännande att befinna dig i en dynamisk och händelserik affärsmiljö. Du är van vid att arbeta i och hantera olika typer av digitala system, som CRM, och hanterar Officepaketet utan problem. Eftersom du är en del av ett team med många kontaktytor så är det viktigt att du är social och tydlig i din kommunikation. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Tjänsten är 37,5 timme per vecka. Ansökan IHM Business School samarbetar med rekryteringsföretaget Söder & Co i denna rekrytering. Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet och är en så kallad hyrrekrytering. Det innebär att du initialt kommer att vara anställd av Söder & Co men arbeta hos IHM. På några månaders sikt är ambitionen att du ska bli anställd hos IHM. Ansökan är du välkommen att skicka via Söder & Cos’ hemsida www.soderco.se. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att tjänsten kan bli tillsatt innan sista dag för ansökan. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Niklas N Ekeblad på 0733-434111.
Arbetsgivare
AB Söder & Co Consulting
Hemsida: http://www.soderco.se/
Ansökan
Ansök senast 26 september (8 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Projektassistent - Alumniverksamheten vid Ekonomihögskolans kansli

Arbetsgivare / Ort: Lunds Universitet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 29 september (11 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningskoordinator

Om jobbet
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns cirka 44 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Ekonomihögskolan är en av åtta fakulteter inom Lunds universitet. Över 4 000 studenter och cirka 450 forskare, lärare och övrig personal studerar och arbetar här med utbildning och forskning inom ekonomisk historia, företagsekonomi, handelsrätt, informatik, nationalekonomi, statistik och forskningspolitik. Ekonomihögskolan vid Lunds universitet (LUSEM) utbildar toppstudenter från hela världen som efter sina studier blir alumner och ambassadörer för skolan. För att utveckla LUSEMs arbete med våra alumnirelationer, anställer vi nu en projektassistent inom alumniverksamheten för att ytterligare stärka vårt engagemang med tidigare studenter. Är du intresserad av att bygga starka nätverk, projektleda och koordinera? Är du kommunikativ, kreativ och initiativtagande? Delar du vårt brinnande intresse för att arbeta i gränslandet mellan akademin och näringslivet? Då är du rätt person! Vi erbjuder en stimulerande miljö där nya idéer och kreativitet uppmuntras, och du får chansen att bidra till den fortsatta utvecklingen av våra alumnirelationer. Arbetsuppgifter I rollen som projektassistent för alumniverksamheten planerar, genomför och följer du upp event och koncept för nationella och internationella studenter och alumner. Du arbetar kreativt med våra kommunikationskanaler för att nå ut till alumner samt engagera dessa i skolans verksamhet. Vidare ingår följande arbetsuppgifter: - Säkerställa att alumniverksamheten svarar mot de krav som ställs av internationella kvalitetsackrediteringsinstitut och projektleda internationella rankingar. - Informera om alumniverksamheten internt och externt. - Kontinuerligt och aktivt utveckla, underhålla och fördjupa nätverksrelationer. - Underlätta samarbetet mellan nuvarande studenter och alumner, t ex genom mentorskap, LinkedIn-engagemang och i samverkan med karriärcenter. - Initiera och skapa engagemang och event både för och tillsammans med alumner. - Hantera databas över alumner, samt webb, LinkedIn-sida och grupper. - Samla in och analysera data över alumner för att utveckla framtida aktiviteter. - Följa trender nationellt och internationellt, vilket även inkluderar bästa praxis vad gäller alumnifrågor. Du kommer att spela en nyckelroll i vårt team som arbetar både med externa och interna relationer och har många samarbetsområden. Du kommer att arbeta nära Ekonomihögskolans ledning, partnerföretag, karriärcenter samt kommunikationsavdelningen och respektive programansvariga för våra kandidatprogram och masterprogram. Kvalifikationer - Kandidatexamen eller högre inom relevant ämne. - Mycket god förmåga att kommunicera både i tal och skrift samt erfarenhet som skribent på både svenska och engelska. - Erfarenhet av olika digitala uttrycksmedel. - Förmåga att självständigt strukturera ditt arbete och ta egna initiativ. - Avancerade färdigheter i sociala medier, särskilt LinkedIn. Det är meriterande om du som söker har: - Tidigare arbetslivserfarenhet i en roll som involverat t ex projektledning/koordinering, kommunikation, marknadsföring, etc. - Erfarenhet av att bygga och engagera nätverk. - Erfarenhet av att arbeta i Adobe Creative Cloud, huvudsakligen i Premiere Pro, InDesign och Photoshop. Personliga egenskaper som efterfrågas är: - Kreativ och med en förmåga att se saker ur nya perspektiv och driva idéutveckling. - Strukturerad och noggrann. - Parallellt kunna hantera många frågor och arbeta mot deadlines. - Lösningsorienterad. - Serviceinriktad. - Prestigelös lagspelare. Villkor Vikariat på sex månader, heltid. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
Arbetsgivare
Lunds Universitet
Ansökan
Ansök senast 29 september (11 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Utbildningsplanerare

