På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

35 Lediga jobb

Vi söker en Teamledande Ekonomikonsult

Arbetsgivare / Ort: One Economy AB / Linköping
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikonsult

Om jobbet

UCS One Economy är ett engagerat och nytänkande bolag som verkar efter orden förtroende, engagemang och samarbete. Vi är ett företag med stor bredd vilket gör att det finns goda möjligheter till utveckling och specialisering inom och mellan olika affärsområden. Företaget genomsyras av glada medarbetare och en god sammanhållning – en arbetsplats där vi hjälper varandra.


Om tjänsten

Vi söker dig som vill ta nästa steg i din karriär och utveckla dina ledaregenskaper. Rollen innebär att leda och stötta ditt team med 4-5 konsulter i det dagliga arbetet med kunduppdrag. Du deltar aktivt i ledningsgrupp och i arbetet att utveckla vårt affärsområde som arbetar mot större bolag. Fokus ligger på att utveckla effektiva arbetssätt för större kundnytta. Arbete med marknadsföring och sälj kan också förekomma.

Som teamleader är du även ekonomikonsult vilket innebär att du utöver teamledaruppdraget arbetar med löpande bokföring, bokslutsarbete, upprättande av årsredovisningshandlingar och rådgivning, med fokus mot de seniora frågorna. Du arbetar mot olika branscher och hanterar såväl nya som befintliga kunder. Tack vare ditt starka kundfokus och målmedvetna intresse att lösa problem utvecklar du givande kundsamarbeten.

Vi kan utlova varierande och spännande uppdrag med kunder som sträcker sig över hela spannet från ägarledda företaget till större börsnoterade bolag. Vårt erbjudande till företag är att outsourca hela eller delar av sin ekonomifunktion till oss, alternativt använda oss som interimslösning för olika ekonomitjänster, allt ifrån ekonomichefsroller till assistentroller.

Önskade kvalifikationer

Vi ser att du som söker är utbildad ekonom och har minst tre års erfarenhet av arbete som ekonom/konsult. Du arbetar idag självständigt med redovisningsarbete och besitter den kunskap som krävs för att färdigställa period- och årsbokslut. Du har goda systemkunskaper och vi ser gärna att du har erfarenhet från flera ERP-system. Tidigare ledarerfarenhet är meriterande.

Personliga egenskaper

För att trivas i rollen är du en strukturerad, noggrann och driven person som får saker gjorda. Du är målinriktad samtidigt som du har god samarbetsförmåga och uppskattar relationer, både med kunder och medarbetare. Som ledare är du kommunikativ och lyhörd och du motiveras av att tillsammans med ditt engagerade och servicemedvetna team hitta effektiva arbetssätt och digitala lösningar. Lagarbetet är viktigt.

Om oss

One Economy är ett företag i framkant när det gäller digitalisering och affärsmodeller. Vi har stor bredd i vår kompetens och erbjuder förutom traditionella tjänster även tjänster inom affärssystem och utbildning. Vårt mål är att bli regionens främsta helhetsleverantör inom ekonomi, lön och HR.

På UCS One Economy värnar vi om den anställdes välmående och erbjuder fina förmåner som god pensionsplan, möjlighet till utveckling, kortare arbetsdag under sommaren samt både friskvårdstimme och friskvårdbidrag.


Arbetsgivare
One Economy AB
Teknikringen 4A
58330 Linköping
Hemsida: https://ucsone.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonom

Arbetsgivare / Ort: Mölndals kommun
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikonsult

Om jobbet
I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! Kultur och fritidsförvaltningen bedriver verksamheter i lokaler och anläggningar så som; bibliotek, stadsmuseum, fritidsgårdar, mötesplatser, Fritidsbank, idrottsanläggningar samt simhallar. Du kommer att vara placerad på den administrativa avdelningen som är en stödfunktion inom förvaltningen och som består av nio medarbetare varav två andra ekonomer som du främst kommer att samarbeta med. Din arbetsplats kommer att vara på stadshuset i Mölndal, vilken ligger nära Mölndals resecentrum. Tjänsten är tidsbegränsad t.om. 230831 och på deltid, 50%. ARBETSUPPGIFTER Vi erbjuder dig ett roligt och spännande arbete i en organisation som är utvecklings- och förändringsbenägen. Vårt största projekt just nu är att vi bygger ett nytt badhus i Åby där du kommer att ha en viktig roll som ekonom. Som ekonom ansvarar du för att arbeta fram och kvalitetssäkra budgeten för det nya badhuset tillsammans med enhetschefen, inför budgetbeslut i kultur- och fritidsnämnden i juni 2022. Nya Åbybadet beräknas öppna andra kvartalet 2023. Parallellt med budgetarbetet för det nya badet kommer du arbeta med löpande budget, uppföljning och prognos för det tillfälliga badet, Lilla Åbybadet. Du kommer även att arbeta tillsammans med förvaltningschef, avdelningschefer och ekonomer för att få förvaltningens investeringsprocess för fastigheter på plats. Du rapporterar till avdelningschef för administrativa avdelningen och kommer att arbeta nära med såväl förvaltningens två ekonomer, förvaltningschef samt fyra avdelningschefer. KVALIFIKATIONER - Vi söker dig med högskoleexamen och/eller lång erfarenhet från en liknande roll som ekonom/controller. - Du behöver ha mycket goda datakunskaper och vara en van användare av olika IT-baserade system t.ex. Office-paketet. - Vi ser gärna att du tidigare har gjort ekonomiska analyser och bedömningar. Med fördel har du arbetat inom eller på uppdrag av en kommun med investeringsprocesser för fastigheter och har erfarenhet av strategiskt arbete och förändringsledning. - B-körkort är meriterande. Som medarbetare gillar du att tänka långsiktigt och ha ett brett perspektiv på frågor. Du som person är duktig på att ta eget ansvar och samarbeta med andra i projekt. I tjänsten ingår att kunna samverka med olika intressenter och kan föra en tydlig dialog och skapa engagemang för dina frågor. Du är duktig på att prioritera och mån om att nå resultat samt ha en ekonomisk medvetenhet i frågor. Då det är en deltidstjänst kan vi erbjuda stora möjligheter att förlägga sin arbetstid under ordinarie kontorstid. Mölndals stad erbjuder också alla medarbetare ett generöst friskvårdsbidrag. Välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetsgivare
Mölndals kommun
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonom till statlig myndighet i Göteborg!

