På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

50 Lediga jobb

Reskontraansvarig med teamet och kunden i fokus på Svenska Retursystem

Arbetsgivare / Ort: Happyr AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 20 juni (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-06-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Revisor

Om jobbet
Svenska Retursystem rekryterar: Reskontraansvarig med teamet och kunden i fokus Det smarta kretsloppet Svenska Retursystem är det smarta kretsloppet för våra livsmedel. Bakgrunden till vår uppkomst var övertygelsen om att hela dagligvarubranschen skulle gynnas av ett gemensamt system för lastbärare, där ansvaret skulle administreras och skötas av en gemensam part. STANDARDISERING OCH ÅTERVINNING Vårt system är baserat på standardiserade lastbärare och standardiserade tjänster som ger effektiva och hållbara varuflöden för alla aktörer i hela kedjan, från producent ut till butiken eller restaurangen. Genom samarbete och återanvändning minskar vi branschens miljöpåverkan. Vår drivkraft är att skapa effektiva processer i alla led och vi arbetar därför ständigt med att utveckla så enkla, effektiva och hållbara lösningar som möjligt för branschen. OM SVENSKA RETURSYSTEM Företaget grundades 1997, omsätter 723 Mkr (2020) och har 193 anställda. Svenska Retursystems ägs till lika delar av Dagligvaruleverantörers Förbund (DLF) och Svensk Dagligvaruhandel (SvDH) och huvudko... Läs mer på https://hpr.to/j22667 Vill du vara med och skriva historia i ett företag som genomsyras av hållbarhet och cirkulär ekonomi?  Trivs och utmanas du av att ta stort ansvar både för ditt och gruppens leveranser i ett företag där självledarskap är ledstjärnan? Brinner du för redovisning? Svarar du ja på frågorna ska du söka till rollen som kundreskontraansvarig på Svenska Retursystem.   Svenska Retursystem arbetar med självledarskap som grund. Detta innebär att du tillsammans med dina kollegor formar hur ni löser era uppgifter och hur ni når gruppens måluppfyllelse. Självledarskapet ger dig möjlighet att vara ditt bästa jag att använda och utveckla dina styrkor. Forskningen visar också att vårt välbefinnande, måluppfyllelse, flexibilitet och kreativitet ökar när vi själva är vår närmaste ledare. Svenska Retursystem söker dig som gillar ekonomi och har erfarenhet av självständigt kundreskontraarbete. Du har ett stort engagemang och en stark vilja att skapa strukturer i en föränderlig miljö. Vi letar efter dig som är beredd att med din initiativförmåga ta dig an nya spännande utmaningar och bidra till vår fortsatta utveckling. Du kommer att vara placerad på vårt nybyggda kontor i Västerås, där kommer ingå i ett nytt team (Customer Service & Planning Center) med såväl planering, kundservice, Logistikanalys som kundreskontra med närmare 20 personer. Du kommer också jobba nära ekonomifunktionen i Stockholm.  En central del av arbetet är att tillhandahålla god service till våra intressenter, både internt och externt. Ansvarsområden - Kundreskontra - Krav- och inkassoprocess - Uppföljning kredithantering - Fakturering Arbetsuppgifter - Operativt och löpande kundreskontraarbete - Fakturering - Kravprocesser inkl. inkasso, konkurser mm - Kundinbetalningar - Kredithantering – följa kreditvärdigheten, ta operativa beslut om att tillåta leveranser, hantera kreditutrymme, förskott mm. - Driva och bidra i utvecklingsinitiativ och förbättringsaktiviteter i ekonomirelaterade processer För att lyckas i den här rollen - Noggrann, ansvarstagande och handlingskraftig, du trivs med att leverera mot teamets gemensamma mål i en platt och agil miljö. - Du har lätt för att lära dig nya system och drivs av att utveckla förbättringar såväl i affärssystem som interna processer. - Du trivs med att jobba med såväl återkommande operativt arbete som projektarbete, delta i tvärfunktionella möten samt att kunna prioritera däremellan. - Strukturerad och har god analytisk förmåga för att se samband och helhet. - Hög kommunikativ förmåga både skriftligt och muntligt. - Lyhörd, prestigelös och mycket god samarbetsförmåga och vill dela med dig av kunskap till dina kollegor. - Intresse och erfarenhet av hållbar utveckling Formella krav - Akademisk eller motsvarande utbildning inom ekonomi. - Minst 3 år erfarenhet av självständigt kundreskontraarbete. - Goda IT-kunskaper i Officepaketet specifikt Excel. - Minst 3 års erfarenhet att arbeta i ekonomisystem. - Goda kunskape... Läs mer på https://hpr.to/j22667
Arbetsgivare
Happyr AB
Hemsida: https://www.retursystem.se/sv/
Ansökan
Ansök senast 20 juni (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Revisor med fokus på verksamhet och ekonomi