Arbetsgivare / Ort: Halmstads kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 29 september (11 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningskoordinator

Om jobbet
Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Utbildnings- och arbetsmarknadsförvaltningens uppdrag är att genom utbildning, praktik och arbete öka individens förutsättningar för att hitta ett arbete och bli självförsörjande. Vi har bland annat kommunens största samlade utbud av gymnasieutbildningar samt kurser för vuxna. Kattegattgymnasiet är en nybyggd skola med plats för 1600 elever och 180 personal. Vi har både introduktionsprogram, yrkesprogram och teoretiska program. Det är en Hjärnsmart skola vilket innebär att vi i vår nya skola skapat möjligheter att ge elever och personal redskap som man bär med sig under sin tid hos oss men även i ett livsperspektiv. ARBETSUPPGIFTER Kattagattgymnasiet söker nu en utbildningsplanerare. Är det du? Gör testet nedan! - Jag är en mycket god administratör med ett genuint intresse för arbete inom skolvärlden. - Jag brinner för att leverera god service med ett öppet sinne för att hitta nya sätt att utveckla och stötta skolans administrativa funktion. - Jag klarar av att planera och organisera projekt i god tid och har möjliga förändringar i beaktande i mitt dagliga arbete. Vi söker nu dig som ska agera spindeln i nätet inom skolans administration. Vi förväntar oss att du tycker det är intressant och roligt att utveckla och stötta skolans administrativa organisation. Dina arbetsuppgifter kommer innebära att vara ansvarig för skolans olika handlingsplaner, årshjul och vara ett stöd för reception, elevregistrering och schemaläggning. Vi förväntar oss att du tycker om att ligga steget före för att se till att administrationen lägger i rätt fas kopplat till verksamhetens arbete. Det finns stora möjligheter att påverka innehållet i sitt arbete själv och beroende på skiftande behov kan tjänsten utvecklas i olika riktningar under arbetets gång. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en högskoleutbildning och gärna erfarenhet kopplat till utbildning inom gymnasieskolan. Vidare är det ett krav att du har erfarenhet från skoladministration. Det är meriterande om du har erfarenhet från schemaläggning, IST-administration och Extens. Dessutom ser vi gärna att du har hög kompetens inom administration som diarieföring och arkivering. Du agerar utifrån vår kommuns gemensamma värdegrund och är ett föredöme för andra medarbetare. Du uppmuntrar till delaktighet och kreativitet, visar personlig omtanke genom att ge stöd och genom att konfrontera i ett gott syfte, både för dina närmsta kollegor och för organisationen i stort. Genom ditt sätt att agera och kommunicera sprids detta förhållningssätt vidare i organisationen och skapar motiverade och kreativa kollegor. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Erfarenhet krävs. ÖVRIGT Om du erbjuds anställning inom gymnasie- och gymnasiesärskolan på Utbildnings- och arbetsmarknadsförvaltningen är du skyldig att visa upp ett utdrag från Polisens belastningsregister för arbete inom skola/förskola. Utdraget är kostnadsfritt och tar ca 2-3 veckor för polisen att handlägga. Beställ därför i god tid! Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Tjänsten tillsätts under förutsättningar att vederbörliga beslut tas i organisationen. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Halmstads kommun
Ansökan
Ansök senast 29 september (11 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.