På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

33 Lediga jobb

Administratör med verksamhetsansvar

Arbetsgivare / Ort: Östersundsgymnasterna / Östersund
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Arbetsplatsen

Östersundsgymnasterna är en förening med över 1000 aktiva gymnaster, ledare och medlemmar. Vi har en mycket bred verksamhet med Bamse- och barngympa, träningsgrupper inom gymnastik, parkour och trampolin samt tävlingsverksamhet inom truppgymnastik, kvinnlig AG, manlig AG, cheerleading och rytmisk gymnastik.

Sedan 2018 bedriver vi även i samarbete med Jämtlands gymnasium NIU-utbildning i Kvinnlig AG och Truppgymnastik.

Vi erbjuder fantastiska träningsmöjligheter i en av Sveriges modernaste gymnastikhallar samt i andra av kommunens gymnastiksalar.

Föreningen har för närvarande två anställda tränare för uppdraget inom NIU.


Arbetet

Som administratör har du ansvaret att vara det ordningsamma navet som ser till att den dagliga verksamheten administreras och kommuniceras på ett korrekt, effektivt och positivt sätt. Till exempel kan det innebära

  • att följa och implementera styrelsens beslut,
  • att vara sektionsledarnas sammanhållande länk,
  • att vägleda medlemmar vid frågor om betalning.
  • att ansvara för att kansliet är bemannat och att det hålls representativt och inbjudande
  • att i vissa sammanhang vara föreningens representant, t.ex. vid arenans föreningsmöten, vid förbundsträffar o.dyl.


Arbetet är som mest intensivt inför och i samband med varje terminsstart, då bokning av hallar, schemaläggning av grupper samt administration kring ekonomi och medlemsregister kräver mycket arbete. Detta arbete utförs i stor utsträckning i samarbete med och med instruktion från sektionsledarna.


I verksamhetsansvaret har du en grundläggande befogenhet att fatta dagliga beslut både vad gäller verksamhet och ekonomi. Det kan vara inköp av nödvändigt material, viss arbetsledning av andra anställda och viss daglig ekonomisk administration.


Föreningens administrativa hjärta, som når både gymnaster och ledare, utgörs av det digitala systemet SportAdmin med Kansliservice. Vår hemsida står för all information och kommunikation och mycket av vår marknadsföring, då ofta i samspel med andra sociala medier.


Arbetet sker huvudsakligen dagtid, men kvälls- och helgarbete ingår också. Med medlemmar och verksamhet i fokus har du dock möjlighet att styra dina arbetstider och kansliets öppettider. Vårt kansli är i många stunder obesökt så ensamarbete kommer att förekomma. Det kan vara aktuellt med arbete hemifrån eller från annan plats.


Kvalifikationer

Vi söker en mycket strukturerad och administrativt driven person som vill engagera sig i en stor ideell idrottsförening. Genom att förbättra nyttjandet av våra digitala system ska du underlätta och skapa mer tid för själva verksamheten. Vi ser förstås att du har en gedigen förståelse för ideell föreningsverksamhet och ett stort intresse för idrott och då gärna gymnastik. Du är mycket ordningsam, har beslutsförmåga och erfarenhet från ekonomiadministration?

Du har en helhetssyn samtidigt som du förstår vikten att möta enskilda önskemål och behov.

Eftersom du administrerar vår hemsida och skriver såväl nyheter som utskick är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt. Kunskap i användandet av sociala medier är användbart.


Du har god datorvana från arbete i Office-paketet och är mycket van att jobba i administrativa system.


Stor vikt läggs vid personlig lämplighet samt öppenhet och samarbetsförmåga över generationer och åldrar.


Du står förstås helhjärtat bakom Svensk Gymnastiks värdegrund och uppförandekod samt Östersundsgymnasternas värdegrund.


Omfattning och Ansökan

Föreningen har kollektivavtal och vi erbjuder en tillsvidareanställning efter sedvanlig provanställning. Uppdraget omfattar 100%. Tillträde så snart som möjligt.

Urval och intervjuer sker löpande. Vi vill därför att du inkommer med din ansökan så snart som möjligt, dock senast 19 september genom att skicka CV och kort personligt brev till föreningens ordförande Johan Bexelius på [email protected] - märk mailet med Administratör.