Arbetsgivare / Ort: Göteborgs kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 22 juni (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-06-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kommunrevisor

Om jobbet
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare med cirka 56 000 anställda. Stadsrevisionen har kommunfullmäktiges uppdrag att årligen granska och främja den verksamhet som kommunstyrelsen och stadens sammantaget cirka 55 nämnder och bolag ansvarar för. Vår uppgift är att pröva om verksamheten är ändamålsenlig, bedrivs effektivt och redovisas på ett rättvisande sätt. Stadsrevisionen har 34 medarbetare. Vårt kontor ligger i centrala Göteborg. På stadsrevisionen får du möjlighet att arbeta med frågor som berör många människor. Du deltar i samhällsutvecklingen genom att bidra till insyn och bedömningar som ligger till grund för förändring, diskussion och beslut. Arbetet är omväxlande och ger djup kännedom om kommunens olika verksamheter. Du kommer att arbeta med kunniga och engagerade kollegor samt ha täta kontakter med både politiker och tjänstemän. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu ytterligare en kollega som kombinerar djupgående kunskap om kommunal verksamhet med kvalificerad erfarenhet av kommunal ekonomi och redovisning. Granskningen av stadens verksamheter genomför vi i huvudsak själva medan granskningen av räkenskaper upphandlas från externa byråer. Den samlade analysen av verksamhet och ekonomi sker med egen personal. Vi ser nu ett behov att utvidga kretsen revisorer som är väl förtrogna med både kommunal verksamhet och ekonomi. Du kommer att ingå i en av stadsrevisionens två revisionsavdelningar och genomföra årlig granskning för några av stadens nämnder och bolag samt arbeta i projektform med granskningar av mer fördjupad karaktär. Arbetet som revisor bedrivs både enskilt och i grupp och passar dig som både har vana att arbeta självständigt och som tycker om att samarbeta med personer som har olika kompetenser. KVALIFIKATIONER Du har högskoleutbildning med inriktning mot ekonomi eller förvaltning och du har kvalificerad erfarenhet av kommunal ekonomi och redovisning. Vi ser helst att du har erfarenhet som revisor eller att du har en bakgrund som redovisningsansvarig eller redovisningskonsult. Det är meriterande om du har erfarenhet av att granska eller upprätta årsredovisning. Du är analytisk och har förmåga att se helhet och samband samt är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift. Som person har du lätt att samarbeta med andra, är en god lyssnare samt har hög kapacitet och integritet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Arbetsgivare
Göteborgs kommun
Ansökan
Ansök senast 22 juni (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Redovisningsansvarig till GlobalConnect

Arbetsgivare / Ort: Sjr In Scandinavia AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 23 juni (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-06-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Revisor