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 20 september (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikonsult

Om jobbet
Har du erfarenhet ifrån den offentliga sektorn, budgetarbete och controlling? Då har ska du läsa vidare! För vår kunds räkning söker vi nu en erfaren ekonom till statlig myndighet i Göteborg! Tjänsten är ett konsultuppdrag så fort som möjligt med start omgående och sträcker sig till årsskiftet! Sök rollen redan idag då intervjuer sker löpande! Om tjänsten Ekonomi är en viktig pusselbit i verksamhetsplaneringen. Som ekonom är du den som tolkar och förmedlar ekonomiska siffror så att de blir ett bra verktyg i det strategiska och operativa arbetet. Du arbetar främst med budget, prognoser och verksamhetsuppföljning i nära samarbete med andra chefer. I anställningen ingår även att vara ett aktivt stöd i ekonomiska frågor till chefer och ansvariga i projekt, samt att ta fram och analysera ekonomisk information och beslutsunderlag till ledningen och verksamhetsansvariga. För att kunna vara ett bra stöd till ledningen måste du vara intresserad av och aktivt sätta dig in i hur verksamheten fungerar. I arbetet ingår också kalkylarbete och andra kostnadsberäkningar. Tillsammans med övriga ekonomifunktionen och administrativ chef arbetar du med att driva utvecklingsarbete för att förändra och förbättra rutiner och arbetssätt för att höja kvaliteten i ekonomiarbetet. Vem är du? Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom ekonomiområdet eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser att du har arbetat med kvalificerat ekonomiarbete inom statlig sektor. Vidare har du kunskap och erfarenhet av komplexa ekonomisystem. Verksamheten använder Agresso och det är fördelaktigt om du har erfarenhet av det systemet sedan tidigare. Som person är du analytisk och har god pedagogisk och kommunikativ förmåga som gör att du kan lyfta fram de avgörande frågeställningarna i t ex budgetarbete och ekonomiska uppföljningar. Du kan föra ekonomiska diskussioner med kollegor som inte är ekonomer. Arbetet kräver också god samarbetsförmåga, servicekänsla och god förmåga att arbeta självständigt. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Officepaketet, särskilt i Excel, samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast 20 september (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Lönespecialist

Arbetsgivare / Ort: Sveriges Lantbruksuniversitet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 20 september (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Löneassistent/Lönekontorist

Om jobbet
Personalavdelningen Personalavdelningen ingår i SLU:s universitetsadministration och har en konsultativ roll gentemot universitetsledning, fakulteter, institutioner och avdelningar. Vi söker nu en lönespecialist till vår löneenhet som ingår i Personalavdelningen. Löneenheten består idag av 8 medarbetare. Arbetsuppgifter: Som lönespecialist är du kontaktperson för ett antal institutioner/avdelningar vid SLU och ansvarar gällande dessa för hela flödet i lönearbetet, bl.a. avtalstolkning, direktrapportering i lönesystemet Primula, handläggning av löneärenden som inrapporteras direkt av de anställda via webben, frågor kring pensioner etc. I arbetet ingår även att göra månadsavstämningar samt att hålla sig uppdaterad och sprida information om lönerelaterade frågor, t.ex. via interna utbildningar, intranät och personliga kontakter. Kvalifikationer: Du har eftergymnasial examen inom lön eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer är relevant för tjänsten. Vi söker dig som har arbetat självständigt med löneadministration och har goda kunskaper om lagar och avtal som rör det löneadministrativa området. Du är strukturerad, har god samarbetsförmåga, serviceinriktad och har goda kunskaper i officepaketet. Erfarenhet av schemaläggning, lönesystemet Primula samt övriga systemfrågor är meriterande. Vi ser gärna att du har kunskaper om de statliga avtalen samt erfarenhet från högskolesektorn. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Placering: Uppsala Anställningsform: Föräldravik 12 mån med möjlighet till förlängning Omfattning: 100% Tillträde: Enligt överenskommelse. Ansökan: Välkommen med din ansökan via ansökningsknappen nedan senast den 2021-09-20 Fackliga kontaktpersoner: https://internt.slu.se/min-anstallning/facket/kontaktpersoner/ Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) utvecklar kunskapen om de biologiska naturresurserna, och hur vi kan förvalta och nyttja dem på ett hållbart sätt. Detta sker genom utbildning, forskning och miljöanalys, i nära samverkan med näring och samhälle. SLU är ett internationellt och forskningsintensivt universitet, men erbjuder också unika utbildningar som agronom, veterinär, jägmästare, miljöekonom och landskapsarkitekt. SLU har drygt 3000 medarbetare, 5000 studenter och forskarstuderande och en omsättning på över tre miljarder kronor. Universitetet satsar på attraktiva miljöer på sina campusområden i Alnarp, Umeå och Uppsala. www.slu.se SLU eftersträvar mångfald och jämn könsfördelning.
Arbetsgivare
Sveriges Lantbruksuniversitet
Hemsida: http://www.slu.se
Ansökan
Ansök senast 20 september (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Bli en av oss - bli ekonomikonsult på Mpya Finance!