Har du frågor om tjänsten går det bra att maila Johan på adressen ovan eller ringa Johan på 070-60 60 632


Arbetsgivare
Östersundsgymnasterna
Arenavägen 27
83137 Östersund
Hemsida: http://www.ostersundsgymnasterna.se
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Erfaren Administratör Vux, flexibel tjänst

Arbetsgivare / Ort: Academy Omsorg Sweden AB / Solna
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningsassistent

Om jobbet

Om Academy Omsorg

Vi är unika som utbildningsanordnare då vi i grunden är ett företag i branschen, Funkisgruppen AB. Vi startade vuxenutbildning för att skapa ny, bättre och mer ändamålsenlig utbildning inom vård- och omsorg och barn- och fritid. Detta då vi själva sett att det finns behov av mer - och bättre utbildning inom det området.

Vår pedagogiska modell bygger på praktiska case och problembaserat lärande för att knyta an till verkligheten och ge direkt tillämpbar kunskap. Hos oss lär du dig för arbetslivet och livet - inte för provet.

Vi är en ny skola som växer kraftigt och startar utbildningar inom yrkesinriktad komvux och yrkeshögskola.

Vi söker nu en självgående administratör med erfarenhet av elevhanteringssystemet Alvis (krav).

Du kommer att vara spindeln i nätet i vårt administrativa arbete och tillsammans med lärarna ansvara för veckovisa uppföljningar av elevernas progression.

Vi vill att du har allmänt hög IT-mognad och att du är stresstålig och utrycker dig väl i tal och skrift.

Du är trygg, tydlig och målinriktad vilket skapar förtroende i verksamheten mot elever och uppdragsgivare.

Vi letar efter dig som är en självgående, strukturerad lagspelare med tydliga nybyggaregenskaper.

Academy Omsorg ger dig möjligheten att till stor del arbeta flexibelt i tid och rum.

Academy Omsorg erbjuder dig att vara med i början av en spännande utvecklingsresa där vi formar och fortsätter utvecklingen av vårt nya utbildningskoncept. Störa möjligheter finns att växa och utvecklas tillsammans med verksamheten.

Individuell lönesättning. Ange löneanspråk i ansökan.

Heltid, tillsvidaretjänst. Provanställning kan komma att tillämpas.

Ansökan

Mejla din ansökan innehållande CV och personligt brev till:

[email protected]

Ange löneanspråk i ansökan

Vi undanber oss alla säljare från andra rekryteringsplatser.

Arbetsgivare
Academy Omsorg Sweden AB
Academy Omsorg
17154 Solna
Hemsida: www.academyomsorg.se
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Eslövs kommun söker en skoladministratör inom förskolan

Arbetsgivare / Ort: Eslövs kommun
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 21 september (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Skolassistent

