På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Skattekonsult
Spela filmen

Skattekonsult

54 Lediga jobb

Vi söker en Teamledande Ekonomikonsult

Arbetsgivare / Ort: One Economy AB / Linköping
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikonsult

Om jobbet

UCS One Economy är ett engagerat och nytänkande bolag som verkar efter orden förtroende, engagemang och samarbete. Vi är ett företag med stor bredd vilket gör att det finns goda möjligheter till utveckling och specialisering inom och mellan olika affärsområden. Företaget genomsyras av glada medarbetare och en god sammanhållning – en arbetsplats där vi hjälper varandra.


Om tjänsten

Vi söker dig som vill ta nästa steg i din karriär och utveckla dina ledaregenskaper. Rollen innebär att leda och stötta ditt team med 4-5 konsulter i det dagliga arbetet med kunduppdrag. Du deltar aktivt i ledningsgrupp och i arbetet att utveckla vårt affärsområde som arbetar mot större bolag. Fokus ligger på att utveckla effektiva arbetssätt för större kundnytta. Arbete med marknadsföring och sälj kan också förekomma.

Som teamleader är du även ekonomikonsult vilket innebär att du utöver teamledaruppdraget arbetar med löpande bokföring, bokslutsarbete, upprättande av årsredovisningshandlingar och rådgivning, med fokus mot de seniora frågorna. Du arbetar mot olika branscher och hanterar såväl nya som befintliga kunder. Tack vare ditt starka kundfokus och målmedvetna intresse att lösa problem utvecklar du givande kundsamarbeten.

Vi kan utlova varierande och spännande uppdrag med kunder som sträcker sig över hela spannet från ägarledda företaget till större börsnoterade bolag. Vårt erbjudande till företag är att outsourca hela eller delar av sin ekonomifunktion till oss, alternativt använda oss som interimslösning för olika ekonomitjänster, allt ifrån ekonomichefsroller till assistentroller.

Önskade kvalifikationer

Vi ser att du som söker är utbildad ekonom och har minst tre års erfarenhet av arbete som ekonom/konsult. Du arbetar idag självständigt med redovisningsarbete och besitter den kunskap som krävs för att färdigställa period- och årsbokslut. Du har goda systemkunskaper och vi ser gärna att du har erfarenhet från flera ERP-system. Tidigare ledarerfarenhet är meriterande.

Personliga egenskaper

För att trivas i rollen är du en strukturerad, noggrann och driven person som får saker gjorda. Du är målinriktad samtidigt som du har god samarbetsförmåga och uppskattar relationer, både med kunder och medarbetare. Som ledare är du kommunikativ och lyhörd och du motiveras av att tillsammans med ditt engagerade och servicemedvetna team hitta effektiva arbetssätt och digitala lösningar. Lagarbetet är viktigt.

Om oss

One Economy är ett företag i framkant när det gäller digitalisering och affärsmodeller. Vi har stor bredd i vår kompetens och erbjuder förutom traditionella tjänster även tjänster inom affärssystem och utbildning. Vårt mål är att bli regionens främsta helhetsleverantör inom ekonomi, lön och HR.

På UCS One Economy värnar vi om den anställdes välmående och erbjuder fina förmåner som god pensionsplan, möjlighet till utveckling, kortare arbetsdag under sommaren samt både friskvårdstimme och friskvårdbidrag.


Arbetsgivare
One Economy AB
Teknikringen 4A
58330 Linköping
Hemsida: https://ucsone.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonom

Arbetsgivare / Ort: Mölndals kommun
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikonsult

Om jobbet
I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! Kultur och fritidsförvaltningen bedriver verksamheter i lokaler och anläggningar så som; bibliotek, stadsmuseum, fritidsgårdar, mötesplatser, Fritidsbank, idrottsanläggningar samt simhallar. Du kommer att vara placerad på den administrativa avdelningen som är en stödfunktion inom förvaltningen och som består av nio medarbetare varav två andra ekonomer som du främst kommer att samarbeta med. Din arbetsplats kommer att vara på stadshuset i Mölndal, vilken ligger nära Mölndals resecentrum. Tjänsten är tidsbegränsad t.om. 230831 och på deltid, 50%. ARBETSUPPGIFTER Vi erbjuder dig ett roligt och spännande arbete i en organisation som är utvecklings- och förändringsbenägen. Vårt största projekt just nu är att vi bygger ett nytt badhus i Åby där du kommer att ha en viktig roll som ekonom. Som ekonom ansvarar du för att arbeta fram och kvalitetssäkra budgeten för det nya badhuset tillsammans med enhetschefen, inför budgetbeslut i kultur- och fritidsnämnden i juni 2022. Nya Åbybadet beräknas öppna andra kvartalet 2023. Parallellt med budgetarbetet för det nya badet kommer du arbeta med löpande budget, uppföljning och prognos för det tillfälliga badet, Lilla Åbybadet. Du kommer även att arbeta tillsammans med förvaltningschef, avdelningschefer och ekonomer för att få förvaltningens investeringsprocess för fastigheter på plats. Du rapporterar till avdelningschef för administrativa avdelningen och kommer att arbeta nära med såväl förvaltningens två ekonomer, förvaltningschef samt fyra avdelningschefer. KVALIFIKATIONER - Vi söker dig med högskoleexamen och/eller lång erfarenhet från en liknande roll som ekonom/controller. - Du behöver ha mycket goda datakunskaper och vara en van användare av olika IT-baserade system t.ex. Office-paketet. - Vi ser gärna att du tidigare har gjort ekonomiska analyser och bedömningar. Med fördel har du arbetat inom eller på uppdrag av en kommun med investeringsprocesser för fastigheter och har erfarenhet av strategiskt arbete och förändringsledning. - B-körkort är meriterande. Som medarbetare gillar du att tänka långsiktigt och ha ett brett perspektiv på frågor. Du som person är duktig på att ta eget ansvar och samarbeta med andra i projekt. I tjänsten ingår att kunna samverka med olika intressenter och kan föra en tydlig dialog och skapa engagemang för dina frågor. Du är duktig på att prioritera och mån om att nå resultat samt ha en ekonomisk medvetenhet i frågor. Då det är en deltidstjänst kan vi erbjuda stora möjligheter att förlägga sin arbetstid under ordinarie kontorstid. Mölndals stad erbjuder också alla medarbetare ett generöst friskvårdsbidrag. Välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetsgivare
Mölndals kommun
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonom till statlig myndighet i Göteborg!

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 20 september (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikonsult

Om jobbet
Har du erfarenhet ifrån den offentliga sektorn, budgetarbete och controlling? Då har ska du läsa vidare! För vår kunds räkning söker vi nu en erfaren ekonom till statlig myndighet i Göteborg! Tjänsten är ett konsultuppdrag så fort som möjligt med start omgående och sträcker sig till årsskiftet! Sök rollen redan idag då intervjuer sker löpande! Om tjänsten Ekonomi är en viktig pusselbit i verksamhetsplaneringen. Som ekonom är du den som tolkar och förmedlar ekonomiska siffror så att de blir ett bra verktyg i det strategiska och operativa arbetet. Du arbetar främst med budget, prognoser och verksamhetsuppföljning i nära samarbete med andra chefer. I anställningen ingår även att vara ett aktivt stöd i ekonomiska frågor till chefer och ansvariga i projekt, samt att ta fram och analysera ekonomisk information och beslutsunderlag till ledningen och verksamhetsansvariga. För att kunna vara ett bra stöd till ledningen måste du vara intresserad av och aktivt sätta dig in i hur verksamheten fungerar. I arbetet ingår också kalkylarbete och andra kostnadsberäkningar. Tillsammans med övriga ekonomifunktionen och administrativ chef arbetar du med att driva utvecklingsarbete för att förändra och förbättra rutiner och arbetssätt för att höja kvaliteten i ekonomiarbetet. Vem är du? Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom ekonomiområdet eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser att du har arbetat med kvalificerat ekonomiarbete inom statlig sektor. Vidare har du kunskap och erfarenhet av komplexa ekonomisystem. Verksamheten använder Agresso och det är fördelaktigt om du har erfarenhet av det systemet sedan tidigare. Som person är du analytisk och har god pedagogisk och kommunikativ förmåga som gör att du kan lyfta fram de avgörande frågeställningarna i t ex budgetarbete och ekonomiska uppföljningar. Du kan föra ekonomiska diskussioner med kollegor som inte är ekonomer. Arbetet kräver också god samarbetsförmåga, servicekänsla och god förmåga att arbeta självständigt. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Officepaketet, särskilt i Excel, samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast 20 september (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Handläggare, förebyggande dialog m offentliga aktörer & stora bolag

Arbetsgivare / Ort: Skatteverket
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 20 september (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Skattehandläggare