Arbetsgivare / Ort: Mpya Finance AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 24 september (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikonsult

Om jobbet
Mpya Finance är ett nytänkande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi. Tanken med Mpya Finance är enkel. Vårt mål är att skapa en arena där briljanta människor vill arbeta och trivas. Vår passion och vårt nytänkande ger en grund för individer, kollegor och kunder att växa och utvecklas – och att varje dag jobba för att vara den mest attraktiva arbetsgivaren och rekryteraren i vår bransch. Vi lever våra ledord – enkelhet, engagemang och delaktighet. Om nyfikenheten tar överhand… Välkommen att bläddra i vår fina kulturbok! Vill du utvecklas, aktivt påverka och vara del av ett nytänkande konsultbolag? Konsult på Mpya Finance kan då vara ditt nästa steg i karriären! Är du redo för Mpya*? *Ifall din Swahili är lite rostig kan det vara bra att känna till att ordet Mpya [empaja] betyder “nytänkande”. I en bransch knökfull av Mercedes strävar vi efter att mer uppfattas som en Mini Cooper (på lustgas). Mindre decimalkomma, mer hjärta En del arbetsgivare ser en medarbetare som inventarier. Andra ser en kostnad eller en beläggningsgrad. Vi ser en människa med unika behov och en livssituation som måste funka både privat och professionellt. Vår verksamhet sätter därför dig i centrum i alla lägen. Vi har medvetet valt att gå emot branschens normer. Med människan i centrum skapar vi en ny morgondag där du blir del i en unik gemenskap medan du är med och utformar vår och din tillvaro. Våra värderingar skapades inte av en grupp i ett styrelserum långt från verksamheten. Vår kultur är istället något som ägs utav oss alla - En evigt reviderad process som syftar till att göra att vi tänker “äntligen!” när vi vaknar till en ny arbetsdag. Vi har siktet inställt… Har utmaningarna tagit slut och är du redo för en annorlunda morgondag? Har du hjärtat på rätta stället och vill vara med och bygga upp det nya vardagsrummet för ekonomer på Hunneberggatan i Linköping. Vår ambition är att definiera vår nisch, inte att följa den. Vi söker nu dig som vill bli vår nästa fantastiska kollega! Som ekonomikonsult på Mpya Finance är du med och levererar interimslösningar, projektstöd och rådgivning inom redovisning och controlling. Våra kunder är allt från små till stora företag med välkända varumärken, både börsnoterade och internationella koncerner. Arbetsuppgifterna består av allt från löpande bokföring, månatliga avstämningar, upprättande av bokslut, årsredovisningar, ekonomisk rådgivning, analyser till uppföljning samt rapportering. Vi arbetar både självständigt och i team hos våra kunder och har uppdrag på alla nivåer, allt från redovisningsekonom till CFO. Signalement Sannolikt är du Kvalificerad redovisningsekonom, Redovisningsansvarig, Ekonomiansvarig, Ekonomichef, Financial Controller eller Business Controller. Du har jobbat några år med ekonomi och är trygg i dina kunskaper. Samtidigt saknar du sannolikt något i jobbet idag? Vi söker en kollega som värdesätter att vara en del av ett starkt och ambitiöst team. Vi tar hand om varandra, har roligt på jobbet och värderar livsbalans högt. Bli en av oss. Det blir roligare så! Det krävs enastående människor för att erbjuda enastående tjänster inom ekonomi och finans. Vi älskar det vi gör och vi tror att det kommer du också att göra. Du kommer få stora möjligheter att påverka ditt arbete. Ta min själ! Ansök gärna redan nu! Vid eventuella frågor är du varmt välkommen att kontakta Emelie Palmqvist på 070-971 00 69 eller [email protected]
Arbetsgivare
Mpya Finance AB
Ansökan
Ansök senast 24 september (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.