Om jobbet
Med hjärta, framtidstro och våra värdeord - engagemang, nyskapande och allas lika värde - arbetar vi tillsammans för att skapa resultat och nå vår vision; Skånes bästa kommun att bo och verka i 2025. Visste du att Eslövs kommun uppmärksammar goda prestationer genom bemärkelserna årets chef, årets medarbetare och årets nyskapare? Eslöv är en medelstor kommun och här är det nära till det mesta. I kommunen finns småstadens lugn, en levande landsbygd och god tillgång till ett brett kultur- och affärsutbud. Eslövs kommun arbetar för att alla medarbetare ska känna att de är delaktiga och har inflytande. ARBETSUPPGIFTER Arbetet som skoladministratör innebär ett nära samarbete med 2 rektorer, biträdande rektor och personal. Förskolorna som du ska jobba för är Häggebo förskola i Flyinge, Gladbacken och Birkebo i Harlösa, Lindebo förskola och Palettens förskola i Eslöv. Du är vårt ansikte utåt och har ofta första kontakten med vårdnadshavare och personal. Dina huvudsakliga uppdrag är att biträda skolledningen med kvalificerat administrativt arbete. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att ansvara för en mängd olika system gällande vikarieanskaffning, schemaläggning, beställningar och bokningar, framtagning av rapporter, diarieföring av handlingar, avtal och protokollskrivning, sammankallande till möte samt andra förekommande administrativa arbetsuppgifter. Vi erbjuder dig en omväxlande och rolig tjänst med många utmaningar. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en genomförd gymnasieutbildning med inriktning mot administration eller ekonomi. Har du en eftergymnasial utbildning inom HR eller annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren finner lämplig, ser vi det som meriterande. Vi ser gärna att du har dokumenterad erfarenhet som administratör inom förskola eller skola där du hanterat arbetsuppgifter liknande de som gäller för tjänsten. Då du i tjänsten kommer hantera olika typer av verksamhetssystem förutsätter vi att dina datorkunskaper är goda. Det är meriterande ifall du har erfarenhet och god förståelse för olika typer av digitala verksamhetssystem och arbete med schemaläggning. Har du tidigare erfarenhet av arbete i BeSched, Education, eCompanion Webb, Proceedo, Platina, Raindance och Qlikview är detta extra värdefullt. Du har ett strukturerat arbetssätt och är van att arbeta enligt gällande rutiner, lagar och avtal. Att du är bra på att planera din tid effektivt och själv prioritera bland dina arbetsuppgifter är av stor vikt då arbetsmängden varierar över tid. Det är också viktigt att du kan anpassa dig till förändringar och har förmåga att prioritera om när situationen kräver det. För att lyckas i rollen behöver du, förutom att ha ett administrativt sinne med öga för detaljer trivas med de många kontakter arbetet innebär. Din samarbetsförmåga är mycket god och du har därmed lätt för att bygga relationer. Du har en god kommunikativ förmåga och behärskar det svenska språket väl, såväl skriftligt som muntligt. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT I Eslövs kommuns arbetsgivarerbjudande har vi sammanställt tio goda anledningar till att välja oss som arbetsgivare. Ta del av det och läs mer om hur det är att arbeta i Eslövs kommun på vår hemsida; https://eslov.se/naringsliv-arbete/arbetsmarknad/lediga-jobb-i-kommunen/eslovs-kommun-som-arbetsgivare/ Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vid problem med ansökan var god kontakta Visma support 0771-693 693. Inför rekryteringsarbetet har Eslövs kommun tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Enligt Lag (2013:852) om registerkontroll skall du vara beredd att lämna ett registerutdrag (högst ett år gammalt) ur polisens belastningsregister. Utdraget beställs av den arbetssökande själv från Rikspolisstyrelsen. Blankett kan hämtas på www.polisen.se eller på närmsta polisstation.
Arbetsgivare
Eslövs kommun
Ansökan
Ansök senast 21 september (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Skoladministratör

Arbetsgivare / Ort: Huddinge kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 21 september (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Skolassistent