Om jobbet
GlobalConnect söker en redovisningsansvarig som vill fortsätta utvecklas tillsammans med dem! De söker dig som vill vara den svenska gruppens redovisningsspecialist och ansvara för komplexa redovisningsfrågor inom både local GAAP och IFRS. I rollen ingår ansvar för: - IFRS Compliance - att hålla sig a jour och implementera nya redovisningsstandarder. Agera specialist inom tillämpliga standarder såsom IFRS16 och IFRS15. - Koncernkonsolidering samt rapportering av den svenska gruppens konsoliderade siffror till gruppfunktionen i Norge. - Redovisning och rapportering av M&A - såsom förvärv, avyttringar, fusioner mm. - Skattefrågor - moms, koncernbidrag, transfer pricing samt andra strategiska skattefrågor. - Årsredovisningsprocessen - Revisionsprocessen - Intern kontroll - Rådgivning inom organisationen samt driva projekt inom redovisning Du kommer att rapportera till head of accounting och ingå i ett team med 4 andra redovisningsekonomer, ekonomiavdelningen i Uppsala består av ca 20 personer baserad på vårt fina kontor precis vid stationen. Vem söker vi? Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande. Du har arbetat med koncernredovisning, rapportering och årsredovisningsprocesser gärna i koncerner med dotterbolag i Sverige och utlandet. Alternativt har du motsvarande erfarenhet från ditt arbete inom revision. Vidare har du erfarenhet av IFRS och av att bygga struktur och skapa rutiner. Rapporteringsspråk är engelska varför mycket goda kunskaper i både svenska och engelska krävs för att klara av tjänsten. Det är meriterande med erfarenhet från någon/några av nedanstående områden: - aktuell och uppskjuten inkomstskatt - internkontroll och internrevision - koncerner med stark tillväxt och i snabb förändring Som person är du engagerad, ansvarstagande och gillar att jobba både hands on och med att leda och bygga rutiner och processer som utförs av andra. Du har en fallenhet för och är bekväm i systemfrågor. Du trivs i en föränderlig miljö i högt tempo, där individen uppmuntras till att påverka och göra skillnad. Ansökan I den här rekryteringen har GlobalConnect valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta Charlotta Ezitis Holmström, 0766 471 657 eller Viola Hammar 0766 471 658. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-06-22. Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy https://sjr.se/gdpr/integritet... Om GlobalConnect Vi är GlobalConnect. Vi förenar människor och organisationer över hela vårt samhälle. Det börjar med grunden i vår digitala infrastruktur och slutar med allt vi möjliggör. Vi strävar efter att förenkla det komplicerade. Vi lever efter vårt kundlöfte - att vara enkla att jobba med. Vi förverkligar visioner. Vi är den ledande leverantören av fiberbaserad datakommunikation och data-center i Norra Europa. Vår vision är enkel: vi förverkligar visioner genom att möjliggöra det uppkopplade samhället. GlobalConnect finns idag representerat i både Finland, Norge, Sverige, Danmark och Tyskland och har anställda från flera olika länder vilket möjliggör en mångkulturell miljö där vi kommer få dig att trivas och med stort engagemang introducera dig till din nya roll och arbetsplats. Titel: Redovisningsansvarig
Arbetsgivare
Sjr In Scandinavia AB
Hemsida: http://www.sjr.se/
Ansökan
Ansök senast 23 juni (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Revisorsassistenter med erfarenhet till PwC

Arbetsgivare / Ort: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 23 juni (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-05-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Revisor

