På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

723 Lediga jobb

Vi söker en Teamledande Ekonomikonsult

Arbetsgivare / Ort: One Economy AB / Linköping
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikonsult

Om jobbet

UCS One Economy är ett engagerat och nytänkande bolag som verkar efter orden förtroende, engagemang och samarbete. Vi är ett företag med stor bredd vilket gör att det finns goda möjligheter till utveckling och specialisering inom och mellan olika affärsområden. Företaget genomsyras av glada medarbetare och en god sammanhållning – en arbetsplats där vi hjälper varandra.


Om tjänsten

Vi söker dig som vill ta nästa steg i din karriär och utveckla dina ledaregenskaper. Rollen innebär att leda och stötta ditt team med 4-5 konsulter i det dagliga arbetet med kunduppdrag. Du deltar aktivt i ledningsgrupp och i arbetet att utveckla vårt affärsområde som arbetar mot större bolag. Fokus ligger på att utveckla effektiva arbetssätt för större kundnytta. Arbete med marknadsföring och sälj kan också förekomma.

Som teamleader är du även ekonomikonsult vilket innebär att du utöver teamledaruppdraget arbetar med löpande bokföring, bokslutsarbete, upprättande av årsredovisningshandlingar och rådgivning, med fokus mot de seniora frågorna. Du arbetar mot olika branscher och hanterar såväl nya som befintliga kunder. Tack vare ditt starka kundfokus och målmedvetna intresse att lösa problem utvecklar du givande kundsamarbeten.

Vi kan utlova varierande och spännande uppdrag med kunder som sträcker sig över hela spannet från ägarledda företaget till större börsnoterade bolag. Vårt erbjudande till företag är att outsourca hela eller delar av sin ekonomifunktion till oss, alternativt använda oss som interimslösning för olika ekonomitjänster, allt ifrån ekonomichefsroller till assistentroller.

Önskade kvalifikationer

Vi ser att du som söker är utbildad ekonom och har minst tre års erfarenhet av arbete som ekonom/konsult. Du arbetar idag självständigt med redovisningsarbete och besitter den kunskap som krävs för att färdigställa period- och årsbokslut. Du har goda systemkunskaper och vi ser gärna att du har erfarenhet från flera ERP-system. Tidigare ledarerfarenhet är meriterande.

Personliga egenskaper

För att trivas i rollen är du en strukturerad, noggrann och driven person som får saker gjorda. Du är målinriktad samtidigt som du har god samarbetsförmåga och uppskattar relationer, både med kunder och medarbetare. Som ledare är du kommunikativ och lyhörd och du motiveras av att tillsammans med ditt engagerade och servicemedvetna team hitta effektiva arbetssätt och digitala lösningar. Lagarbetet är viktigt.

Om oss

One Economy är ett företag i framkant när det gäller digitalisering och affärsmodeller. Vi har stor bredd i vår kompetens och erbjuder förutom traditionella tjänster även tjänster inom affärssystem och utbildning. Vårt mål är att bli regionens främsta helhetsleverantör inom ekonomi, lön och HR.

På UCS One Economy värnar vi om den anställdes välmående och erbjuder fina förmåner som god pensionsplan, möjlighet till utveckling, kortare arbetsdag under sommaren samt både friskvårdstimme och friskvårdbidrag.


Arbetsgivare
One Economy AB
Teknikringen 4A
58330 Linköping
Hemsida: https://ucsone.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Senior redovisningsekonom