Om jobbet
Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge. I Huddinge kommuns förskolor och skolor drivs vi av att skapa lärande för livet. Här får du som medarbetare utrymme att utvecklas genom att ta del av andras, och dela med dig av dina egna, erfarenheter och kunskaper. För vår övertygelse är att ju mer vi delar med oss av våra kompetenser, desto mer utrymme skapar vi för alla, såväl medarbetare som våra barn och elever, att växa. Läs mer om Huddinge pedagogiska plattform https://www.huddinge.se/arbete-och-karriar/arbeta-i-huddinge-kommun/arbeta-i-skola-och-forskola/ Om arbetsplatsen Östra grundskolan i Skogås är en kommunal 7-9 skola samt grundsärskola där vi utbildar morgondagens världsmedborgare. Vi ligger långt fram i användandet av digitala lärmiljöer och genom ett entreprenöriellt förhållningssätt gör vi lärandet till något som är viktigt på riktigt. Läs gärna mer på vår hemsida http://grundskolor.huddinge.se/ostragrundskolan. - Arbetsuppgifter Vi bygger en organisation som ska gestalta de kärnvärden vi tänker oss att eleverna ska träna och utveckla. Som administratör har du en viktig roll i mötet med personal, elever och föräldrar samt externa aktörer. I många sammanhang är du skolans ansikte både utåt och inåt. Arbetet är i huvudsak administration av verksamheten med elever, personal- och löneadministration, vikarieanskaffning, beställningar och inköp. Du är en viktig medarbetare för att få den dagliga verksamheten att fungera. Under vissa perioder på året är arbetstempot högt, vilket ställer krav på din stresstålighet. Din profil Vi söker dig som har gymnasial grundutbildning och minst några års dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete, meriterande om du har erfarenhet av skola som verksamhet. Du ska ha mycket god förmåga att arbeta med verksamhetsstödjande IT-system inom löne-, personal-, faktura- och elevhantering samt kunna formulera dig enkelt, klart och korrekt i skrift och tal. Du är en god organisatör och är noggrann i ditt arbete. Du är drivande och identifierar utvecklingsområden och tar initiativ till insatser för förändringar och förbättringar samt vågar utmana till utveckling och enkelhet utifrån uppkomna behov och krav. I ditt arbete utgår du från helheten, har god planeringsförmåga och optimerar din vardag för att ha god framförhållning och klarar av att hantera många uppgifter samtidigt. Du har god samarbetsförmåga, är lyhörd och strävar efter att vara tillgänglig och ge respons inom rimlig tid, ansvar för att tillhandahålla relevant dokumentation samt att hålla denna uppdaterad. Du tar ett ansvar för gemensamma arbetsuppgifter och utmaningar och har högt ställda mål på ditt eget arbete. Viktiga egenskaper är förmåga att kunna skapa goda relationer. Då arbetet innebär många olika kontakter kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Förmåner För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. http://www.huddinge.se/formaner Facklig kontaktperson För facklig kontaktperson för tjänsten se http://www.huddinge.se/kontaktpersonerfack Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Arbetsgivare
Huddinge kommun
Hemsida: www.huddinge.se
Ansökan
Ansök senast 21 september (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Eastcoast Cheerleaders söker Lagansvarig (deltid)

Arbetsgivare / Ort: FÖRENINGEN EASTCOAST CHEERLEADERS / ÅKERSBERGA
Omfattning / Varaktighet:
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 22 september (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Utbildningsassistent

Språk
Krav
  • Svenska

Om jobbet

Föreningen Eastcoast Cheerleaders söker en person som har ett huvudansvar för föreningens lag.

I din roll är du föreningens ansikte utåt och du är spindeln i nätet mellan aktiva, coacher och styrelse.

Arbetsuppgifter:

  • Ha ett övergripande ansvar för föreningens lag
  • Ansvara för föreningens interna coachutbildning
  • Ansvara för coachers utbildningsplaner
  • Vara mentor för nya coacher i sitt coachuppdrag
  • Stötta coacher på träningar vid behov
  • Ansvara för planering av och hålla i tryouts
  • Ansvara för planering av prova på-dagar
  • Arbeta för ett ökat medlemsantal i föreningen genom bland annat utåtriktat arbete
  • Tillsammans med kanslisten samverka med Svenska cheerleadingförbundet, kommunen och andra relevanta aktörer
  • Vid behov hjälpa kanslisten att söka bidrag, projektmedel, sponsoravtal
  • Tillsammans med kanslisten stötta coacherna med information

Tjänsten är på 25% initialt, under perioden september 2021-juni 2022. För en förlängning efter säsongen och utökad arbetstid förutsätts att du är lyckosam i att dra in intäkter till föreningen genom t.ex. ökat medlemsantal. Anställning förutsätter att erforderliga beslut fattas på föreningens årsmöte.

Vi tror att du i grund och botten är en föreningsmänniska som vet vad som krävs för att en ideell förening skall fungera. Du behärskar svenska i tal och skrift och har goda cheerleadingkunskaper. Som person är du positiv, lösningfokusead och kommunikativ och har lätt för att samarbeta.En stor fördel är om du har eget företag och kan faktura din tid.

Välkommen med din ansökan, inklusive löneanspråk till [email protected]

Arbetsgivare
FÖRENINGEN EASTCOAST CHEERLEADERS
18450 ÅKERSBERGA
Hemsida: http://www.eastcoastcheerleaders.se
Ansökan
Ansök senast 22 september (4 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.