Om jobbet
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Vill du vara med och skapa förändring, tänka i nya banor och jobba med den senaste tekniken? Vill du arbeta nära många av Sveriges och världens mest spännande företag samt de personer som driver dessa? Då ser vi fram emot din ansökan om att bli revisor på PwC! Arbetsuppgifter Inom PwC handlar det om medarbetaren! Ta chansen att verkligen lära känna dina kunder och deras verksamhet. Vi strävar efter att inspirera till digital transformation genom nya arbetssätt och förändring. Genom att ha tillgång till nya digitala lösningar kan du fokusera på vad du gör bäst - att erbjuda högsta nivå av affärsrådgivning och revisionsstjänster. PwCs mål är att vara mer digitala, mobila och flexibla. Vi investerar och utvecklar ständigt nya arbetssätt som förenklar granskningsprocessen. Med digitaliseringen skapar vi nya insikter med analytiska verktyg och visualiserar affärsbeslut. Som revisor på PwC kommer du att arbeta som en del av ett team och hjälpa till att lösa komplexa affärsproblem från strategi till genomförande.   Vem är du? Vi söker dig som har: - Minst två års erfarenhet av att arbeta med revision och/eller kvalificerat bokslutsarbete. - En akademisk examen i företagsekonomi, gärna inom revision/redovisning. - Behärskar svenska och engelska både i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror därför att du: - Är serviceinriktad och motiveras av att leverera resultat och att möta våra kunders förväntningar - Har en flexibel inställning och kan hantera olika uppdrag och en varierad arbetsbelastning. - Besitter en god analytisk förmåga och är lösningsorienterad. Du tycker om att lära dig nya saker samt är nyfiken på digitalisering och ny teknik för att kunna lösa kundernas behov. - Har sociala färdigheter och förmågan att skapa relationer och nätverk. Dessa färdigheter behövs för att kunna fungera bra med våra kunder, men är naturligtvis också viktiga för samarbetet inom vårt team. - Är strukturerad, effektiv och organiserad.   Du erbjuds En karriär inom revision ger dig möjlighet att arbeta med en rad revisionstjänster och affärsrådgivning till en mängd olika kunder beroende på din bakgrund. Vi har kunder i alla branscher och segment, allt från små snabbt växande kunder till stora koncerner. Från privatägda företag till folkhälsovård och kommuner. Vi arbetar med allt från mindre lokala organisationer till stora noterade bolag, offentlig verksamhet och ideella organisationer. Vår verksamhet växer när våra medarbetare växer, därför är möjligheter till personlig utveckling en viktig framgångsfaktor för oss. Vår ambition är att din tid på PwC ska vara den bästa i din karriär oavsett hur länge du stannar hos oss. Det handlar om möjligheten att göra det som passar dina individuella styrkor, intressen och karriärsmål, och att få rätt möjlighet vid rätt tidpunkt. Vi erbjuder vidareutbildning, coachning, kurser och andra former av erfarenhetsutbyte. Ta chansen att hitta din Opportunity of a Lifetime hos oss! I den här processen samarbetar PwC med Jurek Finance och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Sjöström: 0709-72 14 70, [email protected] eller Emma Liljeqvist: 0704-71 17 53, [email protected] Då urvalsprocessen sker löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan (CV, personligt brev och betyg från Universitet/högskola) så snart som möjligt via www.jurek.se. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi ser fram emot att höra från dig! Om företaget PwC Sverige är marknadsledande inom revision samt skatte- och affärsrådgivning, med 2 900 medarbetare och 33 kontor runt om i landet. Vårt syfte är att skapa förtroende i samhället och lösa viktiga problem. Våra 35 000 kunder är såväl globala som svenska företag och organisationer i alla storlekar samt verksamheter inom den offentliga sektorn. Vi vägleder våra kunder och hjälper dem att uppnå sina mål, oavsett vilken fas deras verksamhet befinner sig i. PwC Sverige drivs som en självständig och oberoende juridisk enhet. Vi ingår i det globala nätverket PwC, som har 284 000 medarbetare i 155 länder. Det ger oss möjlighet att dela kunskaper och erfarenheter globalt och tillsammans utveckla hållbara lösningar för våra kunder.
Arbetsgivare
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Hemsida: http://www.jurek.se/
Ansökan
Ansök senast 23 juni (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Revisionsmedarbetare till EY augusti -21, Katrineholm

Arbetsgivare / Ort: Ernst & Young AB / KATRINEHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 23 juni (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-05-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Är du intresserad av en unik möjlighet att starta din karriär inom revision? Våra konsulter får möjligheten att snabbt skapa en bred revisionsexpertis inom många olika kund- och branschområden. Vi söker nu revisionsmedarbetare till vårt kontor i Katrineholm och riktar oss mot dig som är examinerad ekonom eller motsvarande från universitet/högskola.

Möjligheten


På EY sätter vi medarbetarna i centrum och genom vår tydliga och väl genomarbetade utbildningsplan får du möjlighet till ständig utveckling. Du kommer snabbt få växa in i en ansvarsfull roll med utmanande och utvecklande uppdrag inom olika företag och branscher. Du får en spännande inblick i väletablerade företag med fokus på hur de producerar och hanterar sina finansiella rapporter och verksamheter i stort. Då vi är ett internationellt företag med många globala kunder finns det även möjligheter till arbete utomlands och i internationella projekt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter


Som revisionsmedarbetare inom Assurance kommer du att tillbringa mycket av din tid på plats ute hos våra kunder vilket innebär mycket praktisk erfarenhet från en mängd olika branscher. Din uppgift består av att identifiera och lösa komplexa revisionsfrågor och du kommer att ges möjlighet att arbeta över olika områden, vilket kommer att ge dig bred och branschspecifik kunskap om risker och nyckelfaktorer för framgång.