Om jobbet
Är du intresserad av att genom kommunikation och dialog vara med och påverka hur våra skattemedel används? Trivs du med ett arbete där engagemang, kreativitet och eget ansvar är en viktig del? Tycker du att det är viktigt att arbeta för en sund konkurrens och motverka ekonomisk brottslighet inom den offentliga sektorn? Nu har du en unik möjlighet att söka tjänsten som ”förebyggare” hos oss. Vi är en grupp handläggare inom Skatteverket som arbetar förebyggande mot offentliga aktörer och stora bolag genom att lyfta frågor som bl a berör upphandling, felaktiga utbetalningar och skatt som hållbarhet. Om jobbet Ditt uppdrag är att genom möten och dialoger riktat främst mot Sveriges offentliga och största privata aktörer främja att de genom sitt agerande verkar för en sund konkurrens och motverkar ekonomisk brottslighet. I det ingår även att utveckla och driva arbetet framåt genom egna initiativ och tillsammans med dina kollegor på bästa sätt stötta våra kunder i deras utvecklingsresa. Arbetsuppgifterna är omväxlande, utvecklande och ställer höga krav på samarbete och en god kommunikativ förmåga samt att kunna förmedla nyttan i det vi gör till våra kunder. Att använda digitala arbetsredskap likväl som att möta en kund direkt är givetvis en viktig del av arbetet. Du planerar din egen arbetsdag både självständigt och i team där ni ger och får stöd av varandra. På Skatteverket arbetar vi ständigt med att utveckla och förbättra vår verksamhet och du kommer att ges stor möjlighet att vara med och påverka. Din placering är Skattesektion 7 på storföretagsenhet 1 med placering Solna. Din sektion tillhör storföretagsavdelningen och har 14 medarbetare varav hälften sitter i Solna och arbetar med det förebyggande arbetet. Vi har även ca 20 kollegor som arbetar förebyggande i andra delar av landet. Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy. Vi söker dig som - har mycket god förmåga att kommunicera på ett sätt som skapar förtroende och utvecklar starka kundrelationer - är självständig, har initiativförmåga och ett starkt eget driv i arbetet - tar ansvar för helheten och ser det som utvecklande att samarbeta med andra  - bidrar med positiv energi och tänker lösning istället för problem när det oväntade sker - har goda språkkunskaper i svenska och gärna engelska i både tal och skrift Du ska även ha: akademisk utbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng) inom t ex ekonomi, juridik eller kommunikation alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Det är önskvärt att du har några års aktuell arbetslivserfarenhet från arbete med kommunikation i frågor kopplade till ekonomisk brottslighet, välfärdsbrott eller liknande. Alternativt har du arbetat med upphandlingsfrågor inom stora offentliga organisationer eller stora företag. Goda kunskaper om skatter, arbetsgivaravgifter och utländska bolag är också meriterande. Bra att veta Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb. När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. Med anledning av covid-19 genomför vi tills vidare våra intervjuer via videolänk. Det är viktigt att vi tillsammans minskar risken för smittspridning. Var med och gör samhället möjligt! Välkommen med din ansökan! Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Arbetsgivare
Skatteverket
Ansökan
Ansök senast 20 september (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Handläggare, arbetsgivarområdet för offentlig verksamhet/stora företag

Arbetsgivare / Ort: Skatteverket
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 20 september (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Skattehandläggare

Om jobbet
Är du intresserad av arbetsgivarfrågor och vill jobba i ett team som hanterar beskattningen av landets offentliga verksamhet? Är du ekonom, jurist eller har annan relevant erfarenhet gärna från arbete på en löneavdelning hos en större arbetsgivare? Vill du vara med och bidra till att skapa samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor?  Om jobbet Som skattehandläggare på storföretagsavdelningen får du ett omväxlande och lärorikt arbete där du tillsammans med dina kollegor arbetar med handläggning och utredningar inom arbetsgivarområdet för stora företag, statliga myndigheter, kommuner och regioner. I arbetet ingår, förutom kontroll, även att underlätta för företagen att göra rätt från början och att vara lyhörd för deras behov av vägledning och information. Detta kan periodvis innebära en tät kontakt och nära dialog med våra kunder. För att lyckas i jobbet ska du vara prestigelös, analytisk och se kommunikation och samarbete som en viktig del av ditt arbete. Du förväntas bidra till ett utvecklande arbetsklimat med goda relationer och aktivt delta i utvecklingen av vårt arbete tillsammans med andra inom och utanför enheten. Vi erbjuder dig ett arbete med samhällsviktiga och utvecklande arbetsuppgifter som stimulerar till lärande och utveckling med en god balans mellan arbete och fritid. På Storföretagsenhet 1 ansvarar vi för beskattningen av stora företag samt hela Sveriges offentliga verksamhet. Enheten har idag cirka 140 medarbetare fördelade på sju sektioner. Du tillhör Storföretagsenhet 1 med placering i Jönköping. Storföretagsavdelningen är en av Skatteverkets tio avdelningar och har ca 1100 medarbetare på i flera orter i Sverige. Avdelningen ansvarar för punktskatter, utländska företag, stora företag och offentliga organisationer. I avdelningen ingår även Skattebrottsverksamheten och ansvaret för Skatteverkets internationella arbete. Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy. I det här jobbet ska du: - självständigt planera och driva ditt arbete framåt för att nå resultat - ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och en förmåga att kommunicera på ett sätt som skapar förtroende - vara helhetsorienterad och kunna se orsakssamband - vara initiativtagande och utvecklingsinriktad - vara prestigelös och bra på att samarbeta för att nå gemensamma mål Du ska även ha: högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik alternativt utbildning/erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Det är önskvärt att du har aktuell och relevant arbetslivserfarenhet från exempelvis en löneavdelning hos en större arbetsgivare.  Bra att veta Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb. När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. Med anledning av covid-19 genomför vi tills vidare våra intervjuer via videolänk. Det är viktigt att vi tillsammans minskar risken för smittspridning. Välkommen med din ansökan! Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Arbetsgivare
Skatteverket
Ansökan
Ansök senast 20 september (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.