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
Här erbjuds du möjligheten att vara en del av ett växande företag och arbeta på en finansavdelning med andra dedikerade redovisningsekonomer och redovisningsassistenter. Företagets vision är att ständigt överträffa deras kunders förväntningar 365 dagar om året - om du håller med är det här rollen för dig! OM TJÄNSTEN I tjänsten kommer du att arbeta självständigt med löpande bokföring och månads- och årsbokslut för företagets största bolag. Utöver det kommer du ansvara över finansiella rapporter och redovisningen för bolag inom koncernen som är aktiva både i Sverige och i flera andra länder. Du erbjuds * En direktanställning hos vår kund, som du får mer information om i nästa steg av processen * En varierande och meriterande tjänst i en framtidsbransch * Möjlighet till att jobba hos ett internationellt expansivt företag ARBETSUPPGIFTER * Löpande bokföring samt framtagande av månads- och årsbokslut. * Säkerställa att korrekta resultat levereras i tid för rapportering i enlighet med interna och externa krav * Vara med och utveckla den finansiella avdelningen rörande optimering av redovisningsprocesser och bokföringssystem * Kontakt med företagets revisorer och assistera dem i deras arbeten * Upprätta momsdeklarationer och dylika lagstadgade skattedeklarationer VI SÖKER DIG SOM * En eftergymnasial utbildning inom finans, redovisning eller företagsekonomi * Minst fem års arbetslivserfarenhet i Sverige av revision eller redovisning * Tidigare erfarenhet av självständigt framtagande av månadsbokslut * God vana av att arbeta i Excel med finansiell data * Goda kunskaper i ekonomisystem * Obehindrad i svenska och engelska då båda språken används dagligen Det är meriterande om du har: * Tidigare arbetat i en internationell miljö * Erfarenhet av att arbeta i ERP-systemet Jeeves * Erfarenhet från sjöfartsbranschen Som person är du: * Problemlösande * En teamplayer * Noggrann * Prestigelös * Serviceminded Övrig information * Start: Omgående * Omfattning: Heltid * Placering: Göteborg * Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. * Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Senior Accountant to Northern Offshore Services!

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
This is an opportunity to be part of a growing company and work with other dedicated accountants and accounting assistants. The company's vision is to constantly exceed their customers' expectations 365 days a year - if you agree, this is the role for you! OM TJÄNSTEN In this position, you will work independently with accounting as well as monthly and annual closing for our larger legal entities within Northern Offshore Group. In addition, you will be responsible for other legal entities within the group that are active both in Sweden and in several other countries. You are offered * A direct employment at N-O-S, which you will receive more information about in the next step of the process * A varied and diverse role in a fast growing industry * Opportunity to work for an expanding international company ARBETSUPPGIFTER * Day-to-day accounting as well as monthly and annual book closing * Balance sheet reconciliations. * Ensure that accurate results are delivered on time for reporting in accordance with internal and external requirements * Participate in and develop the financial department regarding optimization of accounting processes and accounting systems * Liaising with company auditor and assisting them in their work. * Execute VAT returns and similar statutory tax returns VI SÖKER DIG SOM * A post-secondary education in finance, accounting or business administration * At least five years' work experience from Sweden in auditing or accounting * Previous experience of independently handling monthly book closing * Solid experience in handling financial data in Excel * Good knowledge of financial systems * A working proficiency in Swedish and English as both languages are used daily It is an advantage if you have: * Previously worked in an international environment * Experience of working in Jeeves * Experience from the shipping industry As a person, you are: * Problem solving * Cooperative * Detailed orientated and thorough with numbers * Prestigeless * Serviceminded Other information * Start: As per agreement * Scope: Full time * Location: Gothenburg * The recruitment process is handled by Academic Work and N-O-S's wishes are that all questions regarding the service are handled by Academic Work. * Apply by clicking on "Ansök" below. We go through the selection on an ongoing basis and the ad may be taken down before the position is filled if we have moved on to the selection and interview phase. INFORMATION OM FÖRETAGET Northern Offshore Services (N-O-S) is one of the leading providers of CTV’s in the European market. N-O-S operates about 45 vessels in which most are CTV’s but also includes PSV’s, smaller tankers and other supply vessels. The company has a complete set of onshore technical and commercial management services inhouse. N-O-S has offices located in Gothenburg (SE) Hamburg (DE), Copenhagen (DK) and Norfolk (UK). Northern Offshore Services is part of Northern Offshore Group. The group is driven by entrepreneurship and consists of several well-established, privately owned companies that operate in various parts in the marine industry. The group has a clear vision and values rooted in the strong shipping culture and entrepreneurial spirit of Donsö, an island in Gothenburg’s southern archipelago, in Sweden.
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Redovisningsekonom Destination Gotland/Hansa Destinations