För att lyckas i rollen behöver du

Med analytisk förmåga kunna identifiera potentiella revisionsfrågor eller ovanliga förhållanden i finansiella rapporter samt visa en hög professionalism när du som konsult bistår i revisionsfrågor mot våra kunder. Du utvecklar och upprätthåller våra kundrelationer genom att leverera revisionstjänster med hög kvalité som kunden kan förlita sig på.

Kvalifikationer för tjänsten

För att vara kvalificerad för denna tjänst bör du uppvisa

  • Universitets-/högskoleexamen som ekonom eller motsvarande
  • Kritiskt tänkande och analytiska färdigheter för att identifiera och lösa problem
  • Ett genuint intresse för att skydda de finansiella marknaderna via granskningsåtgärder inom revision
  • Körkort och tillgång till bil

Vi ser även gärna att du har

  • Goda akademiska meriter
  • Relevant arbetslivserfarenhet
  • Engagemang eller aktiviteter utanför studierna, särskilt sådana som kan främja din förmåga att samarbeta som en del av ett mångsidigt team eller har en positiv inverkan på dina ekonomiska kunskaper.

Vad vi söker

Vi är intresserade av personer som är naturligt nyfikna och redo att samarbeta med andra och bygga relationer, såväl med kollegor som med kunder. För att passa hos oss på EY ser vi att du har en stark målorientering med ambition att utvecklas och du gillar att ge professionell service. I gengäld kan du förvänta dig stöd och coachning av erfarna kollegor, samt den professionella utbildning som du behöver för att växa i din karriär.

Vad EY erbjuder dig

Som revisionsmedarbetare hos EY får du arbeta med inspirerande och meningsfulla projekt med stort inflytande över din arbetsdag. Du kommer att vara en del av vårt globala nätverk av specialister i ett internationellt serviceområde. Från dag ett kommer du att få utmanande och stimulerande arbetsuppgifter. EY är ett värderingsstyrt företag där laganda, respekt och integritet är viktiga ledord. Vid sidan av våra medarbetares engagemang och kompetens är det våra gemensamma värderingar som skapar vår framgång på marknaden.

  • Kontinuerligt lärande: Du utvecklar tankesätt och färdigheter som hjälper dig att navigera in i framtiden.
  • Framgång så som du definierar den: Vi ger dig verktygen och flexibiliteten, så att du kan göra skillnad på ditt sätt.
  • Transformativt ledarskap: Vi ger dig insikter, coachning och självförtroende för att bli den ledare som världen behöver.
  • Inkluderande kultur: Du kommer att accepteras för den du är och få möjlighet att använda din röst för att hjälpa andra att hitta sin.

Läs gärna mer om vad EY kan erbjuda dig på ey.com/sv_se/careers, i sociala medier och på karriarbloggen.ey.com.

Om ovan stämmer in på dig, ser vi gärna att du skickar in din ansökan till oss.

Ansök nu.

Sök senast den 25 juni 2021. Din ansökan ska innehålla CV, betyg från universitet och/eller annan utbildning samt ev. intyg från tidigare arbetsgivare. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta David Trosell på [email protected] eller Mikael Berlin på [email protected] Vid frågor om rekryteringsprocessen kontaktar du Emma Unger på [email protected]

The exceptional EY experience. It’s yours to build.

EY | Building a better working world

På EY arbetar vi varje dag för att uppfylla vårt syfte "Building a better working world" och skapa långsiktigt värde för våra kunder, medarbetare och samhället i stort.

Med stöd av data och teknik bygger vi förtroende på finansmarknader och hjälper våra kunder att växa och utvecklas.

Vi samarbetar inom våra tjänsteområden revision, redovisning, affärsrådgivning, skatt, strategi och transaktioner, så att vi kan ställa bättre frågor för att hitta nya svar på de komplexa utmaningar som världen står inför i dag.


Arbetsgivare
Ernst & Young AB
Kungsgatan 10
64123 KATRINEHOLM
Ansökan
Ansök senast 23 juni (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.