Arbetsgivare / Ort: Destination Gotland AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
Vår färjetrafik är ett av Europas modernaste trafiksystem till sjöss och vi jobbar för en hållbar Gotlandsresa för framtiden med mål att nå en klimatneutral Gotlandstrafik.   Vi har startat en ny färjetrafik mellan Sverige och Tyskland och behöver nu förstärka vår ekonomiavdelning med en Redovisningsekonom. Arbetsuppgifter Ditt arbete kommer bland annat bestå av fakturering av både svenska och utländska kunder, kundreskontra, moms- och skattedeklarationer, löpande bokföring, avstämningar samt framtagande och analys av månads-, tertial- och årsbokslut. Du kommer att vara huvudansvarig för flera av dina arbetsuppgifter men kommer också aktivt att arbeta tillsammans med övriga på ekonomiavdelningen.   Utbildning och erfarenhet Du har eftergymnasial utbildning på högskolenivå inom ekonomi, redovisning eller motsvarande. Du har också flerårig erfarenhet av att arbete med redovisning och fakturering. Vårt koncernspråk är svenska men för att kunna kommunicera med våra internationella samarbetspartner och kunder behöver du ha goda kunskaper i engelska.   Egenskaper För att du ska trivas i rollen bör du vara noggrann, positiv och ansvarstagande med mycket god kommunikativ förmåga. Du har erfarenhet av att axla ett stort ansvar och trivs med att arbeta i team men kommer även få arbeta självständigt och driva egna ”projekt” både mot intern och externa parter.  Destination Gotlands ekonomiavdelning består av 6 personer, vi finns placerade på Destination Gotlands huvudkontor i Visby. Vi jobbar bland annat med affärssystem Visma Control, Palette (leverantörsfakturor), Bookit (vårt bokningssystem)   Arbetsplats: Visby   Tillträde: snarast eller enligt ök. Heltid/ Dagtid, provanställning 6 månader  Möjlighet att jobba hemma till viss del enligt ök.   Rekryteringen genomförs i samarbete med LB Karri
Arbetsgivare
Destination Gotland AB
Hemsida: www.destinationgotland.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Kundtjänstrådgivare till SEB 24/7 i Sundsvall med start 23 augusti

Arbetsgivare / Ort: Amendo Bemanning & Rekrytering AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Arbetsbeskrivning Kundservicemedarbetare med start 23 augusti 2021 sökes. Är du serviceinriktad och har ett genuint engagemang att hjälpa andra? Vill du arbeta med framtidens kundtjänstrådgivning? Nu söker vi ytterligare kundtjänstrådgivare till vår avdelning 24/7 med placering Sundsvall. Vi söker flertalet serviceinriktade kundtjänstmedarbetare. Arbetet som rådgivare på 24/7 innebär att ta emot inkommande telefonsamtal gällande olika typer av bankärenden. Du kommer att hjälpa kunderna som kontaktar banken via telefon och e-post. Hos SEB arbetar du i ett vinnande team och har alltid kundens bästa för dina ögon. Här lätt för att vara en i gänget. Vi ser gärna att du: Har erfarenhet av att arbeta med telefon som arbetsredskap Har tidigare erfarenhet från kundtjänst och service Är ambitiös och driven Är flexibel och prestigelös SEB arbetar för bra service och det är något man ska brinna för att vilja ge. Läs mer om hur det är att arbeta på SEB www.sebgroup.com/career (http://www.sebgroup.com/career) (http://www.sebgroup.com/career) På SEB är vi övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att kunna bygga starka och bra team och för att vårt företag ska vara hållbart för framtiden. Vi strävar efter att ha en inkluderande och värderingsdriven kultur där vi alla känner oss uppskattade, respekterade och involverade oavsett bakgrund, erfarenhet, tro, kön, ålder eller varifrån vi kommer. Arbetstiderna kommer att variera och är förlagda på dagtid, kvällar och helger. Kvalifikationer och egenskaper För att lyckas i din roll så måste du : Kunna uppvisa examensbevis från gymnasium eller högre utbildning Vilja hjälpa människor Ha ett stort intresse för ekonomi Vara kommunikativ och dela med dig av dina kunskaper Vara strukturerad och noggrann i ditt kundmöte Vara intresserad och disciplinerad för självstudier Frågor och kontakt Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Thomas Nygren [email protected] Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! Då dessa tjänster ska vara tillsatta senast 31 maj ser vi gärna att du kommer in med din ansökan senast 30 april. Intervjuer med kund kommer att ske under vecka 17.
Arbetsgivare
Amendo Bemanning & Rekrytering AB
Hemsida: http://www.amendo.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.